Το chat του δικάναλου

Κοντολογής, είναι προτιμότερο να έχουμε ................................
"Κοντολογής" ειναι προτιμοτερο να εχουμε σωστο παντρεμα εξοδου κεφαλης και εισοδου phono ,τοσο σε gain οσο και load.
 
  • Like
Reactions: quevedo
Μα ίσα ίσα, αυτό που λέω είναι ότι δεν χρειάζεται ψηλό gain από τον phono pre. Εγώ έχω κεφαλή με έξοδο 0,24mV και παρόλο που το phono stage μου έχει gain μέχρι 74dB, το έχω ρυθμίσει στα 52dB (εκεί που οι οδηγίες προτείνουν για MM κεφαλή!). Με αυτό το τρόπο έχω περισσότερη ελευθερία ρύθμισης της έντασης μέσω του gain control του προενισχυτή μου (για συνήθη ακρόαση με μέση ένταση 80dB στη θέση ακρόασης το ποτενσιόμετρο παίζει από παρά δέκα έως και δέκα). Ουσιαστικά δηλαδή θα μπορούσα να έχω και ένα πολύ φτηνότερο phono stage (μόνο για MM κεφαλές δηλαδή).
Κοντολογής, είναι προτιμότερο να έχουμε λιγότερο gain στον προενισχυτή phono και να ρυθμίζουμε την ένταση από τον line προενισχυτή. Διαφωνείτε;


Τα πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Ούτε η ίδια τιμή gain δίνει το ίδιο αποτέλεσμα σε κάθε phono. Η κυκλωματική σχεδίαση, το τροφοδοτικό του κάθε phono επηρεάζουν και αυτά το τελικό αποτέλεσμα.
Για το ίδιο gain ένα πιο στιβαρό τροφοδοτικό θα δώσει κάτι παραπάνω από ό,τι ένα ασθενέστερο ειδικά σε χαμηλοέξοδες MC.

Είχα χαμηλοέξοδη zyx bloom3 0.24 mV και την έπαιζα στα 66dB gain, 100 Ω και ήταν μια χαρά. Δυναμικά ρυθμός ατάκα. Και την τωρινή Audio Technica με έξοδο 0.4 mV στο ίδιο gain με 220 Ω την έχω.
 
Και δεν είναι μόνο το phono αλλά επίσης η ευαισθησία εισόδου και το gain του ενισχυτή.

Στο vinyl engine δίνει την παρακάτω έξοδο: a) The Zyx Bloom output voltage of 0.24mv with a gain of 52db would yield: 96mv

b) The Zyx Bloom output voltage of 0.24mv with a gain of 60db would yield: 240mv

c) The Zyx Bloom output voltage of 0.24mv with a gain of 66db would yield: 479mv

Δεν ξέρω τι προ ή ολοκληρωμένο έχει ο φίλος αλλά τα 52 dB gain για μένα είναι λίγα.
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.
Δεν ξέρω τι προ ή ολοκληρωμένο έχει ο φίλος αλλά τα 52 dB gain για μένα είναι λίγα.
Προ: Audio Research LS3-balanced: total gain 25dB
Τελικοί monoblocks: Hypex NCore-400
Με κεφαλή MC (και με τις ZYX R50 , HANA SL που είχα με έξοδο γύρω στα 0.24mV και με την τωρινή μου Ortofon Quintet Black με έξοδο 0,3mV) πρέπει το μέγιστο gain στο phono μου (Trichord Diablo+NCPSU) να το έχω ρυθμίσει στα 53dB. Αν π.χ ρυθμίσω το gain σύμφωνα με τις οδηγίες του Trichord για MC χαμηλο-έξοδη, δηλαδή από 70-74dB, γίνεται χαμός. Δεν μπορώ να πάω το ποτενσιόμετρο του προ πάνω από την 12η ώρα. Και φυσικά ακούγεται πιο δυνατά και από το CD ακόμη και η ZYX!!!!
Αυτό λοιπόν δεν είναι σωστό. Και φυσικά δεν σημαίνει και τίποτε όσον αφορά την ηχητική ποιότητα (όπως ανάφερε ο φίλος με τον Cyrus, που από εκεί ξεκίνησα το σχόλιο μου).
Για να ακούω λοιπόν σωστά το αναλογικό σύστημα έπρεπε να μειώσω το gain στο Trichord, έτσι ώστε να έχω μεγαλύτερες διαδρομές στο ποτενσιόμετρο του Audio Research και η ωφέλιμη περιοχή του ποτενσιόμετρου να είναι από την 10η έως την 2η ώρα (σύμφωνα με τις οδηγίες της Audio Research).
 
  • Like
Reactions: Panoramix
"Κοντολογής" ειναι προτιμοτερο να εχουμε σωστο παντρεμα εξοδου κεφαλης και εισοδου phono ,τοσο σε gain οσο και load.
Δεν διαφωνώ σε αυτό. Αλλά όχι και να τινάζουμε την κεφαλή στον αέρα δίνοντας υπερβολικό gain στο phono stage! Αυτό θέλω να επισημάνω. Ότι σε τελική ανάλυση, το πικαπ θα πρέπει να παίζει ολίγον χαμηλότερα από το cd player και να ανεβάζουμε την ένταση από τον προενισχυτή line.
 
Προ: Audio Research LS3-balanced: total gain 25dB
Τελικοί monoblocks: Hypex NCore-400
Με κεφαλή MC (και με τις ZYX R50 , HANA SL που είχα με έξοδο γύρω στα 0.24mV και με την τωρινή μου Ortofon Quintet Black με έξοδο 0,3mV) πρέπει το μέγιστο gain στο phono μου (Trichord Diablo+NCPSU) να το έχω ρυθμίσει στα 53dB. Αν π.χ ρυθμίσω το gain σύμφωνα με τις οδηγίες του Trichord για MC χαμηλο-έξοδη, δηλαδή από 70-74dB, γίνεται χαμός. Δεν μπορώ να πάω το ποτενσιόμετρο του προ πάνω από την 12η ώρα. Και φυσικά ακούγεται πιο δυνατά και από το CD ακόμη και η ZYX!!!!
Αυτό λοιπόν δεν είναι σωστό. Και φυσικά δεν σημαίνει και τίποτε όσον αφορά την ηχητική ποιότητα (όπως ανάφερε ο φίλος με τον Cyrus, που από εκεί ξεκίνησα το σχόλιο μου).
Για να ακούω λοιπόν σωστά το αναλογικό σύστημα έπρεπε να μειώσω το gain στο Trichord, έτσι ώστε να έχω μεγαλύτερες διαδρομές στο ποτενσιόμετρο του Audio Research και η ωφέλιμη περιοχή του ποτενσιόμετρου να είναι από την 10η έως την 2η ώρα (σύμφωνα με τις οδηγίες της Audio Research).

Δοκίμασες και στα 63dB? Μια χαρά θα είναι εκεί.

Είδα αυτό με το ποτ στο manual του Audio Research προ. Δεν έχω ξανακούσει κάτι τέτοιο.

Όμως δε βλέπω που είναι το κακό να ακούγεται το πικαπ πιο δυνατά από το cd player. Υπάρχει κάποιο αξίωμα ή θέσφατο?

Κι αυτό "το τινάζω την κεφαλή στον αέρα" αν δώσω πολύ gain αδυνατώ να το καταλάβω.

Πάντως αν έχεις δοκιμάσει τα πάντα και έχεις καταλήξει εκεί και σε καλύπτει ο ήχος που λαμβάνεις απόλαυσέ το και άσε εμάς να λέμε τα δικά μας. Έχω και διαφορετικά μηχανήματα από τα δικά σου

οπότε δεν πρέπει να είμαι απόλυτος.
 
Δοκίμασες και στα 63dB? Μια χαρά θα είναι εκεί.

Είδα αυτό με το ποτ στο manual του Audio Research προ. Δεν έχω ξανακούσει κάτι τέτοιο.

Όμως δε βλέπω που είναι το κακό να ακούγεται το πικαπ πιο δυνατά από το cd player. Υπάρχει κάποιο αξίωμα ή θέσφατο?

Κι αυτό "το τινάζω την κεφαλή στον αέρα" αν δώσω πολύ gain αδυνατώ να το καταλάβω.

Πάντως αν έχεις δοκιμάσει τα πάντα και έχεις καταλήξει εκεί και σε καλύπτει ο ήχος που λαμβάνεις απόλαυσέ το και άσε εμάς να λέμε τα δικά μας. Έχω και διαφορετικά μηχανήματα από τα δικά σου

οπότε δεν πρέπει να είμαι απόλυτος.
Δοκίμασα και στα 63dB αλλά και πάλι είναι πολύ. Δηλαδή πρακτικά, δεν μπορείς να κάνεις μικρορύθμιση της έντασης! Με μικρή μετατόπιση του ποτενσιόμετρου η ένταση αυξάνεται αρκετά και δεν είναι πρακτικό ιδίως για νυχτερινή ακρόαση. Ενώ στα 53dB όλα ε΄ναι οκ. Ξεκινάω από το 0 ας πούμε και η ένταση αυξάνεται γλυκά και σταδιακά φτάνοντας στην συνήθη μου ακρόαση αναφοράς (μέση στάθμη 80dB στη θέση ακρόασης) με το ποτενσιόμετρο περίπου στη 1η ωρα και από εκεί και πάνω μπορώ να το ανεβάσω μέχρι και την 3η-4η (5η ώρα είναι το τέρμα της διαδρομής του) ώρα χωρίς παραμόρφωση του ήχου. Επίσης στο CD player μου (που έχει επίσης gain control ) έχω μειώσει λίγο την έξοδο του ώστε να πετύχω το ίδιο αποτέλεσμα.
Όλα αυτά βέβαια έχουν σχέση με τον συνδυασμό Audio Research LS3b+Hypex NC400.
Πριν π.χ που είχα ολοκληρωμένους σας τον Audia Flight 2 και πιο πριν τον Audia Flight 3 και πιο πριν τον Unison Research Unico δεν υπήρχε τέτοιο θέμα γιατί το συνολικό gain του συστήματος ήταν πολύ χαμηλότερο από τον σημερινό συνδυασμό.
 
Last edited:
Άρα το gain του προ ή αυτό του τελικού είναι που δημιουργεί αυτό το αποτέλεσμα. Έγινε κατανοητό τώρα. Πάντως το manual του προ της Audio Research δεν αναφέρει αν η θέση του ποτ που φέρνει το βέλτιστο

αποτέλεσμα είναι σε συνδυασμό με ομόσταβλο τελικό ή με οποιονδήποτε άλλο.
 
  • Like
Reactions: Music matters...
Δηλαδή πρακτικά, δεν μπορείς να κάνεις μικρορύθμιση της έντασης!
To volume του προ ειναι stepped ? Με αυτα οντως μερικες φορες ειναι προβλημα οι μικρορυθμισεις ιδιαιτερα βραδυ που ισως να μη θελεις να ενοχλουνται αλλοι στο σπιτι.
 
Δεν διαφωνώ σε αυτό. Αλλά όχι και να τινάζουμε την κεφαλή στον αέρα δίνοντας υπερβολικό gain στο phono stage! Αυτό θέλω να επισημάνω. Ότι σε τελική ανάλυση, το πικαπ θα πρέπει να παίζει ολίγον χαμηλότερα από το cd player και να ανεβάζουμε την ένταση από τον προενισχυτή line.
Δεν ειπα νομιζω κατι διαφορετικο
 
  • Like
Reactions: Music matters...
Βέβαια όταν όλα από πηγή μέχρι ηχεία παράγονται και τιουνάρονται από μία εταιρεία και έχεις επιλέξει από την ίδια βαθμίδα (κατηγορία τιμής),δεν είναι η διαφορά τόσο ακουστή.
Εγώ και τους 3 A.R συν αυτόν που 'έστειλα' δεν ξεπερνώ το 12-13 o'clock.
Αν είναι τα ηχεία κοντά στα πλατό όπως στον τωρινό,αναγκαστικά επιλεγμένο χώρο μου,με το ποτενσιόμετρο στο ..και τέταρτο δεν θα εισάγεται σήμα στην κεφαλή ,οπότε θα έχουμε το γνωστό συναισθηματικό θρίλερ του Πιντέρη:Μαγκανοπήγαδο.
Αν μπορώ να έχω step ή pre-pre όπως παλιά καλύτερα αλλά μιλώ για μένα.
Θυμάμαι σ Έκθεση Hi End ,δωμάτιο Λάιος 2003,έπαιζαν τα Klipsh με ενισχυτικά Octave,το CD Player για παράδειγμα στα 90 db ,έδιναν οι επισκέπτες τα δικά τους παραγγελιές άκουγαν,ξανα-άκουγαν και ξαφνικά ζητάει κάποιος πλατό ,έπαιξε τόσο χαμηλά το Verdier Platine 1,αν θυμάμαι καλά που όλοι οι παριστάμενοι εκτός του ότι σάστησαν,χαλάστηκαν επειδή δεν μπορούσε να προσαρμοστεί το άμουσο αυτί τους στην διαφορά έντασης.
Κρίμα μιλώ για το σταμάτημα εκείνης της στιγμής που έπαξε instrumental το πασίγνωστο σαλιάρικο Monaco,που τόσο με συνεπήρε ο ήχος..ώστε το αγόρασα αμέσως,180γ.
Αξέχαστες στιγμές,επειδή ο ήχος ήταν μέρα με τα μεσάνυχτα.

 
Άστα Πάνο έπαθα ένα χουνέρι στα τόσα άλλα Πρωτοχρονιάτικα και τρέχω.
Είχα δοκιμάσει την Karma retipped τον Απρίλη ,μια χαρά,ολόφρεσκη,αλλά αφού πρέπει ν απουσιάζω για 7 μήνες ,όπως μου είπατε την έβαλα κουτί.

'Εκανα recap (κάργα)στο Valhala,νέο ιμάντα ,αλλαγή λαδιού,νέα springs/πλαστικών πάνω κάτω,ζυγοστάθμιση όπως μου έδειξε φίλος dealer {έχει διαφορά},όλα τα τεστ και προχώρησα σ ένα diy trampolin από ψηλό αλλά πολύ καλό φύλο αλουμινίου massive.
Αλλαγή και στα heashell wires Audio Technical τα ακρβά για 'σπάσιμο',όπως και αλλαγή καλωδίου βραχίονα με VDH το ακριβό,κ αυτό για 'σπάσιμο'.
Τα wires είναι δύσκαμπτα πολύ ,έτσι καθώς πήγα να βάλω την Karma ,μια λάθος κίνηση και ξεκόλλημα το πράσινο pin απ την μεριά της κεφαλής.
Χωμένο βαθειά το υπόλοιπο του σπασμένου pin στο υλικό που χρησιμοποιούν οι οδοντίατροι στις κεφαλές ,το σκάβω λίγο με ακίδα αερογράφου 0,2 και επαφή με VAS Leung ..
Tου τα πρηξα του ανθρώπου χρονιάρες μέρες ,αλλά φημίζεται όπως έχω ξαναπεί για τις ταρζανιές του.

Μου είπε να κάνω κόλληση ενός δευτερολέπτου με πολύ ψιλή μύτη ενώνοντας ένα καλώδιο και μετά ένωση βραχίονα.
Νομίζω το κατάφερα ,δεν είμαι 100% σίγουρος αλλά βάζοντας όλα τα pins στις υποδοχές,αναγκαστικά το ακούμπησα,αν ήταν δεν θα ξεκολλούσε?
Είσαι ο πιο κατάλληλος ν απαντήσει,αφού ασχολείσαι καθημερινά με τέτοιες κολλήσεις.
Το ακουστικό αποτέλεσμα ίσως ήταν και ιδέα μου,μια όχι τόσο κεντραρισμένη εικόνα και στα δύο κανάλια ,αλλά δεν ήταν καλά βαλμένα τα υπόλοιπα pins.
Mια μούντζα απ όλους παρακαλώ..ομαδικά,τώρα καταλαβαίνετε γιατί άλλαξα τόσες σε 40 χρόνια.
Αφού ξανα-τοποθέτησα σφικτά τα υπόλοιπα pins ενίσχυσα την κόλλα στο σύρμα όμως (mundorf απ την ακριβή).
Πάντως μου φαίνεται να παίζει οκ τώρα....αν όχι τουλάχιστον η ακίδα είναι οκ,άρα το κόλλημα θα πάει λιγότερο.
Επαναλαμβάνω καμιά σχέση υπερελλειπτική Karma και 103 ,άλλα σύμπαντα.
 
Τα καλωδιακια της ΑΤ δεν ειναι κολλημενα αλλα με εργαλειο πατημενα. Αν στον ITTOK τα εβαλες, λογω του μικρου headshell του , τα καλωδιακια πρεπει να ειναι πιο μακρια σε μηκος, ωστε να μπορουν να κανουν μια καμπυλη μεχρι να φτασουν ανετα στην κεφαλη. Η Linn εχει τα δικα της, αλλα μπορεις να φτιαξεις και συ δικα σου.
Αν ολα δουλευουν καλα, τοτε εισαι οκ. Προσεξε ομως να μην στρεσαρονται πολυ τα πινς της κεφαλης και γινει καμια ζημια.
 
  • Like
Reactions: westsound
σεριάνι κάνει στην γειτονιά ο άλλος.. του έχω και βαρελάκι στο κολάρο (εκτός το κουδουνάκι) και μέσα έχει χαρτάκι με στοιχεία.
φαίνεται στην φωτογραφία πιστεύω..
τώρα την πέσανε για ύπνο παρέα γιατί σήμερα καλοριφέρ δεν είχε... :LOL:
View attachment 190621

περιττό να πω ότι τον έχω πιάσει να τρώει από το φαγητό που βάζουμε στα αδέσποτα της γειτονιάς και εξίσου περιττό το ότι κάνει παρέα με κάτι γάταρους δύο φορές το μέγεθός του!
κάποτε γύρισε σπίτι με άσχημη δαγκωνιά στην βάση της ουράς και για 3 μέρες δεν σηκώθηκε από το κρεβατάκι.. μετά ξανά έξω και απ'ότι βλέπω, όλα τα γατιά τριγύρω είναι φίλοι του πια..

View attachment 190622
Ψυχουλες ομορφες /
 
Τα καλωδιακια της ΑΤ δεν ειναι κολλημενα αλλα με εργαλειο πατημενα. Αν στον ITTOK τα εβαλες, λογω του μικρου headshell του , τα καλωδιακια πρεπει να ειναι πιο μακρια σε μηκος, ωστε να μπορουν να κανουν μια καμπυλη μεχρι να φτασουν ανετα στην κεφαλη. Η Linn εχει τα δικα της, αλλα μπορεις να φτιαξεις και συ δικα σου.
Αν ολα δουλευουν καλα, τοτε εισαι οκ. Προσεξε ομως να μην στρεσαρονται πολυ τα πινς της κεφαλης και γινει καμια ζημια.
Απλά μια υποψία ότι το ένα κανάλι έπαιζε λιγότερο active,αν δεν έπιασε καλά η κόλληση ,χάνεται σήμα σύμφωνα με τον VAS,αλλά ξανά σπρώχνοντας τα καλώδια ώστε να πιαστούν καλά στα pins (είναι ξυλάγγουρα όντως),και εφόσον το ένα κανάλι έχει άλλο διαφορετικό pin..το συσχέτησα μ αυτό.
Ακούγοντας όμως πάντα σε σύγκριση με την Denon 103 μάλλον ακούγεται πιο κεντραρισμένα η Karma,μάλλον και τα δύο ακούγονται OK.
Είναι πολύ δύσκαμπτα ,και σφίγγοντας τα pins για καλό κούμπωμα υπάρχει θέμα και έχω αλλάξει πολλά headshell wires ..
Δε
Τα καλωδιακια της ΑΤ δεν ειναι κολλημενα αλλα με εργαλειο πατημενα. Αν στον ITTOK τα εβαλες, λογω του μικρου headshell του , τα καλωδιακια πρεπει να ειναι πιο μακρια σε μηκος, ωστε να μπορουν να κανουν μια καμπυλη μεχρι να φτασουν ανετα στην κεφαλη. Η Linn εχει τα δικα της, αλλα μπορεις να φτιαξεις και συ δικα σου.
Αν ολα δουλευουν καλα, τοτε εισαι οκ. Προσεξε ομως να μην στρεσαρονται πολυ τα πινς της κεφαλης και γινει καμια ζημια.
Νομίζω ότι είναι κεντραρισμενα, βέβαια δεν έφτασε το άλλο μήνυμα μου
ισως έρθει σε δύο ώρες..λόγω γειτονικών παρενοχλήσεων..
 
Ασε τα οπως ειναι τοτε .
'Ετσι λέω ..αν δεν έπιασε η κόλλα mundorf δυνατά,με το πασπάτεμα στα διπλανά pin ,το αναγκαστικά ελαφρύ ακούμπισμα θα την είχε ξεκολλήσει,αλλά δεν..
Επίσης μετά από 16 χιλόμετρα καθημερινά για πιο εσωτερική ηρεμία,ακούω σχεδόν ή το ίδιο activity και απ τα ίδια κανάλια,οπότε έχες δίκιο,το αφήνω..και Μάρτη ίσως πάει πίσω..
Δοκιμάζοντας χαραγμένους δίσκους ακούω και τα δύο κανάλια.
 
Πάνο μια πρόταση και από μένα.
Martha Tilston :




Φωνάρα,καλή εγγραφή,καλή δουλειά.
Παράγγειλα το LP ,αλλά να πω την κακία μου...η επόμενη δουλειά της μόνο σε άυλο.