Το chat του δικάναλου

Καλή ιδέα.
Να ξεκινήσω εγώ με ένα δύσκολο κομμάτι, γρήγορο, που εκθέτει (ανεπανόρθωτα) τα συστήματα που βουίζουν, δεν έχουν ρεύματα ή ταχύτητα...
Bozzio Levin Stevens – Duende
 
Ναι, θα ήταν ωραίο να έχουμε μια κοινή λίστα.
Ιδανικά θα ήταν κάτι από qobuz ή tidal ώστε όλοι μας να έχουμε κοινό σημείο αναφοράς και να μην μπλέξουμε με εκδόσεις, επανεκδόσεις, remasters, cd ή βινύλιο κτλ.
 
Στις δοκιμές, αν θέλουμε να τις κάνουμε σωστά, είτε τις κάνουμε για μας τους ίδιους, είτε για ευρύτερο κοινό, πρέπει να τηρούμε μία αυστηρή διαδικασία που θα μας βοηθάει να βγάλουμε σωστά συμπεράσματα.
Ορισμένη ένταση, ούτε πολύ δυνατά, ούτε σιγά, επαρκής (δηλαδή αρκετός) χρόνος ακρόασης, σημειώσεις, διότι όταν δημιουργείται μία εντύπωση πρέπει να την καταγράψουμε, αλλιώς πολύ εύκολα την ξεχνάμε. Οι σημειώσεις βοηθούν ιδιαίτερα στη σύγκριση και στην εξαγωγή τελικών συμπεράσματα.

Και τέλος να διαμορφώσουμε μία λίστα κομματιών από όλα τα είδη μουσικής που θα χρησιμοποιούμε συστηματικά για κάθε κριτική ακρόαση.
Στη λίστα αυτή το κάθε κομμάτι πρέπει να έχει λόγο ύπαρξης. Π.χ. άλλο για τα χαμηλά, άλλο για τις μεσαίες, για τη στερεοφωνική εικόνα, για τις υψηλές συχνότητες, για τη δυναμική περιοχή και τα μεταβατικά περάσματα, κλπ.
Παραθέτω τη λίστα που συνήθως χρησιμοποιώ (την έχω αναφέρει και παλιότερα).

index.php

Ν
Συμφωνώ απόλυτα με ολα τα παραπάνω και προσθέτω.
Είχα την τύχη απο τις αρχές της εισόδου στην αγορά των πρωτων usb dacs να εργαζομαι στον τομέα του ήχου.
Προσπαθούσα πάντα σε εκθέσεις και γενικός σε ακροάσεις να ζηταω-κρατάω το αρχείο που εντυπωσίαζε πιο πολυ σε κάποια συχνότητα.
Μετα απο πάμπολλα ξεσκαρταρίσματα κρατησα κάποια κομμάτια που στο αυτί μου είναι τα απόλυτα reference κε κάποιο συχνοτικό φάσμα το καθένα.
Πάντα σε κάθε υπολογιστή που φτιαχνω για μουσική στην επιφάνεια εργασίας ρίχνω το συγκεκριμένο αρχείο.
Καποια λίγα κομμάτια απο αυτα ακουσαμε παρεα με το Sonus Naturalis
 
Ιδανικά θα ήταν κάτι από qobuz ή tidal ώστε όλοι μας να έχουμε κοινό σημείο αναφοράς και να μην μπλέξουμε με εκδόσεις, επανεκδόσεις, remasters, cd ή βινύλιο κτλ.

Σίγουρα.
Εγώ το έχω σε έκδοση της Narada από συλλογή (CD), το Gypsy Soul. Πάντα η Narada έχει πολύ καλές ηχογραφήσεις.
 
Το Spotify έχει το album Gypsy Soul.
Το Tidal κλασσικά στον κόσμο του, δεν το έχει (τσάμπα η συνδρομή με τους κανάγιες).
Και τα δύο βέβαια έχουν τον καλλιτέχνη (αυτό τους έλειπε) και το κομμάτι.
 
Καλή ιδέα.
Να ξεκινήσω εγώ με ένα δύσκολο κομμάτι, γρήγορο, που εκθέτει (ανεπανόρθωτα) τα συστήματα που βουίζουν, δεν έχουν ρεύματα ή ταχύτητα...
Bozzio Levin Stevens – Duende
Κ κατι για να μαθαίνω, πως ακούγεται ένα κομμάτι όταν λέμε δεν έχει ταχύτητα?
 
Η ταχύτητα σε ένα σύστημα είναι συνδιασμός μικροδυναμικών, συντονισμών, απόσβεσης κλπ κλπ.
Σε ένα κομμάτι π.χ. με πολύ γρήγορες διπλομποτιές, σε ένα αργό σύστημα θα ακούσεις ένα βουητό.
Σε ένα γρήγορο σύστημα, διπλομποτιές.
 
Κ πως καταλαβαίνεις αν φταίει το ηχείο ή ο ενισχυτής? Ή το το dac, πηγή πχ (αν μπορεί να φταίει) για να βρεις τον αδύναμο κρίκο
 
Για να κρίνεις μία συσκευή πρέπει να ξέρεις πολύ καλά όλο το ηχοσύστημα και τον χώρο.
Αλλιώς θα πρέπει να ξέρεις πολύ καλά τις επι μέρους συσκευές.
Αλλιώς δεν τον βρίσκεις. :)
Εκτός αν δεις ηχείο των 1000-2000€ με 2-3 woofer π.χ. όπου ξέρεις ότι ο κατασκευαστής δεν στοχεύει στο να παίξει μουσική.
Εγώ τουλάχιστον σε αυτό είμαι κάθετος, ηχείο με γήινη τιμή που να έχει πάνω από 3 μονάδες (σύνολο) και να παίζει καλά δεν υπάρχει.
Αν μιλάμε για 1-2000€, και οι 3 μονάδες είναι πολλές.
 
Συνεχίζω λοιπον πιο αναλυτικά την κουβέντα μας, μιας και υπάρχει ενδιαφέρων για καλώδια.
Μετα την επισκεψη μου στο φιλόξενο σπιτι του Sonus Naturalis εφυγα με δύο ζευγαρια καλώδια παραμάσχαλα για δοκιμή.
1. Τα Αudience Au24se RCA (1110e new) 1,20m
2. Tα Symphonic Line device cable (380e used) 2m
Η σύγκριση που ήθελα να κάνω είναι με τα νέα μου και πολυ αγαπημένα απο την πρωτη νότα yamamura millenium 5000 1,20m (520e used) τα οποία εχω τοποθετήσει εκει που κάνουν την μεγαλύτερη ηχητική διαφορά, στην έξοδο του dac και στην είσοδο του λαμπάτου προ.
Ο συγκεκριμένος λαμπάτος είναι ιδιοκατασκευή εντελός πιουριστικός οπότε εχει μονο 1 είσοδο και 1 εξοδο και απο τότε που ηρθε το yamamura ειναι μονιμα συνδεδεμένο στα ψηφιακά, δεν εχω δοκιμάσει ακόμη αναλογικά (sorry vlad).
Στη συγκεκριμένη θέση όπως εχω γράψει πιο πάνω με τον ερχομό του yamamura τα μεσαία στο συστημα μου ακούστηκαν απίστευτα αληθοφανοι και αναλυτικά η σκηνή μεγάλωσε και τα πρίμα ακουστηκαν πιο ζωντανά, ισως στα αρνητικά παρατηρησα μια πολυ μικρή μείωση στα μπάσα που μπορει να θεωρηθεί και καλύτερος έλεγχος.
Αντικαθιστώντας τα με τα Αudience Au24se αμέσως ενιωσα την ελειψη στη μεσαία και υψηλή συχνότητα αλλα εδω είχαμε ένα γέμισμα στο χαμήλο δυνατό και ελεγχόμενο.
Συνεχίζοντας στην πιο χαμηλη κατηγορία συγκρινα τα Αtlas Hyper Acromatic Rca 1m (287e new) με τα Symphonic Line device cable
Η σύγκριση έγινε στο δεύτερο μου σύστημα πάλι με τα καλώδια ανάμεσα στο dac και τον ολοκληρωμένο της monrio εδώ οι διαφορές ηταν ελάχιστες για να είμαι πούμε την αλήθεια δεν είμαι σίγουρος αν σε ενα blind τεστ θα μπορουσα να πετύχω πιο καλώδιο επαιζε.
Για να είμαι σίγουρος για το πόρισμα δοκίμασα τα καλώδια και στο μεγάλο μου σύστημα στην ίδια θέση με τα προηγούμενα. Εδω πιθανά λόγο μήκους το Atlas ακούστηκε ελάχιστα πιο αναλυτικό.
Αυτά τα ολίγα όταν μου φυγει λιγο η πορωση και γράψω κάποιες ωρες ακρόασης θα περάσω ξανά απο τον Sonos Naturalis να δοκιμάσω τα καλώδια και στα αναλογικά.
Είχα την τύχη να βρω σε χαμηλή τιμή ένα ασημένιο καλώδιο της πάλαι ποτέ ελληνικής hiend εταιρείας καλωδίων Silver Note. Σύνδεση του DAC με τον προενισχυτή. Παρόλο που δεν είναι ιδιαίτερα fan των καλωδίων, αυτό παραγματικά με ενθουσίασε....20230504_215701.jpg
 
Last edited:
.........

Η σύγκριση που ήθελα να κάνω είναι με τα νέα μου και πολυ αγαπημένα απο την πρωτη νότα yamamura millenium 5000 1,20m (520e used) τα οποία εχω τοποθετήσει εκει που κάνουν την μεγαλύτερη ηχητική διαφορά, στην έξοδο του dac και στην είσοδο του λαμπάτου προ.
Ο συγκεκριμένος λαμπάτος είναι ιδιοκατασκευή εντελός πιουριστικός οπότε εχει μονο 1 είσοδο και 1 εξοδο και απο τότε που ηρθε το yamamura ειναι μονιμα συνδεδεμένο στα ψηφιακά, .......
Μόνο μία είσοδο και μία έξοδο;! 😯 :rolleyes:
Χρειάζεσαι οπωσδήποτε το
Skipjack της Manley.
4 into 1 or 3 into 2 audiophile source selector. Ultra Hi-End επιλογέας. Και με τηλεχειρισμό.

Review

Φωτογραφίες.
msj-2023-slider-1.jpg


msj-2023-slider-2.jpg


skipjack1-update.jpg


hero.jpg


strip1.jpg


strip3.jpg


image-asset.gif


image-asset.gif
Η χαρά του Reviewer είναι αυτό το μηχάνημα!
Απλά ζητάει 1600 ευρώ.
Πφφ... Ψιλοπράγματα! 😵‍💫 🤩 🤑
 
έτσι για πλάκα μπήκα στον τύπο και του έβαλα τα στοιχεία για 8,5Hz (που στην προκειμένη περίπτωση είναι το "εύκολο" σενάριο)
πρέπει να έχω ΣΕΜ 10,82γρ ενώ η κεφαλή μόνη της ζυγίζει 8γρ!!
άρα μένουν για βίδες και την υπόλοιπη ΕΜ του βραχίονα 2,82γρ :LOL:

το "δύσκολο" σενάριο τώρα είναι να "ζητήσει" κανείς τα "ιδανικά" 10Hz....
7,81γρ Συνολική Ενεργή Μάζα ...............
μα η κεφαλή μόνη της ζυγίζει 8 (το είπαμε αυτό...) :ROFLMAO::ROFLMAO:

πραγματικά αν μου περίσσευαν τα χρήματα που ζητάει το μέλος, θα την αγόραζα για να δω αν ο σημερινός εξοπλισμός μου μπορεί να διαχειριστεί τέτοιες απαιτήσεις...
να "εξαερώσει" δλδ την ΕΜ του βραχίονα, για να ακουστεί η κεφαλή στην ΣΣ που πρέπει, ή που θέλω

μπροστά σε αυτή την "πρόκληση" , το να έχεις το ανάποδο μοιάζει με παιχνιδάκι... :ROFLMAO:
δλδ ελαφριά ή μέτρια σε βάρος κεφαλή με χαμηλό cu
κάτι σαν denon DL103, ή ΑΤ 3600L (9cu)

ξέχασα να γράψω για όποιον βαριέται να διαβάσει τα specs της OC 9 III , ότι η ενδοτικότητά της (cu) είναι 32,4 (στα 10Hz)
τώρα είδα ότι το έγραψα στο προηγούμενο πόστ.. δεν πειράζει, ας είναι γραμμένο και σε αυτό...
32,4 cu
8gr βάρος ......
 
Last edited:
δουλειά δεν είχε ο διάολος βραδιάτικα... (πραγματικά....)

IMG_20230505_011634[1].jpg
ίδιο hs με αυτό που έχει κεφαλή, βίδες και καλώδια...


βίδες και καλώδια σκέτα... ( Πανίκο, μιας και τα βρήκα.. ποιά hw είναι αυτά;; )
IMG_20230505_011936[1].jpg

χοντρικά hs + hw + βίδες + την OC9III , μας κάνουν 16,3γρ
IMG_20230505_012104[1].jpg


16,39γρ με ένα βαρίδι 2γρ
IMG_20230505_012349[1].jpg

για 8,5Hz ΣΣ, είπαμε θέλουμε 10,82γρ ΣΕΜ
νάτα:
IMG_20230505_012720[1].jpg

πως;;;
με subweight
IMG_20230505_012728[1].jpg

αλλά θέλουμε ένα αντίβαρο για να μας δώσει τα περίπου 2γρ βάρους ανάγνωσης....
το εργοστασιακό των 100γρ είναι πολύ βαρύ και θα κάτσουν σούζα όλα...
άρα;;
IMG_20230505_012909[1].jpg
 
άρα ένα ελαφρύ αντίβαρο:
IMG_20230505_020056[1].jpg


ένα αντίβαρο που ζυγίζει περίπου 60γρ
IMG_20230505_013320[1].jpg

και ένα βοηθητικό αντίβαρο (subweight) που ζυγίζει περίπου 35γρ
IMG_20230505_013018[1].jpg

νομίζω ότι αν είχα μια AT OC9III , δεν θα είχα πρόβλημα να την ακούσω στα 8,5Hz....

παρέλειψα κάτι;;
νομίζω πως όχι.


ΥΣ..
σχεδόν πάντα, (αν όχι σκέτο πάντα), το άθροισμα του μικρότερου από το εργοστασιακό αντίβαρο με το subweight που θα το συνοδέψει, είναι κοντά στα 100γρ
όσο δλδ το εργοστασιακό αντίβαρο.
υποψιάζομαι γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά δεν το έχω επαληθεύσει ακόμα.
 
άντε να το φτάσω στα άκρα....
προσπάθεια για τα 10Hz !

βρήκα ακόμα πιο βαρύ subweight (40γρ) και πήγε την ΣΕΜ στα 9,38γρ
ΣΣ, 9,1Hz αρκετά μακριά από τα 10, αλλά.... δεν κοίταξα καλά.. έχω και 45γρ sw !!
με αυτό , είδα ..αυτό:
IMG_20230505_022319[1].jpg

με 7,72γρ ΣΕΜ , η ΣΣ είναι στα 10,06Hz
ε πόσο πιο κέντρο πια;;;

και κάπου εκεί άρχισαν τα ζόρια.....
το ελαφρύτερο αντίβαρο που έχω (αν έψαξα καλά) , είναι στα 55γρ...

θα μπορέσει;;




IMG_20230505_022816[1].jpg


λίγο πριν να "χτυπήσει" στο πίβοτ το αντίβαρο, η ζυγαριά έγραψε 1,79γρ
1,8γρ είναι το μίνιμουμ που θέλει η ΑΤ για βάρος ανάγνωσης στην OC9III
περνάει άραγε τις εξετάσεις ο εξοπλισμός, ή κόβεται;;;


εδώ λίγο πριν το τέρμα...
IMG_20230505_022835[1].jpg


το μεγάλο sw (το μεγαλύτερο που έχω δλδ)
IMG_20230505_023044[1].jpg


και το (μάλλον) μικρότερο counter weight που έχω
IMG_20230505_023119[1].jpg


δεν θυμάμαι ακριβώς ή να το πω αλλιώς, δεν θυμάμαι καλά , αλλά έχω την εντύπωση πως όταν έδινα τα βάρη στον μηχανουργό , είχα κάνει πρόχειρους υπολογισμούς για τέτοιες ακρότητες...
ποτέ δεν έτυχε μέχρι τώρα να τις δοκιμάσω στην πράξη.. γιατί ή το ξέχναγα, ή δεν είχα χρόνο.
βρήκα ευκαιρία με την αγγελία να κάνω το ακραίο αυτό τεστ, έστω με προσομοίωση..
δεν νομίζω με μια πραγματική ΑΤ OC9III να είχα μεγάλη διαφορά με τα νούμερα στην ζυγαριά και την πραγματική δυνατότητα να την ακούσω , ακόμα και στα 10Hz...
για παρακάτω, νομίζω ότι περνάω το τεστ χαλαρά.....
 
αυτά τα σύμβολα "μικρότερο του" και "μεγαλύτερο του" ,, ποτέ δεν μπόρεσα να τα θυμάμαι σωστά!
"<55" τι είναι;; μεγαλύτερο ή μικρότερο του 55 ;;;;
:ROFLMAO::ROFLMAO:
Μικρότερο. Αυτό: <

Μεγαλύτερο: Αυτό: >
[VIDEO]
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.