Το chat του δικάναλου

Δεν φαίνεται τίποτα ή δεν το βλέπω εγώ.
Εκτός και αν έχει κάνει καμμιά"ποστια " ο τζιμισκουλας 😄
Εννοώ την ημερομηνία γενικώς. Δες και την περιγραφή του μηχανήματος: To ensure that you enjoy the best music reproduction from your 8 track cartridges, the 40 TP scans the track/programme that the user selects, recognises what is being played and then streams a high-quality version from your music service of choice through a cutting edge DAC derived from the 40 ST
 
  • Haha
  • Like
Reactions: mdvq and vlad66
Δεν φαίνεται τίποτα ή δεν το βλέπω εγώ.
Εκτός και αν έχει κάνει καμμιά"ποστια " ο τζιμισκουλας 😄
μας τάραξε την πρωταπριλιά ο Τζιμίσκουλας ρε συ....

εδώ κοίτα..

 
Μπας και βοηθήσει κανα συγκάτοικο στην τρέλα 😸
Αυτό στο οποίο έχω καταλήξει είναι ότι σκέτες οι μετρήσεις δίνουν μόνο ένα μικρό δείγμα της πραγματικότητας.
Ένα πρακτικό παράδειγμα έχουμε ακούσει το lurne παρέα με το vlad δίπλα δίπλα με το technics (και όχι κάποιο τυχαίο αλλά το καραφτιαγμενο το δικό του) και η διαφορά ήταν τεράστια. Στην κατάσταση που ήταν το lurne τότε (είχε 2 σοβαρές βλάβες που δεν γνώριζα) έπαιζε πολύ χειρότερα από το michell. Άρα αμέσως τα ιδια τα αυτια μας καταρρίπτουν αυτά που διαβάζουμε στο link.
Άρα πιστεύω ότι δεν είναι μόνο το ποσοστό απώλειας στροφών που μέτρα στην τελική απόδοση.
 
  • Like
Reactions: westsound
Αυτό στο οποίο έχω καταλήξει είναι ότι σκέτες οι μετρήσεις δίνουν μόνο ένα μικρό δείγμα της πραγματικότητας.
Ένα πρακτικό παράδειγμα έχουμε ακούσει το lurne παρέα με το vlad δίπλα δίπλα με το technics (και όχι κάποιο τυχαίο αλλά το καραφτιαγμενο το δικό του) και η διαφορά ήταν τεράστια. Στην κατάσταση που ήταν το lurne τότε (είχε 2 σοβαρές βλάβες που δεν γνώριζα) έπαιζε πολύ χειρότερα από το michell. Άρα αμέσως τα ιδια τα αυτια μας καταρρίπτουν αυτά που διαβάζουμε στο link.
Άρα πιστεύω ότι δεν είναι μόνο το ποσοστό απώλειας στροφών που μέτρα στην τελική απόδοση.
η διαφορά ήταν τεράστια ;;
υπέρ ποιανού ;;;; πλάκα κάνεις......

στο μπάσο το lurne ήταν πιο "βαθύ" αλλά και πιο "πλαδαρό" με το tech να είναι πιο "σαφές" , "ταχύ και ελεγχόμενο" με τις νότες να ξεχωρίζουν πιο εύκολα.
από κει και πάνω ήταν μια ισοπαλία και αυτό είναι "ντροπή" για το lurne που ΔΕΝ μπόρεσε να ταπεινώσει ένα όχι "καραφτιαγμένο" ΜΚ, αλλά απλά βελτιωμένο στα σημεία.
(μάλιστα το lurne φόραγε και ελαφρώς καλύτερη κεφαλή αν θυμάμαι καλά)

καραφτιαγμένο το ΜΚ μου δεν είναι (ακόμα) ούτε τώρα που στέκεται στα ίσα απέναντι σε rega P2 & P3...

Το tech στην κατάσταση που ήταν τότε έχασε από το Thorens μου (TD160 HD) και ταπεινώθηκε πραγματικά από το Thorens TD800 του CarlosM με vpi βραχίονα (unipivot με πολλά κιλά @r...di@)
και το δικό μου Thorens όμως δεν ήταν "παρθένα ανέγγιχτη", μια χαρά είχε "γαργαλήσει" τον (rega) βραχίονά του ο AUDIOLYTIC και γω το πείραξα αμέσως στον πλίνθο...

έτσι χάνει το δικό μου Technics και λυπάμαι που έχεις επιλεκτική και κοντή μνήμη φίλε Δημήτρη..
μάλλον έχουμε διαφορά αντίληψης περί ήχου....
 
η διαφορά ήταν τεράστια ;;
υπέρ ποιανού ;;;; πλάκα κάνεις......

στο μπάσο το lurne ήταν πιο "βαθύ" αλλά και πιο "πλαδαρό" με το tech να είναι πιο "σαφές" , "ταχύ και ελεγχόμενο" με τις νότες να ξεχωρίζουν πιο εύκολα.
από κει και πάνω ήταν μια ισοπαλία και αυτό είναι "ντροπή" για το lurne που ΔΕΝ μπόρεσε να ταπεινώσει ένα όχι "καραφτιαγμένο" ΜΚ, αλλά απλά βελτιωμένο στα σημεία.
(μάλιστα το lurne φόραγε και ελαφρώς καλύτερη κεφαλή αν θυμάμαι καλά)

καραφτιαγμένο το ΜΚ μου δεν είναι (ακόμα) ούτε τώρα που στέκεται στα ίσα απέναντι σε rega P2 & P3...

Το tech στην κατάσταση που ήταν τότε έχασε από το Thorens μου (TD160 HD) και ταπεινώθηκε πραγματικά από το Thorens TD800 του CarlosM με vpi βραχίονα (unipivot με πολλά κιλά @r...di@)
και το δικό μου Thorens όμως δεν ήταν "παρθένα ανέγγιχτη", μια χαρά είχε "γαργαλήσει" τον (rega) βραχίονά του ο AUDIOLYTIC και γω το πείραξα αμέσως στον πλίνθο...

έτσι χάνει το δικό μου Technics και λυπάμαι που έχεις επιλεκτική και κοντή μνήμη φίλε Δημήτρη..
μάλλον έχουμε διαφορά αντίληψης περί ήχου....
Εισαι μεγας ηθοποιός αποπλάνητης των μαζών που μας διαβάζουν, νομίζω ότι είχαμε συμφωνήσει στο ότι η τεράστια εικόνα που δημιουργούσε το lurne επισκίασε τις μικροδιαφορες που περιγράφεις, είσαι προκατειλημμενος με τα technics.🤣😂
 
Ρε ένα κόλλημα που έχετε φάει με την "εικόνα"....

Όταν παίζει καμιά ορχήστρα ζωντανά μπροστά σου, εσύ την "εικόνα" χαζεύεις ή τις χροιές και τα "ηχοχρώματα" ;;;;

Η "εικόνα" στα μηχανάκια είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό και εξαρτάται από 1002 παράγοντες...

Βάλε να ακούσεις έναν άριστα γραμμένο μονοφωνικό δίσκο και ψάξε να βρεις εικόνα...
 
Ρε ένα κόλλημα που έχετε φάει με την "εικόνα"....

Όταν παίζει καμιά ορχήστρα ζωντανά μπροστά σου, εσύ την "εικόνα" χαζεύεις ή τις χροιές και τα "ηχοχρώματα" ;;;;

Η "εικόνα" στα μηχανάκια είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό και εξαρτάται από 1002 παράγοντες...

Βάλε να ακούσεις έναν άριστα γραμμένο μονοφωνικό δίσκο και ψάξε να βρεις εικόνα...
Ας αναλύσουμε λίγο αυτό - το έχετε φάει κόλλημα με την εικόνα, όπως και το - διαφορετική αντίληψη για τον ήχο.
Η εικόνα της μουσικής σκηνής και η αναπλαση της στο χώρο μας ειναι αυτο που προσπαθούμε να πετυχουμε στο σύστημα μας ειναι η πεμπτουσία του ήχου. Οσο περισσότερο απλώνεται η εικόνα στο χωρο μας τοσο μεγαλυτερη η ψευδαίσθηση οτι ειμαστε εκει μπροστά στο μουσικό γεγονός. Αν δεν προσπαθούμε για αυτό τότε ναι έχουμε διαφορετική αντίληψη για τον ήχο.
 
Θα συμφωνήσω με τον Βλαδίμηρο (vlad66), ότι η απόδοση των ηχοχρωμάτων και των λεπτομερειών (τονική ακρίβεια), όπως και των δυναμικών είναι πιο σημαντική από τη στερεοφωνική εικόνα, ή οποία σε μεγάλο βαθμό μπορεί να είναι και τεχνητή.

Από 'κεί και πέρα "περί ορέξεως"! Το γούστο και οι προτιμήσεις καθενός απολύτως σεβαστό.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vlad66 and Haagenti
στερεοφωνική εικόνα, ή οποία σε μεγάλο βαθμό μπορεί να είναι και τεχνητή.

Στη μίξη εννοείς τις θέσεις των οργάνων αναλόγως πως έχει χρησιμοποιηθεί το pan για κάθε κανάλι.
Ωστόσο και αυτό διαφέρει στην παρουσίαση του από ηχείο σε ηχείο.
 
... η στερεοφωνική εικόνα, ...... σε μεγάλο βαθμό μπορεί να είναι και τεχνητή.
Στη μίξη εννοείς τις θέσεις των οργάνων αναλόγως πως έχει χρησιμοποιηθεί το pan για κάθε κανάλι.
Ωστόσο και αυτό διαφέρει στην παρουσίαση του από ηχείο σε ηχείο.
Όχι, δεν εννοώ μόνο αυτό. Εννοώ ότι είτε κατά τη μίξη/mastering, είτε κατά το tuning των συσκευών μπορούν να χρησιμοποιηθούν γνωστά κόλπα για την τεχνητή επαύξηση της στερεοφωνικής εικόνας.

Π.χ. έστω ότι ηχογραφούμε μία κλασσική ορχήστρα ή ένα συγκρότημα ακουστικής μουσικής (χάριν απλοποίησης αφήνω προς το παρόν τον ηλεκτρικό ήχο ροκ-ποπ, κλπ).

Η φυσική στερεοφωνική εικόνα που προκύπτει κατά την ηχογράφηση μπορεί να διευρυνθεί σε πλάτος και βάθος με διάφορες τεχνικές, π.χ. με την αύξηση κατά 1-2 dB στην περιοχή 15000 Hz. Ή με τεχνητή προσθήκη χώρου (reverb). Η διεύρυνση της στερεοφωνικής εικόνας εδώ είναι τεχνητή, πέραν της φυσικά ηχογραφημένης ή έστω της αρχικά φτιαγμένης με το pan-pot.
Αυτή κατ' αρχήν είναι μία απόφαση του ηχολήπτη/παραγωγού που εξαρτάται από το αισθητικό-καλλιτεχνικό αποτέλεσμα που επιδιώκει και τη γενικότερη αισθητική φιλοσοφία του.

Μπορεί όμως να έχουμε παρόμοια αποτελέσματα με τις συσκευές μας, προπάντων με τα ηχεία. Διότι η απόκριση συχνότητας τους μπορεί να είναι τέτοια ώστε να επαυξάνει τεχνητά τη στερεοφωνική εικόνα, ή και το αντίθετο (να τη στενεύει). Γι' αυτό είναι πολύ ασφαλέστερο κριτήριο για την εκτίμηση μίας συσκευής πρώτα η διαπίστωση ότι αποδίδει σωστά όλες τις φωνές, τα όργανα και τις χροιές τους. Έπειτα η απόδοση των δυναμικών. (Το πιο δύσκολο σε μία υλοποίηση). Και τελευταία τη στερεοφωνική εικόνα. Δεν είναι ασήμαντη, αλλά κατά την αξιολόγηση αυτή είναι η σειρά. Κατά την άποψή μου.
 
Θα συμφωνήσω με τον Βλαδίμηρο (vlad66)
Σε αποπλανει σε λάθος μονοπάτια, στα αυτιά μου η εικονα του Γάλλου ήταν κατελαχιστων τριπλάσια ενώ- στακατα μπάσα - ταχύτητα και λίγα πρίμα η δυναμη του Ιαπωνα ήταν ελάχιστα καλύτερα στην τρίχα, - συνολικη ανάλυση καλυτερη? με τίποτα.
 
Μπορεί όμως να έχουμε παρόμοια αποτελέσματα με τις συσκευές μας, προπάντων με τα ηχεία. Διότι η απόκριση συχνότητας τους μπορεί να είναι τέτοια ώστε να επαυξάνει τεχνητά τη στερεοφωνική εικόνα, ή και το αντίθετο (να τη στενεύει). Γι' αυτό είναι πολύ ασφαλέστερο κριτήριο για την εκτίμηση μίας συσκευής πρώτα η διαπίστωση ότι αποδίδει σωστά όλες τις φωνές, τα όργανα και τις χροιές τους. Έπειτα η απόδοση των δυναμικών. (Το πιο δύσκολο σε μία υλοποίηση). Και τελευταία τη στερεοφωνική εικόνα. Δεν είναι ασήμαντη, αλλά κατά την αξιολόγηση αυτή είναι η σειρά. Κατά την άποψή μου.

Δεν θα έβαζα προτεραιότητες εγώ, γιατί το τι αρέσει στον καθένα είναι διαφορετικό. Όμως ειδικά στην στερεοφωνική εικόνα αν το καλοσκεφτείς αυτό που έγραψες η απόκριση της συχνότητας του ηχείου μπορεί να είναι επιτηδευμένα έτσι επιλεγμένη ώστε όπως ανεβαίνει 1-2 dB σε ένα σημείο του φάσματος προφανώς ψηλά (όπως έγραψες π.χ. στη μίξη) και με ένα κατάλληλο ελαφρύ toe-out στην τοποθέτηση να κάνει μεγάλη διαφορά στην τοποθέτηση των οργάνων/φωνών/whatever σε σχέση με ένα άλλο ηχείο που δεν έχει την ίδια επιτηδευμένη επιλογή στην απόκριση.

Αφήνω προφανώς απ' έξω τις υπόλοιπες συνιστώσες, όπως την ηχογράφηση, την απόσταση από τους πλαινούς τοίχους, το αν είναι επιμελημένος ο χώρος ακουστικά κλπ. Άσε που με το παραπάνω παράδειγμα φαίνεται εύκολα γιατί κάθε ηχείο θέλει διαφορετικό treatment χώρου, τοποθέτηση κλπ.
 
Και η ανάλυση παιδιά παίζει μεγάλο ρόλο στην εικόνα.
Είτε ηχείων, είτε μηχανών...
Πετάγονται νότες εκεί που σε άλλο σύστημα απλά δεν τις ακούς...
 
  • Like
Reactions: petronik
Και η ανάλυση παιδιά παίζει μεγάλο ρόλο στην εικόνα.
Είτε ηχείων, είτε μηχανών...
Πετάγονται νότες εκεί που σε άλλο σύστημα απλά δεν τις ακούς...
Καλά και συ....
Τόσα χρόνια στο κουρμπετι ακόμα να μάθεις ότι όταν δεν ακούς όργανα που ΥΠΆΡΧΟΥΝ στην ηχογράφηση,αυτό λέγεται "μουσικότητα" και όταν τα ακούς ,είναι υπεραναλυση που κουράζει???
Αμάν πχια 😄😄
 
Καλά και συ....
Τόσα χρόνια στο κουρμπετι ακόμα να μάθεις ότι όταν δεν ακούς όργανα που ΥΠΆΡΧΟΥΝ στην ηχογράφηση,αυτό λέγεται "μουσικότητα" και όταν τα ακούς ,είναι υπεραναλυση που κουράζει???
Αμάν πχια 😄😄
Μιχάλη.
Με τίποτα δεν ικανοποιούμαστε όσα χρόνια κι αν περάσουν.:D
Εξάλλου γέρικο γαιδούρι περπατησιά δεν αλλάζει.-:D
 
Ας αναλύσουμε λίγο αυτό - το έχετε φάει κόλλημα με την εικόνα, όπως και το - διαφορετική αντίληψη για τον ήχο.
Η εικόνα της μουσικής σκηνής και η αναπλαση της στο χώρο μας ειναι αυτο που προσπαθούμε να πετυχουμε στο σύστημα μας ειναι η πεμπτουσία του ήχου. Οσο περισσότερο απλώνεται η εικόνα στο χωρο μας τοσο μεγαλυτερη η ψευδαίσθηση οτι ειμαστε εκει μπροστά στο μουσικό γεγονός. Αν δεν προσπαθούμε για αυτό τότε ναι έχουμε διαφορετική αντίληψη για τον ήχο.

Aς αναλύσουμε τότε το " Όσο περισσότερο απλώνεται η εικόνα στο χώρο μας τόσο μεγαλύτερη η ψευδαίσθηση ότι είμαστε εκεί μπροστά στο μουσικό γεγονός."

Σε ποιό μουσικό γεγονός ;;
Αυτό μιας συναυλίας ;;
Γιατί από τότε που σε γνώρισα, αυτό το πρότυπο μου έδωσες την εντύπωση ότι έχεις (και δεν είναι κακό αυτό)
Αν όντως ναι, τότε τα έχεις καταφέρει μια χαρά !
Τεράστια ΡΑ ηχεία για να καλύψουν τα αφτιά 2-3000 ακροατών, τεράστια ενισχυτικά και πάει λέγοντας... μάλιστα τα έχεις καταφέρει και καλύτερα από μια συναυλία γιατί έχεις πολύ καλύτερη ποιότητα ήχου από το "πραγματικό" μουσικό γεγονός..
Όμως.. τα τεράστια ηχεία "δίνουν" εκτός από την τεράστια μουσική σκηνή και τεράστιες φωνές... μια Χαρούλα Αλεξίου (πχ) , 8 μέτρα ύψος... με την ανάλογη σωματική διάπλαση, με τις ανάλογες φωνητικές χορδές κλπ...
Το ανάλογο ισχύει και για τα μουσικά όργανα που την συνοδεύουν... μια ντραμς σαν γκαζάδικο, ένα σαφόφωνο σαν τον πύργο του Άιφελ και πάει λέγοντας....
Και γω όταν ακούω τέτοιες "διαστάσεις" νιώθω σαν να είμαι 25 εκατοστά σε ύψος...

Βεβαίως πολλοί άνθρωποι γουστάρουν τέτοιο ήχο και με γειά τους με χαρά τους.. και ο φίλος μου ο Νίκος6699, ξετρελάθηκε με την τεράστια σκηνή που έχεις..

Εμένα δεν είναι του γούστου μου.. προτιμώ και "κυνηγάω" μικρότερα πράγματα.. αυτά που έχω ακούσει χωρίς ΡΑ "βοήθεια", χωρίς ατελείωτες κονσόλες και KW...
Πρότυπο έχω μια "ομάδα" οργάνων που θα μπορούσε να χωρέσει στο μικρό καθιστικό μου..
μια μαζεμένη ντραμς, 1-2 κιθάρες, ένα μπάσο, κανένα πνευστό εκεί που είναι το γραφείο της Σίας και άμα χωρέσει κανά πλήκτρο στην θέση που είναι οι δίσκοι, μια χαρά.....

Φυσικά ΔΕΝ τα έχω καταφέρει ακόμα, αλλά ελπίζω κάποτε να φτάσω αρκετά κοντά..

Ο λόγος που έκανα την παραπάνω ανάλυση, είναι για να καταλάβουν οι αναγνώστες ποιό είναι το δικό σου "πρότυπο" και ποιό το δικό μου.. χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάποιο είναι καλύτερο ή πιο σωστό..

Κατά τα άλλα έγραψες κάποιες ανακρίβειες και το άλλο στο πόστ 9.994 απευθυνόμενος στον Sonus Naturalis..
Τον αποπλανώ σε λάθος μονοπάτια ;;
Γιατί ;; έχω να κερδίσω κάτι;; θέλω να του πουλήσω κάτι μήπως ;;;

Για το πως άκουσες το lurne εσύ και πως εγώ, μικρή σημασία έχει... θα έλεγα όμως να προσέξεις τον γραπτό λόγο, είναι εύκολα παρεξηγήσιμος...
Στο τηλ ή από κοντά, πες μου ότι θες...
 
  • Like
Reactions: westsound
θα έλεγα όμως να προσέξεις τον γραπτό λόγο, είναι εύκολα παρεξηγήσιμος
Αρχικά λυπαμαι πολυ, που εσυ - πιο πολυ απο όλους - παρεξηγηθηκες - ενοχληθηκες απο το χιούμορ μου.
Ναι ειναι μικρής σημασιας το πως άκουσες εσύ και πως εγω, ας πουμε επίσης οτι τα technics mkii ειναι το τελος του δρόμου και ειναι τα καλυτερα πικαπ που κατασκευάστηκαν ποτε.
Αυτό με τη σκηνή ομως δεν μπορω να το χωνεψω με τίποτα. Οπως τα περιγραφεις λοιπον δωσε κι εσυ τα ηχεία σου - τσάμπα εχεις ηχεια δαπεδου - μεγαλα είναι θα αποδωσουν μεγαλύτερα τα δρώμενα και θα μετατρεψουν τους μουσικούς σε μπασκετμπολιστες αφου κυνηγας τα μικροτερα, πουλησε τα ηχεία σου εξοικονομησε χρημα και χώρο και παρε δυο βασης μικρουλια να τους ακους ολους στρουμφάκια με μπαγλαμαδάκια με αυτό τον τροπο δεν θα αισθανεσαι και νανος.
Μη το πάρεις προσωπικα αλλα μιλας για ανακρίβειες λεπτομερειες οταν ολο το παραπάνω post ειναι μια ανακριβής θεωρία.