Το chat του δικάναλου

Ο Sting πάντως αν κρίνω από τον ενισχυτή που διαθέτει, έχει περισσότερες πιθανότητες από εμένα να ακούσει τα τύμπανα όπως αυτά ακούγονται ζωντανά σε ένα προβάδικο πχ.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Θέλω πνευματικά δικαιώματα. Ο Sting κανει χρήση του ενισχυτή του avatar μου.
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce
Ο Sting πάντως αν κρίνω από τον ενισχυτή που διαθέτει, έχει περισσότερες πιθανότητες από εμένα να ακούσει τα τύμπανα όπως αυτά ακούγονται ζωντανά σε ένα προβάδικο πχ.

Θέλω πνευματικά δικαιώματα. Ο Sting κανει χρήση του ενισχυτή του avatar μου.
c29b3b6316205162825d561aa262d8ab.gif
 
Παρακολουθώ τη κουβέντα και εχω 2-3 απορίες.
Θα αναφερθω λιγο στον ψηφιακό κόσμο, αν η λέξη οπως γραφετε η - ανάλυση - υπεραναλυση δεν περιγράφει σωστά, οταν θέλω να αποτυπωσω τις εντυπωσεις μου ακουγωντας πρωτα ενα dac 24-bit-96khz και μετά ένα 32-bit/768kHz με ποια λέξη θα περιγράψω την περισότερη πληροφορια που ακούω μονο με τη λεξη λεπτομέρεια?
Αν η υπερβολική πληροφορία μας κουράζει η το συστημα μας ειναι πολυ συριστικό καταργουμε τον ορο?
Επισης τα desktop ηχεια του γραφείου (λιγο μεγαλυτερα απο πακέτο τσιγάρων) μου δημιουργούν μια Α εικόνα.
Τα JM Lab Grande Utopia τα οποια δεν περνουν απο νορμάλ πορτα σπιτιου δημιουργούν μια Β (πολυ μεγαλυτερη).
Θα μετατρεψουν τα βιολιά σε βιόλες??
Ο μεγαλυτερος ηχος θα δημιουργησει παραμορφώσεις??
 
Last edited:
Αν η υπερβολική πληροφορία μας κουράζει η το συστημα μας ειναι πολυ συριστικό καταργουμε τον ορο?
Να σας πω την δική μου θεώρηση των πραγμάτων.
Ναι... καταργούμε τον όρο, γιατί μου είναι παγερά αδιάφορο τι κουράζει τον κάθε ακροατή και ποιανού το σύστημα ξυρίζει κόντρα.
Η πληροφορία είναι εκεί ,καταγεγραμμένη, πραγματική και το κάθε σύστημα ΟΦΕΊΛΕΙ να την αποδώσει .
Αν δεν την αποδίδει το ονομάζω θολό,θαμπό κλπ και αν την αποδίδει το ονομάζω αναλυτικό.
Αν ένα σύστημα αποδίδει πιο πολλή καταγεγραμμένη πληροφορία από ένα άλλο,τότε το ονομάζω" πιο αναλυτικό" από αυτό που χάνει λεπτομέρειες .
Σε καμμία των περιπτώσεων υπεραναλυτικο.
Και να το ονομάζω χάριν ευκολίας έτσι , εύσημα του δίνω και όχι κατηγόρια!!
 
Last edited:
Αν ένα σύστημα αποδίδει πιο πολλή καταγεγραμμένη πληροφορία από ένα άλλο,τότε το ονομάζω" πιο αναλυτικό" από αυτό που χάνει λεπτομέρειες .
Θα το εθετα διαφορετικα. Ενα συστημα που ακουγεται "πιο αναλυτικο" απο ενα αλλο, δεν σημαινει οτι το αλλο χανει λεπτομερειες,αλλα ισως να τονιζει λογω κακου frequency response καποιες "πληροφοριες". Η αναλυση δεν αφορα μονον την "φαινομενικη καθαροτητα " ,αλλα και την μη αποδοση "περιττης καθαροτητας"
Και να το ονομάζω χάριν ευκολίας έτσι , εύσημα του δίνω και όχι κατηγόρια!!
Βασει του πιο πανω, παλιν δεν ειναι παντα "εύσημα" , εκτος κι αν αιτιολογηθουν :)

Εν ολιγοις, η πληροφορια δεν ειναι αμεσα συνδεδεμενη με την "καθαροτητα" ....... κατα τη γνωμη μου παντα (y)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vlad66
Θα το εθετα διαφορετικα. Ενα συστημα που ακουγεται "πιο αναλυτικο" απο ενα αλλο, δεν σημαινει οτι το αλλο χανει λεπτομερειες,αλλα ισως να τονιζει λογω κακου frequency response καποιες "πληροφοριες". Η αναλυση δεν αφορα μονον την "φαινομενικη καθαροτητα " ,αλλα και την μη αποδοση "περιττης καθαροτητας"

Βασει του πιο πανω, παλιν δεν ειναι παντα "εύσημα" , εκτος κι αν αιτιολογηθουν :)

Εν ολιγοις, η πληροφορια δεν ειναι αμεσα συνδεδεμενη με την "καθαροτητα" ....... κατα τη γνωμη μου παντα (y)
Πανίκο μου,όταν μιλάμε για ηχογραφημένη πληροφορία που το ένα σύστημα την κρύβει και το άλλο την αναδεικνύει ,τότε και μόνο τότε μιλάμε για ανάλυση.
Αν δύο συστήματα αναδεικνύουν την πληροφορία με διαφορετικό τρόπο,τότε εκεί μπορούμε να μιλήσουμε για σωστό ή λάθος τρόπο.
Πάνω σε αυτή την βάση μιλάμε.
Εδώ έχουμε ακούσει "μουντά" συστήματα που μας τα παρουσιάζουν για "μουσικότητα".
Τι να λέμε τώρα!!
 
Πανίκο μου,όταν μιλάμε για ηχογραφημένη πληροφορία που το ένα σύστημα την κρύβει και το άλλο την αναδεικνύει ,τότε και μόνο τότε μιλάμε για ανάλυση.
Αν δύο συστήματα αναδεικνύουν την πληροφορία με διαφορετικό τρόπο,τότε εκεί μπορούμε να μιλήσουμε για σωστό ή λάθος τρόπο.
Πάνω σε αυτή την βάση μιλάμε.
Εδώ έχουμε ακούσει "μουντά" συστήματα που μας τα παρουσιάζουν για "μουσικότητα".
Τι να λέμε τώρα!!
Δεν αντιλαμβανομαι το "κρυβει" πληροφορια, πλην του να την αποδιδει διαφορετικα. Αν εννοεις οτι δεν την ακους καθολου αυτη την πληροφορια, τοτε μιλαμε για ενα μηχανημα που δεν εχει θεση σε κανενα συστημα, ή ειναι χαλασμενο.
Συμφωνω οτι μουντα συστηματα παρουσιαζονται ως "μουσικα" αλλα ειναι επισης γεγονος οτι "harsh" συστηματα και απαραδεκτα "φωτεινα" ,παρουσιαζονται ως "ουδετερα" 'η "ακριβη" ή αλλως πως . Αυτα δεν ειναι τωρινα θεματα ουτε και προκειται ποτέ να εκλειψουν , διοτι ακριβως αφορουν γουστο του καθενος μας.

Η σωστη ορολογια ομως και η σωστη επεξηγηση του τι ακουμε , μπορει να βελτιωθει σιγα σιγα εστω . Ομως χρειαζεται και γνωση και πειρα.
Δεν σου εχει τυχει ποτέ δηλαδη να ακουσεις ενα συστημα που σου ακουγοταν καθαροτερο αλλα να εισαι βεβαιος οτι το πιο μουντο ηταν σαφως καλυτερο ;
Το σαφως καλυτερο , το λεω διοτι πιστευω οτι τοσο εσυ οσο και πολλοι , ειναι σε θεση να το καταλαβουν χωρις αμφιβολια.

Δεν εχει τελειωμο μια τετοια συζητηση. Συνοπτικα λεω οτι προσωπικα δεν γνωρισα κανεναν εδω και 45 χρονια που ασχολουμαι , που να αγορασε και να ακουει συστημα που δεν του αρεσει (δεν μιλω για επαγγελματιες ηχοληπτες κτλ,) . Οπως επισης, δεν γνωρισα κανεναν που να αγορασε ενα ας πουμε κοινα αποδεκτο "ακριβες" συστημα, να το εστησε σε ειδικα διαμορφωμενο χωρο στουντιακων προδιαγραφων για να ακουει με " ακριβεια " την πολλες φορες αθλια ηχογραφημενη μουσικη που μας πουλανε , η ηχογραφηθηκε πριν αρκετες δεκαετιες.

Και σε περιπτωση που ισως διερωτασαι αν εχω και ακουω μηχανηματα επειδη μου αρεσουν ενω εν γνωσει μου δεν ειναι ακριβη , λεω ναι , αλλα εχω και ακριβη μηχαμηματα.
 
  • Like
Reactions: mdvq
Εδώ έχουμε ακούσει "μουντά" συστήματα που μας τα παρουσιάζουν για "μουσικότητα".
Τι να λέμε τώρα!!
Η "μουσικοτητα" ειναι εξ'ίσου αστεια περιγραφη με την "υπεραναλυση" .
Το "θετικο" ειναι οτι στις πλειστες περιπτωσεις που ακουμε τις λεξεις αυτες , περιπου καταλαβαινουμε τι εννοει αυτος που τις λεει, και προς που κλινει το γουστο του ;)
 
Η "μουσικοτητα" ειναι εξ'ίσου αστεια περιγραφη με την "υπεραναλυση" .
Το "θετικο" ειναι οτι στις πλειστες περιπτωσεις που ακουμε τις λεξεις αυτες , περιπου καταλαβαινουμε τι εννοει αυτος που τις λεει, και προς που κλινει το γουστο του ;)

Όντως. Σκεφτόμουν να το γράψω κι εγώ αλλά τελικά το έγραψες εσύ.

Ωστόσο εάν χρησιμοποιούμε μη τεχνικούς όρους, κι εκεί καταλαβαίνουμε τι εννοεί εκείνος που το λέει. Άλλωστε, μουσικότητα->αρμονία και πάει λέγοντας.
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Όντως. Σκεφτόμουν να το γράψω κι εγώ αλλά τελικά το έγραψες εσύ.

Ωστόσο εάν χρησιμοποιούμε μη τεχνικούς όρους, κι εκεί καταλαβαίνουμε τι εννοεί εκείνος που το λέει. Άλλωστε, μουσικότητα->αρμονία και πάει λέγοντας.
Εγώ που ακούω "μεταξένιες" ψιλές συχνότητες;
 
Εγώ που ακούω "μεταξένιες" ψιλές συχνότητες;

Ε, καλά. Αυτό υπάρχει και στα αγγλικά, το silky smooth δηλαδή. Όπως υπάρχει και το velvety που είναι το βελούδινο.
 
Υπερανάλυση δε θέτε, ξούρα ψηλά δε θέτε, τσίκι τσίκι δε θέτε, βελούδινα πρίμα δε θέτε, λάσπη χαμηλά δε θέτε, μουσικότητα δε θέτε, τι θέτε;

View attachment 250338
Θέμε τραγανά πρίμα...ορίστε μας!😃😃
 
Θέμε τραγανά πρίμα...ορίστε μας!😃😃

Κι αυτό από τα αγγλικά είναι. Crisp και crispy. Τώρα το πόσο επιτυχημένη είναι η μεταφορά του στα Ελληνικά... δεν ξέρω. Εδώ άλλοι γράφουν ροές και εννοούν το streaming. 🙃

Υπάρχουν και πιο cringe λέξεις πάντως. To υπογούφερ για παράδειγμα. 😬 Όποτε το διαβάζω μου μοιάζει ερμαφρόδιτο.
 
  • Like
Reactions: mdvq
Κι αυτό από τα αγγλικά είναι. Crisp και crispy. Τώρα το πόσο επιτυχημένη είναι η μεταφορά του στα Ελληνικά... δεν ξέρω. Εδώ άλλοι γράφουν ροές και εννοούν το streaming. 🙃

Υπάρχουν και πιο cringe λέξεις πάντως. To υπογούφερ για παράδειγμα. 😬 Όποτε το διαβάζω μου μοιάζει ερμαφρόδιτο.
Όντως το crispy το θυμάμαι απ τις αρχές των 80ς που ξεκίνησα να διαβάζω Βρετανικά περιοδικά.
 
Πάντως δεν είμαι σίγουρος αν αναφέρθηκε η ορολογία 'ισορροπία' .
Δεν ξέρω πως να το περιγράψω ,αλλά θα προσπαθήσω.
Έχοντας ηχεία από Αμέρικα, Ιαπωνία και ακουστικές εντυπώσεις από σταθμούς και συστήματα φίλων ,κάπου μέσα των 80ς πήγα ν ακούσω σε κατάστημα ήχου στο Εξωτερικό ,Βρετανικό ήχο.
Άκουσα Linn Helix,Nexus, (που τ αγόρασα),Celestion,Cyrous 780 /1/2 κ.λπ (κ αυτά αγόρασα ) και η εντύπωση που μου δημιουργήθηκε ήταν που ήταν το τουίτερ..
Κάποια στιγμή που μ άφησε ο πωλητής μόνο ν αλλάξω κανα δίσκο, έβγαλα τις γρίλιες να δω που είναι το τουίτερ, επειδή ακουγόταν πιο balanced απ τα Bose 301/501/901 , Yamaha NS 1000και διάφορες ελληνικές εταιρείες που έσκασα χοντρά για να αποκτήσω μόνος ή με φίλο συγκάτοικο.
Η ορολογία μουσικότητα για μένα δεν έχει σχέση με την ανάλυση, αλλά με την σωστή παραγωγή στον 'χρόνο' και είναι κάτι που ένοιωσα με διάφορα σετ μικρά ή μεγάλα..
 
Η ορολογία μουσικότητα για μένα δεν έχει σχέση με την ανάλυση, αλλά με την σωστή παραγωγή στον 'χρόνο' και είναι κάτι που ένοιωσα με διάφορα σετ μικρά ή μεγάλα..

Timing.

Βέβαια επειδή είναι από τα αγγλικά κι αυτό, δεν σημαίνει ότι κι εκεί δεν έχουμε ακούσει διάφορα. Όπως το Pace Rhythm and Timing δηλαδή το PRaT. ΟΚ. Πάντως όλα αυτά με τον ένα ή τον άλλον τρόπο εξηγούνται και τεχνικά.
 
Aυτό που για μένα δεν εξηγείται τεχνικά είναι η τονική απόδοση, το blend,το ηχόχρωμα, η θέση στην βεντάλια της frequency scale.
Το ίδιο ζω με την τελευταία δουλειά του γιου στο σποτυ όπου ακούγεται κάπως αλλιώς απ τις πρόβες/ηχογράφηση/lives.
Μήπως ακούμε αλλιώς?
Στο τελευταίο E.P του γιού πήρα μεγάλο μάθημα.
 
Aυτό που για μένα δεν εξηγείται τεχνικά είναι η τονική απόδοση, το blend,το ηχόχρωμα, η θέση στην βεντάλια της frequency scale.
Το ίδιο ζω με την τελευταία δουλειά του γιου στο σποτυ όπου ακούγεται κάπως αλλιώς απ τις πρόβες/ηχογράφηση/lives.
Μήπως ακούμε αλλιώς?
Στο τελευταίο E.P του γιού πήρα μεγάλο μάθημα.

Σε ό,τι αφορά το timing για να το κλείσουμε, όλα τα crossover και όλα τα μεγάφωνα σε ένα σύστημα αυτό προσπαθούν να κάνουν. Μάλιστα μια και το είπες, το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο είναι να φέρεις χρονικά ένα subwoofer να παίζει ακριβώς στον χρόνο όπως τα υπόλοιπα ηχεία του συστήματος.
Το αφήνω εδώ για να μην μπλέξουμε. Είναι ήδη μπλεγμένο από μόνο του αυτό ως θέμα. :giggle:

Σε ό,τι αφορά την απόκριση συχνότητας και το ηχόχρωμα, δυστυχώς και πάλι θα μπούμε σε περίπλοκα μονοπάτια γιατί το πως αντιλαμβάνεσαι μια διαφορά στην απόκριση, διαφέρει τόσο ως προς το ποιο σημείο του φάσματος είναι αυτή η διαφορά, όσο και σε σχέση με τις υπόλοιπες διαφορές στο φάσμα.
Προσθέτουμε και πως ο καθένας αντιλαμβάνεται διαφορετικά τις διαφορές αυτές, και... πάμε να ακούσουμε μουσική καλύτερα γιατί με όλα αυτά θα κυνηγάμε την ουρά μας και δεν θα την πιάνουμε ποτέ.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Κάθε φορά που άκουσα σύστημα που το έκριναν σαν "μουσικό", αυτό έπαιζε αλλού για αλλού.
Εμένα μου αρέσουν και οι χαρακτηρισμοί "υγρές μεσαίες" και "σφιχτά χαμηλά".
Όταν μιλάνε για ηχεία βέβαια γιατί "σφιχτές μεσαίας" και "υγρά χαμηλά" μόνο σε γκόμενα είναι καλά.