Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη


Θεωρώ το "κλαίει η μάνα μου στο μνήμα" ένα από τα κορυφαία τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ σ αυτόν τον τόπο αλλά και παγκόσμια. Και μου πήρε χρόνια να το καταλάβω.

Αυτό δεν με εμποδίζει να ακούω αυτή την στιγμή κάτι από Cool and the Gang που μόλις κατέβασα. Μπορώ;

Εσύ μπορείς θαυμάσια να τα ακούς.
Εμάς όμως, για χρόνια, κάποιοι μας έλεγαν ...καλόπαιδα, "Αμερικανάκια" και "φλώρους" επειδή τα ακούγαμε.
"Να παίζει το τρανζίστορ τ Αμερικάνικα" - το θυμάσαι;

φάγαμε την ύβρι εμείς, για να μπορείς σήμερα να τα απολαμβάνεις ελεύθερα εσύ ;) :D :ernaehrung004:
 
Last edited:
Ήθελα να γράψω νωρίτερα, αλλά η ΔΕΗ δε μου το επέτρεψε.

Ο αρχικός τίτλος που είχα στο μυαλό μου για το θέμα ήταν "Το έντεχνο τραγούδι και η απούσία της τέχνης". Είπα, όμως, να μην προκαταβάλλω τη συζήτηση, εξ' ου και τα αποσιωπητικά.
Βλέπω, όμως, ότι υπάρχει μάλλον ομοφωνία στο πώς αντιλαμβανόμαστε το σύγχρονο έντεχνο τραγούδι. Πράγμα, φυσικά, καθόλου παράλογο, αφού κατακλυζόμαστε από απείρου κάλλους νέους δίσκους υποτιθέμενων έντεχνων καλλιτεχνών. Όλα στο βωμό της εμπορικότητας.
Και οι συνθέτες; Άφαντοι! (εντάξει, εξαιρώ το Φοίβο :D)
Ακόμα και τώρα, μου έρχονται στο μυαλό παραδείγματα πρόσφατων δίσκων του Πλιάτσικα, του Κατσιμίχα, της Πρωτοψάλτη και λοιπών καθιερωμένων "εντέχνων", αλλά αγνοώ τα ονόματα των συνθετών. Παλιότερα αναφερόταν πρώτα το όνομα του συνθέτη και ο ερμηνευτής ερχόταν σε δεύτερη μοίρα. Μήπως γιατί τότε υπήρχε συνθέτης, με την ουσιαστική έννοια του όρου; Μήπως τα έχουμε ισοπεδώσει όλα;
Άρα, για ποιά Τέχνη μιλάμε;

Γι' αυτό - ή, καλύτερα - και γι' αυτό στρεφόμαστε στις ξένες μουσικές, απορρίπτοντας εξ' ορισμού την Ελληνική, ακόμη και στα θετικά που έχει να προσφέρει μέσα από την ιστορία της.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

Εσύ μπορείς θαυμάσια να τα ακούς.
Εμάς όμως, για χρόνια, κάποιοι μας έλεγαν ...καλόπαιδα, "Αμερικανάκια" και "φλώρους" επειδή τα ακούγαμε.
"Να παίζει το τρανζίστορ τ Αμερικάνικα" - το θυμάσαι;

φάγαμε την ύβρι εμείς, για να μπορείς σήμερα να τα απολαμβάνεις ελεύθερα εσύ ;) :D :ernaehrung004:

Χαχα..!
Τώρα μου θύμησες το κόμμα του λαού (που χωρίς ποτέ να τους κάνουμε την τιμή να "οργανωθούμε") που βρισκόμασταν το '77 -'78 με ενισχυτές καλώδια μεμβράνες και χορδές γιά τα Κυριακάτικα πρωϊνά rock events και το μαγαζί μας αντιμετώπιζε σαν σατανοσπέρματα. :antlers:

Δλδ, τί έπρεπε να κάνουμε? Να παιρνόμαστε στο πίσω κάθισμα με Καλαϊτζή και αντάρτικα αποκλειστικά? Πολύ μας χρέωναν την πίστη. Let it bleed :drummer:
 
Ρε παιδιά καλά όλα αυτά ,αλλά μού μοιαζουν πολύ ετεροκαθοριζόμενα...
Επειδή δηλαδή το ´κόμμα´ήταν κολλημένο απορρίπτουμε κάθε τι το σημαντικό στο ελληνικό τραγούδι??Δηλαδή επειδή ή μονολιθική αριστερά μιλούσε για αμερικανιές και ήθελε μονον αντάρτικο θα εξοβελίσουμε όλους τούς δημιουργούς τής εποχής??To ιδιο δογματικό μού ακούγεται...
Γιά να μήν πούμε,πόσοι ατάλαντοι μουσικά εκμεταλλεύτηκαν τά κινηματα αμφισβήτησης τής Αμερικής και τής Ευρώπης και τώρα δεν τούς θυμάται ούτε η μάνα τους...Η τούς θυμάται επειδή επιβλήθηκε ...
Τελικά οι Αξίες ανεξαρτήτως συνθηκών, δογματισμών και τά τοιαύτα επιβιώνουν...

Και μήν ξεχνάμε
Ακόμα και ο Μίκης για το ´Τραγούδι τού Νεκρού Αδελφού´δέχτηκε επιθέσεις και απο την Δεξιά και τήν δογματική αριστερά της εποχής..
Ο Χατζιδάκης καθυβριζόταν απο τούς Αυριανιστές,που χειροκροτούσαν Μπακαλάκο..
Και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί η Μεσογειακή συναισθηματική έκφραση ´τσουβαλιάζεται´σάν κλάψα ενώ τά ´πάθη´άλλων θεωρούνται Υμνοι.
 
Re: Απάντηση: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

Ρε παιδιά καλά όλα αυτά ,αλλά μού μοιαζουν πολύ ετεροκαθοριζόμενα...
Επειδή δηλαδή το ´κόμμα´ήταν κολλημένο απορρίπτουμε κάθε τι το σημαντικό στο ελληνικό τραγούδι??

Αυτό πάλι, ποιός το είπε; γιατί δεν μου βγαίνει διαβάζοντας όλα τα παραπάνω. Δεν βλέπω κανείς να απαξίωσε το ελληνικό τραγούδι.
Εγώ μίλησα για το συλλογικό θυμικό μας, σαν λαού.
Καθώς επίσης και για το ότι το ελληνικό τραγούδι δεν με εκφράζει -εμένα, το τονίζω- στο 90+% του συνόλου του.
Σ όποιον του αρέσει, χάρισμά του - Εγώ, δεν θα πάρω.
 
Για το συλλογικό θυμικό απάντησα πιό πάνω..
Και δεν αφορά στον δικό μας λαό αλλά σέ κάθε Μεσογειακό Λαό...
Παντού υπάρχει η Μανα,η Παναγιά μέ λίγο διαφορετικούς τρόπους.
Η κλάψα δεν μάς χαρακτηρίζει.Οι μεταπράτες θέλουν να μάς χαρακτηρίζει..
Ουτε τά πανηγύρια μας έχουν μόνον κλάψα αλλά ποικίλα συναισθήματα...Ουτε οι γάμοι μας ,ούτε οι κηδείες μας...
Δηλαδή τά Φαντος της Πορτογαλλιας ειναι κλαψιάρικα??
Y.Γ.
Οσο για τα περί περιθωρίου και ο Ανέστης ο Δελιάς ο ρεμπέτης πού πέθανε απο πρέζα εαν ζούσε στην Αμερική θα είχε γίνει ´μύθος´ σαν την Τζάνις Τσόπλιν..
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

Αυτό πάλι, ποιός το είπε; γιατί δεν μου βγαίνει διαβάζοντας όλα τα παραπάνω. Δεν βλέπω κανείς να απαξίωσε το ελληνικό τραγούδι.
Εγώ μίλησα για το συλλογικό θυμικό μας, σαν λαού.
Καθώς επίσης και για το ότι το ελληνικό τραγούδι δεν με εκφράζει -εμένα, το τονίζω- στο 90+% του συνόλου του.
Σ όποιον του αρέσει, χάρισμά του - Εγώ, δεν θα πάρω.

Το ελληνικό Τραγούδι εμένα δεν μέ εκφράζει στό 95% τού συνόλου του,όπως δεν μέ εκφράζει και το 95% της παγκόσμιας μουσικής παραγωγής...
Γι´αυτό ψάχνομαι διαρκώς ,όπως και εσύ και μερικοί άλλοι..
 
άλλο όμως ο καημός, άλλο η κλάψα, και άλλο αυτό το κλαυθμύρισμα του σημερινού εντέχνου. Δηλαδή επειδή ο καλλιτέχνης πρέπει να δείξει ότι πονάει, πρέπει να μας ζαλίζει έτσι; Βρίσκω τον καημό του σημερινού εντέχνου πολύ "κακομοίρικο", δεν βλέπω καμία σχέση με τη μεσογειακή μας παράδοση.
 
Απάντηση: Re: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

άλλο όμως ο καημός, άλλο η κλάψα, και άλλο αυτό το κλαυθμύρισμα του σημερινού εντέχνου. Δηλαδή επειδή ο καλλιτέχνης πρέπει να δείξει ότι πονάει, πρέπει να μας ζαλίζει έτσι; Βρίσκω τον καημό του σημερινού εντέχνου πολύ "κακομοίρικο", δεν βλέπω καμία σχέση με τη μεσογειακή μας παράδοση.

Πουθενά δεν αναφέρθηκα στο σημερινό τραγούδι..
Πλήν εξαιρέσεων..
Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου πού κάνει μουσική τά θεσσαλικά μοιρολόγια τής γιαγιάς του μπλέκοντάς τα μέ άλλες μουσικές τού κόσμου ανήκει σε αυτές..
Μιλησα για το σύνολο της Παράδοσής μας σάν Λαού και όχι για το τραγουδι τού σήμερα.
Ειναι εμφανέστατο νομίζω...
 
Μα δεν σχολίασα τα δικά σου λεγόμενα, εγώ για το σημερινό "έντεχνο" ήθελα να σχολιάσω και γιατί δεν είναι η κλάψα του της ανωτέρω, ας το πούμε "ευγενούς", προελεύσεως.
 
Re: Απάντηση: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

Για το συλλογικό θυμικό απάντησα πιό πάνω..
Και δεν αφορά στον δικό μας λαό αλλά σέ κάθε Μεσογειακό Λαό...
Παντού υπάρχει η Μανα,η Παναγιά μέ λίγο διαφορετικούς τρόπους.
Η κλάψα δεν μάς χαρακτηρίζει.Οι μεταπράτες θέλουν να μάς χαρακτηρίζει..
Ουτε τά πανηγύρια μας έχουν μόνον κλάψα αλλά ποικίλα συναισθήματα...Ουτε οι γάμοι μας ,ούτε οι κηδείες μας...
Δηλαδή τά Φαντος της Πορτογαλλιας ειναι κλαψιάρικα??
Y.Γ.
Οσο για τα περί περιθωρίου και ο Ανέστης ο Δελιάς ο ρεμπέτης πού πέθανε απο πρέζα εαν ζούσε στην Αμερική θα είχε γίνει ´μύθος´ σαν την Τζάνις Τσόπλιν..

ποιός μίλησε "περί περιθωρίου"; :confused:
εγώ θυμήθηκα τις εποχές που ενώ το ελληνικό τραγούδι είχε παντού την πρωτοκαθεδρία και τη μερίδα του λέοντος (από άποψη πωλήσεων, ενασχόλησης του Τύπου μαζί του, προβολής από τα ραδιο-τηλεοπτικά μέσα κλπ κλπ), οι άνθρωποί του διακατέχονταν από έναν ...αλυτρωτισμό που μου θύμιζε Ενωσίτη:D : "ατάλαντοι καιροσκόποι που επέβαλαν το τραγούδι τους επεiδή παντού σήμερα μιλιέται η Αμερικάνικη γλώσσα" (sic), "ξενόφερτες μουσικές":blink: , "πολιτιστικός ιμπεριαλισμός", είναι μόνο λίγα από αυτά που έχουμε ακούσει και διαβάσει κατά καιρούς.

Οσο για μάνες και Παναγιές δεν θα το σχολιάσω: Καθένας και τα δηλητήριά του ...κι εγώ ποτέ δεν ισχυρίσθηκα πως τα δικά μου είναι καλύτερα από οποιουδήποτε άλλου.
 
Last edited:
Ποιά δηλητήρια??Eάν σέ πειράζουν οι συμβολισμοί τής Μανας ή της Παναγιάς(σάν Μανας και όχι σαν θρησκευτικού συμβόλου)δεν ειναι ανάγκη να μιλάς για δηλητήρια....Γιατί θα θυμηθώ και εγώ τά ´τρυπημένα ´σύμβολα τής Τζάνις και τού Τζίμ ,που καμιά ανατροπή δεν έφεραν ούτε στην κοινωνία,ούτε στο τραγούδι κάν..
Οι μανάδες είναι παντού σε όλο τον κόσμο και χιλιοτραγουδιούνται...
Οσο για την δεκαετία τού ´60 μήπως ξεχνάς από τι είχε βγεί ο κόσμος??
Για ποιά πρωτοκαθεδρία μιλάς τού καλού ελληνικού τραγουδιού??
Μήπως για τούς ασφαλίτες πού έτρεχαν πίσω απο τις συναυλίες τού Μικη και τού έκοβαν το ρεύμα??
Μήπως για τούς οργανωμένους κλακαδόρους,που τον γιούχαραν τον κομμουνιστή στην επαρχία???
Kαι φυσικά στον κόσμο τότε είχε βαρύτητα ο Ξαρχάκος,ο Λεοντής,ο Θεοδωράκης,ο Γκάτσος,ο Σεφέρης,ο Τσιτσάνης....
Ποιός θάχε???
Ο Τζαγκερ??
Και γιά ποιό λόγο οποιαδήποτε κοινωνία θα αποδέχεται τήν εντελώς ´αμφισβητούμενη´παγκοσμιότητα συγκροτημάτων που εξέφρασαν τήν δικιά τους κοινωνία και εποχή??
Y.G.
Oταν διαφωνείς με κάτι σε παρακαλώ πολύ να διαβάζεις ολόκληρα τα κείμενά μου και να μήν απομονώνεις κουβέντες τους...
Για το Μεσογειακό Φως ήταν το θέμα μου..Εκει εντάχθηκαν και οι Μανάδες και οι Παναγιές...
 
Re: Απάντηση: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

Ποιά δηλητήρια??Eάν σέ πειράζουν οι συμβολισμοί τής Μανας ή της Παναγιάς(σάν Μανας και όχι σαν θρησκευτικού συμβόλου)δεν ειναι ανάγκη να μιλάς για δηλητήρια....Γιατί θα θυμηθώ και εγώ τά ´τρυπημένα ´σύμβολα τής Τζάνις και τού Τζίμ ,που καμιά ανατροπή δεν έφεραν ούτε στην κοινωνία,ούτε στο τραγούδι κάν..
Οι μανάδες είναι παντού σε όλο τον κόσμο και χιλιοτραγουδιούνται...
Οσο για την δεκαετία τού ´60 μήπως ξεχνάς από τι είχε βγεί ο κόσμος??
Για ποιά πρωτοκαθεδρία μιλάς τού καλού ελληνικού τραγουδιού??
Μήπως για τούς ασφαλίτες πού έτρεχαν πίσω απο τις συναυλίες τού Μικη και τού έκοβαν το ρεύμα??
Μήπως για τούς οργανωμένους κλακαδόρους,που τον γιούχαραν τον κομμουνιστή στην επαρχία???
Kαι φυσικά στον κόσμο τότε είχε βαρύτητα ο Ξαρχάκος,ο Λεοντής,ο Θεοδωράκης,ο Γκάτσος,ο Σεφέρης,ο Τσιτσάνης....
Ποιός θάχε???
Ο Τζαγκερ??
Και γιά ποιό λόγο οποιαδήποτε κοινωνία θα αποδέχεται τήν εντελώς ´αμφισβητούμενη´παγκοσμιότητα συγκροτημάτων που εξέφρασαν τήν δικιά τους κοινωνία και εποχή??
Y.G.
Oταν διαφωνείς με κάτι σε παρακαλώ πολύ να διαβάζεις ολόκληρα τα κείμενά μου και να μήν απομονώνεις κουβέντες τους...
Για το Μεσογειακό Φως ήταν το θέμα μου..Εκει εντάχθηκαν και οι Μανάδες και οι Παναγιές...

Να θυμηθείς ό τι θέλεις. Το αν κάποιοι έφεραν ανατροπές ή όχι, δεν είναι του παρόντος.

Πρωτοκαθεδρία σαφέστατη - εκτός κι αν δεν θυμάσαι τι έπαιζαν τότε τα ραδιόφωνα, τί πούλαγε σε ποσοστό 90% ανάμεσα σ αυτούς που αγόραζαν δίσκους και με τι ασχολούνταν οι φωτισμένοι κονδυλοφόροι σαν το Λευτέρη Παπαδόπουλο ή αυτούς που έγραφαν στο "Ντέφι" και αλλού. Ηταν μιά εποχή που αν δεν άκουγες μελοποιημένους εθνικούς ποιητές ήσουνα, περίπου, μαύρο πρόβατο.
Εξακολουθείς να κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις: το ...πρόβλημά μου δεν είναι η μη αποδοχή από την κοινωνία και την όποια ιντελιγκέντσια "κάποιων συγκροτημάτων": Αυτό μου αρέσει ιδιαιτέρως.
Το πρόβλημα είναι πως αυτοί που τα είχαν όλα δικά τους, το έπαιζαν και δαρμένοι και ελεηνολογούσαν τους ελάχιστους που αρνούνταν να τους παραδοθούν, και το έκαναν πολλές φορές αισχρά, με ύβρεις σαν αυτές που ανέφερα παραπάνω.

Καλά κάνουν και χιλιοτραγουδιούνται οι ...μανάδες. Αλλά εγώ τέτοια "πετριά" με τη μάνα μου, δεν είχα ποτέ. Και ευτυχώς που μπορώ να διαλέγω μόνος μου τα τραγούδια που θα ακούω.
Γιατί αν ποτέ επικρατούσαν στα πολιτιστικά Αυτοί, θα διάλεγαν Αυτοί τι θα άκουγα. Και φτάσαμε πάρα πολύ κοντά σε κάτι τέτοιο, ιδιαίτερα στη μεταπολίτευση.

Μεσόγειος δεν είναι μόνο η αραπιά με τη μοιρολατρεία της και τον αμανέ. Ευτυχώς υπάρχει χώρος και για κάποια άλλα.
 
Eάν απο τά γραπτά μου συμπερανες οτι ως Μεσόγειο ανέφερα την Αραπιά πάσο..Για Ιταλία,Ισπανια,Πορτογαλλία και την ´Μεσογειακή Ιρλανδία´πάντως έγραψα..Και εμάς εδώ που με το ζόρι πάνε να μάς κάνουν Βαλκάνια..
Αν και η ´Αραπιά´μέ την δική της παράδοση προσέφερε τά μάλα στούς Δυτικούς,άλλοτε λεηλατώντας την και άλλοτε αξιοποιώντας την..


Εάν αναφέρεσαι στήν μετά το 1981 εποχή θα συμφωνήσω οτι έγινε λαϊκίστικη εκμετάλλευση και απο τότε άρχισε η φθορά..
Αλλά και στο επίπεδο τού ´ξένου ´τραγουδιού η ίδια αντεπίθεση είχε γίνει σε μιά διψασμένη νεολαίαια μετά την χούντα κιόλας...
Προσωπικά και βάσει τών υποκειμενικών μου ασφαλώς αντιλήψεων και βιωμάτων κρατάω ότι θεωρώ καλύτερο,για μένα,απο όλες τίς μουσικές τού κόσμου..Αλλά αρνούμαι να πετάξω στά σκουπίδια οτιδήποτε ελληνικό,μονον και μονον επειδή προέρχεται απο εδώ...
Υ.Γ.
Πετριά με την μάνα μου δεν ξέρω εαν έχω φάει,αλλά παραμένει αρχέγονο σύμβολο τής ύπαρξης μας....
 
Αναφέρομαι κύρια στην εποχή μετά το 1974 - αλλά και πριν, τότε που η Αριστερά ήταν μεν κυνηγημένη αλλά αποτελούσε το Imperium των πολιτιστικών πραγμάτων του τόπου. Οπως τα θαλάσσωσε αλλού, τα θαλάσσωσε και εκεί.
Τη Χούντα άσ'την : ήσουνα μικρός και δεν θυμάσαι. Εγώ που είμαι μεγαλύτερός σου, σου λέω πως μας έδιωχναν απ το Γυμνάσιο για ένα πόντο μαλλί παραπάνω και στις Σχολικές εκδρομές έπρεπε να έχεις πολύ φιλελευθερο συνοδό καθηγητή για να σε αφήσει να παίξεις στο πικάπ Μπήτλς.
Κανείς δεν πετάει στα σκουπίδια "οτιδήποτε ελληνικό" - απλά έχουμε γίνει λίγο πιο δύσπιστοι: η ελληνικότητα. από μόνη της, δεν μας φτάνει πιά.

Θα αλλάξω τα Windows του υπολογιστή μου τώρα. Θα συνεχίσουμε την κουβέντα αύριο. Ή μεθαύριο.
 
Απάντηση: Re: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

Αναφέρομαι κύρια στην εποχή μετά το 1974 - αλλά και πριν, τότε που η Αριστερά ήταν μεν κυνηγημένη αλλά αποτελούσε το Imperium των πολιτιστικών πραγμάτων του τόπου.
Τη Χούντα άσ'την : ήσουνα μικρός και δεν θυμάσαι. Εγώ που είμαι μεγαλύτερός σου, σου λέω πως μας έδιωχναν απ το Γυμνάσιο για ένα πόντο μαλλί παραπάνω και στις Σχολικές εκδρομές έπρεπε να έχεις πολύ φιλελευθερο συνοδό καθηγητή για να σε αφήσει να παίξεις στο πικάπ Μπήτλς.
Κανείς δεν πετάει στα σκουπίδια "οτιδήποτε ελληνικό" - απλά έχουμε γίνει λίγο πιο δύσπιστοι: η ελληνικότητα. από μόνη της, δεν μας φτάνει πιά.

Θα αλλάξω τα Windows του υπολογιστή μου τώρα. Θα συνεχίσουμε την κουβέντα αύριο. Ή μεθαύριο.

Ε,τώρα.Και εμάς μας πηγαίνανε να δούμε Κώστα Πρέκα υποχρεωτικά που κυνηγούσε τούς συμμορίτες...Οπως και τούς Γενναίους τού Βορρά..
Πάντως πέρα απο το μαλλί τών Beatles στά σπιτια μας απαγορευοταν και ο Θεοδωράκης και πολλοί άλλοι...
Και επίσης ειχε εκπομπή στην Τηλεόραση ο Νικος Μαστοράκης..................
Κάτι θυμαμαι και εγώ απο την εποχή...
Δεν νομίζω οτι κυρίαρχο μέλημα τής Χούντας ήταν οι Beatles..Απλά παρομοιαζαν ως ´γιεγιέδες´και ´Μπήτλις´τούς μακρυμάλληδες που ήταν εξ ορισμού γι´αυτούς τούς κρετινους συνταγματάρχες επικινδυνοι...
Αλλο ήταν το μέλημα τής Χούντας...
Υ.Γ.
Vista θα βάλεις???Ωχ ωχ...:ADFADF1::ADFADF1:
 
Re: Απάντηση: Re: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

Vista θα βάλεις???Ωχ ωχ

όχι βρε: είμαι παληομοδίτης εγώ. τα vista είναι ρουφιάνοι με μεταπτυχιακό.
θα βάλω τους πιο ...άμπαλους ρουφιάνους: XP-Pro Service Pack 2 :coool:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

όχι βρε: είμαι παληομοδίτης εγώ. τα vista είναι ρουφιάνοι με μεταπτυχιακό.
θα βάλω τους πιο ...άμπαλους ρουφιάνους: XP-Pro Service Pack 2 Professional :coool:

Και θές δύο μέρες???-bye--bye-

Αντε σέ περιμένω να επιστρέψεις δριμύτερος...:flipout::flipout:-bye-
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Το έντεχνο τραγούδι και η… τέχνη

όχι βρε: είμαι παληομοδίτης εγώ. τα vista είναι ρουφιάνοι με μεταπτυχιακό.
θα βάλω τους πιο ...άμπαλους ρουφιάνους: XP-Pro Service Pack 2 :coool:

:ernaehrung004:

Μην αργείς όμως... :smash:

Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρά.