Το Φωτογραφικό chat

στολίδι στο δέντρο τον άλλο μήνα!
δηλαδή κανείς σας δεν τραβάει πλέον φίλμ?!
 
H ζωή προχωράει μπροστά...εμένα με ανατριχιάζει η ιδέα να περιμένω για να δω τη έβγαλα και να μην έχω προεπισκόπηση στο δευτερόλεπτο.
 
Προσωπικά άρχισα να ασχολούμαι με την φωτογραφία ΜΟΝΟ όταν εμφανίστηκαν ψηφιακές μηχανές, ενώ μου άρεσε η φωτογραφία γενικότερα πολύ πριν έχουμε ψηφιακές μηχανές, συχαινόμουν τα film και το όλο αυτό Concept και μου φαίνεται και εμένα αδιανόητο να μην βλέπω τι τράβηξα στην οθόνη της μηχανής. Περι ορέξεως βέβαια.
 
μπρελοκ :D

εξυπνε :smash:

ναι τραβαμε.. εχω ηδη καμια 20αρια στο κουτι
εσυ τι σκοπο εχεις , να τραβηξεις 1-2 φιλμ και μετα να την βαλεις στολιδι στο χρ. δεντρο??
 
είσαστε πολύ χιπστεράδες λέω! εγώ την είδα θολοκουλτούρας τελευταία και μου αρέσουν τα παλιά κόλπα, αυτή η αγωνία είχε την ομορφιά της.
Ίσως φταίει που εχω πέσει τελευταία σε ρετρο καταστάσεις (π.χ μεγάλος φαν του Stranger Things).
 
Πέρα φετιχιστικών και λοιπών τέτοιων παραμέτρων το φιλμ είναι ένα πολύ καλό σχολείο για να ανεβάσει κάποιος το ποσοστό "επιτυχημένων" λήψεων -από ανάγκη φυσικά.
Μετά αυτό θα φανεί και στα ψηφιακά μέσα οπότε δεν το βλέπω καθόλου πισωγύρισμα κάποιος να ασχολείται και με τα δύο.

Ο φόβος του να μην έχεις προεπισκόπιση κατανοητός αν έτσι έμαθε κάποιος αλλά δεν είναι και τόσο τραγικό, και μετά όταν δεν την έχεις και εξασκηθείς λίγο θα ανέβει και η αυτοπεποίθησή σου βλέποντας να βελτιώνεται και η "αποτελεσματικότητα". Είμαι σίγουρος πως η πολυτέλεια αυτή σε κρατάει πίσω αντί να βοηθάει πολλές φορές. Προσωπικά άσε που μου τη δίνει να πυροβολείς ότι κινείται απλά γιατί μπορείς.
 
Εγώ πάλι εξακολουθώ να αγαπώ το φιλμ. Που και που τραβάω κανένα φιλμάκι.

Η ιδέα της μη προεπισκόπησης δεν με απασχολεί. Πάντα μελετούσα προσεκτικά το κάδρο μου αλλά και την έκθεση. Βέβαια είχα φροντίσει να εξασκηθώ καλά όταν πρωτοξεκίνησα να ασχολούμαι με το φιλμ. Είχα μάθει απ έξω όλους τους βασικούς συνδιασμούς ανάλογα τις φωτιστικές συνθήκες αλλά και τα +1 stop όπου απαιτούνταν. Οι παλιότεροι θα θυμούνται και θα καταλαβαίνουν. Έχω δουλέψει με kiev με διπλό είδωλο εστίασης, και κυψέλες φωτομέτρησης εκτός φακού.

Στο κομμάτι της έκθεσης με έχει βοηθήσει η παραπάνω εμπειρία και επεμβαίνω ανάλογα όποτε απαιτείται. Το ίδιο και με το καδράρισμα.

Τα παραπάνω που γράφω βέβαια τα παραθέτω σαν εμπειρία προσωπική και όχι σαν κανόνα. Σίγουρα η τεχνολογία μας έχει λύσει τα χέρια αλλά πρέπει να ξέρουμε και λίγα πράγματα παραπάνω.

Με το φίλμ μάθαμε την αξία του κλικ και προσέχαμε πάντα το κάδρο, τον ορίζοντα και την έκθεση.

Τώρα με την ελαστικότητα των αρχείων raw η έκθεση διορθώνεται. Αλλά τα κάδρα δύσκολα. Η ευκολία της ψηφιακής μας έχει κάνει να πατάμε το κουμπί πιο εύκομα και επιπόλαια.

Σίγουρα η λύση δεν είναι να σχοληθούμε με το φιλμ για να μάθουμε, αλλά μόνο η εξάσκηση και η προσχή
Όμως είναι μία ωραία και ενδιαφέρουσα εμπειρία για όποιον θέλει να ασχοληθεί.

Δεν βλέπω τον λόγο να πρέπει να θεωρείται πισωγύρισμα. Όλα έχουν την μαγεία τους.

Πισωγύρισμα είναι να έχουμε όλη την τεχνολογλια στα χέρια μας και να καταλήγουμε με στραβούς ορίζοντες, χρωματικές εκτροπές που σου βγάζουν το μάτι και ένα σωρό άλλα που λύνονται με ένα κλικ και λλιγη προσοχή.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Το Φωτογραφικό chat

Εγώ πάλι εξακολουθώ να αγαπώ το φιλμ. Που και που τραβάω κανένα φιλμάκι.

Η ιδέα της μη προεπισκόπησης δεν με απασχολεί. Πάντα μελετούσα προσεκτικά το κάδρο μου αλλά και την έκθεση. Βέβαια είχα φροντίσει να εξασκηθώ καλά όταν πρωτοξεκίνησα να ασχολούμαι με το φιλμ. Είχα μάθει απ έξω όλους τους βασικούς συνδιασμούς ανάλογα τις φωτιστικές συνθήκες αλλά και τα +1 stop όπου απαιτούνταν. Οι παλιότεροι θα θυμούνται και θα καταλαβαίνουν. Έχω δουλέψει με kiev με διπλό είδωλο εστίασης, και κυψέλες φωτομέτρησης εκτός φακού.

Στο κομμάτι της έκθεσης με έχει βοηθήσει η παραπάνω εμπειρία και επεμβαίνω ανάλογα όποτε απαιτείται. Το ίδιο και με το καδράρισμα.

Τα παραπάνω που γράφω βέβαια τα παραθέτω σαν εμπειρία προσωπική και όχι σαν κανόνα. Σίγουρα η τεχνολογία μας έχει λύσει τα χέρια αλλά πρέπει να ξέρουμε και λίγα πράγματα παραπάνω.

Με το φίλμ μάθαμε την αξία του κλικ και προσέχαμε πάντα το κάδρο, τον ορίζοντα και την έκθεση.

Τώρα με την ελαστικότητα των αρχείων raw η έκθεση διορθώνεται. Αλλά τα κάδρα δύσκολα. Η ευκολία της ψηφιακής μας έχει κάνει να πατάμε το κουμπί πιο εύκομα και επιπόλαια.

Σίγουρα η λύση δεν είναι να σχοληθούμε με το φιλμ για να μάθουμε, αλλά μόνο η εξάσκηση και η προσχή
Όμως είναι μία ωραία και ενδιαφέρουσα εμπειρία για όποιον θέλει να ασχοληθεί.

Δεν βλέπω τον λόγο να πρέπει να θεωρείται πισωγύρισμα. Όλα έχουν την μαγεία τους.

Πισωγύρισμα είναι να έχουμε όλη την τεχνολογλια στα χέρια μας και να καταλήγουμε με στραβούς ορίζοντες, χρωματικές εκτροπές που σου βγάζουν το μάτι και ένα σωρό άλλα που λύνονται με ένα κλικ και λλιγη προσοχή.

+1
 
Η τεχνολογία σου λύνει τα χέρια, σε βοηθάει, σε διευκολύνει και σου ανοίγει νέους ορίζοντες, στο χέρι του καθενός είναι το πως θα την εκμεταλλευτεί...μια χαρά μπορείς να μάθεις και φωτογραφία με τις σύγχρονες μηχανές αν θέλεις, απλά παλιά με τα φιλμ θέλοντας και μη έπρεπε να μάθεις για να έχεις καλά αποτελέσματα, τώρα ποια οι σύγχρονες ευκολίες κάνουν πολλούς να μην μαθαίνουν ούτε τα βασικά και να στηρίζονται απλά στο τι κάνει η μηχανή τους...δικαίωμά τους. Σίγουρα καλό το ρετρό, οι αναμνήσεις κλπ. άλλα νομίζω δεν έχει πλέον νόημα για τους περισσότερους το φιλμ πέρα από τους ''παλιούς'' που έμαθαν με αυτό, έχουν ωραίες αναμνήσεις και θέλουν να ξαναγυρίσουν στα παλιά....ξέρω αρκετό κόσμο που δεν γαλουχήθηκε με το φιλμ να αγοράζει μια φιλμάτη μηχανή για να ''ζήσει'' την εμπειρία του φιλμ και ύστερα από μόλις ένα φιλμ η μηχανή ή πουλήθηκε ή μπήκε στο ντουλάπι για πάντα.....
 
Επειδή είμαι ένας απο αυτούς που γαλουχήθηκαν με τα φίλμ......γκουχ...γκούχ....
Βέβαια ενασχόληση καθαρά επαγγελματική, με σκοτεινό θάλαμο, χαρτιά, χημικά, cibachrome...
Mε τρέξιμο στα εργαστήρια για την εμφάνιση των Ε6 και C41...

Θα συμφωνήσω με όσα γράφτηκαν για την ευκολία που προσφέρει η τεχνολογία σήμερα...

Πλήν όμως!

Δείτε το σαν μια πολύ ωραία απασχόληση.
Εάν υπάρχει η δυνατότητα, τόσο οικονομική, όσο και ο κατάλληλος χώρος (και χρόνος)
θα δείτε ότι πρόκειται για μια πολύ ευχάριστη και δημιουργική διαδικασία.

Και κάτι ακόμη
Η στιγμή που εμφανίζεται σιγά σιγά η εικόνα στο χαρτί μέσα στη λεκάνη ...είναι μαγική!
Δεν πληρώνεται με τίποτα!
 
Δεν ασχολήθηκα ποτέ με σκοτεινό θάλαμο. Μόνο με slides τα οποία φυσιλά δεν εμφάνιζα εγώ. Δεν έζησα αυτό το δημιουργικό κομμάτι του φιλμ. Αλλά η χρήση του slide και οι υπέροχες εικόνες που έχω στην συλλογή μου ήταν και για εμένα μια εμπειρία μαγική. Ειδικά όταν τι αποτέλεσμα ερχόταν από πιο ρετρό και απλές μηχανές όπως η λατρευτή μου Nikon FM2 ή αντίστοιχες μηχανές παρόμοιου τύπου.

Στα μελλοντικά μου πλάνα είναι η απόκτηση ενός plustek opticfilm για να ψηφιοποιήσω όλη μου την συλλογή από slide και α/μ φιλμ.
 
Κι εγώ έχω μια μεγάλη συλλογή από slides που τράβηξα με μια Nikon FE2 και θέλω κάποια να τα ψηφιοποιήσω αλλά συνεχώς το αναβάλω
 
Re: Απάντηση: Το Φωτογραφικό chat

Πρέπει να τα ψηφιοποιήσουμε κάποια στιγμή. Έχω πάρα πολύ ωραία θέματα σε slides. Πολλά από αυτά ήταν τραβηγμένα με την πρώτη μου 'καλή' μηχανή μία Minolta X300S που την δύλευα αποκλειστικά με m42 ρώσικους φακούς.
 
κάτι γίνεται και δεν μπορώ να δω τα τελευταία ποστ στο νήμα Wildlife
έχω γράψει και εκεί αλλά ούτε το δικό μου μπορώ να το δω ενώ στη σελίδα
http://avclub.gr/forum/forumdisplay.php/118-Φωτογραφία-Video
φαίνεται ότι έγραψα εγώ και κάποιοι άλλοι
συμβαίνει κάτι;
 
είσαστε πολύ χιπστεράδες λέω! εγώ την είδα θολοκουλτούρας τελευταία και μου αρέσουν τα παλιά κόλπα, αυτή η αγωνία είχε την ομορφιά της.
Ίσως φταίει που εχω πέσει τελευταία σε ρετρο καταστάσεις (π.χ μεγάλος φαν του Stranger Things).

τι ειναι αυτο το "Stranger Things"??