Re: Το Hitech το παρακανε
Ένας σωστός Reviewer θα πρέπει να δικαιολογεί τη βαθμολογία του με στοιχεία και κριτήρια απολύτως κατανοητά στον απλό αναγνώστη. Δε θα κρίνω επί του παρόντος το σύστημα ομαδικής βαθμολόγησης του περιοδικού γιατί ο οποιοσδήποτε εδώ μέσα μπορεί να καταλάβει ότι είναι τουλάχιστον αφελές και εξυπηρετεί άλλους λόγους.
Είναι κατανοητό ότι ένα περιοδικό προσπαθεί να έχει όλους τους συμμετέχοντες ικανοποιημένους ώστε να μη χάσει τη διαφημιστική πίτα. Αρκεί να το κάνει με τρόπο που δε θίγει τη νοημοσύνη του αναγνώστη.
Η χαμηλή μηνιαία κυκλοφορία και η επικείμενη από ότι φαίνεται αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος δείχνουν ότι οι αναγνώστες δεν είναι πλέον άβουλα όντα που θα ακολουθήσουν την κριτική ενός περιοδικού και θα τρέξουν να αγοράσουν ότι προτείνει, είναι πλέον συνειδητοποιημένοι καταναλωτές.
Ως τέτοιοι, ανατρέχουν σε κάθε διαθέσιμη πηγή στο Internet και διαβάζοντας δεκάδες άρθρα και reviews χρηστών σχηματίζουν μία γνώμη που τους ωθεί σε απέχθεια απέναντι σε άρθρα που διαστρεβλώνουν την αλήθεια. Η αντίδρασή τους είναι η διακοπή υποστήριξης στο έντυπο που έθιξε τη νοημοσύνη τους.
Οι κύριοι λοιπόν σε κάθε περιοδικό θα πρέπει να καταλάβουν ότι μπορεί πρόσκαιρα, «σπρώχνοντας» ένα προϊόν, να αποκομίσουν κάποια κέρδη αλλά μακροχρόνια θα βάλουν λουκέτο.
Διαβάζοντας όλα τα προηγούμενα άρθρα του περιοδικού θα διαπιστώσει κανείς ότι πριν κάποιους μήνες όλα τα LCD είχαν μπει στη μαύρη λίστα. Την ίδια εποχή ο JVC HD1 είχε παντού άριστες κριτικές. Τώρα έρχεται ο Sanyo με βαθμολογία καλύτερη του JVC μόνο και μόνο γιατί ο νέος HD100 είναι στην τρίτη θέση, άρα δε θίγεται η εταιρεία για ένα μοντέλο που έχει σταματήσει εδώ και 3 μήνες η παραγωγή του (βγαίνει πλέον ο νέος HD1X με υποστήριξη HDMI 1.3).
Παίρνω μόνο αυτή την περίπτωση γιατί «βγάζει μάτια» καθώς αναιρεί προηγούμενα συγκριτικά του ίδιου περιοδικού. Το περιοδικό με τη στάση του αυτή αυτόματα καθίσταται «αναξιόπιστο» για τους σχετικά γνώστες του χώρου.
Όσο αφορά τώρα τη φωτεινότητα ενός προβολέα, δε μπορεί να αγνοεί ένας Reviewer το ότι οι πανάκριβες λάμπες Xenon χάνουν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό φωτεινότητας μέσα στις πρώτες 100 ώρες ενώ παράλληλα αλλάζει και η χρωματική ισορροπία. Από τη στιγμή που τη χρησιμοποιούν ως επιχείρημα θα πρέπει τουλάχιστον να το αναφέρουν.
Όπως επίσης θα πρέπει να αναφέρουν τις ορατές διαφορές μεταξύ του Pioneer και του HD 100. Αν δεν μπορούν να ανοίξουν τα μηχανήματα, ας ζητήσουν από τις εταιρείες να τους δώσουν εσωτερικές φωτογραφίες ώστε να δούμε και εμείς το λόγο που η Pioneer χρεώνει 2000E παραπάνω. Το ότι «παίζει καλύτερα μαύρα λόγω νέων πολωτικών φίλτρων» είναι τελείως …….. Έχουν ακριβώς τον ίδιο φακό, τον έκαναν φύλλο και φτερό σε αρκετά site πραγματικοί γνώστες βιντεοπροβολέων. O δε HD1 έχει πλέον μισή τιμή από τον HD100 και είναι πιο φωτεινός με λίγο μικρότερο contrast. Αν τον βάλετε δίπλα στον Infocus 83 με ρυθμίσεις σινεμά θα γελάσετε με τη βαθμολογία. Αν τον θέλετε για χώρους δίχως έλεγχο φωτεινότητας τότε να συμφωνήσω. Δε νομίζω ότι αξίζει να ασχοληθεί κανείς παραπάνω με αυτό το συγκριτικό.