To καλύτερο μπάσο

αυτο ελεγα και εγω πριν αλλα η genesis εχει αλλη γνωμη και μετα προτεινη στο manual 45 μοιρες εκτος φασης.

μια διορθωση μονο φιλε μαρινο.
οι υψηλες δεν ταξιδευουν γρηγοροτερα απο τις χαμηλες ουτε το αντιθετο αλλα σε ενα κανονικο ηχειο το τουιτερ ειναι πιο εξω τοποθετημενο μια και το γουφερ εχει ενα κωνο που το φερνη λιγο πιο πισω.

αν υποθεσουμε οτι το αυτι του ακροατη ειναι στο υψος του τουιτερ τοτε μπορουμε να καταλαβουμε οτι η αποσταση που του τουιτερ απο αυτη του γουφερ μεχρι τον ακροατη ειναι μικροτερη.
 
Οταν το High End ηταν στα σπάργανα, η τοποθέτηση των tweeters γίνονταν προς την εξωτερική πλευρά και οι μπασοκολώνες στο εσωτερικό για να έχουμε μεγαλύτερη στερεοφονική εικόνα.

Εδώ και πολλά-πολλά χρόνια, η τοποθέτηση είναι αυτή

1613122.jpg


1692415.jpg


1135450480.jpg


Acapella_Vega_subs.jpg


Μπορεί κάποιος να μου δώσει εξήγηση γι' αυτό???

________________________________
Θα ήμουν όμως περίεργος να έβλεπα σήμερα και καμιά φωτό με τις μπασοκολώνες στημένες στο εσωτερικό!!!
 
Εκείνο που αναφέρουν πολλοί κατασκευαστές ως time alignment, και τοποθετούν πιο πίσω τα τουίτερ από τα γούφερ, σημαίνει ταύτιση των ακουστικών κέντρων των μεγαφώνων. Αυτό τώρα χωρά πολλή κουβέντα, διότι ο ορισμός του ακουστικού κέντρου σε έναν μεγάλο κώνο μου φαίνεται κάπως σχετικός, ενώ και η διόρθωση που γίνεται θα αφορά το οριζόντιο επίπεδο μόνο. Πιο λογική μου φαίνεται η προσέγγιση της Harbeth, που πραγματοποιεί το time alignment μέσω κροσόβερ και για μια μεγάλη στέρεα γωνία (δηλ. και στις τρεις διαστάσεις) -κάτι που λένε πολλοί αλλά ελάχιστοι πραγματοποιούν- ή της Tannoy μέσω της γεωμετρίας των ομοαξονικών της μεγαφώνων, που και πάλι εφαρμόζεται και στα δύο επίπεδα.
 
Πάντως, αν και το πάμε ελαφρώς θέματος, υπάρχει ένα ενδιαφέρον σημείο με το time alignement που σχετίζεται με το "καλύτερο μπάσο". Η αντίληψη δηλαδή του βαθέως χαμηλού, πέρα από την εκάστοτε φόρτιση, αναφέρεται από πολλούς ότι σχετίζεται με παραμέτρους όπως το εύρος στα πρίμα και η ευθυγράμμιση του φάσματος. Πολλοί, π.χ αναφέρουν ότι ακούνε καλύτερα καθορισμένο μπάσο με την προσθήκη σούπερ τουίτερ. Για εμένα, ο ακριβής χρόνος είναι τρομερά σημαντικός για να αναπαραχθεί σωστά το μπάσο με όλες του τις αρμονικές, αλλά κατά κάποιο τρόπο ο σωστός χρόνος φαίνεται να ξεκινάει από τη φόρτιση και μετά είτε να χαλάει είτε όχι, ανάλογα με το πως "προστέθηκε" το υπόλοιπο φάσμα. Ποτέ όμως δεν θα έρθει σωστά ένα μπάσο από time alignement, αν δεν κατασκευάστηκε και φορτίστηκε σωστά η καμπίνα που το δημιουργεί.
 
Μια παράθεση για την τηλεφωνήτρια...
Ναι, το χαμηλό δημιουργεί πρόβλημα. Σε συχνότητες όμως κάτω από το ακουστικό φάσμα. Παθαίνουμε κανονικά ναυτία, όπως στο πλοίο! Τα προβλήματα υγείας από τους συντονισμούς στο κτίριο μπορεί να οφείλονται και σε υπο-αρμονικές.
Έχουν γίνει προσπάθειες κατασκευής όπλων με χρήση υποήχων που προκαλούν τέτοια προβλήματα στους αντιπάλους. Το άλυτο πρόβλημα είναι ότι δεν είναι κατευθυντικά, οπότε το παθαίνουν όλοι!
 
Εμένα το πρόβλημά μου στο χαμηλό είναι τα μπας ρεφλέξ. Τα ακούω βρε παιδιά! Άμα είναι καλοκατασκυασμένο και σε αρκετά χαμηλή συχνότητα υποφέρονται, αλλά γενικά άμα πετύχεις την συχνότητα συντονισμού τους, άστα να πάνε. Ένα κλειστό κουτί με χαμηλό Q έχει πολύ πιο καλή συμπεριφορά κατά τη γνώμη μου. Κόβει γρηγορότερα, αλλά είναι πολύ πιο ομαλή η πτώση. Οι παθητικοί ακτινοβολητές είναι καλός συμβιβασμός. Άλλος συμβιβασμός είναι η φόρτιση με σωλήνα λ/4 που γυρίζει την φάση ακριβώς 90 μοίρες. Αλλά η μόδα θέλει μικρές καμπίνες, και μικρές καμπίνες χωρίς ρεφλέξ δεν γίνονται...

Ένα ηχείο πρέπει να έχει ισορροπία. Αν έχει πολύ πρίμο μπορεί κάλλιστα να ακούγεται και ελαφρύ στα μπάσα και το ανάποδο. Αυτό θέλει καλό ζύγισμα από τη μεριά του σχεδιαστή! Όσο για την χρονική ταύτιση των μεγαφώνων, η κρισιμότητά της εξαρτάται από τη συχνότητα διαχωρισμού και την τοπολογία του κροσόβερ. Σε αρκετά χαμηλή συχνότητα μπορείς κάλλιστα να πας τα ηχεία τόοοσο πιο πίσω και να έρθουν σε σωστή φάση!
 
Αγαπητέ skaloumbakas οι άνθρωποι στα συστήματα των φωτό ίσως έχουν δίκιο αν σκεφθούμε πως οι φωνές αλλά και οι περισσότερες μεσαίες συχνότητες, στην στερεοφωνία, μας "βγαίνουν" στο κέντρο.
Φυσικά σε τέτοιο στήσιμο είναι αυτονόητο πως πρέπει να υπάρχει ικανή απόσταση ανάμεσα στα μεσοπρίμα ώστε αυτά να "αναπνέουν".
Βέβαια στα παραπάνω συστήματα δεν μου άρεσε η τοποθέτηση των μπάσων στις γωνίες... αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

Η σωστός χρονισμός είναι απαραίτητος ώστε να υπάρχει ομαλή ροή στο αναπαραγώμενο πρόγραμμα (χωρίς "σπασίματα")
Και νομίζω είναι από τα δυσκολότερα προβλήματα που καλούνται να λύσουν τόσο οι κατασκευαστές όσο και οι απλοί χομπίστες.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές σωστά προσπαθούν μέσω των δικτυωμάτων, καθώς οι χώροι των συντριπτικής πλειοψηφίας των χομπιστών είναι περιορισμένοι ή δεν θέλουν να τους διαθέσουν εξ' ολοκλήρου για ένα σύστημα.
Πιστέυω όμως πως όταν υπάρχει χωρική άνεση, γίνεται να πετύχουμε και με μηχανικό τρόπο.
Η σωστή χρονική και φασική ισορροπία από μόνες τους μπορούν, να κάνουν έναν χομπίστα ευτυχισμένο!

Τα "μπάσα" είναι άρρηκτα δεμένα με τα πρίμα!
Απο κει προέρχεται και ο όρος Hard-attack που χρησιμοποιείται από τους επαγγελματίες για την ποιότητα του μπάσου.

Δυστυχώς πολλά πράγματα που αφορούν τον σχεδιασμό ηχείων βρίσκουν εμπόδια από τους συνήθεις οικιακούς χώρους (τοποθέτηση κ.τ.λ).
Οι κατασκευαστές ξέρουν... αλλά τα σπίτια μας τους φρενάρουν...
Πάντως τα reflex απαιτούν περισσότερα λίτρα από τα κλειστού τύπου.
Απλά τα κλειστού τύπου για να φθάσουν σε "εντυπωσιαμό" τα reflex, απαιτούν μεγαλύτερες διαμέτρους...
 
ενταξη το δεσιμο των γουφερ με τα μεσαια μπορη να γινη και με ρυθμιση φασης αλλα ειναι το ιδιο με την μηχανικη ταυτιση η οχι;

o rod elliott υποστηριζη οτι δεν ειναι το ιδιο και οτι μονο με time delay σε ψηφιακο επιπεδο μπορουμε να εχουμε το ιδιο αποτελεσμα αν και το προβλημα ειναι πολυ εντονοτερο μεταξυ μιντ-τουιτερ.

οποιος αντεχει οριστε το link για διαβασμα.

http://sound.westhost.com/pcmm.htm
 
Τελικά έκανα την δοκιμή και έβαλα τα μπάσα στην εξωτερική.
Ξεπατώθηκα στο κουβάλημα (ηχεία, τελικοί) αλλά το αποτέλεσμα με αντάμειψε!

Στο δικό μου σύστημα είναι καλύτερα τα μπάσα στην "έξω" των μεσοπρίμων.
Τα τοποθέτησα έτσι ώστε όλα τα ηχεία να ισαπέχουν από την θέση ακρόασης και με την ίδια κλίση προς τα μέσα.
Δημιουργήθηκε δηλαδή ένα απόλυτα ομοιόμορφο τόξο.

Κατ' αρχήν όπως το περίμενα βελτιώθηκε δραματικά η εικόνα.
Αυξήθηκε σε πλάτος, βάθος.
Καλύτερος εστιασμός και διαχωρισμός οργάνων επί της σκηνής.
Ομαλότερη ροή και καλύτερη μουσικότητα.
Και αυτό συνέβει γιατί "άνοιξε" ο χώρος ανάμεσα στα ηχεία των μεσοπρίμων.
Αυξήθηκε όμως και το χαμηλό και χρειάστηκε μείωση της έντασης του ανάλογου τελικού που οδηγεί τα μπάσα.
Αυτά δεν είχαν μεν προβλήματα αλλά τα έκρινα υπερβολικά!
Παράλληλα για να πετύχω βέλτιστο αποτέλεσμα μείωσα το time delay των χαμηλών από 1 ms σε 0,77ms.

Ευχαριστώ όλους για την βοήθεια.:grinning-smiley-043
 
Γιώργο μου έκατσε καλύτερα.
Βέβαια θα πειραματιστώ αρκετά με δαύτο...
Ακόμα στην αρχή είμαι (καταλαβαίνεις...)

Ίσως τελικά να χρειάζεται λίγη καθυστέρηση γιατί τα ηχεία μπορεί να ισαπέχουν αλλά δεν είναι στον ίδιο κατακόρυφο άξονα.
 
Βαγγέλη το προφίλ μου είναι ενημερωμένο με το τρέχον σύστημα.
Πάντως θα έχω λίαν συντόμως αλλαγές γιατί ένα τουήτερ (σε στιγμές κεφιού...) απεβίωσε...

Οπότε η κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες.
Μπήκα στον χορό και θα χορέψω για τα καλά...
 
woofers inside!

Οταν το High End ηταν στα σπάργανα, η τοποθέτηση των tweeters γίνονταν προς την εξωτερική πλευρά και οι μπασοκολώνες στο εσωτερικό για να έχουμε μεγαλύτερη στερεοφονική εικόνα.

Εδώ και πολλά-πολλά χρόνια, η τοποθέτηση είναι αυτή

1613122.jpg

Genesis 200

1692415.jpg

Genesis 2

1135450480.jpg

7 channel DIY ... (all the way!)

Acapella_Vega_subs.jpg

Acapella 'Vega' with subs

Μπορεί κάποιος να μου δώσει εξήγηση γι' αυτό???

________________________________
Θα ήμουν όμως περίεργος να έβλεπα σήμερα και καμιά φωτό με τις μπασοκολώνες στημένες στο εσωτερικό!!!

Τελικά, βρήκα εγώ μία με τα woofers inside! (Genesis 2 speaker system)

genesis2.jpg


Οχι τόσο συνηθισμένο (και μάλιστα με τόσο μεγάλη κλήση), αλλά ποιός ξέρει.

Αυτή η θέση μπορεί να τον "έπεισε" περισσότερο... :grinning-smiley-043
 
Last edited:
Άν όλα αυτά περί μπάσσων και τοποθέτησης των ηχείων ήταν απολύτως αληθή τότε θά έπρεπε οι κοντραμπάσσίστες να παίζουν στα μικρά clubs με...βιολοντσέλλα και οι ηλεκτρικοί μπασίστες να κουρδίζουν το μπάσσο...σα μπουζούκι.ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ένα ή περισσότερα woofers των 5 ή των 6,5 ιντζών δε θα δώσουν τη μαγεία και το kick στο στομάχι ενός 15ιντζου eminence.Γιατί το μπάσσο δεν το ακούς μόνο.Το νοιώθεις...
 
και μηπως εχεις φαει μπουνια στο σταμαχι απο 2 η 3 30ιντζα?
Καπου εχω δει φωτογραφια απο ενα τετοιο συστημα, Γαλλια νομιζω
 
Αν έχω φάει λέει ... να σου χτυπάει μια η 'μποτιά' της sonor και μια 'σλαπιά' του jazz bass και να ευφραίνεται η καρδούλα σου...Αλλά μόνο σε live...
 
Αλλα οχι απο 30αρια, ετσι?
Ποσο χαμηλα πηγαινει η μποτια και το μπασο απο ηλεκτρικη κιθαρα, ξερεις?
 
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Αλλα οχι απο 30αρια, ετσι?
Ποσο χαμηλα πηγαινει η μποτια και το μπασο απο ηλεκτρικη κιθαρα, ξερεις?
Σου είπα σε live βρε...Παίζουνε κάτι ντουλάπες με 4 18ρια...Ναι ξέρω πόσο κατεβαίνει και το μπάσσο και η μπότα και το πιάνο κλπ...Η μπότα απλά κουρδίζει και κομπρεσσάρεται αλλά το feeling να την τρώς στο στομάχι είναι μοναδικό.
 
Δηλαδη την μποτα την τρως στο στομαχι μεσα απο τα ηχεια, οχι λαιβ, αν καταλαβα καλα.
Η μποτα δεν πηγαινει χαμηλα ομως, ουτε τα ηλεκτρικα μπασα, ετσι?
Δεν μου απαντησες αν εχεις ακουσει 30αρια μπασα.
18αρια εχει και η Μαριγω σπιτι της.