To καλύτερο μπάσο

Η διαφορα του πικαπ με τα ηχεια ειναι οτι με το πικαπ ασχολεισαι με το ιδιο για να παιξει σωστα (συνδιασμος κεφαλης βραχιονα πλατω) και μετα ασχολεισαι με την σωστη τοποθετηση του στο χωρο (η στο διπλανο οπως κανανε παλια:SFGSFGS5: )Με τα ηχεια δεν ασχολεισαι με τα ιδια αλλα με το περιβαλλον τους σχεδον αποκλειστικα.

Τα ηχεία για να βγάλουν ποιο σωστό χαμηλό είναι πολύ ποιο δύσκολα στο στήσιμό τους, πιστεψέ με.

Με το πικάπ ασχολούνται με τις ώρες μόνο όσοι τους αρέσει να ασχολούνται με τις ώρες. Το τέλος δεν το επιθυμούν να έρθει πρόωρα. Συνέχεια το σκαλίζουν και το αναβαθμίζουν. Πόσες επίσημες αναβαθμίσεις έχουν γίνει στο Linn Sondek όλα αυτά τα χρόνια ? Αμέτρητες .

Δεν σταματούν ποτέ γιατί απλά δεν θέλουν να τελειώσουν ποτέ. Κατανοητό, ή θα χρειaστεί να αναφέρω μερικά dirty παραδείγματα ?
 
Last edited:
Oταν το πικάπ -και το σύστημα- παίζει μουσική δυνατά ο ήχος από το χώρο επιστρέφει στην πηγή και δημιουργείται ακουστικό feedback . Το χαρακτηριστικό βουητό που είναι κάτι σαν μικροφωνισμός.

Επίσης είναι φυσικό να υπάρχουν και ιδιοσυντονισμοί που διεγείρονται όταν συντρέχουν οι κατάλληλες εξωτερικές συνθήκες.

Για το rega έχω ακούσει να λέγονται πολλά. Τα μισά από αυτά δεν τα πιστεύω. Τα περισσότερα είναι στημένα λάθος όπως άλλωστε είναι και τα περισσότερα πικάπ του κόσμου, όπως δηλαδή ήταν πάντα.

Το 'χω δει να γίνεται με τα μάτια μου, όπως και παλιότερα, σε ένα Dual CS-5000. Θεωρώ απίθανο να ήταν θέμα ακουστικής ανάδρασης - οι στάθμες ακρόασης ήταν χαμηλές κι αν θυμάμαι καλά το 'κανε ακόμη και στ' αυλάκια της αρχής, πριν την μουσική. Το πικάπ ήταν οριζόντιο, με κεφαλή ρυθμισμένη με protractor. Μόνο τη VTA δε θυμάμαι, αλλά έτσι κι' αλλιώς ο RB-250 που φορούσε από την μάνα του, δε ρυθμιζόταν. Κεφαλή ήταν μια Grado MF1+.
 
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

christos, τι κεφαλή έχεις στο δικό σου; Η δική μου όπως θα είδες είναι πλέον μια Denon DL-304.
Του εχω μια dynavector 17d2 που μετα απο πολλες περιπετειες ακουγεται μια χαρα αλλα θελει απο trichord dino και πανω για να αρχισει να ακουγεται ,πριν απλως δεν ακουγοτανε( δεν φανταζεσαι τι τραβηξα).Επισης εχω και μια denon dl160 η οποια παιζει μια χαρα χωρις απαιτησεις -προβληματισμους και ιδιαιτερα prepre.
 
Γιατί, τόσο χαμηλή έξοδο έχει η dynavector; Η 304 πάντως, αν και μόλις 0,18mV δεν είναι καθόλου δύστροπη, το Vanguard την οδηγεί μια χαρά.

Για το dino έχω ακούσει ότι φουσκώνουν πολύ τα μπάσα του. Αληθεύει;
 
Τα ηχεία για να βγάλουν ποιο σωστό χαμηλό είναι πολύ ποιο δύσκολα στο στήσιμό τους, πιστεψέ με.

Με το πικάπ ασχολούνται με τις ώρες μόνο όσοι τους αρέσει να ασχολούνται με τις ώρες. Το τέλος δεν το επιθυμούν να έρθει πρόωρα. Συνέχεια το σκαλίζουν και το αναβαθμίζουν. Πόσες επίσημες αναβαθμίσεις έχουν γίνει στο Linn Sondek όλα αυτά τα χρόνια ? Αμέτρητες .

Δεν σταματούν ποτέ γιατί απλά δεν θέλουν να τελειώσουν ποτέ. Κατανοητό, ή θα χρειaστεί να αναφέρω μερικά dirty παραδείγματα ?
οκ boss
Καμμια αντιρηση δεν νομιζω οτι διαφωνουμε απλως εγω λεω οτι οταν βγαλεις απο το κουτι το πικαπ και τα ηχεια ασχολεισαι περισσοτερο με το πικαπ(για να παιξει)ενω τα ηχεια παιζουν οπως παιζουν αμεσως.
Εσυ λες (αν καταλαβα καλα) οτι για να παρεις το μεγιστο απο τα δυο,θα ασχοληθεις ταλαιπωρηθεις περισσοτερο με τα ηχεια.οκ
Αλλα (διοτι ειμαι και ξεροκεφαλος) το πικαπ δεν υπαρχει περιπτωση να μην σου απορυθμιστει (ιδιως αν ειναι τυπου lp12) η να θελεις να αλλαξεις κεφαλη και βελονα.Ενω αν στα ηχεια καταφερεις και βρεις το ιδανικο ..Αραααζεις.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Γιατί, τόσο χαμηλή έξοδο έχει η dynavector; Η 304 πάντως, αν και μόλις 0,18mV δεν είναι καθόλου δύστροπη, το Vanguard την οδηγεί μια χαρά.

Για το dino έχω ακούσει ότι φουσκώνουν πολύ τα μπάσα του. Αληθεύει;
Καποια στιγμη ειχα και την 304 σε αλλο συστημα μαζι με την dynavector .
Την denon (304) την καταφερα να την ακουσω, την dynavector..δεν.
Για το φουσκωμα που λες δεν μπορω να ειμαι αντικειμενικος παντως με καμμια απο τις δυο (dynavector και 160)δεν το παρατηρησα.
Dynavector
Specifications

Type: Low output moving coil cartridge with
flux damper and softened magnetism
Output Voltage: 0.23mV (at 1KHz, 5cm/sec.)
Channel Separation: 25 dB (at 1KHz)
Channel Balance: 1.0 dB (at 1KHz)
Frequency Response: 20 - 20,000Hz (± 1dB),
20 - 100,000Hz
Compliance: 15 x 10-6 cm/dyn
Tracking Force: 1.8 - 2.0grams
DC Resistance: R=38 ohms
Recommended Load Impedance: 100 ohms
Cantilever: 1.7mm length, 0.25dia solid diamond
Stylus: Micro-ridge
Weight: 5.3 gram
 
Last edited:
Το 'χω δει να γίνεται με τα μάτια μου, όπως και παλιότερα, σε ένα Dual CS-5000. Θεωρώ απίθανο να ήταν θέμα ακουστικής ανάδρασης - οι στάθμες ακρόασης ήταν χαμηλές κι αν θυμάμαι καλά το 'κανε ακόμη και στ' αυλάκια της αρχής, πριν την μουσική. Το πικάπ ήταν οριζόντιο, με κεφαλή ρυθμισμένη με protractor. Μόνο τη VTA δε θυμάμαι, αλλά έτσι κι' αλλιώς ο RB-250 που φορούσε από την μάνα του, δε ρυθμιζόταν. Κεφαλή ήταν μια Grado MF1+.

Τέλος πάντων, το φαινόμενο που περιγράφεις συμβαίνει σε όλα σχεδόν τα πικάπ του κόσμου. Το φαινόμενο μειώνεται δραματικά όταν υπάρχει απόλυτος έλεγχος της συχνότητας ιδιοσυντονισμού του μηχανικού συστήματος, με αρχή τουλάχιστον το ταίριασμα της μάζας του βραχίονα με την ενδοτικότητα της κεφαλής . Κάποτε υπήρχαν και τα well matching lists για κεφαλές και βραχίονες. Τώρα σπάνια βλέπεις να αναφέρονται τέποια στοιχεία.

Μετά έχεις και το πρόβλημα με τους ελαφρά παραμορφωμένους δίσκους. Η βελόνα στην πορεία της αναγκάζεται να κινείται πάνω-κάτω ακολουθώντας το αυλάκι και ταυτόχρονα τα βουναλάκια του δίσκου. Αυτή η κίνηση στο κατακόρυφο επίπεδο διεγείρει το μοτερ της κεφαλής και παρόγονται σήματα πολυ χαμηλής συχνότητας (υπόηχοι) . -bye-
 
Last edited:
δεν ξερω αν ειμαι σωστος αλλα δεν πρεπει να εχει να κανει τοσο η εξοδος οσο τα αλλα της χαρακτηριστικα:
DC Resistance: R=38 ohms
Recommended Load Impedance: 100 ohms
 
Στην 304 είναι αντίστοιχα 40 και 100! Εκτός κι αν 2 ωμ κάνουν τόση διαφορά στην οδήγηση...

Μήπως παίζουν ρόλο και τα υλικά κατασκευής;
 
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Οπότε καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι είναι καλό να υπάρχει υποηχητικό φίλτρο στα phono stage. Σωστά;

Καλό είναι το phono stage να παρέχει τη δυνατότητα στο χρήστη του bypass του υποηχητικού φίλτρου.

Στο δικό μου phono stage το Subsonic Filter το έχω always on :guitarist:

Καληνύχτα και καλό ξημέρωμα.
 
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Οπότε καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι είναι καλό να υπάρχει υποηχητικό φίλτρο στα phono stage. Σωστά;
Δεν ειμαι ο καταληλος να απαντησω αλλα δεν ειναι τυχαιο οτι παλιοτερα ηταν καθιερωμενο.Απο την αλλη οι πιουριστες απεχθανονται τα φιλτρα μιας και οτι επεμβαινει στο σημα κανει κακο..Συμπεραινω οτι σε πικαπ σαν τα δικα μας μαλλον κανει καλο .(Μας λειπουν αρκετα κιλα στο πλατω και απομονωση απο κακους παραγοντες μεταξυ αλλων-αν και τα δικα μας ειναι καλυτερα:firstprize: ).
 
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Οπότε καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι είναι καλό να υπάρχει υποηχητικό φίλτρο στα phono stage. Σωστά;

Σωστά! Εγώ το δικό μου ύστερα από ενδελεχείς ακροάσεις παρατήρησα ότι δεν επιφέρει καμμία ζημιά στον ήχο οπότε το άφησα μόνιμα ενεργοποιημένο.
 
Καμιά πρόταση για τη στήριξη του πλατώ;
Εγώ προς το παρόν το έχω πάνω σ' ένα κομμάτι γρανίτη που ακουμπά στο έπιπλο. Επειδή το έπιπλο δεν είναι και ό,τι πιο ίσιο κυκλοφορεί, το έχω αλφαδιάσει με κέρματα κάτω από το γρανίτη.

Υ.Γ. Σκέφτομαι να πάρω το TT-PSU και το αντίβαρο από tungsten για το βραχίονα...
 
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Στην 304 είναι αντίστοιχα 40 και 100! Εκτός κι αν 2 ωμ κάνουν τόση διαφορά στην οδήγηση...

Μήπως παίζουν ρόλο και τα υλικά κατασκευής;
Ξυνεις πληγες
Για αυτο σου λεω εφαγα πακετο τι εφταιγε ?
Μηπως οι γιαπωνεζοι της dynavector δεν λεγανε ολη την αληθεια για την εξοδο?
μηπως δεν κολαγε με τον βραχιονα (morch dp6)?
μηπως τα καλωδια του βραχιονα θελανε αλλαγη?
μηπως το πλατω (nottingham analogue) δεν της ελεγε καλημερα
μηπως ητανε κοντα στον ενισχυτη κλπ κλπ
Η ουσια ειναι οτι επειδη το trichord exei πληρεις ρυθμισεις η κυρια παιζει μια χαρα με το p5 πλεον.
 
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Καμιά πρόταση για τη στήριξη του πλατώ;
Εγώ προς το παρόν το έχω πάνω σ' ένα κομμάτι γρανίτη που ακουμπά στο έπιπλο. Επειδή το έπιπλο δεν είναι και ό,τι πιο ίσιο κυκλοφορεί, το έχω αλφαδιάσει με κέρματα κάτω από το γρανίτη.

Υ.Γ. Σκέφτομαι να πάρω το TT-PSU και το αντίβαρο από tungsten για το βραχίονα...
Το ιδανικο ειναι βαση τοιχου .Καλο ειναι να αποφυγεις τα κερματα.
Κυκλοφορουσανε βασουλες για πικαπ με ρυθμιζομενα ποδαρακια.
Μπορεις να φτιαξεις κι εσυ μια ευκολα πχ ενα κομματι νοβοπαν η κοντραπλακε και απο κατω ρυθμιζομενες ακιδες.
Παντως η ευθυγραμιση του πικαπ ειναι βασικο,αν ξεκινησεις στραβα ολα ειναι
στραβα.
Τα μαρμαρα δεν ειναι απαραιτητα καλα υλικα για αυτη την δουλεια
Παντως αν το εχεις το πικαπ σε βαρυ φαρδυ επιπλο δεν ειναι οτι καλυτερο
Προσπαθησε να κανεις κατι να το απομμονωσεις (βαση απο κατω)η να το απομακρυνεις (βαση τοιχου)
Ιδανικοτερα υλικα ειναι μαλλον ελαφρα και ακαμπτα (τα βαρια συσωρευουν περισσοτερο ενεργεια αρα κακο μπασο)
Το psu και το antibaro θα τα παρω κι εγω στο μελλον.Παντως κι ετσι ειναι απολαυστικο.
 
Last edited:
Για βάση τοίχου ούτε συζήτηση. Δεν έχει μείνει τοίχος ακάλυπτος εδώ μέσα! Οπότε μια βάση από MDF με ρυθμιζόμενους κώνους είναι νομίζω η ιδανική επιλογή.
Μάλλον προς καλοκαίρι μεριά θα αλλάξω λίγο την επίπλωση και θα πάρω ρακ, οπότε το Ρ5 θα καταλάβει την κορυφή του.