Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

Re: Απάντηση: Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

Επισης το σωστο ηχειο κατα την αποψη μου οφειλει να σε παει στο χωρο και το χρονο της ηχογραφησης δεν στη φερνει σπιτι σου.
Είτε σε πάει εκεί ή το εκεί σου το φέρνει στο σπίτι,το ίδιο είναι. Λ.Σ.
 
Δηλαδη οταν ακους μια ηχογραφηση απο καθεδρικο ναο με ολο το reverb που εχει (αν το ακους το reverb) το ακους σπιτι σου? Moνο τρελος μπορει να νομισει οτι το σπιτι του μπορει να εχει τετοιo reverb...:flipout:
 
Απάντηση: Re: Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

Ας διευκρινίσει κάποιος πως όταν μιλάμε για ανάπλαση 'σκηνής' μιλάμε μόνο και αυστηρά για ακουστικές μουσικές ηχογραφημένες αυστηρά με (2)ΔΥΟ μοναδικά μικρόφωνα...
Έχουν αναφερθεί ανά καιρούς γελοιότητες του τύπου 'παρακλουθούσα τον τραγουδιστή να πηγαινοέρχεται στη σκηνή' ή 'η μπάντα απλώθηκε μπροστά μου και ο καθένας κατέλαβε τη θέση του πάνω στη σκηνή' κλπ. κλπ.
Η 'σκηνή' στις ηλεκτικές μουσικές είναι 100% ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗ γιατί απλά ΟΛΑ τα όργανα και τα μικρόφωνα οδηγούνται μέσω καλωδίων στην κονσόλα είτε για live πρόκειται είτε για studio...
Από κει και πέρα παίζεις με τα πάνια και τα ντιεςπιά για να 'ζυμώσεις' και να 'φτειάξεις' την εικόνα...

Φιλαράκι Ongaku νομίζω κάνεις λάθος κατα την ταπεινή μου άποψη για τα ηλεκτρικά και τις κονσόλες και τα καλώδια.
Όπως κάνουν λάθος άλλοι για τα unplugged ή τις μεγάλες ορχήστρες που μετά (α)κούνε στα δισκάκια τους...

Ο ηχολήπτης επι της σκηνής είναι κάπου στο βάθος... και ανάλογα του χώρου και του προγράμματος (είδος) της μουσικής προκρίνει... και ενιοτε διακρίνει...
Δηλ. άλλο το ηλ. κουαρτέτο, άλλο το ηλ. σεπτέτο και άλλο η καμεράτα με 24+ νοματαίους (εκεί ο ηχολήπτης διαχωρίζει ομάδες οργάνων...)

Πίστέυω πως όταννννν... λυθούν τα προβλήματα σπιτικής... αναπαραγωγής ενός οργάνου... θα έρθει κάποτε καιρός να λύσουμε και τα προβλήματα του κουαρτέτου/σεπτέτου και της καμεράτας (στο φινάλε η καμεράτα ηχογραφημένη/μιξαρισμένη... 5-6 ομάδες οργάνων είναι...)
Δηλαδή με λίγα λόγια η σωστή???? εικόνα είναι το τελευταίο και ευκολότερο... για ένα σωστά στημένο σύστημα...
 
Re: Απάντηση: Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

Δηλαδη οταν ακους μια ηχογραφηση απο καθεδρικο ναο με ολο το reverb που εχει (αν το ακους το reverb) το ακους σπιτι σου? Moνο τρελος μπορει να νομισει οτι το σπιτι του μπορει να εχει τετοιo reverb...:flipout:
Τότε εξήγησέ μας, όταν κατά την άποψή σου ένα καλό ηχείο σε πάει στον καθεδρικό ναό, με ποιό τρόπο σε πάει; Χωρίς το ρεβέρμπ; Αν σε πάει χωρίς το ρεβέρμπ τότε, με την ίδια λογική, θα πρέπει να μπορεί να φέρνει τον καθεδρικό ναό στο σπίτι σου με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, δηλαδή χωρίς το ρεβέρμπ. Απλή λογική είναι. Δεν νομίζεις!
Αν το ηχείο είναι αυτό που έχει την ικανότητα να σε πάει εκεί, τότε το ηχείο με την ίδια λογική μπορεί το εκεί να το φέρει σε εσένα. Λ.Σ.
 
Σε παει με το reverb. Αυτο λεω. Αν το ηχειο μπορει να σου βγαλει μεγαλη πληροφορια απο το χωρο της ηχογραφησης (οπως π.χ. το μεγαλο reverbaration time ενος καθεδρικου ναου) αυτο ειναι δυσκολο να φανταστεις οτι συμβαινει σπιτι σου. Δινω ενα ακραιο παραδειγμα just to make a point.

Ακομα και το βαθος που ακουμε σε μια ηχογραφηση οταν ακουμε 10 μετρα βαθος και το σαλονι μας ειναι 5μετρα, παλι ειναι λιγο δυσκολο να φανταστεις οτι οι μουσικοι ειναι στο χωρο σου. Βεβαια πιο ευκολο απο το προηγουμενο παραδειγμα.
 
Re: Απάντηση: Re: Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

Φιλαράκι Ongaku νομίζω κάνεις λάθος κατα την ταπεινή μου άποψη για τα ηλεκτρικά και τις κονσόλες και τα καλώδια.
Όπως κάνουν λάθος άλλοι για τα unplugged ή τις μεγάλες ορχήστρες που μετά (α)κούνε στα δισκάκια τους...

Ο ηχολήπτης επι της σκηνής είναι κάπου στο βάθος... και ανάλογα του χώρου και του προγράμματος (είδος) της μουσικής προκρίνει... και ενιοτε διακρίνει...
Δηλ. άλλο το ηλ. κουαρτέτο, άλλο το ηλ. σεπτέτο και άλλο η καμεράτα με 24+ νοματαίους (εκεί ο ηχολήπτης διαχωρίζει ομάδες οργάνων...)

Πίστέυω πως όταννννν... λυθούν τα προβλήματα σπιτικής... αναπαραγωγής ενός οργάνου... θα έρθει κάποτε καιρός να λύσουμε και τα προβλήματα του κουαρτέτου/σεπτέτου και της καμεράτας (στο φινάλε η καμεράτα ηχογραφημένη/μιξαρισμένη... 5-6 ομάδες οργάνων είναι...)
Δηλαδή με λίγα λόγια η σωστή???? εικόνα είναι το τελευταίο και ευκολότερο... για ένα σωστά στημένο σύστημα...

Φίλε Γιάννη τα έχεις μπερδέψει...
1) Ο ηχολήπτης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ επί σκηνής(μιλάμε για κάποιο σοβαρό concert)...Είναι ΠΑΝΤΑ απέναντι από το stage σε υπερυψωμένη και περίοπτη θέση(μαζί με τους φωτιστές) για να ελέγχει τον ήχο...
Αυτός ο ηχολήπτης που είναι επί σκηνής(στις μεγάλες) συναλίες είναι ο ηχολήπτης των MONITORS που 'φτιάχνει' τον ήχο που ακούνε οι μουσικοί πάνω στο stage...
2) Στα ηλεκτρικά σύνολα είτε σεξτέτα είναι είτε κουαρτέτα(αλήθεια τον όρο ηλ. κουαρτέτο και ηλ. σεπτέτο πρώτη φορά τον ακούω) όλα τα όργανα και τα μικρόφωνα 'βγαίνουν' μέσω καλωδίων με miking ή/και di-boxes στην κονσόλα...όπου τα 'μαγειρεύει ο ηχολήπτης ή/και ο μηχανικός...
Άρα η εικόνα είναι 100% ΨΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΤΗ όπως ακριβώς αναφέρω στο ποστ μου...
 
Κατ'αρχάς νομίζω πως πέρα από το πού στήνουν την σκηνή τα ηχεία από μόνα
τους (σαν επιλογή του κατασκευαστή τους), έχετε παραβλέψει σχεδόν πλήρως
και την επίδραση του χώρου ακρόασης, όπως και το ότι κάποια ηχεία τον
χρησιμοποιούν προκειμένου να στήσουν την σκηνή/εικόνα τους!
Κατά δεύτερον, η σκηνή αλλάζει από ηχογράφηση σε ηχογράφηση καθώς
επίσης και από μουσικό είδος σε μουσικό είδος! Αρά θα έλεγα ότι το σωστότερο
είναι τα ηχεία-χώρος να φέρνουν την σκηνή στο επίπεδο των ηχείων!!!
 
Από εκεί και μετά αν η ηχογράφηση έχει γίνει με τρόπο που τοποθετεί τα
πάντα στα μούτρα ή σε κάποια απόσταση ή περιέχει όργανα σε πρώτο πλάνο
και όργανα πιό πίσω, όλα αυτά θα πρέπει να αποδίδονται αναλλείωτα από το
σύστημα, όποιο και αν είναι αυτό!
 
Re: Απάντηση: Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

Αν το ηχειο χανει σε μικρολεπτομερεια, πληροφορια χωρου, διαφανεια κτλ, τοτε νομιζεις οτι εχεις τους μουσικους σπιτι σου.
Κάνεις λάθος. Το αντίθετο συμβαίνει. Τότε είναι που ακούς σαν μέσα από 'κουρτίνα' ή πέπλο και δεν αισθάνεσαι τους μουσικούς μέσα στο σπίτι σου.

Αντίθετα όσο πιο διάφονος είναι ο αναπαραγόμενος ήχος τόσο περισσότερο αισθάνεσαι την έλλειψη πέπλου και επίσης τον χώρο σου να γίνεται ένα και να ταυτίζεται με τον χώρο που έγινε η ηχογράφηση.
Αυτά εκ πείρας. Λ.Σ.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

..
........
Άρα η εικόνα είναι 100% ΨΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΤΗ όπως ακριβώς αναφέρω στο ποστ μου...
Επειδή όλο το θέμα (Hi-Fi -End) γίνεται για την αναπαραγωγή μουσικής, θέλω να μου πεις πόσες ηχογραφήσεις δεν είναι έτσι.
Φυσικά δεν θέλω αριθμό, αλλά αν υπάρχουν άνθρωποι που ακούν μόνο "ακουστικά όργανα" ηχογραφημένα από ένα ζευγάρι μικροφώνων, τότε δεν μπορούν να μιλούν για μουσική.
Δηλαδή εξαιρούμε το 99% της μουσικής και το 99% της Jazz.

Για την "ποιότητα" δε του ήχου, της λεπτομέρειας, των χροιών, τον διαχωρισμό - τοποθέτηση των οργάνων και άλλα τέτοια που θεωρούνται σημαντικά για την σωστή αναπαραγωγή, δεν συγκρίνεται ο πρώτος τρόπος με τον δεύτερο.

Μετά θα μιλήσουμε για την επεξεργασία που επιτρέπει η πρώτη με την δεύτερη μέθοδος.

Πάντως στο "ψεύτικη και φτιαχτή" θα συμφωνήσω.
Πολλοί έχουν εκμεταλλευτεί αυτή την δυνατότητα και έχουν φτιάξει....μουσική.
Μας έχουν φέρει κοντά στα όργανα και επιτέλους ακούμε αυτό που θέλει ο μουσικός και όχι αυτό που ο χώρος (συναυλιών) απαγορεύει !
 
Υπάρχει σχετικό μπέρδεμα μεταξύ σας, αν και λέτε σχεδόν τα ίδια.
Οι κλασσικές ηχογραφήσεις στηρίζονται σε ένα κύριο ζεύγος μικροφώνων (main pair), το οποίο δίνει την κύρια ακριβή εικόνα του συνόλου, στις 3 διαστάσεις, και τα όποια κοντινά μικρόφωνα, σε όργανα ή ομάδες οργάνων (feel) δίνουν την περισσότερη λεπτομέρεια και την δυνατότητα αύξησης στάθμης. Αυτά τα τελευταία, καθυστερούνται ψηφιακά σε φάση σε σχέση με τα main, ανάλογα την απόστασή τους από αυτά. Ετσι έχουμε την αληθινή εικόνα και σωστές φάσεις.
Σε όποιο άλλο είδος μουσικής ισχύουν τελείως άλλες τεχνικές πολυκαναλικές.
Στο στούντιο, ως επι το πλείστον χωρίς αντηχήσεις, το κάθε όργανο έχει το μικρόφωνό του και το κανάλι του. Ο μηχανικός στην μίξη θα ρυθμίσει ένταση, χροιές και θέση (pan). Το βάθος το δίνει η ποσότητα της αντήχησης που θα μπεί σε κάθε όργανο. Έτσι έχουμε μία "κατασκευασμένη" εικόνα που η αληθοφάνειά της εξαρτάται από τον εκάστοτε μηχανικό.
Υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις τζάζ ηχογραφήσεων, παλιές οι περισσότερες, που γράφτηκαν με κλασσικό τρόπο. Αυτές είναι μερικές του '50, φυσικά η διάσημη "Jazz at the pawnshop" (2 μικροφ σε ένα Revox) και αρκετές της πολύ ψαγμένης ηχοληπτικά Chesky.
Για περισσότερα περί τέτοιων ηχογραφήσεων, αρμοδιότερος o Λουκάς.
 
Υπάρχει σχετικό μπέρδεμα μεταξύ σας, αν και λέτε σχεδόν τα ίδια.
Οι κλασσικές ηχογραφήσεις στηρίζονται σε ένα κύριο ζεύγος μικροφώνων (main pair), το οποίο δίνει την κύρια ακριβή εικόνα του συνόλου, στις 3 διαστάσεις, και τα όποια κοντινά μικρόφωνα, σε όργανα ή ομάδες οργάνων (feel) δίνουν την περισσότερη λεπτομέρεια και την δυνατότητα αύξησης στάθμης. Αυτά τα τελευταία, καθυστερούνται ψηφιακά σε φάση σε σχέση με τα main, ανάλογα την απόστασή τους από αυτά. Ετσι έχουμε την αληθινή εικόνα και σωστές φάσεις.
Σε όποιο άλλο είδος μουσικής ισχύουν τελείως άλλες τεχνικές πολυκαναλικές.
Στο στούντιο, ως επι το πλείστον χωρίς αντηχήσεις, το κάθε όργανο έχει το μικρόφωνό του και το κανάλι του. Ο μηχανικός στην μίξη θα ρυθμίσει ένταση, χροιές και θέση (pan). Το βάθος το δίνει η ποσότητα της αντήχησης που θα μπεί σε κάθε όργανο. Έτσι έχουμε μία "κατασκευασμένη" εικόνα που η αληθοφάνειά της εξαρτάται από τον εκάστοτε μηχανικό.
Υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις τζάζ ηχογραφήσεων, παλιές οι περισσότερες, που γράφτηκαν με κλασσικό τρόπο. Αυτές είναι μερικές του '50, φυσικά η διάσημη "Jazz at the pawnshop" (2 μικροφ σε ένα Revox) και αρκετές της πολύ ψαγμένης ηχοληπτικά Chesky.
Για περισσότερα περί τέτοιων ηχογραφήσεων, αρμοδιότερος o Λουκάς.
Θέμη νομίζω τα κάλυψες όλα με πολύ απλό τρόπο και δεν χρειάζεται να προσθέσω τίποτα. Φυσικά παλιότερα δεν χρησιμοποιούσαν ψηφιακή καθυστέρηση και το αποτέλεσμα ήταν πιο αγνό, αναλογικό. Δυστυχώς κάποιοι, ελάχιστοι, που και σήμερα κάνουν αναλογικές ηχογραφήσεις χρησιμοποιούν ψηφιακή καθυστέρηση.
Δεν είμαι αρμοδιότερος, εσύ είσαι, σαν ηχολήπτης. Λ.Σ.
 
Στις αναλογικές ηχογραφήσεις, έβαζαν το υλικό από τα κοντινά μικρόφωνα, χωρίς χρονική καθυστέρηση; Αυτό δε θα ακουγόταν "κάπως" στο τελικό αποτέλεσμα;

Ή μήπως δε χρησιμοποιούσαν εξτρά μικρόφωνα;
 
Στις αναλογικές ηχογραφήσεις, έβαζαν το υλικό από τα κοντινά μικρόφωνα, χωρίς χρονική καθυστέρηση; Αυτό δε θα ακουγόταν "κάπως" στο τελικό αποτέλεσμα;

Ή μήπως δε χρησιμοποιούσαν εξτρά μικρόφωνα;

Άκρος λογική απορία!
(εκτός και εάν οι αποστάσεις θεωρούνται αμελητέες).
 
Στις αναλογικές ηχογραφήσεις, έβαζαν το υλικό από τα κοντινά μικρόφωνα, χωρίς χρονική καθυστέρηση; Αυτό δε θα ακουγόταν "κάπως" στο τελικό αποτέλεσμα;

Ή μήπως δε χρησιμοποιούσαν εξτρά μικρόφωνα;
Στέργιο, αναλογικές ή ψηφιακές δεν έχει καμία σημασία. Οι ηχογραφήσεις συνήθως τον παλιό καλό καιρό γίνονταν με 2 ή 3 μικρόφωνα σε δύο ή τρια κανάλια.
Επίσης χρησιμοποιούνταν, όπως είπε και ο Θέμης, όταν ήταν απαραίτητο, και κάποια βοηθητικά μικρόφωνα τα οποία μιξάρονταν στα 2 ή 3 κανάλια. Στην περίπτωση αυτή θα είχε νόημα η καθυστέρηση για τα βοηθητικά μικρόφωνα.
Όταν όμως κάνουμε ηχογράφηση μόνο με 2 ή 3 μικρόφωνα, τα τοποθετούμε μπροστά από την ορχήστρα ή τους μουσικούς και στην περίπτωση αυτή δεν χρειάζεται καμιά καθυστέρηση. Όλα τα μικρόφωνα ακούν το σύνολο των μουσικών από μπροστά.
Φαντάσου σε μια αίθουσα συναυλιών τα δύο σου αφτιά πώς ακούν; Δεν χρειάζεσαι τίποτε άλλο από τα αφτιά σου. Λ.Σ.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

Φίλε Γιάννη τα έχεις μπερδέψει...
1) Ο ηχολήπτης ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ επί σκηνής(μιλάμε για κάποιο σοβαρό concert)...Είναι ΠΑΝΤΑ απέναντι από το stage σε υπερυψωμένη και περίοπτη θέση(μαζί με τους φωτιστές) για να ελέγχει τον ήχο...
Αυτός ο ηχολήπτης που είναι επί σκηνής(στις μεγάλες) συναλίες είναι ο ηχολήπτης των MONITORS που 'φτιάχνει' τον ήχο που ακούνε οι μουσικοί πάνω στο stage...
2) Στα ηλεκτρικά σύνολα είτε σεξτέτα είναι είτε κουαρτέτα(αλήθεια τον όρο ηλ. κουαρτέτο και ηλ. σεπτέτο πρώτη φορά τον ακούω) όλα τα όργανα και τα μικρόφωνα 'βγαίνουν' μέσω καλωδίων με miking ή/και di-boxes στην κονσόλα...όπου τα 'μαγειρεύει ο ηχολήπτης ή/και ο μηχανικός...
Άρα η εικόνα είναι 100% ΨΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΤΗ όπως ακριβώς αναφέρω στο ποστ μου...

Ρε συ Ongaku δεν έγραψα ότι είναι επί σκηνής ο μεσιέ ηχολήπτης...
Δεν είμαι τόσο άσχετος.
Για "ξαναπέρασε" το ποστ μου...

Ό όρος κουαρτέτο και τα λοιπά δεν απαγορεύει ντε και καλά να είναι ηλεκτρικά.
Τον ακούς ίσως για πρώτη φορά γιατί έχεις στο μυαλό σου ας πούμε ένα τζαζ σεπτέτο... διότι χρησιμοποιήται κυρίως σε τέτοιες μπαντες ή π.χ ένα κουαρτέτο εγχόρδων.
Ενώ για τους Doors π.χ κανείς δεν λέει ότι είναι κουαρτέτο αλλά τετραμελής ροκ μπάντα.
Με λίγα λόγια είναι κυριλέ... οι όροι και δεν αρμόζουν σε αλητήριους...
Τέσπα, ασήμαντο.

Κατά τα άλλα ήθελα να δείξω πως στα δισκάκια που ακούμε όλα από καλώδια και επεξεργαστές παιρνάνε ένα χέρι.
Πολλές δε φορές μου κάνει εντύπωση που πολλοί δοκιμαστές συσκευών όταν θέλουν να "στίψουν" ένα μηχανάκι λένε ότι πάιζουν κλασσική μουσική γιατί λέει έχει πολλά όργανα:violent-smiley-030:... και είναι δύσκολο να ανταποκριθούν τα μηχανάκια!
Δεν έχουν καταλάβει ακόμα ότι ακούνε ομάδες οργάνων ηχογραφημένες και αποτυπωμένες με την διαδικασία που έγραψε ο Θέμης.
Κατά τα άλλα όντως μερικά σε όχι τόσο προσεγμένες δουλειές είναι "ψεύτικά", αλλά αυτά έχουμε και γι' αυτά προσπαθούμε.
Γι' αυτό και έγραψα πως πρώτα πρέπει να λυθούν άλλα... και μετά τα "ψεύτικα"!
Τα λέμε.
 
Θέμη και Λουκά σέβομαι την εμπειρία σας και πάντα ακούω με προσοχή τα λεγόμενά σας...Όμως θα ξαναπώ πως
1) Μπορούμε να μιλάμε για τοποθέτηση σκηνής για οποιαδήποτε ηχογράφηση που έχει γίνει αποκλειστικά από 2 μικρόφωνα direct-to-tape/disc/dat και στην οποία έχουν ηχογραφηθεί ΜΟΝΟ ακουστικά όργανα...
2) Ποιος λέει πως αν κάνουμε close miking σε μεμονωμένα όργανα ή ομάδες οργάνων και προσθέσουμε καθυστέρηση θα έχουμε σωστή εικόνα??? Και το pan στη δεδομένη περίπτωση που θα είναι??? Γιατί αν είναι στο κέντρο για ποια εικόνα μιλάμε??? Όλα θα βγαίνουν από το κέντρο...Αν πάλι πειράξουμε το pan χαίρεται...πάλι φτειαχτό θα είναι το αποτέλεσμα...
3) Η αντίληψη του να προσθέτουμε στα όργανα βάθος(reverb) για να στείλουμε 'πίσω' είναι παλιά και ΔΕΝ εφαρμόζεται συχνά...Βάθος και καθυστέρηση προσθέτουμε σχεδόν πάντα στις φωνές σπανιότερα στα όργανα και στο μπάσσο ΠΟΤΕ...
 
Last edited:
Last edited:
Θέμη και Λουκά σέβομαι την εμπειρία σας και πάντα ακούω με προσοχή τα λεγόμενά σας...Όμως θα ξαναπώ πως
1) Μπορούμε να μιλάμε για τοποθέτηση σκηνής για οποιαδήποτε ηχογράφηση που έχει γίνει αποκλειστικά από 2 μικρόφωνα direct-to-tape/disc/dat και στην οποία έχουν ηχογραφηθεί ΜΟΝΟ ακουστικά όργανα...
2) Ποιος λέει πως αν κάνουμε close miking σε μεμονωμένα όργανα ή ομάδες οργάνων και προσθέσουμε καθυστέρηση θα έχουμε σωστή εικόνα??? Και το pan στη δεδομένη περίπτωση που θα είναι??? Γιατί αν είναι στο κέντρο για ποια εικόνα μιλάμε??? Όλα θα βγαίνουν από το κέντρο...Αν πάλι πειράξουμε το pan χαίρεται...πάλι φτειαχτό θα είναι το αποτέλεσμα...
3) Η αντίληψη του να προσθέτουμε στα όργανα βάθος(reverb) για να στείλουμε 'πίσω' είναι παλιά και ΔΕΝ εφαρμόζεται συχνά...Βάθος και καθυστέρηση προσθέτουμε σχεδόν πάντα στις φωνές σπανιότερα στα όργανα και στο μπάσσο ΠΟΤΕ...
Φίλε ONGAKU
στο ερώτημα (1) σου απαντώ :ΝΑΙ και φυσικά μπορούμε. Δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο. Επίσης να προσθέσω ότι τα όργανα μπορεί να είναι και ηλεκτρικά και να ηχογραφηθούν με τον ίδιο τρόπο. Στην περίπτωση αυτή πέρνουμε τον ήχο από τον ενισχυτή-ηχείο από το οποίο ακούγεται το όργανο.
Στο ερώτημα (2) η εικόνα θα είναι φτιαχτή. Λ.Σ.