Τυφλό Συγκριτικό DAC

Επίσης δεν μπορώ ακόμα να πιστέψω για ποιο λόγο το Benchmark DAC-1, ένα dac με επαγγελματικές προδιαγραφές και πολύ χαμηλό jitter, ακούστηκε τόσο κακό σε σχέση με την αναφορά που είχε ο κάθε κριτής στο μυαλό του την ώρα της αξιολόγησης. Στα χαρτιά είναι σχεδόν τέλειο με καθαρά monitor ηχητικό χαρακτήρα αλλά δεν εντυπωσιάζει τον μέσο ακροατή στα πρώτα ακούσματα. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το Xindak που το γνωρίζω πολύ καλά. Τα χαρίσματα αυτών των dac συνήθως εμφανίζονται και αναγνωρίζονται μετά από μία αρμονική συμβίωση .
 
Ισως κατα την αποψη μου να μην χρειαζεται καν επι μερους βαθμολογια(ψηλες,χαμηλες κλπ.....),αλλα μια αιτιολογημενη καταταξη απο τον καθε κριτη βασει του πως εισεπραξε τον ηχο/μουσικη στο συνολο της απο το ολο συστημα.Ο περιορισμενος χρονος ακροασεων και μουσικης ποικιλιας δυσκολευει εναν ακροατη να εξαξει το καλυτερο συμπερασμα που ο ιδιος θα μπορουσε.Αυτο το βλεπουμε ολοι στα συστηματα μας,οπου μετα απο 10 μερες πχ,καταληγουμε στο συμπερασμα οτι αυτο που στην αρχη μας φανηκε "καλο",τελικα δεν μας κανει.Πολλες φορες ενω τα επι μερους σημεια αρχικα δεν εντυπωσιαζουν,τελικα διδοντας χρονο,ανακαλυπτουμε πραγματα με τα οποια ειμαστε πολυ ευχαριστημενοι και μας δενουν με το συστημα,διοτι το συνολο ειναι "μουσικο","φυσικο","ανετο", κλπ.
Δεν ειναι ευκολη δουλεια,και οι τακτικες συναντησεις και ακροασεις θα εχουν ολο και "σοφοτερα" αποτελεσματα.Κρινοντας απο τα οσα εχω διαβασει ως τωρα,η προσπαθεια των παιδιων ηταν αξιεπαινη.Ευχομαι και εις ανωτερα για το καλο ολων μας.ΜΠΡΑΒΟ:SFGSFGSF::SFGSFGSF::SFGSFGSF:
Πολύ-πολύ σώστά! Όλοι ξέρουμε πως μόνο η μακροχρόνια συμβίωση με ένα μηχάνημα ή ένα σύστημα μπορεί ν' αποκαλύψει σε βάθος τις αρετές και τις αδυναμίες του.

Όμως πριν τη συμβίωση πρέπει να προηγηθεί η γνωριμία! Κι' εκεί παίζουν το ρόλο τους οι ακροάσεις, οι δοκιμές, τα τεστ κλπ.

Και τι γίνεται αν όλα τα παραπάνω μας γελάσουν και διαψεύσουν τις ελπίδες μας;

Απλούστατα, Διαζύγιο! :flipout:
 
Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Σχετικά με το θέμα της στερεοφωνικής εικόνας. Είναι σημαντική, αποτελεί σοβαρή ένδειξη, αλλά χρειάζεται προσοχή, μπορεί να είναι και απατηλή.
Παράδειγμα: Σε ηχογράφηση που αυτές τις μέρες επεξεργάζομαι, για να αυξήσω την έκταση και το βάθος της στερεοφωνικής εικόνας προσθέτω 1,5-2 dB με παραμετρικό shelf EQ από τα 12 KHz και πάνω.
Άλλο όμως να το κάνει ο ηχολήπτης, επειδή κάτι λείπει ή χρειάζεται βελτίωση κι' άλλο να το κάνει μία συσκευή για λόγους εντυπωσιασμού!

θα ήθελα να μας πεις εάν έχεις μετρήσει συσκευή DAC που προσθέτει EQ με το τρόπο που αναφέρεις.
 
Πολύ-πολύ σώστά! Όλοι ξέρουμε πως μόνο η μακροχρόνια συμβίωση με ένα μηχάνημα ή ένα σύστημα μπορεί ν' αποκαλύψει σε βάθος τις αρετές και τις αδυναμίες του.

Όμως πριν τη συμβίωση πρέπει να προηγηθεί η γνωριμία! Κι' εκεί παίζουν το ρόλο τους οι ακροάσεις, οι δοκιμές, τα τεστ κλπ.

Και τι γίνεται αν όλα τα παραπάνω μας γελάσουν και διαψεύσουν τις ελπίδες μας;

Απλούστατα, Διαζύγιο! :flipout:
Διαβαζοντας τις πρωτες γραμμες του ποστ σου και πριν διαβασω την τελευταια λεξη,παραδοξως(;;; ) το μυαλο μου πηγε στο διαζυγιο:flipout::flipout:
 
Εγώ πάντως έχω μια εξήγηση γιατί το MF m1 έπαιξε καλά...

διότι το καλώδιο ρεύματος το είχε μασουλήσει η γάτα μου, και αυτό είχε βοηθήσει την διηλεκτρική, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο όγκο...







:flipout::flipout::flipout:
 
Re: Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Αυτό που λες ισχύει. Για να αποφασίσει κάποιος τι σημαίνει για παράδειγμα "όγκος" και πως αυτός αξιολογείται και βαμολογείται δεν είναι εύκολο πράγμα.
Ο Α κριτής βαβμολογεί τον όγκο ενός DAC με 28 επειδή ο όγκος στο μαντολίνο είναι ο σωστός αναφορικά με το φυσικό όργανο .
Ο Β κριτής βαβμολογεί τον όγκο στο ίδιο dac με 7 επειδή ο όγκος στο μαντολίνο είναι μικρός αδιαφορώντας για το φυσικό μεγεθος του οργάνου, τελικά επειδή του Β κριτή του αρέσει να ακούει τα μαντολίνα με όγκο μεγέθους ενός πιάνου.
ΙΚ,δεν εχεις αδικο,αλλα ας μην ξεχναμε και το γεγονος οτι δεν γνωριζουμε δυστυχως πως εχουν στην πραγματικοτητα ηχογραφηθει τα οργανα.Υπαρχει και το ενδεχομενο μεταξυ αλλων,αυτο που μας ακουγεται λαθος,να ειναι στην πραγματικοτητα το σωστο και το αντιθετο.
 
Μα το οτι υπηρχαν διαφορετικες βαθμολογιες και πολλες φορες στα δυο ακρα θα πει οτι πολυ απλα το τυφλο συγκριτικο πετυχε!!
Αυτο νομιζω οτι εχει συμβει σε ολα τα τυφλα που εχω τουλαχιστον διαβασει στο ιντερνετ.
 
Re: Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Αυτό που λες ισχύει. Για να αποφασίσει κάποιος τι σημαίνει για παράδειγμα "όγκος" και πως αυτός αξιολογείται και βαμολογείται δεν είναι εύκολο πράγμα.


Σίγουρα ο γιγαντισμός κερδίζει τις εντυπώσεις, ειδικά σε κάποιον που δεν έχει συνηθίσει να ακούει από κάποια strict ηχεία.
Μήπως όμως τελικά κάποιοι από εμάς δεν κυνηγάμε την υψηλή πιστότητα αλλά τον εντυπωσιασμό;
Μήπως οι εταιρίες προσπαθώντας να αποδώσουν πιστά τη μουσική, χάνουν ένα μεγάλο μέρος της αγοράς;
Μήπως η αλήθεια πονάει;
Μήπως τελικά η mcintosh έχει δίκιο;
Μήπως παρασύρθηκα και έκαψα το παστίτσιο;
 
Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Μα το οτι υπηρχαν διαφορετικες βαθμολογιες και πολλες φορες στα δυο ακρα θα πει οτι πολυ απλα το τυφλο συγκριτικο πετυχε!!
Αυτο νομιζω οτι εχει συμβει σε ολα τα τυφλα που εχω τουλαχιστον διαβασει στο ιντερνετ.

Ο κοινός παρανομαστής σ' όλες αυτές τις ερασιτεχνικές "τυφλές" ακροάσεις κι όχι τέστ(αυτό είναι κάτι πολύ διαφορετικό),είναι το τυχάιο και μη ομογενές δείγμα ακροατών.Αυτό εξηγεί σε σημαντικό βαθμό και τις διαμετρικά αντίθετες βαθμολογίες...
 
Re: Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Πάντως το θέμα γούστου έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο τελικά...
Πως αλλιώς μπορεί να συνυπάρχουν ακραίες βαθμολογίες σε κάτι που είναι αντικειμενικό όταν μιλάμε για το ίδιο dac;
Βλέπω π.χ. στα δυναμικά, να έχει βαθμολογήσει το MF ο ένας κριτής με 8 (μία φλαταδούρα ένα πράγμα) και ο άλλος κριτής με 27 (όταν μπήκαν τα κρουστά, το λέρωσα το σώβρακο)!
Εκτός και αν ο ένας κριτής έκρινε άλλο πράγμα σαν δυναμικά και ο άλλος άλλο...

Αυτό που λες ισχύει. Για να αποφασίσει κάποιος τι σημαίνει για παράδειγμα "όγκος" και πως αυτός αξιολογείται και βαμολογείται δεν είναι εύκολο πράγμα.
Ο Α κριτής βαβμολογεί τον όγκο ενός DAC με 28 επειδή ο όγκος στο μαντολίνο είναι ο σωστός αναφορικά με το φυσικό όργανο .
Ο Β κριτής βαβμολογεί τον όγκο στο ίδιο dac με 7 επειδή ο όγκος στο μαντολίνο είναι μικρός αδιαφορώντας για το φυσικό μεγεθος του οργάνου, τελικά επειδή του Β κριτή του αρέσει να ακούει τα μαντολίνα με όγκο μεγέθους ενός πιάνου.

Αυτό ακριβώς ανέρερα προηγουμένως
κατι το οποίο φαινεται καθαρά από βαθμολογία ανα κριτή.
Πιστευω αν και γαυρος δεν μιλάμε για αλλοίωση νικητή οπως στο ντερμπι:firstprize:
Το αναφέρουμε γιατί υπάρχει ενδιαφέρον για τετοιου ειδους παρουσίασει και σκοπός πιστευω είναι η εξελιξη τους.

Υ.Γ. Βλάσση εχω σπάσει το κεφάλι μου γιατί σε τοσα ποστ...είναι τζαμπα ο καφές.....εμαθα
ναι αλλά εμαθα αν πληρώνεις εχεις καλύτερο σερβίς:flipout::flipout:
 
Μα το οτι υπηρχαν διαφορετικες βαθμολογιες και πολλες φορες στα δυο ακρα θα πει οτι πολυ απλα το τυφλο συγκριτικο πετυχε!!
Αυτο νομιζω οτι εχει συμβει σε ολα τα τυφλα που εχω τουλαχιστον διαβασει στο ιντερνετ.

Ακολουθεί καθαρά προσωπική άποψη:

Εγώ στο επόμενο τυφλό συγκριτικό θα προτιμούσα απλά πράγματα Α/Β με sudden death..Βλέποντας την μεθοδολογία της βαθμολογίας μπερδεύτηκα κι εγώ ο ίδιος από απόσταση και δεν θα ήξερα ακριβώς πώς να βαθμολογήσω..

Έχω κάποιες αμφιβολίες εάν θα βγαίνανε τα ίδια αποτελέσματα με το τεστ που έγινε εδώ (πλην του ντακ που βγήκε πρώτο γιατί όπως φαίνεται ξεχώριζε εύκολα ως καλύτερο το Buffalo).

Υ.Γ: Μεταξύ αστείου και σοβαρού,ακόμη κι όσοι πιστεύουνε πως το τεστ όπως έγινε είναι 100% έγκυρο φανταστείτε την επόμενη φορά να έφερνε ο καθένας το δικό του αλλά οι κάτοχοι των ντακς των 10,000 Ευρώ+.Θα παραδεχότανε κανείς την εγκυρότητα μετά αν ερχότανε τελευταίος?Texas θα γινότανε..:flipout:..
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Ο κοινός παρανομαστής σ' όλες αυτές τις ερασιτεχνικές "τυφλές" ακροάσεις κι όχι τέστ(αυτό είναι κάτι πολύ διαφορετικό),είναι το τυχάιο και μη ομογενές δείγμα ακροατών.Αυτό εξηγεί σε σημαντικό βαθμό και τις διαμετρικά αντίθετες βαθμολογίες...


Μήπως όμως τελικά κερδίζει η μετριότητα;
Αυτό που δεν είναι ούτε πολύ strict ώστε να ξενίσει αυτόν που του αρέσει ο φραμπαλάς και το χρώμα αλλά ούτε και ο Salvador Dali που θα ξενίσει τον μονιτορά;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Μήπως όμως τελικά κερδίζει η μετριότητα;
Αυτό που δεν είναι ούτε πολύ strict ώστε να ξενίσει αυτόν που του αρέσει ο φραμπαλάς και το χρώμα αλλά ούτε και ο Salvador Dali που θα ξενίσει τον μονιτορά;

Δεν ξέρω...Ετσι κι αλλιώς δεν είναι επαναλήψιμη η συγκεκριμένη ακρόαση(με την έννοια της επανάληψης-επιβεβαίωσης ενός επιστημονικού πειράματος)...

Αλλά είπα θα το βουλώσω.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

ΙΚ,δεν εχεις αδικο,αλλα ας μην ξεχναμε και το γεγονος οτι δεν γνωριζουμε δυστυχως πως εχουν στην πραγματικοτητα ηχογραφηθει τα οργανα.Υπαρχει και το ενδεχομενο μεταξυ αλλων,αυτο που μας ακουγεται λαθος,να ειναι στην πραγματικοτητα το σωστο και το αντιθετο.

Όταν όμως υπάρχει στον ίδιο χώρο το μηχάνημα αναφοράς τότε η αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι υποκειμενική ή τυχαία.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Τυφλό Συγκριτικό DAC

Όταν όμως υπάρχει στον ίδιο χώρο το μηχάνημα αναφοράς τότε η αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι υποκειμενική ή τυχαία.
Δεν διαφωνω αλλα θα ημουν πιο σιγουρος για την κριση μου αν ημουν σιγουρος περαν πασης αμφιβολιας για ηχογραφισεις αναφορας.Τοτε θα ημουν σιγουρος και για το συστημα αναφορας.Δεν υπονοω κατι για το συστημα που χρησιμοποιηθηκε,αλλωστε πως θα μπορουσα αφου δεν το γνωριζω,απλα θεωρω οτι με διαφορετικες ηχογραφισεις,ενα συστημα "αναφορας" και ενα συστημα που δεν θεωρειται αναφορας να επιδεικνυουν παρομοιες αρετες και λαθη.
 
flash news!

Kι άλλο λάθος στην αξιολόγηση!

Κριτής 5, Υψηλές
- DAC E (Wolfson) αντί για 17 το σωστό είναι 7 και
- DAC F (M1) αντί για 18 το σωστό είναι 8.

ο άσσος υπάρχει (ελαφρώς πιο αχνός) αλλά πρόκειται ή για λάθος εγγραφή του κριτή ή δύο γραμμές που προϋπήρχαν στο χαρτί (το συγκεκριμένο έντυπο έχει προέρθει από φωτοτυπία και όχι τα πρωτότυπα...

sorry boys, αν και νομίζω ότι δεν αλλάζει και πολύ τα δεδομένα.

Αν βρούν χρόνο και οι υπόλοιποι κριτές ας ρίξουν μια ματιά στα έντυπά που θα μοιράσω σύντομα, ώστε να διορθώσω τυχών άλλα λάθη...

ps. Καλά μου έλεγε ο Μανόλης να μην βιαστώ να τα δημοσιεύσω... :damnyou: