Vintage amplifier restoration.

http://www.elna-america.com/tech_al_reliability.php

The changes in performance over time can be described as follows:

(1) Eventually, the capacitance begins to drop off.
(2) The tangent of the loss angle begins to increase.
(3) Generally, when voltages are applied, the leakage current begin to drop.
(4) Finally, at the end of the life span, the capacitor enters an open-circuit
mode as the dielectric dries up.
 
Oι ηλεκτρολυτικοί που έχουν μείνει καιρό αχρησιμοποίητοι (5-10χρόνια), μπορεί να παρουσιάζουν αυξημένο ρεύμα απωλειών (leakage current). Πριν τους ξαναχρησιμοποιήσουμε, κάνουμε "φορμάρισμα" όπως λέει και ο κατ/τής εδώ(σελίδα 18):

http://electrochem.cwru.edu/encycl/misc/c04-appguide.pdf

Το έχω κάνει σε κάτι 50+50 μίκρο στα 450 της tesla (τους θυμάστε οι παλιότεροι?) που είχα βρεί στο μοναστηράκι. Η διαφορά στο leakage current πριν και μετά ήταν δραματική (5 φορές μικρότερο).

Η διαφοροποίηση σε σχέση με τη μέθοδο που περιγράφει η Cornell στο παραπάνω pdf, ήταν ότι έδινα τάση κλιμακούμενη για 15 λεπτά, αρχίζοντας από το 60-70% της ονομαστικής και προχωρώντας στο 85 και μετά στο 100%.

Για να λέει όμως κατ/τής 30 λεπτά με ονομαστική τάση μέσω αντίστασης, κάτι παραπάνω θα ξέρει από μένα.

Κανα δυό δεν κατάφερα να τους σώσω, συνέχισαν να είναι ελαφρώς χλιαροί κατά τη λειτουργία και τους πέταξα. Οι υπόλοιποι όμως δούλεψαν, αν και δεν ξέρω κατα πόσο ήταν 100% εντάξει, μιας και δεν υπήρχε datasheet για να συγκρίνω ότι μετρούσα με τις τιμές αναφοράς.
 
Re: Απάντηση: Vintage amplifier restoration.

Απόψή μου είναι ότι μόνο οι ηλεκτρολητικοί πυκνωτές χρειάζονται αντικατάσταση, αλλά παντού και τίποτα άλλο φυσικα γιατί ο ήχος δεν θα είναι πλέον Luxman.

αυτό σημαίνει ολοι?
μικροί μεγάλοι ασχέτως θέσης και λειτουργίας?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Vintage amplifier restoration.

αυτό σημαίνει ολοι?
μικροί μεγάλοι ασχέτως θέσης και λειτουργίας?


Ναι. Όχι λόγω φθοράς από χρήση, αλλά γήρανσης από το πέρασμα του χρόνου. Αν κι εγώ - πιστός στην αρχή του φιλάργυρου DIY - πρώτα θα τους έκανα ένα φορμαρισματάκι (δεν θα τους έβγαζες για να τους αλλάξεις ούτως ή άλλως?)
 
Μόνο ωραίος;
Και φτιαγμένος στο χέρι. Τα παλιά τα χρόνια δεν υπήρχαν πισι. Μόνο κάτι καλκιουλέιτορ για να μην κάνουν και τις πράξεις στο χέρι. Άρα χαρτί και μολύβι από την αρχή μέχρι το τέλος. Ακόμα και στην σχεδίαση των πλακετών. Τεράστια δουλειά! Και η συναρμολόγηση στο χέρι. Ολόκληρες γραμμές παραγωγής με εργάτριες να δουλεύουν κολλητήρι. Και τι μηχανήματα φτιάχναν. Αριστουργήματα.

Εντυπωσιακός ο γιαπωνέζος. Πως να έχει καθαρίσει άραγε τόσα καλά τον παππού; Όλα μοιάζουν καινούρια ακόμα και οι διακόπτες!
Κάπου στην μέση φαίνεται κάποιος αφρός στην μάσκα του προ. Σαν αυτόν που καθαρίζουν τα λάστιχα; Δεν ξέρω....

Γιάννη έχεις δρόμο μπροστά σου...........
 
βλέπω επιμένετε αρκετά στο θέμα καθαρισμός.
Εκτός των προφανών λόγων (η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά...) υπάρχει κάποιος ηλεκτρικός λόγος?
 
Απάντηση: Re: Vintage amplifier restoration.

βλέπω επιμένετε αρκετά στο θέμα καθαρισμός.
Εκτός των προφανών λόγων (η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά...) υπάρχει κάποιος ηλεκτρικός λόγος?
Αποβολή θερμότητας...:smash:
 
Re: Απάντηση: Vintage amplifier restoration.

Μόνο ωραίος;
Και φτιαγμένος στο χέρι. Τα παλιά τα χρόνια δεν υπήρχαν πισι. Μόνο κάτι καλκιουλέιτορ για να μην κάνουν και τις πράξεις στο χέρι. Άρα χαρτί και μολύβι από την αρχή μέχρι το τέλος. Ακόμα και στην σχεδίαση των πλακετών. Τεράστια δουλειά! Και η συναρμολόγηση στο χέρι. Ολόκληρες γραμμές παραγωγής με εργάτριες να δουλεύουν κολλητήρι. Και τι μηχανήματα φτιάχναν. Αριστουργήματα.

Εντυπωσιακός ο γιαπωνέζος. Πως να έχει καθαρίσει άραγε τόσα καλά τον παππού; Όλα μοιάζουν καινούρια ακόμα και οι διακόπτες!
Κάπου στην μέση φαίνεται κάποιος αφρός στην μάσκα του προ. Σαν αυτόν που καθαρίζουν τα λάστιχα; Δεν ξέρω....

Γιάννη έχεις δρόμο μπροστά σου...........

Με τον συγκεκριμενο προ εχω και ερωτα, ειναι Γιαννο και συνομοταξια με το τουνερακι που μου δωσες...Λεω τον προ που φτιαχνω να τον κανω εξωτερικα "ρεπλικα", προσωπικα εκεινη η σειρα της yamaha ηταν τα πιο ομορφα μηχανηματα που εχουν βγει..παντως αν ριξετε μια καλη ματια στο site του γιαπωνεζου θα σας πεσουν τα ματια, εχει τα παντα, τα χαλβαδιαζω εδω και μια εβδομαδα
http://amp8.com/
καντε ενα google translate και απολαυστε
 
Απάντηση: Re: Vintage amplifier restoration.

βλέπω επιμένετε αρκετά στο θέμα καθαρισμός.
Εκτός των προφανών λόγων (η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά...) υπάρχει κάποιος ηλεκτρικός λόγος?

Κοίταξε μεσιέ:
Όταν ήμανε μάστορης πισιών πολλά συνερχόντουσαν με ένα απλό αλλά καλό καθάρισμα των M/B.
Φύσημα, πινέλο, οδοντόβουρτσα με σπρέυ επαφών.
5' δουλειά δηλαδής...
H σκόνη και η πολυκαιρία σε συνδυασμό με την υγρασία φκιάναν μια πολύ ωραία "λάσπη"...
Και αυτό ήταν ότι καλύτερο για την ηλεκτρική αγωγιμότητα... μιας M/B...
Όπου μια Μ/Β ξέρεις πόσα υλικά και πίστες έχει...
Τύφλα να χει η νάγκρα...:twoguns:
 
Και οι τελευταίες αναβαθμίσεις!:
Αλλάχτηκαν οι ηλεκτρολυτικοί 3,3uF πριν τα τρανζίστορς εξόδου με πλαστικούς ίδιας τιμής.
Μπήκαν 10nF παράλληλα με τους ηλεκτρολυτικούς τροφοδοσίας.
Αλλάχθηκαν οι δίοδοι ανόρθωσης με σότκυ (υπό δοκιμήν...).
Το ενδεικτικό φως λειτουργίας (λαμπάκι πυρακτώσεως) αλλάχθηκε με ...(μ)πλε λεντ.:twoguns:
Επίσης μπήκαν για εμορφιά... λεντς:idea: στο βόλιουμ και στον επιλογέα καθώς τα κομβία είναι πλαστικά και με την πρέπουσα περίσκεψη... τρυπάνε εύκολα.
Τέλος και μετά από μαραθώνιες δοκιμές για τελεστικό στο τμήμα φόνο, επιλέχθηκε ο OPA 2604 καθώς (μου) ακούστηκε πιο πλήρης από όσους δοκιμάσθηκαν (μανίσιος, OPA 2134, ΟP275).

Σημειώνω στις φωτό μερικά υλικά για τους νέους "κολλητήρηδες" που θέλουν να ασχοληθούν (δεν είναι ούτε ακριβά ούτε εξωτικά).

Αυτά.
Καλό ξημέρωμα, καλό Σ/Κ σε όλους.

Λοιπόν μετά από μέρες ακροάσεων όλο κάτι μου έφταιγε και η αρχική ηχητική πανδαισία μεταμορφώθηκε και αγχωτικό άκουσμα!...
Και φταίγαν τα κοκκινάδια!
Ποτέ ξανά...
 
Το τμήμα φόνο το είχα ακούσει πριν τις αλλαγές.
Άραξα.
Μετά έβαλα τις σότκυ.
Άραξα.
Μετά έβαλα τους πλαστικούς με τα "κοκκινάδια" και αγχώθηκα...
Δεν έγιναν όλα αμέσως.
Ένα μήνα παιδεύομαι...
Και ευτυχώς που κράτησα σειρά...

Εν τω μεταξύ διάβασα μέσες-άκριες για τους πλαστικούς σε μεγάλους ηλεκτρολυτικούς...
Όμως!
Όμως τα 10,000μF θεωρούνται τελικά μεγάλοι ηλεκτρολυτικοί? (σε συνάφεια φυσικά για την δουλειά που προορίζονται)

Η ερώτηξις φυσικά για τους αγαπητούς μου τεχνοκράτες της κατηγορίας.
(αν έχουν όρεξη... με αυτά που διαδραματίζονται...)
 
ξαναζωντανευω το θρεντ γιατι Γιάννη μου εφεραν εναν luxman ίδιο μοντέλο ο οποιος ομως σε πρωτη φάση είναι ψοφιος (τα μονα που ανάβουν ειναι τα 2 εσωτερικα κοκκινα λαμπάκια). Κοσμητικά ειναι μια χαρα αλλα εσωτερικα εχει δημιουργηθει ενα ωραιοτατο οικοσυστημα με μοναδικη βιοποικιλότητα. Σιγα-σιγα θα το πιασω να δω τι μπορω να κάνω.
 
χθες επεσε το πρωτο καθάρισμα. Το υπογειο μου να καθάριζα λιγοτερη ωρα θα μου επαιρνε, μη σου πω οτι θα εβγαζε και λιγοτερη βρώμα..και ζώακια...Το λαμπάκι της φατσας ηταν καμμενο και αλλαχτηκε και σημερα που πλεον φαινονται τα υλικα θα προσπαθήσω να δω τι φταιει. Πρωτος υποπτος αυτη η zener d112 που φαινεται ταλαιπωρημένη. Το ένα αυτακι το σαμπανιζε της φάτσας λειπει, λες να βρώ πουθενά?Να το στειλω σε ενα μηχανουργειο να μου φτιαξουν ενα ζευγάρι?Τον θέλω τσίλικο.
 
Ο δικός μου δεν είχε καθόλου αυτιά.
Μη σκας.
Φτιάξε ξύλινα πλαϊνά, ρίχτα και ένα ανοιχτόχρωμο λούστρο να ταιριάξει με το σαμπανιζέ και θα είσαι πιο τσίλικος και από το πρωτότυπο!

Η ζένερ πάσχει.
Έπασχε και στον δικό μου.
Ήταν λίγο "ξαναμμένη" αλλά δούλευε.
Δεν την άλλαξα.
Προτίμησα πάντως να σουτάρω τα λαμπάκια βάζοντας πλε... λεντ.

Τρίψε λίγο τις βάσεις από τις ασφάλειες μήπως δεν κάνουν καλή επαφή και δεν λαλάει...
Δες καλά και το κεντρικό ποτ μήπως τα παιξε.
Αρχικά στον δικό μου το ένα κανάλι δεν... και τελικά έφταιγε το ποτ που είχε μουλαρώσει.
Το σούταρα με φθηνό καινουργές.