Διόδια

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Είδες εσύ το κράτος από μόνο του να αναλαμβάνει να φτιάξει οδικό δίκτυο;


Είδες εσύ όλα αυτά τα χρόνια να βγαίνει κάποιος στο δρόμο να πιέσει για να φτιαχτούν δρόμοι? Γιατί κακά τα ψέμματα, οι κοινοπραξίες με συνεκμετάλλευση είναι καινούριο φρούτο, παλιά το κράτος αναλάμβανε τα έργα... είδες εσύ κάπου σοβαρά έργα;

Υπάρχουν λοιπόν δύο τρόποι: Μένουμε με την Κορίνθου Πατρών και κάθε φορά που ταξιδεύουμε ξέρουμε ότι θα είμαστε τυχεροί αν φτάσουμε ή αφήνουμε κάποιον παρακινούμενο απ'το κέρδος του να φτιάξει υποδομές που θα απολαμβάνουμε όλοι.

Όσο για την Αμερική, όχι σοβαρή δεν είναι, αλλά θες πραγματικά να μπούμε στη διαδικασία να συγκρίνουμε υποδομές;;;; Σε οποιοδήποτε επίπεδο, όχι μόνο δρόμους, μιλάω για σχολεία, υγεία, τηλεπικοινωνίες κλπ. Για να μην πω βέβαια ότι ο Νεοέλληνας πλέον δε διαφέρει και τόσο από τον Αμερικανό, οπότε και ομοιότητες σε επίπεδο κοινωνίας αρχίζουμε να έχουμε επικίνδυνα.

Maestro τώρα μου λές σε 2 παραγράφους, την ιστορία του ελληνικού κράτους μετά την μεταπολίτευση.......

Ρεμούλες, διαφθορά, πολίτες υπνωτισμένοι απο τα ΜΜΕ κλπ, κλπ....

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το κράτος δεν μπορεί να το κάνει...ΣΗΜΕΡΑ. Αυτή ειναι η τρίτη οδός. Απαίτηση κρατικών υποδομών, χωρίς διόδια(εφόσον τα πληρώνουμε απο 12312412454556 μεριές), έλεγχος, συντήρηση και ασφάλεια των πολιτών.

Όσον αφορά τις υποδομές, θα ήταν ενδιαφέρον να πιάσουμε το θέμα της Υγείας στην Αμέρικα και στο Ελλάντα.....(πριν τον ΓΑΠ, ε?)....και να δούμε ποιός είναι καλύτερος, συγκριτικά πάντα....
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Αυτό μπορούμε να το ξέρουμε μόνο αν δημοσιευθεί αναλυτικά το κόστος ενός δρόμου, και τι κομμάτι αυτού αναλαμβάνει το κράτος και τι η εταιρεία. Όταν το κράτος έχει αναλάβει π.χ. το 40% του κόστους, τότε ναι, τα τέλη που πληρώνουμε κάθε χρόνο είναι ανταποδοτικά αφού καλούνται να καλύψουν αυτό το 40%. Όμως τα δίοδια καλούνται να καλύψουν το 60% του ιδιώτη.

Ο δρόμος φτιάχνεται με τα λεφτά των πολιτών, κατά 100% προφανώς. Η κοινοπραξία, βάζοντας τα μηχανήματα, τις μελέτες, τα δάνεια κλπ, περιμένει και κάποιο κέρδος, που να δικαιολογεί όλη τη διαδικασία.

Αυτό που έχει σημασία είναι απλά να σιγουρευόμαστε ότι τα λεφτά μας πάνε στο δρόμο και όχι αλλού.

Οχι αγαπητέ μου. Προκύπτει ετυμολογικά. Το τέλος κυκλοφορίας το πληρώνεις για να κυκλοφορείς στο ελληνικό οδικό δίκτυο. Τα διόδια είναι 100% αυθαίρετα. Αν θέλουν να πληρώσουμε έκτακτη εισφορά για να χτίσουμε δρόμους να μας βάλουν έκτακτη εισφορά σε όλους. Αλλά πρώτα θα δικαιολογήσουν το γιατί δεν μπορούν να βρουν τα χρήματα από όλους τους φόρους που εισπράτουν και μετά να βάλουν την εισφορά. Και προσωπικά αρνούμαι να δίνουν τη γή μου (γιατι η ελληνική γη είναι δική μας) προς εκμετάλλευση σε ιδιώτη.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Εγώ προσωπικά τουλάχιστον δε μίλησα για ικανότητα "τεχνική" όσο "οικονομική". Είμαι σίγουρος πως αν ίδρυε το κράτος μια κατασκευαστική με έμπειρους μηχανικούς και τεχνίτες, μια χαρά θα περατωνόταν το έργο. Βέβαια, η τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει οι μεγάλοι κατασκευαστές είναι πολύτιμη, οπότε θεωρώ ότι το κόστος για τον κρατικό κατασκευαστή θα ήταν υψηλότερο.

Την είχε και την διέλυσε. ΜΟΜΑ λέγοταν, ανήκε στον ελληνικό στρατό και υλοποιούσε όλα τα μεγάλα έργα στην επικράτεια μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 70. Είχε μηχανικούς και τεχνικούς που είχαν εκπαιδευτεί κατά τα αμερικανικά πρότυπα. Το αρχικό εθνικό οδικό δίκτυο είναι κατά πολύ μεγάλο μέρος κατασκευασμένο από αυτή την υπηρεσία. Για τα τεχνολογικά μέσα που διέθετε και την τεχνογνωσία που υπήρχε διαθέσιμη θεωρώ ότι έκαναν ικανοποιητική δουλειά. Όχι βέβαια ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, αλλά καθιζήσεις οδοστρωμάτων στην πρώτη βροχή όπως αυτό που είχε γίνει στην Πελοπόνησο δεν υπήρχε ποτέ σε έργο της ΜΟΜΑ.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Όπως είπα και πιό πάνω, κατά τη γνώμη μου και η συντήρηση είναι λάθος δικαιολογία. Το κράτος εισπράττει λεφτά από τα καύσιμα, αυτά είναι και για τη κατασκευή και για τη συντήρηση.

Είσαι λάθος. Η διαφορά του φόρου από το τέλος, είναι ότι ο φόρος που εισπράτεται πάει όπου θέλει η κυβέρνηση. Το τέλος από την άλλη το πληρώνεις για συγκεκριμένο λόγο γι αυτό και οφείλει να έχει ανταποδοτικότητα. Στα καύσιμα πληρώνουμε φόρους και όχι τέλη.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Re: Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Πόσο έχει μειωθεί; Στο παρακάτω άρθρο (στη λεζάντα της φωτό πάνω δεξιά) γράφει ότι η μέση ημερήσια κίνηση για το 2009 ξεπέρασε τα 300000 οχήματα. Και ότι από το 2012 η κοινοπραξία θα δίνει μερίσματα από τα κέρδη...

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=324696&ct=19&dt=09/04/2010

Βέβαια στο παρακάτω άρθρο δεν αναφέρει ότι οι ιδιώτες δεν πλήρωσαν ούτε ένα ευρώ για την γη πάνω στην οποία έχτισαν τον δρόμο. Κατά τα άλλα το κράτος το χρηματοδότησε μόνο κατά 35%...
 
Re: Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Βέβαια στο παρακάτω άρθρο δεν αναφέρει ότι οι ιδιώτες δεν πλήρωσαν ούτε ένα ευρώ για την γη πάνω στην οποία έχτισαν τον δρόμο. Κατά τα άλλα το κράτος το χρηματοδότησε μόνο κατά 35%...

Mα γιατί να πληρώσουν; Αφού δεν τους ανήκει το έργο. Έχουν την εκμετάλλευση για συγκεκριμένη χρονική περίοδο ώστε να αποσβέσουν την επένδυσή τους (κόστος και κέρδος). Αυτό έλειπε να πλήρωναν για αέρα κοπανιστό, ξέρεις κανέναν επιχειρηματία που θα το έκανε αυτό;

Εμένα μου θυμίζει προσωπικά το σύνηθες που γίνεται στα χωριά, άνθρωποι που έχουν χτήματα που ερημώνουν, τα δίνουν σε κάποια οικογένεια ώστε αυτή να τα εκμεταλλεύεται για κάποιο διάστημα, με αντάλλαγμα την περιποίησή τους, να μην γίνει ξεραϊλα. Έτσι κι εδώ, δίνουν την ευκαιρία σε μια εταιρία να επενδύσει, και αφού αποσβέσει, φεύγει και αυτά που εφτιαξε μένουν στο κράτος.
 
Last edited:

sotos65

AVClub Fanatic
25 August 2007
10,620
Χανιά
Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Όταν τελειώσει η σύμβαση, και η κοινοπραξία αποχωρήσει από το έργο (την Αττική οδό στην περίπτωση αυτή), τα διόδια θα καταργηθούν ή θα διατηρηθούν στο διενεκές (με το ίδιο ή και μεγαλύτερο κόστος για τους χρήστες) για την "συντήρηση" της οδού;
 
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Όταν τελειώσει η σύμβαση, και η κοινοπραξία αποχωρήσει από το έργο (την Αττική οδό στην περίπτωση αυτή), τα διόδια θα καταργηθούν ή θα διατηρηθούν στο διενεκές (με το ίδιο ή και μεγαλύτερο κόστος για τους χρήστες) για την "συντήρηση" της οδού;

Τότε εγώ προσωπικά θα συμμετάσχω σε ό,τι ανάλογο προταθεί σαν κίνηση από τους πολίτες, αφού θα στρέφεται ενάντια στον πραγματικό υπεύθυνο (το κράτος) και όχι προς κάποια εταιρεία η οποία απλά τηρεί τη σύμβαση που έκανε.
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Re: Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Τότε εγώ προσωπικά θα συμμετάσχω σε ό,τι ανάλογο προταθεί σαν κίνηση από τους πολίτες, αφού θα στρέφεται ενάντια στον πραγματικό υπεύθυνο (το κράτος) και όχι προς κάποια εταιρεία η οποία απλά τηρεί τη σύμβαση που έκανε.

Ωραία, πότε ανεβαίνουμε ΔΕΘ???:flipout:
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,893
Μεσευρώπη
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Maestro, καλά όλα αυτά που λες, αλλά παραβλέπεις δύο πράγματα:

Το ένα είναι ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν φτιάξαν πρώτα ένα δρόμο και ζητάνε λεφτά από αυτούς που τον χρησιμοποιούν. Ζητάνε από τώρα λεφτά για το δρόμο που ΘΑ φτιάξουν, ένα μεγάλο μέρος δε του δρόμου που εκμεταλλεύονται είναι ήδη έτοιμο.

Το άλλο είναι ότι στήνουν διόδια περίπου όπου τους καπνίσει. Όποιος θέλει να πάει ας πούμε από το Βόλο στην Κατερίνη -μιά απόσταση γύρω στα 100 χλμ- πρέπει να πληρώσει διόδια 4 φορές, μία ανά 25 χλμ. Μάλιστα στα διόδια του Ευαγγελισμού, λίγο πριν τα Τέμπη έχουν στήσει διόδια ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ του αυτοκινητόδρομου στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε όποιοι οδηγοί θέλουν να βγουν από τον Αυτοκινητόδρομο για να περάσουν τα Τέμπη από τον παράδρομο να πληρώνουν χαράτσι 1 ευρώ. Αυτό μπορείς να μου πεις με ποιά λογική δικαιολογείται;
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Maestro, καλά όλα αυτά που λες, αλλά παραβλέπεις δύο πράγματα:

Το ένα είναι ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν φτιάξαν πρώτα ένα δρόμο και ζητάνε λεφτά από αυτούς που τον χρησιμοποιούν. Ζητάνε από τώρα λεφτά για το δρόμο που ΘΑ φτιάξουν, ένα μεγάλο μέρος δε του δρόμου που εκμεταλλεύονται είναι ήδη έτοιμο.

Aπαντάω σ'αυτό, αφού με το άλλο συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

Όσο γι'αυτό λοιπόν, προφανώς και ζητάνε από τώρα τα λεφτά, καθώς η σύμβαση ορίζει ότι η 20ετία (ή 40ετία) ξεκινάει από σήμερα. Άν ξεκινήσουν να εισπράττουν διόδια από το 2015 που θα τελειώσει το έργο, θα σταματήσουν να έχουν δικαίωμα να εισπράττουν 5 χρόνια πριν από την 20ετία, με το τέλος δηλαδή της σύμβασης. Άρα θα πεσουν έξω.

Αρα και εδώ, το κράτος είναι υπεύθυνο για τη σύμβαση που υπέγραψε, και όχι η εταιρεία.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,893
Μεσευρώπη
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Αρα και εδώ, το κράτος είναι υπεύθυνο για τη σύμβαση που υπέγραψε, και όχι η εταιρεία.

Αν το κράτος υπέγραψε μιά σύμβαση που αντιβαίνει στην κείμενη νομοθεσία, τότε αυτή η σύμβαση δεν ισχύει. Τότε και οι πολίτες έχουν κάθε δικαίωμα να μην πληρώνουν διόδια, αφού η σύμβαση σύμφωνα με την οποία η εταιρεία τα εισπράττει είναι παράνομη. Το αν φταίει η εταιρεία ή το κράτος ή και οι δύο γιά την παρανομία (κατά τη γνώμη μου συμβαίνει το τελευταίο) είναι αδιάφορο.
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Σ'αυτό έχεις δίκιο, ωστόσο πριν σταματήσουμε να πληρώνουμε (παγώνοντας έτσι ένα έργο που μόνο καλό μας κάνει), καλό θα είναι να δούμε ακριβώς κατά πόσο παράνομη είναι η σύμβαση, και μάλιστα ξεχωριστά σε κάθε τμήμα, αφού π.χ. όπως είπα για το κομμάτι της Τρίπολης, η κοινοπραξία έχει κάνει αγνώριστο και το κομμάτι που τώρα χρησιμοποιούμε, μέσα από εντυπωσιακές βελτιώσεις που έχει κάνει.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Μου φαίνεται ότι οι απόψεις κινούνται στα άκρα. Δηλ. η μια είναι καθόλου διόδια, και η άλλη είναι ναι ανεπιφύλακτα στις εταιρείες διοδίων και στην τιμολογιακή πολιτική τους.

Το κύριο επιχείρημα των δεύτερων είναι η Κορίνθου-Πατρών (κι όχι Αθηνών-Πατρών) και εγώ θα συμπλήρωνα και η Πατρών-Καλαμάτας που είναι επίσης αισχρή. Και όντως τώρα με την κοινοπραξία έχει βελτιωθεί πολύ η σήμανση στην Κορίνθου-Πατρών όχι όμως και το οδόστρωμα. Επίσης οχήματα βοήθειας δεν βλέπω καθόλου (δηλ. δεν είδα καμιά φορά τα τελευταία δυο χρόνια).


Όμως η Ελλάδα δεν είναι μόνον η Αθηνών-Κορίνθου, ούτε η υπόλοιπη Ελλάδα είχε και έχει οδικό δίκτυο σαν το (άθλιο) της Πελοποννήσου. Και δεν έχει διόδια τουλάχιστον σε τέτοια επίπεδα.

Δεν είμαι εναντίον της είσπραξής διοδίων από τη στιγμή που προσφέρουν βελτιωμένες υπηρεσίες προς τους οδηγούς και τα οχήματα. Όμως η πολιτική τοποθέτησης σταθμών είσπραξης και η τιμολογιακή πολιτική τους είναι απαράδεκτη και εξωφρενικά υψηλή.

Δεν είναι δυνατόν να πληρώνει κάποιος για να πάει από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα σχεδόν τα ίδια χρήματα με εκείνα που δίνει για να περάσει από το Ρίο-Αντίριο. Και τα διόδια είναι ίδια με τον προαστιακό Θεσσαλονίκη-Λάρισα (ο οποίος έχει με τη σειρά του την ίδια τιμολογιακή πολιτική που έχουν και οι προαστιακοί σε άλλες χώρες της Ευρώπης για τα ίδια χλμ. (π.χ. Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ουγγαρία). Δεν είναι δυνατόν για 140 χλμ. να υπάρχουν 4 σταθμοί διοδίων και να ετοιμάζεται και πέμπτος (!!!!) μόλις 10 χλμ. μετά τα διόδια των Μαλγάρων (που ακόμη ανήκουν στο κράτος) με το αιτιολογικό ότι από τη διασταύρωση προς Βέροια (Εγνατία οδός) αρχίσουν χλμ. της Κοινοπραξίας για τα οποία δεν εισπράττονται διόδια.

Ούτε είναι δυνατόν να δίνει κάποιος για να πάει και να έλθει από την εργασία του 6 ευρώ, χρησιμοποιώντας μόλις 5 χλμ. ενός δικτύου με διόδια. Από όσο ξέρω στη σύμπβαση υπήρχε πρόβλεψη για κόστος ανά χλμ.

Και επίσης (Maestro και λοιποί) να θυμίσω ότι εσείς βλέπετε μόνο την τιμή των ΙΧ που επίτηδες είναι χαμηλή. Για τα ψηλά οχήματα, ή τα μακριά οχήματα ή τα βαριά οχήματα το κόστος είναι εξωφρενικό ακόμη και με τιμές Ευρώπης. Π.χ. έχω τροχόσπιτο. Σε καμιά χώρα της Ευρώπης δεν υπάρχει διόδιο (εξαιρούνται τούνελ και γέφυρες) με κόστος περισσότερο από 6 ευρώ (έξι ευρώ).

Στα ιδιωτικά διόδια της Ελλάδος οποιοδήποτε όχημα που ρυμουλκεί (π.χ. μπαγκαζιέρα) βλέπει χρεώσεις από 5 ευρώ και πάνω σε κάθε σταθμό διοδίων. Π.χ. τον Ιούλιο κατεβαίνοντας για Ναύπλιο υπολόγισα ότι αν κατέβαζα το τροχόσπιτο θα ήθελα μόνο για διόδια επιπλέον 48 ευρώ σε σχέση με τη διελευση μόνο με το αυτοκίνητο. Και μάλιστα μονή διαδρομή. Δηλαδή για 600 χλμ. θα πρέπει να δώσει κανείς 140-152 ευρώ διόδια;;;; Και είναι φυσιολογικό αυτό;;;;; Και μιλούμε ότι ακόμη κι αν υπάρχουν παράδρομοι, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων στους παράδρομους (σωστά) άρα στην Ευρώπη κατά την είσπραξη διοδίων αυτό λαμβάνεται υπόψη (η μη εναλλακτική οδός) και τα διόδια προσαρμόζονται προς τα κάτω. Εδώ δεν.... στο Σχηματάρι αν θυμάμαι καλά, θα έπρεπε να πληρώσω 10,45 ευρώ . Για 30 χλμ. Πάμε καλά ;;;;; Είναι δυνατόν να πληρώνει κανείς περισσότερα χρήματα για 30 χλμ. δρόμου χωρίς ιδιαιτερότητες από ότι για να περάσει με φέρρυ σε νησί;;;

Κι αυτά τα γράφει κάποιος ο οποίος έχει χρησιμοποιήσει πολλές φορές τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι εταιρείες των διοδίων (τις οδικές) και τις κρίνω καλές. Όμως οι υπηρεσίες στην Εγνατία είναι καλύτερες και δεν υπάρχει (ακόμα) χρέωση.

Προσωπικά λέω ναι στα διόδια, αλλά με υπευθυνότητα και σύνεση, κι όχι με ληστρικά τιμολόγια.

Αν θέλουμε να γίνουμε Ευρώπη να γίνουμε και στο σεβασμό προς τον πελάτη κι όχι μόνο στις εισπράξεις.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Για να δούμε και το κόστος για τα μεγάλα οχήματα.

Ένα φορτηγό σύγχρονο (euro 4 ) 20 τόννων θέλει περίπου 18 λίτρα στα 100 χλμ. καύσιμο για να κινηθεί φορτωμένο κανονικά στον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Κι ένα επικαθούμενο θέλει 15-20% επιπλέον καύσιμο, ενώ υπάρχουν και οδηγοί που με σωστή χρήση μειώνουν την κατανάλωση στη συγκεκριμένη διαδρομή κατά 10-12%. Άρα με το πετρέλαιο στο 1,20 ευρώ/λίτρο, ένα τριαξονικό σύγχρονο θέλει 230 ευρώ καύσιμο για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα (1050 χλμ. περίπου γιατί υπολογίζω και το πάρε δώσε σε απομακρυσμένες αποθήκες) και ένα επικαθούμενο θέλει 250-260 ευρώ. Και οι τιμές αυτές μπορούν να πέσουν κάπως σχετικά εύκολα.

Όμως το φορτηγό θέλει περισσότερα από 150 ευρώ διόδια για την ίδια διαδρομή και το επικαθούμενο ακόμη περισσότερα. Είναι φυσιολογικό αυτό; Με τις σημερινές εξωφρενικές τιμές στο καύσιμο, τα διόδια για απολύτως σύγχρονα οχήματα (που μην το ξεχνούμε πρέπει βάσει οδηγίας να πληρώνουν λιγότερο, διότι ρυπαίνουν λιγότερο αντιστοιχούν στο 60% του καυσίμου;;;;

Κι είναι φυσιολογικό αυτό; ;;;;
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Maestro, καλά όλα αυτά που λες, αλλά παραβλέπεις δύο πράγματα:

Το ένα είναι ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν φτιάξαν πρώτα ένα δρόμο και ζητάνε λεφτά από αυτούς που τον χρησιμοποιούν. Ζητάνε από τώρα λεφτά για το δρόμο που ΘΑ φτιάξουν, ένα μεγάλο μέρος δε του δρόμου που εκμεταλλεύονται είναι ήδη έτοιμο. και μάλιστα σε αλλη περιοχή διαφορετικού αυτοκινητόδρομου

Το άλλο είναι ότι στήνουν διόδια περίπου όπου τους καπνίσει. Όποιος θέλει να πάει ας πούμε από το Βόλο στην Κατερίνη -μιά απόσταση γύρω στα 100 χλμ- πρέπει να πληρώσει διόδια 4 φορές, μία ανά 25 χλμ. Μάλιστα στα διόδια του Ευαγγελισμού, λίγο πριν τα Τέμπη έχουν στήσει διόδια ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ του αυτοκινητόδρομου στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε όποιοι οδηγοί θέλουν να βγουν από τον Αυτοκινητόδρομο για να περάσουν τα Τέμπη από τον παράδρομο να πληρώνουν χαράτσι 1 ευρώ. Αυτό μπορείς να μου πεις με ποιά λογική δικαιολογείται;

+++++++++++++++++
απο το 2007 ξεκίνησε το νεο φρούτο στις Αφίδνες.....

Το ~40% του κρατους εχει να κάνει κατα βαση με απαλλοτριώσεις-αποζημειωσεις
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Ενα φορτηγό 19τν (ωφέλιμο ~10τν) πολύ σωστα στον αυτοκινητόδρομο καιει ~20λιτρα στα 100χλμ

ενα τριαξονικό με 26μικτο ~16ωφελιμο στις ιδιες συνθήκες ~28λτρ/100χλμ

ενας ελκυστηρας με επικαθήμενο ή ενα τριαξονικό με συρόμενο (40μικτό ~22ωφέλιμο) ~33/100

Αν καταφερει οδηγός να ''γυρήσει'' κάτω απο 30λιτρα/100χλμ με 40+ μικτό
ειναι κορυφαίος, ελάχιστοι το καταφερνουν.

Από το 2001 (Εuro3) και μετα οι κινητήρες των Σουηδικών και Ολλανδικών φορτηγών εχουν αυτη τη κατανάλωση, οι Γερμανοι εχουν μεινει πίσω με πανω απο 10-20% αυξημένη καταναλωση.
Σημερα ειμαστε στο Euro5 οπου η διαφορά σε ρυπους με το Euro3 ειναι πραγματικά η ημέρα με την νυχτα.
Τα Euro4 ειναι ουσιαστικά ιδια με τα euro5
Η τεχνολογία που χρησιμοποιειται δεν εχει να κανει με καταλύτες στην μορφή που γνωρίζουμε