Διόδια

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Αφορτα τα μεγαλα φορτηγα δρόμου γυρνανε ~22λιτρα/100χλμ

Ενα μπαζαδικο τετραξονικό μεσα σε ενα εργοταξιο με ~50μικτό καιει 65-100λίτρα/100χλμ

Μπαζάδικο σε ανοιχτο δρόμο ~45-50 λίτρα/100χλμ
Ενα μπαζαδικο φτιαγμένο μετα χεράκια μου στον ανοιχτό δρόμο ~37λιτρα/100χλμ
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Αν υποθέσουμε οτι 5000.000 Ελληνες κανουν 10.000χλμ/ετος με μια μεση καταναλωση 9λιτρα/100χλμ
εχουμε 5.000.000*10.000*9/100=4.500.000.000λίτρα βενζίνα
Οπως καταλαβαινετε οι φοροι που εισπρατει το κρατος μονο απο τους ιδιωτες αυτοκινητιστες ειναι πάνω απο δις/ετος
Αλλα τοσα εισπράτει απο τους επαγγελματίες

μαζι με τα τσιγαρα και το αλκοολ ειναι ισως η καλύτερη εισπρακτική μέθοδος που εχουν
 

tigergreg

Banned
24 June 2008
3,304
ΑΘΗΝΑ
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΕΣ ΦΟΡΟΥΣ ΟΠΩΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ (ΣΧΕΔΟΝ ΤΟ 1/3 ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ), ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ,ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΦΠΑ ΟΠΟΥ ΜΕ ΤΟ 23% ΓΥΡΝΑΝΕ ΑΠΟ 1/4 ΕΩΣ 1/2 ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Εμενα με παραξενευει, που εν ετει 2010 και με ολα οσα εχουμε δει και εχουμε ακουσει, συζηταμε ακομη εαν εστω και μια συμβαση που εμπεριεχει κρατικη υπηρεσια ειναι... νομιμη...!!!!!
 
Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Εγω τους εχω γραμμενους......οταν εχω την νταλικα και με περνει να αφησω την Εθνικη οδο. Ας δει λιγο ο Υπουργος, πως συμπεριφερονται τους επαγγελματιες του κλαδου μου, και μετα ας βαλει οτι χαρατσι θελει.
 

gordonas

Senior Member
10 April 2007
461
Re: Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Πόσο έχει μειωθεί; Στο παρακάτω άρθρο (στη λεζάντα της φωτό πάνω δεξιά) γράφει ότι η μέση ημερήσια κίνηση για το 2009 ξεπέρασε τα 300000 οχήματα. Και ότι από το 2012 η κοινοπραξία θα δίνει μερίσματα από τα κέρδη...

Έχει μειωθεί ήδη κατά 5% και προβλέπου για 8% μέχρι το τέλος του 2010.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_28/05/2010_402510

Στο κείμενο που παραθέτεις λέει ότι μέχρι το 2012 οι εταιρίες θα αποπληρώνουν τις τράπεζες. Λεφτά στην τσέπη θα αρχίσουν να βάζουν από τότε και μετά. Να σου θυμίσω ότι η εκμετάλευση της Αττικής Οδού τελειώνει τον Σεπτέμβριο του 2024.
 

gordonas

Senior Member
10 April 2007
461
Re: Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Βέβαια στο παρακάτω άρθρο δεν αναφέρει ότι οι ιδιώτες δεν πλήρωσαν ούτε ένα ευρώ για την γη πάνω στην οποία έχτισαν τον δρόμο. Κατά τα άλλα το κράτος το χρηματοδότησε μόνο κατά 35%...

Μα γιατί να πληρώσουν????!!!!!

Δεν τον ΑΓΟΡΑΣΑΝ τον δρόμο. Την εκμετάλευση των διοδίων έχουν και την ευθύνη να τον συντηρούν και να εξυπηρετούν τους χρήστες του.

Η κυριότητα του δρόμου ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΑΝΤΑ.

Κάτι πολύ βασικό επίσης. Τα λεφτά από τα διόδια ΔΕΝ ΠΑΝΕ 100% στον ΙΔΙΩΤΗ. Μεγάλο κομμάτι πάει στο ΚΡΑΤΟΣ. Ο ιδιώτης λοιπόν με το μερίδιο που παίρνει ΧΤΙΖΕΙ, ΣΥΝΤΗΡΕΙ, ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΗ.

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ????

Γνωρίζετε την "ποιότητα" του Ελληνικού κράτους και προτείνετε να αναλάβει την κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων ΚΙΟΛΑΣ????

Πλάκα κάνουμε?

Ούτε το προσωπικό έχει, ούτε την τεχνογνωσία, ούτε την οργάνωση, ούτε τα μηχανήματα...

Υπάρχει συγκριτικό παράδειγμα ΙΔΙΩΤΗ και ΚΡΑΤΟΥΣ. Στις σήραγγες του Ραψομάτη στην Αρκαδία το ένα σκέλος το είχε ο ΙΔΙΩΤΗΣ και το άλλο το ΚΡΑΤΟΣ. Το σκέλος που είχε το κράτος παραδόθηκε με ΠΟΛΛΟΥΣ ΜΗΝΕΣ καθυστέρηση. Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα τμήματα. Για το κόστος δεν ξέρω αλλά είμαι σίγουρος ότι στοίχισε ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. Είναι απόλυτα ΛΟΓΙΚΟ.
 

gordonas

Senior Member
10 April 2007
461
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Τα φορτηγά κάνουν ΠΟΛΥ μεγαλύτερη ΦΘΟΡΑ στον δρόμο από ότι τα ΙΧ και για αυτό πληρώνουν αυξημένα τέλη.

Τα διόδια ΑΝΑ χιλιόμετρο στην Ελλάδα είναι φθηνότερα από ΙΤΑΛΙΑ και ΓΑΛΛΙΑ και στα ίδια επίπεδα ή λίγο φθηνότερα από ΙΣΠΑΝΙΑ και ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.

Διόδια έχουν και άλλες χώρες που έχουν έσοδα από βενζίνη και τέλη. Δεν είμαστε οι μόνοι.

Υπάρχει μεγάλο δίκιο στο θέμα του ΤΡΟΠΟΥ κατανομής των διοδίων. Είναι "ΛΑΘΟΣ" του Σουφλιά. Έδωσε την επιλογή σε ΟΛΕΣ τις συμβάσεις να κατασκευάσουν ΔΙΟΔΙΑ ΑΝΟΙΚΤΟΥ (Ελλάδα) ή ΚΛΕΙΣΤΟΥ (Ιταλία, Γαλλία, κτλ.) ΤΥΠΟΥ. Προφανώς ΟΛΟΙ οι κατασκευαστές προτίμησαν τα ανοικτού τύπου γιατί τους κοστίζουν λιγότερα. Εκεί πρέπει να φωνάζουμε και πρέπει να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ να αλλάξουν...

Το πότε ξεκινάει η σύμβαση είναι ΑΝΕΥ σημασίας. Εκείνο που μετράει είναι το ύψος των διοδίων και ο χρόνος ενοικίασης.

Ας πούμε ότι έχουμε ΔΙΟΔΙΑ 2,00 ευρώ για 20 χρόνια. Ο δρόμος ξεκινάει να κατασκευαστεί το 2008 και τελειώνει το 2012. Στην μια περίπτωση ξεκινάει η εκμετάλευση το 2008 και τελειώνει το 2028. Στην άλλη ξεκινάει το 2012 και τελειώνει το 2032. Ποια η διαφορά? ΚΑΜΙΑ.

Απλά στην πρώτη περίπτωση, που εφαρμόζεται στην περίπτωσή μας, ο χρήστης μέχρι να κατασκευαστεί το έργο δυσανασχετεί γιατί δεν χρησιμοποιεί αυτό που πληρώνει. Επί της ουσίας όμως τα λεφτά είναι τα ΙΔΙΑ ακριβώς.

Έχοντας κάνει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα στην Ευρώπη τα τελευταία 4 χρόνια και επειδή κρατάω όλους τους προυπολογισμούς για τα ταξίδια μου έχω διαπιστώσει ότι σε Ιταλία και Γαλλία πληρώνω για διόδια λίγο λιγότερα από ότι πληρώνω για βενζίνη.

Συγκεκριμένα για την διαδρομή Ανκόνα-Παρίσι και Παρίσι-Ανκονα που είναι περίπου 3.000 χλμ. (μαζί με κάποιες εσωτερικές διαδρομές και παρακάμψεις) μου έβγαινε η βενζίνη 324 ευρώ (με πραγματική κατανάλωση 9 λίτρα τα 100 χλμ. και μέση τιμή βενζίνης 1,2 ευρώ το λίτρο) και τα διόδια 270 ευρώ!!!!!

Θα μου πείτε ότι οι δρόμοι δεν είναι οι ίδιοι. ΟΚ δεν είναι αλλά τουλάχιστον κατασκευάζονται και σε 2-3 χρόνια θα είναι οι ίδιοι. Σε 1 χρόνο θα πηγαίνω στην Καλαμάτα με κλειστό αυτοκινητόδρομο σε 30´λεπτά (Τρίπολη-Καλαμάτα)!!!! Σε 1 χρόνο θα έχει παραδοθεί μεγάλο κομμάτι του Κορίνθου-Πατρών. Τα Τέμπη προχωράνε σε φουλ ρυθμούς. Η Ιονία το ίδια πλέον. Τα πάντα κατασκευάζονται.

Είπε κάποιος ότι η χώρα χρειάζεται ανάπτυξη και σοβαρές υποδομές. Η βασικότερη υποδομή είναι οι μεταφορές. Μεταφορές χωρίς οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο δεν υφίστανται. Η Ελλάδα ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ δρόμους δεν ήταν έμπνευση των εργολάβων. Χρειάζεται επίσης ΚΑΙ σιδηρόδρομους.
 
Last edited:

tigergreg

Banned
24 June 2008
3,304
ΑΘΗΝΑ
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ. Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΕΙΤΕ ΟΔΙΚΕΣ ΕΙΤΕ ΕΝΑΕΡΙΕΣ ΕΙΤΕ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΕΣ. ΚΟΝΤΟΛΟΓΙΣ ΔΡΟΜΟΙ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ-ΛΙΜΑΝΙΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ.
ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΗ ΥΠΟΔΟΜΗ.
 

sotos65

AVClub Fanatic
25 August 2007
10,620
Χανιά
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Έχει μειωθεί ήδη κατά 5% και προβλέπου για 8% μέχρι το τέλος του 2010.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_28/05/2010_402510

Στο κείμενο που παραθέτεις λέει ότι μέχρι το 2012 οι εταιρίες θα αποπληρώνουν τις τράπεζες. Λεφτά στην τσέπη θα αρχίσουν να βάζουν από τότε και μετά. Να σου θυμίσω ότι η εκμετάλευση της Αττικής Οδού τελειώνει τον Σεπτέμβριο του 2024.

Τελείως χοντρικά, και με ακόμα μεγαλύτερη μείωση στην κυκλοφορία και σταθερή τιμή 2 για τα διόδια. Ας πούμε 250000 οχήματα την ημέρα Χ 2 = 500.000 ημερησίως Χ 365 ημέρες Χ 12 έτη (που απομένουν να λήξει η σύμβαση μετά το 2012) = 2.190.000.000 εισπράξεις. Από αυτά πόσα θα είναι άραγε τα έξοδα της κοινοπραξίας για την λειτουργία και συντήρηση της οδού αυτά τα χρόνια; Λογικά μένει ένα πολύ καλό κέρδος γι αυτήν, not bad at all...
 

gordonas

Senior Member
10 April 2007
461
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Βάλε 2,8 ευρώ μέση τιμή, όχι 2,00. Για 12 χρόνια μας βγαίνει κάτι παραπάνω από 3.000.000.000 . Αυτά είναι τα έσοδα όμως, όχι τα ΚΕΡΔΗ. Η εταιρία έχει και έξοδα. Έχει προσωπικό 1.200 άτομα, οχήματα καθώς και την ευθύνη για την καλή λειτουργία και συντήρηση του δρόμου.

Πέρα από αυτό μέχρι το 2012 αποπληρώνει τα δάνεια. Τα ιδία κεφάλαια δεν γνωρίζω αν έχουν γίνει απόσβεση. Συνολικά είχε βάλει η κοινοπραξία (ιδία κεφάλεια & δάνεια) 880.000.000 . Αυτά όμως σε τιμές 2000. Ασε που δεν είμαι σίγουρος για το αν εισπράτει μερίδιο και το κράτος. Ας υποθέσουμε πως όχι.

Οι ίδιοι που κατασκεύασαν την Αττικό Οδο στο επίσημα site αναφέρουν τα παρακάτω:

"- Έτσι από την εκμετάλλευση του Έργου θα αποπληρωθούν πρώτα τα Δάνεια ύψους 285 δις και εφ’όσον υπάρξει περίσσευμα, θα καλυφθεί το ποσό των 60 δις των Ιδίων Κεφαλαίων (με ένα ποσοστό απόδοσης 11% που έχει ήδη προκαθοριστεί στην προσφορά μας , έναντι του 15% των ανταγωνιστών μας). Είναι η μεγαλύτερη Ελληνική Επένδυση και το πρώτο μέρισμα προβλέπεται από το Οικονομικό Μοντέλο να εισπραχθεί το 2011.

- Σε κάθε περίπτωση, εάν προκύψει νωρίτερα η πλήρης αποπληρωμή των Ιδίων Κεφαλαίων πριν την παρέλευση 18 χρόνων εκμετάλλευσης, τότε θα παραδοθεί το Έργο στο Ελληνικό Δημόσιο, την ίδια ώρα. "

Ιδού η Ρόδος λοιπόν...Αν το κράτος πιστεύει ότι οι ιδιώτης θησαυρίζουν από τον δρόμο μόλις γίνει η αποπληρωμή των ιδίων κεφαλαίων και πάρουν και το κέρδος τους ας λήξει την σύμβαση νωρίτερα.

Μιλάτε για ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ και ιστορίες όταν ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ σαφώς το ΠΟΣΑ λεφτά μπορούν να βγάλουν, μέχρι πότε ισχύει η σύμβαση και τους όρους που επανέρχεται στο δημόσιο...

Ερώτηση κρίσεως. Αν η διαχείριση της Αττικής Οδού περάσει στο δημόσιο θα έχουμε ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ή ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ υπηρεσίες???? Ρωτάω...
 

sotos65

AVClub Fanatic
25 August 2007
10,620
Χανιά
Απάντηση: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Τα έσοδα που ανέφερα (κι όχι κέρδη) αφορούν έτσι κι αλλιώς τα έτη από το 2012 και μετά, το γράφω εξάλλου (εφόσον αυτό το έτος δίνεται ως έτος αποπληρωμής των δανείων). Οπότε μένουν οι μισθοί (υποθέτω ότι δεν δίνουν μισθούς 100000 το έτος ανά εργαζόμενο), και τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα. Εφόσον μάλιστα είναι 2,8 κατά μέσο όρο το τέλος για κάθε διέλευση, τα έσοδα θα είναι αρκετά παραπάνω από όσα αναφέρω στο προηγούμενο μήνυμα, άρα και τα κέρδη ακόμα μεγαλύτερα...

ΥΓ. Αν η λογική πάντως είναι ότι το δημόσιο είναι ανίκανο να κάνει οτιδήποτε σωστά, δεν έχει και λόγο ύπαρξης. Ας αυτοκαταργηθεί ως άχρηστο...
 
Last edited:

tigergreg

Banned
24 June 2008
3,304
ΑΘΗΝΑ
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

ΤΟ ΠΙΘΑΝΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΣΑΚΩΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΑ ΦΟΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΛΟΓΩ "ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ". :hahaha:
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Αφορτα τα μεγαλα φορτηγα δρόμου γυρνανε ~22λιτρα/100χλμ

Ενα μπαζαδικο τετραξονικό μεσα σε ενα εργοταξιο με ~50μικτό καιει 65-100λίτρα/100χλμ

Μπαζάδικο σε ανοιχτο δρόμο ~45-50 λίτρα/100χλμ
Ενα μπαζαδικο φτιαγμένο μετα χεράκια μου στον ανοιχτό δρόμο ~37λιτρα/100χλμ

Φυσικά δεν έχω μεγάλη εμπειρία προσωπική από μεγάλα οχήματα. Έχω πρόσβαση σε VOLVO FHR Euro 5 που πραγματικά καίει λιγότερο από 20 λτρ. σε διαδρομές Θεσσαλονίκη-Ζάντβορτ, ή Θεσσαλονίκη-Φρανφκούρτη, ή Θεσσαλονίκη-Πολωνία, δηλαδή σε δρόμους χωρίς ανηφοροκατηφόρες και με σταθερά όρια ταχύτητας. Ένα παλιότερο FH12 που έχει πλέον σε εθνικές μεταφορές όντως καίει 28 λτρ./100 χλμ. αλλά έχει 1.000.000 χλμ.

Προσωπικά έχω οδηγήσει μεσαία - μεγάλα οχήματα σε μικρές αποστάσεις, αλλά μόνο MERCEDES. Π.χ. ένα 1117 για 1000 χλμ. ένα ATEGO 1023 (4Χ4) για 700 χλμ (το λάτρεψα πραγματικά, θα ήθελα να γυρίσω όλο τον κόσμο με αυτό το όχημα), κι ένα UNIMOG U1250 L, για 4-5 ώρες σε λασπόδρομους πάνω στο Καιμάκτσαλάν.

Σίγουρα το κόστος των διοδίων είναι πολυ μεγάλο σε σχέση με εκείνο του καυσίμου.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Gordonas έχω διαφορετική γνώμη για τα διόδια στην Ισπανία. Π.χ. από Μαδρίτη σε Λα Κορούνια στοιχίζει 10,20 και μιλούμε για 602 χλμ. Στην Ανδαλουσία σχεδόν δεν υπάρχουν διόδια, το ίδιο και σε πολλούς νέους αυτοκινητόδρομους, π.χ. από Μαδρίτη για Σαλαμάνκα. Μόνο στην περιοχή της Βαρκελώνης τα διόδια είναι υψηλά.

Η Ιταλία και η Γαλλία από την άλλη δεν είναι τυπικά παραδείγματα, καθώς έχουν τα υψηλότερα διόδια στην Ευρώπη. Θα μπορούσαμε να πάρουμε τα παραδείγματα του Βελγίου ή της Ολλανδίας ή της Αυστρίας, για να μην πούμε για τη Σλοβακία, την Ουγγαρία, την Τσεχία που πληρώνεις μια βινιέτα για να κυκλοφορείς στους αυτοκινητοδρόμους (κάτω από 3,850 κιλά) και η οποία είναι πάντα πολύ φθηνότερη από τα διόδια.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Gordonas βλέπω ότι υπερασπίζεσαι τις εταιρείες διοδίων με μεγάλο πάθος.

Αλήθεια μήπως εργάζεσαι σε τέτοια εταιρεία;;; Διότι αλλιώς δεν εξηγείται εύκολα το να υπερασπίζεσαι πλήρως την πολιτική τους....
 
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Gordonas βλέπω ότι υπερασπίζεσαι τις εταιρείες διοδίων με μεγάλο πάθος.

Αλήθεια μήπως εργάζεσαι σε τέτοια εταιρεία;;; Διότι αλλιώς δεν εξηγείται εύκολα το να υπερασπίζεσαι πλήρως την πολιτική τους....

Εγώ πάντως που επίσης τις υπερασπίζομαι, όχι με πάθος, απλά με λογικές νομίζω σκέψεις, δεν εργάζομαι σε τέτοια εταιρεία, ούτε σκοπεύω.

Απλά μου φαίνεται παράλογο να τα βάζουμε με οποιονδήποτε θέλει να πληρωθεί για μια δουλειά που έχει αναλάβει και είτε έχει περατώσει είτε περατώνει σύμφωνα με το πρόγραμμα της σύμβασης επιτυχώς. Δεν καταλαβαίνω από που κι ως που οφείλει μια εταιρεία να κατασκευάσει έναν δρόμο για το ελληνικό δημόσιο τσάμπα. Κοστίζει Α ποσό, το δημόσιο της έχει πληρώσει 0, και η σύμβαση προβλέπει ότι θα αποσβέσει το Α απ'τα διόδια. Που είναι το μελανό σημείο;

Το μελανό σημείο λοιπόν για να απαντήσω μόνος μου, βρίσκεται στο κράτος, το πως αυτό διαχειρίστηκε τόσα χρόνια τους πόρους του, το πως αυτό αποφάσισε να διαθέσει μηδενικά ποσά για έργα υποδομής, και αποφάσισε να κατασκευάσει τους δρόμους με το μοντέλο της συνεκμετάλλευσης. Εκεί λοιπόν είναι ο "εχθρός", να πολεμήσουμε όσο θέλετε. Αλλά όχι αυτόν ο οποίος κλήθηκε να κάνει μια δουλειά, και την κάνει.

Έχουμε πολλά να πολεμήσουμε σαν πολίτες πριν κάτσουμε να ασχολούμαστε με αυτούς που όντως κάνουν τη δουλειά τους. ΙΜΗΟ
 
Last edited:

Δημήτρης Θ.

AVClub Fanatic
17 June 2006
12,627
Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Εγώ πάντως που επίσης τις υπερασπίζομαι, όχι με πάθος, απλά με λογικές νομίζω σκέψεις, δεν εργάζομαι σε τέτοια εταιρεία, ούτε σκοπεύω.

Απλά μου φαίνεται παράλογο να τα βάζουμε με οποιονδήποτε θέλει να πληρωθεί για μια δουλειά που έχει αναλάβει και είτε έχει περατώσει είτε περατώνει σύμφωνα με το πρόγραμμα της σύμβασης επιτυχώς. Δεν καταλαβαίνω από που κι ως που οφείλει μια εταιρεία να κατασκευάσει έναν δρόμο για το ελληνικό δημόσιο τσάμπα. Κοστίζει Α ποσό, το δημόσιο της έχει πληρώσει 0, και η σύμβαση προβλέπει ότι θα αποσβέσει το Α απ'τα διόδια. Που είναι το μελανό σημείο;

Το μελανό σημείο λοιπόν για να απαντήσω μόνος μου, βρίσκεται στο κράτος, το πως αυτό διαχειρίστηκε τόσα χρόνια τους πόρους του, το πως αυτό αποφάσισε να διαθέσει μηδενικά ποσά για έργα υποδομής, και αποφάσισε να κατασκευάσει τους δρόμους με το μοντέλο της συνεκμετάλλευσης. Εκεί λοιπόν είναι ο "εχθρός", να πολεμήσουμε όσο θέλετε. Αλλά όχι αυτόν ο οποίος κλήθηκε να κάνει μια δουλειά, και την κάνει.

Έχουμε πολλά να πολεμήσουμε σαν πολίτες πριν κάτσουμε να ασχολούμαστε με αυτούς που όντως κάνουν τη δουλειά τους. ΙΜΗΟ

19,80 για Σαλόνικα (και ετοιμάζονται άλλα 2)
Επίσης θα ήθελα να ξέρω αν έμενες στην Αυλώνα πχ και πήγαινες για δουλειά στην Αθήνα τι θα έλεγες.
Αλλά είπαμε, μακρυά απ τον κ@λο μας κι ας ειν και 60 πόντους.
 
Re: Απάντηση: Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

19,80 για Σαλόνικα (και ετοιμάζονται άλλα 2)
Επίσης θα ήθελα να ξέρω αν έμενες στην Αυλώνα πχ και πήγαινες για δουλειά στην Αθήνα τι θα έλεγες.
Αλλά είπαμε, μακρυά απ τον κ@λο μας κι ας ειν και 60 πόντους.

Μια λοιπόν και δε μένω στην Αυλώνα, και μια και εσύ δεν έχεις ή δουλεύεις σε κατασκευαστική εταιρεία, το μεταφέρω λοιπόν ανάποδα, στο ίδιο υποθετικό επίπεδο:

Θα ήθελα να'ξερα τι θα έλεγες αν είχες αναλάβει μια δουλειά για το ελληνικό δημόσιο, είχες δώσει όλο το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας σου, είχες δανειστεί υπέρογκα ποσά απ'την τράπεζα, και ξαφνικά κάποιος σε υποχρέωνε να μην εισπράξεις τα έσοδα που δικαιούσαι, τόσο τυπικά όσο και ουσιαστικά, μέσω της σύμβασης, να χρεωκοπήσεις εσύ ως μέτοχος, να κλείσει η εταιρεία, να απολυθούν οι εργαζόμενοι της, διοικητικοί, μηχανικοί, εργάτες, επειδή κάποιος αποφάσισε να τα βάλει μαζί σου, σε μια περίπτωση που ξεκάθαρα υπαίτιος είναι το ελληνικό δημόσιο. Αλλά όπως είπες κι ο ίδιος, μακριά απ'τον κ@λο μας κι ας ειν και 60 ποντους. Αν συνέβαινε στη δική σου επιχείρηση κάτι τέτοιο δε νομίζω να ήσουν τόσο ψύχραιμος.


Παρεπιπτόντως, δεν είπα ότι είναι λογικό να πληρώνουμε όσα πληρώνουμε σε όλα τα σημεία της Ελλάδας, είπα απλά ότι είναι λάθος να ισοπεδώνουμε όλες τις περιπτώσεις, για κάθε έναν υπάρχει ξεχωριστή σύμβαση που ορίζει διαφορετικά πράγματα.... και αυτά δυστυχώς δεν είναι γραμμένα στο κάθε blog του καθενός, αν θέλουμε να κάνουμε κάποια κίνηση γι'αυτό υπάρχουν οι νομικές οδοί, μέσω συλλογικών κινήσεων όπως αυτή για την οποία μιλάμε.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Όχι άλλα Διόδια....στον δρόμο για ΔΕΘ.

Εγώ πάντως που επίσης τις υπερασπίζομαι, όχι με πάθος, απλά με λογικές νομίζω σκέψεις, δεν εργάζομαι σε τέτοια εταιρεία, ούτε σκοπεύω.

Απλά μου φαίνεται παράλογο να τα βάζουμε με οποιονδήποτε θέλει να πληρωθεί για μια δουλειά που έχει αναλάβει και είτε έχει περατώσει είτε περατώνει σύμφωνα με το πρόγραμμα της σύμβασης επιτυχώς. Δεν καταλαβαίνω από που κι ως που οφείλει μια εταιρεία να κατασκευάσει έναν δρόμο για το ελληνικό δημόσιο τσάμπα. Κοστίζει Α ποσό, το δημόσιο της έχει πληρώσει 0, και η σύμβαση προβλέπει ότι θα αποσβέσει το Α απ'τα διόδια. Που είναι το μελανό σημείο;

Το μελανό σημείο λοιπόν για να απαντήσω μόνος μου, βρίσκεται στο κράτος, το πως αυτό διαχειρίστηκε τόσα χρόνια τους πόρους του, το πως αυτό αποφάσισε να διαθέσει μηδενικά ποσά για έργα υποδομής, και αποφάσισε να κατασκευάσει τους δρόμους με το μοντέλο της συνεκμετάλλευσης. Εκεί λοιπόν είναι ο "εχθρός", να πολεμήσουμε όσο θέλετε. Αλλά όχι αυτόν ο οποίος κλήθηκε να κάνει μια δουλειά, και την κάνει.

Έχουμε πολλά να πολεμήσουμε σαν πολίτες πριν κάτσουμε να ασχολούμαστε με αυτούς που όντως κάνουν τη δουλειά τους. ΙΜΗΟ

δεν είμαι εναντίον των εταιριών και των διοδίων γενικότερα. Όμως πιστεύω ότι η πολιτική τους είναι ανεξέλεγκτη. Αντίθετα θεωρώ ότι η Αττική οδός είναι πιο λογική στις απαιτήσεις της για μεγάλες αποστάσεις, αλλά ακριβή (αλλά όχι τόσο ακριβή) στις μικρές.

Αν βγεις από την Αθήνα (και την Αθηνών-Κορίνθου) θα καταλάβεις τί εννοώ.