Μικρό πετρελαιοκίνητο....

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,369
Εκεί ψηλά.....
Re: Μικρα πετρελαια...

Το γκαζι αυτην την στιγμη ποσο κοστιζει συγκριτικα με το πετρελαιο ?

κοστος χρησης εννοω οχι αποκτησης.

Γιατι τωρα που οι εγκαταστασεις αεριου εχουν πεσει ακομα και στο μισο το σκεφτομαι και εγω.

Υπολογιζω αν οι τιμες μεινουν ως εχουν σε εναν χρονο ακομα και της δικης μου μετριας χρησης να εχω κανει αποσβεση της εγκαταστασης αεριου ως δευτερευων καυσιμο.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Μικρα πετρελαια...

Για μένα δεν ήταν ιδεολογικοί οι λόγοι. Οικονομικοί ήταν. Μέσα στην πόλη κινούμαι ελάχιστα. Όμως κάνω πολλά χλμ. και μάλιστα έχω και βαρύ πόδι. Πήρα OPEL ZAFIRA 1.8 το 2001 και μέχρι το καλοκαίρι του 2009 που το έδωσα είχα κάνει 271.000 χλμ. και είχα λλάξει και μπλοκ κινητήρα (το γιατί αφήστε το). Τώρα με το SMAX TDCi έχω 80.000 και κάτι χλμ. με μέση κατανάλωση 7,4 λτρ. Για 300 χλμ. που πήρα ένα SMAX 2.0 βενζίνης παρότι όλοι λένε ότι καίει περίπου 10 λτρ. εγω έκαιγα 11,7-12,5. Πολύ σημαντική διαφορά.

Αλλά ακόμα και με ένα πολύ βαρύ αυτοκίνητο μπορεί να κάνει κανείς μεγάλη οικονομία όταν έχει αυγό ανάμεσα στο πόδι και το γκάζι. Το καλοκαίρι του 2010 φούλαρα στο plavdiv της Βουλγαρίας και πήγα Σόφια, από εκεί Θεσσαλονίκη και κατευθείαν για Αθήνα. Ξέρετε πού γέμισα το (στραγγισμένο) ρεζερβουάρ;;; Στο Olympus Plaza δηλ. μετά τη Θήβα. Μιλούμε ότι με 70 λίτρα πετρελαίου και μεσαίες προς χαμηλές ταχύτητες (δηλ. μέχρι 130 κι όχι παραπάνω) έκανα περισσότερα από 1000 χλμ. Ξερετε τί θα πει από Θεσσαλονίκη-Ναύπλιο με πλήρες φορτίο και 6 άτομα χωρίς να σταματήσεις για ανεφοδιασμό;

Για τις ροπές τώρα.... ναί ισχύει αυτό το μαγικό που ακούτε. Ότι με 1500 στροφές το αυτοκίνητο τραβά κανονικά. Τα κιλά ροπής είναι εκεί και τα νιώθεις. Και στην προσπέραση, ειδικά στην ανηφόρα. Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάς ότι σου λείπουν και 1000-1500 στρ. εκεί που περιμένεις να κοκκινήσει το βενζινοκίνητο, εκεί το ντίζελ είναι πεθαμένο. Πάνω από τις 4500 δεν έχεις να κερδίσεις τίποτε.

Ιδιαιτερότητες του πετρελαίου. Φουλάρεις σε "άλλα" πρατήρια κι όχι σε αυτά που βάζεις βενζίνη, άλλες οι τιμές άλλες οι καθαρότητες. Προσέχεις πού το πρατήριο που βάζεις. Ειδικά αν δεις φβυτίο, φεύγεις, πάς αλλού. Κι αυτό διότι μπορεί ο βενζινάς να είναι σπαθί άνθρωπος και να έχει απόλυτα καθαρό καύσιμο και να μη νερώνει ποτέ, αλλά με την πλήρωση της δεξαμενής ανακατώνεται το καύσιμο, και όσα κατακάθια υπάρχουν στη δεξαμενή ανεβαίνουν. Θέλει 2-3 ώρες για να στρώσει. Αλλάζεις σε κάθε σέρβις (30.000) το φίλτρο πετρελαίου. Δεν είναι το ίδιο πρά γμα με τη βενζίνη, η αντλία πετρελαίου είναι πολύ ακριβό ανταλακτικό.

Για γκάζι τώρα. Κάθε εβδομάδα μπαίνω και ταξιδεύω σε ένα AUDI A6 turbo quattro που έχει εγκαταστήσει γκάζι. Εχει οικονομία κάτι λιγότερο από τη δική μου (δηλ. αυτός 10 λπτ το χλμ. ενώ εγώ 9-10 αλλά έχω και πιο βαρύ πόδι και κάνω διαδρομή 200 χλμ. σε 7-10 λπτ λιγότερο. Η βενζίνη έχει καλύτερες επιδόσεις (180 άλογα είναι αυτά). Εχει 33.000 χλμ. μετά την εγκατάσταση. Παρότι είναι προσεγμένη η εγκατάσταση ωστόσο το αυτοκίνητο θέλει αρκετά συχνά ρεγουλαρίσματα (δηλ. κάθε 7-8.500 χλμ.) Η αντοχή είναι άγνωστη, αλλά θα με εκπλήξει πολύ αν φθάσει πάνω από 220.000 χλμ. (ήδη είναι στα 120.000).

Η διαφορά στα σέρβις (ρώτησα σε FORD/AUDI) είναι ακριβώς τα διπλά για τη βενζίνη σε ότι αφορά τον κινητήρα και μόνο σε αυτόν.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Μικρα πετρελαια...

Κάποια tips ακόμα.

Όταν ξεκινούμε το πρωί καλό είναι να μη ξεκινούμε αμέσως αλλά με χαμηλή θερμοκρασία να ζεσταίνουμε για λίγο τον κινητήρα (περίπου 30 δευτ. για τα common rail και περισσότερο από ένα λεπτό για τα απλά).

Όταν δούμε ότι πρόκειται να έχει παγωνιά το πρωί, (-5 ή λιγότερο) τότε με τα ελληνικά καύσιμα κινδυνεύουμε να μη μπορούμε να ξεκινήσουμε. Η ΕΚΟ αρνείται πεισματικά να δώσει χειμερινό πετρέλαιο κίνησης σε όλη την Ελλάδα. Μόνο στη δυτική Μακεδονία τα πρατήρια της ΕΚΟ (και μόνο αυτά) έχουν πετρέλαιο για -18. Πρέπει να έχες μεριμνήσει και να βάλεις αντιπαγωτικό πρόσθετο από το βράδυ, ώστε να μη παγώσει το πετρέλαιο.

Τα μικρά πετρέλαια με τούρμπο έχουν κάποιο πρόβλημα σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Μου συνεβη με LANCIA MUSA multijet και με FIESTA TD . Συγκεκριμένα με +37 έως +41 βαθμούς κελσίου (κι ελάχιστη υγρασία) αν σταματήσεις με καυτό κινητήρα και πας να ξεκινήσεις με κλιματισμό, τότε ο κινητήρας δείχνει σα να ρετάρει στις χαμηλές στροφές. Πρέπει να τραβάς τις σχέσεις .
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,369
Εκεί ψηλά.....
Re: Μικρα πετρελαια...

Το γκαζι αυτην την στιγμη ποσο κοστιζει συγκριτικα με το πετρελαιο ?

κοστος χρησης εννοω οχι αποκτησης.

143 πετρέλαιο, 82 γκάζι


Τοσο κοστιζει το λιτρο.

Αλλα σε καταναλωση σε εναν παρομοιο κινητηρα εχει αραγε κανεις εμπειρια για συγκριση ?

Δηλαδη με το ιδιο οχημα και παρομοιο κινητηρα σε κυβικα ποση διαφορα σε καταναλωση να παρατηρειται και υπερ ποιου ? Και φυσικα τι πλεονεκτημα εχει το ενα και τι το αλλο καυσιμο ?
 
Απάντηση: Re: Μικρα πετρελαια...

Τοσο κοστιζει το λιτρο.

Αλλα σε καταναλωση σε εναν παρομοιο κινητηρα εχει αραγε κανεις εμπειρια για συγκριση ?

Δηλαδη με το ιδιο οχημα και παρομοιο κινητηρα σε κυβικα ποση διαφορα σε καταναλωση να παρατηρειται και υπερ ποιου ? Και φυσικα τι πλεονεκτημα εχει το ενα και τι το αλλο καυσιμο ?

Στο citroen xsara picasso 1.8 που έχω καίω περίπου 20% παραπάνω στο υγραέριο.

Δηλαδή αν έκαιγα 10 με βενζίνη, με υγραέριο καίω 12lt.

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι όσο έκαιγαν βενζίνη καίνε και υγραέριο.
Μπορεί να συμβαίνει, αλλά δεν είναι καλό για τον κινητήρα καθώς με το υγραέριο πρέπει να είναι πλούσιο το μείγμα για να αποφύγουμε υπερθέρμανση και φθορά των βαλβίδων.

Οπότε όσοι κάνετε μετατροπή σε lpg φροντίστε το αυτοκίνητο σας να καίει περισσότερο από ότι με τη βενζίνη.

Με τιμή lpg 0,82 /lt με 35 ευρώ μου βγάζει 430 χιλιόμετρα, not bad για τον όγκο του αυτοκινήτου...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Μικρα πετρελαια...

Κάτι ακόμα. Δεν είναι ανάγκη να ψάξεις στις κεντρικές αντιπροσωπείες για να βρεις αυτοκίνητο. Στην ελληνική επαρχία υπάρχουν χιλιάδες καινούρια μικρά ντίζελ σε μαντράδες (για καινούρια μιλώ) και σε εξουσιοδοτημένα σημεία πώλησης κλπ. Θυμάμαι το Σεπτέμβριο στην Καβάλα πίσω ακριβώς από την Αγροτική τράπεζα εκεί στο κέντρο της πόλης υπήρχαν 10 (!!!) mazda 2 diesel προς πώληση. Τον Οκτώβριο είδα ότι όλες σχεδόν οι μάντρες στην Κοζάνη προς τα Κοίλα και προς τη Λάρισα είχαν σχεδόν μόνο ντίζελ αυτοκίνητα καινούρια και ελαφρώς μεταχειρισμένα.

Πιστεύω ότι μπορείς να βρεις καινούριο αυτοκίνητο αν ψάξεις καλά, σε τιμή 2000-3000 κάτω από την επίσημη.
 

Ntinos P

AVClub Fanatic
26 June 2006
22,938
Re: Μικρα πετρελαια...

Πολυ σημαντική πληροφορια, σε ευχαριστω.
Δυστυχώς ομως δεν εχω γνωριμιες / επαφες με ανθρωπους απο επαρχια, τετοιες που να με βοηθησουν στο να εντοπισω αυτοκινητο.


Στο μεταξυ, κλινω καπως προς το yaris
 
Last edited:

Sorath

Senior Member
29 September 2010
648
Athens, Greece
Re: Μικρα πετρελαια...

Το πρόβλημα με τα πετρελαιοκίνητα είναι ότι τα καινούργια αυτοκίνητα 01/01/11 και μετά είναι υποχρεωμένα να έχουν φίλτρο μικροσωματιδίων (ΦΙΜΙ λεγόμενο). Δυστυχώς είναι πολύ ιδιαίτερη η χρήση του, και αν δεν το συντηρείτε σωστά εκτός απο αθξημένο κόστος αλλαγής μπορεί να προκαλέσει ακόμα και κόλλημα του κινητήρα!!!
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Μικρα πετρελαια...

Πολυ σημαντική πληροφορια, σε ευχαριστω.
Δυστυχώς ομως δεν εχω γνωριμιες / επαφες με ανθρωπους απο επαρχια, τετοιες που να με βοηθησουν στο να εντοπισω αυτοκινητο.


Στο μεταξυ, κλινω καπως προς το yaris

εγώ δεν θα αγόραζα ιαπωνικό πετρελαιοκίνητο κι αυτό διότι δεν το έχουν οι δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες σαν προτεραιότητα. Υβριδικό ναι με χίλια. Πετρέλαιο, όχι. ΟΙ Ευρωπαίοι τα μισά αυτοκίνητα που πωλούν είναι πετρελαιοκίνητα, οι Ιάπωνες λιγότερο από 20% και πολύ λέω...
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,867
Αττική
Re: Μικρα πετρελαια...

Προσωπικά ειμαι προβληματισμένος για τις επιπτώσεις που θα εχει η απελευθερωση σε πόλεις με κλιματολογικές συνθήκες οπως η Αθήνα.

Το μεγάλο πρόβλημα με τους κινητήρες ντίζελ (ακομα και προδιαγραφών Euro 5 ή 6) είναι τα σωματίδια αιθάλης που παράγουν, πολύ επικίνδυνος ρύπος με άμεσες βλαβερές συνέπειες (καρκινογενέσεις). Το πρόβλημα αυτό είναι πρακτικά ασήμαντο αν μιλάμε πχ για ύπαιθρο αλλά σε περιοχές με ιδιάζουσα γεωγραφία όπως το "κλειστό" λεκανοπέδιο της Αθήνας μπορεί να δημιουργήσουν τεράστιο πρόβλημα.

Πρόβλημα το οποίο επιδεινώνεται λογω της ποιότητας καυσίμου αλλά και του αναμενομενου πλημμελούς ελέγχου της σωστής λειτουργίας των κινητήρων (τοσο απο τα συνεργεία όσο και από τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων)

Στην Ρώμη που βρισκομαι συνηθως (η οποια, αν εξαιρεσουμε την υγρασια μοιάζει κλιματολογικά με την Αθηνα, π.χ ηλιοφανεια, συχνά διαστήματα νηνεμίας κλπ), η μυρωδια του ντιζελ ειναι έντονη ολες τις εποχές και πολυ περισσότερο το καλοκαιρι, παροτι τα περισσοτερα αυτοκινητα ειναι σχετικα καινουργια , και η ποιοτητα του καυσιμου ειναι αριστη.

Μακάρι να πανε ολα καλα αλλά δεν ειμαι αισιοδοξος..
 

Ntinos P

AVClub Fanatic
26 June 2006
22,938
Re: Μικρο πετρελαιοκινητο....

Ο κυβος ερριφθη, παρηγγειλα ενα corsa, με διακανονισμο 250 ευρω τον μηνα για 5 χρονια...
Παραλαμβανω σε κανα δυο βδομαδες.
Να δουμε αν εκανα σωστη επιλογη...
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,369
Εκεί ψηλά.....
Re: Μικρο πετρελαιοκινητο....

Εγω παλι σκεφτομαι πολυ σοβαρα πλεον να βαλω LPG.

Απλα φοβαμαι τα εκαστοτε κυβερνητικα τζιμανια μπας και απογειωσουν την τιμη του οταν οι κατοχοι πολλαπλασιαστουν.

Καπου διαβασα οτι για καποια χρονια ειναι κοινοτικη οδηγια να ειναι στην μιση τιμη της βενζινης. Βεβαια ποιος ξερει αν θα ειμαστε σε κοινοτικη αγορα τους επομενους μηνες....
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Απάντηση: Μικρο πετρελαιοκινητο....

Το άρθρο είναι πολύ ελλειπές καθώς παραβλέπει εντελώς τις ιπποδυνάμεις.
Δεν νομίζω π.χ να συγκρίνονται οι 180 ίπποι του βενζινο-ινσίγκνια με τους 130 του ντήζελ.
Οπότε το lpg δεν έχει αντίπαλο αν τα θέλουμε όλα...

Νομίζω πως το "τρένο" του ντήζελ πέρασε και πάει από την Ελλάδα.
Αργοπορημένοι δηλαδή όπως πάντα...

Ήδη όξω το lpg κερδίζει έδαφος.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Μικρο πετρελαιοκινητο....

Ο κυβος ερριφθη, παρηγγειλα ενα corsa, με διακανονισμο 250 ευρω τον μηνα για 5 χρονια...
Παραλαμβανω σε κανα δυο βδομαδες.
Να δουμε αν εκανα σωστη επιλογη...

Με γειά σου να το χαρείς πραγματικά. Αυτό με τα 95 άλογα;