Re: Μικρα πετρελαια...
Για μένα δεν ήταν ιδεολογικοί οι λόγοι. Οικονομικοί ήταν. Μέσα στην πόλη κινούμαι ελάχιστα. Όμως κάνω πολλά χλμ. και μάλιστα έχω και βαρύ πόδι. Πήρα OPEL ZAFIRA 1.8 το 2001 και μέχρι το καλοκαίρι του 2009 που το έδωσα είχα κάνει 271.000 χλμ. και είχα λλάξει και μπλοκ κινητήρα (το γιατί αφήστε το). Τώρα με το SMAX TDCi έχω 80.000 και κάτι χλμ. με μέση κατανάλωση 7,4 λτρ. Για 300 χλμ. που πήρα ένα SMAX 2.0 βενζίνης παρότι όλοι λένε ότι καίει περίπου 10 λτρ. εγω έκαιγα 11,7-12,5. Πολύ σημαντική διαφορά.
Αλλά ακόμα και με ένα πολύ βαρύ αυτοκίνητο μπορεί να κάνει κανείς μεγάλη οικονομία όταν έχει αυγό ανάμεσα στο πόδι και το γκάζι. Το καλοκαίρι του 2010 φούλαρα στο plavdiv της Βουλγαρίας και πήγα Σόφια, από εκεί Θεσσαλονίκη και κατευθείαν για Αθήνα. Ξέρετε πού γέμισα το (στραγγισμένο) ρεζερβουάρ;;; Στο Olympus Plaza δηλ. μετά τη Θήβα. Μιλούμε ότι με 70 λίτρα πετρελαίου και μεσαίες προς χαμηλές ταχύτητες (δηλ. μέχρι 130 κι όχι παραπάνω) έκανα περισσότερα από 1000 χλμ. Ξερετε τί θα πει από Θεσσαλονίκη-Ναύπλιο με πλήρες φορτίο και 6 άτομα χωρίς να σταματήσεις για ανεφοδιασμό;
Για τις ροπές τώρα.... ναί ισχύει αυτό το μαγικό που ακούτε. Ότι με 1500 στροφές το αυτοκίνητο τραβά κανονικά. Τα κιλά ροπής είναι εκεί και τα νιώθεις. Και στην προσπέραση, ειδικά στην ανηφόρα. Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάς ότι σου λείπουν και 1000-1500 στρ. εκεί που περιμένεις να κοκκινήσει το βενζινοκίνητο, εκεί το ντίζελ είναι πεθαμένο. Πάνω από τις 4500 δεν έχεις να κερδίσεις τίποτε.
Ιδιαιτερότητες του πετρελαίου. Φουλάρεις σε "άλλα" πρατήρια κι όχι σε αυτά που βάζεις βενζίνη, άλλες οι τιμές άλλες οι καθαρότητες. Προσέχεις πού το πρατήριο που βάζεις. Ειδικά αν δεις φβυτίο, φεύγεις, πάς αλλού. Κι αυτό διότι μπορεί ο βενζινάς να είναι σπαθί άνθρωπος και να έχει απόλυτα καθαρό καύσιμο και να μη νερώνει ποτέ, αλλά με την πλήρωση της δεξαμενής ανακατώνεται το καύσιμο, και όσα κατακάθια υπάρχουν στη δεξαμενή ανεβαίνουν. Θέλει 2-3 ώρες για να στρώσει. Αλλάζεις σε κάθε σέρβις (30.000) το φίλτρο πετρελαίου. Δεν είναι το ίδιο πρά γμα με τη βενζίνη, η αντλία πετρελαίου είναι πολύ ακριβό ανταλακτικό.
Για γκάζι τώρα. Κάθε εβδομάδα μπαίνω και ταξιδεύω σε ένα AUDI A6 turbo quattro που έχει εγκαταστήσει γκάζι. Εχει οικονομία κάτι λιγότερο από τη δική μου (δηλ. αυτός 10 λπτ το χλμ. ενώ εγώ 9-10 αλλά έχω και πιο βαρύ πόδι και κάνω διαδρομή 200 χλμ. σε 7-10 λπτ λιγότερο. Η βενζίνη έχει καλύτερες επιδόσεις (180 άλογα είναι αυτά). Εχει 33.000 χλμ. μετά την εγκατάσταση. Παρότι είναι προσεγμένη η εγκατάσταση ωστόσο το αυτοκίνητο θέλει αρκετά συχνά ρεγουλαρίσματα (δηλ. κάθε 7-8.500 χλμ.) Η αντοχή είναι άγνωστη, αλλά θα με εκπλήξει πολύ αν φθάσει πάνω από 220.000 χλμ. (ήδη είναι στα 120.000).
Η διαφορά στα σέρβις (ρώτησα σε FORD/AUDI) είναι ακριβώς τα διπλά για τη βενζίνη σε ότι αφορά τον κινητήρα και μόνο σε αυτόν.