Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίες...

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,893
Σχεδόν :eek:fftopic:
Κάποια στιγμή είχα κάνει την εξής χαζομαρούλα (έτσι για να σκοτώσω το χρόνο μου :BDGBGDB55:):
Στα ηχειάκια του υπολογιστή στο γραφείο μου είχα βάλει παράπλευρα από το καθε ένα, σε κωνικό σχήμα, από δύο όρθια κομάτια ξύλο (φανταστείτε το σαν μια κωνική "κόρνα εμπρόσθιας φόρτισης" - μη βαράτε :slapface: - με το πάνω μέρος ανοικτό και το κάτω να σχηματίζεται από την επιφάνεια του γραφείου).
Το αποτέλεσμα ήταν να ακούω εμφανέστατα πράγματα που δεν ακούγονταν πριν.
Αυτό το "πραπάνω" που άκουσα τι ήταν;
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,893
Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίες...

Ούτε να το σκέφτομαι δε θέλω τι ήταν αυτό που άκουσες! :flipout:

:flipout::flipout:
Κι όμως.
 
3 November 2007
618
ΡΑΦΗΝΑ
Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίες...

Τα μοσφετ ηταν της hitachi 2sk 135 2sj50 απλώς τα χρησιμοποιούσαν κάποιοι όπως μάλλον και η goldmund μάλιστα δεν έμπαιναν άλλα TO3 γιατί είχαν ανάποδα το d-s όλα αυτά περί καλωδίων κλπ αυξάνουν ίσως τη χωρητικότητα αλλά δεν νομίζω ότι αλλάζουν τη σταθερότητα .μάλλον τίποτα ρεύματα ηρεμίας άλλαξε και διορθώθηκε το πρόβλημα και τα άλλα ήταν επικουρικά. Το zobel προφανώς θέλει πηνιοσυρμα και όχι απλό σύρμα όπως όλα τα πηνία άλλωστε . φαντάζομαι τον έχεις ακόμα και δεν τον αλλάζεις με τίποτα έτσι .
Τα mosfet δεν είναι σε TO3 είναι αυτά:
 

Attachments

  • Image0016.jpg
    Image0016.jpg
    33 KB · Views: 92

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίες...

Νομίζω ότι εξήγησα γιατί είναι μπούρδα: Γιατί είναι τεχνικό επιχείρημα και αντικρούεται μετρητικά. Δηλαδή μπορεί μετρητικά να αποδειχθεί το αντίθετο. Πόσο πιο καθαρά να το πώ??
Άντε, άλλη μια προσπάθεια: Αν μετρήσω το "low level detail" - δηλαδή τα μικρής στάθμης σήματα σε έναν push-pull, δεν θα είναι "εξαφανισμένα", σε σχέση με έναν Single Ended. Εντάξει τώρα??

Το κείμενο είναι (κατ'έμέ κακή, απευθύνεται σε κρετίνους)
διαφήμιση των OTL. Μην τρελαθούμε και τελείως.
Υπογράφεται δε από ιδιοκτήτη εταιρίας που παράγει τέτοιους ενισχυτές.
Δεν τόξερα ότι ο συγκεκριμένος χαμηλού προφίλ, σχεδιαστής και κάτοχος 2 από τις 3 πατέντες OTL με πολλά βραβεία τα μηχανήματά του,
ότι με το κείμενό του περί OTL, SE, PP *απευθύνεται σε κρετίνους*.
Είσαι φοβερός!!! Ανεκδιήγητα πράγματα!!
Μάλλον θα έχεις μεγαλύτερη πείρα από τον εν λόγω κύριο που *απευθύνεται σε κρετίνους*.Λ.Σ.
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Σχεδόν :eek:fftopic:
Κάποια στιγμή είχα κάνει την εξής χαζομαρούλα (έτσι για να σκοτώσω το χρόνο μου :BDGBGDB55:):
Στα ηχειάκια του υπολογιστή στο γραφείο μου είχα βάλει παράπλευρα από το καθε ένα, σε κωνικό σχήμα, από δύο όρθια κομάτια ξύλο (φανταστείτε το σαν μια κωνική "κόρνα εμπρόσθιας φόρτισης" - μη βαράτε :slapface: - με το πάνω μέρος ανοικτό και το κάτω να σχηματίζεται από την επιφάνεια του γραφείου).
Το αποτέλεσμα ήταν να ακούω εμφανέστατα πράγματα που δεν ακούγονταν πριν.
Αυτό το "πραπάνω" που άκουσα τι ήταν;

Πολλά από τα μικρά desktop near field monitors εκμεταλλεύονται την επιφάνεια του γραφείου που είναι τοποθετημένα.
Ένα τέτοιο είναι το μικρό 2,1 σύστημα της Blue Sky.
 
28 June 2006
2,941
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίες...

Κωστα, δεν ειναι ετσι. Δεν ειπε κανεις οτι τα μικρου πλατους σηματα εξαφανιζονται, αλλα στο ΣΕ οι λεπτομερειες ακουγονται καλυτερα (πιο καθαρα)
Καμια σχεση το ενα με το αλλο.

Επισεις στο κειμενο που υπογραμισες το ξαναδιαβασα και δεν βρηκα καπου να γραφει ανακριβειες τουλαχιστον στο τροπο που λειτουργει ο Μ/Τ στην μια και στην αλλη περιπτωση, μαλιστα αν ριξεις μια ματια στο RHD κεφ. 5 Σελιδα 230 τα ιδια λεει.

Μπορω να ανεβασω και αλλα διαγραμματα που περιγραφουν ακριβως το ιδιο πραγμα.

http://images.google.gr/images?hl=el&lr=&pwst=1&resnum=1&q=hysteresis loop&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi


Για τα ΣΕ δεν εχω διαγραμμα τωρα αλλα πιστευω αυριο να μπορω να ανεβασω.


Καλά Τζιμ. Ακούγονται πιο καθαρά σημαίνει ότι είναι υψηλότερης στάθμης από ότι σε ένα ΠΠ. Πράγμα που δεν συμβαίνει. Ή ότι "μπερδεύονται" λιγότερο με άλλα μέρη του σήματος (παραμόρφωση ενδοδιαμόρφωσης). Αυτό κι αν δεν συμβαίνει!

Για τις υστερήσεις των μ/σ να το ξαναπώ: Δεν υπάρχει μέτρηση στο audio που να δείχνει ότι η υστέρηση προκαλεί κάποια μετρήσιμη αλλοίωση. Τελεία. Ψέματα λέω, υπάρχει, αλλά αφορά ΜΟΝΟ στα μπάσα και σε μεγάλες - για το μέγεθος του μ/σ- στάθμες.
Όχι όμως παλαβά του τύπου υστέρηση--> άρα δεν προλαβαίνει να αλλάξει πολικότητα σε χαμηλές στάθμες--> άρα χάνουμε τη "λεπτομέρεια". Αυτό είναι καλό παραμύθι, αλλά δεν έχει δράκο.

Μένει μόνο η ακουστική εντύπωση. Αν κάποιος μπορεί να πει με σιγουριά ότι ΑΠΟΜΟΝΩΣΕ όλους τους άλλους παράγοντες και η ακουστή διαφορά οφείλεται στην υστέρηση, εγώ θα πάρω ληγμένα.
 
28 June 2006
2,941
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίες...

Δεν τόξερα ότι ο συγκεκριμένος χαμηλού προφίλ, σχεδιαστής και κάτοχος 2 από τις 3 πατέντες OTL με πολλά βραβεία τα μηχανήματά του,
ότι με το κείμενό του περί OTL, SE, PP *απευθύνεται σε κρετίνους*.
Είσαι φοβερός!!! Ανεκδιήγητα πράγματα!!
Μάλλον θα έχεις μεγαλύτερη πείρα από τον εν λόγω κύριο που *απευθύνεται σε κρετίνους*.Λ.Σ.

Όσο καλός μηχανικός και να είναι κανείς, όταν πέφτει στην παγίδα του μάρκετινγκ μέσω εντυπωσιασμού, κάνει λάθος.

Δηλαδή π.χ. οι τράπεζες που υποχρεώθηκαν από το νόμο να αναφέρουν στις διαφημίσεις τους τα πραγματικά έξοδα των δανείων και το πραγματικό επιτόκιο - αφού αφαιρεθούν οι επιβαρύνσεις από το δανειζόμενο ποσό-, έχουν άσχετους οικονομολόγους??
Στο χώρο του audio υπάρχουν βέβαια κι ένα σωρό ανίδεοι, που πιστεύουν κιόλας αυτά που γραφουν, αλλά και άλλοι που συνειδητά παραπλανούν.

Τέλος πάντων, Caveat emptor.
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,893
Πολλά από τα μικρά desktop near field monitors εκμεταλλεύονται την επιφάνεια του γραφείου που είναι τοποθετημένα.
Ένα τέτοιο είναι το μικρό 2,1 σύστημα της Blue Sky.

Όταν λες blue sky αναφέρεσαι σε κάτι επαγγελματικά (αλμυρά) που έχει πάρει το μάτι μου και ουδεμία σχέση έχουν με τη γνωστή blue sky;

Το νόημα όσων έγραψα είναι πως κάνοντας μια βλακεία ανακάλυψα κάτι.
Το θέμα είναι αν αυτό το κάτι παραπάνω που άκουσα (κάτι σαν spatial effect αλλά πολύ αληθοφανές εώς τρομακτικό που ομολογώ πως μου άρεσε) υπάρχει ή ήταν απλά ένα εφέ (κατά 99.9% πιαθανότερο).

Ο προβληματισμός είναι γενικότερος. Ακούς περισσότερα ( πέστα μικροδυναμικά, μακροδυναμικά πέστα όπως να'ναι:BDGBGDB55:).
Πώς ξέρεις πως αυτό είναι αληθινό και όχι ένα εφέ (που οφείλεται σε κάποια "ατέλεια") άσχετα με το αν σου αρέσει ή όχι.

Για να το προεκτείνω, κάποιος συνφορουμίτης είχε ανοίξει πρόσφατα ένα θέμα στη DIY σχετικά με μια ιδέα που είχε για την πτυχιακή του. Η αρχική ιδέα ήταν η κατάστρωση μιας μεθόδου σύγκρίσης της πιστότητας με την οποία αναπαράγει τη μουσική ένα σύστημα. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι αρκετά δύσκολο εγχείρημα και ως προς τη προσέγγιση (τι θα μετρηθεί) και ως προς τη μέθοδο (πώς θα μετρηθεί).
Μία λύση θα μπορούσε να είναι η συχνοτική ανάλυση ως προς το χρόνο (κάτι ανάλογο με τα αποσβενόμενα φάσματα που δημοσιεύονται σε μετρήσεις ηχείων) αλλά και εκεί υπεισέρχονται πάρα πολλοί άλλοι παράγοντες (πχ η καθυστέρηση φάσης) που περιπλέκουν αρκετά τα πράγματα.

Αυτό που συμπεραίνω εγώ είναι πως δεν γίνεται ελαφρά τη καρδία, να δημιουργούμε κανόνες και στερεότυπα (οι λάμπες έχουν τρισδιάστατο ? ήχο ή τα τρανζίστορ παραμορφώνουν άσχημα κτλ). Είναι πάρα πολλές οι παράμετροι που διαμορφώνουν το τελικό αποτέλεσμα το οποίο κι αυτό είναι υπό διαπραγμάτευση εάν είναι "πραγματικό" ή όχι.

Και κάτι ακόμα. Πολλές φορές αναφέρεται ως επιχείρημα η ακουστική μνήμη. Ίσως είναι στον άνθρωπο αλλά εγώ δεν διαθέτω από αυτό, ούτε στο ελάχιστο.
Μόνο το (συν)αίσθημα αποτυπώνεται στη μνήμη μου αλλά και πάλι υπάρχει κάτι πιο υποκειμενικό και λιγότερο ευμετάβλητο με τη πάροδο του χρόνου, από αυτό;
 
28 June 2006
2,941
Σχεδόν :eek:fftopic:
Κάποια στιγμή είχα κάνει την εξής χαζομαρούλα (έτσι για να σκοτώσω το χρόνο μου :BDGBGDB55:):
Στα ηχειάκια του υπολογιστή στο γραφείο μου είχα βάλει παράπλευρα από το καθε ένα, σε κωνικό σχήμα, από δύο όρθια κομάτια ξύλο (φανταστείτε το σαν μια κωνική "κόρνα εμπρόσθιας φόρτισης" - μη βαράτε :slapface: - με το πάνω μέρος ανοικτό και το κάτω να σχηματίζεται από την επιφάνεια του γραφείου).
Το αποτέλεσμα ήταν να ακούω εμφανέστατα πράγματα που δεν ακούγονταν πριν.
Αυτό το "πραπάνω" που άκουσα τι ήταν;

Κατά τη γνώμη μου αύξησες την ευαισθησία σε κάποια περιοχή συχνοτήτων, και ότι υπήρχε εκεί "προβλήθηκε" έντονα.
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Όταν λες blue sky αναφέρεσαι σε κάτι επαγγελματικά (αλμυρά) που έχει πάρει το μάτι μου και ουδεμία σχέση έχουν με τη γνωστή blue sky;

Το νόημα όσων έγραψα είναι πως κάνοντας μια βλακεία ανακάλυψα κάτι.
Το θέμα είναι αν αυτό το κάτι παραπάνω που άκουσα (κάτι σαν spatial effect αλλά πολύ αληθοφανές εώς τρομακτικό που ομολογώ πως μου άρεσε) υπάρχει ή ήταν απλά ένα εφέ (κατά 99.9% πιαθανότερο).

Ο προβληματισμός είναι γενικότερος. Ακούς περισσότερα ( πέστα μικροδυναμικά, μακροδυναμικά πέστα όπως να'ναι:BDGBGDB55:).
Πώς ξέρεις πως αυτό είναι αληθινό και όχι ένα εφέ (που οφείλεται σε κάποια "ατέλεια") άσχετα με το αν σου αρέσει ή όχι.

Για να το προεκτείνω, κάποιος συνφορουμίτης είχε ανοίξει πρόσφατα ένα θέμα στη DIY σχετικά με μια ιδέα που είχε για την πτυχιακή του. Η αρχική ιδέα ήταν η κατάστρωση μιας μεθόδου σύγκρίσης της πιστότητας με την οποία αναπαράγει τη μουσική ένα σύστημα. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι αρκετά δύσκολο εγχείρημα και ως προς τη προσέγγιση (τι θα μετρηθεί) και ως προς τη μέθοδο (πώς θα μετρηθεί).
Μία λύση θα μπορούσε να είναι η συχνοτική ανάλυση ως προς το χρόνο (κάτι ανάλογο με τα αποσβενόμενα φάσματα που δημοσιεύονται σε μετρήσεις ηχείων) αλλά και εκεί υπεισέρχονται πάρα πολλοί άλλοι παράγοντες (πχ η καθυστέρηση φάσης) που περιπλέκουν αρκετά τα πράγματα.

Αυτό που συμπεραίνω εγώ είναι πως δεν γίνεται ελαφρά τη καρδία, να δημιουργούμε κανόνες και στερεότυπα (οι λάμπες έχουν τρισδιάστατο ? ήχο ή τα τρανζίστορ παραμορφώνουν άσχημα κτλ). Είναι πάρα πολλές οι παράμετροι που διαμορφώνουν το τελικό αποτέλεσμα το οποίο κι αυτό είναι υπό διαπραγμάτευση εάν είναι "πραγματικό" ή όχι.

Και κάτι ακόμα. Πολλές φορές αναφέρεται ως επιχείρημα η ακουστική μνήμη. Ίσως είναι στον άνθρωπο αλλά εγώ δεν διαθέτω από αυτό, ούτε στο ελάχιστο.
Μόνο το (συν)αίσθημα αποτυπώνεται στη μνήμη μου αλλά και πάλι υπάρχει κάτι πιο υποκειμενικό και λιγότερο ευμετάβλητο με τη πάροδο του χρόνου, από αυτό;

Tonal φυσικά αναφέρομαι στα "αλμυρά"...
Είναι σχεδιασμένα για να παίζουν πάνω σε γραφεία.

Και όσο για τα υπόλοιπα εννοείται πως συμφωνώ!
Μόνο που αυτοί που παράγουν την μουσική... δεν έχουν τα δικά μας προβλήματα περί πιστότητας (και τα οποία καταντούν ώρες-ώρες άκρως γραφικά έως επικίνδυνα... για ορισμένες εγκεφαλικές λειτουργίες...)
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίε

Όσο καλός μηχανικός και να είναι κανείς, όταν πέφτει στην παγίδα του μάρκετινγκ μέσω εντυπωσιασμού, κάνει λάθος.

Στο χώρο του audio υπάρχουν βέβαια κι ένα σωρό ανίδεοι, που πιστεύουν κιόλας αυτά που γραφουν, αλλά και άλλοι που συνειδητά παραπλανούν.
Μιλάς με τόση σιγουριά που κοντεύεις να με πείσεις.
Ποιος είσαι τέλος πάντων και τα ξέρεις τόσο καλά και τα κάνεις όλα σκούπα;;
Όντως θα θεωρείς τον εαυτό σου πολύ σχετικό και ταυτόχρονα θεωρείς τους άλλους άσχετους.
Σίγουρα θα είσαι κάτοχος πολλών πατέντων και θα κυκλοφορούν κάποιες κρυφές σχεδιάσεις σου στο εμπόριο που δεν είναι μπούρδες όπως λες μιας και εσύ δεν απευθύνεσαι σε κρετίνους όπως επίσης λες.
Δεν σε γνωρίζω, αλλά μάλλον για πολύ σπουδαίος μου φαίνεσαι. Λ.Σ.
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,893
Κατά τη γνώμη μου αύξησες την ευαισθησία σε κάποια περιοχή συχνοτήτων, και ότι υπήρχε εκεί "προβλήθηκε" έντονα.

Πιθανό. Αλλά αυτό που άκουσα με τα ακουστικά δεν... ούτε στο ελάχιστο.
Ιτς ε μύστερι:BDGBGDB55:
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,893
Τα ενισχυτικά της εταιρίας μπορεί να μην απευθύνονται σε κρετίνους αλλά μήπως, λέω μήπως, ο υπεραπλουστευμένος τρόπος με τον οποίο αναδεικνύει ο σχεδιαστής την "υπεροχή" μιας τοπολογίας, που παρεπιπτόντως εκμεταλλεύεται και εμπορικά, φαντάζει σαν να απευθύνεται σε τέτοιους;
Πχ "...with far greater performance than other technologies..." Παρακινδυνευμένες γενικεύσεις για τα πρωτερήματα των OTL.

"This current (and field) is at one half of the total current possible when the amp is at rest" αναφέρεται στην τάξη Α και το ρεύμα ηρεμίας :bang:

"It takes a small amount of energy to reverse the polarity of a magnetic field in an output transformer" Αναφέρεται στο φαινόμενο της μαγνητικής υστέρησης του Μ/Σ εξόδου των PP. Aς μου εξηγήσει κάποιος γιατί εγώ δεν ξέρω από αυτά, ποια μαγική δύναμη θα εμποδίσει το τελικό στάδιο εξόδου να δώσει αυτή την ενέργεια και με ποιο μαγικό τρόπο επίσης θα χαθεί και η low level detail που λένε και στο χωριό μου. Αν ίσχυε αυτό τότε οι λαμπάτοι PP θα έπρεπε να έχουν μηδενικό θόρυβο στην έξοδο τους...

Όσο για τις πατέντες γενικότερα ας το αφήσουμε καλύτερα.
 

kontr

AVClub Addicted Member
31 August 2008
1,889
Μελισσια
Re: Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίες...

Τα mosfet δεν είναι σε TO3 είναι αυτά:

Οκ απλώς από τη μάνα του φορούσε τα 2sk135 – 2sj50 τα οποία είναι ΤΟ3 .προφανώς επειδή αυτά ήταν πανάκριβα και εξαφανισμένα από την αγορά εδώ και πάνω από 10 χρόνια έβαλε τα irf240 kai irf9240 ή κάτι τέτοιο που είναι πλαστικά.
Με αυτά τα μοσφετ ο ενισχυτής δεν ταλάντωνε (λόγω καλύτερου ταιριάσματος Ν-Ρ) οπότε δένει και το θέμα με τα καλώδια κλπ που με τα Hitachi δεν θα έκαναν τίποτα.
Πάντως να έχεις υπόψη σου ότι με τα Hitachi ήταν πολύ καλύτερος .τα μόνα μοσφετ που κατάφεραν να τα ξεπεράσουν είναι τα τοσιμπα που φοράει και ο millennium.
 

Γ. ΚΟΥΛΗΣ

Established Member
17 January 2008
179
ΑΘΗΝΑ
Re: Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίες...

Αλλά το κομμάτι που απομόνωσα, είναι η μεγαλύτερη μπούρδα που έχω διαβάσει εδώ και χρόνια.

Και προκαλώ οποιονδήποτε να το αποδείξει μετρητικά, μιας και πρόκειται για καθαρά τεχνικό επιχείρημα: λογικά θα πρέπει τα μικρής στάθμης σήματα να μην υπάρχουν καθόλου. Eκείνες οι επιτροπές δεοντολογίας για τις διαφημίσεις, τι στο καλό κάνουν??

Εντάξει, μπούρδα δεν είναι, απλά θα μπορούσε να τιο διατυπώσει καλύτερα .:grinning-smiley-043
Προφανώς δεν αναφέρεται στην ύπαρξη σημάτων χαμηλού πλάτους αλλά στην ποιότητα με την οποία που αυτά αναπαράγονται.
Το φαινόμενο ονομάζεται crossmodulation distortion και είναι υπαρκτό σε ΟΛΑ τα Push-pull σταδια (τρανζίστορ, λυχνία, FET, κλπ).
Αυτός ο τύπος της παραμόρφωσης οφείλεται σε μικροδιαφόρες που έχει δεχθεί η κάθε ημιπερίοδος του σήματος κατά την ενίσχυση και εντοπίζεται στό πέριξ του μηδενός σημείο του τελικού σήματος στό σημείο εξόδου. Γίνεται δε αισθητό στα μικρά σήματα διότι η % παραμόρφωση που έχουν δεχθεί είναι πολύ μεγαλύτερη απο ότι στα 'μεγάλα' σήματα.

Ένα άλλο πλεονέκτημα που θα ανέφερα για τα SE (σε σχέση με τα OTL) είναι ότι o μετασχηματιστής αποθηκεύει ενέργεια και αυτό ακούγετε.
Ειδικά στα μικροδυναμικά η διαφορά είναι τεράστια.

Φυσικά η επιλογή του καθενός είναι προσωπικό θέμα, αλλά απο επιστημονικής απόψεως υπάρχουν κάποια πράγματα αναμφισβήτητα...
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
tonal, με το φαινόμενο που περιγράφεις την έχω ‛πατήσει’ και εγώ πολλές φορές. Όταν πολλές συχνότητες ακυρώνονται και κάποιες λίγες ενισχύονται ξαφνικά ακούς πράγματα που ποτέ δεν είχες ξανα-ακούσει … στην αρχή τρελαίνεστε και λές ‛μα τι άκουσα τώρα’… μετά παρατηρείς ότι έχουν εξαφανιστεί τα υπόλοιπα όργανα...
Έχει την πλάκα του ;-)
 

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίε

Καλά Τζιμ. Ακούγονται πιο καθαρά σημαίνει ότι είναι υψηλότερης στάθμης από ότι σε ένα ΠΠ. Πράγμα που δεν συμβαίνει. Ή ότι "μπερδεύονται" λιγότερο με άλλα μέρη του σήματος (παραμόρφωση ενδοδιαμόρφωσης). Αυτό κι αν δεν συμβαίνει!

Για τις υστερήσεις των μ/σ να το ξαναπώ: Δεν υπάρχει μέτρηση στο audio που να δείχνει ότι η υστέρηση προκαλεί κάποια μετρήσιμη αλλοίωση. Τελεία. Ψέματα λέω, υπάρχει, αλλά αφορά ΜΟΝΟ στα μπάσα και σε μεγάλες - για το μέγεθος του μ/σ- στάθμες.
Όχι όμως παλαβά του τύπου υστέρηση--> άρα δεν προλαβαίνει να αλλάξει πολικότητα σε χαμηλές στάθμες--> άρα χάνουμε τη "λεπτομέρεια". Αυτό είναι καλό παραμύθι, αλλά δεν έχει δράκο.

Μένει μόνο η ακουστική εντύπωση. Αν κάποιος μπορεί να πει με σιγουριά ότι ΑΠΟΜΟΝΩΣΕ όλους τους άλλους παράγοντες και η ακουστή διαφορά οφείλεται στην υστέρηση, εγώ θα πάρω ληγμένα.


Φιλτατε Κωσταντινε, θα μου επιτρεψεις να διαφωνισω.

1. Το οτι ακουγονται πιο καθαρα δεν σημαινει οτι ειναι υψιλοτερης σταθμης.
Ουτε και νομιζω οτι υποννοειται κατι τετοιο απο τον κειμενογραφο, τουλαχιστον αυτο καταλαβαινω εγω με τα επιδεπδου Lower αγγλικα μου. Τωρα αν διαβαζω εγω λαθος και οντως εννοει αυτο, τοτε ναι, λεει χαζομαρες.

2. Περι υστερισης με δυο λογια. Δεν υπαρχει ποτε περιπτωση Μ/τ με πυρηνα να μη εχει υστεριση. Αν δουμε ενα τυπικο διαγραμμα B vs H , οταν ο πυρηνας μαγνητιστει εξαιτιας μια τασης στο πρωτευων του, θα παραμεινει μαγνητισμενος ακομα και οταν μηδενιστει αυτη η ταση και θα χρειαστει μια παραπανιστη ενεργεια (ταση) για να επιστρεψει στο μηδεν.
(retentivity=ιδιοτητα του μεταλλου να παραμενει μαγνητισμενο / δεν το αναφερω για σενα / ξερω οτι το ξερεις, αλλα για να μπορει καποιος να κανει search )
Αλλωστε το RHD το λεει ξεκαθαρα στο κεφ. 230 seλιδα, το ανεβασα εχθες
"the areas of the curve ACBEFGA represent the power loss, known as hysterisis loss"
Κωστα, πως ειναι δυνατον η ισχυς αυτη να μην ειναι μετρησημη ?
Ασχετως εαν ειναι μικρη ή μεγαλη ή ακουστη κλπ.

Στα SE τωρα και για να ακριβολογουμε και να μην κλεβουμε, επισεις υπαρχει υστεριση, απλα δεχομαστε (μας βολευει:grinning-smiley-043 ) οτι αν το Ac βολταζ δεν ειναι πολυ μεγαλο ή/και ο Μ/Τ δεν δουλευει σε πολυ χαμηλη περιοχη της μπαντας τοτε η καμπυλη ACBEFGA (απο το χθεσινο συνημενο) βρισκεται στο ανω δεξι μερος του διαγραμματος, κατανταει σχεδον ευθεια, και η "χαμενη" ισχυς ειναι αμελητεα.

Αυτα και τελος απο μενα, δεν ξαναγραφω αλλο για αυτο, τα υπολοιπα απο κοντα στην επομενη diy συναντηση.


Χαιρετισμοι
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Λάμπες, τρανζίστορ, MOSFET, κλπ. Απορίε

Καλά Τζιμ. Ακούγονται πιο καθαρά σημαίνει ότι είναι υψηλότερης στάθμης από ότι σε ένα ΠΠ. Πράγμα που δεν συμβαίνει. Ή ότι "μπερδεύονται" λιγότερο με άλλα μέρη του σήματος (παραμόρφωση ενδοδιαμόρφωσης). Αυτό κι αν δεν συμβαίνει!

Για τις υστερήσεις των μ/σ να το ξαναπώ: Δεν υπάρχει μέτρηση στο audio που να δείχνει ότι η υστέρηση προκαλεί κάποια μετρήσιμη αλλοίωση. Τελεία. Ψέματα λέω, υπάρχει, αλλά αφορά ΜΟΝΟ στα μπάσα και σε μεγάλες - για το μέγεθος του μ/σ- στάθμες.
Όχι όμως παλαβά του τύπου υστέρηση--> άρα δεν προλαβαίνει να αλλάξει πολικότητα σε χαμηλές στάθμες--> άρα χάνουμε τη "λεπτομέρεια". Αυτό είναι καλό παραμύθι, αλλά δεν έχει δράκο.

Μένει μόνο η ακουστική εντύπωση. Αν κάποιος μπορεί να πει με σιγουριά ότι ΑΠΟΜΟΝΩΣΕ όλους τους άλλους παράγοντες και η ακουστή διαφορά οφείλεται στην υστέρηση, εγώ θα πάρω ληγμένα.


Κωνσταντίνε, όπως και να έχει το πράγμα, εάν παραλειφθεί ο ΜΤΣ εξόδου, αυτό μόνον ως πλεονέκτημα μπορεί να εκληφθεί, υπό την προϋπόθεση βέβαια πως το αντίστοιχο κύκλωμα λειτουργεί σωστά. Δεν ξέρω πόσο όρεξη έχετε και γιατί συζητείτε το δίλημμα κλασικού λαμπάτου - OTL, αλλά έχω την εντύπωση πως διαφωνείτε για κάτι που έχει λήξει προ δεκαετιών. Άσε δηλαδή που τα πρώτα χρόνια των τρανζίστορ υπήρξαν και ενισχυτές με τρανζίστορ και ΜΤΣ εξόδου. Βλέπεις, η συνήθεια είναι κάτι που υπερισχύει της λογικής.

Τα τρανζίστορ ως στοιχεία ισχύος είναι κάτι που έχει υποσκελίσει ο,τιδήποτε παλαιότερο, κι αυτό όποιος δεν το αποδέχεται, απλώς εθελοτυφλεί. Θες χωρίς ανάδραση, θες με ανάδραση, πάρτο όπως θέλεις. Η μεγαλύτερη γραφικότητα είναι το θέμα ανάδραση - όχι ανάδραση. Εκεί είναι να γελάει κανείς...