Πριν από κάνα μήνα βρήκα αυτή την κασεττίνα της Readers Digest, αγγλικής κοπής σε καλή κατάσταση (οι δίσκοι, όχι το κουτί) και καλή τιμή. Το κουτί είχε πάρει υγρασία σε κάποια φάση της ζωής του, η γάτα μου φρόντισε να τακτοποιήσει και το κόκκινο περιτύλιγμα.
View attachment 110429
Δείτε όμως το περιεχόμενο και πείτε μου αν αξίζει τα 25 ψωροευρώ που πλήρωσα, για την κασσετίνα και τα μεταφορικά
View attachment 110431
Περιέχει τουλάχιστον 4 κλασικές και περιζήτητες ηχογραφήσεις, (Brahms με Reiner, Sibelius με Barbirolli, Dvorak με Kempe, Stravinsky με Oscar Danon). Οι υπόλοιπες κυμαίνονται μεταξύ του εξαιρετικού (Haydn/Mozart με Krips), του ενδιαφέροντος (Bizet με Charles Munch) και του good to have (Chopin/Tchaikovsky με Earl Wild).
Αυτή η συλλογή είναι ένα από τα πιο αξιόλογα κουτιά της κλασσικής μουσικής. Ένας μουσικός παραγωγός που είναι ταυτόχρονα και μαέστρος (Charles Gerhardt) το 1964 μαζεύει δώδεκα τεράστιους μαέστρους για να διευθύνουν μια πολύ καλή (όχι την καλύτερη) Αγγλική ορχήστρα. Είναι η Royal Philharmonic Orchestra που είχε ιδρύσει ο Thomas Beecham. Καταλαβαίνει κανείς την σημασία κάθε παραγωγής όταν ο παραγωγός είναι ο ίδιος και μαέστρος. Εκτός του Gerhardt δεν γνωρίζω άλλο μαέστρο που ήταν και παραγωγός εκτός του Otto Gerdes που ανελάμβανε παραγωγές για λογαριασμό της DG στην οποία διετέλεσε μάλιστα και καλλιτεχνικός διευθυντής. Σε αυτόν οφείλεται η παραγωγή των συμφωνιών του Beethoven Karajan 1962. Ένα ακόμη κουτί απόλυτης καλλιτεχνικής αξίας. Αυτά βέβαια πριν αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση της εταιρίας ο Karajan που τα έκανε όλα σε ένα.
View attachment 112451 View attachment 112452
Η Αμερικανική έκδοση.
Ο Kempe ομποίστας και ο ίδιος συζητά με το όμποε για το σόλο του στον Don Juan
Στην Αμερικάνικη έκδοση η μόνη διαφορά είναι ότι ο Rudolf Kempe, ο τότε διευθυντής Royal Philharmonic Orchestra, δεν παίζει την 8η τουDvorak αλλά Don Juan και Respighi-The pines of Rome. Αυτό είναι πραγματικά παράξενο.
Μερικές από τις ηχογραφήσεις αυτού του κουτιού έχουν επανεκδοθεί μόνο από την Chesky. Μεταξύ αυτών η περίφημη 4η Brahms-Reiner ή Sibelius 2η-Barbirolli ενώ άλλες ηχογραφήσεις όπως ο Petrushka με τον Danon δεν βρίσκονται σε cd.
Ο Reiner επέλεξε ο ίδιος να διευθύνει την 4η του Brahms. Άκουσε την ολοκληρωμένη ηχογράφηση στο σπίτι του στο Connecticut ένα μήνα πριν πεθάνει και έλεγε ότι ήταν ο ωραιότερος δίσκος που έχει κάνει.
View attachment 112441
Βάζοντας να συγκρίνω την Chesky με το original νομίζω ότι το original υπερέχει αλλά όχι σημαντικά. Συνεπώς η Chesky έχει κάνει καλή δουλειά στις ανατυπώσεις της (σημειωτέο ότι στον φίλο μου geovar άρεσε περισσότερο η Chesky).
Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε ότι ο Barbirolli (μαζί με τον Beecham που ήταν και φίλος του συνθέτη) είναι από τους μεγαλύτερους μαέστρους στον Sibelius. Ήδη το 1939-1940 εκτελούσε όλο το κύκλο του Sibelius με την New York Philarmonic προς τιμή των 75ων γενεθλίων του συνθέτη και αργότερα με την ορχήστρα του (Halle’) ηχογράφησε τον πλήρη κύκλο. Ο Sibelius του είχε κάποτε εκφράσει σε επιστολή τον θαυμασμό και την χαρά του όταν τον άκουγε να διευθύνει τα έργα του. Την δεύτερη ημέρα της συγκεκριμένης εγγραφής ο Barbirolli έχασε την μητέρα του με την οποία είχε ιδιαίτερη σύνδεση αλλά συνέχισε την ηχογράφηση σαν φόρο τιμής στην μνήμη της.
View attachment 112443 View attachment 112444
O Barbirolli ακούει την ηχογράφηση της 2ης του Sibelius
Όταν άκουσα τον Petroushka με τον Oskar Danon δεν πίστευα τα αυτιά μου και ξανάβγαλα να ακούσω μια χρυσή Vanguard με τον Mackerras βLondon Symphony Οrchestra. Ο Danon σαν εγγραφή και σαν εκτέλεση μου άρεσε περισσότερο από τον Mackerras. Κρίμα που έχει τόσο λίγες ηχογραφήσεις.
View attachment 112445 View attachment 112446
Ο Oscar Danon εξηγεί στις τρομπέτες <οχι δυνατά> στην Αγάπη για τρια Πορτοκάλια του Προκόφιεφ.
Ο τρομπονίστας στο σόλο του στον Petroushka.
Θαυμάσιος ο Horensein στα αποσπάσματα Wagner. Με περισσή μετριοφροσύνη έλεγε ότι δεν θα ξεχάσει ποτέ μια παράσταση στο Bayreuth τον τρομακτικό ήχο των πνευστών στο Venus berg με τον Toscanini Εδώ διάβασα κάτι που το βρήκα σωστό. Το ανάλογο της ουβερτούρας του Ιπτάμενου Ολλανδού στην πεζογραφία θα μπορούσε να είναι <ο Τυφώνας> του Joseph Conrad (περίπου εθνικός συγγραφέας των Άγγλων που έμαθε Αγγλικά μετά τα 20 του χρόνια).
View attachment 112447 View attachment 112448