Οξειδωμένος καθρέπτης

gr_1958

New member
25 May 2009
14
[FONT=&quot]Καλῶς σᾶς βρίσκω κι ἐγώ Δαμιανέ, Σπύρο καὶ Δημοκηδῆ καὶ σᾶς εὐχαριστῶ γιὰ τὸ ζεστό σας καλωσόρισμα..[/FONT]

[FONT=&quot]Σᾶς χαιρετῶ κι ἐγὼ καὶ σᾶς λέω πὼς ἡ χαρὰ εἶναι καὶ δική μου διότι νοιώθω πάντα ἔτσι χαρούμενος ὅταν γνωρίζω λάτρεις τῆς (κλασικῆς) μουσικῆς. Στὸ νησὶ ποὺ βρίσκομαι δυστυχῶς δὲν μοιράζομαι τὴν ἀγάπη μου γιὰ τὴ μουσικὴ που ἀγαπῶ λόγῳ τῶν διαφορετικῶν μουσικῶν ἐνδιαφερόντων καὶ ἐπιλογῶν τῶν γύρω μου. Ἄλλο ἄν τους ἐκτιμῶ γιὰ ἄλλους λόγους. Οἱ μουσικές μου ἐπιλογὲς μὲ ἔχουν τρόπον τινὰ «περιθωριοποιήσει» ὅσον ἀφορᾶ αὐτό μου τὸ χόμπι κυρίως ὅσον ἀφορᾶ τὴ κλασικὴ μουσικὴ καὶ λιγότερο τὴ [/FONT][FONT=&quot]Jazz[/FONT][FONT=&quot]. Γιατὶ γιὰ χόμπι πρόκειται - ὅσο κι ἄν ἀγαπῶ τὴ μουσικὴ καὶ τὴν ἀκούω τόσα χρόνια. Δὲν εἶμαι μουσικὸς οὔτε ἔχω κάνει μουσικὲς σπουδὲς. Εἶμαι, παρ’ ὅλ’ αὐτὰ, ἔνθερμος ἀκροατής. Γι’ αὐτὸ, ὡς ἀκροατής, εἰλικρινὰ χαίρομαι που ἔτυχε νὰ σᾶς συναντήσω.[/FONT]

[FONT=&quot]Ἄς πάρω, ὅμως, τὸν καθένα σας ξεχωριστά.[/FONT]

[FONT=&quot]Δαμιανέ, ἴσως εἶναι μιὰ εὐκαιρία τούτη νὰ γνωρίσης ἕναν ἐξαιρετικὸ ἀρχιμουσικὸ ποὺ τυγχάνει ἀρκετὰ παραγνωρισμένος: τὸν [/FONT][FONT=&quot]Hermann[/FONT][FONT=&quot] Abendroth[/FONT][FONT=&quot]. Τὰ [/FONT][FONT=&quot]CDs [/FONT][FONT=&quot]του στὴν [/FONT][FONT=&quot]Arlecchino [/FONT][FONT=&quot]τὰ ἀγόρασα πρὶν ἀρκετὰ χρόνια καὶ, ἐπειδὴ ἡ ἐταιρεία αὐτὴ ἔχει κλείσει δυστυχῶς, εἶναι δύσκολο νὰ βρεθοῦν. Μπορεῖ, ὅμως, νὰ βρῆ κανεὶς δουλειὲς τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth [/FONT][FONT=&quot]στὴ [/FONT][FONT=&quot]Music[/FONT][FONT=&quot] & [/FONT][FONT=&quot]Arts [/FONT][FONT=&quot]ἐδῶ:[/FONT]
[FONT=&quot]http://www.musicandarts.com/conductors/abendroth.html [/FONT]
[FONT=&quot]καὶ στὴν [/FONT][FONT=&quot]TAHRA[/FONT][FONT=&quot] ἐδῶ:[/FONT]
[FONT=&quot]http://www.tahra.com/catalogue.php?...rie=1&search_data=76&submit_rechercher=Search [/FONT]
[FONT=&quot]Οἱ ἀνωτέρω σύνδεσμοι εἶναι ἀρκετοὶ γιὰ (παραπάνω ἀπὸ ἁπλῆ) γνωριμία μὲ τὸν καλλιτέχνη. Φυσικὰ, μπορεῖ κανεὶς νὰ βρῆ (κάποια ἀπό) τὰ [/FONT][FONT=&quot]CDs [/FONT][FONT=&quot]σὲ μουσικὰ καταστήματα τῶν Ἀθηνῶν.[/FONT]
[FONT=&quot]Ὅσον ἀφορᾶ τὴ συμμετοχή μου στὶς καταχωρήσεις τῶν μελῶν τοῦ [/FONT][FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot], καὶ βέβαια θὰ προσθέτω τὴ γνώμη καὶ τὰ σχόλιά μου ὅποτε ἔχω νὰ πῶ κάτι.[/FONT]
[FONT=&quot]Σχετικὰ μὲ τὰ βινύλια, πρέπει νὰ πῶ πὼς τά ἐγκατέλειψα ὡς ἀγορὲς καὶ ὡς ἀκροάσεις τὸ 1991 ὅταν εἶδα πλέον πὼς δὲν μποροῦσα νὰ ἀρκοῦμαι στὸ βινύλιο γιὰ τὴ μουσική μου· το [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] εἶχε μπεῖ πλέον γιὰ τὰ καλὰ στὴν ἀγορὰ καὶ ὅποιος ἐπέμενε σ’ αὐτὸ ἀναγκαστικὰ δὲν θὰ μποροῦσε νὰ γνωρίζη πλέον τὶς καινούριες κυκλοφορίες. Μόλις πρὸ ἑξαμήνου περίπου ἀποφάσισα νὰ «ἐπαναδραστηριοποιήσω» τὸ θέμα τοῦ βινυλίου. Αὐτὸ εἶναι καὶ τὸ διάστημα πού ἀγοράζω μεταχειρισμένα βινύλια κλασικῆς μουσικῆς (ἀπὸ τὴν Ἀθήνα). Δὲν ἔχω πολλά, κατὰ συνέπεια. Ἔχω, ὅμως, πολλὰ βινύλια ἀπὸ παλιότερα, τότε που ἄκουγα ρὸκ μουσική. Ὅπως καὶ [/FONT][FONT=&quot]Jazz[/FONT][FONT=&quot] βινύλια.[/FONT]
[FONT=&quot]Ἡ κλασική μου δισκοθήκη ἀποτελεῖται ἀπὸ [/FONT][FONT=&quot]CDs [/FONT][FONT=&quot]ἀγορασμένα ἀπὸ τὸ 1991 ὥς σήμερα. Ὅ,τι ἀναφέρω στὶς καταχωρήσεις μου προέρχεται ἀπό αὐτὰ τὰ [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot]. Εἶναι ἀρκετὰ καὶ θὰ χαρῶ νὰ μοιραστῶ μαζὶ σας τὰ συναισθήματα που ἔχω νοιώσει ἀκούγοντάς τα καὶ τὴ γνώμη που μοῦ ἔχουν διαμορφώσει.[/FONT]
[FONT=&quot]Δυστυχῶς, Δαμιανέ, δὲν ἔχω ἐμπειρία στὴν ἀγορὰ βινυλίων ἀπὸ τὸ Διαδίκτυο. Ἄν βρῶ, ὅμως κάτι ἀξιόλογο, θὰ ἐνημερώσω. Εἶμαι τρόπον τινὰ «φρέσκος».[/FONT]

[FONT=&quot]Σπύρο, στὸ κουτὶ τῆς [/FONT][FONT=&quot]Berlin [/FONT][FONT=&quot]Classics[/FONT][FONT=&quot] ποὺ ἀνέφερες περιέχεται αὐτὴ ἡ 4η τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Schumann[/FONT][FONT=&quot] μὲ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] ποὺ ἀνέφερα ὡς ἐξαιρετική! Τὸ δικό μου κουτὶ εἶναι πενταπλὸ καὶ τὸ δικό σου ἑπταπλό. Ἔψαξα στὸ Διαδίκτυο τὰ περιεχόμενα τοῦ κουτιοῦ σου καὶ εἶδα πὼς τὰ ἔργα στὰ [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot] ποὺ λείπουν ἀπό τὸ δικό μου πενταπλὸ, τὰ ἔχω ἀλλοῦ. Ἔχω, για παράδειγμα, τὴν 9η τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Beethoven[/FONT][FONT=&quot] μὲ τοὺς [/FONT][FONT=&quot]Laux[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]Eustrati[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]Suthaus [/FONT][FONT=&quot]καὶ [/FONT][FONT=&quot]Paul[/FONT][FONT=&quot] ([/FONT][FONT=&quot]Leipzig[/FONT][FONT=&quot], 29.06.1951) σὲ μονὸ [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] τῆς [/FONT][FONT=&quot]Berlin[/FONT][FONT=&quot] Classics[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]Χαίρομαι ποὺ σὲ ἔβαλα στὴ διαδικασία νὰ ξεσκαλίσης τὸ κουτὶ τῆς [/FONT][FONT=&quot]Berlin [/FONT][FONT=&quot]Classics[/FONT][FONT=&quot] καὶ νὰ ἀκούσης τὴν 4η τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Schumann[/FONT][FONT=&quot] ποὺ πρότεινα. Ἐσύ, πάλι, μὲ ἔβαλες νὰ ψάξω νὰ δῶ ἄν ἔχω τὸν [/FONT][FONT=&quot]Mozart[/FONT][FONT=&quot] τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] γιὰ τὸν ὁποῖο ἔγραψες καλὰ λόγια. Καὶ τὸν βρῆκα! Ἔχω μερικὲς συμφωνίες τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Mozart[/FONT][FONT=&quot] μὲ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] στὴ γαλλικὴ [/FONT][FONT=&quot]Arlecchino[/FONT][FONT=&quot] (ποὺ ἔχει δυστυχῶς κλείσει, ὄπως ἔγραψα παραπάνω – εἶχε ἕναν ἀπίστευτα ἐνδιαφέροντα ἱστορικὸ κατάλογο γιὰ τόν ὁποῖο θὰ σᾶς μιλήσω μιὰν ἄλλη φορά). Ἐκτὸς ἀπὸ τὶς συμφωνίες τοῦ Ἀμαδέου ποὺ ἀνέφερες καὶ ποὺ εἶναι ὄντως πολύ καλὲς μὲ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] (πόσο δίκιο εἶχες – τὶς εἶχα ξεχάσει...), ἔχω καὶ κἄνα-δυὸ ἀκόμα. Ἀνάμεσά τους εἶναι καὶ ἡ 29η! Ἄ..., λοιπὸν, ἡ 29η εἶναι ἡ ἀγαπημένη μου συμφωνία τοῦ Ἀμαδέου (Θεόφιλου, δηλαδή). Δὲν λέω ἡ καλλίτερή του – λέω ἡ ἀγαπημένη μου. Μέχρι τώρα ἡ ἑρμηνεία που προτιμοῦσα ἦταν ἐκείνη τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Guido[/FONT][FONT=&quot] Cantelli[/FONT][FONT=&quot] μὲ τὴ [/FONT][FONT=&quot]Philharmonia[/FONT][FONT=&quot] Orchestra[/FONT][FONT=&quot] ἠχογραφημένη στερεοφωνικὰ ἀπὸ τὴν [/FONT][FONT=&quot]EMI[/FONT][FONT=&quot] τὸν Ἰούνιο τοῦ 1956. Ἡ τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] εἶναι μιὰ μεγάλη (γιὰ μένα) ἑρμηνεία ποὺ δὲν μπορῶ αὐτὴ τὴ στιγμὴ νὰ τὴν προτιμήσω ἀπό ἐκείνη τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Cantelli[/FONT][FONT=&quot] – προφανῶς ἀπὸ συνήθεια. Δὲν μοῦ ἀρέσουν οἱ ἐκδοχὲς γι’ αὐτὴ τὴ συμφωνία οὔτε τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Thomas [/FONT][FONT=&quot]Beecham[/FONT][FONT=&quot], οὔτε τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Otto[/FONT][FONT=&quot] Klemperer[/FONT][FONT=&quot], οὔτε τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Bruno[/FONT][FONT=&quot] Walter[/FONT][FONT=&quot]. Μοῦ ἀρέσει, ὅμως, τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Nikolaus[/FONT][FONT=&quot] Harnoncourt [/FONT][FONT=&quot]μὲ τὴν [/FONT][FONT=&quot]Concertgebouw [/FONT][FONT=&quot]Orchestra[/FONT][FONT=&quot] (στὴν [/FONT][FONT=&quot]Teldec[/FONT][FONT=&quot] τὸ 1984) καθὼς καὶ τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Barry[/FONT][FONT=&quot] Wordsworth[/FONT][FONT=&quot] μὲ τὴν [/FONT][FONT=&quot]Capella[/FONT][FONT=&quot] Istropolitana[/FONT][FONT=&quot] (στὴν [/FONT][FONT=&quot]Naxos[/FONT][FONT=&quot] τὸ 1988). Εἶναι μιὰ συμφωνία γεμάτη δροσιὰ καὶ μελωδία ποὺ δεν τῆς ταιριάζει ὁ ἀργός ([/FONT][FONT=&quot]Beecham[/FONT][FONT=&quot]) οὔτε ὁ βαρὺς καὶ ἐπιβλητικὸς ρυθμὸς ([/FONT][FONT=&quot]Klemperer[/FONT][FONT=&quot]) ἀλλὰ ἡ ἀνάλαφρη ἄποψη μὲ ἐνθουσιασμὸ καὶ τονισμὸ τῶν ἐναλλαγῶν τοῦ ρυθμοῦ. Ἐδῶ ὁ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] εἶναι πειστικὸς καὶ γοητευτικὸς μὲ τὸν δροσερὸ, νεανικὸ [/FONT][FONT=&quot]Mozart[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]

[FONT=&quot]Τέλος, σὲ εὐχαριστῶ καὶ ἐσένα, Δημοκηδῆ. Ἡ γνώση μου δὲν εἶναι ἀστείρευτη. Κι ἐγώ προσδοκῶ στὸ νὰ μάθω ἀπὸ σᾶς καὶ νὰ ἀνταλλάξω μαζὶ σας τὶς ἀπόψεις μου – πάντα καλοπροαίρετα. Ἰδιαίτερη εὐχαρίστηση μοῦ ἔδωσε ἡ πρόσκλησή σου στὶς πραγματικὲς συγκεντρώσεις σας. Καὶ βέβαια λέω ναὶ σὲ κάτι τέτοιο· θὰ εἶναι μεγάλη μου χαρά. Πρὸς τὸ παρὸν πρέπει νὰ βρίσκομαι στὸ νησὶ λόγῳ υποχρεώσεων. Ὅμως, ἀργότερα, μέσ’ τὸ καλοκαίρι, προβλέπω νὰ ἀνεβῶ στὴν Ἀθήνα καὶ τότε θὰ εἶναι δυνατὸν να γνωριστῶ μὲ ὅλους σας ποὺ συναντιέστε γιὰ μουσικὲς ἐμπειρίες.[/FONT]

[FONT=&quot]Ἀρκετὰ μ’ αὐτὴ τὴν καταχώρηση. Νομίζω πὼς εἶναι ἀρκετὰ μακροσκελής. Καὶ βέβαια θὰ τὰ ξαναποῦμε. Ὥς τότε νὰ εἶστε ὅλοι σας καλά.[/FONT]
[FONT=&quot]Σᾶς ευχαριστῶ καὶ πάλι.[/FONT]
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Aγαπητέ gr 1958.
Γιά λόγους διευκολύνσεως και μόνον σού παραθέτω μια κατάταξη έργων Κλασσικής πού έχει επεξεργαστεί ένα απο τά πιό Ενεργά Μέλη της Κατηγορίας ο Skakinen.
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=39378
Θάταν σημαντικό γιά όλους μας να προσέθετες την γνώμη σου σέ οτι θεωρήσεις ενδιαφέρον.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,973
Έχουν κάτι ιδιαίτερο οι εκτυπώσεις της ΕΤΕΡΝΑ; Απο περιέργεια ρωτω.


κατά την γνώμη μου δεν έχουν (χαιφιντελικό, αν αυτό εννοείς) ενδιαφέρον... είχα ασχοληθεί κατά το παρελθόν και δεν είδα φως ... από πλευράς ερμηνειών, υπάρχουν αρκετές εξαιρετικές περιπτώσεις ...
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
κατά την γνώμη μου δεν έχουν (χαιφιντελικό, αν αυτό εννοείς) ενδιαφέρον... είχα ασχοληθεί κατά το παρελθόν και δεν είδα φως ... από πλευράς ερμηνειών, υπάρχουν αρκετές εξαιρετικές περιπτώσεις ...

Aμφότερα...thanks ;)
 

gr_1958

New member
25 May 2009
14
[FONT=&quot]Μετὰ τοὺς Δαμιανό, Σπύρο καὶ Δημοκηδῆ μὲ καλωσόρισαν κι ἄλλοι ἐδῶ στὸ [/FONT][FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]Ἔτσι, εὐχαριστῶ γιὰ τὸ καλωσόρισμά τους καὶ τὸν Κώστα (Ζαγγογιάνη) ἀλλὰ καὶ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Skakinen[/FONT][FONT=&quot]. Νὰ εἶστε καλὰ.[/FONT][FONT=&quot]Χαίρομαι ποὺ σᾶς συναντῶ![/FONT]

[FONT=&quot]Κώστα, ἔγραψες πὼς γνώρισες καὶ ἀγάπησες τὴν 3η Συμφωνία τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Brahms [/FONT][FONT=&quot]μὲ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot]. Ἀπὸ περιέργεια, θὰ ἦταν τραβηγμένη λεπτομέρεια νὰ ρωτήσω ποιὰ ἀκριβῶς ἑρμηνεία του ἄκουσες;[/FONT]
[FONT=&quot]Ὁ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] ἔχει κάνει τρεῖς φορὲς τὴν 3η τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot]:[/FONT]
[FONT=&quot]1) 15 Ἰουνίου 1951 μὲ τὴν [/FONT][FONT=&quot]RSO [/FONT][FONT=&quot]Prague[/FONT][FONT=&quot] ἠχογραφημένη στὸ [/FONT][FONT=&quot]Rudolfinum[/FONT][FONT=&quot] τῆς Πράγας ἀπὸ τὴ [/FONT][FONT=&quot]Supraphon[/FONT][FONT=&quot]. Αὐτὴ ἡ ἠχοφράφηση βρίσκεται στὸ κουτὶ τριῶν [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot]τῆς [/FONT][FONT=&quot]TAHRA [/FONT][FONT=&quot]μὲ κωδικὸ [/FONT][FONT=&quot]TAH[/FONT][FONT=&quot] 378/380 καὶ ἔχει πολὺ καλὸ μονοφωνικὸ ἦχο (ἐκτὸς τοῦ ὅτι εἶναι ὑπέροχη ἑρμηνεία – ναί, ἱκανὴ νὰ σὲ κάνη νὰ ἀγαπήσης τὸ ἔργο αὐτὸ τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot]μὲ τὸ πρῶτο ἄκουσμα – [/FONT][FONT=&quot]love [/FONT][FONT=&quot]at[/FONT][FONT=&quot] first[/FONT][FONT=&quot] listening[/FONT][FONT=&quot]...)[/FONT]
[FONT=&quot]2) 17 Μαρτίου 1952 μὲ τὴν [/FONT][FONT=&quot]RSO [/FONT][FONT=&quot]Leipzig[/FONT][FONT=&quot]. Τούτη εἶναι ἡ ἐπίσημη ἠχογράφηση γιὰ τὴν (ἀνατολικογερμανική) [/FONT][FONT=&quot]ETERNA[/FONT][FONT=&quot]. Βρίσκεται στὸ [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot]τῆς [/FONT][FONT=&quot]Berlin [/FONT][FONT=&quot]Classics[/FONT][FONT=&quot] μὲ κωδικὸ BC94332 μαζὶ μὲ τὴν 4η τοῦ ἴδιου συνθέτη. Ἔχει ἐκδοθεῖ καὶ ἀπὸ κάμποσες ἄλλες ἑταιρείες.[/FONT]
[FONT=&quot]3) 15 Ἀπριλίου 1956 μὲ τὴν [/FONT][FONT=&quot]RSO[/FONT][FONT=&quot] Berlin[/FONT][FONT=&quot]. Βρίσκεται σὲ [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] τῆς [/FONT][FONT=&quot]TAHRA[/FONT][FONT=&quot] μὲ κωδικὸ [/FONT][FONT=&quot]TAH[/FONT][FONT=&quot] 145.[/FONT]

[FONT=&quot]Ἀπὸ τίς παραπάνω ἔχω μόνον τὴν πρώτη ἑρμηνεία (1951) καὶ εἶναι ἐξαιρετική. Τὶς ἄλλες δύο δὲν τὶς ἔχω ἀκούσει. Ἐπὶ πλέον ἔχω μιὰ 3η τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot] σὲ ἕνα [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] τῆς [/FONT][FONT=&quot]Arlecchino[/FONT][FONT=&quot] (κωδικὸς [/FONT][FONT=&quot]ARL[/FONT][FONT=&quot] 108) μαζὶ μὲ τὴ 2η τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Sibelius[/FONT][FONT=&quot]. Εἶναι μὲ τὴ [/FONT][FONT=&quot]Radio[/FONT][FONT=&quot] Symphony[/FONT][FONT=&quot] Orchestra[/FONT][FONT=&quot] Leipzig[/FONT][FONT=&quot] ἠχογραφημένη τὸ 1949. Εἶναι μιὰ ἐπίσης καλὴ ἑρμηνεία μὲ καλὸ σχετικὰ ἦχο – προτιμῶ, ὅμως, τὴν ἑρμηνεία τῆς Πράγας (1951). Ἐπὶ πλέον τούτη τὴν τελευταία ἑρμηνεία τοῦ 1949 δὲν τὴ βρίσκω ἀναφερόμενη στὴ δισκογραφία τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] καὶ διατηρῶ κάποια ἐπιφύλαξη: εἴτε ἔχει κάνει λάθος στὴν ἡμερομηνία ἡ [/FONT][FONT=&quot]Arlecchino[/FONT][FONT=&quot] (πού, ἄν συμβαίνη, δὲν θὰ εἶναι ἡ πρώτη φορά...) εἴτε εἶναι μιὰ παράλειψη στὴ δισκογραφία τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] ποὺ συμβουλεύομαι. Θεωρῶ τὸ πρῶτο πιθανότερο (δηλ. λάθος τῆς [/FONT][FONT=&quot]Arlecchino).[/FONT]

[FONT=&quot]Skakinen, [/FONT][FONT=&quot]μετὰ [/FONT][FONT=&quot]ἀπὸ[/FONT][FONT=&quot] προτροπὴ [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Σπύρου[/FONT][FONT=&quot] πῆγα [/FONT][FONT=&quot]καὶ[/FONT][FONT=&quot] ἔριξα[/FONT][FONT=&quot] μιὰ [/FONT][FONT=&quot]πολὺ[/FONT][FONT=&quot] γρήγορη [/FONT][FONT=&quot]ματιὰ[/FONT][FONT=&quot] σὲ[/FONT][FONT=&quot] κάποιες [/FONT][FONT=&quot]ἀπὸ[/FONT][FONT=&quot] τὶς [/FONT][FONT=&quot]σελίδες[/FONT][FONT=&quot] τῆς [/FONT][FONT=&quot]κλασικῆς[/FONT][FONT=&quot] ποὺ[/FONT][FONT=&quot] ἔχεις[/FONT][FONT=&quot] ἐπιμεληθεῖ[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Δὲν [/FONT][FONT=&quot]ἔχω[/FONT][FONT=&quot] τίποτα[/FONT][FONT=&quot] ἄλλο[/FONT][FONT=&quot] νὰ [/FONT][FONT=&quot]προσθέσω [/FONT][FONT=&quot]παρὰ [/FONT][FONT=&quot]μόνον[/FONT][FONT=&quot] νὰ [/FONT][FONT=&quot]συμφωνήσω[/FONT][FONT=&quot] μὲ[/FONT][FONT=&quot] τὰ [/FONT][FONT=&quot]ἔνθερμα [/FONT][FONT=&quot]σχόλια [/FONT][FONT=&quot]ὅλων[/FONT][FONT=&quot] τῶν[/FONT][FONT=&quot] μελῶν[/FONT][FONT=&quot] ποὺ[/FONT][FONT=&quot] τὶς[/FONT][FONT=&quot] ἔχουν[/FONT][FONT=&quot] ἐπισκεφθεῖ[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Δὲν[/FONT][FONT=&quot]ἔχω[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]φυσικὰ[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]ὁλοκληρωμένη[/FONT][FONT=&quot] γνώμη[/FONT][FONT=&quot] ὅπως[/FONT][FONT=&quot] οἱ[/FONT][FONT=&quot] ἄλλοι[/FONT][FONT=&quot] ποὺ[/FONT][FONT=&quot] εἶχαν [/FONT][FONT=&quot]τὸ [/FONT][FONT=&quot]χρόνο [/FONT][FONT=&quot]νὰ[/FONT][FONT=&quot] τὶς[/FONT][FONT=&quot] ἐκτιμήσουν[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] νὰ [/FONT][FONT=&quot]τίς[/FONT][FONT=&quot] ἀπολαύσουν[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Τοῦτο[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]εἶμαι[/FONT][FONT=&quot] σίγουρος[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]θὰ [/FONT][FONT=&quot]γίνη[/FONT][FONT=&quot] σιγά[/FONT][FONT=&quot]-[/FONT][FONT=&quot]σιγά[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ἀπὸ[/FONT][FONT=&quot] ἐμένα[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Προκαταβολικά, λοιπόν, προσθέτω καὶ τὰ δικά μου συγχαρητήρια καὶ εὐχαριστήρια γιὰ ἕνα τόσο χρήσιμο καὶ δύσκολο (χρονικὰ καὶ ὄχι μόνο) ἔργο γιὰ τὰ μέλη τοῦ [/FONT][FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]Μιὰ ἐρώτηση: Προσθῆκες στὸν κατάλογό σου μπορεῖς νὰ κάνεις μόνον ἐσύ; Ἤ εἶναι δυνατὸν καὶ ἀπὸ ἄλλα μέλη τοῦ [/FONT][FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot] νὰ προσθέσουν ἔργα; Τοῦτο τὸ ρωτῶ διότι δὲν ἔχω ἐμπειρία ἀπὸ [/FONT][FONT=&quot]fora[/FONT][FONT=&quot] καὶ δὲν ξέρω τὶς λεπτομέρειες μὲ τὶ ὁποῖες λειτουργοῦν. Τί κάνω, λοιπόν, ἄν θέλω νὰ προσθέσω ἕνα ἔργο; Μπορεῖ νὰ γίνη τοῦτο στὸ δικό σου κατάλογο ἤ πρέπει νὰ δημιουργήσω ἄλλο κατάλογο (στὸ ὄνομά μου); Ἄν πρέπει νὰ γίνει τὸ δεύτερο, αὐτοὶ οἱ κατάλογοι (ποὺ θὰ μποροῦν νὰ δημιουργήσουν καὶ ἄλλα μέλη, ὑποθέτω, ἄν τὸ ἐπιθυμοῦν) δὲν θὰ πρέπη νὰ βρίσκονται κάπου συγκεντρωμένοι σὲ μιὰν ἑνότητα γιὰ εὐκολία πρόσβασης;[/FONT]
[FONT=&quot]Δὲν εἶμαι σίγουρος πώς, σὲ τούτη τοὐλάχιστον τὴ φάση, θὰ ἤθελα νὰ μπῶ σὲ ἀναλυτικὲς λεπτομέρειες σχολιασμοῦ κάποιου ἔργου. Θὰ ἤθελα, ὅμως, νὰ προτείνω κάποιες πολὺ ἀγαπημένες μου ἑρμηνείες ἔργων. Ἔχει προβλεφθεῖ χῶρος στὸ [/FONT][FONT=&quot]AVClub [/FONT][FONT=&quot]γιὰ κάτι τέτοιο; Δηλαδή, γιὰ προτεινόμενες ἠχογραφήσεις;[/FONT]

[FONT=&quot]Αὐτὰ πρὸς τὸ παρόν. Χμ... ἐλπίζω νὰ μὴν σᾶς ἔχω ἤδη κουράσει μὲ τὶς μακροσκελεῖς καταχωρήσεις μου. Ἄν προτιμᾶτε νὰ εἶμαι περισσότερο λακωνικὸς (καὶ λιγότερο λεπτομερής, πχ. στὰ στοιχεῖα τῶν ἠχογραφήσεων), παρακαλῶ νὰ μοῦ τὸ πῆτε.[/FONT]
[FONT=&quot]Σᾶς εὐχαριστῶ καὶ πάλι.[/FONT]
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,815
Μεσευρώπη
[FONT=&quot]Κώστα, ἔγραψες πὼς γνώρισες καὶ ἀγάπησες τὴν 3η Συμφωνία τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Brahms [/FONT][FONT=&quot]μὲ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot]. Ἀπὸ περιέργεια, θὰ ἦταν τραβηγμένη λεπτομέρεια νὰ ρωτήσω ποιὰ ἀκριβῶς ἑρμηνεία του ἄκουσες;[/FONT]
[FONT=&quot]Ὁ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] ἔχει κάνει τρεῖς φορὲς τὴν 3η τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot]:[/FONT]
[FONT=&quot]1) 15 Ἰουνίου 1951 μὲ τὴν [/FONT][FONT=&quot]RSO [/FONT][FONT=&quot]Prague[/FONT][FONT=&quot] ἠχογραφημένη στὸ [/FONT][FONT=&quot]Rudolfinum[/FONT][FONT=&quot] τῆς Πράγας ἀπὸ τὴ [/FONT][FONT=&quot]Supraphon[/FONT][FONT=&quot]. Αὐτὴ ἡ ἠχοφράφηση βρίσκεται στὸ κουτὶ τριῶν [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot]τῆς [/FONT][FONT=&quot]TAHRA [/FONT][FONT=&quot]μὲ κωδικὸ [/FONT][FONT=&quot]TAH[/FONT][FONT=&quot] 378/380 καὶ ἔχει πολὺ καλὸ μονοφωνικὸ ἦχο (ἐκτὸς τοῦ ὅτι εἶναι ὑπέροχη ἑρμηνεία – ναί, ἱκανὴ νὰ σὲ κάνη νὰ ἀγαπήσης τὸ ἔργο αὐτὸ τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot]μὲ τὸ πρῶτο ἄκουσμα – [/FONT][FONT=&quot]love [/FONT][FONT=&quot]at[/FONT][FONT=&quot] first[/FONT][FONT=&quot] listening[/FONT][FONT=&quot]...)[/FONT]
[FONT=&quot]2) 17 Μαρτίου 1952 μὲ τὴν [/FONT][FONT=&quot]RSO [/FONT][FONT=&quot]Leipzig[/FONT][FONT=&quot]. Τούτη εἶναι ἡ ἐπίσημη ἠχογράφηση γιὰ τὴν (ἀνατολικογερμανική) [/FONT][FONT=&quot]ETERNA[/FONT][FONT=&quot]. Βρίσκεται στὸ [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot]τῆς [/FONT][FONT=&quot]Berlin [/FONT][FONT=&quot]Classics[/FONT][FONT=&quot] μὲ κωδικὸ BC94332 μαζὶ μὲ τὴν 4η τοῦ ἴδιου συνθέτη. Ἔχει ἐκδοθεῖ καὶ ἀπὸ κάμποσες ἄλλες ἑταιρείες.[/FONT]
[FONT=&quot]3) 15 Ἀπριλίου 1956 μὲ τὴν [/FONT][FONT=&quot]RSO[/FONT][FONT=&quot] Berlin[/FONT][FONT=&quot]. Βρίσκεται σὲ [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] τῆς [/FONT][FONT=&quot]TAHRA[/FONT][FONT=&quot] μὲ κωδικὸ [/FONT][FONT=&quot]TAH[/FONT][FONT=&quot] 145.[/FONT]

[FONT=&quot]Ἀπὸ τίς παραπάνω ἔχω μόνον τὴν πρώτη ἑρμηνεία (1951) καὶ εἶναι ἐξαιρετική. Τὶς ἄλλες δύο δὲν τὶς ἔχω ἀκούσει. Ἐπὶ πλέον ἔχω μιὰ 3η τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot] σὲ ἕνα [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] τῆς [/FONT][FONT=&quot]Arlecchino[/FONT][FONT=&quot] (κωδικὸς [/FONT][FONT=&quot]ARL[/FONT][FONT=&quot] 108) μαζὶ μὲ τὴ 2η τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Sibelius[/FONT][FONT=&quot]. Εἶναι μὲ τὴ [/FONT][FONT=&quot]Radio[/FONT][FONT=&quot] Symphony[/FONT][FONT=&quot] Orchestra[/FONT][FONT=&quot] Leipzig[/FONT][FONT=&quot] ἠχογραφημένη τὸ 1949. Εἶναι μιὰ ἐπίσης καλὴ ἑρμηνεία μὲ καλὸ σχετικὰ ἦχο – προτιμῶ, ὅμως, τὴν ἑρμηνεία τῆς Πράγας (1951). Ἐπὶ πλέον τούτη τὴν τελευταία ἑρμηνεία τοῦ 1949 δὲν τὴ βρίσκω ἀναφερόμενη στὴ δισκογραφία τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] καὶ διατηρῶ κάποια ἐπιφύλαξη: εἴτε ἔχει κάνει λάθος στὴν ἡμερομηνία ἡ [/FONT][FONT=&quot]Arlecchino[/FONT][FONT=&quot] (πού, ἄν συμβαίνη, δὲν θὰ εἶναι ἡ πρώτη φορά...) εἴτε εἶναι μιὰ παράλειψη στὴ δισκογραφία τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot] ποὺ συμβουλεύομαι. Θεωρῶ τὸ πρῶτο πιθανότερο (δηλ. λάθος τῆς [/FONT][FONT=&quot]Arlecchino).[/FONT]

Φίλε gr 1958,

η ερμηνεία που έχω είναι αυτή από την έκδοση της Tahra, με την RSO Berlin. Δεν ήταν αυτή η ερμηνεία με την οποία γνώρισα την Τρίτη του Μπράμς, αυτή ήταν η ηχογράφηση του Kubelik με την Φιλαρμονική της Βιέννης. Πολύ αδύναμη ερμηνεία, δεν τη θεώρησα άξια να αποτελεί μέρος της συλλογής μου, ούτε καν για λόγους αναφοράς, ή από περιέργεια. Μετά απέκτησα την ερμηνεία του Κλέμπερερ, στην κασσετίνα με όλες τις συμφωνίες. Ούτε αυτή μου έλεγε πολλά πράγματα. Ακόμα και ο Φουρτβένγκλερ, τον οποίο θαυμάζω απεριόριστα, δε μπόρεσε να με πείσει. Είχα αρχίσει να απελπίζομαι και να πιστεύω ότι απλά η συμφωνία δεν είναι του γούστου μου, όταν "σκόνταψα" πάνω στην εξαιρετική ανάγνωση του Abendroth.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
[FONT=&quot] [FONT=&quot]Skakinen, [/FONT][FONT=&quot]μετὰ [/FONT][FONT=&quot]ἀπὸ[/FONT][FONT=&quot] προτροπὴ [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Σπύρου[/FONT][FONT=&quot] πῆγα [/FONT][FONT=&quot]καὶ[/FONT][FONT=&quot] ἔριξα[/FONT][FONT=&quot] μιὰ [/FONT][FONT=&quot]πολὺ[/FONT][FONT=&quot] γρήγορη [/FONT][FONT=&quot]ματιὰ[/FONT][FONT=&quot] σὲ[/FONT][FONT=&quot] κάποιες [/FONT][FONT=&quot]ἀπὸ[/FONT][FONT=&quot] τὶς [/FONT][FONT=&quot]σελίδες[/FONT][FONT=&quot] τῆς [/FONT][FONT=&quot]κλασικῆς[/FONT][FONT=&quot] ποὺ[/FONT][FONT=&quot] ἔχεις[/FONT][FONT=&quot] ἐπιμεληθεῖ[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Δὲν [/FONT][FONT=&quot]ἔχω[/FONT][FONT=&quot] τίποτα[/FONT][FONT=&quot] ἄλλο[/FONT][FONT=&quot] νὰ [/FONT][FONT=&quot]προσθέσω [/FONT][FONT=&quot]παρὰ [/FONT][FONT=&quot]μόνον[/FONT][FONT=&quot] νὰ [/FONT][FONT=&quot]συμφωνήσω[/FONT][FONT=&quot] μὲ[/FONT][FONT=&quot] τὰ [/FONT][FONT=&quot]ἔνθερμα [/FONT][FONT=&quot]σχόλια [/FONT][FONT=&quot]ὅλων[/FONT][FONT=&quot] τῶν[/FONT][FONT=&quot] μελῶν[/FONT][FONT=&quot] ποὺ[/FONT][FONT=&quot] τὶς[/FONT][FONT=&quot] ἔχουν[/FONT][FONT=&quot] ἐπισκεφθεῖ[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Δὲν[/FONT][FONT=&quot]ἔχω[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]φυσικὰ[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]ὁλοκληρωμένη[/FONT][FONT=&quot] γνώμη[/FONT][FONT=&quot] ὅπως[/FONT][FONT=&quot] οἱ[/FONT][FONT=&quot] ἄλλοι[/FONT][FONT=&quot] ποὺ[/FONT][FONT=&quot] εἶχαν [/FONT][FONT=&quot]τὸ [/FONT][FONT=&quot]χρόνο [/FONT][FONT=&quot]νὰ[/FONT][FONT=&quot] τὶς[/FONT][FONT=&quot] ἐκτιμήσουν[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] νὰ [/FONT][FONT=&quot]τίς[/FONT][FONT=&quot] ἀπολαύσουν[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Τοῦτο[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]εἶμαι[/FONT][FONT=&quot] σίγουρος[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]θὰ [/FONT][FONT=&quot]γίνη[/FONT][FONT=&quot] σιγά[/FONT][FONT=&quot]-[/FONT][FONT=&quot]σιγά[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ἀπὸ[/FONT][FONT=&quot] ἐμένα[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Προκαταβολικά, λοιπόν, προσθέτω καὶ τὰ δικά μου συγχαρητήρια καὶ εὐχαριστήρια γιὰ ἕνα τόσο χρήσιμο καὶ δύσκολο (χρονικὰ καὶ ὄχι μόνο) ἔργο γιὰ τὰ μέλη τοῦ [/FONT][FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]Μιὰ ἐρώτηση: Προσθῆκες στὸν κατάλογό σου μπορεῖς νὰ κάνεις μόνον ἐσύ; Ἤ εἶναι δυνατὸν καὶ ἀπὸ ἄλλα μέλη τοῦ [/FONT][FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot] νὰ προσθέσουν ἔργα; Τοῦτο τὸ ρωτῶ διότι δὲν ἔχω ἐμπειρία ἀπὸ [/FONT][FONT=&quot]fora[/FONT][FONT=&quot] καὶ δὲν ξέρω τὶς λεπτομέρειες μὲ τὶ ὁποῖες λειτουργοῦν. Τί κάνω, λοιπόν, ἄν θέλω νὰ προσθέσω ἕνα ἔργο; Μπορεῖ νὰ γίνη τοῦτο στὸ δικό σου κατάλογο ἤ πρέπει νὰ δημιουργήσω ἄλλο κατάλογο (στὸ ὄνομά μου); Ἄν πρέπει νὰ γίνει τὸ δεύτερο, αὐτοὶ οἱ κατάλογοι (ποὺ θὰ μποροῦν νὰ δημιουργήσουν καὶ ἄλλα μέλη, ὑποθέτω, ἄν τὸ ἐπιθυμοῦν) δὲν θὰ πρέπη νὰ βρίσκονται κάπου συγκεντρωμένοι σὲ μιὰν ἑνότητα γιὰ εὐκολία πρόσβασης;[/FONT]
[FONT=&quot]Δὲν εἶμαι σίγουρος πώς, σὲ τούτη τοὐλάχιστον τὴ φάση, θὰ ἤθελα νὰ μπῶ σὲ ἀναλυτικὲς λεπτομέρειες σχολιασμοῦ κάποιου ἔργου. Θὰ ἤθελα, ὅμως, νὰ προτείνω κάποιες πολὺ ἀγαπημένες μου ἑρμηνείες ἔργων. Ἔχει προβλεφθεῖ χῶρος στὸ [/FONT][FONT=&quot]AVClub [/FONT][FONT=&quot]γιὰ κάτι τέτοιο; Δηλαδή, γιὰ προτεινόμενες ἠχογραφήσεις;[/FONT]

[/FONT]

Στο ευρετήριο παρουσιάσεων ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, το οποίο είχα τη χαρά να επιμεληθώ (και όσον αφορά την ταξινόμηση αυτή καθεαυτή αλλά και εικαστικά) περιλαμβάνονται όλα τα έργα κλασσικής μουσικής τα οποία έχουν παρουσιαστεί σε ξεχωριστά (ή όχι) νήματα (thread) τα οποία βρίσκονται στο subforum ''Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα''.
Επί παραδείγματι, αν εσύ θελήσεις να παρουσιάσεις κάποιο έργο (πχ Τοκάττα και Φούγκα BWV 565 του Bach) ή να προτείνεις ξεχωριστές ερμηνείες για το έργο αυτό , θα το κάνεις ανοίγοντας νήμα (thread) στις ''Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα'' με τίτλο ας πούμε Bach - Τοκάττα και Φούγκα BWV 565 (εκτός αν θέλεις ο τίτλος να είναι ελαφρώς άσχετος όπως κάποιοι φίλοι εδώ μέσα έχουν τη συνήθεια...). Μετά εγώ , ως ...ανεπίσημος index-άς ή ορθότερα καταλογογράφος της κλασσικής κατηγορίας του forum, θα συμπεριλάβω το νήμα αυτό στο ευρετήριο παρουσιάσεων ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. Δεν το κάνω άμεσα διότι δεν έχω δυνατότητα να τροποποιώ μηνύματα (posts) αλλά έμμεσα μετά από συνεννόηση με κάποιον Διαχειριστή ώστε να υπάρχει κάθε φορά ένα ευρετήριο ενημερωμένο και όχι το έκάστοτε τελευταίο μαζί με όλα τα προηγούμενα(κάτι που θα ήταν άχρηστο και θα δυσκόλευε ίσως). Ουσιαστικά το ευρετήριο δεν είναι τίποτε άλλο παρά τα links για τα αντίστοιχα threads. Μόνο που τα links έχουν τίτλο και είναι ομαδοποιημένα ανά συνθέτη, ταξινομημένα αλφαβητικά και εμφανίζονται με ενιαίο τρόπο όσον αφορά χρώμα γραμματοσειράς, Bold, υπογραμμίσεις κλπ.
Επανερχόμενος στην ερώτησή σου , αν οι προτεινόμενες ερμηνείες αφορούν έργο για το οποίο ήδη υπάρχει νήμα (thread) μπορείς να γράψεις το μήνυμά σου (post) στο νήμα αυτό διότι σίγουρα θα υπάρχουν και άλλες προτεινόμενες, από άλλους φίλους, ερμηνείες.

Ελπίζω να σε κατατόπισα ως ένα βαθμό.
Για περαιτέρω διευκρινήσεις μη διστάσεις καθόλου.
:smile:
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Μια θερμή παράκληση προς τον gr_1958, αφού τον καλωσορίσω με τη σειρά μου:

Αν γίνεται να γράφεις με μεγαλύτερη γραμματοσειρά, γιατί μου βγήκαν τα μάτια με τα ποστ σου. Και είναι κρίμα, είναι ενδιαφέροντα (τουλάχιστον) κείμενα...
 

Δημήτρης Ιωάννου

Moderator
Staff member
18 June 2006
15,857
Αθήνα-Κέντρο
Απάντηση: Re: Οξειδωμένος καθρέπτης

Μια θερμή παράκληση προς τον gr_1958, αφού τον καλωσορίσω με τη σειρά μου:

Αν γίνεται να γράφεις με μεγαλύτερη γραμματοσειρά, γιατί μου βγήκαν τα μάτια με τα ποστ σου. Και είναι κρίμα, είναι ενδιαφέροντα (τουλάχιστον) κείμενα...

Δεν ξέρω αν γίνεται διότι ο άνθρωπος χρησιμοποιεί,προς τιμήν του,πολυτονικό.
Ισως να είναι η μόνη γραμματοσειρά που το υποστηρίζει.

Και από εμένα καλως ήρθες στην παρέα μας Νησιώτη φίλε..:eek:perator:
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,807
Αθήνα
Συγγνώμη για το off topic. Πώς είναι δυνατόν να γράψει κάποιος με πολυτονικό?
 

gr_1958

New member
25 May 2009
14
[FONT=&quot]Ἀγαπητὲ Κώστα Ζαγγογιάννη, με ἔκανες νὰ ψάξω (στὸ Διαδίκτυο) καὶ νὰ βρῶ τὴν 3η τοῦ [FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot] μὲ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Abendroth (RSO Berlin, 15 Apr 1956) [/FONT][FONT=&quot]στὴ [/FONT][FONT=&quot]TAHRA[/FONT][FONT=&quot] (στὸ διπλὸ [/FONT][FONT=&quot]TAH 145/146). [/FONT][FONT=&quot]Τὴ μεταφόρτωσα καὶ μόλις ὁλοκλήρωσα τὴν ἀκρόασή της – καὶ τὴν πόλαυσή της! Ἄν καὶ εἶναι λίγο βιαστικό, θὰ πρέπει νὰ πῶ πὼς θὰ συμφωνοῦσα μαζί σου πὼς πρόκειται γιὰ ξεχωριστὴ ἑρμηνεία – μᾶλλον καλλίτερη καὶ ἀπ’ αὐτὴν ποὺ τόσο μοῦ ἄρεσε ὡς τώρα μὲ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Abendroth[/FONT][FONT=&quot]: ἐκείνην τῆς Πράγας τὸ 1951 (πάλι στὴ [/FONT][FONT=&quot]TAHRA[/FONT][FONT=&quot]). Εἶναι βέβαιο πὼς θὰ τὴν ξανακούσω. Το ζητούμενο, φυσικά, δὲν εἶναι νὰ κατατάξουμε τὶς ἑρμηνεῖες ἀξιοκρατικὰ ἀλλὰ νὰ τὶς χαιρόμαστε. Μ’ αὐτὸ τὸ σκεπτικὸ εἴμαστε τυχεροὶ ποὺ προσωπικότητες τέτοιου βεληνεκοῦς καὶ μὲ τόσο ἀξιόλογα διαμορφωμένη ἄποψη στὴ διεύθυνση τῆς ὀρχήστρας μᾶς ἄφησαν τὴ κληρονομιά τους νὰ τὴν ἀπολαμβάνουμε ἐμεῖς καὶ οἱ ἑπόμενες γενεές. Ταὐτόχρονα, πρέπει νὰ ποῦμε ἕνα μεγάλο μπράβο σὲ ἐκεῖνες τὶς δισκογραφικὲς ἑταιρεῖες ποὺ ἐπεξεργάζοναι τὶς πρωτότυπες ἠχογραφήσεις μὲ τέτοιο τρόπο ποὺ δείχνει σεβασμὸ καὶ τεχνογνωσία· τοῦτο ἔχει σημασία διότι μποροῦμε νὰ ἀπολαμβάνουμε τὶς ἱστορικὲς ἠχογραφήσεις σὲ ὅλο τους τὸ καταγεγραμμένο εὖρος (ἀναλόγως τῆς τεχνολογίας ποὺ χρησιμοποιήθηκε). Ἐνῶ δὲν εἶναι ἡ μόνη, ἡ [/FONT][FONT=&quot]TAHRA [/FONT][FONT=&quot]εἶναι μιὰ ἀπ’ αὐτὲς τὶς ἑταιρεῖες ποὺ καὶ καλὸ ἦχο μᾶς προσφέρει (καθόσον λέει πὼς ἔχει πρόσβαση στὶς αὐθεντικὲς μῆτρες) καὶ τόσο σπάνια ντοκουμέντα θὰ βρῆ κανεὶς στὸν κατάλογό της. Ἰδιαίτερα ὅσον ἀφορᾶ τὸν [/FONT][FONT=&quot]Hermann[/FONT][FONT=&quot] Scherchen[/FONT][FONT=&quot] (συνιδιοκτήτρια στὴν [/FONT][FONT=&quot]TAHRA [/FONT][FONT=&quot]εἶναι ἡ κόρη τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Scherchen[/FONT][FONT=&quot], ἡ [/FONT][FONT=&quot]Myriam[/FONT][FONT=&quot]) τοῦ ὁποίου ἡ [/FONT][FONT=&quot]TAHRA [/FONT][FONT=&quot]ἔχει ἀρκετοὺς τίτλους - ὅπως καὶ ἄλλων σημαντικότατων ἀρχιμουσικῶν: Hermann Abendroth, Hans Knappertsbusch, Wilhelm Furtwängler, Karel Ancerl, Pierre Monteux, Eugen Jochum, Willem Mengelberg, Igor Markevitch, Hans Schmidt-Isserstedt, Kyrill Kondrachine. Ἐπὶ πλέον ἔχει στοὺς τίτλους της καὶ ἀρκετοὺς, ἐξαίτερους σολίστες![/FONT]
[/FONT] [FONT=&quot]Σ’ εὐχαριστῶ γιὰ τὴν ἐνημέρωση ὅσον ἀφορᾶ τὴν 3η τοῦ [FONT=&quot]Brahms[/FONT][FONT=&quot] με [/FONT][FONT=&quot]RSO [/FONT][FONT=&quot]Berlin[/FONT][FONT=&quot] (1956). Μένει σιγά-σιγὰ ν’ ἀκούσω καὶ τὸν ὑπόλοιπο [/FONT][FONT=&quot]Abendroth [/FONT][FONT=&quot]τοῦ διπλοῦ αὐτοῦ στὴν [/FONT][FONT=&quot]TAHRA[/FONT][FONT=&quot]. Λαμπρά![/FONT]

[/FONT] [FONT=&quot]Skakinen[FONT=&quot], σ’ εὐχαριστῶ πάρα πολὺ γιὰ τὴν ἐνημέρωση ὅσον ἀφορᾶ τὸ τί νὰ κάνω γιὰ νὰ ἀναρτήσω καταχώρηση σχετκὰ μὲ τὶς προτάσεις για ἀκρόαση ποὺ θὰ ἤθελα νὰ μοιραστῶ μὲ ὅλους ἐσᾶς. Ἄν προκύψη κάποιο ἐρώτημα θὰ ρωτήσω. Ἤδη, ἄν καὶ τόσο νέο μέλος ποὺ εἶμαι (στὰ 51 μου χρόνια δὲν μπορῶ νὰ αὐτοκληθῶ νέος... χεχεχε...), νοιώθω ἀρκετὰ ἄνετα ἐδῶ σ’ αὐτὸ τὸ [/FONT][FONT=&quot]forum[/FONT][FONT=&quot]· κι αὐτὸ γιατὶ ὅλοι σας μὲ καλωσορίσατε τόσο ζεστά...[/FONT]

[/FONT] [FONT=&quot]Guybrush[FONT=&quot], ἔχεις ἀπόλυτο δίκιο - καὶ κακῶς δὲν τὸ ἔκανα ἀπὸ τὴν ἀρχή - ὅσον ἀφορᾶ τὸ μέγεθος τῆς γραμματοσειρᾶς ποὺ χρησιμοποιῶ. Εἶναι ἀλήθεια πὼς μοῦ πέρασε ἀπὸ τὸ μυαλὸ πὼς ἴσως νὰ εἶναι μικρὴ σὲ μέγεθος, ἀλλὰ τὸ προσπέρασα. Ἀπὸ τοῦδε καὶ στὸ ἑξῆς ἡ γραμματοσειρά μου θὰ εἶναι εὐανάγνωστη: ὅπως εἶπε καὶ ὁ Κώστας (Ζαγγογιάννης) ἀρκεῖ νὰ ἐπιλέξω μεγαλύτερο μέγεθος. Εἶναι τόσο ἁπλό![/FONT]
[/FONT] [FONT=&quot]Παρεμπιπτόντως, δράττομαι τῆς εὐκαιρίας νὰ ρωτήσω τὸ ἑξῆς τεχνικὸ θέμα:
[/FONT] [FONT=&quot]Συνήθως, πρὶν καταχωρήσω κάτι στὸ [FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot], μὲ βολεύει νὰ τὸ πληκτρολογῶ σὲ ἕνα ἔγγραφο τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Microsoft[/FONT][FONT=&quot] Word[/FONT][FONT=&quot] καὶ ἀκολούθως μὲ ἀντιγραφὴ+ἐπικόλληση τὸ καταχωρῶ στὸ [/FONT][FONT=&quot]forum[/FONT][FONT=&quot]. Στὴν προεπισκόπιση παρατηρῶ πὼς ἡ κάθε ἀγγλικὰ γραμμένη λέξη εἶναι κολλημένη (χωρὶς κενό, ἐνῶ κατὰ τὴ δακτυλογράφηση εἶχα πληκτρολογήσει κενό) μὲ τὴν ἑπόμενη λέξη εἴτε αὐτὴ εἶναι στὰ ἀγγλικὰ εἴτε στὰ ἑλληνικά. Πρέπει, λοιπὸν, στὴν προεπισκόπιση νὰ ἐλέγξω πάλι ὅλο τὸ κείμενό μου καὶ νὰ (ξανα)πληκτρολογήσω τὸ κενὸ ἀνάμεσα στὶς λέξεις (ποὺ μυστηριωδῶς κατὰ τὴν ἐπικόλληση ἐξαφανίστηκε) καὶ ποὺ κατὰ περίεργο τρόπο παρατηρεῖται μόνο στὶς ἀγγλικὲς λέξεις!. Τοῦτο εἶναι καὶ ἐνοχλητικὸ καὶ χρονοβόρο καὶ προφανῶς ἀφήνει κάποια λάθη ἀβλεψίας (τὰ ὁποῖα ζητῶ νὰ μοῦ συγχωρήσετε τώρα ποὺ γνωρίζετε πῶς προκύπτουν). Τί μπορεῖ νὰ φταίη; Ὑπάρχει κάποιο σφάλμα στὸ σύστημα ποὺ ἐκδηλώνεται κατὰ τὴν ἐπικόλληση, κάνω κάτι ἐγὼ μὲ λάθος τρόπο ἤ, μήπως, φταίει ἡ πολυτονικὴ γραμματοσειρὰ ποὺ χρησιμοποιῶ στὰ ἑλληνικά;[/FONT]

[/FONT] [FONT=&quot]Τέλος, ὅσον ἀφορᾶ τὴν πολυτονική μου γραφή, ναί, εἶναι κάτι ποὺ ἐπέλεξα σχετικὰ πρόσφατα – λιγότερο ἀπὸ διετία. Πόσο πιὸ ὄμορφη φαντάζει ἡ ἐμφάνιση τῆς γλώσσας μας κατὰ τὴν ἀνάγνωσή της! Τοὐλάχιστον, στὰ δικά μου μάτια. Δείχνει... χμ... πῶς νὰ τὸ πῶ... δείχνει στολισμένη! Καὶ πόσο τῆς πάει αὐτό της τὸ στόλισμα. Βέβαια, πέραν αὐτοῦ ποὺ ἀποκαλῶ στόλισμα (συγχωρέστε μου κάποιοι τὸν, ἐνδεχομένως, ἀδόκιμο ὅρο...), ὁ τονισμός στὴ γλῶσσα μας εἶναι πολύ περισσότερο σημαντικς καὶ οἱ παλαιότεροι ποὺ διδαχθήκαμε τοὺς τόνους καὶ τὰ πνεύματα (ἄσχετα ἄν ὅλοι μας δὲν τὰ ἀγαπήσαμε τότε καὶ ἀναμφισβήτητα μᾶς παίδεψαν) ἔχουμε τὸ κριτήριο νὰ ἀναγνωρίσουμε τὴν σημασία τοῦ τονισμοῦ στὴν Ἑλληνικὴ γλῶσσα - ἀρχαία καὶ νεότερη. Ὅσον ἀφορᾶ τοὺς νεότερους, ἀξίζει νὰ ψάξουν καὶ νὰ ἀνακαλύψουν γιατὶ ἔχει σημασία ὁ τονισμὸς στὴν Ἑλληνικὴ καὶ νὰ ἀποφασίσουν ἄν ἀξίζη νὰ συνεχίσουν αὐτὸ ποὺ ἐν μιᾷ νυκτὶ ἀποφασίστηκε ἀπὸ πολιτικοὺς καὶ ὄχι γλωσσολόγους/λογοτέχνες τὸν Φεβρουάριο τοῦ 1982 καὶ ποὺ «ἀκρωτηριάζει» τὴ γλῶσσα μας. Φυσικά, τὸ κυρίαρχο κριτήριο δὲν πρέπει νὰ εἶναι ἡ ...βόλεψη/εὐκολία ποὺ προσφέρει ἡ μονοτονικὴ γραφὴ ποὺ ἀποφασίστηκε ἀπὸ τὸ κράτος. Ἀλλοίμονο ἄν τὸ κριτήριό μας εἶναι πάντα ἡ εὐκολία! Τίποτα τὸ ἀξιόλογο δὲν ἔχει ἐπιτύχει ὁ ἄνθρωπος ὅταν τὸ ζητούμενο εἶναι ἡ εὐκολία, ἡ βόλεψη ἤ ἡ ραστώνη. Μήπως ἡ μουσικὴ ποὺ ἀγαπᾶμε ἔγινε μὲ τὸ παραπάνω σκεπτικό; Μήπως οἱ (ἀρχι)μουσικοὶ ἔκαναν «ἐκπτώσεις» στὴ Τέχνη καὶ κινήθηκαν στὸ πνεῦμα τῆς εὔκολης καὶ βολικῆς ἐκδοχῆς (ποὺ ταιριάζει στὴ σύγχονη ἐποχὴ καὶ ἀντίληψη); Δὲν νομίζω κανεὶς ἀπὸ τοὺς καλλιτέχνες ποὺ θίξαμε στὶς λίγες ἡμέρες ποὺ τυγχάνω μέλος τοῦ [FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot], νὰ διέπετο ἀπὸ παρόμοιο σκεπτικό. Ἐσεῖς ποὺ ἀγαπᾶτε καὶ ἐκτιμᾶτε τὶς ἱστορικὲς ἠχογραφήσεις φρονῶ πὼς μὲ καταλαβαίνετε.[/FONT]
[/FONT] [FONT=&quot]Δὲν εἶναι ὁ ἐνδεδειγμένος χῶρος ἐδῶ γιὰ περισσότερα. Ἤδη εἶπα πολλὰ γιὰ τὸ θέμα καὶ πιθανὸν νὰ κούρασα κάποιους ἀναγνῶστες. Εἶπα μὲ λίγα λόγια ἕνα μέρος τῆς ἄποψής μου γιὰ τό (σημαντικό αὐτό) θέμα. Πρὶν κλείσω, γιὰ ὅσους ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν πολυτονικὴ Ἑλληνικὴ γραφή, παραθέτω δυὸ ἱστοσελίδες πρὸς ἐπίσκεψη, τὶς ἑξῆς:
[/FONT] [FONT=&quot]http://www.polytoniko.org/
[/FONT] [FONT=&quot]Ἔχει μεγάλο ἐνδιαφέρον καὶ πολλὲς λεπτομέρειες ἐπὶ τοῦ θέματος.
[/FONT] [FONT=&quot]Γιὰ δωρεάν πολυτονικὸ πρόγραμμα στὸν ὑπολογιστή μπορεῖτε νὰ ἐπισκεφθῆτε τὴν παρακάτω ἱστοσελίδα:
[/FONT] [FONT=&quot]http://www.keymangreek.gr/
[/FONT] [FONT=&quot]Εἶναι ἐξαιρετικὰ ἁπλό στὴ χρήση του καὶ αὐτὸ χρησιμοποιῶ ὅποτε (σᾶς) γράφω ἑλληνικά. Ὑπάρχει ἡ δυνατότητα νὰ γράψη κάποιος πολυτονικὰ στὰ [FONT=&quot]Windows[/FONT][FONT=&quot]XP[/FONT][FONT=&quot] ἀλλὰ πρέπει νὰ θυμᾶται ἀρκετοὺς συνδυασμοὺς πλήκτρων καὶ δὲν τὸ θεωρῶ βολικὸ. Μὲ τὸ δωρεὰν [/FONT][FONT=&quot]KeymanGreek[/FONT][FONT=&quot] τὰ πράγματα γίνονται πολὺ ἁπλά. Γιὰ ὅλ’ αὐτὰ ἀλλὰ καὶ πολλὰ περισσότερα ἐπὶ τοῦ θέματος, παραπέμπω κάθε ἐνδιαφερόμενο στοὺς δυὸ παραπάνω συνδέσμους ποὺ ἀνέφερα.[/FONT]

[/FONT] [FONT=&quot]Εὐχαριστῶ γιὰ τὸ καλωσόρισμά του καὶ τὸν Δημήτρη Ἰωάννου: ἔχεις νησιώτικα χαιρετίσματα – αἰγαιοπελαγίτικα!

[/FONT] [FONT=&quot]Ὅπως πάντα, εὔχομαι νὰ εἶστε ὅλοι σας καλά.[/FONT]
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,815
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Οξειδωμένος καθρέπτης

Αλήθεια, μήπως γνωρίζεις κανένα ευρωπαϊκό ιντερνετικό μαγαζί που να πουλά βινύλια της berlin classics? Μόνο σε γιαπωνέζικο τα 'χω δει και όχι μεγάλη ποικιλία.

Δαμιανέ βρήκα και αυτό στο γερμανικό ebay
http://stores.shop.ebay.de/Rareblackgold__W0QQ_sidZ355619836?_nkw=kegel&submit=Finden&LH_TitleDesc=1

και αυτό
http://www.vinyl-records.org/audiophil.htm

κάνε scroll down μέχρι το ETERNA COLLECTION.Απ΄ότι φαίνεται μόνο 12 δίσκοι είχαν κοπεί σε βινύλιο 180γρ.Η τιμή δεν είναι άσχημη. Αν ενδιαφέρεσαι για παλιά βινύλια της ΕΤΕΡΝΑ, αυτά της δεκαετίας του '60 με την ασπρη και πράσινη ετικέτα είναι πιό "συλλεκτικά". Αν ήταν και καλύτερα δεν ξέρω να σου πω.
 
Ευχαριστώ πολύ Κώστα. Οι Πίνακες από μια Έκθεση στο πρώτο μαγαζί φαίνονται ενδιαφέροντες. Για το δεύτερο θα προτιμούσα να είχε τους δίσκους χωριστά. 225 ευρώ είναι καλή τιμή για 12 δίσκους, αλλά είναι αρκετά τα λεφτά...

Προτιμώ τις επανεκτυπώσεις DMM σε 180gr από τις αρχικές.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,288
Αθήνα
Φρέσκια έκδοση της Δρέσδης με τον μαέστρο της Thielemann.

Distinctions
Diapason d;or- Le Choix de France Musique- 5 sterne Fono Forum Klassik.
Συμφωνίες που θέλουν και κάποιο σπρώξιμο από τον μαέστρο.
Μη συμπαθής αλλά σπουδαίος μαέστρος.

schumann Thieleman.jpg

Με την ευγενή <φιλοδοξία> να φθάσω τα 1000 posts.