[FONT="]Καλῶς σᾶς βρίσκω κι ἐγώ Δαμιανέ, Σπύρο καὶ Δημοκηδῆ καὶ σᾶς εὐχαριστῶ γιὰ τὸ ζεστό σας καλωσόρισμα..[/FONT]
[FONT="]Σᾶς χαιρετῶ κι ἐγὼ καὶ σᾶς λέω πὼς ἡ χαρὰ εἶναι καὶ δική μου διότι νοιώθω πάντα ἔτσι χαρούμενος ὅταν γνωρίζω λάτρεις τῆς (κλασικῆς) μουσικῆς. Στὸ νησὶ ποὺ βρίσκομαι δυστυχῶς δὲν μοιράζομαι τὴν ἀγάπη μου γιὰ τὴ μουσικὴ που ἀγαπῶ λόγῳ τῶν διαφορετικῶν μουσικῶν ἐνδιαφερόντων καὶ ἐπιλογῶν τῶν γύρω μου. Ἄλλο ἄν τους ἐκτιμῶ γιὰ ἄλλους λόγους. Οἱ μουσικές μου ἐπιλογὲς μὲ ἔχουν τρόπον τινὰ «περιθωριοποιήσει» ὅσον ἀφορᾶ αὐτό μου τὸ χόμπι κυρίως ὅσον ἀφορᾶ τὴ κλασικὴ μουσικὴ καὶ λιγότερο τὴ [/FONT][FONT="]Jazz[/FONT][FONT="]. Γιατὶ γιὰ χόμπι πρόκειται - ὅσο κι ἄν ἀγαπῶ τὴ μουσικὴ καὶ τὴν ἀκούω τόσα χρόνια. Δὲν εἶμαι μουσικὸς οὔτε ἔχω κάνει μουσικὲς σπουδὲς. Εἶμαι, παρ’ ὅλ’ αὐτὰ, ἔνθερμος ἀκροατής. Γι’ αὐτὸ, ὡς ἀκροατής, εἰλικρινὰ χαίρομαι που ἔτυχε νὰ σᾶς συναντήσω.[/FONT]
[FONT="]Ἄς πάρω, ὅμως, τὸν καθένα σας ξεχωριστά.[/FONT]
[FONT="]Δαμιανέ, ἴσως εἶναι μιὰ εὐκαιρία τούτη νὰ γνωρίσης ἕναν ἐξαιρετικὸ ἀρχιμουσικὸ ποὺ τυγχάνει ἀρκετὰ παραγνωρισμένος: τὸν [/FONT][FONT="]Hermann[/FONT][FONT="] Abendroth[/FONT][FONT="]. Τὰ [/FONT][FONT="]CDs [/FONT][FONT="]του στὴν [/FONT][FONT="]Arlecchino [/FONT][FONT="]τὰ ἀγόρασα πρὶν ἀρκετὰ χρόνια καὶ, ἐπειδὴ ἡ ἐταιρεία αὐτὴ ἔχει κλείσει δυστυχῶς, εἶναι δύσκολο νὰ βρεθοῦν. Μπορεῖ, ὅμως, νὰ βρῆ κανεὶς δουλειὲς τοῦ [/FONT][FONT="]Abendroth [/FONT][FONT="]στὴ [/FONT][FONT="]Music[/FONT][FONT="] & [/FONT][FONT="]Arts [/FONT][FONT="]ἐδῶ:[/FONT]
[FONT="]http://www.musicandarts.com/conductors/abendroth.html [/FONT]
[FONT="]καὶ στὴν [/FONT][FONT="]TAHRA[/FONT][FONT="] ἐδῶ:[/FONT]
[FONT="]http://www.tahra.com/catalogue.php?...rie=1&search_data=76&submit_rechercher=Search [/FONT]
[FONT="]Οἱ ἀνωτέρω σύνδεσμοι εἶναι ἀρκετοὶ γιὰ (παραπάνω ἀπὸ ἁπλῆ) γνωριμία μὲ τὸν καλλιτέχνη. Φυσικὰ, μπορεῖ κανεὶς νὰ βρῆ (κάποια ἀπό) τὰ [/FONT][FONT="]CDs [/FONT][FONT="]σὲ μουσικὰ καταστήματα τῶν Ἀθηνῶν.[/FONT]
[FONT="]Ὅσον ἀφορᾶ τὴ συμμετοχή μου στὶς καταχωρήσεις τῶν μελῶν τοῦ [/FONT][FONT="]AVClub[/FONT][FONT="], καὶ βέβαια θὰ προσθέτω τὴ γνώμη καὶ τὰ σχόλιά μου ὅποτε ἔχω νὰ πῶ κάτι.[/FONT]
[FONT="]Σχετικὰ μὲ τὰ βινύλια, πρέπει νὰ πῶ πὼς τά ἐγκατέλειψα ὡς ἀγορὲς καὶ ὡς ἀκροάσεις τὸ 1991 ὅταν εἶδα πλέον πὼς δὲν μποροῦσα νὰ ἀρκοῦμαι στὸ βινύλιο γιὰ τὴ μουσική μου· το [/FONT][FONT="]CD[/FONT][FONT="] εἶχε μπεῖ πλέον γιὰ τὰ καλὰ στὴν ἀγορὰ καὶ ὅποιος ἐπέμενε σ’ αὐτὸ ἀναγκαστικὰ δὲν θὰ μποροῦσε νὰ γνωρίζη πλέον τὶς καινούριες κυκλοφορίες. Μόλις πρὸ ἑξαμήνου περίπου ἀποφάσισα νὰ «ἐπαναδραστηριοποιήσω» τὸ θέμα τοῦ βινυλίου. Αὐτὸ εἶναι καὶ τὸ διάστημα πού ἀγοράζω μεταχειρισμένα βινύλια κλασικῆς μουσικῆς (ἀπὸ τὴν Ἀθήνα). Δὲν ἔχω πολλά, κατὰ συνέπεια. Ἔχω, ὅμως, πολλὰ βινύλια ἀπὸ παλιότερα, τότε που ἄκουγα ρὸκ μουσική. Ὅπως καὶ [/FONT][FONT="]Jazz[/FONT][FONT="] βινύλια.[/FONT]
[FONT="]Ἡ κλασική μου δισκοθήκη ἀποτελεῖται ἀπὸ [/FONT][FONT="]CDs [/FONT][FONT="]ἀγορασμένα ἀπὸ τὸ 1991 ὥς σήμερα. Ὅ,τι ἀναφέρω στὶς καταχωρήσεις μου προέρχεται ἀπό αὐτὰ τὰ [/FONT][FONT="]CDs[/FONT][FONT="]. Εἶναι ἀρκετὰ καὶ θὰ χαρῶ νὰ μοιραστῶ μαζὶ σας τὰ συναισθήματα που ἔχω νοιώσει ἀκούγοντάς τα καὶ τὴ γνώμη που μοῦ ἔχουν διαμορφώσει.[/FONT]
[FONT="]Δυστυχῶς, Δαμιανέ, δὲν ἔχω ἐμπειρία στὴν ἀγορὰ βινυλίων ἀπὸ τὸ Διαδίκτυο. Ἄν βρῶ, ὅμως κάτι ἀξιόλογο, θὰ ἐνημερώσω. Εἶμαι τρόπον τινὰ «φρέσκος».[/FONT]
[FONT="]Σπύρο, στὸ κουτὶ τῆς [/FONT][FONT="]Berlin [/FONT][FONT="]Classics[/FONT][FONT="] ποὺ ἀνέφερες περιέχεται αὐτὴ ἡ 4η τοῦ [/FONT][FONT="]Schumann[/FONT][FONT="] μὲ τὸν [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] ποὺ ἀνέφερα ὡς ἐξαιρετική! Τὸ δικό μου κουτὶ εἶναι πενταπλὸ καὶ τὸ δικό σου ἑπταπλό. Ἔψαξα στὸ Διαδίκτυο τὰ περιεχόμενα τοῦ κουτιοῦ σου καὶ εἶδα πὼς τὰ ἔργα στὰ [/FONT][FONT="]CDs[/FONT][FONT="] ποὺ λείπουν ἀπό τὸ δικό μου πενταπλὸ, τὰ ἔχω ἀλλοῦ. Ἔχω, για παράδειγμα, τὴν 9η τοῦ [/FONT][FONT="]Beethoven[/FONT][FONT="] μὲ τοὺς [/FONT][FONT="]Laux[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]Eustrati[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]Suthaus [/FONT][FONT="]καὶ [/FONT][FONT="]Paul[/FONT][FONT="] ([/FONT][FONT="]Leipzig[/FONT][FONT="], 29.06.1951) σὲ μονὸ [/FONT][FONT="]CD[/FONT][FONT="] τῆς [/FONT][FONT="]Berlin[/FONT][FONT="] Classics[/FONT][FONT="].[/FONT]
[FONT="]Χαίρομαι ποὺ σὲ ἔβαλα στὴ διαδικασία νὰ ξεσκαλίσης τὸ κουτὶ τῆς [/FONT][FONT="]Berlin [/FONT][FONT="]Classics[/FONT][FONT="] καὶ νὰ ἀκούσης τὴν 4η τοῦ [/FONT][FONT="]Schumann[/FONT][FONT="] ποὺ πρότεινα. Ἐσύ, πάλι, μὲ ἔβαλες νὰ ψάξω νὰ δῶ ἄν ἔχω τὸν [/FONT][FONT="]Mozart[/FONT][FONT="] τοῦ [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] γιὰ τὸν ὁποῖο ἔγραψες καλὰ λόγια. Καὶ τὸν βρῆκα! Ἔχω μερικὲς συμφωνίες τοῦ [/FONT][FONT="]Mozart[/FONT][FONT="] μὲ [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] στὴ γαλλικὴ [/FONT][FONT="]Arlecchino[/FONT][FONT="] (ποὺ ἔχει δυστυχῶς κλείσει, ὄπως ἔγραψα παραπάνω – εἶχε ἕναν ἀπίστευτα ἐνδιαφέροντα ἱστορικὸ κατάλογο γιὰ τόν ὁποῖο θὰ σᾶς μιλήσω μιὰν ἄλλη φορά). Ἐκτὸς ἀπὸ τὶς συμφωνίες τοῦ Ἀμαδέου ποὺ ἀνέφερες καὶ ποὺ εἶναι ὄντως πολύ καλὲς μὲ τὸν [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] (πόσο δίκιο εἶχες – τὶς εἶχα ξεχάσει...), ἔχω καὶ κἄνα-δυὸ ἀκόμα. Ἀνάμεσά τους εἶναι καὶ ἡ 29η! Ἄ..., λοιπὸν, ἡ 29η εἶναι ἡ ἀγαπημένη μου συμφωνία τοῦ Ἀμαδέου (Θεόφιλου, δηλαδή). Δὲν λέω ἡ καλλίτερή του – λέω ἡ ἀγαπημένη μου. Μέχρι τώρα ἡ ἑρμηνεία που προτιμοῦσα ἦταν ἐκείνη τοῦ [/FONT][FONT="]Guido[/FONT][FONT="] Cantelli[/FONT][FONT="] μὲ τὴ [/FONT][FONT="]Philharmonia[/FONT][FONT="] Orchestra[/FONT][FONT="] ἠχογραφημένη στερεοφωνικὰ ἀπὸ τὴν [/FONT][FONT="]EMI[/FONT][FONT="] τὸν Ἰούνιο τοῦ 1956. Ἡ τοῦ [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] εἶναι μιὰ μεγάλη (γιὰ μένα) ἑρμηνεία ποὺ δὲν μπορῶ αὐτὴ τὴ στιγμὴ νὰ τὴν προτιμήσω ἀπό ἐκείνη τοῦ [/FONT][FONT="]Cantelli[/FONT][FONT="] – προφανῶς ἀπὸ συνήθεια. Δὲν μοῦ ἀρέσουν οἱ ἐκδοχὲς γι’ αὐτὴ τὴ συμφωνία οὔτε τοῦ [/FONT][FONT="]Thomas [/FONT][FONT="]Beecham[/FONT][FONT="], οὔτε τοῦ [/FONT][FONT="]Otto[/FONT][FONT="] Klemperer[/FONT][FONT="], οὔτε τοῦ [/FONT][FONT="]Bruno[/FONT][FONT="] Walter[/FONT][FONT="]. Μοῦ ἀρέσει, ὅμως, τοῦ [/FONT][FONT="]Nikolaus[/FONT][FONT="] Harnoncourt [/FONT][FONT="]μὲ τὴν [/FONT][FONT="]Concertgebouw [/FONT][FONT="]Orchestra[/FONT][FONT="] (στὴν [/FONT][FONT="]Teldec[/FONT][FONT="] τὸ 1984) καθὼς καὶ τοῦ [/FONT][FONT="]Barry[/FONT][FONT="] Wordsworth[/FONT][FONT="] μὲ τὴν [/FONT][FONT="]Capella[/FONT][FONT="] Istropolitana[/FONT][FONT="] (στὴν [/FONT][FONT="]Naxos[/FONT][FONT="] τὸ 1988). Εἶναι μιὰ συμφωνία γεμάτη δροσιὰ καὶ μελωδία ποὺ δεν τῆς ταιριάζει ὁ ἀργός ([/FONT][FONT="]Beecham[/FONT][FONT="]) οὔτε ὁ βαρὺς καὶ ἐπιβλητικὸς ρυθμὸς ([/FONT][FONT="]Klemperer[/FONT][FONT="]) ἀλλὰ ἡ ἀνάλαφρη ἄποψη μὲ ἐνθουσιασμὸ καὶ τονισμὸ τῶν ἐναλλαγῶν τοῦ ρυθμοῦ. Ἐδῶ ὁ [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] εἶναι πειστικὸς καὶ γοητευτικὸς μὲ τὸν δροσερὸ, νεανικὸ [/FONT][FONT="]Mozart[/FONT][FONT="].[/FONT]
[FONT="]Τέλος, σὲ εὐχαριστῶ καὶ ἐσένα, Δημοκηδῆ. Ἡ γνώση μου δὲν εἶναι ἀστείρευτη. Κι ἐγώ προσδοκῶ στὸ νὰ μάθω ἀπὸ σᾶς καὶ νὰ ἀνταλλάξω μαζὶ σας τὶς ἀπόψεις μου – πάντα καλοπροαίρετα. Ἰδιαίτερη εὐχαρίστηση μοῦ ἔδωσε ἡ πρόσκλησή σου στὶς πραγματικὲς συγκεντρώσεις σας. Καὶ βέβαια λέω ναὶ σὲ κάτι τέτοιο· θὰ εἶναι μεγάλη μου χαρά. Πρὸς τὸ παρὸν πρέπει νὰ βρίσκομαι στὸ νησὶ λόγῳ υποχρεώσεων. Ὅμως, ἀργότερα, μέσ’ τὸ καλοκαίρι, προβλέπω νὰ ἀνεβῶ στὴν Ἀθήνα καὶ τότε θὰ εἶναι δυνατὸν να γνωριστῶ μὲ ὅλους σας ποὺ συναντιέστε γιὰ μουσικὲς ἐμπειρίες.[/FONT]
[FONT="]Ἀρκετὰ μ’ αὐτὴ τὴν καταχώρηση. Νομίζω πὼς εἶναι ἀρκετὰ μακροσκελής. Καὶ βέβαια θὰ τὰ ξαναποῦμε. Ὥς τότε νὰ εἶστε ὅλοι σας καλά.[/FONT]
[FONT="]Σᾶς ευχαριστῶ καὶ πάλι.[/FONT]
[FONT="]Σᾶς χαιρετῶ κι ἐγὼ καὶ σᾶς λέω πὼς ἡ χαρὰ εἶναι καὶ δική μου διότι νοιώθω πάντα ἔτσι χαρούμενος ὅταν γνωρίζω λάτρεις τῆς (κλασικῆς) μουσικῆς. Στὸ νησὶ ποὺ βρίσκομαι δυστυχῶς δὲν μοιράζομαι τὴν ἀγάπη μου γιὰ τὴ μουσικὴ που ἀγαπῶ λόγῳ τῶν διαφορετικῶν μουσικῶν ἐνδιαφερόντων καὶ ἐπιλογῶν τῶν γύρω μου. Ἄλλο ἄν τους ἐκτιμῶ γιὰ ἄλλους λόγους. Οἱ μουσικές μου ἐπιλογὲς μὲ ἔχουν τρόπον τινὰ «περιθωριοποιήσει» ὅσον ἀφορᾶ αὐτό μου τὸ χόμπι κυρίως ὅσον ἀφορᾶ τὴ κλασικὴ μουσικὴ καὶ λιγότερο τὴ [/FONT][FONT="]Jazz[/FONT][FONT="]. Γιατὶ γιὰ χόμπι πρόκειται - ὅσο κι ἄν ἀγαπῶ τὴ μουσικὴ καὶ τὴν ἀκούω τόσα χρόνια. Δὲν εἶμαι μουσικὸς οὔτε ἔχω κάνει μουσικὲς σπουδὲς. Εἶμαι, παρ’ ὅλ’ αὐτὰ, ἔνθερμος ἀκροατής. Γι’ αὐτὸ, ὡς ἀκροατής, εἰλικρινὰ χαίρομαι που ἔτυχε νὰ σᾶς συναντήσω.[/FONT]
[FONT="]Ἄς πάρω, ὅμως, τὸν καθένα σας ξεχωριστά.[/FONT]
[FONT="]Δαμιανέ, ἴσως εἶναι μιὰ εὐκαιρία τούτη νὰ γνωρίσης ἕναν ἐξαιρετικὸ ἀρχιμουσικὸ ποὺ τυγχάνει ἀρκετὰ παραγνωρισμένος: τὸν [/FONT][FONT="]Hermann[/FONT][FONT="] Abendroth[/FONT][FONT="]. Τὰ [/FONT][FONT="]CDs [/FONT][FONT="]του στὴν [/FONT][FONT="]Arlecchino [/FONT][FONT="]τὰ ἀγόρασα πρὶν ἀρκετὰ χρόνια καὶ, ἐπειδὴ ἡ ἐταιρεία αὐτὴ ἔχει κλείσει δυστυχῶς, εἶναι δύσκολο νὰ βρεθοῦν. Μπορεῖ, ὅμως, νὰ βρῆ κανεὶς δουλειὲς τοῦ [/FONT][FONT="]Abendroth [/FONT][FONT="]στὴ [/FONT][FONT="]Music[/FONT][FONT="] & [/FONT][FONT="]Arts [/FONT][FONT="]ἐδῶ:[/FONT]
[FONT="]http://www.musicandarts.com/conductors/abendroth.html [/FONT]
[FONT="]καὶ στὴν [/FONT][FONT="]TAHRA[/FONT][FONT="] ἐδῶ:[/FONT]
[FONT="]http://www.tahra.com/catalogue.php?...rie=1&search_data=76&submit_rechercher=Search [/FONT]
[FONT="]Οἱ ἀνωτέρω σύνδεσμοι εἶναι ἀρκετοὶ γιὰ (παραπάνω ἀπὸ ἁπλῆ) γνωριμία μὲ τὸν καλλιτέχνη. Φυσικὰ, μπορεῖ κανεὶς νὰ βρῆ (κάποια ἀπό) τὰ [/FONT][FONT="]CDs [/FONT][FONT="]σὲ μουσικὰ καταστήματα τῶν Ἀθηνῶν.[/FONT]
[FONT="]Ὅσον ἀφορᾶ τὴ συμμετοχή μου στὶς καταχωρήσεις τῶν μελῶν τοῦ [/FONT][FONT="]AVClub[/FONT][FONT="], καὶ βέβαια θὰ προσθέτω τὴ γνώμη καὶ τὰ σχόλιά μου ὅποτε ἔχω νὰ πῶ κάτι.[/FONT]
[FONT="]Σχετικὰ μὲ τὰ βινύλια, πρέπει νὰ πῶ πὼς τά ἐγκατέλειψα ὡς ἀγορὲς καὶ ὡς ἀκροάσεις τὸ 1991 ὅταν εἶδα πλέον πὼς δὲν μποροῦσα νὰ ἀρκοῦμαι στὸ βινύλιο γιὰ τὴ μουσική μου· το [/FONT][FONT="]CD[/FONT][FONT="] εἶχε μπεῖ πλέον γιὰ τὰ καλὰ στὴν ἀγορὰ καὶ ὅποιος ἐπέμενε σ’ αὐτὸ ἀναγκαστικὰ δὲν θὰ μποροῦσε νὰ γνωρίζη πλέον τὶς καινούριες κυκλοφορίες. Μόλις πρὸ ἑξαμήνου περίπου ἀποφάσισα νὰ «ἐπαναδραστηριοποιήσω» τὸ θέμα τοῦ βινυλίου. Αὐτὸ εἶναι καὶ τὸ διάστημα πού ἀγοράζω μεταχειρισμένα βινύλια κλασικῆς μουσικῆς (ἀπὸ τὴν Ἀθήνα). Δὲν ἔχω πολλά, κατὰ συνέπεια. Ἔχω, ὅμως, πολλὰ βινύλια ἀπὸ παλιότερα, τότε που ἄκουγα ρὸκ μουσική. Ὅπως καὶ [/FONT][FONT="]Jazz[/FONT][FONT="] βινύλια.[/FONT]
[FONT="]Ἡ κλασική μου δισκοθήκη ἀποτελεῖται ἀπὸ [/FONT][FONT="]CDs [/FONT][FONT="]ἀγορασμένα ἀπὸ τὸ 1991 ὥς σήμερα. Ὅ,τι ἀναφέρω στὶς καταχωρήσεις μου προέρχεται ἀπό αὐτὰ τὰ [/FONT][FONT="]CDs[/FONT][FONT="]. Εἶναι ἀρκετὰ καὶ θὰ χαρῶ νὰ μοιραστῶ μαζὶ σας τὰ συναισθήματα που ἔχω νοιώσει ἀκούγοντάς τα καὶ τὴ γνώμη που μοῦ ἔχουν διαμορφώσει.[/FONT]
[FONT="]Δυστυχῶς, Δαμιανέ, δὲν ἔχω ἐμπειρία στὴν ἀγορὰ βινυλίων ἀπὸ τὸ Διαδίκτυο. Ἄν βρῶ, ὅμως κάτι ἀξιόλογο, θὰ ἐνημερώσω. Εἶμαι τρόπον τινὰ «φρέσκος».[/FONT]
[FONT="]Σπύρο, στὸ κουτὶ τῆς [/FONT][FONT="]Berlin [/FONT][FONT="]Classics[/FONT][FONT="] ποὺ ἀνέφερες περιέχεται αὐτὴ ἡ 4η τοῦ [/FONT][FONT="]Schumann[/FONT][FONT="] μὲ τὸν [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] ποὺ ἀνέφερα ὡς ἐξαιρετική! Τὸ δικό μου κουτὶ εἶναι πενταπλὸ καὶ τὸ δικό σου ἑπταπλό. Ἔψαξα στὸ Διαδίκτυο τὰ περιεχόμενα τοῦ κουτιοῦ σου καὶ εἶδα πὼς τὰ ἔργα στὰ [/FONT][FONT="]CDs[/FONT][FONT="] ποὺ λείπουν ἀπό τὸ δικό μου πενταπλὸ, τὰ ἔχω ἀλλοῦ. Ἔχω, για παράδειγμα, τὴν 9η τοῦ [/FONT][FONT="]Beethoven[/FONT][FONT="] μὲ τοὺς [/FONT][FONT="]Laux[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]Eustrati[/FONT][FONT="], [/FONT][FONT="]Suthaus [/FONT][FONT="]καὶ [/FONT][FONT="]Paul[/FONT][FONT="] ([/FONT][FONT="]Leipzig[/FONT][FONT="], 29.06.1951) σὲ μονὸ [/FONT][FONT="]CD[/FONT][FONT="] τῆς [/FONT][FONT="]Berlin[/FONT][FONT="] Classics[/FONT][FONT="].[/FONT]
[FONT="]Χαίρομαι ποὺ σὲ ἔβαλα στὴ διαδικασία νὰ ξεσκαλίσης τὸ κουτὶ τῆς [/FONT][FONT="]Berlin [/FONT][FONT="]Classics[/FONT][FONT="] καὶ νὰ ἀκούσης τὴν 4η τοῦ [/FONT][FONT="]Schumann[/FONT][FONT="] ποὺ πρότεινα. Ἐσύ, πάλι, μὲ ἔβαλες νὰ ψάξω νὰ δῶ ἄν ἔχω τὸν [/FONT][FONT="]Mozart[/FONT][FONT="] τοῦ [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] γιὰ τὸν ὁποῖο ἔγραψες καλὰ λόγια. Καὶ τὸν βρῆκα! Ἔχω μερικὲς συμφωνίες τοῦ [/FONT][FONT="]Mozart[/FONT][FONT="] μὲ [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] στὴ γαλλικὴ [/FONT][FONT="]Arlecchino[/FONT][FONT="] (ποὺ ἔχει δυστυχῶς κλείσει, ὄπως ἔγραψα παραπάνω – εἶχε ἕναν ἀπίστευτα ἐνδιαφέροντα ἱστορικὸ κατάλογο γιὰ τόν ὁποῖο θὰ σᾶς μιλήσω μιὰν ἄλλη φορά). Ἐκτὸς ἀπὸ τὶς συμφωνίες τοῦ Ἀμαδέου ποὺ ἀνέφερες καὶ ποὺ εἶναι ὄντως πολύ καλὲς μὲ τὸν [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] (πόσο δίκιο εἶχες – τὶς εἶχα ξεχάσει...), ἔχω καὶ κἄνα-δυὸ ἀκόμα. Ἀνάμεσά τους εἶναι καὶ ἡ 29η! Ἄ..., λοιπὸν, ἡ 29η εἶναι ἡ ἀγαπημένη μου συμφωνία τοῦ Ἀμαδέου (Θεόφιλου, δηλαδή). Δὲν λέω ἡ καλλίτερή του – λέω ἡ ἀγαπημένη μου. Μέχρι τώρα ἡ ἑρμηνεία που προτιμοῦσα ἦταν ἐκείνη τοῦ [/FONT][FONT="]Guido[/FONT][FONT="] Cantelli[/FONT][FONT="] μὲ τὴ [/FONT][FONT="]Philharmonia[/FONT][FONT="] Orchestra[/FONT][FONT="] ἠχογραφημένη στερεοφωνικὰ ἀπὸ τὴν [/FONT][FONT="]EMI[/FONT][FONT="] τὸν Ἰούνιο τοῦ 1956. Ἡ τοῦ [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] εἶναι μιὰ μεγάλη (γιὰ μένα) ἑρμηνεία ποὺ δὲν μπορῶ αὐτὴ τὴ στιγμὴ νὰ τὴν προτιμήσω ἀπό ἐκείνη τοῦ [/FONT][FONT="]Cantelli[/FONT][FONT="] – προφανῶς ἀπὸ συνήθεια. Δὲν μοῦ ἀρέσουν οἱ ἐκδοχὲς γι’ αὐτὴ τὴ συμφωνία οὔτε τοῦ [/FONT][FONT="]Thomas [/FONT][FONT="]Beecham[/FONT][FONT="], οὔτε τοῦ [/FONT][FONT="]Otto[/FONT][FONT="] Klemperer[/FONT][FONT="], οὔτε τοῦ [/FONT][FONT="]Bruno[/FONT][FONT="] Walter[/FONT][FONT="]. Μοῦ ἀρέσει, ὅμως, τοῦ [/FONT][FONT="]Nikolaus[/FONT][FONT="] Harnoncourt [/FONT][FONT="]μὲ τὴν [/FONT][FONT="]Concertgebouw [/FONT][FONT="]Orchestra[/FONT][FONT="] (στὴν [/FONT][FONT="]Teldec[/FONT][FONT="] τὸ 1984) καθὼς καὶ τοῦ [/FONT][FONT="]Barry[/FONT][FONT="] Wordsworth[/FONT][FONT="] μὲ τὴν [/FONT][FONT="]Capella[/FONT][FONT="] Istropolitana[/FONT][FONT="] (στὴν [/FONT][FONT="]Naxos[/FONT][FONT="] τὸ 1988). Εἶναι μιὰ συμφωνία γεμάτη δροσιὰ καὶ μελωδία ποὺ δεν τῆς ταιριάζει ὁ ἀργός ([/FONT][FONT="]Beecham[/FONT][FONT="]) οὔτε ὁ βαρὺς καὶ ἐπιβλητικὸς ρυθμὸς ([/FONT][FONT="]Klemperer[/FONT][FONT="]) ἀλλὰ ἡ ἀνάλαφρη ἄποψη μὲ ἐνθουσιασμὸ καὶ τονισμὸ τῶν ἐναλλαγῶν τοῦ ρυθμοῦ. Ἐδῶ ὁ [/FONT][FONT="]Abendroth[/FONT][FONT="] εἶναι πειστικὸς καὶ γοητευτικὸς μὲ τὸν δροσερὸ, νεανικὸ [/FONT][FONT="]Mozart[/FONT][FONT="].[/FONT]
[FONT="]Τέλος, σὲ εὐχαριστῶ καὶ ἐσένα, Δημοκηδῆ. Ἡ γνώση μου δὲν εἶναι ἀστείρευτη. Κι ἐγώ προσδοκῶ στὸ νὰ μάθω ἀπὸ σᾶς καὶ νὰ ἀνταλλάξω μαζὶ σας τὶς ἀπόψεις μου – πάντα καλοπροαίρετα. Ἰδιαίτερη εὐχαρίστηση μοῦ ἔδωσε ἡ πρόσκλησή σου στὶς πραγματικὲς συγκεντρώσεις σας. Καὶ βέβαια λέω ναὶ σὲ κάτι τέτοιο· θὰ εἶναι μεγάλη μου χαρά. Πρὸς τὸ παρὸν πρέπει νὰ βρίσκομαι στὸ νησὶ λόγῳ υποχρεώσεων. Ὅμως, ἀργότερα, μέσ’ τὸ καλοκαίρι, προβλέπω νὰ ἀνεβῶ στὴν Ἀθήνα καὶ τότε θὰ εἶναι δυνατὸν να γνωριστῶ μὲ ὅλους σας ποὺ συναντιέστε γιὰ μουσικὲς ἐμπειρίες.[/FONT]
[FONT="]Ἀρκετὰ μ’ αὐτὴ τὴν καταχώρηση. Νομίζω πὼς εἶναι ἀρκετὰ μακροσκελής. Καὶ βέβαια θὰ τὰ ξαναποῦμε. Ὥς τότε νὰ εἶστε ὅλοι σας καλά.[/FONT]
[FONT="]Σᾶς ευχαριστῶ καὶ πάλι.[/FONT]