PS3 εκτός εγγύησης...

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
YPerion

ο δικηγόρος στον οποίο απευθύνθηκα θέλω να πιστεύω ότι έχει επαρκείς γνώσεις (αν και δεν είμαι νομικός για να το κρίνω εγώ) και αναφορικά με τα μικρά ποσά δεν νομίζω ότι υφίσταται θέμα καθώς...είναι άμεσα συγγενικό πρόσωπο το οποίο ασχολήθηκε εκτενώς με το θέμα ;)

αναφορικά με την απόφαση το δικαστήριο δεν έκανε δεκτή την αγωγή του καταναλωτή ο οποίος ΕΞΑΣΚΗΣΕ εντός 2 ετών το δικαίωμα του για αξιώσεις ΑΛΛΑ για βλάβη την οποια υπέστη η συσκευή μετά το πέρας του χρόνου εγγύησης (δλδ έγινε η βλάβη και η αγωγή το 14 μήνα ας πούμε)

πως δεν συνάγει με όσα ισχυρίζομαι λοιπόν?

Συμπληρωματικά η Γεν Γραμματεία Καταναλωτή σε εκτενής επικοινωνίες που είχα μαζί τους μου είπαν ότι ΔΕΝ έχει κατοχυρωθεί κανένα δικαίωμα για εγγύηση 2 ετών στη χώρα. Το ίδιο και ο ΕΚΠΟΙΖΩ. Νομικά λοιπόν δεν τίθεται θέμα υποχρέωσης αλλαγής της συσκευής ΑΛΛΑ μπορεί κάποιος με επιμονή και δε ξέρω τι άλλα μέσα να επιτύχει την αλλαγή της συσκευής του ΟΧΙ όμως επειδή η αντιπροσωπεία είναι δια Νόμου υποχρεωμένη να το κάνει
(είναι υποχρεωμένη μόνο εφόσων υπάρξει βλάβη εντός 12 μηνών για μονοετή εγγύηση, και ας εγείρει ο καταναλωτής αξίωση και τον 15 μήνα ας πουμε. Σε αυτή την περίπτωση βέβαια θα ερωτηθεί λογικά ο καταναλωτής γιατί περίμενες 3 μήνες ας πουμε?)

Μην μπλέκεις την εγγύηση με τα δικαιώματα του 3043/2002. Είναι 2 διαφορετικά πράγματα... Φυσικά και δεν υποχρεώνει κανείς για 2 χρόνια εγγύησης. Ο 3043/2002 είναι σαφής νομίζω. Ρίξε του μια ματιά, και ρώτα τον γνωστό σου δικηγόρο γιατί δεν ισχύουν αυτά που γράφει...
Αλλά αν μπορείς να μας στείλεις την απόφαση, θα ήταν τέλειο...
(Εμείς οι απλοί θνητοί δεν μπορούμε να βρούμε τέτοια πράγματα :flipout:)
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Eγω παντως διαβαζω σε αλλο φορουμ αυτα...

Και για του λόγου το αληθές, στην πρώτη απόφαση που μνημονεύω την υπ' αριθμ. 5758/24-07-2007 του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης, διάβασε να μαθαίνεις :

''...Στην προκειμένη περίπτωση με την ένδικη αγωγή τους οι ενάγοντες εκθέτουν ότι ο δεύτερος εξ αυτών αγόρασε από κατάστημα της πρώτης εναγόμενης έναν φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή ....... τύπου HP Pavilion αντί του τιμήματος των 2173,11 ευρώ. Οτι μετά από 14 μήνες λειτουργίας εμφάνισε προβλήματα με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο δεύτερος εξ αυτών να το χρησιμοποιεί...
...Η ανώνυμη εταιρία "..........." προβάλει την ένσταση της παραγραφής ισχυριζόμενη ότι από την ημερομηνία σύναψης της πώλησης που καταρτίσθηκε στις 6.4.2004 μέχρι την επίδοση της αγωγής που έλαβε χώρα στις 28.4.2006 έχει παρέλθει χρονικό διάστημα πέραν των δυο ετών χωρίς η ίδια ουδέποτε να οχληθεί από τους ενάγοντες και ως εκ τούτου η αξίωση των τελευταίων έχει παραγραφεί. Ο ισχυρισμός αυτός αληθής υποτιθέμενος αποτελεί την ένσταση της παραγραφής που είναι νόμιμη στηριζόμενη στις διατάξεις του άρθρου 247σε συνδυασμό με το άρθρο 554 Α.Κ. Πρέπει, συνεπώς να εξετασθεί περαιτέρω και από πλευράς ουσίας...''

Την αγωγή την έχασε ο τύπος..όχι γιατί ανακάλυψε το ελάττωμα μετά από 14 μήνες, αλλά γιατί αφ' ενός μεν άσκησε την αγωγή του μετά την πάροδο δύο ετών, αφ' ετέρου ,δε, μέσα σε αυτά τα 2 έτη δεν όχλησε την εταιρεία ώστε να διακόψει την παραγραφή και να αρχίσει νέα 2ετία
...ούτε 537 Α.Κ. ούτε εξάμηνα τεκμήρια και αλχημείες..

http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?p=2677238
 

rabbitweed

New member
7 September 2006
10
@petasis και Yperion
ωραία όλα όσα ισχυρίζεστε και νομίζω ότι αξίζουν παραπάνω ψάξιμο! επί του παρόντος η χρήση διαδικτύου με περιορίζει καθώς είμαι εκτός Αθηνών αλλα τη Δευτέρα θα χαρώ να ανταλλάξουμε πάλι απόψεις (και να σου στείλω την απόφαση petasis)

επίσης petasis θα ήθελα να μου εξηγήσεις λίγο αυτό στο οποίο αναφέρθηκες περι διαφοράς εγγύησης με δικαίωματα που απορέουν από τον Ν. 3043. 'ισως αξίζει να βασίστω σε αυτό! ευχαριστώ εκ των προτέρων
 

rabbitweed

New member
7 September 2006
10
βρήκα την απόφαση ολόκληρη και όπως αναφέρει ο Yperion αφορά σε εξάσκηση δικαιωμάτων υπαναχώρησης ΜΕΤΑ από 2 έτη. Είναι μάλλον σαφές ότι ο καταναλωτής έχασε τα δικαιώματα του καθώς όχλησε την εταιρεία μετά την παρεέευση 2 ετών από την αγορά!
άρα ο ισχυρισμός του Yperion είναι σωστός και ο δικός μου λάθος :rolleyes:.

Πάντος petasis αν μπορούσες να εξηγήσεις λίγο παραπάνω το σκεπτικό της δικής σου επιχειρηματολογίας θα ήμουν ευγνώμων!
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Μα δεν επιχειρηματολόγησα για κάτι. Τον νόμο ανέφερα...
Κατέβασε τον νόμο: http://www.efpolis.gr/el/library2.html?func=startdown&id=5
Αυτό που είπα είναι το άρθρο 537. Τα δικαιώματά σου τα λέει το άρθρο 540 και το διάστημα παραγραφής είναι στο 554. :a0210:
Δες και το 559, και θα δεις ότι η εγγύηση είναι κάτι συμπληρωματικό...
Επίσης, δες και άρθρο 4 (σελίδα 4 του pdf) και θα διαπιστώσεις μόνος σου αν έχει ενσωματωθεί η κοινοτική οδηγία ή όχι στο ελληνικό δίκαιο. :a0210:
 

rabbitweed

New member
7 September 2006
10
Διαβάζω το Νόμο λοιπόν και στο άρθρο 537 στο οποίο αναφέρεσαι γίνεται λόγος για έλλειψη συνομολογουμένης ιδιότητας ή πραγματικού ελαττώματος. η έννοια της συνομολογούμενης ιδιότητας (φαντάζομαι) βγαίνει μέσα από την ερμηνεία της στην εγγύηση του προιόντος ενώ το πραγματικό ελάττωμα πρέπει να το αποδείξεις...

πως λοιπόν θα αποδειχθεί στο Δικαστήριο ότι το PS3 (εν προκειμένω) είχει πραγματικό ελάττωμα το οποίο διαφάνηκε μετά τους 12 μήνες της εγγύησης και πριν του 24 της παραγραφής?

πραγματικά δε βλέπω πως μπορεί να γίνει αυτό μια win win situation!

ή δεν έχω καταλάβει κάτι?
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Νομίζω ότι στις περιπτώσεις των νόμων δεν πρέπει να φανταζόμαστε διάφορα.
Οι νόμοι πρέπει να είναι σαφείς.
Πραγματικό ελάττωμα σημαίνει "ελάττωμα επί του πράγματος". Έχει το PS3 σου κάποιο ελάττωμα πριν τους 24 μήνες;
Επίσης "συνομολογημένη ιδιότητα" είναι μια ιδιότητα που και οι 2 (πωλητής - αγοραστής) αναγνωρίζουν ότι το πράγμα πρέπει να έχει. Φαντάζομαι το να παίζει παιχνίδια μια παιχνιδομηχανή είναι μια συνομολογημένη ιδιότητα.
Δε χρειάζεται να αποδείξεις τίποτα εσύ. Λειτουργεί το PS3 σου; Όχι. Παίζεις παιχνίδια σε αυτό; Όχι. Έχει τις ιδιότητες που πρέπει; Όχι.
Το τι χάλασε μέσα, το τι ήταν ελαττωματικό, το αν χάλασε την 1η μέρα ή την τελευταία από τους 24 μήνες είναι απλά αδιάφορο. Με την συμπλήρωση των 24 μηνών, πρέπει το πράγμα να μην έχει ελάττωμα και να έχει τις ιδιότητες που είχε κατά την αγορά. Όλα τα υπόλοιπα δεν είναι κομμάτι του 3043, αλλά σενάρια φαντασίας. Όχι απλά μια win win κατάσταση...

Στην 1η μου αγωγή ήμουν λίγο φειδωλός και ζήταγα απλά τα χρήματα που έδωσα για το προϊόν. Στην δεύτερη, θα προσπαθήσω να ζητήσω και αποζημίωση για την ταλαιπωρία, όχι για να βγάλω χρήματα, αλλά γιατί διαπίστωσα ότι τις εταιρίες δεν τις ενδιαφέρει. Οπότε όσο περισσότερα τους στοιχίσει, ίσως να δώσουν λίγο σημασία...
Αυτή την στιγμή η υπόθεση πηγαίνει αργά αλλά σταθερά. Πρώτα απευθύνθηκα στο κατάστημα αγοράς (που μου είπαν πολύ ευχαρίστως αρκεί να μας καλύψει και εμάς η αντιπρωσωπία), μετά στον συνήγορο του καταναλωτή (που έβαλε την υπόθεση στο αρχείο για λόγους που δεν μπορώ να φανταστώ - δεν έγινε καμία προσπάθεια να ασχοληθούν με το αίτημα του καταναλωτή και μου είπαν απλά ότι ο νόμος τους επιτρέπει να βάλουν την υπόθεση στο αρχείο οπότε την έβαλαν(!) - μάλλον τον 3043 δεν τον διάβασαν ακόμα :flipout:) και τώρα η καταγγελία είναι στην γενική γραμματεία προστασίας καταναλωτή (ναι ξέρω σώθηκα :flipout: - την τελευταία φορά που με βοήθησε η γραμματεία ήταν το 2003 - από τότε όλο στα δικαστήρια φτάνουμε :flipout:).
 

rabbitweed

New member
7 September 2006
10
Καταλαβαίνω από όλα αυτά λοιπόν ότι:

μόνο σε βάθος χρόνου μπορεί να κερδίσεις κάτι για αυτό και δεν θα ασχοληθεί κανείς μαζί σου.
θα το κάνω απλά και μόνο γιατί δεν ανέχομαι την κοροιδία
πάντως σε τέτοιες περιπτώσεις είναι προτιμότερο να υπάρχει μια συλλογική δράση! και προφανώς είμαι πρόθυμος για την όποια συμμετοχή
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Ρωτησα για το θεμα τον αδερφο μου που ειναι δικηγορος και μου ειπε οτι εφοσον ενας καταναλωτης κανει αγωγη η ευθυνη για την αποδειξη οτι το προιον δεν εχει προβλημα βαρυνει την εταιρεια η το καταστημα.

Δηλαδη θεωρειται ελαττωματικό μεχρι αποδειξεως του εναντιου.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Καταλαβαίνω από όλα αυτά λοιπόν ότι:

μόνο σε βάθος χρόνου μπορεί να κερδίσεις κάτι για αυτό και δεν θα ασχοληθεί κανείς μαζί σου.
θα το κάνω απλά και μόνο γιατί δεν ανέχομαι την κοροιδία
πάντως σε τέτοιες περιπτώσεις είναι προτιμότερο να υπάρχει μια συλλογική δράση! και προφανώς είμαι πρόθυμος για την όποια συμμετοχή

Κανονικά θα έπρεπε μια απλή καταγγελία στην γραμματεία καταναλωτή να αρκούσε για να δικαιωθείς και να φάει και ένα γερό πρόστιμο η κάθε εταιρία, ώστε να μην το επαναλάβει στο μέλλον. Αλλά δυστυχώς στις μέρες μας πρέπει να φτάσεις στο δικαστήριο για να δικαιωθείς. Η γραμματεία είναι συνήθως αναρμόδια, και ο συνήγορος είναι του αρχείου. Τουλάχιστον έτσι δείχνει η μέχρι τώρα εμπειρία μου. Φαντάσου να μην ήταν και τόσο σαφής ο νόμος... :flipout:
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,744
Θεσσαλονίκη
Από την δική μου εμπειρία πάντως, καλοί οι Νόμοι αλλά στο ακροατήριο όλα κερδίζονται και όλα χάνονται!
Μπράβο petasis που τους ξέσκισες κι εσύ και ο συνάδελφος! -bye-
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Συνάδελφος με τον δικηγόρο, ε; :flipout:
Εγώ πολλά δεν ξέρω, αλλά ήταν εμπειρία το ακροατήριο. Ειδικά με τις βλακείες που ακούς από τους μάρτυρες... :flipout:
Επίσης, δεν ήξερα από "διακανονισμούς" μια βδομάδα πριν την δικάσιμο και αυτοί δεν ήξεραν με ποιον έμπλεξαν :flipout:
Πάντως, μιας και είσαι ο ποιο σχετικός (σε σχέση με μας του εντελώς άσχετους), πώς τα βλέπεις τα πράγματα;
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,744
Θεσσαλονίκη
Φίλε μου δεν ξέρω το ιστορικό της διαμάχης, σόρρυ δεν διάβασα όλα το νήμα.
Απλά διάβασα εκεί που έλεγες ότι κερδίσατε το δικαστήριο.
 

vaggos13

New member
22 December 2007
7
Καλημέρα & από μένα. Είμαι κάτοχος από 12/07, με ελάχιστη χρήση του μηχανήματος για ανάγνωση δίσκων. Την περασμένη εβδομάδα χάλασε το laser & δεν αναγνωρίζει κανένα δίσκο. Τυπικά πήγα στην Commetron να δω αν θα επισκευαστεί δωρεάν... Σήμερα έστειλα mail στη $ony Ελλάς & Carrefour (από κατάστημα της αγόρασα την κονσόλα), με κοινοποίηση σε όλους τους δυνατούς φορείς & καταναλωτικές οργανώσεις. Τους γνωστοποίησα το ΝΟΜΟ 3043/2002 (διαβάστε το όλο, αξίζει τον κόπο, ειδικά όμως τα άρθρα 540 & 554).
Περιμένω απάντηση...
Με λίγα λόγια λέει ότι δικαιούσαι επιδιόρθωση ή αντικατάσταση για ελαττωματικό προϊόν για 2 τουλάχιστον χρόνια (αν ο κατασκευαστής σου δίνει περισσότερα, υπερισχύει το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα).
Επίσης κατεβάστε αυτό το συνοπτικό αρχείο: http://www.efpolis.gr/el/component/remository/?func=fileinfo&id=8 (αν δεν βαριέστε κατεβάστε όλους του Νόμους που αναφέρει αρχικά).
κάπου αναφέρει "Η παράβαση των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου δεν θίγει το κύρος της εγγύησης, την οποία ο καταναλωτής μπορεί να επικαλεσθεί και να απαιτήσει την τήρησή της. Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό. Εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της εγγύησης εμφανισθεί στο προϊόν ελάττωμα και ο προμηθευτής αρνείται ή βραδύνει την επισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση. Αν ο απαιτούμενος χρόνος επισκευής υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την προσωρινή αντικατάσταση του προϊόντος για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή."
Δηλαδή, αν πάθει κάτι κάποιο αγαθό & το αντικαταστήσουν με καινούριο, τότε ανανεώνεται η εγγύηση / δικαιώματα καταναλωτή. Αν σου αντικαταστήσουν πχ μόνο το laser, τότε ανανεώνεται μόνο για το συγκεκριμένο εξάρτημα. Γι'αυτό όταν σας αντικαθιστούν κάτι να επισημαίνεται επακριβώς ποια εργασία έγινε. Αυτό το χαρτί θα είναι πλέον η "απόδειξη" σας ως εγγύηση.
Ελπίζω να μην ήταν κουραστικά όλα τα παραπάνω, τα εξήγησα όσο πιο αναλυτικά & απλά μπορούσα.

Καλημέρα & από μένα. Συγγνώμη για την πολύ καθυστερημένη απάντηση. Ύστερα από 2 μέρες από την αποστολή του mail με ειδοποίησαν να αφήσω το ps3 για αντικατάσταση. Όλα ΟΚ. έχω φτιάξει ένα thread. Αξίζει να το διαβάσετε. http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=44572
Φιλικά,
Βαγγέλης Α.
 

vaggos13

New member
22 December 2007
7
Συγγνώμη, αλλά δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να κάνω edit στο μνμ μου, οπότε προσθέτω ότι επίσης ενδιαφέρθηκε & ο Συνήγορος του Καταναλωτή & η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (οι οποίοι έστειλαν εγγράφως ερώτημα στην Sony-Carrefour). Δεν το προχώρησα περαιτέρω επειδή η Sony "κάλυψε το κόστος για την αντικατάσταση του είδους με ένα ανακατασκευασμένο , ως ένδειξη καλής θελήσεως και διάθεσης προς εσάς." όπως με ενημέρωσαν στο mail τους.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Δεν θυμάμαι μέχρι που έχω γράψει για το χαλασμένο PS3, αλλά εν συντομία έστειλα καταγγελία στον συνήγορο του καταναλωτή όπου τους πήρε κάτι μήνες να βάλουν την απόφαση στο αρχείο σαν αβάσιμη (!), και μετά έκανα καταγγελία στην γενική γραμματεία προστασίας καταναλωτή. Αυτοί μετά από 1 μηνά (!) ρώτησαν την σόνυ, (4 Μαίου νομίζω). Σήμερα που πήρα τηλέφωνο μου είπαν ότι έχει απαντήσει η σόνυ, και μου έχουν ταχυδρομήσει την απάντηση. Οπότε σε ~20 μέρες (τόσο κάνει το ταχυδρομείο να διακινήσει γράμματα σε εμάς αν και δεν μένω στην κορυφή της Πίνδου :flipout:), θα ξέρω και τι απάντησαν.
Προσπάθησα να ψαρέψω τον υπάλληλο στην γραμματεία τι γράφει, και μου απάντησε ότι ήταν μάλλον θετική η απάντηση, και ίσως προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί μου. Οπότε πήρα την σόνυ. Εκεί μου απάντησαν ότι η απάντηση είναι ότι η συσκευή είναι εκτός εγγύησης, οπότε τα υπόλοιπα τα κατάλαβα... :flipout:

Οπότε, το δικό μου δίλημμα είναι: εξώδικο ή αγωγή; Από την στιγμή που έχουν την καταγγελία έχει νόημα ένα εξώδικο; (Νομίζω όχι...)
Άμα κάνω αγωγή, δεν γίνομαι πολύ αγενής, ε;;
Εσείς τι λέτε; Εξώδικο ή αγωγή;
(Βέβαια, θα πρέπει να περιμένω και την απάντηση αν και φαντάζομαι τι θα γράφει...)
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Το να ασχοληθει καποιος δικαστικά με ενα χαλασμενο PS3 συμφερει μονο για "το γαμώτο" αφου τα εξοδα που θα κανει υπερβαινουν κατα πολυ την αξια μιας κονσολας...

Επειδη ομως ξερω οτι το εχεις ξαναεπιχειρησει στο παρελθον θα σου ελεγα να ακολουθησεις την "κανονικη" οδο δηλαδη εξωδικο και στο καπακι αγωγη...-bye-
 

drillgr

New member
2 February 2009
23
Εμενα το δικο μου ps3 εχει χαλασει απο τον φεβρουαριο και απλα μπηκε στο κουτι και πηγε στο παταρι.
Παιζει να ειναι η χειροτερη αγορα και τα πιο τζαμπα χρηματα που εχω δωσει στη ζωη μου..
 

Steliosfan

AVClub Enthusiast
13 August 2006
701
NeverLand
Εμενα το δικο μου ps3 εχει χαλασει απο τον φεβρουαριο και απλα μπηκε στο κουτι και πηγε στο παταρι.
Παιζει να ειναι η χειροτερη αγορα και τα πιο τζαμπα χρηματα που εχω δωσει στη ζωη μου..

+1
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Το να ασχοληθει καποιος δικαστικά με ενα χαλασμενο PS3 συμφερει μονο για "το γαμώτο" αφου τα εξοδα που θα κανει υπερβαινουν κατα πολυ την αξια μιας κονσολας...

Ελπίζω να μην είναι τόσο πολλά τα έξοδα. Στην προηγούμενη αγωγή που είχα κάνει ήταν 150 ευρώ, όσα πήρε ο δικηγόρος. Η αποζημίωση και από τις 2 εμπλεκόμενες εταιρίες (μαγαζί + αντιπρόσωπο) ήταν λιγάκι μεγαλύτερη από την αξία (λόγω τόκων; ), οπότε περίπου στα ίδια ήμουν. Πιο πολύ είναι ο προσωπικός κόπος να βρω δικηγόρο, να πάω στο δικαστήριο (που θα έχει και 1 αναβολή γιατί οι δικηγόροι πάντα βρίσκουν κάτι, ο χρόνος που θα χάσω στο τηλέφωνο προσπαθώντας να εξηγήσω ότι δεν συμβιβάζομαι, οι βλακείες που θα ακούσω στο δικαστήριο, κλπ...).
Τώρα πόση δουλειά έχει ο δικηγόρος, δεν ξέρω...
Βαριέμαι είναι η αλήθεια, αλλά δεν μου πάει να το αφήσω και έτσι...
Και μόνο ότι ζητάνε 300+ ευρώ για να σου πασάρουν "ανασκευασμένη" συσκευή και να πάρουν την "χαλασμένη" μέσα στην διετία είναι λίγο βαρύ, δεν είναι;