Αυτοκινητιστικά νέα

Πάντως με τα τεχνικά δεδομένα που έχουμε τώρα ο μόνος τρόπος ένα αυτοκίνητο να έχει 5000+ χμ ανά ανεφοδιασμό είναι να είναι υδρογόνου και να αυξήσουμε την προσρόφιση του υδρογόνου στους νανοσωλήνες άνθρακα σε τουλάχιστον το διπλό επίπεδο από σήμερα (είναι εφικτό, αλλά θέλει χρόνο). Καλά για το κόστος ας το ξεχάσουμε.
Α, ναι επίσης είχε γίνει έρευνα για να το υγροποιούμε (ναι με την ίδια διαδικασία που φτιάχνουμε το καύσμο για πυραύλους)

1750568871418.png
Το μόνο μεγάλο πρόβλημα ότι καταναλώνεις χοντρικά το 25% της περιεχόμενης ενέργειας στο καύσιμο για να το υγροποιήσεις στους 22 βαθμούς Κ.


Πάντως έχουν κατά καιρούς βγει κάποια αυτοκίνητα που δουλεύουν με "καύσιμο" το νερό. Θυμάμαι το παρακάτω λίγο πριν το 2010
Στην ουσία όμως δεν ήταν το νερό το καύσιμο, απλά η εταιρία χρησιμοποίησε το γεγονός ότι γέμιζες το ντεπόζιτο με νερό για να το παρουσιάσει ως τέτοιο. Στην πραγματικότητα με απλά λόγια το δοχείο καυσίμου δεν ήταν άδειο, αλλά γεμάτο με ένα υλικό που απελευθέρωνε υδρογόνο στην επαφή του με το νερό. Επίσης προφανώς κάποια στιγμή το υλικό αυτό τελείωνε και έπρεπε να αλλάξεις το ... δοχείο καυσίμου που ήταν στην ουσία το καύσιμο. Έτσι τελικά στην πράξη πάλι ήθελες ανεφοδιασμό, απλά μπορούσες να τον κάνεις σπίτι σου (αν και δεν θυμάμαι καθόλου αν ήθελε νερό βρύσης ή απιονισμένο).
 
Δηλαδή θα υπάρξει άνθρωπος που θα του πουν "μπορείς να φουλάρεις/φορτίζεις το αυτοκίνητο μια φορά το μήνα με μια ελάχιστη επιβάρυνση" και θα πει "όχι προτιμώ να φουλάρι/φορτίζω μέρα παρά μέρα". ΟΚ...
Εντάξει το 1 ευρώ παραπάνω ήταν μία λεκτική υπερβολή. Προφανώς και μια μπαταρία 450KWh δε μπορεί παρά να κοστίζει τριπλάσια από μία με 150KWh - και δε θα δίνει 3πλασιο range λόγω του 3πλασιου βάρους. Ναι αν φτάσουμε τα 500Wh/kg μπορούμε να δούμε ένα μεγάλο 3 τόνων SUV να έχει μία τέτοια μπαταρία. Αλλά ένα 3 τόνων SUV δε θα έχει 15KWh/100km κατανάλωση, θα έχει 30. Και τελικά πάλι δε θα κάνει 3000km, θα κάνει 1500. Δεν έχει νόημα μία τόσο μεγάλη αυτονομία και κατά τη γνώμη μου δε πρόκειται να συμβεί και ποτέ γιατί δε λύνει κάποιο πρόβλημα, δεν εξυπηρετεί κάποια ανάγκη.
 
Αυτή τη στιγμή είμαστε στα 60$/KWh για LFP μπαταρίες. Αν φτάσουμε κάποια στιγμή οι solid state να έχουν αντίστοιχο κόστος, μία μπαταρία 150KWh θα κοστίζει 9000$ και μία 450KWh 27000$. Κανείς δε θα προτιμήσει να δώσει 18000$ παραπάνω απλώς για να φορτίζει κάθε 3000 αντί για 1000km.

Για να καταλάβουμε που είμαστε σήμερα σε πραγματικά προϊόντα που κυκλοφορούν και όχι σε υποσχέσεις ή εργαστηριακά δεδομένα, μία semi-solid state 150KWh μπαταρία της Nio (η οποία ζυγίζει όσο η 100KWh NMC) κοστίζει 275$/KWh, δηλαδή περίπου 42000$. Η Nio πιστεύει θα έχει το ίδιο κόστος όταν βγάλει τις πρώτες solid state το 2027. Η ενεργειακή πυκνότητα της semi-solid state της Nio είναι στα 360Wh/kg σε επίπεδο cell, ενώ σε pack level είναι στα 260Wh/kg. Είναι μία σημαντική λεπτομέρεια, αφού συνήθως σε ανακοινώσεις πατεντών ή εργαστηριακών δοκιμών πάντα αναφέρεται η ενεργειακή πυκνότητα σε cell level και όχι σε pack level. Το pack περιλαμβάνει επιπλέον όλη εκείνη τη δομή που χρειάζεται για να είναι ασφαλής η μπαταρία, σύστημα ψύξης κτλ κτλ
 
Πάντως με τα τεχνικά δεδομένα που έχουμε τώρα ο μόνος τρόπος ένα αυτοκίνητο να έχει 5000+ χμ ανά ανεφοδιασμό είναι να είναι υδρογόνου και να αυξήσουμε την προσρόφιση του υδρογόνου στους νανοσωλήνες άνθρακα σε τουλάχιστον το διπλό επίπεδο από σήμερα (είναι εφικτό, αλλά θέλει χρόνο). Καλά για το κόστος ας το ξεχάσουμε.
Α, ναι επίσης είχε γίνει έρευνα για να το υγροποιούμε (ναι με την ίδια διαδικασία που φτιάχνουμε το καύσμο για πυραύλους)

View attachment 254302
Το μόνο μεγάλο πρόβλημα ότι καταναλώνεις χοντρικά το 25% της περιεχόμενης ενέργειας στο καύσιμο για να το υγροποιήσεις στους 22 βαθμούς Κ.


Πάντως έχουν κατά καιρούς βγει κάποια αυτοκίνητα που δουλεύουν με "καύσιμο" το νερό. Θυμάμαι το παρακάτω λίγο πριν το 2010
Στην ουσία όμως δεν ήταν το νερό το καύσιμο, απλά η εταιρία χρησιμοποίησε το γεγονός ότι γέμιζες το ντεπόζιτο με νερό για να το παρουσιάσει ως τέτοιο. Στην πραγματικότητα με απλά λόγια το δοχείο καυσίμου δεν ήταν άδειο, αλλά γεμάτο με ένα υλικό που απελευθέρωνε υδρογόνο στην επαφή του με το νερό. Επίσης προφανώς κάποια στιγμή το υλικό αυτό τελείωνε και έπρεπε να αλλάξεις το ... δοχείο καυσίμου που ήταν στην ουσία το καύσιμο. Έτσι τελικά στην πράξη πάλι ήθελες ανεφοδιασμό, απλά μπορούσες να τον κάνεις σπίτι σου (αν και δεν θυμάμαι καθόλου αν ήθελε νερό βρύσης ή απιονισμένο).
Παντως, το υδρογονο εχει ενα τεραστιο ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ : εξαιρετικα πτητικο.
Που σημαινει ........ εξαιρετικα ευφλεκτο. Ναι, η NASA φτιαχνει δεξαμενες αποθηκευσης του
που δεν εκρυγνηνται με το παραμικρο ...... αλλα ειναι NASA. Δεν νομιζω ο μπαρμπα Ανεστης
ο βενζινας στα Κατω Πετραλωνα να ακολουθει ειδικα πρωτοκολα ασφαλειας και επιβλεψης 24/7.

Καποιος θα ρωτησει : "και γιατι να εκραγει το Υδρογονο ?"
Γιατι ΟΛΟΚΛΗΡΗ η γηινη ατμοσφαιρα ειναι γεματη Οξυγονο !!!!!
 
Παντως, το υδρογονο εχει ενα τεραστιο ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ : εξαιρετικα πτητικο.
Που σημαινει ........ εξαιρετικα ευφλεκτο. Ναι, η NASA φτιαχνει δεξαμενες αποθηκευσης του
που δεν εκρυγνηνται με το παραμικρο ...... αλλα ειναι NASA. Δεν νομιζω ο μπαρμπα Ανεστης
ο βενζινας στα Κατω Πετραλωνα να ακολουθει ειδικα πρωτοκολα ασφαλειας και επιβλεψης 24/7.

Καποιος θα ρωτησει : "και γιατι να εκραγει το Υδρογονο ?"
Γιατι ΟΛΟΚΛΗΡΗ η γηινη ατμοσφαιρα ειναι γεματη Οξυγονο !!!!!
Νομίζω πως η συζήτηση δεν είναι και τόσο χρήσιμη. Πόσα πρατήρια φυσικού αερίου έχουμε στην Ελλάδα; Ελάχιστα.
Ε, το ίδιο ελάχιστα θα έχουμε για αρκετά χρόνια υδρογονάδικα.
Επίσης τα πρατήρια καυσίμων όπως τα ξέρουμε θα είναι υπό εξαφάνιση στα 15 χρόνια και σίγουρα θα μειωθούν. Θα αντικατασταθούν από κεντρικούς σταθμούς φόρτισης; ίσως. Θα αντικατασταθούν από άλλες επιχειρήσεις που θα προσφέρουν χώρους στάθμευσης με ταχυφορτιστές; επίσης ίσως. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να μας δείχνει ότι θα παραμείνει ο αριθμός των οχημάτων με ΜΕΚ πέραν της 15ετίας τουλάχιστον στους αριθμούς που είναι σήμερα. Έτσι σιγά σιγά θα κλείσουν τα παραδοσιακά πρατήρια καυσίμων σε κάθε γωνιά.
Για τελείως διαφορετικούς λόγους (απελευθέρωση τιμών) έκλεισαν εκατοντάδες πρατήρια σε απομακρυσμένα χωριουδάκια και απλά οι κάτοικοι άλλαξαν συνήθιες. Έτσι θα γίνει και τώρα. Αν δε θα έχουμε ή όχι ανάγκη για πρατήρια υδρογόνου πέραν του αριθμού που έχουμε σήμερα πρατήρια φυσικού αερίου μόνο ο χρόνος θα το δείξει (αν και δεν το πιστεύω).
Οι solid μπαταρίες από ότι φαίνεται θα μας δώσουν τα 500+ κμ και τους χρόνους φόρτισης κάτω του 5λεπτου, οπότε το βάρος θα πέσει στην ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών και σιγά σιγά θα ξεχάσουμε τις άλλες λύσεις. Ο μόνος λόγος να αλλάξει αυτό είναι αν πετύχουν οι στρατηγικές για αποκαρβονοποίηση των τσιμεντάδικων, της μεταλλουργίας, της χαλυβουργίας κλπ και λόγω αυτού πέσει το κόστος του υδρογόνου σε επίπεδα που να είναι ανταγωνιστικά με το ρεύμα και ταυτόχρονα έχουμε δοχεία υδρογόνου με νανοσωλήνες άνθρακα οικονομικά για να πας στη λογική έχω 5000+ κμ αυτονομία ή μια άλλη εναλλακτική ότι έχει καταρρεύσει το ηλεκτρικό δίκτυο με τόσα ηλεκτρικά οχήματα και θέλουμε να επιδοτήσουμε μια διαφορετική λύση για το μεσοπρόθεσμο (πολύ δύσκολο).
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Καποιος θα ρωτησει : "και γιατι να εκραγει το Υδρογονο ?"
Γιατι ΟΛΟΚΛΗΡΗ η γηινη ατμοσφαιρα ειναι γεματη Οξυγονο !!!!!
Το υδρογόνο ΔΕΝ εκρύγνεται σε ατμοσφαρική πίεση είναι ΑΔΥΝΑΤΟ. Θα έχει καεί πριν φτάσει στα όρια της έκρηξης. Είναι ένας από τους μύθους γύρω από το υδρογόνο. ;)
 
Καλά εντάξει, το παρέδωσαν από το Αίγιο στο Ξυλοκαστρο....

Αντίστοιχη παράδοση μέσα στην Αθήνα τι πιστεύετε θα γίνει :

1) θα είναι χιλιοχτυπημένο από παντου (αν καταφέρει και φτάσει στον τελικό προορισμό) 😁
2) θα το έχουν κλέψει σε χρόνο dt 😁😁

 
Καλά εντάξει, το παρέδωσαν από το Αίγιο στο Ξυλοκαστρο....

Αντίστοιχη παράδοση μέσα στην Αθήνα τι πιστεύετε θα γίνει :

1) θα είναι χιλιοχτυπημένο από παντου (αν καταφέρει και φτάσει στον τελικό προορισμό) 😁
2) θα το έχουν κλέψει σε χρόνο dt 😁😁


Δε βαριέσαι, τουλάχιστον στην Ελλάδα όταν αγοράζεις αυτοκίνητο το παίρνεις του κουτιού. Εκεί συνήθως έχει 100-200 μίλια στην πλάτη του, όλα από test drives όπου κάποιοι το σκίζουν για να το δοκιμάσουν. Τι είπες; Σου κάνουν έκπτωση; Ας γελάσω δυνατά.
 
Δε βαριέσαι, τουλάχιστον στην Ελλάδα όταν αγοράζεις αυτοκίνητο το παίρνεις του κουτιού. Εκεί συνήθως έχει 100-200 μίλια στην πλάτη του, όλα από test drives όπου κάποιοι το σκίζουν για να το δοκιμάσουν. Τι είπες; Σου κάνουν έκπτωση; Ας γελάσω δυνατά.
Προτιμώ τα 100-200 μίλια παρά να το παίρνω εδώ βαπορίσιο με ένα σωρό φόρους πάνω.
 
  • Like
Reactions: kosmous
Ποια εταιρία στην Ελλάδα κάνει 100-200 χλμ ( γιατί για μίλια το κόβω χλωμό ..) τα σκίζει με τη δικαιολογία ότι τα δοκιμάζει ?

Υποθέτω καμία, στις ΗΠΑ αναφερόμουν που είναι γενική πρακτική. Μαζί με το να μη μπορείς να κάνεις custom παραγγελία, απλά διαλέγεις ένα από όσα έχουν σε στοκ.
 
  • Like
Reactions: takisot