Αυτοκινητιστικά νέα

Πάντως με τα τεχνικά δεδομένα που έχουμε τώρα ο μόνος τρόπος ένα αυτοκίνητο να έχει 5000+ χμ ανά ανεφοδιασμό είναι να είναι υδρογόνου και να αυξήσουμε την προσρόφιση του υδρογόνου στους νανοσωλήνες άνθρακα σε τουλάχιστον το διπλό επίπεδο από σήμερα (είναι εφικτό, αλλά θέλει χρόνο). Καλά για το κόστος ας το ξεχάσουμε.
Α, ναι επίσης είχε γίνει έρευνα για να το υγροποιούμε (ναι με την ίδια διαδικασία που φτιάχνουμε το καύσμο για πυραύλους)

1750568871418.png
Το μόνο μεγάλο πρόβλημα ότι καταναλώνεις χοντρικά το 25% της περιεχόμενης ενέργειας στο καύσιμο για να το υγροποιήσεις στους 22 βαθμούς Κ.


Πάντως έχουν κατά καιρούς βγει κάποια αυτοκίνητα που δουλεύουν με "καύσιμο" το νερό. Θυμάμαι το παρακάτω λίγο πριν το 2010
Στην ουσία όμως δεν ήταν το νερό το καύσιμο, απλά η εταιρία χρησιμοποίησε το γεγονός ότι γέμιζες το ντεπόζιτο με νερό για να το παρουσιάσει ως τέτοιο. Στην πραγματικότητα με απλά λόγια το δοχείο καυσίμου δεν ήταν άδειο, αλλά γεμάτο με ένα υλικό που απελευθέρωνε υδρογόνο στην επαφή του με το νερό. Επίσης προφανώς κάποια στιγμή το υλικό αυτό τελείωνε και έπρεπε να αλλάξεις το ... δοχείο καυσίμου που ήταν στην ουσία το καύσιμο. Έτσι τελικά στην πράξη πάλι ήθελες ανεφοδιασμό, απλά μπορούσες να τον κάνεις σπίτι σου (αν και δεν θυμάμαι καθόλου αν ήθελε νερό βρύσης ή απιονισμένο).
 
Δηλαδή θα υπάρξει άνθρωπος που θα του πουν "μπορείς να φουλάρεις/φορτίζεις το αυτοκίνητο μια φορά το μήνα με μια ελάχιστη επιβάρυνση" και θα πει "όχι προτιμώ να φουλάρι/φορτίζω μέρα παρά μέρα". ΟΚ...
Εντάξει το 1 ευρώ παραπάνω ήταν μία λεκτική υπερβολή. Προφανώς και μια μπαταρία 450KWh δε μπορεί παρά να κοστίζει τριπλάσια από μία με 150KWh - και δε θα δίνει 3πλασιο range λόγω του 3πλασιου βάρους. Ναι αν φτάσουμε τα 500Wh/kg μπορούμε να δούμε ένα μεγάλο 3 τόνων SUV να έχει μία τέτοια μπαταρία. Αλλά ένα 3 τόνων SUV δε θα έχει 15KWh/100km κατανάλωση, θα έχει 30. Και τελικά πάλι δε θα κάνει 3000km, θα κάνει 1500. Δεν έχει νόημα μία τόσο μεγάλη αυτονομία και κατά τη γνώμη μου δε πρόκειται να συμβεί και ποτέ γιατί δε λύνει κάποιο πρόβλημα, δεν εξυπηρετεί κάποια ανάγκη.
 
Αυτή τη στιγμή είμαστε στα 60$/KWh για LFP μπαταρίες. Αν φτάσουμε κάποια στιγμή οι solid state να έχουν αντίστοιχο κόστος, μία μπαταρία 150KWh θα κοστίζει 9000$ και μία 450KWh 27000$. Κανείς δε θα προτιμήσει να δώσει 18000$ παραπάνω απλώς για να φορτίζει κάθε 3000 αντί για 1000km.

Για να καταλάβουμε που είμαστε σήμερα σε πραγματικά προϊόντα που κυκλοφορούν και όχι σε υποσχέσεις ή εργαστηριακά δεδομένα, μία semi-solid state 150KWh μπαταρία της Nio (η οποία ζυγίζει όσο η 100KWh NMC) κοστίζει 275$/KWh, δηλαδή περίπου 42000$. Η Nio πιστεύει θα έχει το ίδιο κόστος όταν βγάλει τις πρώτες solid state το 2027. Η ενεργειακή πυκνότητα της semi-solid state της Nio είναι στα 360Wh/kg σε επίπεδο cell, ενώ σε pack level είναι στα 260Wh/kg. Είναι μία σημαντική λεπτομέρεια, αφού συνήθως σε ανακοινώσεις πατεντών ή εργαστηριακών δοκιμών πάντα αναφέρεται η ενεργειακή πυκνότητα σε cell level και όχι σε pack level. Το pack περιλαμβάνει επιπλέον όλη εκείνη τη δομή που χρειάζεται για να είναι ασφαλής η μπαταρία, σύστημα ψύξης κτλ κτλ