300

http://film.guardian.co.uk/features/featurepages/0,,2034572,00.html

Με αφορμή το 300, ένα αρκετά διασκεδαστικό αρθράκι από τον Guardian που εξηγεί πως αντιμετωπίζει το Hollywood την Ελληνική ιστορία και μυθολογία.

Το αστείο με τους δημοσιογράφους είναι ότι ενώ είναι άσχετοι το παίζουν ειδικοί παντός επιστητού. Ο συγκεκριμένος δεν αποτελεί εξαίρεση:

Language
Everyone speaks some form of English, so fortunately Greeks, Macedonians, Persians and all those further east subjugated by Alexander have no need of interpreters. See also Accents.


Μάλλον θεωρεί τους Μακεδόνες μή Έλληνες, που μάλλον δε μιλούν την ίδια γλώσσα, αλλιώς δε θα τους έβαζε χώρια

Μάλιστα έχουν και πολύ αξιόλογες πηγές:

Aristotle
Alexander's tutor and a bit of a fascist, encouraging the boy to try to wipe out inferior races and take over the world. (A brief Google search is inconclusive on whether this is a legitimate reading of his Nicomachean Ethics.)
 
Απάντηση: Re: 300

quote=Δημήτρης Αντωνόγλου;154244]Το αστείο με τους δημοσιογράφους είναι ότι ενώ είναι άσχετοι το παίζουν ειδικοί παντός επιστητού. Ο συγκεκριμένος δεν αποτελεί εξαίρεση:

Language
Everyone speaks some form of English, so fortunately Greeks, Macedonians, Persians and all those further east subjugated by Alexander have no need of interpreters. See also Accents.


Μάλλον θεωρεί τους Μακεδόνες μή Έλληνες, που μάλλον δε μιλούν την ίδια γλώσσα, αλλιώς δε θα τους έβαζε χώρια

Μάλιστα έχουν και πολύ αξιόλογες πηγές:

Aristotle
Alexander's tutor and a bit of a fascist, encouraging the boy to try to wipe out inferior races and take over the world. (A brief Google search is inconclusive on whether this is a legitimate reading of his Nicomachean Ethics.)
[/quote]
Προφανώς δεν διάβασες το άρθρο προσεκτικά. Όπως δηλώνεται στον πρόλογο είναι μια αποτίμηση του πως παρουσιάζεται η αρχαία ελληνική και ρωμαϊκή ιστορία στις παραγωγές του Χόλλυγουντ.
Μόνο στο λήμμα για τη γλώσσα υπάρχει διαχωρισμός Μακεδόνες , Έλληνες κάτι που εξάγεται από κάποιες ταινίες αλλά και που δεν αναφέρεται άσκοπα στο άρθρο μιας και θέλει να τονίσει την απουσία διερμηνέων κατά τις συναντήσεις Ελλήνων και αλλοφύλων, διαπίστωση που μπορεί και να επεκταθεί στις συνομιλίες μεταξύ Μακεδόνων και άλλων Ελλήνων μιας και τα μακεδονικά, κατά την επικρατέστερη μεταξύ Ελλήνων ερευνητών άποψη, αναλογούσαν με τα ποντιακά. Μία ελληνική διάλεκτος δύσκολα κατανοητή από τους υπόλοιπους Έλληνες.
Όσον αφορά τις πηγές. Οι πηγές του είναι οι ταινίες

[FONT=arial,helvetica,sans-serif]"What can you learn about ancient Greece from Hollywood? With its latest ancient epic, 300, out next week, we locked Stephen Moss away with a pile of DVDs to gain a classical education, movie-style[/FONT] "

και το χωρίο για τον Αριστοτέλη μεταφράζεται
Aristotle
Alexander's tutor and a bit of a fascist, encouraging the boy to try to wipe out inferior races and take over the world. (A brief Google search is inconclusive on whether this is a legitimate reading of his Nicomachean Ethics.)
μεταφράζεται ως εξής
Αριοστοτέλης
Δάσκαλος του Αλεξάνδρου και κομματάκι φασίστας, ενθαρρύνει το αγόρι να επιδιώξει να εξολοθρεύσει κατώτερες φυλές και να κατακτήσει τον κόσμο (Μια σύντομη αναζήτηση στο Google δεν θα οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι αυτή είναι μία αποδεκτή προσέγγιση στο έργο του Ηθικά Νικομάχεια)

Ας μην είμαστε προκατειλημμένοι με όλους και συνεχώς με τα όπλα παρά πόδα. Ο δημοσιογράφος από την αρχή ξεκαθάρισε ότι το άρθρο του αποδελτιώνει την ιστορία όπως παρουσιάζεται στις ταινίες (ειδικά του Χόλλυγουντ).

Με βιαστικές αναγνώσεις χάνουμε το δίκιο μας.
Με κάθε εκτίμηση
 
Ειδα την ταινια σημερα. Βγαζω στην ακρη τις ιστορικες ανακριβειες. Χανουμε την ουσια με αυτο.

Αυτο που μενει στον θεατη ειναι μια πολυ καλη μεταφορα της κεντρικης ιδεας. Εμενα αυτο με ενδιαφερει. Ενιωσα πολυ ομορφα που ειμαι Ελληνας, και χαιρομαι που τα οποια λαθη δεν ηταν τοσο κραυγαλεα ωστε να χασω την κεντρικη ιδεα.

Εν ολιγοις, μου αρεσε
 
και αν την συγκρίνω με το Sin City, υποδεέστερη.


Kαλά δεν το συζητάμε... Καμία σχέση..


Επίσης και στους 300 όπως σε όλες τις ταινίες/σειρές made in Hollywood που μιλάνε για αρχαία Ελλάδα, ακούμε σλάβικα (συνήθως βουλγάρικα) τραγούδια (ακόμα και στον Ηρακλή/Ζήνα)... Γιατί αυτό?
 
Kαλά δεν το συζητάμε... Καμία σχέση..


Επίσης και στους 300 όπως σε όλες τις ταινίες/σειρές made in Hollywood που μιλάνε για αρχαία Ελλάδα, ακούμε σλάβικα (συνήθως βουλγάρικα) τραγούδια (ακόμα και στον Ηρακλή/Ζήνα)... Γιατί αυτό?

σλάβικα; εννοείς το στίχο ή τη μουσική;
 
Τελευταίος και καταιδρωμένος, αλλά τουλάχιστον σε ψιλοάδειο σινεμά, πήγα και εγώ.

Εικόνα (+++)
Εκπληκτική, όπως την περίμενα. Επιτέλους, αρχίζει και γίνεται κατανοητό ότι τα ψηφιακά εφέ δεν πρέπει να έχουν πάντα στόχο την αληθοφάνεια. Η ομορφιά αυτής της ταινίας είναι ότι μοιάζει με έργο τέχνης και όχι με ιστορικό ντοκυμανταίρ! Αυτή η αισθητική είναι και ο κύριος λόγος που ήθελα να την δω.

Μαγκιά (++)
"Μολών λαβέ", "Σπαρτιάτες, ποιο είναι το επάγγελμά σας", "Έχω κράμπα και δε μπορώ να γονατίσω", "Μόνο οι Σπαρτιάτισσες γεννούν άνδρες", "Μόνο ένας κοιτάζει πίσω" και βέβαια η προσφώνηση "Σπαρτιάτη" πριν από το "Ή ταν ή επί τας"... όλα είναι εκεί. Ομολογουμένως, η γραφή του Miller είναι αρκετά πομπώδης για τη σύγχρονη αισθητική, κάτι που δεν ενοχλούσε τόσο στο Sin City, αλλά εδώ χρειάζεται και μια μικρή θετική προδιάθεση για να τη δεχτείς.

Σκηνοθεσία (++)
Εύσημα στον Snyder για το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί στην αισθητική κατεύθυνση της ταινίας. Κατά τα άλλα, τα ωραία πλάνα που είδαμε πρέπει να αποδοθούν κυρίως στον Miller. Δυστυχώς, δε θυμάμαι καθόλου αν στο comic υπήρχε η σκηνή του χορού της μάντισσας, που μου άρεσε πάρα πολύ. Οι υπερβολές στις απεικονίσεις των διαφόρων "κακών" λειτουργούν μια χαρά και ξαναθυμίζουν ότι η ταινία δεν προσπαθεί να διεκδικήσει oscar ιστορικής ακρίβειεας.

Μουσική (+)
Η μουσική είχε πολύ καλές στιγμές, αλλά δεν αντέχω άλλο τις κλασσικές "ηθικό δίδαγμα" μελωδίες στις αντίστοιχες σκηνές. Πώς όμως να τις αποφύγει όταν τέτοια είναι και η...

Πολιτική (---)
Το μεγάλο ξενέρωμα. Ενώ η ταινία ξεκινάει καταπληκτικά, δείχνοντας τον τρόπο ανατροφής των Σπαρτιατών, σιγά-σιγά αρχίζουν να μπαίνουν τα freedom και τα justice και τα reason (:blink:) και ολίγον από "λίκνο του πολιτισμού", με αποκορύφωμα τον λόγο της βασίλισσας, ο οποίος θα μπορούσε κάλλιστα να έχει γραφτεί για το Μπους! Πόσο μπερδεμένα τα έχουν πια στο μυαλό τους αυτοί οι Ρεπουμπλικάνοι;

Συμπέρασμα
Ναι αξίζει, τουλάχιστον για όσους μπορούν να απομονώσουν το πολιτικό μέρος (δεν τολμάω καν να το χαρακτηρίσω ιδεολογικό) και να ευχαριστηθούν όλα τα άλλα.
 
Re: Απάντηση: 300

Επίσης και στους 300 όπως σε όλες τις ταινίες/σειρές made in Hollywood που μιλάνε για αρχαία Ελλάδα, ακούμε σλάβικα (συνήθως βουλγάρικα) τραγούδια (ακόμα και στον Ηρακλή/Ζήνα)... Γιατί αυτό?

Είναι πιο φτηνά τα δικαιώματα! :flipout:
 
Ακουω παντου εδω και βδομαδες για φοβερες ιστορικες ανακριβειες
Μπορει ενας να μου πει και μενα ποιες ειναι αυτες?
Κια δεν εννοω αν ηταν σωστα τα σπαθια η οι ασπιδες
 
Τελευταίος και καταιδρωμένος, αλλά τουλάχιστον σε ψιλοάδειο σινεμά, πήγα και εγώ.

Εικόνα (+++)
Εκπληκτική, όπως την περίμενα. Επιτέλους, αρχίζει και γίνεται κατανοητό ότι τα ψηφιακά εφέ δεν πρέπει να έχουν πάντα στόχο την αληθοφάνεια. Η ομορφιά αυτής της ταινίας είναι ότι μοιάζει με έργο τέχνης και όχι με ιστορικό ντοκυμανταίρ! Αυτή η αισθητική είναι και ο κύριος λόγος που ήθελα να την δω.

Μαγκιά (++)
"Μολών λαβέ", "Σπαρτιάτες, ποιο είναι το επάγγελμά σας", "Έχω κράμπα και δε μπορώ να γονατίσω", "Μόνο οι Σπαρτιάτισσες γεννούν άνδρες", "Μόνο ένας κοιτάζει πίσω" και βέβαια η προσφώνηση "Σπαρτιάτη" πριν από το "Ή ταν ή επί τας"... όλα είναι εκεί. Ομολογουμένως, η γραφή του Miller είναι αρκετά πομπώδης για τη σύγχρονη αισθητική, κάτι που δεν ενοχλούσε τόσο στο Sin City, αλλά εδώ χρειάζεται και μια μικρή θετική προδιάθεση για να τη δεχτείς.

Σκηνοθεσία (++)
Εύσημα στον Snyder για το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί στην αισθητική κατεύθυνση της ταινίας. Κατά τα άλλα, τα ωραία πλάνα που είδαμε πρέπει να αποδοθούν κυρίως στον Miller. Δυστυχώς, δε θυμάμαι καθόλου αν στο comic υπήρχε η σκηνή του χορού της μάντισσας, που μου άρεσε πάρα πολύ. Οι υπερβολές στις απεικονίσεις των διαφόρων "κακών" λειτουργούν μια χαρά και ξαναθυμίζουν ότι η ταινία δεν προσπαθεί να διεκδικήσει oscar ιστορικής ακρίβειεας.

Μουσική (+)
Η μουσική είχε πολύ καλές στιγμές, αλλά δεν αντέχω άλλο τις κλασσικές "ηθικό δίδαγμα" μελωδίες στις αντίστοιχες σκηνές. Πώς όμως να τις αποφύγει όταν τέτοια είναι και η...

Πολιτική (---)
Το μεγάλο ξενέρωμα. Ενώ η ταινία ξεκινάει καταπληκτικά, δείχνοντας τον τρόπο ανατροφής των Σπαρτιατών, σιγά-σιγά αρχίζουν να μπαίνουν τα freedom και τα justice και τα reason (:blink:) και ολίγον από "λίκνο του πολιτισμού", με αποκορύφωμα τον λόγο της βασίλισσας, ο οποίος θα μπορούσε κάλλιστα να έχει γραφτεί για το Μπους! Πόσο μπερδεμένα τα έχουν πια στο μυαλό τους αυτοί οι Ρεπουμπλικάνοι;:flipout: :flipout: :flipout: :flipout:

Συμπέρασμα
Ναι αξίζει, τουλάχιστον για όσους μπορούν να απομονώσουν το πολιτικό μέρος (δεν τολμάω καν να το χαρακτηρίσω ιδεολογικό) και να ευχαριστηθούν όλα τα άλλα.

:grinning-smiley-043
 
σλάβικα; εννοείς το στίχο ή τη μουσική;


Μουσική, φωνές .. Στα σήριαλ που ανέφερα είναι και οι στίχοι σε κάποια.
Για τους 300 είναι σίγουρα κάποιες μελωδίες, θα την ξαναδώ και θα πω με μεγαλύτερη ακρίβεια..
 
Έριξα κάποιες πρόχειρες ματιές για να σιγουρευτώ..

Ενα από αυτά ακούγεται όταν αναχωρούν για την μάχη, στον αποχαιρετισμό.Δεν μπόρεσα να ξεχωρίσω καλά τους στίχους γιατί είναι και ο αφηγητής αλλά η μελωδία προδίδει οτι είναι από τα Βαλκάνια κάπου.

Και προς το τέλος αφού φάει ο Λεό την βροχή από τα βέλη και ο μονόφθαλμος επιστρέφει το φυλακτό στην βασίλισα ακούγεται ένα βουλγάρικο (από την περιοχή της Μακεδονίας φυσικά :AFADF0: ) το "Zaidi, Zaidi Iasno Slance" (μετά από λίγο ψάξιμο στο νετ)

Picture 47.gif


Αυτά τα ολίγα πηδόντας κεφάλαια, γιατί εννοείται δεν κάθισα να την ξαναδώ όλη.
 
Last edited:
Beavis, είναι ιστορικά ακριβές ότι οι έλληνες κρίνουν κάθε ελληνικού θέματος ταινία με ιστορικά κριτήρια. Ακόμα και αν είναι πασίγνωστό ότι είναι βασισμένη σε comic βασισμένο σε ταινία πιθανώς βασισμένη σε βιβλία μάλλον βασισμένα στον ανακριβή Ηρόδοτο. :damnyou:
 
Ε όχι και ανακριβής ο Ηρόδοτος. Είναι η εγγύτερη ιστορική πηγή, και δεν τα κατέβαζε από το μυαλό του όσα έγραφε, έστω και εάν σε αρκετά έως πολλά σημεία (χαρακτηριστικά στο μέγεθος του περσικού στρατού) δεν είναι ακριβής ή υπερβάλλει. Το να τον χαρακτηρίζουμε όμως μονολεκτικώς "ανακριβή" τον αδικεί σφόδρα.

Πάντως οι "300 Spartans" του 1962 από την οποία εμπνεύστηκε ο Μίλλερ, εάν κρίνω από το εξώφυλλό της που αντικρύζω σε περίοπτη θέση όποτε επισκέπτομαι το βιντεοκλάμπ μου, δεν πρέπει να δρέπει και δάφνες ακρίβειας. Τους Σπαρτιάτες τους απεικονίζει με κράνη ρωμαϊκού τύπου. Μπορεί να τους είχαν ξεμείνει στοκ από το Μπεν Χουρ.
 
Το ειδα προχθες. Αν και ενδιαφερον αισθητικα, περιμενα κατι παραπανω. Δεν ειναι οτι δεν μου αρεσε, απλα δεν μου εκανε "κλικ" οπως για παραδειγμα το πολυ ανωτερο Sin City ή ακομα και το Gladiator.
Η σκηνοθεσια δεν μου αρεσε, ηταν σαν βιντεο-κλιπ, ιδιαιτερα η σκηνη του χωρου της παρθενας που ηταν σαν να χορευε lounge-τζιες! :D
O Leonidas ηταν αριστος στον ρολο του.
Ιστορικα δεν παρατηρησα μεγαλες ανακριβειες στο γενικο θεμα και μου αρεσε η υπερβολη στις μορφες των "κακων" (εφιαλτης=κουασιμοδωρος κλπ) που κληροδοτησε στην ταινια η αισθητικη του comic.
Μπορω να πω οτι τα trailers σε προιδεαζαν για κατι πολυ καλυτερο.
Παντως η γυναικα μου τρελαθηκε (πρεπει να ηταν τα six-packs των Σπαρτιατων!) :D
 
Απάντηση: Re: 300

Το να τον χαρακτηρίζουμε όμως μονολεκτικώς "ανακριβή" τον αδικεί σφόδρα.

Απολύτως σωστό, send. Αλλά εδώ δεν απευθύνομαι σε ανθρώπους που γνωρίζουν τον Ηρόδοτο μόνο από τις πινακίδες των οδών. Ξέρουμε για τι μιλάμε.