3D printers - Κατασκευές

Ωραία τα λέτε και ωραίες ορολογίες διαβάζω εδώ από τους ειδικούς ...αλλά έχω ένα βασικό ερώτημα:
Ας υποθέσουμε ότι έχεις κάποιο εξαρτηματάκι από κάποια συσκευή και σου έχει σπάσει.... υποθέτουμε λοιπόν ότι έχεις και έναν 3D εκτυπωτή.
Πώς μπορείς να του πεις να κατασκευάσει ένα ίδιο εξάρτημα ??
Είτε βρίσκεις το σχέδιο του εξαρτήματος από κάποιον παθόντα που το έχει ήδη σχεδιάσει, είτε ζητάς από κάποιον να στο σχεδιάσει, είτε το σχεδιάζεις ο ίδιος από το μηδέν και το στέλνεις στον εκτυπωτή για εκτύπωση.
 
Αυτό το φανταζόμουνα ... η τρίτη περίπτωση όμως τι σημαίνει ??? πρέπει να έχεις πολύ καλές γνώσεις σχεδιαστικών προγραμμάτων μάλλον.
Η περίπτωση να το φωτογραφίζεις και να το συνθέτει κάποιο πρόγραμμα υπάρχει. Κάτι είχα διαβάσει για σκανάρισμα με κάμερα ακόμα και με κινητό τηλέφωνο.
 
Αυτό το φανταζόμουνα ... η τρίτη περίπτωση όμως τι σημαίνει ??? πρέπει να έχεις πολύ καλές γνώσεις σχεδιαστικών προγραμμάτων μάλλον.
Η περίπτωση να το φωτογραφίζεις και να το συνθέτει κάποιο πρόγραμμα υπάρχει. Κάτι είχα διαβάσει για σκανάρισμα με κάμερα ακόμα και με κινητό τηλέφωνο.
Δεν είναι τόοοσο δυσκολα κάποια από αυτά τα προγραμματα. Θέλουν λίγο διάβασμα φυσικά, αλλά δεν είναι κάτι ακατόρθωτο.
Το photogrammetry για ερασιτεχνική χρήση είναι σε πρωτόλεια μορφή ακόμα. Ειδικά για εξαρτήματα, όπου απαιτείται ακρίβεια στις διαστάσεις και στο σχέδιο, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Σε επαγγελματικό/βιομηχανικό επίπεδο αλλάζουν τα πράγματα βέβαια.
 
  • Like
Reactions: osatosa
Ωραία τα λέτε και ωραίες ορολογίες διαβάζω εδώ από τους ειδικούς ...αλλά έχω ένα βασικό ερώτημα:
Ας υποθέσουμε ότι έχεις κάποιο εξαρτηματάκι από κάποια συσκευή και σου έχει σπάσει.... υποθέτουμε λοιπόν ότι έχεις και έναν 3D εκτυπωτή.
Πώς μπορείς να του πεις να κατασκευάσει ένα ίδιο εξάρτημα ??
Νικο, να παρεις 3d και να μαθεις ... τι ρωτας συνεχεια χαχαχαχααα



Φιλε, μονο εαν το σχεδιασεις μονος σου με καποια απλα free προγραμματακια ή με καποια επαγγελματικα πχ το autocad

Υπαρχουν και 3d σκανερ, αλλά μονο τα ακριβα κανουν δουλεια
 
  • Like
Reactions: osatosa
Φίλε osatosa, το να φωτογραφίσεις ένα κομμάτι η να το σκαν άρεις, είναι εύκολο. Το θέμα είναι ότι ακόμα και εκεί θέλεις περαιτέρω επεξεργασία. Οπότε μάλλον το καλύτερο είναι να βρεις ένα πρόγραμμα σχεδιαστικό, να αρχίσεις να πειραματίζεσαι. Το fusion νομίζω είναι ακόμα free, και μπορείς να μπεις στην Autodesk να κάνεις εγγραφή και το εγκαταστήσεις..

Και οπως ανέφερε και ο Σωφρον, αυτά κοστίζουν, και όπως ανέφερα παραπάνω, δεν είναι το φωτογράφησες και εκτυπώθηκε. Χωρίς κάποιο σχεδιαστικό πρόγραμμα, δεν κάνεις πολλά πράγματα, πλήν άπο ότι μπορείς να βρεις έτοιμο......αν βρεις αυτό που θες.
 
  • Like
Reactions: osatosa
Ευχαριστώ παιδιά ... αν αποκτήσω μηχάνημα και φτάσω σε δυσκολίες ...θα ρωτήσω τον Μπάμπη... αυτός πρέπει να τα έχει μελετήσει όλα :)
 
  • Love
Reactions: Σωφρον
...

Και οπως ανέφερε και ο Σωφρον, αυτά κοστίζουν, και όπως ανέφερα παραπάνω, δεν είναι το φωτογράφησες και εκτυπώθηκε. Χωρίς κάποιο σχεδιαστικό πρόγραμμα, δεν κάνεις πολλά πράγματα, πλήν άπο ότι μπορείς να βρεις έτοιμο......αν βρεις αυτό που θες.
ναι σιγουρα, χωρις σχεδιαστικο δεν κανεις τιποτα
σκαναρεις, "δινεις βαθος", κλεινεις "τρυπες" που σιγουρα θα υπαρχουν. Γενικα το σκαναρισμα δεν ειναι και τοσο απλο αλλά σου δινει το περιγραμμα για να ξεκινησεις το χτισιμο
 
  • Like
Reactions: osatosa
Εχω εκτυπωσει και με 15 βαθμους θερμοκρασια περιβαλλοντος και δεν ξεκολλαγε.
Εκτυπωσε σε 18 βαθμους περιβαλλοντος και πες μας. Εαν και παλι ξεκολλαει τοτε καποιες ρυθμισεις ειναι λαθος ... τοτε (επιμενω), βρες ενα δοκιμασμενο προφιλ
Επισης εκτυπωσε και βαλε ενα βελτιωμενο ακροφυσιο ψυξης του μοντελου
Τελικά με τα βασικά προφίλ για PLA του Cura (αλλάζοντας τις θερμοκρασίες μόνο) και με skirt εκτυπώνει μια χαρά πλέον.
 
Ευχαριστώ Θανάση αλλά στον Ender 3 v2 δεν κάθεται αυτό.
O ανεμιστήρας που "ψύχει" το μοντέλο είναι βιδωμένος πάνω στο περίβλημα της κεφαλής.
Πρέπει να αλλάξει όλο το περίβλημα (που θα γίνει κάποια στιγμή για να μειωθεί λίγο και ο θόρυβος)
 
αααα εχεις τον v2 ... σωστα δεν κανει αυτο

βρες καποιο με περιπου σημειακη ψυξη (οπως αυτο που σου προτεινα)
 
Μου ειπαν να παραγγειλω κατι κλιπακια για να οργανωθουν τα διαφορα καλωδια σε κομοδινο και να μην ειναι χυμα.
Kατι τετοιο που ειναι ουσιαστικα τσαμπα.. https://www.e-shop.gr/gembird-cm-cc-01-self-adhesive-cable-clips-8-pcs-black-p-PER.585354

Ομως βρηκα κατι αντιστοιχο που μπορουσε να γινει ευκολα και γρηγορα με 3D εκτυπωτη. https://www.thingiverse.com/thing:4022808/files

Εδω εκτυπωμενο μετα απο λιγα λεπτα
7HN449Rh.jpg


Και εδω με ενα κομματακι ταινια διπλης οψης ετοιμο για χρηση.
J81Zoskh.jpg
 
Αυτες τις μερες εχει την τιμητικη του το θρι ντι εκτυπωτακι το οποιο με εχει εντυπωσιασει με την σχεση τιμης αποδοσης.
Πρεπει ηδη να πλησιαζω τις καμμια εκατοστη εκτυπωσεις και δεν εχω παρατηρησει κατι για να φτιαξω, να αλλαξω η να ρυθμισω -εκτος απο τη μαγνητικη βαση που την αφαιρεσα.

Τυπωσα 4 jigs ευρεσης κεντρου (center finder jigs) επειδη ενα μικρο της Proxxon που εχω δεν βολευει πολυ στο κρατημα, ειναι πολυ μικρο.

Εδω οι διαφορες εκτυπωσεις. Καμμια εκτυπωση δεν νομιζω να ξεπερασε το μισαωρο.
xocLT6Mh.jpg


Οι ρυθμισεις ηταν για γρηγορη εκτυπωση βεβαια, μιας που εδω δεν χρειαζεται κατι καλυτερο ποιοτικα.
WmjRddth.jpg


Αυτο το λιγο ογκωδες αποδειχτηκε το καλυτερο απο ολα. Να πω οτι το μειωσα (scaling) στο 60% του αρχικου μεγεθους καθως δεν ηθελα μεγαλο.
Παρ'ολη την αναλογικη μειωση του μεγεθους, η ακριβεια του δεν μειωθηκε στο παραμικρο.
GThpEY3h.jpg


Εκτος απο το παραπανω center finder, τα υπολοιπα 3 που τυπωσα ηταν ΟΛΑ ανακριβη και μιλαμε για μεγαλη διαφορα.
Ευτυχως που υπαρχει ομως η μεγγενη του Lidl που για αλλη μια φορα εσωσε την παρτιδα :)

Με μια λιμα φαγωθηκε οσο υλικο χρειαζοταν για να γινουν τα εργαλειακια λειτουργικα και ακριβη.
Χρειαστηκαν 2-3 δοκιμες και περασματα για να επιτευχθει η απαιτουμενη ακριβεια.
Cc48BUzh.jpg


Εδω καποια απο τα ευρετρα(?) κεντρου/center finders σε παραταξη, ετοιμα για χρηση με μια παρα πολυ ικανοποιητικη ακριβεια πλεον.
Jf15ckFh.jpg


Το αριστερο ειναι το πλεον βολικοτερο ειτε προκειται για ευρεση κεντρου καβιλιας, ειτε για μεγαλυτερη διαμετρο. Δεν χρειαστηκε καμμια επεμβαση για βελτιωση, ηταν σωστο εξ'αρχης.
Πηγη: https://www.thingiverse.com/search?q=center+finder&type=things&sort=relevant
 
Last edited:
  • Like
Reactions: g10rg0s and dk31
Δύο ερωτήσεις.
1 Οι εκτυπωτές ρητίνης αξίζουν; καθώς είδα ότι έχουν καλύτερη λεπτομέρεια .
2 Δέχονται τα ίδια αρχεία με τους απλούς εκτυπωτές χωρίς μετατροπές και πρόσθετη επεξεργασία; (επιπλέον στηρίγματα κλπ )


Ωραίο το μικρό Χιώτη. Είδα και άλλα μοντέλα στην ίδια κατηγορία τιμής αλλά δεν ξέρω αν έχω όρεξη αν ασχοληθώ με τις ρυθμίσεις τους . Έναν που φτιάχνει ένας φίλος φάγαμε στην κυριολεξία 1 μήνα για να φτιάξουμε σωστά τις ρυθμίσεις στο firmware και πάλι εχει θεματα . Ενώ αυτοι ρητίνης είδα ότι είναι πραγματικά plug n play .
 
Καλες ερωτησεις αλλα νομιζω οτι μονο ενα μελος μας διαθετει τετοιο εκτυπωτη και μαλλον ειναι ο μονος που μπορει να απαντησει εγκυρα, ιδιως εαν εχει δοκιμασει και τους εκτυπωτες νηματος.

Για το αλλο θεμα, οι ρυθμισεις δεν ειναι τοσο μεγαλο προβλημα οσο φαινεται οτι ειχε ο φιλος σου. Για την ακριβεια, εκτος περιπτωσεων προβληματικου μηχανηματος, περαν απο τις ρυθμισεις για το leveling του τραπεζιου, δεν νομιζω οτι υπαρχει κατι αξιοσημειωτο. Το learning curve ειναι ευκολο και γρηγορο.
 
Οι ρητίνης εχουν εξελιχθεί πολυ τα τελευταια χρονια κι εχουν γίνει πολυ προσιτοι απο οικονομική αποψη (αγορά). Ομως εξυπηρετούν διαφορετικο σκοπό στην 3d εκτυπωση κι εξαρταται απο το τι θες να εκτυπώνεις. Αν θες διακοσμητικά, μοντελισμο, φιγούρες κλπ πας ρητίνη. Αν θες να τυπωνεις πρακτικα πράγματα που θα δέχονται πιέσεις επιλέγεις FDM. Οι εκτυπωτές FDM εχουν μανουρα στο στησιμο και σηκώνουν απειρες βελτιώσεις, οι ρητινης εχουν λιγα πράγματα απο βελτιώσεις (δε χρειαζονται) ευκολο σεταρισμα αλλα αρκετη μανουρα στο post-processing (οι εκτυπώσεις). Γενικά στο σύνολο κοστίζουν περισσότερο οι εκτυπώσεις ρητίνης. Επισης παιζει ρολο και ο όγκος των εκτυπωσεων καθως και η ταχύτητα, εχουμε διαφορες. Η ποιότητα φυσικα είναι αλλο επίπεδο. Διαλέγεις ανάλογα τις ανάγκες και προχωράς! Τα αρχεία είναι και στους 2 εκτυπωτές κοινά stl , obj
 
Last edited:
1 Οι εκτυπωτές ρητίνης αξίζουν; καθώς είδα ότι έχουν καλύτερη λεπτομέρεια .
Οι ρητίνες που χρσησιμοποιούνται σε αυτούς τους εκτυπωτές έχουν μικρές μηχανικές αντοχές.
Πολύ μικρότερες του PLA που κατά κανόνα χρησιμοποιείται στους απλούς 3d εκτυπωτές (το πρόβλημα του PLA είναι ότι λιώνει σε χαμηλή θερμοκρασία, κοντά στους 65 °C).

Υπάρχουν και ρητίνες με μεγαλύτερες αντοχές αλλά είναι αρκετά ακριβές.

Πήγαινε σε 'απλό', όχι ρητίνης. Μου κάνει εντύπωση που ο φίλος σου είχε τόσα προβλήματα με τον εκτυπωτή που πήρε. Εγώ που είμαι άσχετος δεν είχα κανένα πρόβλημα στη συναρμολόγηση και στο leveling (Ender 3 pro).

(φυσικά αν δεν σε απασχολεί η ακριβή τιμή των 'καλών' (=ανθεκτικών) ρητινών, πας σε ρητίνης)
 
Οι ρητίνες που χρσησιμοποιούνται σε αυτούς τους εκτυπωτές έχουν μικρές μηχανικές αντοχές.
Πολύ μικρότερες του PLA που κατά κανόνα χρησιμοποιείται στους απλούς 3d εκτυπωτές (το πρόβλημα του PLA είναι ότι λιώνει σε χαμηλή θερμοκρασία, κοντά στους 65 °C).

Υπάρχουν και ρητίνες με μεγαλύτερες αντοχές αλλά είναι αρκετά ακριβές.

Πήγαινε σε 'απλό', όχι ρητίνης. Μου κάνει εντύπωση που ο φίλος σου είχε τόσα προβλήματα με τον εκτυπωτή που πήρε. Εγώ που είμαι άσχετος δεν είχα κανένα πρόβλημα στη συναρμολόγηση και στο leveling (Ender 3 pro).

(φυσικά αν δεν σε απασχολεί η ακριβή τιμή των 'καλών' (=ανθεκτικών) ρητινών, πας σε ρητίνης)
Δεν ειναι ετσι ακριβως τα πράγματα. Με απλη ρητινη ενας κυβος συμπαγής 1cmX1cmX1cm ειναι μακραν ανθεκτικοτερος απο εναν αντιστοιχο συμπαγη ΑΒS. Το προβλημα ξεκινάει απο την γεωμετρια του αντικειμένου, το infill και φυσικα την χρήση του. Εγω προσωπικα χρησιμοποιω και τους 2 εκτυπωτες και αναλόγως επιλέγω. Εχω φτιάξει δείκτη λαδιου με διαφανη ρητινη σε μεγαλο δραπανο κολωνας που ειχε σπασει και δε βρισκεις ανταλλακτικό! Επισης η ρητινη δε λιώνει! Αν κατι θα το πιανω συχνά με το χερι και θα δεχεται πιέσεις προτιμω την ελαστικότητα του FDM. Αν κατι θα φαίνεται βιτρίνα η θα το κρατω στα χερια ,ρητίνη.
 
Δεν ειναι ετσι ακριβως τα πράγματα. Με απλη ρητινη ενας κυβος συμπαγής 1cmX1cmX1cm ειναι μακραν ανθεκτικοτερος απο εναν αντιστοιχο συμπαγη ΑΒS.
Αυτό μου κάνει εντύπωση που γράφεις. Όταν έψαχνα μεταξύ FDM και Resin printer, είχα συμπεράνει ότι οι ρητίνης φτιάχνουν 'ευαίσθητα πράματα' εκτός αν χρησιμοποιήσεις καμιά πανάκριβη ρητίνη.


π.χ.:
Due to the cured resin material’s brittle characteristics, only engineering grade SLA resin formulations should be used for parts that undergo mechanical stress or cyclical loads. Otherwise most standard resins are ideal for delicate, detailed structures used for presentation purposes, such as cosmetic prototypes. There is no SLA resin on the market today comparable in strength and mechanical performance to filaments such as polycarbonate, nylon, or other tough FDM materials.
πηγή
 
Αυτό μου κάνει εντύπωση που γράφεις. Όταν έψαχνα μεταξύ FDM και Resin printer, είχα συμπεράνει ότι οι ρητίνης φτιάχνουν 'ευαίσθητα πράματα' εκτός αν χρησιμοποιήσεις καμιά πανάκριβη ρητίνη.


π.χ.:

πηγή
Οχι γι απλη ρητίνη μιλάω, οπως γραφω εξαλλου εξαρταται απο την τελική γεωμετρια του αντικειμένου. Στο κείμενο που παράθεσες μια χαρά τα λέει ετσι ειναι απλα οτιδηποτε κι αν τυπώσεις σε SLA δε θα ειναι αρκετά solid με γεωμετρια τετοια ώστε να μπορεσεις να εκμεταλευτεις τις ιδιότητες της ρητίνης σε αντιστοιχο βαθμο. Επισης ότι κι αν τυπωσεις με ότι υλικό σε FDM, αν παρεις μια φαλτσετα και χαραξεις με λίγη πιεση παραλληλα στα layer καποια στιγμή θα ανοίξει. Αυτό δε γινεται σε SLA εκτυπωση. Ειμαι υπερ και των 2 τεχνολογιών και στην εκμεταλλευση στο επακρο των δυνατοτητων τους. Πάντως σε ενα mastogroup οπως αυτο εδώ ταιριαζει περισσοτερο στους χρήστες ενας FDA όπου τυπώνεις χρηστικά αντικείμενα παρά μινιατούρες, διακοσμητικά και περιπλοκα parts.