Re: Απάντηση: Αεροφωτογραφηση - Αεροβιντεοσκοπηση !
Το έχω ξαναπεί και θα το πω άλλη μία φορά αν σας δουλεύει σωστά χωρίς προβλήματα μην κάνετε firmware & app update, η DJI με τα διάφορα update έχει κάψει πολλούς.
maestro για το πρόβλημα που έχεις με το gimbal κάνε ένα IMU calibration σε επίπεδη επιφάνεια και μετά ένα compass calibration και δοκίμασε πάλι να δεις αν φτιάξει.
Για το πρώτο δίκιο έχεις, όμως η DJI γράφει παντού, πριν πετάξεις να βεβαιώνεις ότι έχεις φορέσει τα τελευταία updates. Φοβάμαι λοιπόν πως αν σου τύχει καμιά στραβή και το drone πέσει από hardware failure, η DJI θα βρει ευκαιρία να σε πουλήσει στην εγγύηση αν δεν έχεις περασμένα τα τελευταία. Για τον ίδιο λόγο δεν πετάω ποτέ με κάτω από 0 βαθμούς, παρόλο που προφανώς και τους σηκώνει (ζεσταίνεται έτσι κι αλλιώς), για να βρίσκομαι εντός προδιαγραφών (ελάχιστη θερμοκρασία 0).
Το δεύτερο έχω στο μυαλό μου να το δοκιμάσω, απλά ο καιρός έχει γα$@εί αυτές τις μέρες, οπότε περιμένω πότε θα βρω ευκαιρία.
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
Για πες Maestro, εσυ που το χεις βασανίσει, εχεις καποια video tutorials για αρχαριο να κοιταξω;
thx
Για τα θέματα πτήσης, ένα ωραίο συγκεντρωτικό είναι αυτό
εδώ. Ισχύει για όλα τα drones οπότε ας το κοιτάξουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι, και νομίζω λέει πολύ σωστά πράγματα.
Κάποια βασικά (τα περισσότερα περιλαμβάνονται στο λινκ):
1. Μάθε να πετάς σε ATTI (χωρίς GPS η άλλα βοηθήματα). Ναι, είναι ηλίθιο να το κάνεις γιατί η πτήση σου γίνεται πολύ επικίνδυνη, όμως θα έρθει η στιγμή που το GPS θα παραδώσει πνεύμα εκεί που δεν το περιμένεις, και θα μείνεις μαλάκας. Το έπαθα προχτές από δική μου μαλακία (πήγα να απενεργοποιήσω το sport mode και αντί για δεξιά γύρισα τον διακόπτη αριστερά), όμως θα μπορούσε να συμβεί για τρίτους λόγους, παρεμβολή, βλάβη ή οτιδήποτε. Οπότε, βρες μια αλάνα, σήκωσέ το κανονικά με όλα on, και όταν είσα αρκετά ψηλά και ελεγχόμενα, γύρνα το σε ATTI και κάνε λίγο εξάσκηση. Με τα βοηθήματα πάει μόνο του, δε χρειάζεται καμιά ιδιαίτερη φιλοσοφία, χωρίς είναι το θέμα.
2. Μην απογειώνεσαι ΠΟΤΕ με μπαταρία που δεν είναι φορτισμένη στο 100% (ούτε καν 93%). Αυτό διότι υπάρχουν πολλές αναφορές για λάθος estimation του remaining time όταν ξεκινάει από λιγότερο από 100%, και για drones που μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από το 80% βρέθηκαν στο 8%. Επίσης, μη γίνεσαι ιδιαίτερα cocky με το remaining time. Γύρνα πίσω και κατέβασέ το μετά το 30%, ή έστω, παίξε πολύ ελεγχόμενα, χαμηλά, κλπ.
3. Μην το αφήνεις ΠΟΤΕ απ´τα μάτια σου. Δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί, και better be safe than sorry. Ωραία είναι τα 7km εμβέλεια, και ίσως να δουλεύουν κιόλας αν όλα πάνε ιδανικά, δε χρειάζεται όμως να τα δοκιμάσεις.
4. Ρύθμισε το RTH στα 100m για να'σαι σίγουρος ότι αν γίνει μια απ'τις απλές στραβές και χάσεις τον έλεγχο, θα γυρίσει πίσω και δε θα κουτουλήσει σε κάποιο ψηλό δέντρο/τοίχο.
5. Μην αφήνεις μπαταρία γεμάτη για πάνω από 1-2 μέρες. Είναι κτήνη αυτές οι μπαταρίες και λίγο απρόβλεπτες. Το καλύτερο είναι να προγραμματίζεις τη βόλτα σου και να φορτίζεις το προηγούμενο βράδυ. Αν τύχει και δεν τα καταφέρεις να πας τελικά, πάρε ένα battery bank converter (~30-40$) που θα στην αποφορτίσει φορτίζοντας το κινητό/tablet κλπ.
6. Ειδικά για το P4 Pro, έχεις τη δυνατότητα να αλλάξεις τη συχνότητα του remote μεταξύ 2.4. και 5.8 Ghz. Αυτό είναι πολύ καλή προσθήκη για περιπτώσεις όπου μπορείς να έχεις παρεμβολές από δίκτυα κλπ. Ωστόσο, στα 5.8 μειώνεις αρκετά την εμβέλεια. Λόγω του 3. παραπάνω, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, πάντως αν δεν περιμένεις να έχεις παρεμβολές (πχ αν είσαι σε δάσος κλπ), ίσως είναι καλύτερο το 2.4.
Για τα θέματα βίντεο, είναι μερικά κανάλια που φαίνονται ότι είναι αρκετά ψαγμένα. Πχ.
αυτό και
αυτό.
Ένα παράδειγμα για ρυθμίσεις βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=tctPI_Sw3XY