Αλλαγές στη Μουσική Κατηγορία

Κάποια φορά βρήκα μπροστά μου ένα παιδικό τετράδιο, επό εκείνα που χρησιμοποίούσα στο Γυμνάσιο για πρόχειρο και διάφορες σημειώσεις (κυρίως για κρεμάλα, τρίλιζα, ναυμαχία κ.ο.κ δηλαδή)
Στις μπόλικες σελίδες του με τα αλαμπουρνέζικα βιαστικά γράμματα υπήρχαν αρκετές φορές στις γωνίες λέξεις συγκροτημάτων με έντονο πατηκωμένο μελάνι, προϊόν της άγουρης ενασχόλησης: scorpions, judas priest, membranes, βασίλης παπακωνσταντίνου, hoodoo gurus, cloven hoof, acid, queensryche, δημος μούτσης, 2002 gr, exciter, venom, rory gallagher, cure, cult, chris de burgh, mecano, shriekback, saxon, dire straits, plasmatics.....

όλα τα βασικά συστατικά ενός αθώου χυμαδιού, χωρίς προσανατολοσμό (ακόμα) στην ίδια σελίδα τετραδίου...

την ίδια εικόνα πάμε να αποκτήσουμε
 
Στις μπόλικες σελίδες του με τα αλαμπουρνέζικα βιαστικά γράμματα υπήρχαν αρκετές φορές στις γωνίες λέξεις συγκροτημάτων με έντονο πατηκωμένο μελάνι, προϊόν της άγουρης ενασχόλησης: scorpions, judas priest, membranes, βασίλης παπακωνσταντίνου, hoodoo gurus, cloven hoof, acid, queensryche, δημος μούτσης, 2002 gr, exciter, venom, rory gallagher, cure, cult, chris de burgh, mecano, shriekback, saxon, dire straits, plasmatics.....

όλα τα βασικά συστατικά ενός αθώου χυμαδιού, χωρίς προσανατολοσμό (ακόμα) στην ίδια σελίδα τετραδίου...

Kαι;; Δεν είναι ότι πιό πολύτιμο έχεις; Γιατί για μένα, κάτι τέτοιο, αυτό θα ήταν. Μια ζωή....εσύ ο ίδιος!
 
Και διαβάζω επίσης καινοφανείς θεωρίες.
Απο πότε η υποκατηγορία "Ενημέρωση-Νέες κυκλοφορίες" είχε θεσμοθετημένα παράλληλο ρόλο με τις "Παρουσιάσεις-Αφιερωματα" με κριτήριο το "παλιά -καινούργια";
Εκείνο που ήξερα μέχρι τώρα είναι πως το πρώτο συνθετικό (ενημέρωση) έδινε το στίγμα για το δεύτερο (νέες κυκλοφορίες). Υπο το καθαρά ενημερωτικό πρίσμα δηλαδή του τι καινούργιο κυκλοφορεί ή πρόκειται να κυκλοφορήσει. Και κανά δυό λόγια για το περιεχόμενο. Για μια πιο πλήρη και κατασταλαγμένη άποψη υπήρχαν οι παρουσιάσεις.
Γιατί αν κάποιος γνωρίζει πότε και που αποφασίσαμε την "παράλληλη διαδρομή" παρακαλώ να μου δώσει το link με τη σχετική συζήτηση- απόφαση
Αυτό για αρχή.

+10000.
Και οι Παρουσιάσεις και οι Νεες Κυκλοφοριες ειχαν ως στόχο πρωτίστως την ενημέρωση..
Αλλως τε στις ´Παρουσιάσεις´δεν υπάρχει χρονικός προσδιορισμός πού νά λέει 11ος αιώνας-1975 αλλά ειναι ανοικτές χρονολογικά στον αιώνα τον άπαντα.Ασχετο άν μερικοί δέν έκαναν τον κόπο νά το διαπιστώσουν μέ τά ιδια τους τά μάτια.
 
Σπύρο άλλο λέει ο Μουκ που μάλλον δεν έχει γίνει αντιληπτό. Διάβασε την τοποθέτηση του Διονύση ,που θεωρεί ότι οι νέες κυκλοφορίες αφορούσαν ένα είδος.
Εκεί έχουμε θέμα και κακώς βέβαια.

Λοιπόν επειδή το κούρασα, το γράφω άλλη μία φορά.
Η αίσθηση μου είναι ότι βρήκαμε A PLACE TO BURY STRANGERS. Είναι και μπαντάρα.:drummer:

Υ.Γ. Σπύρο δείτε και την πρόταση που έκανα. Με χαθεί η προσπάθεια , ο κόπος , το ψάξιμο,οι ατέλειωτες ώρες ξεδιαλέγματος, κρίμα είναι. Τα φράγκα ποιος τα .αμεί.
 
Last edited:
Eυτυχώς βέβαια που αποφύγαμε Ζήνες, Χρύσπες και Βέρτηδες.

δεν ήταν θέμα τύχης που τις αποφύγαμε: ήταν θέμα βιτρίνας και γενικού συλλογικού mood εδώ, πράγμα που το φτιάξαμε σιγά σιγά με τα χέρια μας. Δεν πάς σε μιά συνάντηση φιλότεχνων να τους μιλήσεις για τη Στεφανίδου.
 
Μερικές απορίες που θα εξέφραζε ένας αντικειμενικός παρατηρητής:

- Γιατί ο Χρονικός διαχωρισμός να αφορά μόνο τα rock; Νέες Κυκλοφορίες δεν υπάρχουν στη Jazz, την Κλασσική, την Ελληνική κλπ;
- Γιατί αυτή η επιλεκτική ευαισθητοποίηση για κάποια μουσικά είδη;
- Γιατί να τυγχάνουν προνομιακής μεταχείρισης οι μουσικές που παρουσιάζονταν στις Νέες Κυκλοφορίες;
- Τόσον καιρό που δίπλα στον Bach και τον Beethoven υπήρχε ο Σφακιανάκης και ο Χριστοδουλόπουλος γιατί δεν υπήρξαν αντίστοιχες αντιδράσεις;
- Πρόβλημα αισθητικής δεν υπήρχε μέχρι πρότινος;
- Γιατί τόση βαρύτητα στο διαχωρισμό ζώντων και τεθνεώτων δημιουργών;

Όλα τα παραπάνω τα γράφω τελείως καλοπροαίρετα και σαν αφορμή για σκέψη και προβληματισμό ώστε να φανεί το ότι υπήρχε στρέβλωση με τον επιλεκτικό διαχωρισμό.

Αν δεν κανω λάθος αυτό λεει ο Skakinen..
Και επί της ουσίας απαντά στην διάκριση που γινεται για τις νέες κυκλοφοριες μέ μιάν αίσθηση υποχρεωτικής πρωτοποριαςοπως παρουσιάζεται βρέ Τζιμη μου..
Ε νέα κυκλοφορία δέν ειναι υποχρεωτικά πρωτοπορία σέ κανενα ειδος μουσικής.Μα σε κανενα.
 
Σπύρο άλλο λέει ο Μουκ που μάλλον δεν έχει γίνει αντιληπτό. Διάβασε την τοποθέτηση του Διονύση ,που θεωρεί ότι οι νέες κυκλοφορίες αφορούσαν ένα είδος.
Εκεί έχουμε θέμα και κακώς βέβαια.

Λοιπόν επειδή το κούρασα, το γράφω άλλη μία φορά.
Η αίσθηση μου είναι ότι βρήκαμε A PLACE TO BURY STRANGERS. Είναι και μπαντάρα.:drummer:



δεν συννενοούμαστε Τζιμ, άστο
 
Όχι Σπυράκο δε λέει αυτό, βάζει είδη , τα ξεχωρίζει,κακώς.
Νέα κυκλοφορία είναι και το νέο του Johnny Cash και ας έχει πεθάνει ο άνθρωπος. Θα μπει στις νέες κυκλοφορίες. Εκεί θα το βρούμε πιο εύκολα , εκεί ανήκει.
Και όχι ανάμεσα σε δεκάδες αφιερώματα- παρουσιάσεις που μπορεί κάποιος επισκέπτης να μπερδευτεί πριν διαβάσει.
Και ποιος μίλησε για πρωτοπορία. Εδώ στις περισσότερες παρουσιάσεις νέων cd , γράφαμε και τις ''πηγές''.

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω σε τι ενοχλούσαν οι νέες κυκλοφορίες. Έχω μία κάποια άποψη αλλά δεν είναι για εδώ.
 
Διονύση γιατί κάνεις διαχωρισμούς στα είδη;
Ποτέ δεν έχει γίνει αυτό.
Από πού προκύπτει ότι διαχωρίζω τα είδη;
Η φιλοξενία όλων των ειδών κάτω από μία σκεπή θεωρείται διαχωρισμός; Μάλλον υπάρχει πρόβλημα ορολογίας.


Οι νέες κυκλοφορίες ήταν νέες κυκλοφορίες όλων των ειδών. Eυτυχώς βέβαια που αποφύγαμε Ζήνες, Χρύσπες και Βέρτηδες. Όποιος ήθελε έγραφε.
Προ λίγων ημερών έγινε μια αποδελτίωση των Νέων Κυκλοφοριών για να μπουν στο Index και εκείνα τα νήματα. Από 142 νήματα η συντριπτική πλειοψηφία ήταν δικές σου αναφορές , του Κώστα του Μουκ , λίγες του Spyros A., κάποιες του Μπάιρα και κάποιες ακόμη από άλλους που δεν θυμάμαι. Απ'όσο γνωρίζω κανένας από τους προαναφερθέντες δεν γράφει για Κλασσική, Jazz, Ελληνική. Επομένως η πιο σωστή διατύπωση είναι ότι Οι νέες κυκλοφορίες υποτίθεται ότι ήταν νέες κυκλοφορίες όλων των ειδών αλλά στην πράξη κάπου αυτό καταργήθηκε. Ως Διαχειριστής λοιπόν έκρινα ότι ήταν στρεβλό και θεώρησα ότι έπρεπε να αλλαχτεί.

Η δική σου αισθητική ή αν δεν έχεις τέτοιο πρόβλημα με την κατηγορία δεν σημαίνει ότι πρέπει να ισχύει και για μένα. Και το αντίστροφο βέβαια.

Και εδώ μιλάμε για το χρόνο κυκλοφορίας και όχι για το είδος.
Θα επαναλάβω την ερώτηση (στην οποία δεν έχω πάρει πειστική απάντηση):
Νέες Κυκλοφορίες δεν υπάρχουν σε όλα τα μουσικά είδη; Από τη στιγμή που η υποκατηγορία έχασε το ρόλο για τον οποίο δημιουργήθηκε δεν έπρεπε να αναθεωρηθεί η χρησιμότητά της;


Είναι απλός ο διαχωρισμός.

Αν δεν σε αφορά ότι νέο κινείται σε Electro, Rock, Folk, Metal, Industrial, Post, New Wave, Americana, Garage, Breakbeat, Breakcore, NEWFunk και δε ξέρω εγώ τι άλλο, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ενταχθούν μαζί με παραγωγές του 19κάποτε.

Eϊναι τόσο απλό ,που πιο απλό δεν μπορώ να το κάνω.

...
 
Last edited:
Με όλο το θάρρος, θα πρότεινα να σταματήσουμε εδώ. Οτιδήποτε περισσότερο, θα παραμορφώσει αυτό το τόσο - ουσιαστικά, κι όχι πλασματικά - όμορφο πρόσωπο της Μουσικής Κατηγορίας.
Νομίζω ότι επί της ουσίας ο Skakinen έχει δικαιολογήσει απόλυτα και αντικειμενικά την ενέργεια αυτή των διαχειριστών, κι ευτυχώς που υπάρχει κάποιος λιγότερο εύφλεκτος να μας συμμαζέψει όλους.
 
Απάντηση: Re: Αλλαγές στη Μουσική Κατηγορία

Όχι Σπυράκο δε λέει αυτό, βάζει είδη , τα ξεχωρίζει,κακώς.
Νέα κυκλοφορία είναι και το νέο του Johnny Cash και ας έχει πεθάνει ο άνθρωπος. Θα μπει στις νέες κυκλοφορίες. Εκεί θα το βρούμε πιο εύκολα , εκεί ανήκει.
Και όχι ανάμεσα σε δεκάδες αφιερώματα- παρουσιάσεις που μπορεί κάποιος επισκέπτης να μπερδευτεί πριν διαβάσει.
Και ποιος μίλησε για πρωτοπορία. Εδώ στις περισσότερες παρουσιάσεις νέων cd , γράφαμε και τις ''πηγές''.

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω σε τι ενοχλούσαν οι νέες κυκλοφορίες. Έχω μία κάποια άποψη αλλά δεν είναι για εδώ.

Τον cash μιας και τον εχω παρουσιάσει τουλάχιστον δυό φορές ,τον ειχα βαλει στις Παρουσιάσεις..
Ουδεις διαμαρτυρήθηκε και ουδείς μού υπέδειξε να τον μεταφέρω.
Οι Παρουσιάσεις επίσης δεν ειναι αφιερώματα δίκην μαυσωλείου(ελπίζω να μην το πιστευει κάποιος αυτό) αλλά παρουσιάσεις μουσικής πολλάκις σύγχρονης και νεωτεριστικής..
Οχι φυσικά οτι οι αναφορές σε κλασσικούς συνθέτες ή σέ μορφές της Jazz δεν ειναι επίσης σημαντικές και απολύτως ζωντανές και επίκαιρες μουσικές
 
Last edited:
Μουκ το έχω καταλάβει από την αρχή αλλά ρε φίλε έχω και κάποια ευθύνη.
Δεν θέλω να αφήσω αμαχητί όλη την προσπάθεια που έχουμε κάνει.
Και ξέρεις καλύτερα από τον καθένα τι εννοώ. και είναι και πολλά παιδιά ακόμη.

Μπορεί να είμαι περίεργος αλλά τη θέση μου θα την υποστηρίξω.

Εάν επίσημα βγει κάποιος και πει αλλάζουμε πορεία και δεν γουστάρουμε αυτό και αυτό, καλώς. Θα δω μετά τι θα κάνω.

Αλλά πιστεύω ότι μπορεί να σωθεί όσο είναι νωρίς ακόμα. Ειλικρινά.
 
Last edited:
Τζίμη εννοείς οτι λόγω της κατάργησης τών Νεων Κυκλοφοριών θά χαλάσει η Μουσική Κατηγορία??
Δηλαδή οσοι γράφανε στις νεες κυκλοφορίες δέν γράφανε επειδή γούσταραν την Μουσική γενικώς αλλά χάριν τού τίτλου τής υποκατηγορίας και μόνον??
Πρώτον απόλους αδικείς τον εαυτό σου βρέ φίλε μου καλέ και οσα εχεις κάνει, με αυτό πού διατυπώνεις.
Δεν βλέπω καμιά πορεία να αλλάζει..
Δεν βγήκε κανά φιρμάνι που να λεει ´Δεκτή μονον η Μπεζεντάκου´.
Με συγχωρείς αλλά αυτό μού μοιάζει με κινδυνολογία άνευ λόγου.
 
Εάν επίσημα βγει κάποιος και πει αλλάζουμε πορεία και δεν γουστάρουμε αυτό και αυτό, καλώς. Θα δω μετά τι θα κάνω.

Οι υπαινιγμοί και τα μισόλογα που αφήνουν περιθώρια δυσερμηνείας ποτέ δεν μου άρεσαν.
Σπεύδω λοιπόν να ξεκαθαρίσω ότι οι αλλαγές έγιναν με το σκεπτικό μια λειτουργικότερης και πιο ορθολογικής στη μορφή της Μουσική Κατηγορία.
Από εκεί και πέρα θεωρίες συνωμοσίας και άλλα παρόμοια σενάρια με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Τη θέση του Διαχειριστή την ανέλαβα για να προσφέρω σε έναν χώρο που αγαπώ και όχι ως αχυράνθρωπος υψηλότερων κλιμακίων.
 
Στον λόγο μου, τόσο χαμό δεν τον περίμενα...

Σαν χρήστης πάντως έχω να προσθέσω τα ακόλουθα λίγα. Στην ουσία, αναγκαστικά επισκεπτόμουν και τις δύο κατηγορίες, για να μένω ενήμερος. Δηλαδή αν είχα την επιλογή να επισκέπτομαι μία και αυτομάτως να διαβάζω και τις νέες κυκλοφορίες αλλά και τις παρουσιάσεις των άλμπουμς παλαιάς κοπής, θα το προτιμούσα για καθαρά πρακτικούς λόγους. Όλοι οι άλλοι συνειρμοί και συνδέσεις που διαβάζω, έχω την εντύπωση ότι είναι τραβηγμένοι αν και δεν γνωρίζω το "παρασκήνιο" το οποίο κάποιοι αφήνουν να εννοηθεί ότι υπάρχει.
Σε τελική ανάλυση, αν στην πράξη δεν δουλεύει όπως θα επιθυμούσαν οι αναγνώστες αλλά και οι συντάκτες μπορεί να αλλάξει σε κάτι άλλο αφού η ΔΟ δήλωσε ανοιχτή σε προτάσεις.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Αλλαγές στη Μουσική Κατηγορία

Στον λόγο μου, τόσο χαμό δεν τον περίμενα...

Σαν χρήστης πάντως έχω να προσθέσω τα ακόλουθα λίγα. Στην ουσία, αναγκαστικά επισκεπτόμουν και τις δύο κατηγορίες, για να μένω ενήμερος. Δηλαδή αν είχα την επιλογή να επισκέπτομαι μία και αυτομάτως να διαβάζω και τις νέες κυκλοφορίες αλλά και τις παρουσιάσεις των άλμπουμς παλαιάς κοπής, θα το προτιμούσα για καθαρά πρακτικούς λόγους. Όλοι οι άλλοι συνειρμοί και συνδέσεις που διαβάζω, έχω την εντύπωση ότι είναι τραβηγμένοι.
Σε τελική ανάλυση, αν στην πράξη δεν δουλεύει όπως θα επιθυμούσαν οι αναγνώστες αλλά και οι συντάκτες μπορεί να αλλάξει σε κάτι άλλο αφού η ΔΟ δήλωσε ανοιχτή σε προτάσεις.

So simple..Για να το θέσω και μέ ορους Δ.Ν.Τ μιάς και είναι και τής μοδός.:flipout:
:2thumb22sup::2thumb22sup:
 
Γιατί δεν το αφήνουμε, φίλοι μου, να δοκιμαστεί λιγάκι με ανοικτό μυαλό και μετά μπαίνουν οι αντιδράσεις; Η διαχείριση της μουσικής προήλθε εκ των ενεργών θαμώνων της κατηγορίας, ούτε δοτή είναι ούτε ο Παπαδόπουλος για να επιβάλει με το έτσι θέλω τη βούλησή της.

Χώρια που δεν νομίζω τα ...Best του Μητροπάνου να είναι και χαρακτηριστικό παράδειγμα εκ της κατηγορίας ώστε να μπορούμε να καλούμε την τελευταία, όπως διαμορφώθηκε, Carrefour. Αλλά και να το πάρουμε έτσι, με το παλιό δυαδικό σχήμα, πάλι, υπό τη λογική αυτή, ένα Carrefour πάντα θα το είχαμε. Ένα ράφι Carrefour (Best Μητροπάνου πλάι στον Richter) και ένα ράφι "αμόλυντο".

Η ταπεινή μου άποψη -ως απλού θαμώνα-τακτικού αναγνώστη- είναι ότι η νέα διαμόρφωση μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα. Δεν υπάρχουν και τα φοβερά Index, εξάλλου;
 
Σπύρο αν διαβάσεις τα προηγούμενα θα καταλάβεις ότι η διαφωνίες είναι πιο ουσιαστικές.

Διονύση φίλε μου, τι ήθελες να κάνω; Nα γράφω για τζάζ, κλασική , Ελληνική , πράγματα που δεν τα κατέχω; Αυτοί που γράφαμε κάναμε ότι μπορούσαμε.
Και δεν θέλεις να μάθεις με τι ζόρι τα κάναμε. Πίστεψε με.

Αν καταλάβαινες για το τι έχουμε μιλήσει στην υποκατηγορία ,θα έγραφες πιο προσεχτικά.
Αλλά δεν σε κακίζω γιατί δεν γνωρίζεις καθόλου τα είδη , τις μουσικές και το το τι παίχτηκε σε αυτήν . Σε δικαιολογώ απόλυτα.

Κρίμα.
 
Παίδες, to put it in a nutshell, ο Τζίμης, ο Μουκ και ο Μπάιρα λένε το εξής:
άλλο στυλ τα "παλιομισοφόρια" κι άλλο οι "σουηδέζες άρρωστες".

Δεν είναι ούτε θέμα ελιτισμού, ούτε τίποτα άλλο. Απλώς θέμα ύφους. Οι νέες κυκλοφορίες είναι πιο "ορμητικές" κι έχουν μέσα και μεγάλες δόσεις ενθουσιασμού, ενώ οι παρουσιάσεις είναι πιο εμπεριστατωμένες, πιο ώριμες. Και μια νέα κυκλοφορία, αν η παρουσίασή της έχει πιο πολύ το ύφος της κατηγορίας των παρουσιάσεων, σαφώς και πάει εκεί. Όπως και ένας δίσκος διετίας, αν το στυλ παραπέμπει στις νέες κυκλοφορίες, θα πάει εκεί.

Από την άλλη βέβαια κι εμένα με βολεύει μια μόνο κατηγορία, είναι πιο πρακτικό. Οπότε, ο χρόνος θα δείξει...