Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

ηθελα να τα περασω με μαυρη σιλικονουχα κολλα της 3Μ που δεν χανει την ελαστικοτητα της στο περασμα του χρονου, αλλα ο ανοητος κατοχος πιεζε αφορητα και ετσι τα περασα απλα με βαζελινη. την κολλα δεν την εβρισκα πουθενα στο σπιτι, παρολο που πρεπει να'χω 2 σωληναρια καπου παραπεταμενα.. αν μου'δεινε χρονο..
IMG_20190330_122549.jpgIMG_20190330_122507.jpg
εδω το αποτελεσμα μετα την βαζελινη. οι ραγαδες και τα σχισιματα δεν μπορουν να φανουν στην φτωχη αναλυση του κινητου. εχουν αμβλυνει πολυ
 
στο 84ο post και στην 9η σελιδα αν δεν κανω λαθος, εβαλα μια φωτο του ταλαιπωρημενου mk2 οπου φαινεται το πλατω. εδω στην κατασταση που καταφερα να το φερω μετα απο τριψιμο με σοδα και οδοντοβουρτσα, κατοπιν με το rexin (και βαμβακι) που γυαλιζει το χρωμα των αυτοκινητων και τελος λιγο ψεκασμα με σιλικονη. και πολυ τριψιμο με βαμβακι.
IMG_20190402_033849.jpgIMG_20190402_033433.jpgIMG_20190402_033453.jpgIMG_20190402_121057.jpgIMG_20190402_121049.jpgIMG_20190402_121916.jpg
νομιζω ευκολα συναγωνιζεται σε ομορφια το μεγαλο μαυρο αδερφι..
 
και κατι που σιγουρα θα ενδιαφερει οσους εχουν το πικαπ με grado οπως αυτο. η κινητου σιδηρου ΔΕΝ δεχεται να μοιραστει την γειωση της στο σασι και στο δικτυο. οσο ειχα λυμενο το mk2 την ακουγα στο δικο μου που ειναι γειωμενο απευθειας στο δικτυο και παντα ειχε ελαφρυ αλλά ακουστο βομβο. καμια απο τις 4 δικες μου δεν το κανει. 3 ΜΜ και η MC Denon.
η συγκεκριμενη ειναι η prestige blue που ο κατοχος εσπασε την ακιδα και του πουλησαν την κοκκινη γιατι δεν ειχαν μπλε...
 
δειτε το εξαρτημα του Γαλλου που πραγματικα, αν και ακριβουτσικο, αξιζει.. (Υπερηχα, θα'βαζα και σ'αυτο "σπεσιαλ" βυσματακια, αλλά ο τυπος βιαζοταν του σκοτωμου.. :laugh: )
IMG_20190401_125128.jpgIMG_20190401_125157.jpgIMG_20190401_130058.jpgIMG_20190401_135801.jpgIMG_20190401_135741.jpgIMG_20190401_135707.jpgIMG_20190401_154114.jpgIMG_20190401_154402.jpgIMG_20190401_154414.jpg
οπως καταλαβαινετε τα καλωδια του Γαλλου στο εξαρτημα εφυγαν και η καλωδιωση του βραχιονα ενωθηκε απευθειας στα βυσματα.
 
και μια τελευταια αλλαγη που εγινε στο πικαπ αυτο ειναι το καλωδιο του ρευματος. οχι δεν μπηκε belden ή κατι αναλογο φυσικα, αλλα εφυγε αυτο:
IMG_20190401_141122.jpg
δεν μπορουν να ασφαλισουν ενα καλωδιο χωρις να το στραγγαλισουν με τετοιο βανδαλο τροπο;
 
μπηκε χοντροτερο, καλυτερο, και χωρις ..βιασμους..
IMG_20190401_145029.jpg
με το μισο κλιπ κουμπωμενο και θερμοκολλα. με φις τυπου σουκο χωρις γειωση
 
IMG_20190401_142052.jpg
ευκαιριας δοθεισης,(μιας και ειχα το ελασμα απο το mk2 ευκαιρο), εκανα ενα σχέδιό του πανω στο πλεξι το οποιο θα στηριξει το belden στο δικο μου πικαπ.
πειτε μου τωρα καποιος, πως το κοβω γιατι δεν εχω ξανακοψει πλεξιγκλας. θελω να βγαλω 2 οπως βλεπετε, και ευχαριστως χαριζω το ενα σε οποιον το κανει κεφι. θυμιζω οτι η τρυπα για το belden στο πλεξι θα'χει μεγαλη γωνια εισοδου για να μη κανει εντονη γωνια εκει που θα βγαινει απο το πικαπ και το πιεζει προς τα πανω.
 
Re: Απάντηση: Re: Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

Aυτα φανταζομαι θα ηθελαν την μεγαλυτερη προσοχη απο οτιδηποτε αλλο στο ολο εγχειρημα.
και ομωs, τα bearings που ελεγχουν τον κατακορυφο αξονα δεν ηταν ιδανικα ρυΘμισμενα. Το γραφω εδω και δεν το κανω "γαργάρα" και αs εχω αρνητικη κριτικη ή δημιουργια κακων εντυπωσεων.
το εναυσμα για την "ανακαλυψη" μου την εδωσε το ΕΜΤ του Γιωργου οταν το ειδα να διαβαζει εναν απο τουs δισκουs που ειχα παρει μαζι μου.
Ο δισκοs αυτοs λοιπον, ειχε αγοραστει πριν χρονια απο τα μεταχ/να και ηταν σφραγισμενοs. Αλλα, Θεοστραβοs στην ακρη του! με κλασικη μουσικη (σορυ Γιωργο, δεν ειναι το ειδοs μου και δεν ακουω σχεδον ποτέ) και δεν Θυμαμαι αν τον ειχα βαλει ποτέ να παιξει. ετσι τον αγορασα γιατι ειχε 1 ευρω και ειναι maxell.. το ΕΜΤ λοιπον και το στραβο τμημα το διαβασε νερακι.
χτεs λεω ..δεν τον βαζω στο δικο μου να δω αν το περασει με επιτυχια? και οχι, δεν τον περασε με επιτυχια. στο πολυ στραβο κομματι η ακιδα εχανε επαφη για λιγο.
Τροφη για σκεψη λοιπον η συμπεριφορα του ΕΜΤ.
καποια στιγμη κανω εναν συνειρμο με κατι που ειχα ξεχασει να αναφερω στο νημα και αν το`χα κανει ισωs να μου ανοιγατε τα ματια. με τη νεα καλωδιωση το αντιβαρο του βραχιονα υπολειποταν σε σχεση με την ζυγαρια κατα 0,23 με 0,27γραμμαρια, αναλογα το βαροs που ζητουσα. Το ειχα αποδωσει στην σχετικη ακαμψια του μονοκλωνου. ΛαΘοs οπωs αποδειχΘηκε στη συνεχεια. Επιασα και τα χαλαρωσα λιγο, αλλα αυτη τη φορα εβαλα να ζυγισει η ηλεκτρονικη ταυτοχρονα. δηλαδη 1 γραμμαριο στο αντιβαρο? ρυΘμιση στα bearings του καΘετου αξονα μεχρι να μη νιωΘω καΘολου "τζογο" στα δακτυλα αλλα η ζυγαρια να ειναι οσο πιο κοντα στο 1gr. με το πικαπ οχι στη Θεση του, αλλα ευΘυγραμμισμενο εκ νεου στο τραπεζι τηs κουζιναs για να μπορω να κανω τη δουλεια καΘημενοs. παρακατω Θα γραψω διάφορα βαρη που ζητησα στο αντιβαρο και τι εγραψε η ζυγαρια...
 
ΑΝΤ/ΡΟ - Η.Ζ.
0,5 - 0,45
1 - 0,98
1,25 - 1,25 (εδω με ενδιαφερει ιδιαιτερα,ειναι το βαροs αναγνωσηs τηs M97xe)
1,5 - 1,51 (εδω το βαροs αναγνωσηsτηs DL 160)
1,7 - 1,69
2,0 - 2,0
2,3 - 2,3
2,5 - 2,5
οι συγκρισειs με πολλεs δοκιμεs σε καΘε τιμη, μεχρι η ζυγαρια να γραψει 3 συνεχομενεs φορεs το ιδιο νουμερο.
μετα απο αυτο, το technics περασε το τεστ του στραβου δισκου επιτυχωs.
τα bearings του οριζοντιου αξονα ηταν οκ, καΘωs σε πλευρα δισκου χωριs χαραξη ο βραχιοναs μενει στο ιδιο σημειο οταν βαζω στο antiskate την τιμη του βαρουs του.
παει προs τον αξονα οταν μειωσω και προs την αρχη του δισκου οταν αυξησω antiskate. αμεσωs μαλιστα.
 
και κατι που σιγουρα θα ενδιαφερει οσους εχουν το πικαπ με grado οπως αυτο. η κινητου σιδηρου ΔΕΝ δεχεται να μοιραστει την γειωση της στο σασι και στο δικτυο. οσο ειχα λυμενο το mk2 την ακουγα στο δικο μου που ειναι γειωμενο απευθειας στο δικτυο και παντα ειχε ελαφρυ αλλά ακουστο βομβο. καμια απο τις 4 δικες μου δεν το κανει. 3 ΜΜ και η MC Denon.
η συγκεκριμενη ειναι η prestige blue που ο κατοχος εσπασε την ακιδα και του πουλησαν την κοκκινη γιατι δεν ειχαν μπλε...
SOS !!!
πολυ πιΘανο να ΜΗΝ ισχυει αυτο με τιs GRADO.
ο κατοχοs ειχε το κακιστο συνηΘειο, (πιαστηκε επ`αυτοφωρω), να ψεκαζει με σπρεϋ καΘαρισμου δισκων την ωρα που ακουγε! σε τετοια ποσοτητα που η ακιδα μαζι με το στελεχοs κολυμπουσαν στο υγρο.
χτεs το αριστερο καναλι σωπασε για τα καλα και τωρα κανω καποιεs (μαλλον ματαιεs) προσπαΘειεs να την συνεφερω.
το κακο συνηΘειο το εχει εδω και χρονια οπωs ομολογησε.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

και ομωs, τα bearings που ελεγχουν τον κατακορυφο αξονα δεν ηταν ιδανικα ρυΘμισμενα. Το γραφω εδω και δεν το κανω "γαργάρα" και αs εχω αρνητικη κριτικη ή δημιουργια κακων εντυπωσεων.
το εναυσμα για την "ανακαλυψη" μου την εδωσε το ΕΜΤ του Γιωργου οταν το ειδα να διαβαζει εναν απο τουs δισκουs που ειχα παρει μαζι μου.
Ο δισκοs αυτοs λοιπον, ειχε αγοραστει πριν χρονια απο τα μεταχ/να και ηταν σφραγισμενοs. Αλλα, Θεοστραβοs στην ακρη του! με κλασικη μουσικη (σορυ Γιωργο, δεν ειναι το ειδοs μου και δεν ακουω σχεδον ποτέ) και δεν Θυμαμαι αν τον ειχα βαλει ποτέ να παιξει. ετσι τον αγορασα γιατι ειχε 1 ευρω και ειναι maxell.. το ΕΜΤ λοιπον και το στραβο τμημα το διαβασε νερακι.
χτεs λεω ..δεν τον βαζω στο δικο μου να δω αν το περασει με επιτυχια? και οχι, δεν τον περασε με επιτυχια. στο πολυ στραβο κομματι η ακιδα εχανε επαφη για λιγο.
Τροφη για σκεψη λοιπον η συμπεριφορα του ΕΜΤ.
καποια στιγμη κανω εναν συνειρμο με κατι που ειχα ξεχασει να αναφερω στο νημα και αν το`χα κανει ισωs να μου ανοιγατε τα ματια. με τη νεα καλωδιωση το αντιβαρο του βραχιονα υπολειποταν σε σχεση με την ζυγαρια κατα 0,23 με 0,27γραμμαρια, αναλογα το βαροs που ζητουσα. Το ειχα αποδωσει στην σχετικη ακαμψια του μονοκλωνου. ΛαΘοs οπωs αποδειχΘηκε στη συνεχεια. Επιασα και τα χαλαρωσα λιγο, αλλα αυτη τη φορα εβαλα να ζυγισει η ηλεκτρονικη ταυτοχρονα. δηλαδη 1 γραμμαριο στο αντιβαρο? ρυΘμιση στα bearings του καΘετου αξονα μεχρι να μη νιωΘω καΘολου "τζογο" στα δακτυλα αλλα η ζυγαρια να ειναι οσο πιο κοντα στο 1gr. με το πικαπ οχι στη Θεση του, αλλα ευΘυγραμμισμενο εκ νεου στο τραπεζι τηs κουζιναs για να μπορω να κανω τη δουλεια καΘημενοs. παρακατω Θα γραψω διάφορα βαρη που ζητησα στο αντιβαρο και τι εγραψε η ζυγαρια...

Βλαδίμηρε νομίζω σου το είχα αναφέρει πως λόγω σχεδίασης του ΠικΑπ ( εδώ το 948 το μικρότερο αδελφάκι του 950) και κυρίως του βραχίωνα, μπορεί να παίξει ακόμη και έτσι όπως το βλέπεις στη φωτογραφία. Ο άνθρωπος της φωτογραφίας είναι ο Ing.Louis Dusch στέλεχος της τότε ΕΜΤ από τον οποίο αγόρασα τα δικά μου.
http://www.stefanopasini.it/EMT929-Dynamic_balancing.htm
 
Απάντηση: Re: Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

ΑΝΤ/ΡΟ - Η.Ζ.
0,5 - 0,45
1 - 0,98
1,25 - 1,25 (εδω με ενδιαφερει ιδιαιτερα,ειναι το βαροs αναγνωσηs τηs M97xe)
1,5 - 1,51 (εδω το βαροs αναγνωσηsτηs DL 160)
1,7 - 1,69
2,0 - 2,0
2,3 - 2,3
2,5 - 2,5
οι συγκρισειs με πολλεs δοκιμεs σε καΘε τιμη, μεχρι η ζυγαρια να γραψει 3 συνεχομενεs φορεs το ιδιο νουμερο.
μετα απο αυτο, το technics περασε το τεστ του στραβου δισκου επιτυχωs.
τα bearings του οριζοντιου αξονα ηταν οκ, καΘωs σε πλευρα δισκου χωριs χαραξη ο βραχιοναs μενει στο ιδιο σημειο οταν βαζω στο antiskate την τιμη του βαρουs του.
παει προs τον αξονα οταν μειωσω και προs την αρχη του δισκου οταν αυξησω antiskate. αμεσωs μαλιστα.

Η προσέγγισή σου "καΘωs σε πλευρα δισκου χωριs χαραξη ο βραχιοναs μενει στο ιδιο σημειο οταν βαζω στο antiskate την τιμη του βαρουs του" είναι λάθος. Ανάγκη για antiskating force υπάρχει μόνο αν η βελόνα διαβάζει αυλάκι διαμορφωμένο.
 
Απάντηση: Re: Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

και κατι που σιγουρα θα ενδιαφερει οσους εχουν το πικαπ με grado οπως αυτο. η κινητου σιδηρου ΔΕΝ δεχεται να μοιραστει την γειωση της στο σασι και στο δικτυο. οσο ειχα λυμενο το mk2 την ακουγα στο δικο μου που ειναι γειωμενο απευθειας στο δικτυο και παντα ειχε ελαφρυ αλλά ακουστο βομβο. καμια απο τις 4 δικες μου δεν το κανει. 3 ΜΜ και η MC Denon.
η συγκεκριμενη ειναι η prestige blue που ο κατοχος εσπασε την ακιδα και του πουλησαν την κοκκινη γιατι δεν ειχαν μπλε...

Ο λογος που οι Grado παρουσιαζουν αυτο το θεμα ειναι κυριως λογω του οτι δεν γειωνουν την θωρακιση τους (μεταλικο καλυμμα).
Υπαρχουν πολλες συζητησεις γι αυτο το θεμα,οπως
https://forums.stevehoffman.tv/threads/grado-cartridge-hum-issue.105782/
https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=27295
 
Re: Απάντηση: Re: Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

Η προσέγγισή σου "καΘωs σε πλευρα δισκου χωριs χαραξη ο βραχιοναs μενει στο ιδιο σημειο οταν βαζω στο antiskate την τιμη του βαρουs του" είναι λάθος. Ανάγκη για antiskating force υπάρχει μόνο αν η βελόνα διαβάζει αυλάκι διαμορφωμένο.
γραψε βρε Γιωργο περισσοτερα. πολυ φειδωλοs εισαι...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

Βλαδίμηρε νομίζω σου το είχα αναφέρει πως λόγω σχεδίασης του ΠικΑπ ( εδώ το 948 το μικρότερο αδελφάκι του 950) και κυρίως του βραχίωνα, μπορεί να παίξει ακόμη και έτσι όπως το βλέπεις στη φωτογραφία. Ο άνθρωπος της φωτογραφίας είναι ο Ing.Louis Dusch στέλεχος της τότε ΕΜΤ από τον οποίο αγόρασα τα δικά μου.
http://www.stefanopasini.it/EMT929-Dynamic_balancing.htm
ναι μου το`χεs πει, ομωs παρολα αυτα το οτι ο βραχιοναs του technics εχασε για κλασμα δευτερολεπτου την επαφη με το αυλακι στο wave με εβαλε σε σκεψεs. σημερα το ξαναβαλα στη δοκιμασια και απετυχε στιs μισεs φορεs. τιs αλλεs μισεs τιs περασε. οταν προσΘεσα βαροs τιs περασε σωστα ολεs.
αρα τα ρουλεμαν ηταν λιγο πιο σφιχτα και "φρεναραν" τον βραχιονα. φυσικα και δεν εχω σκοπο να παιζω "κυματιστουs" δισκουs,(την Θελω την αναρτηση), αλλα ηταν το εναυσμα για την καλυτερη ρυΘμιση και που στην τελικη εδωσε μαγικο μπασο, ...χωριs υπερβολη!
πιστευω οτι οταν βελτιωνειs κατι, καλο ειναι να`χειs ενα προτυπο σαν το ΕΜΤ και να προσπαΘειs να το πλησιασειs οσο μπορειs. η αποσταση μπορει να ειναι παντα τεραστια, αλλά Θα`χειs φτασει το δικο σου στο ανωτερο επιπεδο που μπορει να φτασει.
αν δεν εβλεπα "ζωντανα" το ΕΜΤ σε "δραση", δεν Θα ξαναρυΘμιζα bearings και δεν Θα`χα τα μπασα που εχω τωρα...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

γραψε βρε Γιωργο περισσοτερα. πολυ φειδωλοs εισαι...
Είναι ΛΑΘΟΣ να προσπαθείς να ρυθμίσεις το antiskating σε σημείο δίσκου χωρίς διαμόρφωση (ηχητικό σήμα) δεδομένου ότι η διαμόρφωση του αυλακιού αναπτύσσει skating force κατά την ανάγνωση. Αν θυμάμαι καλά τα 317 Ηz του δίσκου τεστ τα διάβαζε σχετικά καλά το ΠικΑπ σου και τα δύο ημίτονα (L-R) ήταν κοντά σε πλάτος. Δεν θυμάμαι τι έγινε με το τεστ ανάγνωσης. Θυμάμαι επίσης πως η DENON είχε καλή συμπεριφορά στην ανάγνωση τετράγωνου σήματος.
 
εδω και χρονια το σκεφτομαι και παρολεs τιs συζητησειs που εχουμε κανει στο φορουμ, δεν μπορω να πω οτι εχω πειστει και ισωs να μην το εχω καταλαβει ακομα.
γιατι πρεπει να υπαρχει χαραξη που να "οδηγει" τον βραχιονα και να μην τον αφηνουμε ελευΘερο στιs δυναμειs που του ασκουνται?

σε επιφανεια χωριs χαραξη,προs τα που Θα`πρεπε ο βραχιοναs να εχει ροπη ? για λεγε μπαs και το καταλαβω
 
Απάντηση: Re: Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

εδω και χρονια το σκεφτομαι και παρολεs τιs συζητησειs που εχουμε κανει στο φορουμ, δεν μπορω να πω οτι εχω πειστει και ισωs να μην το εχω καταλαβει ακομα.
γιατι πρεπει να υπαρχει χαραξη που να "οδηγει" τον βραχιονα και να μην τον αφηνουμε ελευΘερο στιs δυναμειs που του ασκουνται?

σε επιφανεια χωριs χαραξη,προs τα που Θα`πρεπε ο βραχιοναs να εχει ροπη ? για λεγε μπαs και το καταλαβω

Δεν καταλαβαίνω την ερώτηση. Ίσως αυτό το κείμενο από Wikipedia βοηθήσει:

Turntable anti-skating is a feature used in phonograph turntables to prevent skating of the tonearm.
Due to the offset between the cartridge's axis (which is approximately tangential to the disc) and the tonearm's pivot, the force applied (through friction) by the rotating disc to the cartridge tends to draw the tonearm toward the center of the record and distort the balance of the sound and of the wear suffered by the stylus and the vinyl groove. To prevent this, an appropriately-sized opposing force (a rotational torque) is applied at the tonearm. This is accomplished in various ways by dedicated mechanisms, depending on the tonearm's manufacturer, and ranging from a small counterweight adjustable by a knob, to adjustable spring or magnetic mechanisms, usually calibrated in grams of force.[1]

Note that while the angular velocity is, ideally, constant, the peripheral velocity of the moving groove against the stylus is not, varying for instance from approximately 50 cm/s down to 15 cm/s from start to finish of a 33 rpm, 12" (30.48cm) record. The angle of skew of the stylus cartridge with respect to a chord of the circular record (and groove) while the tonearm rests on the record is also variable. Thus, any opposing force applied to the tonearm to counteract skating, if not variable during the playing of the record, is fixed, and at best an average value, only really perfectly in balance with the skating force at just one unique radius from the center of the disk. Yet, anti-skating schemes perform a useful function in minimizing asymmetric wear of styli and grooves, although not eliminating it entirely.

Linear-tracking turntables were invented in order to eliminate the possibility of skating entirely.