απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

PETRAN said:
Κε Σούρλα συμφωνώ, αλλά όλα τώρα τα θυμήθηκαν, όλα τώρα τους φταίνε???

Πριν δυο τρια χρόνια αυτά τα προβλήματα ήταν γραμμένα στο χιόνι?

Ή μήπως οι εκπαιδευτικοί έχασαν το εισόδημα τους σε δυο μόλις χρόνια?

Μήπως ο Ελληνικός λαός γενικότερα έχασε τα πάντα με την "χουντική" έλευση του ευρώ?
Σε άλλες χώρες έγινε δημοψήφισμα!!

Μήπως η έτσι κι αλλιώς μικρή τσέπη του Έλληνα έγινε ακόμα μικρότερη τότε με την περίφημη ιστορία με το χρηματιστήριο όταν και έγινε η τελευταία αναδιανομή πλούτου στην χώρα?

Τότε οι εκπαιδευτικοί ΔΕΝ είχαν προβλήματα??

Γιατί δεν αντέδρασε κανείς τότε με τέτοιες μαζικές κινητοποιήσεις?

Τότε που έπεσε το μεγάλο σφαγείο στην χώρα?

Πάντα υπήρχαν αντιδράσεις .Σίγουρα τα συνδικάτα πού ελέγχονταν απο την ΠΑΣΚΕ,είχαν υπονομέυσει πολλές απεργίες.
Για το χρηματιστήριο έχεις απόλυτο δίκιο.Υπάρχει και η αξέχαστη φραση τού Σημίτη ´Ας πρόσεχαν´.Ομως για το χρηματιστήριο δεν κάνεις απεργία.Δεν μπορείς.Βάζεις την ουρά στα σκέλια και καταλαβαινεις οτι λαϊκός καπιταλισμός δεν υπάρχει.Και λές τήν πάτησα.
Ομως ουδείς έχει τιμωρηθεί απο τούς υπαίτιους απο την σημερινή κυβέρνηση.
Να σου θυμίσω επίσης ότι μόλις προχτές παραγράφηκε το έγκλημα με τις προμήθειες τής αγοράς τών ΤΟR.
Τέλος το ευρώ ήταν μονόδρομος.Δημοψήφισμα έγινε για το Ευρωσύνταγμα,σε καποιες χώρες.Εδώ δεν τόλμησε ο Καραμανλής.Ο οποίος τουλάχιστον ήταν αξιοπρεπέστατος στο σχέδιο Ανάν(off-topic βεβαια)σε σχέση με τον άλλον .Οπως και στο ότι πρότεινε τον Παπούλια για προεδρο της δημοκρατίας.
Πάντως δεν μπορεί να λέμε ότι επειδή τοτε δεν γινονταν απεργίες δεν πρεπει να γινονται τώρα.Η σημερινή κυβέρνηση έχει έως τώρα αποδείξει ότι έχει πολλούς ερασιτέχνες που ειναι ανίκανοι να χειριστούν ακόμα και θέματα πού έχουν δίκιο(διαφθορά δικαστών,που επι Ν.Δ.,αποκαλύφθηκε και φυσικά αφορούσε πράσινα τρωκτικά)
 
Σε ποιό μάθημα ο δάσκαλος διδάχθηκε "διεκδίκηση του δικαίου παντεί μέσω και τρόπω"; και ποιό σχολικό πρόγραμμα το πρoβλέπει να το διδαχθούν οι μαθητές;
Τέλος πάντων όπως τετοια κυβέρνηση μας αρμόζει κατ αναλογίαν και τέτοιοι δάσκαλοι μας αρμόζουν και δυστυχώς κύριοι το αποδεικνύεται.
Θα δείξει το αποτέλεσμα.............................
Δυστυχώς κύριοι ΔΑΣΚΑΛΟΣ σημαίνει πολλά περισσότερα πράγματα απο το να πας να πέρνεις το μισθό σου και να φεύγεις.
Διαβάστε και λίγο το Buena Scuola, και αναρωτηθείτε εσείς τι κάνετε.
Και για να μην διαστρεβλώνεται η αλήθεια:
Οταν εκδίδονται τα στοιχεια στα φυσικά πρόσωπα περιλαμβάνονται και οι ατομικές επιχειρήσεις που δυστυχώς είναι η πληθώρα.
Μέχρι 12000 (χωρίς παιδιά) είναι αφορολόγητο οπότε οι χαμηλόμισθοι και κυρίως οι συνταξιούχοι δεν συμπεριλαμβάνονται και αν μάλιστα είναι και η σύζυγος χαμηλόμισθη τότε είναι 12.000 + 12.000 αφορολόγητο οικογενειακό εισόδημα. Αυτά για να δούμε την πραγματικότητα.
 
Last edited:
Σπύρος Σούρλας said:
Πάντα υπήρχαν αντιδράσεις .Σίγουρα τα συνδικάτα πού ελέγχονταν απο την ΠΑΣΚΕ,είχαν υπονομέυσει πολλές απεργίες.
Για το χρηματιστήριο έχεις απόλυτο δίκιο.Υπάρχει και η αξέχαστη φραση τού Σημίτη ´Ας πρόσεχαν´.Ομως για το χρηματιστήριο δεν κάνεις απεργία.Δεν μπορείς.Βάζεις την ουρά στα σκέλια και καταλαβαινεις οτι λαϊκός καπιταλισμός δεν υπάρχει.Και λές τήν πάτησα.
Να πω οτι η διαφορά είναι οτι οι πολίτες είχαν την προτροπή της κυβέρνησης να επενδύσουν στην "σίγουρη" αγορά του χρηματιστηρίου?
Αυτό δεν είναι εξαπάτηση?
Αυτό δεν είναι αρπαγή απ'την τσέπη του Έλληνα πολίτη?
Δεν είναι τεράστια κομπίνα η εκ προθέσεως αναδιανομή πλούτου σε βάρος του κοσμάκη?
Ή μήπως δεν κατάλαβαν τι έγινε?
Που ήταν-είμασταν τότε να πούμε ...
"ΕΕΕΕ ΜΑΣ ΚΛΕΒΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!!"??
Μήπως τελικά βλέπουμε το δέντρο και χάσαμε τελείως το δάσος?

Ομως ουδείς έχει τιμωρηθεί απο τούς υπαίτιους απο την σημερινή κυβέρνηση.
Να σου θυμίσω επίσης ότι μόλις προχτές παραγράφηκε το έγκλημα με τις προμήθειες τής αγοράς τών ΤΟR.
Τέλος το ευρώ ήταν μονόδρομος.Δημοψήφισμα έγινε για το Ευρωσύνταγμα,σε καποιες χώρες.Εδώ δεν τόλμησε ο Καραμανλής.Ο οποίος τουλάχιστον ήταν αξιοπρεπέστατος στο σχέδιο Ανάν(off-topic βεβαια)σε σχέση με τον άλλον .Οπως και στο ότι πρότεινε τον Παπούλια για προεδρο της δημοκρατίας.
Πάντως δεν μπορεί να λέμε ότι επειδή τοτε δεν γινονταν απεργίες δεν πρεπει να γινονται τώρα.Η σημερινή κυβέρνηση έχει έως τώρα αποδείξει ότι έχει πολλούς ερασιτέχνες που ειναι ανίκανοι να χειριστούν ακόμα και θέματα πού έχουν δίκιο(διαφθορά δικαστών,που επι Ν.Δ.,αποκαλύφθηκε και φυσικά αφορούσε πράσινα τρωκτικά)

Συμφωνούμε αρκετά και σε καμία περίπτωση φυσικά δεν είπα είτε άφησα να εννοηθεί οτι δεν πρέπει να γίνονται απεργίες...
Απλά μου φάνηκε λίγο εταιροχρονισμένη η έκφραση της απόλυτα διακιολογημένης αγανάκτησης....


Υ.γ Επαλαμβάνω οτι: Σε καμία περίπτωση δεν λέω οτι κακώς απεργούν οι εκπαιδευτικοί..
Απλά μου φάνηκε "κάπως" τραβηγμένο το όλο σκηνικό και θέλησα να το σχολιάσω..
 
PETRAN said:
Συμφωνούμε αρκετά και σε καμία περίπτωση φυσικά δεν είπα είτε άφησα να εννοηθεί οτι δεν πρέπει να γίνονται απεργίες...
Απλά μου φάνηκε λίγο εταιροχρονισμένη η έκφραση της απόλυτα διακιολογημένης αγανάκτησης....


Υ.γ Επαλαμβάνω οτι: Σε καμία περίπτωση δεν λέω οτι κακώς απεργούν οι εκπαιδευτικοί..
Απλά μου φάνηκε "κάπως" τραβηγμένο το όλο σκηνικό και θέλησα να το σχολιάσω..

Για το χρηματιστήριο,όχι μόνον είχαν την προτροπή τής κυβέρνησης ,αλλά ο Παπαντωνίου μμιλούσε ανερυθρίαστα για το ότι ´η κρίση τού χρηματιστηρίου έχει ημερομηνία λήξεως´και εννοούσε την ημέρα τών εκλογών.Για να μην πώ τίς καραβιές που´έπεφταν απο τα αποθέματα τών ταμείων για να ανεβάσουν κρατικά χαρτιά(ΕΥΔΑΠ,Ζάχαρη,Εθνική Τράπεζα,κ.λ.π.).
Εννοούσα όμως ότι πολύ εύκολα σε αποστόμωναν οι απατεώνες με το γεγονός ότι ο καθένας απο τον κόσμο είχε ατομική ευθύνη γιατί έπαιζε τα δικά του λεφτά.Ηθικός αυτουργός όμως ηταν ο Σημίτης.
Ειδες ότι απηλλάγησαν και οι υπευθυνοι τών Δ.Ε.Κ.Α....Για το χρηματιστήριο έπρεπε να υπάρχουν όχι απεργίες αλλά αντιδράσεις α λά Αλβανία με τίς πυραμίδες τού Μπερίσα.Στήν ελλάδα έγινε η μεγαλύτερη ανακατανομή πλούτου τής εκατονταετίας ,δυστυχώς.....
Ηθικός αυτουργός πάντως ήταν
 
Νομίζω πάντως ότι εκφράσεις τού τύπου ´τέτοιοι δάσκαλοι μάς αρμόζουν´είναι απολύτως περιφρονητικές και απαξιωτικές.
Και αλήθεια ποιοί είμαστε εμείς οι σε όλα αναμάρτητοι ,πού θα μιλάμε τόσο περιφρονητικά για ένα συγκεκριμένο κλάδο??
Kαι δεν κατάλαβα καλά.Ο δάσκαλος δεν έχει το δικαιωμα να διεκδικεί με κάθε μέσο και τρόπο το δίκιο του???Μήπως έβαλαν οι άνθρωποι τίποτα μπόμπες και δεν το πήραμε είδηση??Μήπως έκαναν απαγωγές παιδιών και ζητάνε άυξηση μέσω αυτών??
O υποταγμένος δάσκαλος θά βγάλει και υποταγμένα παιδιά ,και ισοπεδωμένους πολίτες μεθαύριο.Επειδή η κοινωνία αποβλακώθηκε απο τα reality,και απο τούς Πετρέλληδες θά πρέπει όλοι να γίνουμε ζόμπυ ??
Aν ενοχλεί ορισμένους το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που αντιδρούν στήν παπαρολογία τής εποχής,να ψάξουν στον εαυτό τους γιατί ενοχλούνται τόσο απ´αυτό και με τέτοιο μένος.Ελεος πιά.Μην απεργήσει κανείς γιατί κλεινουν οι δρόμοι,ή τα παιδιά δεν έχουν πού να πάνε ή δεν ξερω τί αλλο.Λες και οι δρόμοι ειναι ανοικτοί οταν δεν απεργεί κάποιος.
Υ.Γ
Τίς ενστάσεις μου για κάποια πράγματα σχετικά με την παιδεία τίς έχω αναφέρει σε διάφορα post,αλλά ενστάσεις έχω για πολλούς κλάδους ´τής ελληνικής κοινωνίας,και φυσικά και για τον ιδιωτικό τομέα πού ανήκω και εγώ.
 
ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Οταν εκδίδονται τα στοιχεια στα φυσικά πρόσωπα περιλαμβάνονται και οι ατομικές επιχειρήσεις που δυστυχώς είναι η πληθώρα.
Μέχρι 12000 (χωρίς παιδιά) είναι αφορολόγητο οπότε οι χαμηλόμισθοι και κυρίως οι συνταξιούχοι δεν συμπεριλαμβάνονται και αν μάλιστα είναι και η σύζυγος χαμηλόμισθη τότε είναι 12.000 + 12.000 αφορολόγητο οικογενειακό εισόδημα. Αυτά για να δούμε την πραγματικότητα.

Όταν εκδίδονται στοιχεία για φοροδιαφυγή και μη απόδωση του ΦΠΑ, αυτό δεν αφορά κυρίως τις μικρές ατομικές επιχειρήσεις; Αυτές είναι πιο δύσκολο να ελεγχθούν ακριβώς επειδή είναι πολλές και απαιτείται το συνεργείο ελέγχου να βγει στο δρόμο. Οι μεγάλοι φοροδιαφεύγουν αλλιώς ή και καθόλου. Κλεβουν με διαφορετικό τρόπο. Το αφορολόγητο έγινε φέτος 12.000, μέχρι πριν μερικά χρόνια, όχι πολλά (6χρόνα) ήταν στο 1.000.000 δρχ, δηλαδή 3000Ευρώ. Για να μην μιλήσουμε καθόλου για το ΦΠΑ που το πληρώνουμε όλοι κάθε φορά που αγοράζουμε κάτι με απόδειξη. Οι ατομικές επιχειρήσεις βέβαια συνήθως τα αγοράζουν όλα στο όνομα της επιχείρησης και εισπράτουν πίσω τον ΦΠΑ. Για τους ελεύθερους επαγελματίες ας μην μιλήσουμε καλύτερα.
 
Σπυρο, εισαι περισσοτερο υπερ του δικαιώματος της διεκδικησης γενικως ή υπερ του δικαίου των αιτηματων των εκπαιδευτικων? Θεωρεις πως ειναι παραλογο οι εκπαιδευτικοι να δωσουν ΛΙΓΟ απο αυτο που τους περισσευει (χρονος) ωστε να παρουν αυτο που τους λειπει (χρημα)?
 
διευκρινίζω για άλλη μια φορά, ότι η τωρινή απεργία διαρκείας ήταν απαίτηση της βάσης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας κι όχι της ηγεσίας. γι αυτό και εξακολουθεί να υφίσταται, μακριά από μικροκομματικά παιχνίδια, με τη στήριξη των γονέων και του συνόλου των εργατών.

για όσους αναρωτιούνται γιατί γίνεται τώρα η απεργία κι όχι πριν, η απάντηση είναι απλή: δεν πάει άλλο, τα όρια εξαντλήθηκαν.

το 1997 το κουπί - με δίμηνης διάρκειας απεργία - το τράβηξαν οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας, η πρωτοβάθμια έκανε τις 2 τελευταίες βδομάδες. το αποτέλεσμα ήταν η ενσωμάτωση της ΑΤΑ στο μισθό, δηλαδή ικανοποιητικότατη αύξηση αποδοχών.

αν οι έμποροι έχουν προβλήματα και αιτήματα σε σχέση με την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης, αφού κλείσουν τα καταστήματά τους ας κατέβουν στο δρόμο να διαδηλώσουν μαζί μας. τα αγαθά κόποις κτώνται.

κι όσο για το τι διδάσκει ή τι πρέπει να διδάσκει ο δάσκαλος, πέρα απ'το αναλυτικό πρόγραμμα υπάρχουν και οι έννοιες δικαίωμα, αξιοπρέπεια, ισότητα, αποδοχή της διαφορετικότητας, υποχρέωση, δημοκρατία. κι αυτά δεν είναι θέματα αναλυτικού προγράμματος, αλλά θέματα στάσης ζωής.
 
Re: Απάντηση: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

Βαγγέλης Νικολουδάκος said:
αν οι έμποροι έχουν προβλήματα και αιτήματα σε σχέση με την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης, αφού κλείσουν τα καταστήματά τους ας κατέβουν στο δρόμο να διαδηλώσουν μαζί μας. τα αγαθά κόποις κτώνται.

Μα αγαπητέ μου, οι δάσκαλοι ή γενικότερα οι δημόσιοι υπάλληλοι ότι ώρα θέλουν σταματάνε την απεργία και γυρίζουν στην ηρεμία και ασφάλεια της
μονιμότητας. Αν ο έμπορος κλείσει το μαγαζί του θα πεινάσει στη κυριολεξία, γιατί πολύ απλά έχει λειτουργικά έξοδα που σε πολλές των περιπτώσεων υπερκαλύπτουν τα έσοδά του.
Έτσι και αλλιώς όμως, ο έμπορος του κέντρου των Αθηνών με κάποιο τρόπο, έστω και ακουσίως συμπαραστέκεται στον αγώνα σας με το να μη εργάζεται
όποτε έχει πορείες.
Ναι μ'αυτή τη λογική γιατί να μη διαδηλώνει μαζί σας.

Όσο για το σχόλιο του Κ. Photis, ότι οι μεγάλοι μπορεί και να μη φοροδιαφεύγουν καθόλου,τι να πω...έπρεπε να βάλει δίπλα αυτό :flipout:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

NICK D. said:
Αν ο έμπορος κλείσει το μαγαζί του θα πεινάσει στη κυριολεξία, γιατί πολύ απλά έχει λειτουργικά έξοδα που σε πολλές των περιπτώσεων υπερκαλύπτουν τα έσοδά του.


κι εμείς γι αυτό είμαστε στους δρόμους, γιατί τα έξοδά μας πλέον υπερκαλύπτουν τα έσοδά μας. δε βλέπω τη διαφορά ...
 
Πολεμικές κινήσεις

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΝΑΝΟΥΡΗ

Σε παρτίδα για γερά νεύρα εξελίσσεται η αντιπαράθεση κυβέρνησης και δασκάλων: Από τη μια πλευρά της σκακιέρας η υπουργός Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, με την αρωγή του ίδιου του πρωθυπουργού, κρατούν αδιάλλακτη στάση.

Οι δάσκαλοι, με τη σειρά τους, υιοθετούν επιθετική τακτική συνεχίζοντας την απεργία τους για τέταρτη συνεχή εβδομάδα.

Στη στρατηγική τους το κρίσιμο θέμα είναι να «κρατήσουν» με υψηλά ποσοστά την απεργία, ενώ διερευνούν και αποβλέπουν σε συμμαχίες με πανεκπαιδευτικό χαρακτήρα.

*Η δηλωμένη πρόθεση του πρωθυπουργού να επανέλθει στις αναβληθείσες λόγω καταλήψεων αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αμέσως μετά τις εκλογές, πιθανόν να πυροδοτήσει νέες εντάσεις στα πανεπιστήμια.

Φοιτητές και πανεπιστημιακοί περιμένουν το τέλος της εξεταστικής περιόδου και πολλοί συμμετέχουν στα συλλαλητήρια της ΔΟΕ. Αλλά μέχρις εκεί. «Δεν μπορεί να θεωρείται εκ των προτέρων δεδομένο ότι με το πάτημα ενός κουμπιού θα καταληφθούν και πάλι 400 σχολές», υπογραμμίζει στέλεχος των καταλήψεων. «Σίγουρα η επαναφορά του νόμου πλαισίου θα προκαλέσει αναταραχή στα πανεπιστήμια, αλλά κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει έως πού θα φτάσει».

*Η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) πιθανότατα θα κατέβει σε εικοσιτετράωρη απεργία εντός της εβδομάδος σε ένδειξη συμπαράστασης στους δασκάλους, αλλά είναι ακόμη νωρίς για δεύτερο γύρο απεργιών σαν του καλοκαιριού. «Η κυβέρνηση δεν επιλέγει τυχαία να αναμετρηθεί με τον χώρο της παιδείας», τονίζει ο αντιπρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, Γιάννης Μαΐστρος. «Πρόκειται για έναν απ' τους τελευταίους δημόσιους χώρους και πιστεύει ότι, εάν καμφθούν οι αντιστάσεις του, θα μπορέσει να επιβάλει τους όρους της σε όλα τα μέτωπα».

Μέχρι τον αναμενόμενο δεύτερο γύρο στα πανεπιστήμια μεσολαβεί μια χρονική γέφυρα αρκετών εβδομάδων, το πέρασμα της οποίας απαιτεί τη συμπαράσταση στους απεργούς δασκάλους κυρίως από την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ, αλλά και από τους συλλόγους γονέων. Η παρουσία των τελευταίων στη διαδήλωση της Πέμπτης δεν πέρασε απαρατήρητη.

Η ΑΔΕΔΥ, όμως, δείχνει απρόθυμη να εξαγγείλει απεργίες και προς το παρόν περιορίζεται σε στάσεις εργασίας τις ημέρες των συλλαλητηρίων και μάλιστα κατόπιν πιέσεων. Και η ΟΛΜΕ από την πλευρά της δείχνει διστακτική.

Πάντως ολόκληρη η εβδομάδα που έρχεται θα είναι απεργιακή για τους καθηγητές, καθώς την απεργία της Δευτέρας και της Τρίτης θα ακολουθήσουν στάσεις εργασίας για συνελεύσεις, την Τετάρτη και την Πέμπτη, από τις αποφάσεις των οποίων θα κριθούν πολλά.

Τη μεγαλύτερη μάχη ωστόσο οι απεργοί δάσκαλοι θα τη δώσουν με τις οικονομικές αντοχές τους, καθώς η απώλεια ενός ή δύο μισθών είναι δυσβάστακτη για πολλούς απ' αυτούς.

Τα απεργιακά ταμεία οργανώνονται όψιμα και οι πενιχροί πόροι τους καλύπτουν τα πρώτα έξοδα όσων έχουν πραγματικά μεγάλη ανάγκη. Μετά τις εκλογές αρκετά πιόνια θα έχουν προστεθεί στη σκακιέρα και η παρτίδα θα είναι αμείλικτη


ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
 
Εκεί ο διάλογος πέτυχε

Της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ

Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία -ανάλογος, υποτίθεται, με τον ελληνικό -έγινε προ διετίας και στην Αυστρία. Μόνο που εκείνος πέτυχε και οι αλλαγές προχωρούν χωρίς δακρυγόνα και σιδηρογροθιές. Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Κοινός παρονομαστής; Περισσότερη επιμόρφωση, μεγαλύτερη ελευθερία και περισσότερα χρήματα στους εκπαιδευτικούς.

Στον χάρτη των μεταρρυθμίσεων, ξεχωρίζει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η επιμόρφωσή τους, ενώ απαιτείται όλο και περισσότερο να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων, και οι μισθοί τους να γίνονται όλο κι ελκυστικότεροι.

*Η διδακτική ύλη διευρύνεται, όπως και η μέθοδος διδασκαλίας -επιλογές που επαφίενται στους εκπαιδευτικούς. Πρώτη διδάξασα; Η Γαλλία.

*Στην αναθεώρηση του συντάγματος του Βελγίου διατυπώθηκε η δέσμευση για «ελευθερία στη διδασκαλία και την εκπαίδευση», με στόχο τον περιορισμό των ανισοτήτων. Το 2002 ποσοστό 51,2% των γαλλόφωνων μαθητών πήγαινε σε ιδιωτικά σχολεία (που επιδοτούνται κυρίως από δήμους).

Το αντίστοιχο ποσοστό στη γερμανόφωνη κοινότητα είναι 30%. Εκεί τα ιδιωτικά σχολεία είναι κυρίως της Καθολικής Εκκλησίας και επιδοτούνται.

*Τέσσερα συστήματα ισχύουν στο Ην. Βασίλειο. Στη Βόρειο Ιρλανδία η εκπαίδευση ξεκινά από τα 4, ενώ σε Ουαλία και Βρετανία από τα 5.

Στη Σκοτία σχεδιάζεται η διασύνδεση του νηπιαγωγείου με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη και η επιβράβευση σχολείων που αναβαθμίζουν το σχολικό τους πρόγραμμα.

Ολοήμερο σχολείο

Τέλος, πρόκειται να καταργηθούν τα τεστ προαγωγής από το δημοτικό στο γυμνάσιο.

*Στην Κύπρο η υποχρεωτική εκπαίδευση διευρύνθηκε από το 2004, με την ένταξη και του νηπιαγωγείου. Σημαντική μεταρρύθμιση η επέκταση του ολοήμερου σχολείου.

*Στη Γερμανία, το ολοήμερο δοκιμάζεται, καθώς η επέκτασή του δεν στοχεύει στην εξυπηρέτηση των γονέων αλλά αφορά νέους παιδαγωγικούς σκοπούς και την ένταξη πρόσθετων δραστηριοτήτων στο πρόγραμμα.

*Αλλαγές στη διδακτική ύλη εφαρμόζονται από φέτος στη Νορβηγία, με αφετηρία το δημοτικό και σταδιακή επέκταση σε μεγαλύτερες τάξεις.

*Στην Ουγγαρία, καθιερώνονται μπόνους για εκπαιδευτικούς και επιχορηγείται η διαρκής επιμόρφωσή τους.

*Το ίδιο καθεστώς θα εφαρμοστεί και από το 2009 στη Λιθουανία, όπου οι δάσκαλοι θα αμείβονται και για την εξωσχολική προετοιμασία τους.

*Η Πολωνία προωθεί κυρίως τις ξένες γλώσσες: Από το 2004 οι σπουδές των εκπαιδευτικών συμπεριέλαβαν την εκμάθηση ξένης γλώσσας, ενώ από φέτος τα αγγλικά διδάσκονται και στην Α' δημοτικού. Το 2004-2005 έγινε υποχρεωτική και η «τάξη μηδέν».

*Στην Τσεχία από την επόμενη χρονιά κάθε σχολείο θα διαμορφώνει το δικό του πρόγραμμα. Κάτι που συμβαίνει και στην Ολλανδία (το σύνταγμα επιτρέπει σχολεία με βάση θρησκευτικές, ιδεολογικές ή εκπαιδευτικές πεποιθήσεις), ώστε οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν ό,τι θέλουν.

*Υπό διαρκή μεταρρύθμιση η Ιρλανδία, όπου μέχρι το 1998 δεν υπήρχε εθνική νομοθεσία για τη λειτουργία των σχολείων, καθώς ανήκαν κυρίως σε θρησκευτικές κοινότητες.

*Στη Μάλτα, δημόσια και ιδιωτικά λειτουργούν χωρίς δίδακτρα τα οποία επιχορηγούνται από Καθολική Εκκλησία και συλλόγους γονέων. Οι δάσκαλοι παρακολουθούν μαθήματα επιμόρφωσης.

*Το 2007 τα δημοτικά σχολεία της Δανίας θα περάσουν από τους δήμους στο κράτος και θα αυτοδιοικούνται σε μεγαλύτερο βαθμό. Κάθε δάσκαλος επιλέγει ποια βιβλία θα διδάξει και με ποια μέθοδο.

*Δύο μαθήματα εντάχθηκαν το 2004 στα δημοτικά της Λετονίας: «Ηθική» και «Εισαγωγή στον χριστιανισμό»- και οι γονείς επιλέγουν ένα. Ο δάσκαλος επιλέγει βιβλία και μεθόδους που προτιμά.

*Το Λουξεμβούργο έχει τον μικρότερο μέσο όρο μαθητών ανά τάξη (17-18), και οι μεταρρυθμίσεις αφορούν το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, με καλύτερη συνεργασία δασκάλων-γονέων.

*Στην Ισπανία, τέλος, λόγω της διοικητικής διαίρεσης σε αυτόνομες περιοχές οι τοπικές αρχές έχουν βασικό ρόλο στη διαμόρφωση του σχολικού προγράμματος.



ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
 
ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

Οι ευθύνες βαραίνουν και τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ
Τα νέα βιβλία είναι ένα από τα θέματα που συζητιούνται έντονα με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών. Ομως οι πλειοψηφίες στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν κριτική μονάχα, γιατί τα βιβλία δεν έφτασαν έγκαιρα στους εκπαιδευτικούς και δεν πρόλαβαν να τα μελετήσουν! Οι ομοσπονδίες, υποτίθεται ότι, έχουν ειδικά επιστημονικά όργανα για να κάνουν παιδαγωγικές μελέτες... πώς και δεν πρόλαβαν από την άνοιξη που άρχισαν να δημοσιεύονται τα βιβλία να τα μελετήσουν και να εντοπίσουν ποιος πραγματικά είναι ο στόχος τους, ποια τα λάθη και τα προβλήματα που παρουσιάζουν στο περιεχόμενό τους;

Δεν είναι ότι δεν πρόλαβαν, είναι ότι δε θέλουν. Γιατί, πολύ απλά, τα νέα βιβλία σχεδιάστηκαν επί ΠΑΣΟΚ και οι πλειοψηφίες που διαμορφώνονται από την ΠΑΣΚ και τους συνοδοιπόρους της στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες δε λένε κουβέντα για το περιεχόμενό τους. Γιατί τότε θα αναδεικνύονταν και οι τεράστιες ευθύνες του κόμματός τους.

Μ' αυτό τον τρόπο βέβαια, αθωώνουν και την κυβέρνηση από τις ευθύνες της για το περιεχόμενο των βιβλίων. Γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ είναι που ολοκλήρωσε το «έργο» του ΠΑΣΟΚ με τα βιβλία. Δεν έκανε μόνο τη διανομή στα σχολεία, δεν είναι «κούριερ», έχει πολιτικές ευθύνες. Η Μ. Γιαννάκου, εξάλλου, δικαιολόγησε το γεγονός ότι σε ορισμένα βιβλία γίνεται έμμεση διαφήμιση πολυεθνικών εταιρειών λέγοντας ότι «δεν μπορούν τα βιβλία να είναι εκτός πραγματικότητας»!

Ετσι, έχουμε βιβλία που διδάσκουν τη γλώσσα, για παράδειγμα, μέσα από «συνταγές», «επιστολές», «ιστοσελίδες», «διαφημίσεις» και λιγότερο μέσα από τη λογοτεχνία και την ποίηση. Ομως, η γλώσσα δε σημαίνει μόνο επικοινωνία, σημαίνει και λόγο, σκέψη, οργάνωση της σκέψης... Ο τρόπος που τείνει να διδάσκεται πλέον η ελληνική γλώσσα στα Δημοτικά μοιάζει πιο πολύ με τον τρόπο που διδάσκεται η ξένη γλώσσα στα φροντιστήρια!

Αντίστοιχα, η ιστορία διδάσκεται με θέματα αποσπασμένα από την ιστορική τους συνέχεια ή ως γεγονότα αποσπασμένα από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που τα γέννησαν. Για παράδειγμα, μπορεί οι μαθητές να γνωρίσουν το ρόλο συγκεκριμένων πατριαρχών ή επισκόπων πριν και κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του '21, δε θα σταθούν όμως μέσα από τα σχολικά βιβλία στο σημαντικό ρόλο που έπαιξε ο λαϊκός κλήρος στην Επανάσταση. Αντίστοιχα, θα μάθουν ότι η δικτατορία του Μεταξά έγινε επειδή οι εργάτες διεκδικούσαν τα δικαιώματά τους, το οποίο σημαίνει ότι η «δημοκρατία» κινδυνεύει από τις διεκδικήσεις, άρα συνειρμικά μαθαίνουν τα παιδιά ότι οι αγώνες είναι επικίνδυνοι, επομένως υποταγή...



ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
 
Διευρύνεται η αναταραχή στον χώρο της εκπαίδευσης

Μετά τους δασκάλους, νέα απεργία των καθηγητών, ενώ θα κλείσουν και τα ΑΕΙ

Του Αποστολου Λακασα

Τα μέτωπα στο χώρο της εκπαίδευσης παραμένουν ανοιχτά και όσο δεν βρίσκεται λύση τόσο μεγαλώνει η ανησυχία για την πορεία των μαθημάτων στα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια. Η επόμενη εβδομάδα είναι η τέταρτη εβδομάδα κινητοποιήσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), η οποία προχωρεί σε νέα πενθήμερη απεργία (στην πράξη 4ήμερη, λόγω της προετοιμασίας των σχολείων την Παρασκευή για τις εκλογές της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης). Αλλά και η ΟΛΜΕ προχωρεί σε νέα 48ωρη απεργία τη Δευτέρα και την Τρίτη. Ανησυχητικό επίσης είναι ότι σε λύκεια της χώρας (περίπου σε 25 και κυρίως στην Πάτρα) ήδη οι μαθητές έχουν προχωρήσει σε κατάληψη.

Ταυτόχρονα, η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) έχει προγραμματίσει για αύριο συνεδρίαση στην οποία θα εξετασθεί η πρόταση για κήρυξη απεργίας την Τετάρτη, η οποία «θα έχει στόχο να δηλωθεί η συμπράσταση προς τους δασκάλους, αλλά και να σταλεί ένα μήνυμα προς την κυβέρνηση για τις προωθούμενες μεταρρυθμίσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» όπως δήλωσε στην «Κ» ο γενικός γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ κ. Ιωάννης Μαΐστρος. Επίσης, η Εκτελεστική Γραμματεία της ομοσπονδίας θα προτείνει στα μέλη της την ενίσχυση του απεργιακού ταμείου της ΔΟΕ.

Αδιέξοδη κατάσταση


Συγκεκριμένα, στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η κατάσταση προς το παρόν παρουσιάζεται αδιέξοδη, καθώς η κυβέρνηση επισήμως αποκλείει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε καλύτερη λύση για το επίδομα των 105 ευρώ στους εκπαιδευτικούς, ενώ από την πλευρά τους οι τελευταίοι δηλώνουν την πρόθεση να συνεχίσουν. Ουδείς από την πλευρά των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών επιχειρεί να κάνει πρόβλεψη για τη διάρκεια της απεργίας, όμως τη συνέχιση ευνοεί το γεγονός ότι έπονται οι εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση και οι συνδικαλιστές επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν το προεκλογικό κλίμα.

Από την άλλη, τα σχολεία κλείνουν για να μετατραπούν σε εκλογικά κέντρα, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι ημέρες της απεργίας, άρα και οι μισθολογικές απώλειες των απεργών. Αλλωστε έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί δάσκαλοι δεν απεργούν όλο το πενθήμερο, αλλά μόνο ορισμένες ημέρες, ώστε να μην έχουν μεγάλες οικονομικές απώλειες. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν μεγάλες αυξομειώσεις στα ποσοστά συμμετοχής ανά ημέρα (σε θεσσαλική πρωτεύουσα κατεγράφη τη μία ημέρα 4% συμμετοχή στην απεργία και την επόμενη 50%), ενώ υπάρχουν περιοχές, όπως στη Ροδόπη, όπου η συμμετοχή στην απεργία των δασκάλων είναι μηδενική. Το κύριο βάρος της απεργίας το σηκώνουν οι δάσκαλοι στο λεκανοπέδιο της Αττικής –όπου βέβαια «παίζονται» και οι εντυπώσεις στην κοινή γνώμη– και ακολουθούν τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Στο ερώτημα τι θα πράξουν οι συνδικαλιστές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μετά τις δημοτικές εκλογές δεν υπάρχει μέχρι στιγμής απάντηση, αλλά υπάρχουν αρκετοί που πιστεύουν ότι είναι πολύ εύκολο να διαμορφωθεί κλίμα κινητοποιήσεων στους συλλόγους των φοιτητών. Ηδη, οι εκπρόσωποι των φοιτητικών συλλόγων που ηγήθηκαν των καταλήψεων του καλοκαιριού έχουν δηλώσει ότι δεν συζητούν τις προτάσεις για αλλαγές στη λειτουργία των πανεπιστημίων και απορρίπτουν επί της αρχής το σχετικό προσχέδιο νόμου του υτπουργείου Παιδείας, ενώ και η ΠΟΣΔΕΠ δηλώνει σε... απεργιακή ετοιμότητα.

Δύσκολη η χρονιά


Ενα κρίσιμο ζήτημα που προβληματίζει είναι πώς θα πάει η φετινή χρονιά στα σχολεία, τη στιγμή που φέτος έχουν εισαχθεί και 56 νέα βιβλία, τα οποία απαιτούν και μια νέα μέθοδο διδασκαλίας. Στο δημοτικό εισήχθησαν 26 νέα βιβλία και στο γυμνάσιο άλλα 30. Πώς θα προχωρήσει η διδασκαλία με το νέο εκπαιδευτικό υλικό, όταν τα δημοτικά από την αρχή του έτους έχουν λειτουργήσει –τουλάχιστον εν πλήρη απαρτία εκπαιδευτικών– μόνο για μία εβδομάδα; Πόσω μάλλον που και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για ελλιπή επιμόρφωσή τους στα νέα εγχειρίδια. Το απροσδιόριστο χρονικά ραντεβού μαθητών - δασκάλων στις τάξεις διαγράφει την απάντηση...



ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
 
Kε Photis, δεν τα ξέρετε καλά. Η φοροδιαφυγή δεν γίνεται απο τους μικρούς πλέον εδώ και 3 χρόνια γιατί υπάρχει μία διαδικασία η αυτοπεραίωση που αν δεν την χρησιμοποιήσει ο έμπορος πάει για έλεγχο. Και μην ξεχνάται η φοροδιαφυγή για να γίνει θέλει δύο.
Δύο φορές δούλεψε ο ΣΔΟΕ σωστά και την μία έπιασε 4,5δισ ΦΠΑ στην θάλασσα και την άλλη σταμάτησε στα 2,5δισ ΦΠΑ στον κάμπο. Για να φοροδιαφύγουν οι κουρείς και μπακάληδες αυτά τα ποσά όλοι μαζί δεν τους φτάνουν δύο ζωές κε Photis.
Και ποιός σας δίδαξε τις ιερές αυτές έννοιες Κε Νικολουδάκο; ποιός σας πιστοποίησε ότι τις ξέρετε, οι διαδηλώσεις και η απεργία; Επικύνδυνες έννοιες Κε Νικολουδάκο, βάζετε το χέρι σας στην φωτιά ότι όλοι οι δάσκαλοι στην Ελλάδα μπορούν να διδάξουν και να γαλουχήσουν τα πaιδιά μας με αυτέ τις έννοιες; Απαντήστε Κε Νικολουδάκο με το χέρι στην καρδιά.
Η αξιοπρέπεια κερδίζεται με στάση ζωής και δεν αγοράζεται, η δημοκρατία είναι στάση ζωής όπως και οι υπόλοιπες έννοιες, και δεν διδάσκονται.
Κε Σούρλα έχετε μια πρεμούρα αν οι δάσκαλοι έχουν δικαίωμα να απεργήσουν, σαφώς και το έχουν απλά το θέμα είναι τι ζητάνε, πως το ζητάνε και ποιούς θίγουνε. Και γιατί είναι υβριστική έννοια "τέτοιοι δάσκαλοι μας αρμόζουν" ψέμματα είναι, για δείτε τι έκαναν κάποιοι Ιταλοί συνάδελφοί τους, δούλεψαν και δουλεύουν και προσπαθούν να πείσουν όχι να απειλούν επειδή έχουν κάτι το μονοπωλιακό. Οταν βγαίνουν στην τηλεόραση παιδιά που δεν ξέρουν τι γιορτάζει το Ελληνικό Έθνος στις 25 Μαρτίου και 28 Οκτωβριου, απεργίες όμως ξέρουν τι είναι απο πρώτο χέρι. Εμένα Κε Σούρλα το παιδί μου δεν ξαναείναι Ε δημοτικού ούτε ΣΤ δημοτικού, υπαρχουν χίλιοι άλλοι τρόποι να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους και εγώ περίμενα άλλα πράγματα απο τους παιδαγωγούς δυστυχώς και αυτός ο κλάδος περί άλλων τυρβάζει. Οταν σου λέει ο δάσκαλος ότι κάνοντας απεργία διδάσκει το παιδί δημοκρατία, δικαίωμα, αξιοπρέπεια, ισότητα, αποδοχή της διαφορετικότητας, καταλαβαίνετε πόσο χαμπάρι έχει απο αυτές τις έννοιες και όταν η απεργία του εκτός 2 ημερών την μεγαλίτερη μαζικότητα που έχει είναι 35%, και όλα αυτά συν την διδακτέα ύλη την διδάσκει μέσα στα χρονικά όρια των 225 λεπτών για 141 μέρες το πολύ το χρόνο θλίβομαι και εξανίσταμαι.
 
'Να γυρίσετε στα σχολεία και σας περιμένω στο υπουργείο'

Η κα Γιαννάκου προς τους δασκάλους

Η πόρτα του υπουργείου Παιδείας είναι ανοιχτή για διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, ωστόσο η κυβέρνηση έχει απαντήσει στα οικονομικά θέματα, επεσήμανε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, και κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να επιστρέψουν στα σχολεία, την ίδια στιγμή κατά την οποία οι δάσκαλοι αποφάσισαν τη συνέχιση της απεργίας τους για 4η εβδομάδα και οι καθηγητές αποφασίζουν σήμερα για 48ωρη την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη.
Οπως τόνισε η υπουργός τα ποσοστά συμμετοχής στην απεργία των εκπαιδευτικών, ήταν προχθές 18,3%, ενώ επισήμανε ότι υπάρχουν περιοχές όπου η συμμετοχή είναι μηδενική όπως η Ξάνθη.
Αναφερόμενη στα αιτήματα των δασκάλων επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να κάνουν συγκρίσεις με τις ευρωπαϊκές χώρες μόνο σε επίπεδο μισθών αλλά και σε άλλα επίπεδα, γιατί παραδείγματος χάρη σε ευρωπαϊκές χώρες δουλεύουν επί 28 ώρες.
Η κυβέρνηση καλεί τους δασκάλους να σκεφτούν με νηφαλιότητα και ψυχραιμία το θέμα των κινητοποιήσεών τους, να αναλογιστούν τις ευθύνες τους, να γυρίσουν στις θέσεις τους και να ανοίξουν τα σχολεία, δήλωσε χθες, ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ευάγγελος Αντώναρος, και πρόσθεσε ότι αυτό είναι αίτημα της ελληνικής κοινωνίας.
Απαντώντας ο κ. Αντώναρος δήλωσε ότι τα χρήματα στους δασκάλους, θα δοθούν όπως έχει πει η κυβέρνηση και σημείωσε ότι είναι γνωστή η ανακοίνωση για της έξι εξαμηνιαίες δόσεις.
Οι αυξήσεις που ζητούν οι δάσκαλοι, πρόσθεσε ο κ. Αντώναρος, ξεπερνούν τις αντοχές της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής κοινωνίας.
Σημείωσε δε ότι οι δάσκαλοι έχουν μηδενικό χρόνο αναμονής για το διορισμό τους στο Δημόσιο. Και πρόσθεσε ότι το εισόδημα και οι μισθοί των νεοδιοριζόμενων είναι σημαντικά υψηλότεροι από τους αντίστοιχους μισθούς των νεοπροσλαμβανόμενων σε οποιονδήποτε άλλο τομέα του Δημοσίου.
Οι δάσκαλοι
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ Δ. Μπράτης, χαρακτήρισε εμπαιγμό το 1,5% που προτείνει ως αύξηση η κυβέρνηση, και σημείωσε ότι οι δάσκαλοι είναι διατεθειμένοι να συζητήσουν μια αξιόπιστη και υπεύθυνη πρόταση.
«Οι αυξήσεις που ζητούν οι εκπαιδευτικοί δεν είναι 47,3%, αλλά 30% και ποτέ δεν είπαμε να τα δώσει η κυβέρνηση εδώ και τώρα όλα. Οι εκπαιδευτικοί ζήτησαν μια σοβαρή αντιπρόταση», τόνισε ο κ. Μπράτης και πρόσθεσε: «Κάθε συζήτηση περί επιδόματος δεν μας αφορά, γιατί αυτό το επίδομα, όπως ξέρετε, οι εκπαιδευτικοί το δικαιούνται από το 2002 και οι εργαζόμενοι δικαιώνονται στα δικαστήρια».
Η απεργία των δασκάλων παρατείνεται έως την ερχόμενη Πέμπτη, ενώ την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου τα σχολεία είναι κλειστά λόγω εκλογών για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Τη Δευτέρα 9 Οκτωβρίου προγραμματίζεται συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Παιδείας, και την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου συλλαλητήριο στο Σύνταγμα. Η ΔΟΕ καλεί ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ καθώς και όλα τα σωματεία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα να κηρύξουν την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου, 24ωρη απεργία.
Απαντώντας στον κ. Δημήτρη Μπράτη, ο κ. Αντώναρος δήλωσε ότι τα στοιχεία μιλάνε από μόνα τους και τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν κάποιος που διορίζεται σε ηλικία 22, 23 ή 25 ετών να έχει πολυμελή οικογένεια. Ανέφερε δε ότι το 2005 διορίστηκαν 1.100 δάσκαλοι και το 2006 1.101, ενώ εξ αυτών μόνο πέντε ήταν πολύτεκνοι, εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.

πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

Βαγγέλης Νικολουδάκος said:
κι εμείς γι αυτό είμαστε στους δρόμους, γιατί τα έξοδά μας πλέον υπερκαλύπτουν τα έσοδά μας. δε βλέπω τη διαφορά ...

Σε περίπτωση που δε το καταλάβατε, αν και νομίζω ότι το κατανοήσατε αναφέρθηκα σε λειτουργικά έξοδα, έξοδα έχουμε όλοι μας, λειτουργικά έξοδα έχουν και οι υπάλληλοι ? Αυτή είναι η διαφορά.
 
Απάντηση: Re: απεργία εκπαιδευτικών: γράμμα προς τους γονείς

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Οταν σου λέει ο δάσκαλος ότι κάνοντας απεργία διδάσκει το παιδί δημοκρατία, δικαίωμα, αξιοπρέπεια, ισότητα, αποδοχή της διαφορετικότητας, καταλαβαίνετε πόσο χαμπάρι έχει απο αυτές τις έννοιες και όταν η απεργία του εκτός 2 ημερών την μεγαλίτερη μαζικότητα που έχει είναι 35%, και όλα αυτά συν την διδακτέα ύλη την διδάσκει μέσα στα χρονικά όρια των 225 λεπτών για 141 μέρες το πολύ το χρόνο θλίβομαι και εξανίσταμαι.

Ματαιοπονεις Ευαγγελε. "Ας παρω εγω την αυξησουλα μου και ολοι οι αλλοι ας πανε να πνιγούν". Μια χαρα δημοκρατικο δεν ειναι αυτο?
 
ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Kε Photis, δεν τα ξέρετε καλά. Η φοροδιαφυγή δεν γίνεται απο τους μικρούς πλέον εδώ και 3 χρόνια γιατί υπάρχει μία διαδικασία η αυτοπεραίωση που αν δεν την χρησιμοποιήσει ο έμπορος πάει για έλεγχο. Και μην ξεχνάται η φοροδιαφυγή για να γίνει θέλει δύο.
Δύο φορές δούλεψε ο ΣΔΟΕ σωστά και την μία έπιασε 4,5δισ ΦΠΑ στην θάλασσα και την άλλη σταμάτησε στα 2,5δισ ΦΠΑ στον κάμπο. Για να φοροδιαφύγουν οι κουρείς και μπακάληδες αυτά τα ποσά όλοι μαζί δεν τους φτάνουν δύο ζωές κε Photis.

19% επί του ετήσιου τζίρου των μπακάληδων της Αθήνας είναι πάνω από τα ποσά που αναφέρεται κε Κυρίτση. Και επαναλαμβάνω ότι θεωρώ ότι περισσότερο από όλους κλέβουν οι μεγάλοι. Αλλά τον ΦΠΑ συγκεκριμένα τον κλέβουν και οι μικρές ατομικές επιχειρησεις. Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι που κατ' εσας δεν πληρώνουν φόρους (λες και 19% πάνω σε ότι αγοράζεις ή άλλοι εμμεσοι φόροι δεν μετράνε) δεν μπορούν να κλέψουν ΦΠΑ. Δεν κάνουν δηλώσεις ΦΠΑ. Και στην τελική ακόμα και αν τους το προτείνει ο καταστηματάρχης που κλέβει αυτοί συναινούν. Δεν το προτείνουν αυτοί. 19% φορολογία πάνω στον τζίρο, είναι πολύ περισσότερο απο την μέση φορολογία εισοδήματος που αντιστοιχεί στον καθένα. Αυτά για το ποιος πληρώνει φόρο σε αυτό το κράτος.
 
Όσο για την περαίωση που λέτε, αυτή από μόνη της επιβεβαιώνει το επιχείρημα που σας παρέθεσα περί αδυναμίας ελέγχου από την Εφορία. Σου λέει βαλ'τους μια περαιωση, και ότι πιάσεις. Άσχετα αν με την περαίωση ένας που κλέβει σωριδόν, θα πληρώσει τα ίδια (κατ' αναλογία δηλωμένων εσόδων) με έναν που κλέβει λίγο. Σε βάζει δηλαδή το ίδιο το κράτος να κλέψεις όσα περισσότερα μπορείς πάνω στον τζίρο σου. Εννοείται ότι αυτός που δεν κλέβει καθόλου δεν έχει και λόγο να κάνει περαίωση. Δεν έχει δηλαδή λόγο να φοβηθεί τίποτα. Αλλά με τα καλόπαιδα που έχουμε στο ΣΔΟΕ (και που αμοίβονται 4 και 5 φορές πάνω από τους Δασκάλους) ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος.