Άρνηση επιστροφής προϊόντος από μεγάλο ιντερνετικο κατάστημα

Εξήγησα παραπάνω το σκεπτικό. Μην περιμένετε από το νόμο να είναι πια σε τέτοιο βαθμό συγκεκριμένος. Τέτοια πράγματα προκύπτουν εύκολα ερμηνευτικώς. Και ο νόμος είναι "λογικός" υπό την έννοια ότι οι διατάξεις του δεν είναι τυχαίες, αλλά υπηρετούν συγκεκριμένες επιλογές, ανάγονται σε ένα γενικότερο σύστημα με δεδομένες αρχές και φιλοσοφία. Εν προκειμένω, η ερμηνευτική προσέγγιση περνάει από τον λόγο για τον οποίο ο νομοθέτης επέλεξε να κάνει τέτοια διάκριση και να εισάγει πρόσθετο δικαίωμα υπαναχώρησης στις εξ αποστάσεως συναλλαγές. Γιατί να πράξει έτσι?
 
Last edited:
Εξήγησα παραπάνω το σκεπτικό. Μην περιμένετε από το νόμο να είναι πια σε τέτοιο βαθμό συγκεκριμένος. Τέτοια πράγματα προκύπτουν εύκολα ερμηνευτικώς. Και ο νόμος είναι "λογικός" υπό την έννοια ότι οι διατάξεις του δεν είναι τυχαίες, αλλά υπηρετούν συγκεκριμένες επιλογές, ανάγονται σε ένα γενικότερο σύστημα με δεδομένες αρχές και φιλοσοφία. Εν προκειμένω, η ερμηνευτική προσέγγιση περνάει από τον λόγο για τον οποίο ο νομοθέτης επέλεξε να κάνει τέτοια διάκριση και να εισάγει πρόσθετο δικαίωμα υπαναχώρησης στις εξ αποστάσεως συναλλαγές. Γιατί να πράξει έτσι?
Μπορώ να παραγγείλω εξ αποστάσεως 10 DVD, να τα ανοίξω, να τ' αντιγράψω και να τα επιστρέψω; Μετά να παραγγείλω άλλα 10 κ.ο.κ. ;
 
Μπορώ να παραγγείλω εξ αποστάσεως 10 DVD, να τα ανοίξω, να τ' αντιγράψω και να τα επιστρέψω; Μετά να παραγγείλω άλλα 10 κ.ο.κ. ;

Αυτής της άποψης είμαι. Από κάποια στιγμή βέβαια ο μαγαζάτορας θα αρνηθεί οποιαδήποτε συναλλαγή μαζί σου. Ελεύθερος είναι να επιλέγει τους αντισυμβαλλομένους του. Καλή ώρα τι πάθαμε με τα play.com κλπ.

Φυσικά εκ της φύσεως του πράγματος στο συγκεκριμένο παράδειγμα (παραγγελία 10 dvd και επιστροφή όλων μέχρι του τελευταίου) η υπαναχώρησή σου θα ήταν φως φανάρι καταχρηστική (θεωρητικώς μιλάμε εάν έφτανε το πράμα στα δικαστήρια). Ακόμη και εάν έχουμε τυπικώς ένα δικαίωμα, απαγορεύεται από το νόμο να το ασκούμε καταχρηστικώς.
 
το αναφέρατε 1700 φορές το προϊόν αλλάζεται σε 10 μέρες γιατί άπλα δεν σου αρέσει και το μετανοιωσες αυτα περι συσκευασία είναι μπούρδες ... ας φρόντιζε να μην το έκλεινε σαν να ναι θησαυρός
 
τις προάλλες στο πλαίσιο άλλαξα ένα σκληρό γιατί έκανε τρομερό θόρυβο και εγώ τον ήθελα να το φορέσω σε ενα dream box που θα δουλέυει 24αωρο
ο δίσκος άπλα αλλάχτηκε σε ενα 5λεπτο
 
Το Πλαισιο ειναι υποδειγμα σε αυτα τα πραγματα. Και 10% να ηταν ακριβοτερο παλι μονο απο εκει θα ψωνιζα.
 
20 χρόνια διατηρώ κατάστημα , αλλάζω οτιδήποτε ακόμα και μήνες μετά ..
εάν ο πελάτης δεν ενδιαφέρεται για κάτι άλλο και το προϊόν τρέχει ακόμα σε στοκ μπορώ να κάνω ακόμα και επιστροφή χρημάτων ... δεν μου το επιβάλει κανένας ούτε είναι κανόνας αλλά έχει συμβεί και αυτό σε ορισμένες περιπτώσεις
 
το ποιο γελοίο παράδειγμα μη αλλαγής το έχω δεί σε μεγαλομάρκετ ,
ένας χριστιανός αγόρασε ένα σωλήνα που κοτσάρει στο " τηλέφωνο " του ντους , από κατασκευαστικό λάθος το σπείρωμα του σωλήνα ήταν αριστερόστροφο απλά λοιπον δεν κούμπωνε με τίποτα !!

ΑΝΟΙΞΑΤΕ ΤΗΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ !!!












Έχω πάει σε αρκετά θεάματα θέατρα συναυλίες κτλ κτλ .. άλλα αυτό ήταν το κάτι άλλο !!!!!!!! έσπασε τον πάγκο υποδοχής και βούτηξε ενα σεκιουριτα απο τον σβέρκο ,, όλα αυτά για 5 ευρό ...
 
Παιδια επειδη τηλεφωνικα δεν εβγαλα ακρη θα στειλω mail με ολα τα σχετικα δικαιώματα που εχω και θα περιμενω απαντήσεις. Ακομα δεν βρήκα χρονο να το κανω και το βλεπω για αυριο οποτε και θα σας ενημερώσω για τις εξελίξεις.
 
Μακάρι να βγάλεις άκρη... Εγώ σε περίπτωση άρνησης επισκευής σε 1,5 χρόνο από αγορά, ταλαιπωρήθηκα αφάνταστα. Αρχικά, στράφηκα στο υπουργείο (Καλοκαίρι 2006) το οποίο πήρε θέση (τηλεφωνικά πάντα για να μην υπάρχουν στοιχεία) υπέρ των εταιριών, και εναντίον του καταναλωτή (η γενική γραμματεία προστασίας καταναλωτή όλα αυτά). Μάλιστα προσπάθησαν (από το υπουργείο) να με πείσουν ότι αυτά που διάβαζα στον νόμο δεν τα καταλάβαινα καλά. Ουσιαστικά πέρασαν βδομάδες χωρίς να κοιτάνε καν το θέμα. Αναγκάστηκα να κάνω αίτηση κανονική, και έλεγα ότι α) συγκεκριμένοι υπάλληλοι (με ονόματα) προσπάθησαν να με πείσουν ότι έχω άδικο, και β) να τοποθετηθεί επίσημα η γραμματεία προστασίας καταναλωτή στην 1η καταγγελία μου. Ταυτόχρονα ζήταγα να μιλήσω με τον γενικό γραμματέα. Πήρα αστραπιαία απάντηση:
  1. Το υπουργείο διαπίστωσε διάσταση απόψεων μεταξύ εμένα και των εταιριών.
  2. Δήλωσε αναρμόδιο.
  3. Μου πρότεινε να απευθυνθώ στα ποινικά δικαστήρια.
  4. Έκανε έρευνα, και διαπίστωσε ότι οι καταγγελίες μου για τους συγκεκριμένους υπαλλήλους δεν ευσταθούν.
Όλα αυτά, από το υπουργείο και τη γραμματεία που υποτίθεται προστατεύει εμένα.

Για την ιστορία, έκανα αγωγή, η οποία εκδικάστηκε υπέρ μου, και οι 2 εμπλεκόμενες εταιρίες με αποζημίωσαν...

Απλά θέλω να πω ότι η γραμματεία προστασίας καταναλωτή δεν είναι και τόσο "ενεργή" στην προστασία της. Ουσιαστικά, κατήγγειλα προφανή καταπάτηση του νόμου, και το υπουργείο δήλωσε αναρμόδιο.
Αυτό τι λέει;
 
Το Πλαισιο ειναι υποδειγμα σε αυτα τα πραγματα. Και 10% να ηταν ακριβοτερο παλι μονο απο εκει θα ψωνιζα.
Α. Θα διαφωνίσω οριζοντίως και καθέτως!

Πέρσι είχα πάρει ένα εξωτερικό δίσκο WD MyBook USB τον οποίο για κάποιο περίεργο λόγο δεν τον αναγνωριζε καθόλου το desktop μου. Το λάπτοπ μου τον έβλεπε κανονικά.

Όταν τον πήγα πίσω και τους είπα ότι δεν τον βλέπει το pc μου και θα ήθελα να πάρω ένα e-sata μου είπαν ότι μπορούν να τον αλλάξουν μόνο αν έχει πρόβλημα και να τον πάω στη Ζαίμη στο σέρβις να τον τσεκάρουν.

Όπως ήταν φυσικό, δεν βρήκαν πρόβλημα στο pc που τον συνέδεσαν και μου είπαν ότι δεν μπορούν να τον αλλάξουν αφού "ανοίκτηκε η συσκευασία".

Μετά που ξεκίνησα να ουρλιάζω και να τους φωνάζω ότι ο νέος νόμος προστασίας των καταναλωτών επιτρέπει την επιστροφή σε ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ αγοράσεις από καρφίτσα μέχρι αεροπλάνο μέσα σε 14 μέρες, με χλεύασαν ότι αυτά είναι παραμύθια που σοφίζονται οι οργανώσεις καταναλωτών και δεν στέκουν νομικά.

Όταν ανέβασα περισσότερο τους τόνους και τους είπα ότι θα τους καταγγείλω, τελικά δέκτηκαν να μου βγάλουν πιστωτικό για να μπορέσω να τον ανταλλάξω με τον e-sata που ήθελα.

Β. Σε μια άλλη περίπτωση, είχα πάει στον Κωτσόβολο στην Πλατεία Κοτζιά και στο μαγαζί μια Κυρία ήθελε να πάρει κινητό.
Όταν τον ρώτησε αν μπορεί να το επιστρέψει αν δεν τη βολεύει, αυτός της είπε το γνωστό ποίημα ότι δεν μπορεί να το επιστρέψει αν ανοίξει τη συσκευασία.
Εκεί τα πήρα στο κρανίο και πετάγομαι και λέω στην Κυρία ότι έχει κάθε δικαίωμα να το επιστρέψει εντός 14 ημερών αν δεν είναι ικανοποιημένη.

Εκεί ξεκινάει ένας έντονος διάλογος με τον πωλητή που επιμένει ότι ο νόμος δεν λέει πουθενά ότι μπορεί να επιστραφεί προιόν που έχει ανοιχτεί απο συσκεύασία και μου λέει κιόλας "-φίλε θα μου μάθεις και τη δουλειά μου?? Όλη μέρα ασχολούμαι με αυτά...."

Επίσης μου είπε και καλά ότι δεν στέκει η επιστροφή ανοιγμένου προϊόντος και ότι ακόμη και νομικά να πάει κάποιος θα χάσει....

Του είπα να πάρει στο 1520 (Γενική Γραμματεία Καταναλωτών του ΥΠΑΝ) για να μάθει τον νόμο διότι δεν τον ήξερε καθόλου (όπως δυστυχώς και οι περισσότεροι καταναλωτές όμως) και σηκώθηκα και έφυγα.


Γ. Είχα παραγγείλει Online από το e-shop και αφού πέρασαν 2-3 μέρες πήρα ένα e-mail ότι η παραγγελία μου δεν μπορεί να προχωρήσει διότι πριν από την 1η Online αγορά πρέπει απαραιτήτως να τους σταλεί με φαξ ή e-mail φωτοτυπία ή σκανάρισμα της ταυτότητας (και από τις δύο πλευρές) και της πιστωτικής κάρτας του αγοραστή και τα οποία θα κρατηθούν σε αρχείο!!!!!!!
Τους απάντησα ότι αυτό που κάνουν είναι παράνομο και ότι δεν επιτρέπεται να κρατάνε σε αρχείο προσωπικά δεδομένα και στοιχεία πιστωτικής.
Μου απάντησαν ότι αυτή είναι η πολιτική της εταιρείας και αφού επέμειναν, έκανα καταγγελία στο ΥΠΑΝ.
Η κοπέλα που χειρίστηκε (πάρα πολύ επαγγελματικά ομολογώ) την καταγγελία από το ΥΠΑΝ, έστειλε επιστολή στο e-shop ζητώντας εξηγήσεις για αυτή την πρακτική όπως και για την νομιμότητα της.

Η απάντηση που πήραμε από το e-shop ήταν πραγματικά για γέλια. Μπορώ να σας την κοινοποιήσω, αλλά η περίληψη με δικά μου λόγια λίγο πολύ ήταν "Λυπούμαστε που ο εν λόγο πελάτης (εγώ δηλαδή) θεωρεί ότι αυτή η πρακτική δεν είναι σωστή αφού κανείς άλλος δεν έχει διαμαρτυρηθεί μέχρι τώρα! (Και καλά ότι έγω είμαι ο "περίεργος")"

Το έχουν ΟΛΟΙ παραξηλώσει.
 
Last edited:
Μετά που ξεκίνησα να ουρλιάζω και να τους φωνάζω ότι ο νέος νόμος προστασίας των καταναλωτών επιτρέπει την επιστροφή σε ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ αγοράσεις από καρφίτσα μέχρι αεροπλάνο μέσα σε 14 μέρες, με χλεύασαν ότι αυτά είναι παραμύθια που σοφίζονται οι οργανώσεις καταναλωτών και δεν στέκουν νομικά.

Όταν ανέβασα περισσότερο τους τόνους και τους είπα ότι θα τους καταγγείλω, τελικά δέκτηκαν να μου βγάλουν πιστωτικό για να μπορέσω να τον ανταλλάξω με τον e-sata που ήθελα.

Β. Σε μια άλλη περίπτωση, είχα πάει στον Κωτσόβολο στην Πλατεία Κοτζιά και στο μαγαζί μια Κυρία ήθελε να πάρει κινητό.
Όταν τον ρώτησε αν μπορεί να το επιστρέψει αν δεν τη βολεύει, αυτός της είπε το γνωστό ποίημα ότι δεν μπορεί να το επιστρέψει αν ανοίξει τη συσκευασία.
Εκεί τα πήρα στο κρανίο και πετάγομαι και λέω στην Κυρία ότι έχει κάθε δικαίωμα να το επιστρέψει εντός 14 ημερών αν δεν είναι ικανοποιημένη.

Εκεί ξεκινάει ένας έντονος διάλογος με τον πωλητή που επιμένει ότι ο νόμος δεν λέει πουθενά ότι μπορεί να επιστραφεί προιόν που έχει ανοιχτεί απο συσκεύασία και μου λέει κιόλας "-φίλε θα μου μάθεις και τη δουλειά μου?? Όλη μέρα ασχολούμαι με αυτά...."

Επίσης μου είπε και καλά ότι δεν στέκει η επιστροφή ανοιγμένου προϊόντος και ότι ακόμη και νομικά να πάει κάποιος θα χάσει....

Του είπα να πάρει στο 1520 (Γενική Γραμματεία Καταναλωτών του ΥΠΑΝ) για να μάθει τον νόμο διότι δεν τον ήξερε καθόλου (όπως δυστυχώς και οι περισσότεροι καταναλωτές όμως) και σηκώθηκα και έφυγα.


Στις παραπάνω περιπτώσεις είχες εσύ το άδικο και όχι το κατάστημα. Το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης εντός 14 εργασίμων το έχουν μόνο όσοι αγοράζουν καταναλωτικά αγαθά συναλλασσόμενοι εξ αποστάσεως. Κλασικό παράδειγμα οι αγορές μέσω ίντερνετ. Τα παραδείγματα που παραθέτεις αφορούν σε αγορές από κανονικά καταστήματα.
 
Δυστυχώς δεν είμαι ο αρμόδιος να σου απαντήσω εδώ και τώρα. Ες αύριον τα σπουδαία...

Το "Ες αύριον τα σπουδαία" περασε και πήγαμε στο μεθαύριο και ακόμα δεν είδα καμία ανταπόκριση από την διαχείριση....:blink:
 
Δεν μας λες και το όνομα του μαγαζιού να μην τους τιμήσουμε και εμείς;
 
Δυστυχώς πλέον τα πάντα είναι θέμα καταστήματος. Ούτε καν της εταιρείας. Δεν υπάρχει ενιαία πολιτική.

Είναι και θέμα υπευθύνου.

Όταν όμως βρεθεί σε ανώτατο επίπεδο (το παράπονο) μόνο τότε δυστυχώς κάποιος βρίσκει το δίκιο του.

Πάω στοίχημα πως αν το φτάσεις το θέμα στα κεντρικά τους, θα λυθούν όλα αμέσως.
 
Δυστυχώς πλέον τα πάντα είναι θέμα καταστήματος. Ούτε καν της εταιρείας. Δεν υπάρχει ενιαία πολιτική.

Είναι και θέμα υπευθύνου.

Όταν όμως βρεθεί σε ανώτατο επίπεδο (το παράπονο) μόνο τότε δυστυχώς κάποιος βρίσκει το δίκιο του.

Πάω στοίχημα πως αν το φτάσεις το θέμα στα κεντρικά τους, θα λυθούν όλα αμέσως.

Θα επιβεβαιώσω τα παραπάνω λεγόμενα αν και δεν θα έπρεπε να είναι έτσι τα πράγματα σε μια ευνομούμενη κοινωνία και αγορά.
Πράγματι πολλές φορές αρκεί να "πέσεις" σε βλάκα πωλητή ή ... υπεύθυνο και θα σου ψήσει το ψάρι στα χείλη!!! Γιατί ως γνωστό (όπως έχει ειπωθεί) η βλακεία και το σύμπαν είναι άπειρα, και για το σύμπαν διατηρούμε και κάποιες επιφυλάξεις! Τώρα θα μου πεις πως κάποιοι δεν είναι βλάκες και το παίζουν βλάκες ή κάνουν τον βλάκα ή είναι βλάκες και κάνουν πως είναι έξυπνοι. Το αποτέλεσμα είναι πως ενώ υπάρχει ΚΑΙ νομοθεσία ΚΑΙ όροι ΚΑΙ κανόνες, οι βλάκες ΠΑΝΤΑ τους ερμηνεύουν όπως τους βολεύει.
Έχω προσωπική εμπειρία με υποκαταστήματα τις ίδιας αλυσίδας που είχαν αντικρουόμενη "πολιτική" (κατά τα λεγόμενα των πωλητών του) σε θέματα επιστροφής. Σε γενικές γραμμές η πολιτική είναι ένα πράγμα που μοιάζει με λάστιχο και πλαστελίνη και ο κάθε "έξυπνος" την ερμηνεύει όπως θέλει!
Εξαρτάται πολλές φορές από το πόσο όρεξη έχει ο πωλητής ή ο υπεύθυνος να μπει στον κόπο να γράψει μια απόδειξη επιστοφής, να ενημερώσει την αποθήκη του με το προϊόν που επιστράφηκε και να δώσει το ποσό πίσω στον αγοραστή ή να δώσει άλλο προς αντικατάσταση προϊόν.
Συνήθως μια φοβέρα πιάνει τόπο αλλά και αυτό δεν είναι πανάκεια, γιατί μερικές φορές σου τα φέρνουν ΟΛΑ τόοοοσσσοοο δύσκολα που λες μέσα σου (που να τρέχω τώρα για 5-10 ή έστω για 70 ευρώπουλα)!!
 
Καλησπερα σε ολους.Διαβαζω με προσοχη ολα οσα γραφετε επι του θεματος και μπορω να πω οτι αρκετες φορες γελασα με την καρδια μου.
Παντως αυτο που θα ηθελα να αναφερω εγω απο την μερια μου ειναι η αποψη που επικρατει σε καταστηματα εξωτερικου σε περιπτωση επιστροφης προιοντος αγορασμενο εξ αποστασεως ή ακομη και αυτα που ειναι αγορασμενα απο το ιδιο καταστημα(ή παραρτημα αν προκειται για αλυσιδα). Η αλλαγη γινετε αμεσα χωρις ηλιθιες ερωτησεις και δικαιολογιες και πολλες φορες χωρις την υποδειξη αποδειξεις αγορας.Και βεβαια ο νομος εκει ειναι ξεκαθαρος.Ή αλλαζεις το προιον ή επιστρεφεις ολοκληρο το χρηματικο ποσο ή την επομενη μερα εχεις ενα κλιμακιο του κρατους και στα κανει ολα φυλο και φτερο.Το εχω δει με τα ματια μου και για αυτο το αναφερω.
Τωρα πως εμεις εδω εχουμε καταφερει το αντιθετο δεν το καταλαβαινω!!!