Αρθρο για τις 4K τηλεοράσεις

Η πιο προσφατη προσπαθεια για αξιοπρεπες 4Κ gaming (στα 430 ευρω περιπου !!!!!) ..... :p

NVIDIA_GeForce_GTX_980_3Qtr.png


NAI .... εχει τρεις DisplayPort 1.2 ..... αλλα το πολυποθητο framerate που θα προβαλει 4Κ
με ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ απο 30 fps .... ΔΕΝ ειναι, ακομα, παιχνιδακι .... not just yet !!! :icon15:

http://www.pcgamer.com/nvidia-gtx-980-tested-sli-4k-and-single-gpu-benchmarks-and-impressions/
 
Αν το γραφημα ειναι αξιοπιστο .....
http://www.cnet.com/news/why-ultra-hd-4k-tvs-are-still-stupid/

Visible-dot distance.jpg

.... ειμαι ΑΚΡΙΒΩΣ στην αποσταση των 9 ποδων (δηλαδη 2.74 μετρων) για full-benefit of 4K :Banane0:




Μια στιγμη ομως ..... :hmmmm:

...... αυτο ισχυει ΜΟΝΟ για πανελ 145 ιντσων (στα 2.74 μετρα) ?????



ΓΚΟΥΛΠ !!!!!! :blink:
 
Last edited:
Ετσι οπως ειναι η επιπλοσυνθεση μου γυρω απο την TV ..... ουτε 80αρα παιζει. Μονο 74αρα.
Θα πρεπει να ξηλωσω τα παντα (και ειναι καρφωμενα πανω στον τοιχο) για να μπει 80αρα.

Πικρο μελλον με αναμενει ... :p

Σε ενα πραγμα εχεις δικιο : η 74αρα (UHD) ειναι στο κατω οριο του full-benefit για 2Κ
και στο πανω οριο του noticeable-benefit για 4Κ :laugh: ...... παλι καλα .... ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ !
 
Last edited:
Δεν καταλαβαινω γιατι οι περισσοτεροι επικαλειστε ερευνες (με χιλιαδες απροβλεπτες παραμετρους) και γνωμες αλλων και δεν εμπιστευεστε τα ιδια τα ματια σας. Εχω δει παρα πολλες 4k και μπορω να το παρατησω σε 65'' απ'τα 3 μετρα. Επισης δεν ειναι καθολου παραλογο αν εισαι videophile να παρεις μια πολυθρονιτσα και να μετακινηθεις πιο κοντα απ'το να πληρωσεις μια περιουσια για 85'' (και δε λεω να κολλησεις τη μουρη σου οπως επικαλουνται μερικοι!). Αρκει βεβαια στο βωμο της αναλυσης να μην θυσιαζεται η αντιθεση, η κινηση και η συμπιεση. Εμενα μου φαινεται ενα αξιοπρεπες βημα προς τα εμπρος για την τεχνολογια των tv.
 
Eνα-ενα ...

Επικαλουμαστε ερευνες με επιφυλαξη ("αν το γραφημα ειναι αξιοπιστο"). Αν καποιος εχει κατι εγκυροτερο, το καταθετει.
Αυτο ειναι και το νοημα ενος site οπως το AVclub. Η ανταλλαγη και συγκριση αποψεων. Που φυσικα δεν ειναι καποια
πτυχιακη μελετη (οχι στις περισσοτερες των περιπτωσεων ... ).

Τα ματια μας, ΣΑΦΩΣ τα εμπιστευομαστε. Στα 2.7 μετρα, στην απλη 55αρα HD οθονη μου, ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ διακρινω pixel.
Αν προσπαθησω πολυ (αποκλειστικα στην ακρη του πανελ) και ΜΟΝΟ με στατικη εικονα .... θα δω κατι που ισως να μοιαζει
με κοκκο. Ισως και ΜΕΤΑ ΒΙΑΣ. Οποτε, πως ακριβως θα διακρινω το pixel της 74αρας UHD ? ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΝΩ !

Στα 3 μετρα ΔΕΝ μπορω να παω. Πρεπει ειτε να ριξω τοιχο, ειτε να αλλαξω ολοκληρη την διαρρυθμιση του σαλονιου
(που ειναι 3.1 x 7.2 μετρα) και ΔΕΝ προκειται να το κανω για μια ντιβα τηλεορασαρα (ακομα και αν μου την δωριζαν).
Υπαρχει μια ελαχιστη αισθηση μετρου. Στο σπιτι, ΕΜΕΙΣ κανουμε κουμαντο, οχι οι χλιδατες ντιβες ηλεκτρονικες συσκευες μας.
Αλλιως, να παω να κλειστω σε καμια γκαρσονιερα για να .... χωραει η αυτου μεγαλειοτης των 74, 85 η 104 ιντσων ντιβα μου.

Πολυθρονιτσα στα 3 μετρα, με μια επιπλοσυνθεση που τρωει 60 εκατοστα (απο την πλευρα της HDTV) και 80 εκατοστα (απο
την πλευρα του καναπε) ..... ειναι αστειο να το συζηταμε. Που θα απλωσω τα ποδια μου ? Θα διωξω τον καναπε απο πισω ?
Oταν τελειωσει η θεαση, θα σερνω την πολυθρονιτσα απο το ενα σημειο του σαλονιου στο αλλο ? Καθολου κομψη λυση ... !!!

Δεν θυσιασα την Αντιθεση, την Κινηση και την Συμπιεση στον βωμο της (υπερ)υψηλης αναλυσης. Ουτε θα το κανα ποτε.
Ειμαι θυμα (ως κατοχος LG) μιας πολυ φτωχης αντιθεσης (κρεμομαι απο το local dimming για να μην χαθει καθε εννοια
αντιθεσης) οπως και απο το TruMotion για να αποφυγω το juddering (νομιζω οτι σ'αυτο αναφεροσουν λεγοντας Κινηση).
Η Συμπιεση δεν ξερω τι σχεση εχει με την τηλεοραση. Η Συμπιεση εχει σχεση με την πηγη που παιζει το υλικο
και ποσο αποδοτικη ειναι στην εκτελεση του MPEG (η Η264) αλγοριθμου. Σε μενα, αυτο ειναι το BD player.
Οπως επισης και πως συμπιεστηκαν τα bits πανω στο δισκακι (εννοειται οτι οποιαδηποτε αλλη ιντερνετικη "διανομη"
υποφερει και πασχει τα δεοντα σ'αυτο τον τομεα ... η συμπιεση επιλεγεται απο 16χρονους φωστηρες :icon15:).
Αν παλι μιλας για τα επερχομενα UHD BD players ..... αναμενω καθιδρος στο ακουστικο. Oχι βεβαια στα demo
που παιζουν στο Πλαισιο ... !

Η αναλυση των 4Κ ειναι σιγουρα τεχνολογικη προοδος ...... αλλα πρεπει ο νεος βασιλιας να βρει υπηκοους και παλατι.
ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ? Που ειναι ?
 
Last edited:
Κάτι άσχετο. Όταν βλέπεις υπότιτλους με είδωλο και στο μισό μέτρο πιο πίσω καθαρίζουν τι σου έχει ανέβει η μυωπία ή η υπερμετροπία? :drummer:
 
Eνα-ενα ...

Επικαλουμαστε ερευνες με επιφυλαξη ("αν το γραφημα ειναι αξιοπιστο"). Αν καποιος εχει κατι εγκυροτερο, το καταθετει.
Αυτο ειναι και το νοημα ενος site οπως το AVclub. Η ανταλλαγη και συγκριση αποψεων. Που φυσικα δεν ειναι καποια
πτυχιακη μελετη (οχι στις περισσοτερες των περιπτωσεων ... ).

Τα ματια μας, ΣΑΦΩΣ τα εμπιστευομαστε. Στα 2.7 μετρα, στην απλη 55αρα HD οθονη μου, ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ διακρινω pixel.
Αν προσπαθησω πολυ (αποκλειστικα στην ακρη του πανελ) και ΜΟΝΟ με στατικη εικονα .... θα δω κατι που ισως να μοιαζει
με κοκκο. Ισως και ΜΕΤΑ ΒΙΑΣ. Οποτε, πως ακριβως θα διακρινω το pixel της 74αρας UHD ? ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΔΙΑΚΡΙΝΩ !

Στα 3 μετρα ΔΕΝ μπορω να παω. Πρεπει ειτε να ριξω τοιχο, ειτε να αλλαξω ολοκληρη την διαρρυθμιση του σαλονιου
(που ειναι 3.1 x 7.2 μετρα) και ΔΕΝ προκειται να το κανω για μια ντιβα τηλεορασαρα (ακομα και αν μου την δωριζαν).
Υπαρχει μια ελαχιστη αισθηση μετρου. Στο σπιτι, ΕΜΕΙΣ κανουμε κουμαντο, οχι οι χλιδατες ντιβες ηλεκτρονικες συσκευες μας.
Αλλιως, να παω να κλειστω σε καμια γκαρσονιερα για να .... χωραει η αυτου μεγαλειοτης των 74, 85 η 104 ιντσων ντιβα μου.

Πολυθρονιτσα στα 3 μετρα, με μια επιπλοσυνθεση που τρωει 60 εκατοστα (απο την πλευρα της HDTV) και 80 εκατοστα (απο
την πλευρα του καναπε) ..... ειναι αστειο να το συζηταμε. Που θα απλωσω τα ποδια μου ? Θα διωξω τον καναπε απο πισω ?
Oταν τελειωσει η θεαση, θα σερνω την πολυθρονιτσα απο το ενα σημειο του σαλονιου στο αλλο ? Καθολου κομψη λυση ... !!!

Δεν θυσιασα την Αντιθεση, την Κινηση και την Συμπιεση στον βωμο της (υπερ)υψηλης αναλυσης. Ουτε θα το κανα ποτε.
Ειμαι θυμα (ως κατοχος LG) μιας πολυ φτωχης αντιθεσης (κρεμομαι απο το local dimming για να μην χαθει καθε εννοια
αντιθεσης) οπως και απο το TruMotion για να αποφυγω το juddering (νομιζω οτι σ'αυτο αναφεροσουν λεγοντας Κινηση).
Η Συμπιεση δεν ξερω τι σχεση εχει με την τηλεοραση. Η Συμπιεση εχει σχεση με την πηγη που παιζει το υλικο
και ποσο αποδοτικη ειναι στην εκτελεση του MPEG (η Η264) αλγοριθμου. Σε μενα, αυτο ειναι το BD player.
Οπως επισης και πως συμπιεστηκαν τα bits πανω στο δισκακι (εννοειται οτι οποιαδηποτε αλλη ιντερνετικη "διανομη"
υποφερει και πασχει τα δεοντα σ'αυτο τον τομεα ... η συμπιεση επιλεγεται απο 16χρονους φωστηρες :icon15:).
Αν παλι μιλας για τα επερχομενα UHD BD players ..... αναμενω καθιδρος στο ακουστικο. Oχι βεβαια στα demo
που παιζουν στο Πλαισιο ... !

Η αναλυση των 4Κ ειναι σιγουρα τεχνολογικη προοδος ...... αλλα πρεπει ο νεος βασιλιας να βρει υπηκοους και παλατι.
ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ? Που ειναι ?

Kαλά .. ψάνεις μπελάδες .. γκαραντί.

Γιατί σε ενδιαφέρει αν βλέπεις ή όχι το πιξέλιασμα !!! ??. Aυτό το μόνο που καθορίζει είναι η κοντινότερη αποδεκτή απόσταση.

Το διάγραμμα είναι λάθος κατα την γνώμη μου ...

- Διότι το "οριο διακριτότητας" 1arcsec που χρησιμοποιεί είναι πάνω σε "optical code" δηλ η πιο δυσμενής ψυχοοπτικά κατάσταση (το κενό στο C ώστε να μην το μπερδεύεις με το Ο, καπως πιο έυκολο είναι να δείς το κενό ανάμεσα σε δυο παράλληλες γραμμές).

Ο αντίποδας δηλ. το πιο εύκολα διακριτό παττερν είναι μια γραμμή ενός πίξελ σε ομοιογενές φόντο .. ε λοιπόν αυτήν την γραμμή σε 100dpi οθόνη την βλέπεις απο τα 5 μέτρα ακόμη και σε λιγότερο απο 50% κοντραστ.

Το πιξέλιασμα που λέμε είναι ουσιαστικά το κοτετσόσυρμα λόγω των σκοτεινών περιοχών (γραμμων) στα άκρα των πίξελ που μπορεί να αποτελούν 20%-50% δηλ. σε 100ppi οι γραμμές αυτές έχουν πάχος 1/2-1/5 πιξελ .. και όμως τις βλέπεις μέχρι και απο 1 μέτρο μακρυά .. http://i.imgur.com/u2NOR2Q.jpg

- Διότι και αυτό το όριο διακριτότητας 1 arcsec το βλέπει ο μέσος θεατής σε οποιαδήποτε θέση και κλίση .. κατι που δεν σου εξασφαλίζει η snap on grid κατάσταση με τις οθόνες, θέλεις επομένως περίπου διπλάσια πυκνότητα σε πιξελ για να σε καλύψει σε όλες τις θέσεις. Σίγουρα 1,4Χ για να σε καλύπτει σε περίπτωση γραμμων σε κλιση 45°.

- Το περιεχόμενο στις μέρες μας είναι 4:2:0 δηλ. χρωματική πληροφορία με μισή ανάλυση π.χ. 50dpi ..

- H 20/20 οραση δεν είναι η ανώτερη αλλά ένας μέσος όρος. Το σύνηθες για διορθωμένη όραση (σωστά γυαλιά) είναι να υπερβαίνει αυτό το 20/20 όπως και σε νεαρα άτομα χωρίς προβλήματα όρασης.

Αντιμετώπιση του θέματος διακριτότητας απο τον Roger Clark .. http://www.clarkvision.com/articles/human-eye/ περιληπτικά αλλά στο στόχο .. οι πιο πολλοί ερευνητές δίνουν όριο αρκετά μικρότερο απο 1 arcsec ..
 
Oτι βλεπω με δυσκολια το πιξελ στην ακρη του πανελ (και σε στατικη εικονα) ..... ειναι δεδομενο.
Δεν παιζω με τα νευρα σας. Το αν ειναι εγκυρο το διαγραμμα .... εσεις το αποφασιζετε.

Ολα τα αλλα που γραφεις, πρωτη φορα τα ακουω.
Δεν μπoρω να πω οτι αφομοιωνονται ... εν ριπη οφθαλμου :laugh:

Σ'ευχαριστω παντως. Διαβαζω τα λινκς με μεγαλη προσοχη.
 
Mα ΔΕΝ θέλεις να διακρινεις το μεμονωμένο πιξελ ..

Επειδή το παραπάνω (λάθος κατ'εμέ) διάγραμμα νοιώθω να έχει δημιουργήσει και μια λάθος - άδικα υφιστάμενη προκατάληψη .. διαβάζοντας και γνώμες άλλων και τα λινκ θεωρώ ´´οτι ισορροπει το πράγμα .. οπότε μετα βλέπεις με τα ματάκια σου χωρίς προκαταλήψεις .. ;)
 
Οταν μιλησα για αντιθεση, κινηση και συμπιεση δεν εννοουσα μονο απ'την αποψη της τηλεορασης αλλα φυσικα και της πηγης, που κατ'εμε πρεπει να εξεταζονται μαζι. Ενα παραδειγμα, οταν καθιερωθουν (εστω σαν επιλογη) τα 48, 50, 60 frames δεν νομιζω να ασχολειται κανεις με το dejudder και το motion compensation της τηλεορασης.
Επισης δεν περιμενω να δω το καθε πιξελ για να καταλαβω οτι εχω εκμεταλλευτει πληρως την αναλυση του μεσου μου. Αντιθετως αν γινει αυτο θα σημαινει οτι υστερει πολυ απ'το ιδανεικο.
Για τα 3 μετρα εννοουσα οχι οτι ειναι η καλυτερη αποσταση θεασης για 65'' αλλα οτι το φαινομενο του 4k γινεται αντιληπτο. Για μενα ειτε παω σινεμα, ειτε σπιτι στον προτζεκτορα, ειτε στην tv σημαντικο ειναι να καλυπτεται ετσι κ αλλιως ενα μεγαλο μερος του οπτικου πεδιου ωστε να εχω καλυτερη αισθηση της ταινιας και πιστεψτε με το 1080p δεν ειναι αρκετο γι'αυτο. Δεν λεω οτι στο 4k διακρινω την καθε λετομερεια αλλα σιγουρα ειναι κατα πολυ ανωτερο. Το 8k δε νομιζω να ειχε ποτε νοημα.

Τελος οταν μιλαμε για την υποκειμενικη οραση καθε ανθρωπου και οχι για μεμονομενα συμβολα αλλα για μια ακολουθια εικονων που εξαρτωνται απο παρα πολλους παραγοντες μου φαινεται πολυ δυσκολο να βγαλουμε καθολικους κανονες και τυπους για το τι ειναι επιστημονικα σωστο.

υγ: Μπορει οντως να εχω πολυ καλη οραση, να ειμαι κατω των 30 και να μη φοραω γυαλια αλλα δε νομιζω οτι ειμαι ο μονος στον κοσμο...
 
Το dejudder, ετσι οπως υλοποιειται στην LG μου, ειναι για τα μπαζομπαζα. Και ας αναγραφει > 480 Ηz MCI (μπουρδες).
Τα 50/60 frames πρεπει πρωτα να υλοποιηθει κινηματογραφικα. Αλλιως, παιρνω τα 24 frames και προσπαθω να
τα πολλαπλασιασω για να στριμωχτουν στα 50, 100 η 200 Hz. Και ΔΕΝ θα εφαρμοσουν (αλγεβρικα, εννοειται).
Καλυτερα να βαλω την τηλεοραση να σαρωνει με 25 Hz (και 24 fps Τrue cinema mode) μηπως και κατορθωσω να
ακουμπησω την κινηματογραφικη αισθηση. Το τελειο ειναι καθε Hz να εχει το δικο του frame .... αλλα δεν γνωριζω
σε ποια τηλεοραση υλοποιειται κατι τετοιο. Ο Γιαννης (JL_?) εφαγε τα μουστακια του για να με πεισει οτι αλλο πραγμα
τα Hz και αλλο τα fps .... ομως για μενα υπαρχει ΑΡΡΗΚΤΗ σχεση. Οσο διαφορετικες παραμετροι και αν ειναι.

Εφοσον, με την παρουσα 1080p τηλεοραση, βρισκομαι στο οριο της αναγωρισης pixel απο την αποσταση των 2.7 μετρων
ουτε εγω εχω προβλημα. Το ερωτημα μου ειναι, ΑΝ η μεγαλυτερη αναλυση δινει ολο το ευρος λεπτομερειας (που πληρωσα)
απο μια αποσταση που το ματι ΔΕΝ μπορει να διακρινει. Οι αποψεις (οπως εγραψε και ο Ηλιας) ειναι αντικρουομενες. Το ματι
διακρινει ελαχιστοτατες αποστασεις γραμμων .... αλλα οχι pixels. Κατι που ακομα δεν μπορω να χωνεψω. Ομως το εξεταζω.

Η οραση μου ΔΕΝ ειναι 20/20. Οπως εγραψα, εχω μυωπια ΚΑΙ πρεσβυωπια. Μικρες αλλα υπαρκτες.
Ετσι κι'αλλιως, οταν πρωτοποσταρα το πινακακι, για τον εαυτο μου μιλησα (οχι για πιλοτο η οφθαλμιατρο).
Και βασει των δικων μου δυνατοτητων, ισως τα 4Κ να μεινουν ανεκμεταλλευτα. Γιας εσας που ειστε πιο νεοι ...
το θεμα αλλαζει :p
 
Ουπς ... ΜΕΓΑ λαθος μου.

ΟXI "καθε Hz και frame" .... καθε Hz και 60 frames. :p
Δηλαδη, η κινηματογραφικη καμερα πρεπει να τραβα
με 60 frames per second ??? :blink:

Oποτε παλι εχει δικιο ο Γιαννης ..... γμτ μου .... :icon15:
Δεν τον αντεχω αυτον τον ανθρωπο ....:furious3:
 
Περα απο την ανωτεροτητα (τεχνολογικη) του 4Κ ..... κατι αλλο με προβληματιζει πολυ !!!! :chinscratch:

Oι Ιαπωνες, ξεκινησαν (δεν ξερω αν το πετυχαν) να περασουν το 75-80% του εξοπλισμου των τηλεοπτικων
σταθμων (καμερες ληψεις και οθονες) σε αναλυση (!!!!!!). Και το εκαναν σε μια περιοδο που το 4Κ
προσπαθουσε να ορθοποδησει (ακομα προσπαθει), να παρει κεφαλι και να ξαποστειλει το 2Κ.

1) Δεν τους ενδιαφερει καθολου τι θα γινει με το 4Κ .... και το σκοτωνουν πριν προλαβει να καλπασει στην πιστα ?
2) Οι σταθμοι πρεπει παντα να ειναι ενα σκαλι (τεχνολογικα) πιο ψηλα απο τις δυνατοτητες των οικιακων συσκευων ?
3) Εκαναν τρομερη γκαφα με το να δημοσιοποιησουν την ειδηση για τους σταθμους ? (και τωρα το πληρωνουν ολοι)