συνέχεια και τέλος της περιπέτειας παραλαβής - εκτελωνισμού:
Τελικά το εκτελώνισα σήμερα "μισομόνος μου" και εξηγούμε:
Πήρα τα φορτωτικά από την DHL ( 30 για να εκδοθούν στο όνομα μου) και πήγα στο αεροδρόμιο (Θεσσαλονίκη) στο τελωνείο. Εκεί, ως άσχετος στη διαδικασία, ανεβαίνω στον όροφο και βλέπω εκτός από τα γύρω γύρω γραφεία και κάποια γραφεία στον (πολύ φαρδύ ομολογουμένως) διάδρομο - προθάλαμο. Με ρωτάει κάποιος τι θέλω και εγώ του λέω, (νομίζοντας ότι μιλάω σε υπάλληλο του τελωνίου). ΟΚ μου λέει, τι είναι αυτό κλπ, κλπ ελάτε να πάμε στον επόπτη. Πάμε στον επόπτη, ο επόπτης μας στέλνει στον ελεγκτή, ο τύπος έρχεται μαζί μου και είναι ευγενικός και κάπου εκεί αρχίζω και καταλαβαίνω ότι δεν ήταν υπάλληλος του τελωνείου αλλά ...εκτελωνιστής (ναι και είχε γραφείο στο διάδρομο του τελωνείου). Εν πάση περιπτώσει δε λέω τίποτα να δω τι θα γίνει και αφού συμπλήρωσε δύο φόρμες και μου έδωσε να τις υπογράψω και αφού οι συνεργάτες (!) του μπήκαν και βγήκαν καμιά 10ρια φορές (με τα χαρτιά μου) σε 4-5 γραφεία, τελικά μου έφεραν το δέμα. Συνολικός χρόνος μια ώρα και κάτι. Κόστος 65 (τα 35 στο τελωνείο και τα 30 στον εκτελωνιστή). Συνολικό κόστος 30+65= 95.
Σαφώς λιγότερα από τα 95+47 που μου ζητούσε η DHL αλλά ίσως 15~30 ευρώ περισσότερο από το να τα έκανα όλα εντελώς μόνος μου (δεν ξέρω που θα έβρισκα τις φόρμες!).
Τελικό κόστος μηχανήματος: 115+29+30+65=239 ευρώ (= τα διπλάσια +, από την αρχική αξία του).
Όσο περίπου θα έβγαινε αν το παρήγγειλα από Ευρώπη μαζί με τα μεταφορικά (αν υπήρχε διαθέσιμο!), αλλά καμία σχέση με τα max 170~200 που (κακώς!) είχα στο μυαλό μου!
Συμπέρασμα, να το παραγγείλει κάποιος μόνο αν εξασφαλίσει ότι μπορεί να σταλεί με USPS. Αλλιώς καλύτερα να περιμένει να είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη ή να ξαναδεί τον ανταγωνισμό βγάζοντας από το μυαλό του κοστολόγια κάτω των 200 ευρώ.
Εντυπώσεις το Σαββατοκύριακο!
Τελικά το εκτελώνισα σήμερα "μισομόνος μου" και εξηγούμε:
Πήρα τα φορτωτικά από την DHL ( 30 για να εκδοθούν στο όνομα μου) και πήγα στο αεροδρόμιο (Θεσσαλονίκη) στο τελωνείο. Εκεί, ως άσχετος στη διαδικασία, ανεβαίνω στον όροφο και βλέπω εκτός από τα γύρω γύρω γραφεία και κάποια γραφεία στον (πολύ φαρδύ ομολογουμένως) διάδρομο - προθάλαμο. Με ρωτάει κάποιος τι θέλω και εγώ του λέω, (νομίζοντας ότι μιλάω σε υπάλληλο του τελωνίου). ΟΚ μου λέει, τι είναι αυτό κλπ, κλπ ελάτε να πάμε στον επόπτη. Πάμε στον επόπτη, ο επόπτης μας στέλνει στον ελεγκτή, ο τύπος έρχεται μαζί μου και είναι ευγενικός και κάπου εκεί αρχίζω και καταλαβαίνω ότι δεν ήταν υπάλληλος του τελωνείου αλλά ...εκτελωνιστής (ναι και είχε γραφείο στο διάδρομο του τελωνείου). Εν πάση περιπτώσει δε λέω τίποτα να δω τι θα γίνει και αφού συμπλήρωσε δύο φόρμες και μου έδωσε να τις υπογράψω και αφού οι συνεργάτες (!) του μπήκαν και βγήκαν καμιά 10ρια φορές (με τα χαρτιά μου) σε 4-5 γραφεία, τελικά μου έφεραν το δέμα. Συνολικός χρόνος μια ώρα και κάτι. Κόστος 65 (τα 35 στο τελωνείο και τα 30 στον εκτελωνιστή). Συνολικό κόστος 30+65= 95.
Σαφώς λιγότερα από τα 95+47 που μου ζητούσε η DHL αλλά ίσως 15~30 ευρώ περισσότερο από το να τα έκανα όλα εντελώς μόνος μου (δεν ξέρω που θα έβρισκα τις φόρμες!).
Τελικό κόστος μηχανήματος: 115+29+30+65=239 ευρώ (= τα διπλάσια +, από την αρχική αξία του).
Όσο περίπου θα έβγαινε αν το παρήγγειλα από Ευρώπη μαζί με τα μεταφορικά (αν υπήρχε διαθέσιμο!), αλλά καμία σχέση με τα max 170~200 που (κακώς!) είχα στο μυαλό μου!
Συμπέρασμα, να το παραγγείλει κάποιος μόνο αν εξασφαλίσει ότι μπορεί να σταλεί με USPS. Αλλιώς καλύτερα να περιμένει να είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη ή να ξαναδεί τον ανταγωνισμό βγάζοντας από το μυαλό του κοστολόγια κάτω των 200 ευρώ.
Εντυπώσεις το Σαββατοκύριακο!
Last edited: