Αυτοκινητιστικά νέα

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Το υδρογόνο ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΑ όπως στη Γερμανία είναι μάλλον η καλύτερη λύση τώρα. Στις εθνικές θα μπουν σύντομα και στην Ελλάδα γιατί η Ευρωπαϊκή στρατηγική για τις οδικές μεταφορές είναι να πάει σε υδρογόνο, οπότε στην αρχή θα βλέπουμε μόνο τράκτορες να γεμίζουν, αλλά θα αυξάνει η χρήση.

Πάντως κλείνω 3 χρόνια με το 3008 βενζίνη και πραγματικά δεν ξέρω τι θα κάνω όταν λήξει το συμβόλαιο του leasing στα 2 χρόνια...
 
https://www.autotrader.co.uk/content/news/hydrogen-cars-explained

....... Στα disadvantages το αρθρο ξεχναει να αναφερει οτι ΚΑΙ τα αυτοκινητα υδρογονου απαιτουν μπαταριες (με οτι αυτο συνεπαγεται).
Το αρθρο μιλαει για τα ηλεκτροκινητα, που εχουν κυψελες υδρογονου.

Αυτο που εβαλα εγω, ειναι με ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΜΕΚ ,που αντι βενζινα καιει υδρογονο.

Γιαυτο λεω οτι τα συμφεροντα (βλεπε πετρελαϊκες), το εμποδιζουν να γινει η απολυτη λυση.

Στο δευτερο βιντεο που εβαλα κοιταχτε στο 9:29 το μοτερ....φυσικα και ο μηχανικος αυτο λεει (αν μπορεσα να καταλαβω τα "αψογα" Αγγλικα του!!! )
 
  • Like
Reactions: avpap
Οπως ακούτε στις ειδήσεις τον τελευταίο καιρό η Ευρωπαική ένωση προχωρά στην στρατηγική προμήθειας φυσικού αερίου από άλλους προμηθευτές λόγω κυρώσεων στην Ρωσία κλπ κλπ. Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε την επόμενη φορά που θα ακούσετε πάλι αυτή την είδηση είναι ότι αυτή η κινητοποίηση αφορά την εξασφάλιση αποθεμάτων υδρογόνου και φυσικού αερίου. Εαν λοιπόν ο συντάκτης της είδησης είναι σωστός, θα πρέπει να μεταφέρει την σωστή διατύπωση σύμφωνα με την οποία η Ευρώπη θέλει να διασφαλίσει αποθέματα υδρογόνου και φυσικού αερίου. Το υδρογόνο δεν είναι κάτι το οποίο βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο. Είναι δεδομένο ότι τα βαρέα οχήματα πολύ σύντομα θα πρεπει να στραφούν σε αυτό το καύσιμο και η Ευρώπη αναζητά προμηθευτές για επάρκεια στα επόμενα χρόνια.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
Το αρθρο μιλαει για τα ηλεκτροκινητα, που εχουν κυψελες υδρογονου.

Αυτο που εβαλα εγω, ειναι με ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΜΕΚ ,που αντι βενζινα καιει υδρογονο.

Γιαυτο λεω οτι τα συμφεροντα (βλεπε πετρελαϊκες), το εμποδιζουν να γινει η απολυτη λυση.

Στο δευτερο βιντεο που εβαλα κοιταχτε στο 9:29 το μοτερ....φυσικα και ο μηχανικος αυτο λεει (αν μπορεσα να καταλαβω τα "αψογα" Αγγλικα του!!! )
Μιχάλη δεν υπάρχει το υδρογόνο σε ΜΕΚ...Το έχουν ψάξει ένα σκασμό μεγάλοι από όταν γεννήθηκα (δες την BMW 520H του 1979) και δεν πάει πουθενά. Αν όλα τα βελτιστοποιήσεις θα πας στο ~40% βαθμό απόδοσης της ΜΕΚ με όλη αυτή την έρευνα 10ετιών. Επίσης έχεις το θέμα με εκπομπές ΝΟx.
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου απαιτούν μπαταρία μικρότερη από αυτή ενός prius δεν θέλει μεγάλο μέγεθος σαν τα αμιγώς μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά και αυτή χρειάζεται και για ανάκτιση ενέργειας από το φρενάρισμα.
Ακόμη και με το βαθμό απόδοσης του συσσωρευτή ήδη τα πρώτα παίζουν 50%+ βαθμό απόδοσης ενώ τα θεωρητικά όρια είναι εξωφρενικά παραπάνω. Μια ΜΕΚ θεωρητικά με Carnot άντε να φτάσει ~56-58%, ενώ ο θεωρητικός βαθμός απόδοσης παίζει στο 85-90% που δείχνει ξεκάθαρα πόσο μπορεί να ανέβει. Επίσης το καυσαέριο είναι μοριακό νερό.

Οι πετρελαϊκές επίσης δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ θέμα ΠΙΑ με το υδρογόνο αφού τα πρατήρια που πωλείται πια το υδρογόνο είναι όλα βενζινάδικα - ύπηρχε συζήτηση όσο δεν είχε ξεκαθαριστεί ποιος θα το παράγει, ποιος θα το διακινεί και ποιος θα πουλάει λιανική. Επίσης δεν σε ρωτά κανείς στο υδρογονάδικο αν έχεις κυψέλη καυσίμου ή ΜΕΚ και υπάρχουν ήδη τράκτορες με ΜΕΚ υδρογόνου.
 
Έχεις leasing; Άρχοντας.

Πάρε ότι σου γυαλισει με μοναδικό κριτήριο την δική σου οικονομία, και άστους μετά να το ξεφορτωθούν αυτοί.
Ισχύει αυτό που λες, αλλά όλα είναι στον αλγόριθμο που βγάζει τις τιμές της κάθε εταιρίας leasing. Δεν θες να ξέρεις τι προσφορές πήρα για Jeep Compass στην έκδοση που ήθελα με την ίδια τιμή με την έκδοση του 3008 που πήρα...Όσο και να ήθελα το άλλο (και επειδή θα είχα τη σιγουριά του Leasing) δεν υπήρχε περίπτωση να το πληρώσω τόσο ακριβότερα. Άσε που μετά από 3 χρόνια με το 3008 με έχει εκπλήξει πολλαπλώς θετικά (το βασικό χαρακτηριστικό που ήθελα ήταν να γυρίζει εύκολα περιστρεφόμενο παιδικό καθισματάκι με το κάθισμα του οδηγού ρυθμισμένο για μένα και να παίρνει 2 καρότσια στο χώρο αποσκευών για να μην τρέχω για μπαγκαζιέρα...)
Άσε τις διαφορές από εταιρία σε εταιρία leasing για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, μιλάμε για διαφορές 30-40% για ίδιους όρους συμβολαίου...Θέλει τρελή έρευνα πριν αποφασίσεις...
 
Ισχύει αυτό που λες, αλλά όλα είναι στον αλγόριθμο που βγάζει τις τιμές της κάθε εταιρίας leasing. Δεν θες να ξέρεις τι προσφορές πήρα για Jeep Compass στην έκδοση που ήθελα με την ίδια τιμή με την έκδοση του 3008 που πήρα...Όσο και να ήθελα το άλλο (και επειδή θα είχα τη σιγουριά του Leasing) δεν υπήρχε περίπτωση να το πληρώσω τόσο ακριβότερα. Άσε που μετά από 3 χρόνια με το 3008 με έχει εκπλήξει πολλαπλώς θετικά (το βασικό χαρακτηριστικό που ήθελα ήταν να γυρίζει εύκολα περιστρεφόμενο παιδικό καθισματάκι με το κάθισμα του οδηγού ρυθμισμένο για μένα και να παίρνει 2 καρότσια στο χώρο αποσκευών για να μην τρέχω για μπαγκαζιέρα...)
Άσε τις διαφορές από εταιρία σε εταιρία leasing για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, μιλάμε για διαφορές 30-40% για ίδιους όρους συμβολαίου...Θέλει τρελή έρευνα πριν αποφασίσεις...
Αν κάποια στιγμή χρειαστώ πληροφορίες, να σε ενοχλήσω;
 
Μιχάλη δεν υπάρχει το υδρογόνο σε ΜΕΚ...
Γιωργη μου επιεδη ξερω οτι ξερεις , απλα δεχομαι αυτα που λες σαν αξιωμα :)

θα ξαναβαλω το βιντεο (αν δεν το ειδες), για να μου πεις αυτο που βλεπεις ειναι ΜΕΚ ή οχι.
Επισης, επειδη τα αγγλικα μου ειναι φτωχα, αν μπορεις ριξε μια συντομη μεταφραση, για το τι λει ο Ιαπωνας τεχνικος απο το 4:20 και μετα.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Γιωργη μου επιεδη ξερω οτι ξερεις , απλα δεχομαι αυτα που λες σαν αξιωμα :)

θα ξαναβαλω το βιντεο (αν δεν το ειδες), για να μου πεις αυτο που βλεπεις ειναι ΜΕΚ ή οχι.
Επισης, επειδη τα αγγλικα μου ειναι φτωχα, αν μπορεις ριξε μια συντομη μεταφραση, για το τι λει ο Ιαπωνας τεχνικος απο το 4:20 και μετα.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Μιχάλη το "δεν υπάρχει" που είπα ήταν μεταφορικό.

- Έρευνα για χρήση υδρογόνου σε ΜΕΚ γίνεται από τη 10ετία του 1970 (τις πρώτες ενεργειακές κρίσεις).
- Το 1979 η BMW είχε ένα αυτοκίνητο (μια 5αρα) πλήρως λειτουργική και συνέχισε και την έρευνα για αρκετά χρόνια.
- Σε μια ΜΕΚ ο μέγιστος βαθμός απόδοσης περιορίζεται από τον κύκλο του Carnot. Στη θεωρία αυτός ο βαθμός μπορεί να φτάσει στο peak ~56-58%. Αλλά στην πράξη ελάχιστα φτάνουν το 35% peak βαθμό απόδοσης με τον μέσο βαθμό απόδοσης πολύ χαμηλότερα.
- Ένα βασικό μειονέκτημα της καύσης υδρογόνου σε ΜΕΚ είναι ότι έχεις καυσαέρια NOx.
- Οι κυψέλες καυσίμου λειτουργούν με τελείως διαφορετικές αρχές από τις ΜΕΚ. Μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου μπορεί να έχει βαθμό απόδοσης θεωρητικά μεγαλύτερο του 90%.
- H κυψέλη καυσίμου στο Toyota Mirai έχει 66% peak βαθμό απόδοσης [1].
- Ένα συμβατικό αυτόκινητο έχει μέσο βαθμό απόδοσης 23%, ένα υβριδικό όπου η ΜΕΚ δουλεύει συνεχώς στο βέλτιστο σημείο μπορεί να φτάσει στο 45% μέσο βαθμό απόδοσης, ενώ το Mirai 64% μέσο βαθμό απόδοσης [1].
- Είναι ξεκάθαρο πως δεν έχει νόημα να επενδύσεις μακροπρόθεσμα στις ΜΕΚ υδρογόνου. Πρώτον ο βαθμός απόδοσης είναι σημαντικά χαμηλότερος χωρίς περιθώρια βελτίωσης και δεύτερον συνεχίζουν να μολύνουν τον αέρα με NOx.
- Στο βραχυπρόθεσμο σαν μεταβατικό στάδιο θα μπορούσες να το χρησιμοποιήσεις, αλλά εκεί έχει περισσότερο νόημα να πας σε υβριδικό όχημα αν θες να έχεις ΜΕΚ και όχι σε υδρογόνο.
- Το υδρογονοκίνητο όχημα είναι ουσιαστικά ένα υβριδικό όχημα. Είναι ένα prius που του έχεις βγάλει την ΜΕΚ και έχεις βάλει μια κυψέλη καυσίμου. Στα φορτηγά έχει νόημα γιατί ο όγκος/βάρος των απαιτούμενων συσσωρευτών ακόμη και αν λύσεις τα θέματα της ταχυφόρτισης είναι δύσκολο να τον μειώσεις. Με μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου όλα αυτά λύνονται εύκολα. Στα αυτοκίνητα οι μπαταρίες μπορούν να ενσωματωθούν πολύ εύκολα οπότε υπάρχει ένα θέμα γιατί να διαλέξεις υδρογόνο.
- Το κόστος του υδρογόνου είναι πολύ μεγάλο ακόμη, αλλά όπως και με τις μπαταρίες όσο αυξάνεται η χρήση λόγω βιομηχανικής κατασκευής θα πέφτει και το κόστος.
- Τέλος η όλη κουβέντα για τη θέση των πετρελαϊκών σε σχέση με το υδρογόνο ανήκει πια στο παρελθόν. Ξεπεράστηκε και πια το υδρογόνο κατά βάση πωλείται μέσω αναβάθμισης υφιστάμενων σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων συμβατικών καυσίμων. Αν δεν κάνω λάθος αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα η μεγαλύτερη εταιρία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ανανεώσιμων καυσίμων είναι η Motor Oil. Κοινώς οι πετρελαϊκές μετασχηματίζονται σε ενεργειακές εταιρίες πουλώντας ότι προϊόν θέλει η νομοθεσία και ο πελάτης...

[1] https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360319919339618
 
Last edited:
Η BMW αυτή τη στιγμή τεστάρει εδω και χρόνια μια 7αρα με υδρογόνο και παίζει συνδυασμό μηχανών και εμείς με το Defender τεστάρουμε ένα συνδυασμό μπαταρίας , λίγο υδρογόνο κ ένα κάτι άλλο μη ανακοινώσιμο
 
Και μένα σαν απλός χρήστης, μου έρχεται αυτομάτως η εξής ερώτηση: αφού υπάρχει η όλη τεχνογνωσία τόσα χρόνια με το υδρογόνο γιατί δεν πηγαμε εκεί και μας έχουν πρήξει τον έρωτα με τα ηλεκτρικά;
 
Η BMW αυτή τη στιγμή τεστάρει εδω και χρόνια μια 7αρα με υδρογόνο και παίζει συνδυασμό μηχανών και εμείς με το Defender τεστάρουμε ένα συνδυασμό μπαταρίας , λίγο υδρογόνο κ ένα κάτι άλλο μη ανακοινώσιμο
Έχει πέσει πολύ μυστικοπάθεια από την Land Rover...είχα διαβάσει αυτό:

Πρακτικά είναι ένα plug-in fuel cell vehicle όπως το βλέπω, γιατί χρειάζεται για το off-roading κάτι πιο σίγουρο από μπαταρίες. Θα δούμε σε λίγο καιρό τα πιο "ιδιαίτερα" χαρακτηριστικά του.
 
Και μένα σαν απλός χρήστης, μου έρχεται αυτομάτως η εξής ερώτηση: αφού υπάρχει η όλη τεχνογνωσία τόσα χρόνια με το υδρογόνο γιατί δεν πηγαμε εκεί και μας έχουν πρήξει τον έρωτα με τα ηλεκτρικά;
Τάσο το υδρογόνο είναι φορέας ενέργειας. Δεν υπάρχει στη φύση αλλά μπορούμε να το παράξουμε με ένα σκασμό διαφορετικούς τρόπους από ανανεώσιμες μέχρι κάρβουνο και πυρηνικά, με θερμότητα, ηλεκτρισμό ή απευθείας από βιομαζά.

Το υδρογόνο είναι το βασικό καύσιμο των πυραύλων ενώ κυψέλες καυσίμου υδρογόνου έδιναν ενέργεια στα διαστημόπλοια της NASA από τη δεκαετία του 60. Υδρογονοκίνητα οχήματα έχουμε εδώ και έναν αιώνα. Όμως η πιο οικονομική πηγή για να παράξεις υδρογόνο ήταν εντός των διυλιστηρίων με αργό. Πες μου εσύ αν συμφέρει να συνεχίσεις να πουλάς βενζίνη/πετρέλαιο ή να πας σε κάτι που δεν έχει υποχρεωτικά σαν πρώτη ύλη κάτι πεπερασμένο που το έχουν λίγοι και το βγάζεις από τη γη.
Έτσι το κόστος έμεινε στο θεό, και πρακτικά ακόμη είναι. Δεν υπάρχει οικονομική τεχνολογία άμεσα διαθέσιμη να φανταστείς για να καλύψει τους στόχους της επίσημα υιοθετημένης στρατηγικής για το υδρογόνο από την ΕΕ. Το υδρογόνο έφτασε εδώ που είναι σήμερα γιατί πρακτικά είναι το βασικό εργαλείο για να κάνεις βιώσιμη περιβαλλοντικά την βαριά βιομηχανία, δες χαλυβουργεία, τσιμέντα κλπ. Επίσης όσο και να το ψάξανε στις οδικές μεταφορές δεν συνέφερε τίποτε άλλο. Η άλλη υλοποιήσιμη λύση ήταν να κάνουν τους τράκτορες τρόλεϊ.

Προσωπικά με το να τα κάνεις τρόλεϊ χάνεις την ελευθερία κίνησης. Πιο πρακτικό αλλά με επίσης τεράστιο κόστος να φορτίζεις επαγωγικά (ασύρματα) από το οδόστρωμα, αλλιώς πήγαινε με τρένο στην τελική.

Προσωπική άποψη, όπως είπα πιο πάνω, είναι ότι το υδρογόνο ξεκόλλησε από τη στιγμή που πάρθηκε η απόφαση να πωλείται από υπάρχοντες σταθμούς ανεφοδιασμού υγρών και αέριων καυσίμων. Γιατί πρακτικά οι πετρελαϊκές εξασφάλισαν κατά ελάχιστο το τελευταίο στάδιο.

Η αυτοκίνηση πάει στα ηλεκτρικά σίγουρα και θα υπάρχει παράλληλα το υδρογόνο αλλά όχι mainstream.

Επίσης κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι θα γίνει με τα electric fuels. Δηλαδή ξεκινάς με ήλιο / αέρα / νερό και διοξείδιο του άνθρακα και φτιάχνεις όποιο καύσιμο θέλεις. Οι βαθμοί απόδοσης είναι αστείοι (κάτω του 10%) άρα μιλάμε για τρελή σπατάλη ενέργειας, όμως πχ δεν έχεις άλλη εναλλακτική για τα αεροπλάνα ή τα πλοία (τα πλοία θα πάνε μάλλον σε φυσικό αέριο μετά σε ανανεώσιμο φυσικό αέριο που από χημικής άποψης είναι το ίδιο και ίσως κάποια γυρίσουν και σε αμμωνία).

Και Τάσο να με θυμηθείς εδώ θα είναι το μεγάλο νέο πανηγύρι με το βιο-CO2 για να φτιάξεις τα παραπάνω που σήμερα εμπορικά μπορείς να το πάρεις μόνο από βιομάζα και ίσως σύντομα να το δεσμεύσεις απευθείας από τον αέρα αλλά κανείς δεν ξέρει με τι τελικό κόστος. Ευτυχώς πάντως που δεν βάφτισαν βιώσιμο / ανανεώσιμο το CO2 που μαζεύεις από τη βιομηχανία που καίει ορυκτά καύσιμα.

Άρα το πρόβλημα Τάσο είναι πολυπαραγωντικό. Που βρίσκεται η κάθε τεχνολογία, ποια είναι τα κόστη τώρα και πόσο μπορούν να πέσουν με συγκεκριμένες επιδοτήσεις και σε πόσο χρόνο, πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε υπάρχουσες υποδομές χωρίς να τις απαξιώσουμε κλπ. Νομίζω ότι σίγουρα θα έχει μεγάλη πέραση το ανανεώσιμο φυσικό αέριο γιατί το πετάς μέσα στις υπάρχουσες αλυσίδες, το υδρογόνο σίγουρα για τη βιομηχανία και επειδή θα υπάρχει για εκεί και για τις οδικές μεταφορές θα μας κλείνει το μάτι κλπ.

Πάντως το κράτος μας έχει απαγορεύσει να φτιάχνουμε δικό μας καύσιμο στην πίσω αυλή μας. Δεν ξέρω όμως πόσο εύκολο θα είναι να το κάνει και με το υδρογόνο μελλοντικά. Σήμερα αν έχεις φωτοβολταϊκά και αγοράσεις ένα ηλεκτρικό μικρό μηδενίζεις το κόστος μετακίνησης για μια δεκαετία για μέσα στην πόλη και υπό προϋποθέσεις και περισσότερο ή και εκτός αστικού κέντρου. Σκέψου να μπορείς να παράγεις και υδρογόνο μόνος σου φθηνά. Αυτό πάντως και μόνο ίσως κάνει τη βιομηχανία να το πουλάει τελικά με τόσο χαμηλό κόστος ώστε να μην σε νοιάζει να το φτιάξεις μόνος σου.

Για να το δούμε και πιο σφαιρικά, ήδη σήμερα αντλία θερμότητας αέρα-νερού που ζεσταίνει το ζεστό νερό για συμβατικά καλοριφέρ σε συνδυασμό με Net-metering φωτοβολταϊκά είναι το πιο φθηνό σύστημα θέρμανσης (οκ ο αέρας σαν μέσο θέρμανσης είναι πιο φθηνός, αλλά δεν αρέσει σε πολλούς) αν σου βγάλει η αντλία πάνω από 12-15 χρόνια πριν χαλάσει...Ενεργειακή ανεξαρτησία σήμερα είναι εμπορικά εφικτή απλά σε συμφέρει να μην αποσυνδεθείς πλήρως γιατί τα κάνεις όλα πολύ φθηνότερα σε σχέση με την ενέργεια στο σπίτι σου. Η ελεύθερη αγορά πιστεύω ότι θα οδηγήσει εκεί σε 2-3 δεκαετίες και όλα τα καύσιμα. Απλά είμαστε οι γενιές που θα φάμε στην πλάτη μας/χρηματοδοτήσουμε τη μεγάλη μετάβαση. Πάντως προτιμώ αυτή την κληρονομία να αφήσω στα παιδιά μου από μια καταστροφική κλιματική αλλαγή που άφησαν σε εμάς οι προηγούμενες γενιές...
 
Αν είναι το καύσιμο του μέλλοντος γιατί μας τα έχουν κάνει τσουρέκια με τα ηλεκτρικά;

 
Τάσο σήμερα το υδρογόνο παράγεται σχεδόν εξολοκλήρου στα διυληστήρια από αργό και χρησιμοποείται κυρίως:
- Στην πετροχημική βιομηχανία
- Για την παραγωγή μεθανόλης που είναι βασική "πρώτη ύλη" στην χημική βιομηχανία
- Για την παραγωγή αμμωνίας που κυρίως πάει για λίπασμα
Προφανώς αυτό το υδρογόνο είναι "βρώμικο".

Από την άλλη με μηδενικές, μικρές ή μεγάλες αλλαγές στις βιομηχανικές διεργασίες το ανανεώσιμο υδρογόνο είναι το βασικό όχημα για την αποκαρβονοποίηση της βαριάς βιομηχανίας:
- Χαλυβουργία
- Τσιμέντα
- Χημική βιομηχανία
- Λιπάσματα
- Συνθετικά καύσιμα, πχ. δεν μπορούμε να αλλάξουμε όλα τα αεροπλάνα, είναι πολύ πιο λογικό να παράξουμε ανανεώσιμα καύσιμα με την ίδια χημική σύνθεση. Όπως επίσης θα μπορούσαμε να παράξουμε μεθάνιο (δηλαδή ανανεώσιμο φυσικό αέριο) και να συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε όλες τις υπάρχουσες υποδομές φυσικού αερίου. Όσο για τα πλοία θα αργήσουν αν και μάλλον φαίνεται πως πάμε προς LNG, και μετά αμμωνία (το υδρογόνο είναι μάλλον πολύ μακριά), αλλά τίποτα δεν μας λέει αν καταφέρουμε να παράξουμε ικανές ποσότητες ανανεώσιμου φυσικού αερίου ότι δεν θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε αυτό.

Η βαριά βιομηχανία δεν μπορεί να εξηλεκτριστεί πλήρως για να χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτρική ενέργεια που παράγουν τα ανανεώσιμα. Θέλεις και ένα σωρό άλλα πράγματα και η χρήση του υδρογόνου εκεί μοιάζει μονόδρομος. Άρα ο χαμός και τα τρελά χρήματα που πάνε προς το υδρογόνο κυρίως πάνε για αυτό.

Στον τομέα των μετακινήσεων όπως είπαμε έχει λόγο ύπαρξης για τις οδικές μεταφορές, στα βαριά οχήματα που οι μπαταρίες δεν παίζουν για πολλούς λόγους αποδοτικά. Μην ξεχνάμε όμως ότι η ηλεκτροκίνηση σε αμοιγώς μπαταριοκίνητα οχήματα είναι σε εξέλιξη πολύ πιο ώριμη. Έχουν πέσει οι τιμές και οι υποδομές (πχ ηλεκτρικό δίκτυο) θέλει επέκταση/αναβάθμιση, αλλά όχι στήσιμο από την αρχή όπως θα θελήσει με το υδρογόνο. Με απλά λόγια ΠΡΕΠΕΙ να τρέξουμε και σε αυτή τη φάση το υδρογόνο είναι λίγο πιο πίσω και άρα δεν μπορούμε να το περιμένουμε, θα πάμε με ότι έχουμε.

ΑΝ έχουμε υδρογόνο και βιολογικής προέλευσης διοξείδιο του άνθρακα, μαζί με ηλεκτρική ενέργεια κατά βάση μπορούμε να παράξουμε τα πάντα.

Το ότι γενικώς τόσο η πολιτική ηγεσία (παγκόσμιο επίπεδο) όσο και οι επιστήμονες έχουν/έχουμε πρόβλημα να πούν/πούμε με απλά λόγια στον κόσμο τι πρέπει να γίνει είναι δεδομένο και ένα από τα βασικά προβλήματα αυτή τη στιγμή είναι στο επικοινωνιακό πεδίο.

Μόνο κάποιοι βαρεμένοι δεν βλέπουν ότι η κλιματική αλλαγή φέρνει άμεσα επιπτώσεις στις ζωές μας με τα ακραία φυσικά φαινόμενα να αυξάνονται με επιταγχυνόμενους ρυθμούς ακόμη και σε επίπεδο έτους και για αυτό πρέπει να πάμε προς τα εκεί. Και επειδή πολλοί βαρεμένοι δεν καταλαβαίνουν τίποτε άλλο εκτός από χρηματικό κόστος τα ανανεώσιμα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο γίνονται φθηνότερα σε κάθε δεδομένη χρονική στιγμή, είτε άμεσα λόγω βιομηχανικής παραγωγής και ανάπτυξης της τεχνολογίας, είτε έμμεσα με φόρους άνθρακα και γεωπολιτικές αλλαγές.
 


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Όπως όλα τα περίεργα ατυχήματα με TESLA έτσι κι αυτό θα "ξεχαστεί" σε λίγο καιρό.

Και γιατί να μείνει στην επικαιρότητα; Ξέρεις ακριβώς τι έγινε; Η ίδια η εταιρία σου λέει πως το σύστημα της ΔΕΝ είναι 100% αυτόνομο. Αν θυμάμαι καλά είναι level 2. Μόνο η MB έχει level 3 αυτονομία και αυτό υπό πολύ συγκεκριμένες συνθήκες.

Η Tesla αυτή τη στιγμή ΠΟΥΛΑΕΙ. Είναι μακράν το Νο1 όνομα και δυστυχώς ακολουθεί τρελό FUD. Ενώ όλοι συμφωνούμε πως έχει χάλια ποιότητα κατασκευής σου δίνει τεχνολογία που οι άλλοι δεν έχουν. Και αυτό δεν είναι ευκολοχώνευτο για κάποιους πληρωμένους δημοσιογράφους.

Τα περισσότερα ατυχήματα έχουν γίνει λόγω βλακείας του οδηγού. Νομίζουν πως έχουν αυτόματο πιλότο αεροσκάφους και γράφουν στα "φρύδια" τους τις οδηγίες. Να σου θυμίσω πως έχει γυριστεί και τσόντα σε Tesla;
 
Να σου θυμίσω και κάτι άλλο σχετικό; Θυμάσαι το σκάνδαλο με το Samsung Note 7 που έπαιρνε φωτιά; Φυσικά και όχι. Πάει θάφτηκε στο κελάρι κάτω από τις λίρες. Όμως το φιάσκο της Apple με την λάθος τοποθετημένη κεραία ακόμη το χρησιμοποιούν για να κράξουν τόσα χρόνια μετά και με πόσες διαφορετικές σχεδιάσεις.