Αυτοκινητιστικά νέα

Άπατη πήγε κι αυτή η τεχνολογία.


Τρανταχτή απόδειξη ότι όλες αυτές οι νέες τεχνολογιες θέλουν SUPPORT !

Ικανή και αναγκαία συνθήκη για την επιτυχία δεν είναι το χαμηλό κόστος κτήσης αλλά να μην αλλάξει τις συνήθειες του ο χρήστης: Ούτε να προσεύχεται μην μείνει στην μέση του πουθενά ούτε να περιμένει ώρες στα βενζινάδικα.
Ειναι λιγο φαση η κοτα εκανε το αυγο ή το αυγο την κοτα. Οι καταναλωτες δεν αγοραζουν επειδη δεν υπαρχει υποδομη και οι επιχειρηματιες δεν δημιουργουν υποδομη επειδη δεν υπαρχουν πελατες. Εκανε κακο στα αυτοκινητα αυτα οτι μειωσαν πολυ τις δεξαμενες βενζινης τους, κατι που νομιζω εγινε αναγκαστικα δια νομου. Νομιζω οτι πριν μερικα χρονια πωλουνταν cng απο vag (octavia ή leon νομιζω) με cng και δεξαμενη βενζινης 40 l. Στην πορεια τα 40 αυτα λιτρα εγιναν 9. Με 40λ ηξερες οτι κινεισαι ανετα τοσο εντος οσο και εκτος πολης με βενζινη και αν εισαι κοντα σε πρατηριο με cng μπορουσες να φουλαρεις αεριο και να κινηθεις με αυτο παρα πολυ οικονομικα. Οταν ομως η δεξαμενη επεσε στα 9λ σημαινει οτι μπορουσες να χρησιμοποιησεις την βενζινη μονο για πραγματικη αναγκη.

Επειδη ξερω ομως οτι ειναι μπιχτη για τα ηλεκτρικα :) , να σου πω οτι αν μπορουσες να φουλαρεις το αμαξι με cng σπιτι σου, θα υπηρχε πολυ διαφορετικη πορεια στην τεχνολογια αυτη
 
Με τα ΑΝ δεν γίνονται δουλειές όμως 😉
δεν διαφωνω. Ηταν τεραστιο ρισκο η αγορα τετοιου αυτοκινητου. Απορω τι θα κανουν οι ιδιοκτητες αν/οταν κλεισουν και τα ελαχιστα πρατηρια που υπαρχουν τωρα.
 
Όλα αυτά συμβαίνουν επειδή τη ζήτηση δεν την δημιουργούν οι καταναλωτές, αλλά κατευθυνόμενες νομικές παρεμβάσεις από κάποιους, που πολύ αμφιβάλλω ότι έχουν πλήρη συναίσθηση του τι κάνουν....
Με τη σειρά τους, φυσικά, και οι πολιτικοί και οι γραφειοκράτες, που παίρνουν τέτοιες αποφάσεις (σε επίπεδο ΕΕ, ας πούμε) επηρεάζονται από κύκλους που έχουν ιδιαίτερα εφήμερα οικονομικά συμφέροντα γιά την προώθηση της α ή της β τεχνολογίας. Το κακό είναι ότι αυτά (τα συμφέροντα) έχουν καταντήσει να μεταβάλλονται πολύ ταχύτερα από άλλες εποχές....
Αλλοίμονο γιά την ανθρωπότητα αν έλθει ποτέ ο χρόνος, που θα ξεμείνει από τα λεγόμενα ορυκτά καύσιμα.......Εμείς, μάλλον δεν θα είμαστε εδώ.
 
Ούτε το lpg, ούτε cng υποστηριχθηκε από τους κατασκευαστές.
Το lpg πέτυχε σε μεγάλο βαθμό γιατί το προώθησε ο κάθε ιδιοκτήτης που έδωσε από την τσέπη του χωρίς καμία επιδότηση ώστε να μετατρέψει τον κινητήρα του από βενζίνη σε υγραέριο.
Το κόστος όμως σε αυτή την μετατατροπη είχε γρήγορη απόσβεση και δεν ήταν μεγάλο πράγμα που δεν συνέβει ποτέ στο φυσικό αέριο που η εγκατάσταση του ήταν πανάκριβη με αρκετούς περιορισμούς.
Εφόσον ο ιδιοκτήτης δεν μπήκε ποτέ στην ίδια διαδικασία μετατροπής του οχήματος σε φυσικό αέριο ( όπως έκανε με το υγραέριο) και εφόσον ούτε οι κατασκευαστές έτρεξαν το φυσικό αέριο, πως θα γίνουν πρατήρια;
Οι κατασκευαστές ποτε δεν είδαν με καλό μάτι το αέριο ( lpg cng).
Ίσως φταίει και το γεγονός ότι πχ η Ευρώπη δεν έχει την δυνατότητα να καλύψει τις ανάγκες της σε φυσικό αέριο και εξαρτιέται από την Ρωσία σε μεγάλο βαθμό.
Το να μεγαλώσει αυτήν την εξάρτηση βάζοντας το και στα οχήματα της υποθέτω πως δεν το θέλει με τίποτα.
 
Δυστυχώς ο όμιλος της VW έχει ανακοινώσει ότι δεν εξελίσσει άλλο τους κινητήρες CNG και μάλλον η τρέχουσα γενιά οχημάτων θα είναι και η τελευταία.

Έχω ένα Seat Leon CNG στη δουλειά και είναι απίστευτα οικονομικό, αλλά τα λίγα πρατήρια και η σχετικά μικρή αυτονομία είναι πρόβλημα όντως.

Το εκπληκτικό των κινητήρων αυτών είναι ότι στην αλλαγή λαδιών το λάδι βγαίνει ότι χρώμα μπήκε, καθόλου μαυριλα!
 
Το εκπληκτικό των κινητήρων αυτών είναι ότι στην αλλαγή λαδιών το λάδι βγαίνει ότι χρώμα μπήκε, καθόλου μαυριλα!

Αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό, μιάς και δουλειά του λαδιού είναι να πέρνει στο σώμα του, διάφορα και έτσι να χρωματίζεται διαφορετικά.
 
Αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό, μιάς και δουλειά του λαδιού είναι να πέρνει στο σώμα του, διάφορα και έτσι να χρωματίζεται διαφορετικά.
Σημαίνει πολύ απλά ότι το φυσικό αέριο δεν αφήνει στερεά σωματίδια, ως κατάλοιπα στούς κυλίνδρους.....Αυτό σίγουρα δεν είναι κακό!
 
Και φυσικα ενα αυτοκινητο με φυσικο αεριο , ΔΕΝ μπορει να παρει (εστω και με μετατροπη) υγραεριο.
Ετσι δεν ειναι???
 
Αυτό νομίζω κι' εγώ. Και αυτό δεν είναι καλό!
Kαθόλου καλό....
Και αυτομάτως φεύγει από τα πλάνα μου, οποιαδήποτε σκέψη αγοράς του.
Κάτι είχα στο νου για ένα Seat ,αλλά το ξεχνάω ολωσδιόλου .
Είναι ακριβή και η βαζελίνη, βλέπεις :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
ευχομαι συντομα να δουμε τετοια ή αντιστοιχα φωτα και σε "γηινα" αυτοκινητα. Παντως led matrix μπαινουν πλεον (με εξτρα χρεωση, εννοειται) και στο skoda octavia.
 
Σημαίνει πολύ απλά ότι το φυσικό αέριο δεν αφήνει στερεά σωματίδια, ως κατάλοιπα στούς κυλίνδρους.....Αυτό σίγουρα δεν είναι κακό!
Αυτό σίγουρα δεν είναι κακό, αλλά ακόμα ψάχνω την πλήρη επιβεβαίωση αυτού.
 
Τα fossil fuels "τελειώνουν" εδώ και 40 χρόνια.. έχουμε ακόμα κάποιο σεβαστό περιθώριο (οι εκτιμήσεις μιλάνε για πάνω από 50 χρόνια ακόμα).

Αλλά θα είναι μεγάλη ντροπή για την ανθρωπότητα αν τα καταφέρει και ξεμείνει από fossil fuels χωρίς να έχει προσαρμοστεί.
Δημήτρη το πρόβλημα ΔΕΝ είναι πότε θα τελειώσουν, το θέμα είναι πότε θα γίνουν τόσο ακριβά ώστε να μην θέλουμε να τα χρησιμοποιήσουμε. Οπότε αυτό που ψάχνουμε και είμαστε πάρα πολύ κοντά στο να αγγίξουμε (μέγιστο το βλέπω το 2030, νωρίτερα πιο πιθανό) είναι το σημείο που παγκοσμίως θα έχουμε καταναλώσει περισσότερα από τα μισά από τα συνολικά αποθέματα της γης.
H θεωρία του Hubbert που επιβεβαιώθηκε στην πράξη με την πρώτη πετρελαϊκή κρίση μας λέει απλά ότι αφού ξεπεράσουμε τα μισά αποθέματα η τιμή δεν θα ξαναπέσει ποτέ (οκ σε μικρά χρονικά διαστήματα μπορεί να υπάρχουν μεταβολές λόγω γεωπολιτικής). Τι να κάνουμε αν υπάρχει πολύ πετρέλαιο αλλά το κόστος και μόνο εξόρυξης είναι στα 70-80 δολάρια το βαρέλι. Εκεί όλοι θα πάνε για άλλα, όχι για το καλό του περιβάλλοντος, αλλά για το καλό της τσέπης τους.

- Τα του φυσικού αερίου είναι μια λύση περιορισμένης χρήσης, μιας και ακολουθεί και αυτό το πετρέλαιο με διαφορά φάσης μερικών ετών (σίγουρα κάτω από 20). Οπότε δεν είναι για μακροπρόθεσμο.
- Τα ηλεκτρικά είναι καλά, αλλά δεν έχουμε υποδομές ούτε για τη φόρτιση για άμεση αντικατάσταση όλου του στόλου, ούτε αρκετά εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής αυτή τη στιγμή, ενώ τα δίκτυα θέλουν και αυτά βελτιώσεις. Όμως προς τα εκεί πάμε αναμφίβολα και απλά ψαχνόμαστε για το πως και τη μεταβατική κατάσταση. Επίσης στην πρώτη φάση τους σαν τελικοί χρήστες έχουμε θέμα με την ταχύτητα της φόρτισης και πόση αυτονομία σε χιλιόμετρα έχουν. Σκέψου να θες 2-3 ημίωρες στάσεις να πας Θεσσαλονίκη.
- Το υδρογόνο έχει ήδη αποφασιστεί ότι θα είναι η λύση για τις διεθνείς μεταφορές (φορτηγά κλπ). Η τεχνολογία τρέχει να καλύψει το πως θα το παράγουμε κλπ. Κλασσικό παράδειγμα που οι πολιτικές αποφάσεις οδηγούν την έρευνα. H BMW όταν γεννήθηκα (1979) έκανε ήδη έρευνα για χρήση σε κινητήρες εσωτερικής καύσης - προφανώς όταν μπορείς να έχεις κυψέλη καυσίμου με διπλό βαθμό απόδοσης δεν το συζητάς. Το βασικό πρόβλημα όλα αυτά τα χρόνια ήταν ποιος θα παρήγαγε και θα πούλαγε το υδρογόνο και πως. Όλα λύθηκαν όταν αποφασίστηκε ότι υπάρχοντα πρατήρια (δηλαδή οι πετρελαϊκές) θα το αναλάμβαν και τώρα μπορείς να πάρεις το υδρογονοκίνητό σου στο Αμβούργο και να πας μια βόλτα μέχρι τη Βενετία χωρίς να φοβάσαι ότι θα μείνεις (https://h2.live/en).
- Βιοκαύσιμα. Τα 3ης και 4ης γενιάς είναι μια χαρά (ΔΕΝ στερούν τροφή από τον κόσμο), αλλά κοστίζουν και δεν αρέσουν στους μηχανικούς γιατί πρέπει να βασιστούν στη γεωργική παραγωγή που δεν την καταλαβαίνουν επειδή είναι τρομακτικά πιο περίπλοκη και εξαρτάται από χίλιους δυο παράγοντες που δεν μπορείς να τους ελέγχεις πλήρως. Σίγουρα θα παίξουν ένα σημαντικό ρόλο στο Phase out των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
- Μας τα έχουν .... αρκετές εταιρίες με τα e-fuels γιατί δεν θέλουν να παρατήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θέλουν όμως λέει να χρησιμοποιήσουν ρεύμα από ανανεώσιμες, να παράξουν υδρογόνο και τελικά να το μετασχηματίσουν χημικά σε καύσιμο για κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα είναι πλήρως καθαρό. Να σημειώσω ότι η διαδικασία θέλει και CO2 που λένε ότι θα το συλλέγουν από την ατμόσφαιρα μειώνοντας τα ποσοστά του από εκεί (το μόνο θετικό από όλο αυτό). Το βρίσκω αδύνατο για μακροπρόθεσμη λύση λόγω του αστείου συνολικού βαθμού απόδοσης της διεργασίας. Γιατί ναι χρειαζόμαστε υγρά καύσιμα γιατί πχ τα αεροπλάνα για να γίνουν "καθαρά" πρέπει να τα σχεδιάσουμε από την αρχή (πχ για υδρογόνο θες ελικοφόρα που να αποθηκεύουν το νερό εσωτερικά και το βάρος προσγείωσης να είναι το ίδιο περίπου με το βάρος απογείωσης). Θεωρώ όμως ότι τα βιοκαύσιμα είναι πολύ καλύτερη λύση για αυτές τις εφαρμογές.
Πάμε να δούμε το χαζό μπακαλίστικο παράδειγμα. Έστω έχουμε ένα αυτοκίνητο.
- Με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης βενζίνης ο βαθμός απόδοσης είναι σε ένα καλό κινητήρα 25-35% (λόγω Carnot). Το ίδιο είναι περίπου και με τα βιοκαύσιμα που έχουν ίδιες ιδιότητες με αυτά που βάζουμε στην αντλία.
- Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο η μετατροπή ρεύματος σε κίνηση είναι 70-75% με δυνατότητες για πιο πάνω.
- Σε ένα υδρογονοκίνητο που μετατρέπεις το ρεύμα σε υδρογόνο και μετά ξανά σε ρεύμα έχεις κάπου 25-35% ( μελλοντικά και παραπάνω γιατί δεν είναι πλήρως ώριμη η τεχνολογία - τα θεωρητικά όρια είναι πολύ πολύ μεγαλύτερα και οι βαθμοί απόδοσης μπορούν θεωρητικά υπό συνθήκες να πάνε και πάνω από 80%).
- Στα e-fuels μιλάμε για 10-17% συνολικό βαθμό απόδοσης. Ουσιαστικά χάνεις πρώτα για να παράξεις υδρογόνο, χάνεις για να κάνεις τις χημικές διεργασίες και μετά ξαναχάνεις γιατί έχεις και το βαθμό απόδοσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και όσο και να το βελτιώσεις τα θεωρητικά όρια είναι τέτοια που το τέλειο είναι χάλια.

Άρα τι συζητάμε...για έναν απλό άνθρωπο που θέλει ένα αυτοκίνητο παίρνει ένα οικονομικό σημερινό βενζίνης και κάνει τη δουλειά του για την επόμενη 5ετία. Τα υβριδικά και plug-in hybrids πάνε και αυτά για πλήρη απόσυρση την επόμενη δεκαετία και τα ηλεκτρικά είναι δυστυχώς για αυτούς που έχουν αρκετό χρήμα. Γιατί ένα οικονομικό ηλεκτρικό (που υπάρχει) δυστυχώς καλύπτει μόνο ανάγκες μέσα στην πόλη και άρα θες αναγκαστικά και δεύτερο για εκτός.

Καταλήγοντας υπάρχουν και άλλες λύσεις πέρα του κλασσικού τι αυτοκίνητο μου ανήκει, που θα αυξάνονται όσο περνάει ο καιρός. Το πιο απλό ότι αγοράζεις ένα φθηνό ηλεκτρικό πόλης, κάνεις τη δουλειά σου και νοικιάζεις για τα μεγάλα ταξίδια. Ή πας σε πραγματικό leasing (δηλαδή είναι δεδομένο εξαρχής ότι δεν θα αποκτίσεις ποτέ ιδιοκτησία) και πληρώνεις υπηρεσία να έχεις πάντα ένα όχημα για όποια σου ανάγκη χωρίς να ασχολείσαι με τη συντήρησή του, πιο ακριβώς θα είναι κλπ καθώς και χίλιες ενδιάμεσες λύσεις.

Προσωπικά που τα έβαλα κάτω το αυτοκίνητο που έχω τον τελευταίο ενάμιση χρόνο είναι βενζινοκίνητο, γιατί τα οικονομικά για κάτι πραγματικά καθαρό στην ίδια κατηγορία με εφάμμιλες επιδόσεις απλά δεν έβγαιναν.
 
Δεν συμφωνω με ολα οσα λες, αλλα ειναι με διαφορα η πιο ολοκληρωμενη αποψη πανω στο θεμα, που εχω διαβασει εδω και καιρο.
Εχω την εντυπωση οτι η αποδοση των ηλεκτροκινητηρων ειναι πιο πανω απο το 70-75% που αναφερεις και γυρω στο 90%.
Επισης, σχετικα με το (κλασσικο παραδειγμα για την ελλαδα) Αθηνα - Θεσσαλονικη. Προσωπικα θελω 3 στασεις των 30' (αντε να τις κανω δυο αν δεν με πιασει κατουρημα :) ) ετσι και αλλιως για ταξιδι 500χλμ. Συμφωνω ομως και εγω οτι στην παρουσα φαση ηλεκτρικο καλυπτει τον χρηστη του απολυτα μονο ως αυτοκινητο πολης
 
Δεν συμφωνω με ολα οσα λες, αλλα ειναι με διαφορα η πιο ολοκληρωμενη αποψη πανω στο θεμα, που εχω διαβασει εδω και καιρο.
Εχω την εντυπωση οτι η αποδοση των ηλεκτροκινητηρων ειναι πιο πανω απο το 70-75% που αναφερεις και γυρω στο 90%.
Επισης, σχετικα με το (κλασσικο παραδειγμα για την ελλαδα) Αθηνα - Θεσσαλονικη. Προσωπικα θελω 3 στασεις των 30' (αντε να τις κανω δυο αν δεν με πιασει κατουρημα :) ) ετσι και αλλιως για ταξιδι 500χλμ. Συμφωνω ομως και εγω οτι στην παρουσα φαση ηλεκτρικο καλυπτει τον χρηστη του απολυτα μονο ως αυτοκινητο πολης
Έγραψα ότι είναι μπακαλίστικα. Τα νούμερα στη βιβλιογραφία αναφέρουν για το όχημα συνήθως κάτι μεταξύ 73% και 90%, αλλά για μένα πρέπει να υπολογίσουμε και την απόδοση της ταχυφόρτισης καθεαυτής, αλλιώς δεν είναι συγκρίσιμο με τα e-fuels. Οι ταχυφορτιστές επηρρεάζονται τρελά από τη θερμοκρασία. Έτσι σε θερμοκρασία 25 βαθμών μπορεί να αγγίξουν το 93%, ενώ στους -25 πέφτει τρελά στο 39%.
Άρα σε μια καλή περίπτωση οχήματος με 85% και φόρτισης με 85% μιλάμε για συνολικό βαθμό στο 72%...
Για τον βαθμό απόδοσης οχημάτων: https://enveurope.springeropen.com/articles/10.1186/s12302-020-00307-8
Για τον βαθμό απόδοσης ταχυφορτιστών: https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC111628

Όσο για την Θεσσαλονίκη συνήθως το κάνω με μια στάση που περιλαμβάνει και γρήγορο φαγητό οπότε μιλάμε για ένα μισάωρο. Αλλά είναι και αρκετές φορές σε επαγγελματικά ταξίδια που κάνω μόνο μια στάση για ένα καφέ κοντά στο 5λεπτο.
 
  • Like
Reactions: avpap