Προ λίγων εβδομάδων, πήγαμε παρέα, με 3 αυτοκίνητα, (δύο Phev και ένα model 3 LR) μια εκδρομούλα στον παρνασσό.
Θα σας μεταφέρω την εμπειρία από το ηλεκτρικό αποκλειστικά μιας και για τα άλλα δύο πάνω κάτω όλοι έχουμε μια εμπειρία. Για εμένα πρώτη φορά ήταν που φίλος έφερνε ηλεκτρικό σε ταξίδι, ωστόσο επειδή η απόσταση ήταν σχετικά μικρή, γύρω στα 180χλμ μέχρι την αράχωβα, ο στόχος ήταν να πάμε για το check in στο ξενοδοχείο νωρίς (το οποίο είχε φορτιστές) και κατευθείαν να συνεχίσουμε με μια εκδρομική διάθεση προς το χιονοδρομικό είτε αγόριανη/παύλιανη.
Στην Ε.Ο. πηγαίναμε γύρω στα 130-150kmh εάν εξαιρέσουμε ένα σημείο στη Θήβα που σταματήσαμε τελείως λόγω κίνησης που προκλήθηκε από ατύχημα, long story short, το tesla έκαψε γύρω στις 25KWh/100km και έφτασε με λίγο πάνω από 30%. Ως εκ τούτου το αφήσαμε να φορτίζει στο ξενοχοδείο (22KW AC, οπότε φόρτιζε με 11KW) και συνεχίσαμε με τα άλλα δύο εφόσον χωράγαμε αρχικά και δευτερευόντως ώστε να μην έχουμε ούτε άγχος ούτε περιορισμό που θα έχει να κάνει με το αυτοκίνητο και το που φτάνει.
Θα πεί κανείς τώρα, μπορείς να πας με 110 μέγιστη στον αυτοκινητόδρομο και να φτάσεις μια χαρά, να πας και λίγο πιο συντηρητικά στους επαρχιακούς ή να τον αφήνατε μέχρι να κάνετε το check in στον DC φορτιστή πριν την αράχωβα για το μισάωρο που έτσι και αλλιώς πήρε το check in και να συνεχίζατε. Ή να πιείς ένα καφέ και με μια ώρα φόρτιση ακόμα και σε 11άρη φορτιστή, με 40-45% μια χαρά θα βγάλει την οποιαδήποτε εξόρμηση. Και στη τελική, αυτά αφορούσαν τη πρώτη μέρα, μετά το έβρισκες κάθε πρωί στο 100% και τα χλμ που θα έκανες όπως και να τα έκανες, η αυτονομία θα επαρκούσε.
Όλα τα παραπάνω έγιναν σε μια ιδανικά διοργανωμένη εκδρομή, αρκετά κοντινή με φορτιστές στον προορισμό. Οτιδήποτε και εάν αλλάζαμε η εμπειρία θα ήταν εξαιρετικά δυσμενέστερη. Από το πολύ απλό του να μην ήθελε κάποιος να πληρώσει την ομολογουμένως αυξημένη τιμή για αυτό το ξενοδοχείο και να επέλεγε κάποιο άλλο που δεν θα είχε καν πάρκινγκ, πόσο μάλλον φορτιστή, να συνέχιζε ως roadtrip σε άλλο επαρχιακό προορισμό κλπ. Καταλήγει δυστυχώς το ταξίδι να διοργανώνεται βάσει των αναγκών του αυτοκινήτου και λιγότερο των επιβατών του. Πως θα πας στο Καρπενήσι ή στα Καλάβρυτα για κάποιες ημέρες που δεν έχουν DC φορτιστές εάν δεν έχει το ξενοδοχείο φορτιστή;
Καταλήγω στην εξής σκέψη. Για πολύ κόσμο, οι επιδόσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου προέκυψαν παρεμπιπτόντως. Δεν τους ενδιέφερε ποτέ το να πάνε λίγο πιο spirited σε μια κλειστή ανάβαση σε βουνό ή πήγαιναν με έως 100χλμ στην Εθνική όπως πάρα πολύς κόσμος και το ίδιο κάνουν με το ηλεκτρικό τους. Για αυτόν τον κόσμο και σήμερα είναι ιδανικό, να μην πω πως θα το λατρέψουν. Εάν κάποιος άλλος τώρα αποζητά κάτι παραπάνω από το να κάνει 0-60 στη Κηφισίας και θέλει να κάνει πολυήμερες εκδρομές στην επαρχία, δεν είμαστε ακόμα εκεί και πιστεύω πως θα ταλαιπωρήσει.