Αυτοκινητιστικά νέα

Άρα να συμφωνήσουμε και στο ότι όταν δεν χρειάζεσαι θέρμανση και το θερμικό την παράγει ούτως ή άλλως ξοδεύει τσάμπα ενέργεια???
Να συμφωνήσουμε και στο ότι το καλοκαίρι ξοδεύει τσάμπα (διπλή) ενέργεια γιατί παράγει θερμότητα αλλά εσύ χρειάζεσαι ψύξη??
Όταν μετά γράφω ότι κάνατε τη τρίχα τριχιά έχω άδικο..Κατάλαβαν όλοι ότι δεν τα θες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.Εγώ δεν θέλω καθόλου τα αυτοκίνητα φαντάσου..Αλλά μπαίνω να διαβάσω γενικά τι παίζει.

Same Sh1t...Different Day..
 
Μα είναι ξεκάθαρα θέμα οπτικής:

Από μηχανικής σκοπιάς, είναι προφανώς πλεονέκτημα το να έχεις υψηλή απόδοση σε σχέση με το να έχεις απώλειες. Δηλαδή, το Τέσλα είναι σαφώς καλύτερη "μηχανή" από ένα θερμικό. Από κει και πέρα, το ότι μέρος της χαμένης ενέργειας γίνεται ζεστούλα προφανώς είναι βολικό το χειμώνα.

Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά το ηλεκτρικό δεν είναι βολικό ούτε το καλοκαίρι ούτε τον χειμώνα. Και στις δύο περιπτώσεις ξοδεύει παραπάνω ενέργεια. Το θερμικό από την άλλη μόνο στη μία περίπτωση (ψύξη).

Όπως και να το δεις δηλαδή το ηλεκτρικό είναι lose-lose. Το θερμικό πάλι είναι win-lose. Κερδίζει το θερμικό εδώ.
 
  • Haha
  • Like
Reactions: vlad66 and chocbhed
Μην προσπαθείς άδικα. Έχουν κλειδώσει και δεν μπορούν να διαβάσουν τι έχω γράψει. Εδώ μόνοι τους λένε ότι έχει απώλειες, και μετά το γυρίζουν.
Από ένα σημείο και μετά δεν παίρνει firmware update όπως έχω πει. Θέλουν σώνει και καλά να πουν το αντίθετο, ενώ ακόμα και στο τελευταίο παράδειγμα ομολόγησαν διαφορά της τάξης του 10%
Υπάρχει λόγος να πούμε κάτι άλλο; Δεν το νομίζω.
10% είναι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο που δεν είχε αντλία θερμότητας για θέρμανση καμπίνας αλλά αντίσταση. Με αντλία θερμότητας στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο η διαφορά θα ήταν στο 5%. Επίσης πάλι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αν πήγαινε με 110km/h και όχι με 130, η διαφορά θα ήταν 2-3%. Είναι πραγματικά ανούσιο, όσο κι αν θες να το παρουσιάσεις ως πλεονέκτημα. Και στη τελική καταλήγει στο ίδιο, στο range, που είναι και το μόνο πλεονέκτημα που έχει το θερμικό. Ευχαρίστως να ακούσουμε κάποιο άλλο πλεονέκτημα που δεν αφορά το range.
 
Να συμφωνήσουμε και στο ότι το καλοκαίρι ξοδεύει τσάμπα (διπλή) ενέργεια γιατί παράγει θερμότητα αλλά εσύ χρειάζεσαι ψύξη??

Να συμφωνήσουμε ότι διπλό ξόδεμα είναι στο ηλεκτρικό γιατί είτε ψύξη, είτε θέρμανση έχει επιπλέον ξόδεμα ενέργειας. Στο θερμικό μόνο στην ψύξη.
 
  • Like
Reactions: vlad66
10% είναι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο που δεν είχε αντλία θερμότητας για θέρμανση καμπίνας αλλά αντίσταση. Με αντλία θερμότητας στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο η διαφορά θα ήταν στο 5%. Επίσης πάλι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αν πήγαινε με 110km/h και όχι με 130, η διαφορά θα ήταν 2-3%. Είναι πραγματικά ανούσιο, όσο κι αν θες να το παρουσιάσεις ως πλεονέκτημα. Και στη τελική καταλήγει στο ίδιο, στο range, που είναι και το μόνο πλεονέκτημα που έχει το θερμικό. Ευχαρίστως να ακούσουμε κάποιο άλλο πλεονέκτημα που δεν αφορά το range.

Είναι 10% και αφορά τα αυτοκίνητα που δεν έχουν αντλία θερμότητας (όλα όσα δεν έχουν τα ηλεκτρικά) και 5% σε αυτά που έχουν. Άρα όπως έγραψα και πριν, 10% απώλεια έναντι 0%. Πλεονεκτεί εκείνο με τη μικρότερη απώλεια.

Για πλεονέκτημα δεν ρώτησες; Ιδού λοιπόν.


Θα το γράψω εν καιρώ το επόμενο πλεονέκτημα. Μη γίνεσαι... πλεονέκτης. 😊
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Είναι 10% και αφορά τα αυτοκίνητα που δεν έχουν αντλία θερμότητας (όλα όσα δεν έχουν τα ηλεκτρικά) και 5% σε αυτά που έχουν. Άρα όπως έγραψα και πριν, 10% απώλεια έναντι 0%. Πλεονεκτεί εκείνο με τη μικρότερη απώλεια.

Για πλεονέκτημα δεν ρώτησες; Ιδού λοιπόν.

Θα το γράψω εν καιρώ το επόμενο πλεονέκτημα. Μη γίνεσαι... πλεονέκτης. 😊
Απώλεια σε range. Άρα πάλι για το range μιλάς.
Για να προχωρήσει η κουβέντα θα δεχθώ ότι είναι πλεονέκτημα ότι τα θερμικά ζεσταίνονται από τη παραπανίσια ενέργεια που καίνε έτσι κι αλλιώς. Μπράβο κέρδισες το argument. Σου δίνω και ένα like

Πιστεύω πως και 600km range να είχανε, θα λέγατε "ναι αλλά όταν πάω Γερμανία από Ελλάδα θα καθυστερήσω στις φορτίσεις". Δεν είναι το πρόβλημά σας το range, είναι κάτι άλλο που δε μπορώ να κατανοήσω.
 
Απώλεια σε range. Άρα πάλι για το range μιλάς.
Για να προχωρήσει η κουβέντα θα δεχθώ ότι είναι πλεονέκτημα ότι τα θερμικά ζεσταίνονται από τη παραπανίσια ενέργεια που καίνε έτσι κι αλλιώς. Μπράβο κέρδισες το argument. Σου δίνω και ένα like

Πιστεύω πως και 600km range να είχανε, θα λέγατε "ναι αλλά όταν πάω Γερμανία από Ελλάδα θα καθυστερήσω στις φορτίσεις". Δεν είναι το πρόβλημά σας το range, είναι κάτι άλλο που δε μπορώ να κατανοήσω.

Το ένα πλεονέκτημα είναι καθαρά το range χωρίς τη χρήση της θέρμανσης. Το άλλο πλεονέκτημα είναι ότι με τη χρήση της θέρμανσης δεν ξοδεύεις επιπλέον ενέργεια που μεταφράζεται σε range. Ε, τι να κάνουμε τώρα; Ξέρεις ακόμα και να μεταφραζόταν αυτό σε απώλεια range στα θερμικά, πάλι δεν θα ήταν κάποιο σημαντικό πρόβλημα γιατί εγγενώς έχουν μεγαλύτερο - διπλάσιο θα έλεγα range.
Στα ηλεκτρικά είναι όμως θέμα και μεγάλο μάλιστα.

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι αν το range πάει στα 600Km (και κάτι) και οι χρόνοι φόρτισης πέσουν για το πλήρες range κάτω από τα 10 λεπτά, ότι θα είμαστε κοντά στη δύση των θερμικών. Των Ιδιωτικής Χρήσης εννοώ, στα επαγγελματικά δεν ξέρω. Είναι σαφώς πιο περίπλοκο εκεί και έχει να κάνει με τον όγκο και το μέγεθος.
 
Ας συζητήσουμε τότε για το ποιό έχει μεγαλύτερη αυτονομία, που τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, το θερμικό υπερέχει ξεκάθαρα.
Τι τις θέλουμε τις αναλύσεις, στα όρια της σοφιστείας επαναλαμβάνω, και τα «το κάνει γιατί μπορεί;»
Το ένα παράγει 100 και εκμεταλλεύεται το 95 αυτού που παράγει και το άλλο παράγει 100 και εκμεταλλεύεται το 40 , με το αντίστοιχο κόστος στην τσέπη βέβαια, «επειδή μπορεί».
ΟΚ…
 
Ας συζητήσουμε τότε για το ποιό έχει μεγαλύτερη αυτονομία, που τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, το θερμικό υπερέχει ξεκάθαρα.
Τι τις θέλουμε τις αναλύσεις, στα όρια της σοφιστείας επαναλαμβάνω, και τα «το κάνει γιατί μπορεί;»
Το ένα παράγει 100 και εκμεταλλεύεται το 95 αυτού που παράγει και το άλλο παράγει 100 και εκμεταλλεύεται το 40 , με το αντίστοιχο κόστος στην τσέπη βέβαια, «επειδή μπορεί».
ΟΚ…

Τι να το κάνεις το 95 στα 100 όταν το 95 είναι ανεπαρκές Μπάμπη μου; Να πεις ότι το 95 μεταφράζεται σε κάτι επαρκές να πω ναι. Θα έχεις ένα δίκιο.

Μην παίρνεις όρκο για το κόστος πάντως. Πρέπει να συνυπολογίσεις το κόστος για δύο πλήρεις φορτίσεις (που θα ισοφάριζε το range του θερμικού) και του χρόνου που διαρκούν. Μάλλον κι εδώ μπορεί να γίνει ανατροπή από αυτό που φαίνεται εκ πρώτης όψεως... .
 
Σε έναν αποκλεισμό σε κρύο πιστεύεις ότι το ηλεκτρικό θα τελειώσει η μπαταρια του πριν τελειωσει η βενζινη στο θερμικό ;
Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό, αλλά δεν αποκλείεται κάποιος με ηλεκτρικό να βρεθεί σε τέτοια κατάσταση με την μπαταρία του στο 15-20-30%
Τουλάχιστον με το θερμικό και να σου τελειώνει το καύσιμο , πας με ένα μπετονάκι ή μπουκάλι ή οτι να'ναι σε ένα πρατήριο και βάζεις μια ποσότητα..
Ή στην τελική σου φέρνουν με τρακτέρ...
Με λίγα λόγια το υγρό καύσιμο "κουβαλιέται" ... στο ηλεκτρικό σε μια τέτοια ακραία περίπτωση τι μπορείς να κάνεις;;;;
Στα ηλεκτρικά το βλέπουν άμεσα. Κάντε μια μέτρηση να δείτε πόσο καίει το αμάξι σας σε ρελαντί....
Μα δεν με ενδιαφέρει τι "καίω" όταν ζεσταίνω τον κινητήρα...
Άλλα έξοδα θέλω να "προλάβω/γλιτώσω"..
Ξέρω ότι την στιγμή εκείνη και για λίγα λεπτά της ώρας η καύση της βενζίνης είναι "ημιτελής.. αρκεί να μυρίσεις τα καυσαέρια από την εξάτμιση και να κάνεις το ίδιο όταν ο κινητήρας είναι ζεστός...
Στο μονοκύλινδρο μηχανάκι με το απλό καρμπυρατέρ νομίζεις ότι δεν υπάρχει μπουζί , αλλά με κάποιον άλλο μαγικό τρόπο ο κινητήρας δουλεύει χωρίς να κάιει την βενζίνη αλλά να την πετάει από την εξάτμιση σχεδόν "φρέσκια"...

Έξοδα τα οποία δεν γλίτωσε ο μακαρίτης πατέρας μου που άκουγε τον μηχανικό του (μηχανικό που εκτιμώ βαθύτατα μέχρι σήμερα) , ο οποίος του έλεγε πράγματα αντίθετα από αυτά που του έλεγα εγώ να κάνει....
Έτσι κάπου στα 150-160.000χιλ , το vitara του ράγισε το καπάκι και του άδειασε την τσέπη από 1,5Κ €
 
Λοιπόν,λέω να κάνω μια πρόταση (αγαπητοί admin με συγχωρείτε). Επειδή το θέμα έχει ξεφύγει, αλλά παράλληλα η κουβέντα είναι τρομερά επίκαιρη και με μεγάλο ενδιαφέρον παγκόσμια, μήπως πρ'επει να ανοιχτεί νέο νήμα θερμικά vs ηλεκτρικά;
 
Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό, αλλά δεν αποκλείεται κάποιος με ηλεκτρικό να βρεθεί σε τέτοια κατάσταση με την μπαταρία του στο 15-20-30%
Τουλάχιστον με το θερμικό και να σου τελειώνει το καύσιμο , πας με ένα μπετονάκι ή μπουκάλι ή οτι να'ναι σε ένα πρατήριο και βάζεις μια ποσότητα..
Ή στην τελική σου φέρνουν με τρακτέρ...
Με λίγα λόγια το υγρό καύσιμο "κουβαλιέται" ... στο ηλεκτρικό σε μια τέτοια ακραία περίπτωση τι μπορείς να κάνεις;;;;

Σου φέρνει η οδική φορητό φορτιστή...
Οι νέες ανάγκες δημιουργούν νέες λύσεις....
972ab3195f6cc1c7f0170397686d8361.jpg
 
Με λίγα λόγια το υγρό καύσιμο "κουβαλιέται" ... στο ηλεκτρικό σε μια τέτοια ακραία περίπτωση τι μπορείς να κάνεις;;;;


Γενικά ο ανεφοδιασμός είναι πλεονέκτημα των θερμικών. Σκέψου ότι εκτός από τον μηδαμινό χρόνο που χρειάζεται για να φουλάρεις, μπορείς μέχρι και να κουβαλάς μαζί σου μια μικρή ρεζέρβα. Άρα εδώ +2 τα πλεονεκτήματα.

Αναφέρθηκε ένα ακόμη που αφορά το σπρώξιμο στην άκρη του δρόμου εάν μείνεις για κάποιο λόγο (βλάβη π.χ.). Θυμάμαι τότε με τη ντίζα του συμπλέκτη, ευτυχώς ήταν ίσιωμα. Αλάρμ, σπρώξιμο καμιά 150αριά μέτρα, πέρασμα πάνω από το ευτυχώς μικρό σε ύψος πεζοδρόμιο και με λίγο «εκκρεμές» για να περάσει, και κλείδωμα στον παράδρομο χωρίς να εμποδίζει, την άλλη μέρα οδική βοήθεια κλπ.

Μαζί με το range και τη θέρμανση έχουμε ήδη 5 πλεονεκτήματα στα οποία τα ηλεκτρικά δεν έχουν βρει λύση μέχρι στιγμής. Και είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν κι άλλα.
 
1704574180360.png

1704574583573.png

1704574678324.png

Πάμε σε κάτι πιο πρακτικό. Μονοήμερη Αθήνα - Μυστρας - γυθειο και επιστροφή. Συνολική διάρκεια οδήγησης 6:47. Τις στάσεις φόρτισης τις βλέπετε. Ταχύτητα πήγαινα με όσο άντεχα. Με τα ορια ταχύτητας το πρωί, λίγο λιγότερο το βράδυ στο κομμάτι Σπάρτη - μεγαλοπολη επειδή έχει πολλές στροφές και ήμουν σχετικά κουρασμένος.
Δεν τα δείχνω αυτά για να αρχίσει κουβέντα για ποσά χιλιόμετρα μπορεί να κάνει μονομιάς με ντίζελ ο καθένας. Θέλω απλά να δείτε και αν το προφίλ οδήγησης μου (ώρες οδήγησης με αριθμό και διάρκεια στάσεων) δεν απέχει πολύ από το δικό σας να σκεφτείτε ότι ίσως δεν είναι απαγορευτική η επιλογή ενός ηλεκτρικού.
 
  • Like
Reactions: mdvq
Προ λίγων εβδομάδων, πήγαμε παρέα, με 3 αυτοκίνητα, (δύο Phev και ένα model 3 LR) μια εκδρομούλα στον παρνασσό.
Θα σας μεταφέρω την εμπειρία από το ηλεκτρικό αποκλειστικά μιας και για τα άλλα δύο πάνω κάτω όλοι έχουμε μια εμπειρία. Για εμένα πρώτη φορά ήταν που φίλος έφερνε ηλεκτρικό σε ταξίδι, ωστόσο επειδή η απόσταση ήταν σχετικά μικρή, γύρω στα 180χλμ μέχρι την αράχωβα, ο στόχος ήταν να πάμε για το check in στο ξενοδοχείο νωρίς (το οποίο είχε φορτιστές) και κατευθείαν να συνεχίσουμε με μια εκδρομική διάθεση προς το χιονοδρομικό είτε αγόριανη/παύλιανη.

Στην Ε.Ο. πηγαίναμε γύρω στα 130-150kmh εάν εξαιρέσουμε ένα σημείο στη Θήβα που σταματήσαμε τελείως λόγω κίνησης που προκλήθηκε από ατύχημα, long story short, το tesla έκαψε γύρω στις 25KWh/100km και έφτασε με λίγο πάνω από 30%. Ως εκ τούτου το αφήσαμε να φορτίζει στο ξενοχοδείο (22KW AC, οπότε φόρτιζε με 11KW) και συνεχίσαμε με τα άλλα δύο εφόσον χωράγαμε αρχικά και δευτερευόντως ώστε να μην έχουμε ούτε άγχος ούτε περιορισμό που θα έχει να κάνει με το αυτοκίνητο και το που φτάνει.

Θα πεί κανείς τώρα, μπορείς να πας με 110 μέγιστη στον αυτοκινητόδρομο και να φτάσεις μια χαρά, να πας και λίγο πιο συντηρητικά στους επαρχιακούς ή να τον αφήνατε μέχρι να κάνετε το check in στον DC φορτιστή πριν την αράχωβα για το μισάωρο που έτσι και αλλιώς πήρε το check in και να συνεχίζατε. Ή να πιείς ένα καφέ και με μια ώρα φόρτιση ακόμα και σε 11άρη φορτιστή, με 40-45% μια χαρά θα βγάλει την οποιαδήποτε εξόρμηση. Και στη τελική, αυτά αφορούσαν τη πρώτη μέρα, μετά το έβρισκες κάθε πρωί στο 100% και τα χλμ που θα έκανες όπως και να τα έκανες, η αυτονομία θα επαρκούσε.

Όλα τα παραπάνω έγιναν σε μια ιδανικά διοργανωμένη εκδρομή, αρκετά κοντινή με φορτιστές στον προορισμό. Οτιδήποτε και εάν αλλάζαμε η εμπειρία θα ήταν εξαιρετικά δυσμενέστερη. Από το πολύ απλό του να μην ήθελε κάποιος να πληρώσει την ομολογουμένως αυξημένη τιμή για αυτό το ξενοδοχείο και να επέλεγε κάποιο άλλο που δεν θα είχε καν πάρκινγκ, πόσο μάλλον φορτιστή, να συνέχιζε ως roadtrip σε άλλο επαρχιακό προορισμό κλπ. Καταλήγει δυστυχώς το ταξίδι να διοργανώνεται βάσει των αναγκών του αυτοκινήτου και λιγότερο των επιβατών του. Πως θα πας στο Καρπενήσι ή στα Καλάβρυτα για κάποιες ημέρες που δεν έχουν DC φορτιστές εάν δεν έχει το ξενοδοχείο φορτιστή;

Καταλήγω στην εξής σκέψη. Για πολύ κόσμο, οι επιδόσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου προέκυψαν παρεμπιπτόντως. Δεν τους ενδιέφερε ποτέ το να πάνε λίγο πιο spirited σε μια κλειστή ανάβαση σε βουνό ή πήγαιναν με έως 100χλμ στην Εθνική όπως πάρα πολύς κόσμος και το ίδιο κάνουν με το ηλεκτρικό τους. Για αυτόν τον κόσμο και σήμερα είναι ιδανικό, να μην πω πως θα το λατρέψουν. Εάν κάποιος άλλος τώρα αποζητά κάτι παραπάνω από το να κάνει 0-60 στη Κηφισίας και θέλει να κάνει πολυήμερες εκδρομές στην επαρχία, δεν είμαστε ακόμα εκεί και πιστεύω πως θα ταλαιπωρήσει.
 
  • Like
Reactions: takisot
Εγω πάντως αυτές τις μέρες έκαναν ένα 2ημερο ταξιδι . Συνολικά 411χλμ από τα οποία τα 300 ήταν η διαδρομή πηγαινελα . Πριν φτάσουμε στο ξενοδοχείο κάναμε στάση σε ένα βουνό για ένα καφέ και pancakes( Παναγίτσα Εδεσσας) . Εκεί κάτσαμε πάνω από 1 ώρα με τον καφέ και την βόλτα στο δάσος. Και ω τι έκπληξη είχε φορτιστή...
Δηλαδη με αυτή τη στάση με ένα model 3 LR θα είχα βγάλει όλο το διήμερο χωρίς να με νοιάζει αν θα ειχε το ξενοδοχείο φορτιστή...
 
Προ λίγων εβδομάδων, πήγαμε παρέα, με 3 αυτοκίνητα, (δύο Phev και ένα model 3 LR) μια εκδρομούλα στον παρνασσό.
Θα σας μεταφέρω την εμπειρία από το ηλεκτρικό αποκλειστικά μιας και για τα άλλα δύο πάνω κάτω όλοι έχουμε μια εμπειρία. Για εμένα πρώτη φορά ήταν που φίλος έφερνε ηλεκτρικό σε ταξίδι, ωστόσο επειδή η απόσταση ήταν σχετικά μικρή, γύρω στα 180χλμ μέχρι την αράχωβα, ο στόχος ήταν να πάμε για το check in στο ξενοδοχείο νωρίς (το οποίο είχε φορτιστές) και κατευθείαν να συνεχίσουμε με μια εκδρομική διάθεση προς το χιονοδρομικό είτε αγόριανη/παύλιανη.

Στην Ε.Ο. πηγαίναμε γύρω στα 130-150kmh εάν εξαιρέσουμε ένα σημείο στη Θήβα που σταματήσαμε τελείως λόγω κίνησης που προκλήθηκε από ατύχημα, long story short, το tesla έκαψε γύρω στις 25KWh/100km και έφτασε με λίγο πάνω από 30%. Ως εκ τούτου το αφήσαμε να φορτίζει στο ξενοχοδείο (22KW AC, οπότε φόρτιζε με 11KW) και συνεχίσαμε με τα άλλα δύο εφόσον χωράγαμε αρχικά και δευτερευόντως ώστε να μην έχουμε ούτε άγχος ούτε περιορισμό που θα έχει να κάνει με το αυτοκίνητο και το που φτάνει.

Θα πεί κανείς τώρα, μπορείς να πας με 110 μέγιστη στον αυτοκινητόδρομο και να φτάσεις μια χαρά, να πας και λίγο πιο συντηρητικά στους επαρχιακούς ή να τον αφήνατε μέχρι να κάνετε το check in στον DC φορτιστή πριν την αράχωβα για το μισάωρο που έτσι και αλλιώς πήρε το check in και να συνεχίζατε. Ή να πιείς ένα καφέ και με μια ώρα φόρτιση ακόμα και σε 11άρη φορτιστή, με 40-45% μια χαρά θα βγάλει την οποιαδήποτε εξόρμηση. Και στη τελική, αυτά αφορούσαν τη πρώτη μέρα, μετά το έβρισκες κάθε πρωί στο 100% και τα χλμ που θα έκανες όπως και να τα έκανες, η αυτονομία θα επαρκούσε.

Όλα τα παραπάνω έγιναν σε μια ιδανικά διοργανωμένη εκδρομή, αρκετά κοντινή με φορτιστές στον προορισμό. Οτιδήποτε και εάν αλλάζαμε η εμπειρία θα ήταν εξαιρετικά δυσμενέστερη. Από το πολύ απλό του να μην ήθελε κάποιος να πληρώσει την ομολογουμένως αυξημένη τιμή για αυτό το ξενοδοχείο και να επέλεγε κάποιο άλλο που δεν θα είχε καν πάρκινγκ, πόσο μάλλον φορτιστή, να συνέχιζε ως roadtrip σε άλλο επαρχιακό προορισμό κλπ. Καταλήγει δυστυχώς το ταξίδι να διοργανώνεται βάσει των αναγκών του αυτοκινήτου και λιγότερο των επιβατών του. Πως θα πας στο Καρπενήσι ή στα Καλάβρυτα για κάποιες ημέρες που δεν έχουν DC φορτιστές εάν δεν έχει το ξενοδοχείο φορτιστή;

Καταλήγω στην εξής σκέψη. Για πολύ κόσμο, οι επιδόσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου προέκυψαν παρεμπιπτόντως. Δεν τους ενδιέφερε ποτέ το να πάνε λίγο πιο spirited σε μια κλειστή ανάβαση σε βουνό ή πήγαιναν με έως 100χλμ στην Εθνική όπως πάρα πολύς κόσμος και το ίδιο κάνουν με το ηλεκτρικό τους. Για αυτόν τον κόσμο και σήμερα είναι ιδανικό, να μην πω πως θα το λατρέψουν. Εάν κάποιος άλλος τώρα αποζητά κάτι παραπάνω από το να κάνει 0-60 στη Κηφισίας και θέλει να κάνει πολυήμερες εκδρομές στην επαρχία, δεν είμαστε ακόμα εκεί και πιστεύω πως θα ταλαιπωρήσει.
Στα ειχα πει απο κοντα, οταν ειχες αναφερει και αλλη εκδρομη με 3αρη στην παρεα, το επαναλαμβανω και τωρα. Φταιει ο κατοχος του 3αριου διοτι δεν εκανε τον προγραμματισμο που επρεπε. Δεν λεω να ανοιξει excel με καταναλωσεις, το plugshare να κοιταξει για 5'. Θα μπορουσε να ξεκινησει λιγο νωριτερα απο τους αλλους (πχ 20-30') και να φορτισει στην ελιν εξω απο το καστρο, ωστε να φτασει στην αραχωβα με γυρω στο 70%
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Άλλο ταξίδι, άλλο εκδρομή. Στην εκδρομή πας χαλαρά και κάνεις και στάσεις.

Από αυτά που διαβάζω όμως, ούτε την εκδρομή μπορείς να κάνεις χαλαρά και αυθόρμητα με ηλεκτρικό. Σαν να πηγαίνεις διακοπές και να έχεις βάλει στενό πρόγραμμα που θα πας, τι θα δεις κλπ. και οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτό είναι καταστροφική.
 
Στα ειχα πει απο κοντα, οταν ειχες αναφερει και αλλη εκδρομη με 3αρη στην παρεα, το επαναλαμβανω και τωρα. Φταιει ο κατοχος του 3αριου διοτι δεν εκανε τον προγραμματισμο που επρεπε. Δεν λεω να ανοιξει excel με καταναλωσεις, το plugshare να κοιταξει για 5'. Θα μπορουσε να ξεκινησει λιγο νωριτερα απο τους αλλους (πχ 20-30') και να φορτισει στην ελιν εξω απο το καστρο, ωστε να φτασει στην αραχωβα με γυρω στο 70%

Επί τούτου δεν κάναμε τέτοιο προγραμματισμό εφόσον είχαμε εναλλακτική η οποία γλύτωνε και το άχαρο της υπόθεσης.
Χάρη, το ξέρεις πως εμένα η εμπειρία του ηλεκτρικού μου αρέσει και μάλιστα πολύ. Όσο μπορείς να κάνεις destination charging όλα πάνε εξαιρετικά. Αλλά το να μην μπορείς να μείνεις στην αγόριανη γιατί δεν έχει κανένα φορτιστή και θα πρέπει ο οδηγός μόνος του να κάθεται σε ένα άχαρο βενζινάδικο πριν την αράχωβα για να φορτίσει δεν είναι νορμάλ εμπειρία αυτοκινήτου και δεν λύνεται με παραπάνω planning, απλά δεν θα πας. Αντίστοιχο που το κοίταζαμε για προορισμό, να δω πως πάει κάποιος στη Τσαγκαράδα σε ξενοδοχείο χωρίς φορτιστή (που το καλό ξενοδοχείο της Τσαγκαράδας νομίζω δεν έχει ακόμα) και ο κοντινότερος public είναι στον Βόλο.