Αυτοκινητιστικά νέα

Δεν θα το έλεγα...
Ζούμε σε μία χώρα που το 50% (τουλάχιστον) του πληθυσμού ζει σε αστικά κέντρα.
Αυτό από μόνο του ακυρώνει τη φιλοσοφία "το φορτίζω ακόμη και στο σπίτι μου" και δημιουργεί προβλήματα από εκεί που δεν υπάρχουν.
Το άλλο φυσικά είναι ότι ζούμε σε μία χώρα που το ηλεκτρικό της δίκτυο πέφτει επειδή λέει ανάβουμε τα air condition το καλοκαίρι.
Που aircondition έχουμε στην Ελλάδα εδώ και 30 χρόνια.
Δεν πρέπει να έχουμε και μία ελάχιστη εμπιστοσύνη προς το κράτος και τις υποδομές του;
Πότε ακριβώς μας την ενέπνευσε;
Όταν για να καταπολεμήσει την παρανομία που κάνουν τα φορτηγά και βάζουν πετρέλαιο θέρμανσης για να κινηθούν εξίσωσε την φορολογία και τώρα παίρνουμε πετρέλαιο θέρμανσης στην τιμή του πετρελαίου κίνησης;
Ποιος μου λέει ότι ένα χρόνο αφού αγοράσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα μου πει "και που ξέρω τι φορτίζεις, πάρε την κιλοβατώρα στα 5€";
Μην πάρεις . Δεν σε υποχρεώνει κανένας
 
Σε σχέση με το πετρέλαιο ειδικά οτιδήποτε άλλο είναι πιο οικονομικό.. Με το αέριο είναι κάπως μικρότερη η διαφορά, αλλά και πάλι υπαρκτή.

Οπότε αν έκανες τα χιλιόμετρα που κάνει ο μέσος Έλληνος οδηγός (~15Κ) θα είχες κάψει περίπου 2750 KWh, και η αντλία θερμότητας σου αν την είχες και για ψύξη θα είχε κάψει περίπου 5000 KWh (το ΖΝΧ δεν ξέρω τι είναι..).

Λογικά ακούγονται τα νούμερα, περίπου το 1/3 της κατανάλωσης να είναι το αυτοκίνητο, κάπως λιγότερο αν συνυπολογίσουμε και τις υπόλοιπες καταναλώσεις ενός μέσου σπιτιού.
ΖΝΧ => Ζεστό νερό χρήσης
 
Μην πάρεις . Δεν σε υποχρεώνει κανένας

Σε είδη που είναι σε πολλές περιπτώσεις είδη πρώτης ανάγκης όπως το αυτοκίνητο, αυτό δεν είναι απάντηση.

Και για να μην παρεξηγηθώ, εγώ θεωρώ ότι το μέλλον στα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικό, αλλά το παρόν στο οποίο ζούμε αποδεικνύεται εν τέλει υπέρ το δέον δύσκολο, και επιπλέον στη συγκεκριμένη χώρα δεν μπορείς να έχεις εμπιστοσύνη, σε οτιδήποτε αφορά ποσό επένδυσης.
Δεν δίνει ο άλλος λεφτά χωρίς εμπιστοσύνη, πως να το κάνουμε;
 
  • Like
Reactions: donk and chocbhed
Το μόνο σοβαρό επιχείρημα για να μη πάρει κάποιος ηλεκτρικό είναι η τιμή του και η απομείωση της αξίας του στο χρόνο. Τα ηλεκτρικά χάνουν πιο γρήγορα την αξία τους γιατί είναι μια νέα τεχνολογία που εξελίσσεται πολύ πιο γρήγορα από τη συμβατική αυτοκίνηση. Αυτό από την άλλη θα δημιουργήσει ευκαιρίες για οικονομικά ηλεκτρικά μεταχειρισμένα πολύ σύντομα.

Η οικονομία στο "καύσιμο" δε θεωρώ πως είναι σοβαρό επιχείρημα υπέρ του ηλεκτρικού, γιατί η τιμή του καυσίμου είναι θέμα πολιτικής. Είχα πάρει diesel τέλος 2015 και σε ένα βράδυ πήγε η τιμή από 0,80 στο 1,30 το λίτρο. Οικονομία στο ηλεκτρικό μπορείς να εξασφαλίσεις μόνο αν έχεις μονοκατοικία με φωτοβολταϊκά, κάτι που δε μπορούν να έχουν όλοι.
 
Σε είδη που είναι σε πολλές περιπτώσεις είδη πρώτης ανάγκης όπως το αυτοκίνητο, αυτό δεν είναι απάντηση.

Και για να μην παρεξηγηθώ, εγώ θεωρώ ότι το μέλλον στα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικό, αλλά το παρόν στο οποίο ζούμε αποδεικνύεται εν τέλει υπέρ το δέον δύσκολο, και επιπλέον στη συγκεκριμένη χώρα δεν μπορείς να έχεις εμπιστοσύνη, σε οτιδήποτε αφορά ποσό επένδυσης.
Δεν δίνει ο άλλος λεφτά χωρίς εμπιστοσύνη, πως να το κάνουμε;
Γι αυτό παίρνει plug in μεταβατικά και μετά υδρογόνο αποφεύγοντας το ηλεκτρικό .Το έχω πει και παλαιότερα .

Το ηλεκτρικό δεν είναι είδος 1ης ανάγκης .
 
  • Like
Reactions: Pleo
Γι αυτό παίρνει plug in μεταβατικά και μετά υδρογόνο αποφεύγοντας το ηλεκτρικό .Το έχω πει και παλαιότερα .

Το ηλεκτρικό δεν είναι είδος 1ης ανάγκης .

A, OK. Συμφωνώ έτσι όπως το θέτεις. Δεν είχα υπ' όψη τι είχες αναφέρει παλιότερα.

Για την ώρα (αλλά για πόσο ακόμα δεν ξέρουμε) είναι η πιο συμφέρουσα λύση τα υβριδικά παντός τύπου, από ήπια μέχρι full hybrid. Και βλέπουμε... .
 
Γι αυτό παίρνει plug in μεταβατικά και μετά υδρογόνο αποφεύγοντας το ηλεκτρικό .Το έχω πει και παλαιότερα .

Το ηλεκτρικό δεν είναι είδος 1ης ανάγκης .
Πρώτον τα αυτοκίνητα υδρογόνου είναι κι αυτά ηλεκτρικά. Δεύτερον δε θα υπάρξει ποτέ μαζική υδρογονοκίνηση. Είναι θέμα φυσικής, δε τιθασεύεται το υδρογόνο. Το κόστος για να διανείμεις το υδρογόνο και ο κίνδυνος να κουβαλάς ένα τεπόζιτο στα 700 bar δε θα ξεπεραστεί ποτέ. Με τις μπαταρίες νατρίου σε μερικά χρόνια θα είναι πολύ χαμηλότερο το κόστος αποθήκευσης των ΑΠΕ από το να γίνουν επενδύσεις για δίκτυο υδρογόνου. Σε όσες χώρες πήγε να ξεκινήσει δίκτυο υδρογόνου, γρήγορα εγκαταλείφθηκε. Καμία Toyota δε σκοπεύει να επενδύσει σε δίκτυο υδρογόνου, σε αντίθεση με την Tesla που επένδυσε σε δίκτυο φορτιστών. Οι πετρελαιάδες θέλουν να τους πληρώσει το δίκτυο υδρογόνου το κράτος, ε δε νομίζω να το πετύχουν παρά το ισχυρό λόμπι που έχουν.
 
Επέτρεψε μου να σε ενημερώσω ότι όλες οι εταιρίες εξελίσσουν αυτοκίνητα υδρογόνου.
Αυτό θα γίνει διότι έτσι είναι η συμφωνία ΕΕ κ κατασκευαστών under the table ;)
Ήδη τα ηλεκτρικά χάνουν πολύ από την αξία τους κ το ξέρουν όλοι γι αυτό και ΟΛΟΙ είναι επιφυλακτικοί αλλά δε σταματάνε να εξελίσσουν κινητήρες .Βάζουν κ μια μπαταριούλα ..πέφτει και καλά το CO2 μειώνεται ο μέσος όρος της εκάστοτε εταιρίας , μειώνουν τα πρόστιμα και πάει λέγοντας .
Και η Toyota που είναι πρωτοπόρος ότι ξεχάστε τα ηλεκτρικά αλλά ξέχασε ότι άλλος οδηγεί την κούρσα .
Εχουμε να δούμε πολλά ακόμα
 
Γι αυτό παίρνει plug in μεταβατικά και μετά υδρογόνο αποφεύγοντας το ηλεκτρικό .Το έχω πει και παλαιότερα .

Το ηλεκτρικό δεν είναι είδος 1ης ανάγκης .

Plug-in πρακτικά δεν παίρνει λόγω κόστους, εκτός αν το πάρει με leasing (εταιρικό).

Συμφωνώ ότι το ηλεκτρικό δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης.

Βασικά το αυτοκίνητο γενικότερα δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης.
 
  • Like
Reactions: DimAsi
Μην πάρεις . Δεν σε υποχρεώνει κανένας

Πως δεν σε υποχρεώνει;
Όταν αρχίζει τα "δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις εκεί", "η βενζίνη πήγε στα 5€ το λίτρο" κλπ, έμμεσα σε εκβιάζει. Αν όχι άμεσα.
Καλώς ή κακώς (καλώς λέω εγώ) η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον.
Να ελπίζουμε ότι θα είναι και ένας λόγος για να βελτιωθεί το δίκτυο της ΔΕΗ;
Μακάρι! Αλλά αν όχι θα έχουμε "παιδικές ασθένειες" για τα επόμενα 30 χρόνια.
 
Σε είδη που είναι σε πολλές περιπτώσεις είδη πρώτης ανάγκης όπως το αυτοκίνητο, αυτό δεν είναι απάντηση.

Και για να μην παρεξηγηθώ, εγώ θεωρώ ότι το μέλλον στα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικό, αλλά το παρόν στο οποίο ζούμε αποδεικνύεται εν τέλει υπέρ το δέον δύσκολο, και επιπλέον στη συγκεκριμένη χώρα δεν μπορείς να έχεις εμπιστοσύνη, σε οτιδήποτε αφορά ποσό επένδυσης.
Δεν δίνει ο άλλος λεφτά χωρίς εμπιστοσύνη, πως να το κάνουμε;
το αυτοκινητο δεν ειναι ειδος πρωτης αναγκης
 
Επέτρεψε μου να σε ενημερώσω ότι όλες οι εταιρίες εξελίσσουν αυτοκίνητα υδρογόνου.
Αυτό θα γίνει διότι έτσι είναι η συμφωνία ΕΕ κ κατασκευαστών under the table ;)
Ήδη τα ηλεκτρικά χάνουν πολύ από την αξία τους κ το ξέρουν όλοι γι αυτό και ΟΛΟΙ είναι επιφυλακτικοί αλλά δε σταματάνε να εξελίσσουν κινητήρες .Βάζουν κ μια μπαταριούλα ..πέφτει και καλά το CO2 μειώνεται ο μέσος όρος της εκάστοτε εταιρίας , μειώνουν τα πρόστιμα και πάει λέγοντας .
Και η Toyota που είναι πρωτοπόρος ότι ξεχάστε τα ηλεκτρικά αλλά ξέχασε ότι άλλος οδηγεί την κούρσα .
Εχουμε να δούμε πολλά ακόμα

Αν όντως εξελίσσουν αυτοκίνητα υδρογόνου, το κάνουν καθαρά για να γλιτώσουν πρόστιμα. Δεν περιμένουν ότι θα τα πουλάνε κιόλας.

Αν χάνουν την αξία τους τα ηλεκτρικά, τι να πουν τα υδρογόνου; Τα Mirai αυτή τη στιγμή ούτε τζάμπα δεν πουλιούνται.

Για τα plug-in, τα είπαμε.. οι μελέτες δείχνουν ότι οι εκπομπές ρύπων τους τελικά είναι 3-4 φορές παραπάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις, γιατί δεν τα φορτίζουν συχνά.

Η ΕΕ δεν θα κάτσει με τα χέρια σταυρωμένα..
 
Τώρα φωνάζεις αν πάει 5 Ευρώ το καύσιμο και μεθαύριο θα φωνάζεις αν πάει 5 η κιλοβατώρα και θα φωνάζεις ότι εκεί σε έσπρωξε . Μην πέφτεις στην παγίδα .
Η ΔΕΗ παπαλα , Ο ΔΕΔΗΕ θες να πεις .

Η δομή της πόλης μας δεν επιτρέπει τέτοιο άλμα σε εξηλεκτρισμό οπότε θα συνεχίζουμε να είμαστε το νεκροταφείο της Ευρώπης αν και έπεσε πόρτα πρόσφατα διότι όλες οι εταιρίες στη Γερμανία τα δίνουν σε εξευτελιστικές τιμές σε μας ΑΛΛΑ κανείς δεν τσίμπησε
 
Αν όντως εξελίσσουν αυτοκίνητα υδρογόνου, το κάνουν καθαρά για να γλιτώσουν πρόστιμα. Δεν περιμένουν ότι θα τα πουλάνε κιόλας.

Αν χάνουν την αξία τους τα ηλεκτρικά, τι να πουν τα υδρογόνου; Τα Mirai αυτή τη στιγμή ούτε τζάμπα δεν πουλιούνται.

Για τα plug-in, τα είπαμε.. οι μελέτες δείχνουν ότι οι εκπομπές ρύπων τους τελικά είναι 3-4 φορές παραπάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις, γιατί δεν τα φορτίζουν συχνά.

Η ΕΕ δεν θα κάτσει με τα χέρια σταυρωμένα..
Πολύ σωστά , αλλά Mirai ρε Δημήτρη ? Θα έπαιρνες τώρα σοβαρά ?
 
Επέτρεψε μου να σε ενημερώσω ότι όλες οι εταιρίες εξελίσσουν αυτοκίνητα υδρογόνου.
Αυτό θα γίνει διότι έτσι είναι η συμφωνία ΕΕ κ κατασκευαστών under the table ;)
Ήδη τα ηλεκτρικά χάνουν πολύ από την αξία τους κ το ξέρουν όλοι γι αυτό και ΟΛΟΙ είναι επιφυλακτικοί αλλά δε σταματάνε να εξελίσσουν κινητήρες .Βάζουν κ μια μπαταριούλα ..πέφτει και καλά το CO2 μειώνεται ο μέσος όρος της εκάστοτε εταιρίας , μειώνουν τα πρόστιμα και πάει λέγοντας .
Και η Toyota που είναι πρωτοπόρος ότι ξεχάστε τα ηλεκτρικά αλλά ξέχασε ότι άλλος οδηγεί την κούρσα .
Εχουμε να δούμε πολλά ακόμα
Δεν είναι το θέμα αν εξελίσσουν αυτοκίνητα υδρογόνου, το θέμα είναι ποιος θα κάνει το δίκτυο. Προσωπικά δε πιστεύω ότι θα συμβεί ποτέ αυτό, θα το δούμε όμως στα επόμενα 15-20 χρόνια.
Και μετά είναι η απόδοση της αλυσίδας ΑΠΕ -> Υδρογόνο -> Διανομή -> Fuel Cell -> Κίνηση σε σχέση με το ΑΠΕ -> Μπαταρίες νατρίου -> Δίκτυο διανομής -> Μπαταρίες λιθίου -> Κίνηση. Το δεύτερο παίζει να είναι 300 με 400% πιο αποδοτικό - πέρα από το κόστος κατασκευής του δικτύου που είναι απείρως ακριβότερο για το υδρογόνο.
 
Πολύ σωστά , αλλά Mirai ρε Δημήτρη ? Θα έπαιρνες τώρα σοβαρά ?
Εγώ προσωπικά εννοείται πως όχι, αλλά το έφερα σαν παράδειγμα ως το μόνο αυτοκίνητο υδρογόνου παραγωγής, το οποίο έχει μεν πουλήσει κάποια κομμάτια, αλλά διαβάζω ότι σχεδόν όλοι όσοι τα αγόρασαν το έχουν μετανοιώσει.
 
Δεν είναι το θέμα αν εξελίσσουν αυτοκίνητα υδρογόνου, το θέμα είναι ποιος θα κάνει το δίκτυο. Προσωπικά δε πιστεύω ότι θα συμβεί ποτέ αυτό, θα το δούμε όμως στα επόμενα 15-20 χρόνια.
Και μετά είναι η απόδοση της αλυσίδας ΑΠΕ -> Υδρογόνο -> Διανομή -> Fuel Cell -> Κίνηση σε σχέση με το ΑΠΕ -> Μπαταρίες νατρίου -> Δίκτυο διανομής -> Μπαταρίες λιθίου -> Κίνηση. Το δεύτερο παίζει να είναι 300 με 400% πιο αποδοτικό - πέρα από το κόστος κατασκευής του δικτύου που είναι απείρως ακριβότερο για το υδρογόνο.
Μα θα το δούμε σε 10- 15 χρόνια σίγουρα.
Μέτρα σε πόσα έγινε η μετάβαση από κανονική σε αμόλυβδη ...Δεν προσαρμοστήκαν σιγά σιγά όλοι ?
 
Μα θα το δούμε σε 10- 15 χρόνια σίγουρα.
Μέτρα σε πόσα έγινε η μετάβαση από κανονική σε αμόλυβδη ...Δεν προσαρμοστήκαν σιγά σιγά όλοι ?
Καμία σχέση, οι απαιτήσεις που έχει το υδρογόνο για μεταφορά - αποθήκευση δεν έχουν σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα.

Με κόστος τα 40$ / KWh για τις μπαταρίες Νατρίου (Sodium-Ion Batteries), σε ένα PV plant των 500KW θα μπορείς να έχεις αποθήκευση του 1/3 της ημερήσιας παραγωγής για απόδοση στο δίκτυο σε ώρες μη ηλιοφάνειας (βράδυ πχ) με 40.000$, ποσό που θα το κάνεις απόσβεση από την υψηλότερη τιμή KWh το βράδυ σε λιγότερο από 2 χρόνια. Μόλις έρθει αυτή η στιγμή που δεν είναι μακριά, 4-5 χρόνια από σήμερα, οποιαδήποτε συζήτηση για την οικονομία του υδρογόνου θα τελειώσει.
 
το αυτοκινητο δεν ειναι ειδος πρωτης αναγκης

Για τους Αφρικανούς μπορεί να μην είναι, για τους Δυτικούς είναι. Όπως και να το δεις, ακόμα κι αν το δούμε υπό το πρίσμα μιας χώρας όπως η Ελλάδα που έχει αστείο δίκτυο ΜΜΜ και το αυτοκίνητο αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις είδος πρώτης ανάγκης και μοναδικός τρόπος μετακίνησης (χωρίς ταλαιπωρία). Εντελώς όμως.