Αυτοκινητιστικά νέα

Ξεχνάμε σε όλη αυτή την κουβέντα ότι η Tesla δεν είναι αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι την αντιλαμβάνονται και οι επενδυτές της. Με γνώμονα μόνο τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ή ακόμη και αν βάλουμε μέσα τις μπαταρίες λιθίου και τα φωτοβολταϊκά η αποτίμισή της ποτέ δεν θα ήταν στα επίπεδα που είναι.
Ακόμη και οριακά το να την θεωρήσεις μια ΑΙ εταιρία με στόχευση στην αυτόνομη οδήγηση θα κάνεις λάθος.

Ο ίδιος ο Μασκ έχει δηλώσει ότι η Tesla είναι μια εταιρία Ρομποτικής και Τεχνητής Νοημοσύνης. Μην ξεχνάμε ότι μάλλον το καλύτερο προϊόν της προς το μέλλον είναι το:
View attachment 247641

Ο Μασκ ότι και να του καταλογήσει κάποιος, μόνο χαζό δεν μπορεί να τον πει.
Επενδύει σε project που φαίνονται διαφορετικά, αλλά όλα διασυνδέονται και το ένα δίνει στο άλλο.
- Έχει αναπτύξει την SpaceX για να πάει στο διάστημα.
- Έχει αναπτύξει την Tesla για να μάθει τι απαιτείται για αυτόνομη κίνηση μηχανών ανάμεσα στους ανθρώπους ξεκινώντας από το πιο "απλό" την κίνηση των αυτοκινήτων.
- Έχει επεκτείνει την Tesla στην κατασκευή ανθρωποειδών ρομπότ.
- Είχε επενδύσει στην OpenAI γιατί ξέρει πως το ΑΙ θα είναι η βάση οποιασδήποτε μελλοντικής τεχνολογίας.
- Ίδρυσε την xAI όταν τα πράγματα με την OpenAI είδε ότι δεν πάνε όπως τα σχεδίαζε
- Αγόρασε το twitter για πολλούς λόγους. Το αρχικό που ακούστηκε ήταν για να μπορεί να ελέγχει την κοινή γνώμη. Το δεύτερο πιο μπανάλ και σε σχέση με το παρελθόν του (βλέπε paypal) ήταν να δημιουργήσει το X Money σε συνεργασία με τη VISA. Ήδη είδαμε πριν λίγες ημέρες ότι η πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα του Χ/Twitter βοήθησαν στην απίστευτα γρήγορη ανάπτυξη του Grok. Και φυσικά έχει πει ότι το Χ θέλει να γίνει η "εφαρμογή των πάντων" (the everything app) κάτι αντίστοιχο με το Κινέζικο wechat.
- Έχει αναπτύξει την Neuralink Corporation για να μπορέσει να συνδέσει τη μηχανή με τον άνθρωπο.

Δείτε όλα τα παραπάνω πως συνδέονται μεταξύ τους και πως το ένα χρειάζεται το άλλο. Πως χωρίς όλα αυτά δύσκολα θα γίνουμε διαπλανητικό είδος που τείνω να καταλήξω ότι είναι το endgame του.

Νομίζω ότι ένας από τους λόγους που έχει εμπλακεί με την πολιτική είναι για να έχει το πάνω χέρι στο να μην μπορεί κανένας να του ορθώσει κανονιστικά πλαίσια που θα καθυστερήσουν τα βήματα εμπρός που οραματίζεται. Και η εμπλοκή του επιταγχύνει όλα τα παραπάνω άρα δεν χάνει χρόνο με την πολιτική, ούτε νομίζω ότι είναι "το νέο του παιχνίδι". Νομίζω ότι την βλέπει σαν έναν επιταγχυντή για τον στόχο που έχει.
Υπάρχει βέβαια και το άλλο ενδεχόμενο: Να είναι ο μεγαλύτερος κομπιναδόρος της Ιστορίας. Ιδιοκτήτης
-Μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με μέτριες επιδόσεις και το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων (υπενθυμίζω τη συνέντευξη του CEO της Volkswagen, που επισήμανε ότι η εταιρεία του τον περασμένο χρόνο είχε καθαρά κέρδη 13 δισ Ευρώ και παρήγαγε 11 εκατομμύρια οχήματα κάθε είδους, σε αντίθεση με την Tesla που παρήγαγε 100.000 οχήματα και είχε κέρδη 200 εκ. ευρώ.)
-Μιας εταιρείας εκτοξεύσεων με τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις και μεγάλο ποσοστό ξένης τεχνογνωσίας.
-Του χειρότερου ΜΚΔ του πλανήτη
-Μιας εταιρείας που προσφέρει απλά φτηνό δορυφορικό Ίντερνετ.
-Μιας εταιρείας που υπόσχεται εγκεφαλικά εμφυτεύματα (εθελοντής κανείς;)

Πριν τις εκλογές ΟΛΕΣ οι εταιρείες του ήταν υπό διευρευνηση για απάτες από διάφορες ομοσπονδιακές αρχές. Μετά τις εκλογές οι υπεύθυνοι γι αυτές τις έρευνες απολύονται μαζικά, σε μερικές περιπτώσεις δε ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΞΗΓΑΓΑΝ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ.
Οπότε ας κρατάμε μικρό καλάθι...
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Υπάρχει βέβαια και το άλλο ενδεχόμενο: Να είναι ο μεγαλύτερος κομπιναδόρος της Ιστορίας. Ιδιοκτήτης
-Μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με μέτριες επιδόσεις και το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων (υπενθυμίζω τη συνέντευξη του CEO της Volkswagen, που επισήμανε ότι η εταιρεία του τον περασμένο χρόνο είχε καθαρά κέρδη 13 δισ Ευρώ και παρήγαγε 11 εκατομμύρια οχήματα κάθε είδους, σε αντίθεση με την Tesla που παρήγαγε 100.000 οχήματα και είχε κέρδη 200 εκ. ευρώ.)
-Μιας εταιρείας εκτοξεύσεων με τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις και μεγάλο ποσοστό ξένης τεχνογνωσίας.
-Του χειρότερου ΜΚΔ του πλανήτη
-Μιας εταιρείας που προσφέρει απλά φτηνό δορυφορικό Ίντερνετ.
-Μιας εταιρείας που υπόσχεται εγκεφαλικά εμφυτεύματα (εθελοντής κανείς;)

Πριν τις εκλογές ΟΛΕΣ οι εταιρείες του ήταν υπό διευρευνηση για απάτες από διάφορες ομοσπονδιακές αρχές. Μετά τις εκλογές οι υπεύθυνοι γι αυτές τις έρευνες απολύονται μαζικά, σε μερικές περιπτώσεις δε ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΞΗΓΑΓΑΝ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ.
Οπότε ας κρατάμε μικρό καλάθι...
Κι αυτή λογική εξήγηση. Μην ξεχνάμε την ίδια μέθοδο ακολούθησε ο πρόεδρος. Είναι δυνατόν να μην την ακολουθήσει και ο Μασκ; Τρελή ευκαιρία για "άφεση αμαρτιών" οποιουδήποτε είδους.
 
-Μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με μέτριες επιδόσεις και το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων (υπενθυμίζω τη συνέντευξη του CEO της Volkswagen, που επισήμανε ότι η εταιρεία του τον περασμένο χρόνο είχε καθαρά κέρδη 13 δισ Ευρώ και παρήγαγε 11 εκατομμύρια οχήματα κάθε είδους, σε αντίθεση με την Tesla που παρήγαγε 100.000 οχήματα και είχε κέρδη 200 εκ. ευρώ.)
Δεν αμφισβητώ τα στοιχεία σου - δε μπήκα στο κόπο να το ερευνήσω - αλλά αν έχει 13 δις κέρδη, γιατί όλοι λένε πως αντιμετωπίζει πρόβλημα βιωσιμότητας; Δηλαδή πόσο θέλουν να κερδίζουν αυτές οι εταιρείες για να είναι ευχαριστημένες; Που να είχε και ζημίες δηλαδή.
 
Δεν αμφισβητώ τα στοιχεία σου - δε μπήκα στο κόπο να το ερευνήσω - αλλά αν έχει 13 δις κέρδη, γιατί όλοι λένε πως αντιμετωπίζει πρόβλημα βιωσιμότητας; Δηλαδή πόσο θέλουν να κερδίζουν αυτές οι εταιρείες για να είναι ευχαριστημένες; Που να είχε και ζημίες δηλαδή.
Μια τυπική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ένα τυπικό προφίλ προϊόντων και οι καινοτομίες σε νέες κατευθύνσεις είναι σπάνιες. Οι μέτοχοι προφανώς θέλουν κέρδη. Ακόμη και σε μεγάλες βιομηχανικές εταιρίες που έχουν πολλά τμήματα/κλάδους κλπ (πχ. Mitsubishi / Toyota) σπάνια μένουν κάτω από την μεγάλη ομπρέλα καινούργια πράγματα. Οι δομές των δεινοσαύτων θα τα κατασπαράξουν και είναι ξεκάθαρο ότι οι δομές δεν βοηθούν την καινοτομία. Κλασσικό αποτέλεσμα αυτοί οι κολοσσοί να εξαγοράζουν startup για νέα πράγματα.
Η Tesla ξεκάθαρα στα μάτια των επενδυτών της ΔΕΝ είναι τέτοια εταιρία και τα αυτοκίνητα είναι μόνο ένα μέρος της δραστηριότητας. Για αυτό και η κρίση είναι διαφορετική. Ποια είναι η αξία του προγράμματος ανθρωποειδών ρομπότ; Αυτό αντικατοπτρίζει η μετοχή και όχι μερικά αυτοκίνητα.

Τέλος ξέχασα χθες να αναφέρω την Boring Company. Τέτοια τεχνογνωσία θα χρειαστεί στο διάστημα από πολλές πλευρές μελλοντικά και όχι μόνο για να πηγαίνουμε από τη μια άκρη του Las Vegas στην άλλη χωρίς κίνηση και χωρίς ζέστη.

Η άποψη του Κώστα ότι ο Μusk ασχολείται γιατί οι εταιρίες του ήταν υπό έλεγχο προφανώς έχει βάση. Μπορεί να είναι η άλλη όψη του νομίσματος από αυτό που είπα - δηλαδή ότι θέλει να μην έχουν κανονιστικά εμπόδια στην εξέλιξή τους οι εταιρίες του ή μπορεί να δουλεύουν μαζί, γλυτώνεις το ένα και κερδίζεις το άλλο.
Σε αυτό που νομίζω ότι συμφωνούν όλοι είναι ότι το έκανε όχι για τη δημοφιλία του ή κάτι αντίστοιχο αλλά με συγκεκριμένη στόχευση στην υλοποίηση του οράματός του.
 
Δεν αμφισβητώ τα στοιχεία σου - δε μπήκα στο κόπο να το ερευνήσω - αλλά αν έχει 13 δις κέρδη, γιατί όλοι λένε πως αντιμετωπίζει πρόβλημα βιωσιμότητας; Δηλαδή πόσο θέλουν να κερδίζουν αυτές οι εταιρείες για να είναι ευχαριστημένες; Που να είχε και ζημίες δηλαδή.
Οι "όλοι" είναι κατα κύριο λόγο ο Elon Musk. Η VW έχει όντως σοβαρό πρόβλημα με τα ηλεκτρικά ΙΧ της, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να το ξεπεράσει όπως έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.
 
Οι "όλοι" είναι κατα κύριο λόγο ο Elon Musk. Η VW έχει όντως σοβαρό πρόβλημα με τα ηλεκτρικά ΙΧ της, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να το ξεπεράσει όπως έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.
Μα πρόσφατα γίνονταν συζητήσεις επί συζητήσεων για το πόσα εργοστάσια πρέπει να κλείσουν στη Γερμανία και πόσοι πρέπει να απολυθούν. Αν όντως έχει τόσα δις κέρδη καλά κάνουν οι εργαζόμενοι και αρνούνται την οποιαδήποτε απόλυση.

Σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά της VW, είναι θεωρώ τα καλύτερα μετά τα Tesla. Σίγουρα πολύ καλύτερα και από τους Κορεάτες και από το Stellantis group. Το "πρόβλημα" είναι πως είναι ακόμα αρκετά ακριβά.
 
Μια τυπική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ένα τυπικό προφίλ προϊόντων και οι καινοτομίες σε νέες κατευθύνσεις είναι σπάνιες. Οι μέτοχοι προφανώς θέλουν κέρδη. Ακόμη και σε μεγάλες βιομηχανικές εταιρίες που έχουν πολλά τμήματα/κλάδους κλπ (πχ. Mitsubishi / Toyota) σπάνια μένουν κάτω από την μεγάλη ομπρέλα καινούργια πράγματα. Οι δομές των δεινοσαύτων θα τα κατασπαράξουν και είναι ξεκάθαρο ότι οι δομές δεν βοηθούν την καινοτομία. Κλασσικό αποτέλεσμα αυτοί οι κολοσσοί να εξαγοράζουν startup για νέα πράγματα.
Η Tesla ξεκάθαρα στα μάτια των επενδυτών της ΔΕΝ είναι τέτοια εταιρία και τα αυτοκίνητα είναι μόνο ένα μέρος της δραστηριότητας. Για αυτό και η κρίση είναι διαφορετική. Ποια είναι η αξία του προγράμματος ανθρωποειδών ρομπότ; Αυτό αντικατοπτρίζει η μετοχή και όχι μερικά αυτοκίνητα.

Τέλος ξέχασα χθες να αναφέρω την Boring Company. Τέτοια τεχνογνωσία θα χρειαστεί στο διάστημα από πολλές πλευρές μελλοντικά και όχι μόνο για να πηγαίνουμε από τη μια άκρη του Las Vegas στην άλλη χωρίς κίνηση και χωρίς ζέστη.

Η άποψη του Κώστα ότι ο Μusk ασχολείται γιατί οι εταιρίες του ήταν υπό έλεγχο προφανώς έχει βάση. Μπορεί να είναι η άλλη όψη του νομίσματος από αυτό που είπα - δηλαδή ότι θέλει να μην έχουν κανονιστικά εμπόδια στην εξέλιξή τους οι εταιρίες του ή μπορεί να δουλεύουν μαζί, γλυτώνεις το ένα και κερδίζεις το άλλο.
Σε αυτό που νομίζω ότι συμφωνούν όλοι είναι ότι το έκανε όχι για τη δημοφιλία του ή κάτι αντίστοιχο αλλά με συγκεκριμένη στόχευση στην υλοποίηση του οράματός του.
Αυτό είναι το προφίλ που βγάζει ο Μάσκα προς τα έξω. Εν τω μεταξύ, τι έχει υλοποιήσει από όλα τα μεγαλεπήβολα σχέδια του; Που είναι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό; Που είναι τα ρομπότ; Που είναι τα εμφυτεύματα;
 
Μα πρόσφατα γίνονταν συζητήσεις επί συζητήσεων για το πόσα εργοστάσια πρέπει να κλείσουν στη Γερμανία και πόσοι πρέπει να απολυθούν. Αν όντως έχει τόσα δις κέρδη καλά κάνουν οι εργαζόμενοι και αρνούνται την οποιαδήποτε απόλυση.

Σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά της VW, είναι θεωρώ τα καλύτερα μετά τα Tesla. Σίγουρα πολύ καλύτερα και από τους Κορεάτες και από το Stellantis group. Το "πρόβλημα" είναι πως είναι ακόμα αρκετά ακριβά.
Εν τω μεταξύ η "κακή" VW κάνει συζητήσεις επί συζητήσεων με τους καλοπληρωμένους εργαζόμενούς της για μερικές εκατοντάδες απολύσεις/πρόωρες συνταξιοδοτήσεις-άλλοι, όνομα και μη χωριό, απλά διώχνουν κόσμο, μαζικά και δεν ανοίγει μύτη.
 
Υπάρχει βέβαια και το άλλο ενδεχόμενο: Να είναι ο μεγαλύτερος κομπιναδόρος της Ιστορίας. Ιδιοκτήτης
-Μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με μέτριες επιδόσεις και το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων (υπενθυμίζω τη συνέντευξη του CEO της Volkswagen, που επισήμανε ότι η εταιρεία του τον περασμένο χρόνο είχε καθαρά κέρδη 13 δισ Ευρώ και παρήγαγε 11 εκατομμύρια οχήματα κάθε είδους, σε αντίθεση με την Tesla που παρήγαγε 100.000 οχήματα και είχε κέρδη 200 εκ. ευρώ.)
τα νουμερα σου ειναι ΤΕΛΕΙΩΣ λαθος
1.80 εκατομμυρια τεσλα το 2023
1.77 το 2024


τσεκαρε τις πηγες σου. 103.000 κομματια πουλησαν το 2017. Απο τοτε ειναι η συνεντευξη στην οποια αναφερεσαι;
 
τα νουμερα σου ειναι ΤΕΛΕΙΩΣ λαθος
1.80 εκατομμυρια τεσλα το 2023
1.77 το 2024


τσεκαρε τις πηγες σου. 103.000 κομματια πουλησαν το 2017. Απο τοτε ειναι η συνεντευξη στην οποια αναφερεσαι;
όχι, αλλά μάλλον το θυμάμαι εγώ λάθος. Αλλά τα κέρδη τηςTesla για το 2024 είναι όντως γύρω στα 200 εκατομμύρια, αυτό το τσέκαρα.
 
όχι, αλλά μάλλον το θυμάμαι εγώ λάθος. Αλλά τα κέρδη τηςTesla για το 2024 είναι όντως γύρω στα 200 εκατομμύρια, αυτό το τσέκαρα.
μηπως να το ξανατσεκαρεις;


8.4 δις net income βλεπω εγω για το 2024
 
μηπως να το ξανατσεκαρεις;


8.4 δις net income βλεπω εγω για το 2024
Net income δεν είναι καθαρά κέρδη. Αναλόγως την ημερομηνία της είδησης τα καθαρά κέρδη ποικίλουν, κάποιοι τα ανεβάζουν στα 2 δις δολλάρια. Και πάλι, είναι πολυ λιγότερα απο της Vokswagen, που έχει μια πολυ μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων.
 
H Tesla αυτή τη στιγμή έχει κυριολεκτικά διπλάσιο περιθώριο καθαρού κέρδους από την Audi.

Και αυτό που σε κάνει επιτυχημένο και βιώσιμο είναι το περιθώριο κέρδους, όχι τα απόλυτα νούμερα.
 
  • Like
Reactions: songless_bird
Οι "όλοι" είναι κατα κύριο λόγο ο Elon Musk. Η VW έχει όντως σοβαρό πρόβλημα με τα ηλεκτρικά ΙΧ της, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να το ξεπεράσει όπως έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.

Η VW έχασε την Κινεζική αγορά.

Κυρίως αυτό είναι το πρόβλημά της.

Και δεν μπορεί να λυθεί.
 
Net income δεν είναι καθαρά κέρδη. Αναλόγως την ημερομηνία της είδησης τα καθαρά κέρδη ποικίλουν, κάποιοι τα ανεβάζουν στα 2 δις δολλάρια. Και πάλι, είναι πολυ λιγότερα απο της Vokswagen, που έχει μια πολυ μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων.
net income ειναι τα καθαρα κερδη εχοντας αφαιρεσει φορους και εξοδα.
Revenue = gross income = το εισοδημα (τζιρος)
 
Απλώς σύμφωνα με το άρθρο του theverge, στο net income περιλαμβάνονται και 3 δις περίπου από πωλήσεις δικαιωμάτων εκπομπών CO2 που πουλάει η Tesla σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
 
η εταιρεία μας έχει με leasing το Taican full electric και στο ταξιδι που καναμε Αθηνα Βολο Αθηνα μου αφαιρεσε παντελως ολους τους φοβους για αγορα ηλεκτρικου σε σχεση με το προηγουμενο Jaguar που τελικα αποδειχθηκε τρομερα προβληματικο
μικρη αποκλιση των χιλομετρων κατασκευαστη με την πραγματικη χρηση με 140 και 150 χλμ με κλιματσιμο (ζεστο) και αναβαση Πηλιου
10% στο 100% σε 300αρι μεσα σε 20 λεπτα
καλα για ανεση εργονομια interface κλπ κλπ κορυφη
προγραμματα εξοικονομησεως εξαιρετικα

και το αστειο της υποθεσεως κουμπι να κανει τον θορυβο της Carrera 4
 
Αυτό είναι το προφίλ που βγάζει ο Μάσκα προς τα έξω. Εν τω μεταξύ, τι έχει υλοποιήσει από όλα τα μεγαλεπήβολα σχέδια του; Που είναι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό; Που είναι τα ρομπότ; Που είναι τα εμφυτεύματα;
Προφανώς δεν είναι εκτενώς εμπορικά διαθέσιμα.
- Η αυτόνομη οδήγηση έχει θέματα και απέδειξε ότι το παλιό σκεπτικό για μηχανική εκμάθηση δεν λειτούργησε. Θεωρητικά το Grok από την xAI θα χρησιμοποιηθεί για αυτό το σκοπό. Προς το παρόν απλά τα αυτοκίνητα φεύγουν από τη γραμμή παραγωγής και πάνε στις αποβάθρες μόνα τους.
Το κάνει και η BMW και άλλοι
- Που είναι τα ρομπότ;
"Will we succeed in building 10,000 exactly by the end of December this year? Probably not, but will we succeed in making several thousand? Yes, I think we will,"
Μια χαρά τον βλέπω σε αυτό το μέτωπο.
- Που είναι τα εμφυτεύματα
Εδώ νομίζω ότι είναι μη ρεαλιστικό να πιστεύαμε ότι οποιοσδήποτε θα είχε ήδη εμπορικό Brain–computer interface.
Έχουν ήδη 3 άνθρωπο και στοχεύουν σε πάνω από 20 φέτος

Πάντως το τι έχει υλοποιήσει ήδη δεν είναι ούτε μικρό ούτε λίγο. Κάθε φορά που βλέπω διαστημόπλοιο να προσγειώνεται μου σηκώνεται η τρίχα.

Δεν είμαι Musk fanboy, δεν έχω ούτε Tesla, δεν έχω Tesla Wall. Όμως είναι απίστευτο το τι έχει καταφέρει χειροπιαστά όχι στα χαρτιά...