Υπάρχει βέβαια και το άλλο ενδεχόμενο: Να είναι ο μεγαλύτερος κομπιναδόρος της Ιστορίας. ΙδιοκτήτηςΞεχνάμε σε όλη αυτή την κουβέντα ότι η Tesla δεν είναι αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι την αντιλαμβάνονται και οι επενδυτές της. Με γνώμονα μόνο τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ή ακόμη και αν βάλουμε μέσα τις μπαταρίες λιθίου και τα φωτοβολταϊκά η αποτίμισή της ποτέ δεν θα ήταν στα επίπεδα που είναι.
Ακόμη και οριακά το να την θεωρήσεις μια ΑΙ εταιρία με στόχευση στην αυτόνομη οδήγηση θα κάνεις λάθος.
Ο ίδιος ο Μασκ έχει δηλώσει ότι η Tesla είναι μια εταιρία Ρομποτικής και Τεχνητής Νοημοσύνης. Μην ξεχνάμε ότι μάλλον το καλύτερο προϊόν της προς το μέλλον είναι το:
View attachment 247641
Ο Μασκ ότι και να του καταλογήσει κάποιος, μόνο χαζό δεν μπορεί να τον πει.
Επενδύει σε project που φαίνονται διαφορετικά, αλλά όλα διασυνδέονται και το ένα δίνει στο άλλο.
- Έχει αναπτύξει την SpaceX για να πάει στο διάστημα.
- Έχει αναπτύξει την Tesla για να μάθει τι απαιτείται για αυτόνομη κίνηση μηχανών ανάμεσα στους ανθρώπους ξεκινώντας από το πιο "απλό" την κίνηση των αυτοκινήτων.
- Έχει επεκτείνει την Tesla στην κατασκευή ανθρωποειδών ρομπότ.
- Είχε επενδύσει στην OpenAI γιατί ξέρει πως το ΑΙ θα είναι η βάση οποιασδήποτε μελλοντικής τεχνολογίας.
- Ίδρυσε την xAI όταν τα πράγματα με την OpenAI είδε ότι δεν πάνε όπως τα σχεδίαζε
- Αγόρασε το twitter για πολλούς λόγους. Το αρχικό που ακούστηκε ήταν για να μπορεί να ελέγχει την κοινή γνώμη. Το δεύτερο πιο μπανάλ και σε σχέση με το παρελθόν του (βλέπε paypal) ήταν να δημιουργήσει το X Money σε συνεργασία με τη VISA. Ήδη είδαμε πριν λίγες ημέρες ότι η πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα του Χ/Twitter βοήθησαν στην απίστευτα γρήγορη ανάπτυξη του Grok. Και φυσικά έχει πει ότι το Χ θέλει να γίνει η "εφαρμογή των πάντων" (the everything app) κάτι αντίστοιχο με το Κινέζικο wechat.
- Έχει αναπτύξει την Neuralink Corporation για να μπορέσει να συνδέσει τη μηχανή με τον άνθρωπο.
Δείτε όλα τα παραπάνω πως συνδέονται μεταξύ τους και πως το ένα χρειάζεται το άλλο. Πως χωρίς όλα αυτά δύσκολα θα γίνουμε διαπλανητικό είδος που τείνω να καταλήξω ότι είναι το endgame του.
Νομίζω ότι ένας από τους λόγους που έχει εμπλακεί με την πολιτική είναι για να έχει το πάνω χέρι στο να μην μπορεί κανένας να του ορθώσει κανονιστικά πλαίσια που θα καθυστερήσουν τα βήματα εμπρός που οραματίζεται. Και η εμπλοκή του επιταγχύνει όλα τα παραπάνω άρα δεν χάνει χρόνο με την πολιτική, ούτε νομίζω ότι είναι "το νέο του παιχνίδι". Νομίζω ότι την βλέπει σαν έναν επιταγχυντή για τον στόχο που έχει.
Κι αυτή λογική εξήγηση. Μην ξεχνάμε την ίδια μέθοδο ακολούθησε ο πρόεδρος. Είναι δυνατόν να μην την ακολουθήσει και ο Μασκ; Τρελή ευκαιρία για "άφεση αμαρτιών" οποιουδήποτε είδους.Υπάρχει βέβαια και το άλλο ενδεχόμενο: Να είναι ο μεγαλύτερος κομπιναδόρος της Ιστορίας. Ιδιοκτήτης
-Μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με μέτριες επιδόσεις και το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων (υπενθυμίζω τη συνέντευξη του CEO της Volkswagen, που επισήμανε ότι η εταιρεία του τον περασμένο χρόνο είχε καθαρά κέρδη 13 δισ Ευρώ και παρήγαγε 11 εκατομμύρια οχήματα κάθε είδους, σε αντίθεση με την Tesla που παρήγαγε 100.000 οχήματα και είχε κέρδη 200 εκ. ευρώ.)
-Μιας εταιρείας εκτοξεύσεων με τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις και μεγάλο ποσοστό ξένης τεχνογνωσίας.
-Του χειρότερου ΜΚΔ του πλανήτη
-Μιας εταιρείας που προσφέρει απλά φτηνό δορυφορικό Ίντερνετ.
-Μιας εταιρείας που υπόσχεται εγκεφαλικά εμφυτεύματα (εθελοντής κανείς
Πριν τις εκλογές ΟΛΕΣ οι εταιρείες του ήταν υπό διευρευνηση για απάτες από διάφορες ομοσπονδιακές αρχές. Μετά τις εκλογές οι υπεύθυνοι γι αυτές τις έρευνες απολύονται μαζικά, σε μερικές περιπτώσεις δε ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΞΗΓΑΓΑΝ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ.
Οπότε ας κρατάμε μικρό καλάθι...
Δεν αμφισβητώ τα στοιχεία σου - δε μπήκα στο κόπο να το ερευνήσω - αλλά αν έχει 13 δις κέρδη, γιατί όλοι λένε πως αντιμετωπίζει πρόβλημα βιωσιμότητας; Δηλαδή πόσο θέλουν να κερδίζουν αυτές οι εταιρείες για να είναι ευχαριστημένες; Που να είχε και ζημίες δηλαδή.-Μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με μέτριες επιδόσεις και το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων (υπενθυμίζω τη συνέντευξη του CEO της Volkswagen, που επισήμανε ότι η εταιρεία του τον περασμένο χρόνο είχε καθαρά κέρδη 13 δισ Ευρώ και παρήγαγε 11 εκατομμύρια οχήματα κάθε είδους, σε αντίθεση με την Tesla που παρήγαγε 100.000 οχήματα και είχε κέρδη 200 εκ. ευρώ.)
Μια τυπική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ένα τυπικό προφίλ προϊόντων και οι καινοτομίες σε νέες κατευθύνσεις είναι σπάνιες. Οι μέτοχοι προφανώς θέλουν κέρδη. Ακόμη και σε μεγάλες βιομηχανικές εταιρίες που έχουν πολλά τμήματα/κλάδους κλπ (πχ. Mitsubishi / Toyota) σπάνια μένουν κάτω από την μεγάλη ομπρέλα καινούργια πράγματα. Οι δομές των δεινοσαύτων θα τα κατασπαράξουν και είναι ξεκάθαρο ότι οι δομές δεν βοηθούν την καινοτομία. Κλασσικό αποτέλεσμα αυτοί οι κολοσσοί να εξαγοράζουν startup για νέα πράγματα.Δεν αμφισβητώ τα στοιχεία σου - δε μπήκα στο κόπο να το ερευνήσω - αλλά αν έχει 13 δις κέρδη, γιατί όλοι λένε πως αντιμετωπίζει πρόβλημα βιωσιμότητας; Δηλαδή πόσο θέλουν να κερδίζουν αυτές οι εταιρείες για να είναι ευχαριστημένες; Που να είχε και ζημίες δηλαδή.
Οι "όλοι" είναι κατα κύριο λόγο ο Elon Musk. Η VW έχει όντως σοβαρό πρόβλημα με τα ηλεκτρικά ΙΧ της, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να το ξεπεράσει όπως έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.Δεν αμφισβητώ τα στοιχεία σου - δε μπήκα στο κόπο να το ερευνήσω - αλλά αν έχει 13 δις κέρδη, γιατί όλοι λένε πως αντιμετωπίζει πρόβλημα βιωσιμότητας; Δηλαδή πόσο θέλουν να κερδίζουν αυτές οι εταιρείες για να είναι ευχαριστημένες; Που να είχε και ζημίες δηλαδή.
Μα πρόσφατα γίνονταν συζητήσεις επί συζητήσεων για το πόσα εργοστάσια πρέπει να κλείσουν στη Γερμανία και πόσοι πρέπει να απολυθούν. Αν όντως έχει τόσα δις κέρδη καλά κάνουν οι εργαζόμενοι και αρνούνται την οποιαδήποτε απόλυση.Οι "όλοι" είναι κατα κύριο λόγο ο Elon Musk. Η VW έχει όντως σοβαρό πρόβλημα με τα ηλεκτρικά ΙΧ της, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να το ξεπεράσει όπως έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.
Αυτό είναι το προφίλ που βγάζει ο Μάσκα προς τα έξω. Εν τω μεταξύ, τι έχει υλοποιήσει από όλα τα μεγαλεπήβολα σχέδια του; Που είναι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό; Που είναι τα ρομπότ; Που είναι τα εμφυτεύματα;Μια τυπική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ένα τυπικό προφίλ προϊόντων και οι καινοτομίες σε νέες κατευθύνσεις είναι σπάνιες. Οι μέτοχοι προφανώς θέλουν κέρδη. Ακόμη και σε μεγάλες βιομηχανικές εταιρίες που έχουν πολλά τμήματα/κλάδους κλπ (πχ. Mitsubishi / Toyota) σπάνια μένουν κάτω από την μεγάλη ομπρέλα καινούργια πράγματα. Οι δομές των δεινοσαύτων θα τα κατασπαράξουν και είναι ξεκάθαρο ότι οι δομές δεν βοηθούν την καινοτομία. Κλασσικό αποτέλεσμα αυτοί οι κολοσσοί να εξαγοράζουν startup για νέα πράγματα.
Η Tesla ξεκάθαρα στα μάτια των επενδυτών της ΔΕΝ είναι τέτοια εταιρία και τα αυτοκίνητα είναι μόνο ένα μέρος της δραστηριότητας. Για αυτό και η κρίση είναι διαφορετική. Ποια είναι η αξία του προγράμματος ανθρωποειδών ρομπότ; Αυτό αντικατοπτρίζει η μετοχή και όχι μερικά αυτοκίνητα.
Τέλος ξέχασα χθες να αναφέρω την Boring Company. Τέτοια τεχνογνωσία θα χρειαστεί στο διάστημα από πολλές πλευρές μελλοντικά και όχι μόνο για να πηγαίνουμε από τη μια άκρη του Las Vegas στην άλλη χωρίς κίνηση και χωρίς ζέστη.
Η άποψη του Κώστα ότι ο Μusk ασχολείται γιατί οι εταιρίες του ήταν υπό έλεγχο προφανώς έχει βάση. Μπορεί να είναι η άλλη όψη του νομίσματος από αυτό που είπα - δηλαδή ότι θέλει να μην έχουν κανονιστικά εμπόδια στην εξέλιξή τους οι εταιρίες του ή μπορεί να δουλεύουν μαζί, γλυτώνεις το ένα και κερδίζεις το άλλο.
Σε αυτό που νομίζω ότι συμφωνούν όλοι είναι ότι το έκανε όχι για τη δημοφιλία του ή κάτι αντίστοιχο αλλά με συγκεκριμένη στόχευση στην υλοποίηση του οράματός του.
Εν τω μεταξύ η "κακή" VW κάνει συζητήσεις επί συζητήσεων με τους καλοπληρωμένους εργαζόμενούς της για μερικές εκατοντάδες απολύσεις/πρόωρες συνταξιοδοτήσεις-άλλοι, όνομα και μη χωριό, απλά διώχνουν κόσμο, μαζικά και δεν ανοίγει μύτη.Μα πρόσφατα γίνονταν συζητήσεις επί συζητήσεων για το πόσα εργοστάσια πρέπει να κλείσουν στη Γερμανία και πόσοι πρέπει να απολυθούν. Αν όντως έχει τόσα δις κέρδη καλά κάνουν οι εργαζόμενοι και αρνούνται την οποιαδήποτε απόλυση.
Σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά της VW, είναι θεωρώ τα καλύτερα μετά τα Tesla. Σίγουρα πολύ καλύτερα και από τους Κορεάτες και από το Stellantis group. Το "πρόβλημα" είναι πως είναι ακόμα αρκετά ακριβά.
τα νουμερα σου ειναι ΤΕΛΕΙΩΣ λαθοςΥπάρχει βέβαια και το άλλο ενδεχόμενο: Να είναι ο μεγαλύτερος κομπιναδόρος της Ιστορίας. Ιδιοκτήτης
-Μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με μέτριες επιδόσεις και το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων (υπενθυμίζω τη συνέντευξη του CEO της Volkswagen, που επισήμανε ότι η εταιρεία του τον περασμένο χρόνο είχε καθαρά κέρδη 13 δισ Ευρώ και παρήγαγε 11 εκατομμύρια οχήματα κάθε είδους, σε αντίθεση με την Tesla που παρήγαγε 100.000 οχήματα και είχε κέρδη 200 εκ. ευρώ.)
όχι, αλλά μάλλον το θυμάμαι εγώ λάθος. Αλλά τα κέρδη τηςTesla για το 2024 είναι όντως γύρω στα 200 εκατομμύρια, αυτό το τσέκαρα.τα νουμερα σου ειναι ΤΕΛΕΙΩΣ λαθος
1.80 εκατομμυρια τεσλα το 2023
1.77 το 2024
![]()
Tesla Sales, Revenue & Production Statistics (Q1 Update, Apr 2025)
Tesla's sales fell in 2025, with 1.77M produced, 1.79M sold. 60K+ Superchargers active. Model Y remains the world’s best-selling EV.tridenstechnology.com
τσεκαρε τις πηγες σου. 103.000 κομματια πουλησαν το 2017. Απο τοτε ειναι η συνεντευξη στην οποια αναφερεσαι;
μηπως να το ξανατσεκαρεις;όχι, αλλά μάλλον το θυμάμαι εγώ λάθος. Αλλά τα κέρδη τηςTesla για το 2024 είναι όντως γύρω στα 200 εκατομμύρια, αυτό το τσέκαρα.
Net income δεν είναι καθαρά κέρδη. Αναλόγως την ημερομηνία της είδησης τα καθαρά κέρδη ποικίλουν, κάποιοι τα ανεβάζουν στα 2 δις δολλάρια. Και πάλι, είναι πολυ λιγότερα απο της Vokswagen, που έχει μια πολυ μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων.μηπως να το ξανατσεκαρεις;
![]()
Tesla Stock Rises After Soft Earnings As Musk Predicts It Will Be World's Biggest Company
Tesla stock's rally "bore no relation whatsoever" to the company's earnings results, according to JPMorgan.www.forbes.com
8.4 δις net income βλεπω εγω για το 2024
Οι "όλοι" είναι κατα κύριο λόγο ο Elon Musk. Η VW έχει όντως σοβαρό πρόβλημα με τα ηλεκτρικά ΙΧ της, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να το ξεπεράσει όπως έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.
net income ειναι τα καθαρα κερδη εχοντας αφαιρεσει φορους και εξοδα.Net income δεν είναι καθαρά κέρδη. Αναλόγως την ημερομηνία της είδησης τα καθαρά κέρδη ποικίλουν, κάποιοι τα ανεβάζουν στα 2 δις δολλάρια. Και πάλι, είναι πολυ λιγότερα απο της Vokswagen, που έχει μια πολυ μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων.
Προφανώς δεν είναι εκτενώς εμπορικά διαθέσιμα.Αυτό είναι το προφίλ που βγάζει ο Μάσκα προς τα έξω. Εν τω μεταξύ, τι έχει υλοποιήσει από όλα τα μεγαλεπήβολα σχέδια του; Που είναι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό; Που είναι τα ρομπότ; Που είναι τα εμφυτεύματα;
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.