Αυτοκινητιστικά νέα

Και για να μην ξεχνιόμαστε είναι ο μόνος που κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο που ζωγραφισαμε όλοι μας όταν ζωγραφισαμε για πρώτη φορά... Οφ τοπική εντς χιαρ...

Same Sh1t... Different Day
 
  • Haha
Reactions: Maestro
Προφανώς δεν είναι εκτενώς εμπορικά διαθέσιμα.
- Η αυτόνομη οδήγηση έχει θέματα και απέδειξε ότι το παλιό σκεπτικό για μηχανική εκμάθηση δεν λειτούργησε. Θεωρητικά το Grok από την xAI θα χρησιμοποιηθεί για αυτό το σκοπό. Προς το παρόν απλά τα αυτοκίνητα φεύγουν από τη γραμμή παραγωγής και πάνε στις αποβάθρες μόνα τους.
Το κάνει και η BMW και άλλοι
- Που είναι τα ρομπότ;
"Will we succeed in building 10,000 exactly by the end of December this year? Probably not, but will we succeed in making several thousand? Yes, I think we will,"
Μια χαρά τον βλέπω σε αυτό το μέτωπο.
- Που είναι τα εμφυτεύματα
Εδώ νομίζω ότι είναι μη ρεαλιστικό να πιστεύαμε ότι οποιοσδήποτε θα είχε ήδη εμπορικό Brain–computer interface.
Έχουν ήδη 3 άνθρωπο και στοχεύουν σε πάνω από 20 φέτος

Πάντως το τι έχει υλοποιήσει ήδη δεν είναι ούτε μικρό ούτε λίγο. Κάθε φορά που βλέπω διαστημόπλοιο να προσγειώνεται μου σηκώνεται η τρίχα.

Δεν είμαι Musk fanboy, δεν έχω ούτε Tesla, δεν έχω Tesla Wall. Όμως είναι απίστευτο το τι έχει καταφέρει χειροπιαστά όχι στα χαρτιά...

Mετά από κοντά 13 χρόνια στις ΗΠΑ στην έρευνα σε υψηλό επίπεδο, σε projects τόσο ομοσπονδιακά όσο και με την (κορυφαία στο χώρο μου) βιομηχανία, έχω φτάσει στο συμπέρασμα ότι οι καινοτομίες που βλέπεις στη βιομηχανία είναι κατά κανόνα αστείες σε σχέση με το τι συμβαίνει στους συγκεκριμένους τομείς στην έρευνα. Όχι επειδή δε μπορούν, αλλά κυρίως επειδή δε θέλουν, οι εταιρίες ασχολούνται με πολύ πιο πεζά πράγματα από την ανάπτυξη της επιστήμης/τεχνολογίας, τους ενδιαφέρει το τι θα προσθέσουν στη γκάμα τους μέσα στα επόμενα 5-10 χρόνια.

Με άλλα λόγια, καλά αυτά που κάνει ο Ελον, και να πω την αμαρτία μου, πριν αρχίσει να σιγοντάρει φασίστες και νεοναζί τον συμπαθούσα κι εγώ (γιατί αυτονόητα προτιμώ έναν Κροίσο που χαλάει τα λεφτά του στο engineering σε σχέση με έναν άλλον που απλά τα τρώει σε κόκα), αλλά αυτά τα οποία σκοτώνει με τις πολιτικές της κατάργησης των ομοσπονδιακών προγραμμάτων έρευνας που εισηγήθηκε την προηγούμενη βδομάδα είναι αιώνες μπροστά από αυτά που κάνουν οι εταιρίες του.
 
Δεν εχει καμια σχεση η "καινοτομια" που επιτυγχανεται στον προστατευμενο χωρο του ερευνητικου εργαστηριου με αυτη που θα εφαρμοστει στην πραξη (αν εφαρμοστει) σε πραγματικο περιβαλλον. Απεχει πολυ το ενα απο το αλλο.
 
Δεν εχει καμια σχεση η "καινοτομια" που επιτυγχανεται στον προστατευμενο χωρο του ερευνητικου εργαστηριου με αυτη που θα εφαρμοστει στην πραξη (αν εφαρμοστει) σε πραγματικο περιβαλλον. Απεχει πολυ το ενα απο το αλλο.
Εννοείται πως δεν έχουν σχέση. Χωρίς την καινοτομία που γεννιέται στα εργαστήρια, τα άλογα που μετράμε στα αυτοκίνητα σήμερα θα είχαν ακόμα σφυγμό.

Η βιομηχανική έρευνα δεν γεννάει καινοτομία, απλά παίρνει έτοιμη την καινοτομία των επιστημόνων (από πανεπιστήμια ή ερευνητικά κέντρα), την περιορίζει στο σημείο που χρειάζεται η εταιρία, λύνει κάποια μικρά πρακτικά προβλήματα, και «καινοτομεί» στο επίπεδο της αγοράς, προσφέροντας κάθε φορά κάτι που είναι ελάχιστα καλύτερο από το τρέχον προϊόν της γκάμας της.
 
Δεν εχει καμια σχεση η "καινοτομια" που επιτυγχανεται στον προστατευμενο χωρο του ερευνητικου εργαστηριου με αυτη που θα εφαρμοστει στην πραξη (αν εφαρμοστει) σε πραγματικο περιβαλλον. Απεχει πολυ το ενα απο το αλλο.

Διαβάζω αυτές τις μέρες αυτό, και τείνω να πιστέψω ότι καλά που υπάρχουν τα εργαστήρια στις βιομηχανίες...
A3AE51CB314652AA86CDC5C97A4E11B3.jpg
 
Διαβάζω αυτές τις μέρες αυτό, και τείνω να πιστέψω ότι καλά που υπάρχουν τα εργαστήρια στις βιομηχανίες...
A3AE51CB314652AA86CDC5C97A4E11B3.jpg
Δεν έχω διαβάσει το συγκεκριμένο βιβλίο αλλά σίγουρα θα μπει στη λίστα μου.

Πρέπει να διαχωρίσουμε πλήρως την πανεπιστημιακή έρευνα από την βιομηχανική έρευνα, είναι φρούτα και τα δύο αλλά τελείως διαφορετικά.

Στο πανεπιστήμιο συνήθως παίζεις με χαμηλά TRL και προσπαθείς να αποδείξεις ότι κάτι δουλεύει στο χώρο του εργαστηρίου σου άντε και σε κάποιο demo site που σχεδόν πάντα είναι πολύ πιο ελεγχόμενο από πλήρως πραγματικές συνθήκες. Αν δουλέψει ακόμη και μερικούς μήνες για λύση που όταν και αν πάει στην αγορά θα είναι για δεκαετίες δεν σε νοιάζει καθόλου. Έκανες το βήμα σου, έβαλες το λιθαράκι σου.
Επίσης στο πανεπιστήμιο όταν παίρνεις χορηγίες για έρευνα από ανταγωνιστικά προγράμματα έχεις την πολυτέλεια να πάρεις και ρίσκα που δεν θα σου βγουν ή να κάνεις "πατέντες" για να διερευνήσεις περισσότερες λύσεις με μικρότερο budget. Έχει πολύ ενδιαφέρον να ζήσεις πως δουλεύουν ερευνητικές ομάδες πανεπιστημίων ή ερευνητικών κέντρων που κάνουν ταυτόχρονα έρευνα που χρηματοδοτείται από χορηγίες και πληρωμένη βιομηχανική έρευνα από τον ιδιωτικό τομέα. Αλλάζουν σχεδόν τα πάντα. Γνώμη μου είναι ότι χρειάζονται και απαιτούνται και τα δύο.

Τώρα εικάζω ότι το συγκεκριμένο βιβλίο θα μιλάει και για "πειραγμένα" πειράματα για να βγάλουν τα αποτελέσματα που θέλουν το οποίο προφανώς είναι απάτη και όχι κακή επιστημονική πρακτική.
 
Γι' αυτό ακριβώς μιλάει, με έμφαση στη βιοχημεία και ιατρική που η κατάσταση -λένε- είναι τραγική.
 

Τίτλοι τέλους για το Ford Focus! Σταματά η παραγωγή του.


Η παραγωγή του Focus στο εργοστάσιο του Saarlouis της Γερμανίας θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2025.
Δυστυχώς, δεν προβλέπεται να υπάρξει «αντικαταστάτης».

Ασφαλώς, από τη στιγμή που απομένουν αρκετοί μήνες παραγωγής, οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να παραγγείλουν το
Focus της αρεσκείας τους σε οποιαδήποτε διαμόρφωση θέλουν. Ωστόσο, από το Νοέμβριο και μετά, θα πρέπει να περιοριστούν
στο απόθεμα που θα έχει απομείνει στις διάφορες αντιπροσωπείες, από τη στιγμή που δε θα παράγονται νέα αντίγραφα.


ford-focus3_77761_450826_type15035.jpg
 
  • Wow
Reactions: vlad66
Σε όσους μη σχετικούς με αυτοκίνηση έλεγα όταν έψαχνα αυτοκίνητο ότι αν δεν είχα περιορισμούς θα αγόραζα Alfa Giulia γέλαγαν και με έλεγαν παππού που ήθελα αυτοκίνητο με κώλο.
Φυσικά όταν πήρα SUV όλοι το θεώρησαν το πιο λογικό πράγμα στον κόσμο.
 
  • Sad
Reactions: donk
Πάντως οι παιδικές ασθένειες των ηλεκτρικών και υβριδικών συνεχίζουν.
Η Samsung έδωσε ένα σκασμό πιθανά προβληματικών μπαταριών στην Jeep (οκ ευρύτερα Stellantis), Ford και AUDI. Από ότι φαίνεται απλά θα αλλάξει το λογισμικό που ελέγχει την μπαταρία για να προειδοποιεί πολύ πριν υπάρχει κάποιος κίνδυνος πυρκαγιάς. Όπου υπάρχει ζήτημα και το μετράει το νέο λογισμικό θα αλλάζουν δωρεάν μπαταρία.

Βέβαια υπάρχει και το ανάποδο. Η Hyundai ανακαλεί επίσης πολλά μοντέλα για αλλαγή μπαταρίας με την LG να ρίχνει την ευθύνη στην ίδια την Hyundai γιατί δεν ενσωμάτωσε στο λογισμικό φόρτισης τις παραμέτρους που έπρεπε.


Στο παρελθόν και η BMW (https://www.fleetnews.co.uk/news/ma...ecalls-plug-in-hybrid-models-due-to-fire-risk) και η Ford είχαν κάνει ανακλίσεις (https://www.fleetnews.co.uk/news/ma...pended sales,the required parts are available)

Εδώ είναι που καταλαβαίνεις πόσο σημαντικά είναι τα ΟΤΑ updates και τη γενικότερη φιλοσοφία της TESLA. Το πρώτο με τις μπαταρίες της samsung δεν θα το μάθαινε σχεδόν κανένας...
 
Η αληθεια ειναι οτι στην παρουσα φαση, ουτε θα σκεφτομουν να αγορασω αυτοκινητο που δεν δεχεται ota updates. Μου φαινεται απιστευτα αρχαιο να πρεπει να πηγαινω στην αντιπροσωπεια για να κουμπωσουν πανω obd και να κανουν αναβαθμιση.
 
Η αληθεια ειναι οτι στην παρουσα φαση, ουτε θα σκεφτομουν να αγορασω αυτοκινητο που δεν δεχεται ota updates. Μου φαινεται απιστευτα αρχαιο να πρεπει να πηγαινω στην αντιπροσωπεια για να κουμπωσουν πανω obd και να κανουν αναβαθμιση.
Θέλει συνολική αλλαγή νοοτροπίας. Οι κλασσικοί κατασκευαστές αν δεν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας δεν περνάνε αναβαθμίσεις ακόμη και αν υπάρχουν - κάποιοι σε χρεώνουν για να περάσουν νεώτερες εκδόσεις. Αν υπάρχει κάποια ανάκλιση τότε είναι η μόνη περίπτωση να περάσουν νέο λογισμικό και ανάλογα με την εταιρία ίσως εκεί να σου κάνουν το σύνολο των διαθέσιμων αναβαθμίσεων χωρίς χρέωση (αν και έχω ακούσει και την άποψη ότι τα περνάνε μόνο και μόνο για να είναι σίγουροι ότι δεν θα υπάρξει κανένα ζήτημα ασυμβατότητας με τις παλαιότερες εκδόσεις άλλων υποσυστημάτων και να γλυτώσουν κάποια εξτρά επίσκεψη).
Να λέμε και πάλι καλά που μας αφήνουν μόνοι μας οι περισσότεροι κατασκευαστές να περάσουμε αναβαθμίσεις για τα infotainment.
 
  • Like
Reactions: avpap
Για να ευθυμήσουμε λίγο, ομολογώ ότι μου είχε περάσει απ' το μυαλό, ε, αυτός το έκανε κιόλας. Ε άι σιχτίρι πια! :cool:

View attachment 248608
Σιχαινομαι με πάθος αυτούς τους "ψηφιακούς" καθρέφτες!
Επίσης αυτή τη παπαρία εξαφάνισης όλων των κουμπιών και αντικατάστασης τους από virtual buttons σε οθόνες ή το ότι όπου έχουν απομείνει κουμπιά (πχ στο τιμόνι) βάζουν ένα μόνο με haptic feedback για διαφορετικές λειτουργίες!