Αυτοκινητιστικά νέα

Αυτό με το κουμπιά με ανησυχούσε κι εμένα πριν πάρω το αμάξι, αλλά μετά από μόλις λίγους μήνες με την οθόνη όχι μόνο το συνήθισα αλλά δεν θα γύριζα πίσω στα άπειρα κουμπάκια με τίποτα.

Μόνο και μόνο η σκέψη μου ακούγεται αστεία πια. Αναχρονισμός. Clutter που λέμε.

Εκεί που υπάρχει θέμα είναι στα χειριστήρια στο τιμόνι. Εκεί η αφαίρεση του stalk με το φλας ήταν πάρα πολύ κακή ιδέα, κάτι που αναγνώρισε και η Tesla και γιαυτό αφενός δεν το αφαίρεσε από το νέο Model Y, αφετέρου ακούγεται ότι θα επανέλθει και στο Model 3.
 
Χαζεύοντας τους τρεις μεγαλομεσαίους Γερμανούς δεν ξέρω ποιον από τους τρεις θεωρώ πιο άσχημο στο design πλέον, μέσα κι έξω. Και αυτό το design είναι (και) άμεση συνέπεια της κατάργησης των κουμπιών. Δυστυχώς φέτος συμπληρώνω 7ετία στο A3 που εδώ στο America είναι υποτίθεται η 'λογική' ηλικία για αλλαγή (πριν αρχίσουν τα 2 χίλιαρα στο service κάθε τρεις και λίγο), και πραγματικά δε με τραβάει τίποτα από όσα έχω δει στην φετινή γκάμα.
 
Αυτό με το κουμπιά με ανησυχούσε κι εμένα πριν πάρω το αμάξι, αλλά μετά από μόλις λίγους μήνες με την οθόνη όχι μόνο το συνήθισα αλλά δεν θα γύριζα πίσω στα άπειρα κουμπάκια με τίποτα.

Μόνο και μόνο η σκέψη μου ακούγεται αστεία πια. Αναχρονισμός. Clutter που λέμε.

Εκεί που υπάρχει θέμα είναι στα χειριστήρια στο τιμόνι. Εκεί η αφαίρεση του stalk με το φλας ήταν πάρα πολύ κακή ιδέα, κάτι που αναγνώρισε και η Tesla και γιαυτό αφενός δεν το αφαίρεσε από το νέο Model Y, αφετέρου ακούγεται ότι θα επανέλθει και στο Model 3.
Αναχρονισμός η έλλειψη κουμπιών και η ανάγκη να μπαίνεις σε μενού οθόνης για να ρυθμίσεις βασικά πράγματα όπως ο κλιματισμός ή το driving mode ; Κίνδυνο-θανατο θα το χαρακτήριζα (πέραν του εκνευριστικού του πράγματος).
Ευτυχώς από ότι διαβάσα, οι παραδοσιακές εταιρίες θα επαναφέρουν τα κουμπιά στα επερχόμενα μοντέλα.
 
Χαζεύοντας τους τρεις μεγαλομεσαίους Γερμανούς δεν ξέρω ποιον από τους τρεις θεωρώ πιο άσχημο στο design πλέον, μέσα κι έξω. Και αυτό το design είναι (και) άμεση συνέπεια της κατάργησης των κουμπιών. Δυστυχώς φέτος συμπληρώνω 7ετία στο A3 που εδώ στο America είναι υποτίθεται η 'λογική' ηλικία για αλλαγή (πριν αρχίσουν τα 2 χίλιαρα στο service κάθε τρεις και λίγο), και πραγματικά δε με τραβάει τίποτα από όσα έχω δει στην φετινή γκάμα.
Δεν θα διαφωνήσω σε γενικές γραμμές (πλην του νέου Q5 που κάπως βλέπεται). Και να μην μιλήσω για τις τιμές που έχουν πάει στον Θεό.
 
Αυτό με το κουμπιά με ανησυχούσε κι εμένα πριν πάρω το αμάξι, αλλά μετά από μόλις λίγους μήνες με την οθόνη όχι μόνο το συνήθισα αλλά δεν θα γύριζα πίσω στα άπειρα κουμπάκια με τίποτα.

Μόνο και μόνο η σκέψη μου ακούγεται αστεία πια. Αναχρονισμός. Clutter που λέμε.

Εκεί που υπάρχει θέμα είναι στα χειριστήρια στο τιμόνι. Εκεί η αφαίρεση του stalk με το φλας ήταν πάρα πολύ κακή ιδέα, κάτι που αναγνώρισε και η Tesla και γιαυτό αφενός δεν το αφαίρεσε από το νέο Model Y, αφετέρου ακούγεται ότι θα επανέλθει και στο Model 3.

Πέρα από το θέμα της εργονομίας που γράφει ο Τάκης, υπάρχει και το πρόβλημα για το οποίο δε μιλάει κανείς γιατί απλά δεν έχει προκύψει ακόμα (αλλά νομοτελειακά θα το δούμε σιγά σιγά): το ότι αυτές οι οθόνες (και οι υπολογιστές που τις ελέγχουν), με τα συνεχόμενα OTA updates θα αρχίσουν να γίνονται όλο και πιο αργές και προβληματικές, μέχρι που σε 5-6 χρόνια δε θα παλεύονται με τίποτα από lag, resets κλπ. Όπως συμβαίνει σε όλα τα λειτουργικά.
 
  • Like
Reactions: takisot
Πέρα από το θέμα της εργονομίας που γράφει ο Τάκης, υπάρχει και το πρόβλημα για το οποίο δε μιλάει κανείς γιατί απλά δεν έχει προκύψει ακόμα (αλλά νομοτελειακά θα το δούμε σιγά σιγά): το ότι αυτές οι οθόνες (και οι υπολογιστές που τις ελέγχουν), με τα συνεχόμενα OTA updates θα αρχίσουν να γίνονται όλο και πιο αργές και προβληματικές, μέχρι που σε 5-6 χρόνια δε θα παλεύονται με τίποτα από lag, resets κλπ. Όπως συμβαίνει σε όλα τα λειτουργικά.
Να μην μιλήσουμε για τα bugs που υπάρχουν από day one. Μέχρι και τις Porsche ταλανίζουν (μου το σχολίαζε off the record ο πωλητής της για τις νέες ηλεκτρικές Macan και μου το επιβεβαίωσε ο φίλος μου ο Νορβηγός που την αγόρασε και την επέστρεψε σε ένα μήνα λόγω των bugs στο λειτουργικό του αυτοκινήτου).
 
  • Wow
Reactions: vlad66
Πέρα από το θέμα της εργονομίας που γράφει ο Τάκης, υπάρχει και το πρόβλημα για το οποίο δε μιλάει κανείς γιατί απλά δεν έχει προκύψει ακόμα (αλλά νομοτελειακά θα το δούμε σιγά σιγά): το ότι αυτές οι οθόνες (και οι υπολογιστές που τις ελέγχουν), με τα συνεχόμενα OTA updates θα αρχίσουν να γίνονται όλο και πιο αργές και προβληματικές, μέχρι που σε 5-6 χρόνια δε θα παλεύονται με τίποτα από lag, resets κλπ. Όπως συμβαίνει σε όλα τα λειτουργικά.
Στην Tesla πάντως στα 14 χρόνια που πουλάει αμάξια δεν έχει υπάρξει τέτοιο σοβαρό θέμα.. Ακόμα και σήμερα συστήματα βασισμένα σε Atom επεξεργαστές μια χαρά τρέχουν το OS.

Επίσης αυτά αφορούν το infotainment. Οι επεξεργαστές που έχουν να κάνουν με το autopilot κτλ είναι άλλοι, πολύ πιο custom.

Γενικά, δεν διαφωνώ ότι τα πράγματα θα ζορίσουν κάποια στιγμή, αλλά πιστεύω ότι θα παραμείνουν usable.

Από bugs στην Tesla η εμπειρία μου είναι ότι είναι απλά ανύπαρκτα.
 
  • Like
Reactions: avpap
Περί κουμπιών, το ενδιαφέρον είναι πως για λόγους ασφαλείας, το Euro NCAP από του χρόνου θα απονέμει 5 Star rating μόνο σε κατασκευαστές που έχουν επαναφέρουν τουλάχιστον ορισμένα κουμπιά για βασικές λειτουργίες όπως ο κλιματισμός ή η ένταση του ήχου.


Περί του trend για επιστροφή σε physical buttons, υπάρχουν ήδη επίσημες δηλώσεις από πολλούς κατασκευαστές (πλην της εταιρίας του κουζουλού :p )

 
  • Like
Reactions: vlad66 and anderm
Αυτό με το κουμπιά με ανησυχούσε κι εμένα πριν πάρω το αμάξι, αλλά μετά από μόλις λίγους μήνες με την οθόνη όχι μόνο το συνήθισα αλλά δεν θα γύριζα πίσω στα άπειρα κουμπάκια με τίποτα.

Μόνο και μόνο η σκέψη μου ακούγεται αστεία πια. Αναχρονισμός. Clutter που λέμε.

Εκεί που υπάρχει θέμα είναι στα χειριστήρια στο τιμόνι. Εκεί η αφαίρεση του stalk με το φλας ήταν πάρα πολύ κακή ιδέα, κάτι που αναγνώρισε και η Tesla και γιαυτό αφενός δεν το αφαίρεσε από το νέο Model Y, αφετέρου ακούγεται ότι θα επανέλθει και στο Model 3.

Τώρα για να είμαστε ειλικρινείς, δεν είναι νορμάλ να μπαίνεις σε υπομενού για να ρυθμίσεις ένα καθρέπτη ή για να πειράξεις λίγο τη θερμοκρασία στον κλιματισμό να αποσπάσαι από τον δρόμο.
Αυτά δεν είναι επιλογές για minimal αισθητική αλλά η καταστροφή της εργονομίας για να γλυτώσουμε 6€. Δεν δέχομαι εύκολα τη δικαιολογία του ότι υπάρχουν φωνητικές εντολές.

Δεν χρειάζεται να έχει άπειρα κουμπάκια, αλλά 5 βασικά functions του αυτοκινήτου πρέπει να μπορείς να τα εκτελέσεις χωρίς να ψάχνεις την οθόνη.
 
Όλα αυτά είναι μπούρδες και θα έπρεπε να έχουν απαγορευτεί.
Ο βασικός σκοπός του αυτοκινήτου είναι να το οδηγάς με ασφάλεια, όχι να παίζεις με την οθόνη.
Ακόμη και 1 δευτερόλεπτο να πάρεις το βλέμα σου από το δρόμο είναι αρκετό για να γίνει η στραβή.
Από τη μία λένε ότι δεν πρέπει να έχεις καφέ στο αυτοκίνητο, να μην φοράς χοντρό μπουφάν, να μην καπνίζεις και από την άλλη σου χώνουν μία οθόνη στο κέντρο να παίζεις;

Να πηγαίνεις δηλαδή με 120 στην εθνική, να φύγει λάστιχο από προπωρευόμενο φορτηγό και εσύ να προσπαθείς να ρυθμίσεις τον κλιματισμό;
Σκοτώθηκες και πήρες και 2-3 στο λαιμό σου.
Ρε είστε σοβαροί ρε;
 
Πέρα από το θέμα της εργονομίας που γράφει ο Τάκης, υπάρχει και το πρόβλημα για το οποίο δε μιλάει κανείς γιατί απλά δεν έχει προκύψει ακόμα (αλλά νομοτελειακά θα το δούμε σιγά σιγά): το ότι αυτές οι οθόνες (και οι υπολογιστές που τις ελέγχουν), με τα συνεχόμενα OTA updates θα αρχίσουν να γίνονται όλο και πιο αργές και προβληματικές, μέχρι που σε 5-6 χρόνια δε θα παλεύονται με τίποτα από lag, resets κλπ. Όπως συμβαίνει σε όλα τα λειτουργικά.
Στο infotainment της tesla δεν έχει προκύψει τέτοιο θέμα σε αυτοκίνητα 10+ ετών. Η μόνη αναβάθμιση που θα χρειαστεί σε hardware είναι για την αυτόνομη οδήγηση που ο ίδιος ο Musk παραδέχτηκε ότι επιβάλλεται να γίνει σε παλιότερα μοντέλα και μάλιστα δήλωσε ότι θα γίνει δωρεάν σε όσους έχουν πληρώσει για αυτή.

Όντως κάποια κου μια πρέπει να επανέλθουν. Αλλά το θεωρώ ως θέμα εργονομίας και οχι ασφαλείας. Πάντα όταν θέλω να αλλάξω μια ρύθμιση πάντα ρίχνω μια κλεφτη ματιά που είναι το κουμπί ή ο διακόπτης. Που από εμπειρία ειναι ο χρόνος που μπορεί να σου πεταχτεί ένας πεζός ή ζώο . Ακομη θυμάμαι το τροχαίο τουβπατερα μου που έφυγε σε γκρεμό και ευτυχώς μόνο με σπασμένη κλειδα και ομωπλατη γιατί πήγε να αλλάξει πλευρά στην κασέτα...
 
Μου έχει τύχει να έχω πιάσει δεξιά στη Θησέως για να στρίψω και να πηγαίνω με 20 και αν.
E, ένας τύπος αποφάσισε να ξεπαρκάρει με στυλ Leeroy Jenkins και σταμάτησα κάτι εκατοστά από την κολώνα του.

giphy.gif


Αν εκείνη τη στιγμή έχανα για ένα δευτερόλεπτο την επαφή μου με το δρόμο θα τον είχα κόψει στη μέση, ακόμη και με αυτά τα 20 χιλιόμετρα.
Αν αντί για αυτοκίνητο μου πεταγόταν παιδί;
 
Δεν υπάρχει πιο σπαστικό πράγμα από την έλλειψη φυσικών κουμπιών/διακοπτών. Είμαι τώρα στον 6ο χρόνο που οδηγώ καθημερινά αυτοκίνητο με οθόνη.
Μπαίνω στο παλιό focus και κάνω τα πάντα τυφλά στο δευτερόλεπτο.
- Δεν είμαι πολύ υπέρ του αυτόματου κλιματισμού. Τον χρησιμοποιώ μαξ 4-5 μήνες το χρόνο. Τον υπόλοιπο έχω κλειστό το σύστημα θέρμανσης/κλιματισμού. Ευτυχώς και τα 2 αυτοκίνητα είχαν/έχουν φυσικό διακόπτη για ενεργοποίηση του ξεθαμπώματος. Αλλά αν τον πατήσεις μετά ακόμη και να είχες κλειστό το σύστημα στο πάει στο auto και το πίσω θερμαινόμενο περιμένεις να κλείσει με χρονοδιακόπτη. Ναι είναι μόνο δύο touch αλλά σε μια οθόνη 12 ιντσών πρέπει να κοιτάξεις για να πατήσεις στα σωστά σημεία.
- Για το infotainment μου έχει σπάσει τα νεύρα στο καινούργιο ότι θέλω 4-5 κουμπιά για να πάω από το audio εφαρμογής του android auto στο ραδιόφωνο. Στο Peugeot είχε ένα κουμπί στο τιμόνι που πήγαινε κυκλικά σε όλα οπότε το έκανα χωρίς κόπο. Στο καινούργιο το πιο εύκολο είναι με φωνητική εντολή πατώντας το κουμπί στο τιμόνι.
- Στο καινούργιο είναι σπαστικό ότι πρέπει να πατήσεις τουλάχιστον φυσικό κουμπί για να μπεις στο μενού να διαλέξεις οδηγικό Mode, που είναι πιθανό να έχει και μερικές υποεπιλογές. Τόσο δύσκολο ήταν ένα περιστροφικό για τα βασικά; (Normal, Eco, Sport, Slippery κλπ κλπ)? Στο Peugeot αυτό ήταν μόνο ένα περιστροφικό χωρίς μενού.

Ίσως πρέπει να ασχοληθώ περισσότερο με την Alexa του αυτοκινήτου και να τα κάνω φωνητικά.

H Accura φέτος έβγαλε το παρακάτω στο ADX. Το είχα δει σε ένα άρθρο. Απόλαυση τα κουμπιά για το κλίμα και τα κουμπιά μπροστά από τον επιλογέα. Αλλά κακά τα ψέματα, μοιάζει συνολικά αν δεν μου έλεγε κάποιος κάτι πιο παλιό από το ταμπλώ του Peugeot 3008 σχεδόν 8 χρόνια πίσω.

1741684488688.png


Πάντως αυτό που πόσταρε ο Τάκης για το EuroNCAP που θα θέλει φυσικά κουμπιά για τα 5 αστέρια ήταν το μόνο που όχι μόνο μπορεί αλλά θα αλλάξει τα πράγματα.
Οι Κινέζοι προφανώς θα το κάνουν άμεσα και ξέρουμε ήδη πόσα 5στερα αυτοκίνητα έχουν.
Θέλω να δω συγκριτικό τεστ να λέει το νέο WV ή BMW ή Citroen έχει 4 αστέρια με τους Κινέζους 5 και να σου κάνουν ειδικό πλαίσιο για να εξηγήσουν ότι αυτό δεν έχει να κάνει με τις ζώνες παραμόρφωσης του αυτοκινήτου αλλά με τους διακόπτες.
 
  • Like
Reactions: takisot
Μας τα έχουν ζαλίσει με τα SUV οι Indiana Jones του Κωλονακίου (sic).
γενικώς μας τα έχουν ζαλίσει με τα suv. Ηθελα να ήξερα ποιος ήταν ο καραγκιόζης που είχε αυτή την ιδέα ! ΟΚ να καλύψει κάποιο κενό το καταλαβαίνω αλλά πλέον ρε φίλε σχεδόν όλα τα "κοινά" αυτοκίνητα βγαίνουν έτσι.
 
  • Like
Reactions: Tzimisce
Η αληθεια ειναι οτι στην παρουσα φαση, ουτε θα σκεφτομουν να αγορασω αυτοκινητο που δεν δεχεται ota updates. Μου φαινεται απιστευτα αρχαιο να πρεπει να πηγαινω στην αντιπροσωπεια για να κουμπωσουν πανω obd και να κανουν αναβαθμιση.
Και πως θα σου παίρνουν τα φράγκα οι εκάστοτε αντιπροσωπίες???? Πως θα πέφτουν τα 400άρια και 500άρια για 5 λεπτά δουλειάς???
 
γενικώς μας τα έχουν ζαλίσει με τα suv. Ηθελα να ήξερα ποιος ήταν ο καραγκιόζης που είχε αυτή την ιδέα ! ΟΚ να καλύψει κάποιο κενό το καταλαβαίνω αλλά πλέον ρε φίλε σχεδόν όλα τα "κοινά" αυτοκίνητα βγαίνουν έτσι.
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι, που ακόμη και αν σε κάποιους από εμάς δεν αρέσουν αντικειμενικά ισχύουν:
- Με σωστή σχεδίαση μπορείς να πάρεις αντίστοιχους χώρους στο SUV με αυτοκίνητο sedan/liftback υψηλότερης κατηγορίας (αν και τα όρια έχουν κάπως θολώσει). Για παράδειγμα δες την BMW Χ1 σε σχέση με μια 3αρα. Η 3αρα έχει ελάχιστα μικρότερους χώρους (ύψος, χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών και χώρος αποσκευών).
- Το ύψος της καμπίνας είναι ψηλότερο δίνοντας περισσότερο "αέρα" στους επιβάτες και αίσθηση άνεσης.
- Σε πάρα πολλούς αρέσει η ψηλή θέση οδήγησης. Δίνει κακά τα ψέματα αίσθηση καλύτερου ελέγχου και ασφάλειας,
- Λόγω του ύψους και του χαρακτήρα πολλά έχουν προφυλακτήρες πιο ψηλούς (τόσο στο καθαυτό ύψος όσο και στο ύψος από το δρόμο) και ανθεκτικούς και τα μικροχτυπήματα δεν φαίνονται σε σχέση με αντίστοιχα χτυπήματα σε ένα sedan/liftback. Ένας προφυλακτήρας με άβαφο πλαστικό σε sedan είναι η απίστευτη φθήνια και δεν αρέσει σε κανέναν, ενώ αν ένας προφυλακτήρας SUV έχει τέτοια κομμάτια γίνεται "για να αναδειχθεί ο off-road περιπετειώδης χαρακτήρας του οχήματος..." (άλλο που με 100 άλογα και μόνιμη μπροστά κίνηση δεν πάει πουθενά σε βουνό)
- Παρκάρουν πολύ εύκολα σε πεζοδρόμια.
- Το Lifestyle τα έχει πάει στο θεό.
- Έχεις την ψευδαίσθηση ότι λόγω μεγέθους και ύψους έχουν καλύτερη παθητική ασφάλεια, το οποίο γενικά και υπό προϋποθέσεις μπορεί να ισχύει.
 
Last edited:
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι, που ακόμη και αν σε κάποιους από εμάς δεν αρέσουν αντικειμενικά ισχύουν:
- Με σωστή σχεδίαση μπορείς να πάρεις αντίστοιχους χώρους στο SUV με αυτοκίνητο sedan/liftback υψηλότερης κατηγορίας (αν και τα όρια έχουν κάπως θολώσει).
- Το ύψος της καμπίνας είναι ψηλότερο δίνοντας περισσότερο "αέρα" στους επιβάτες και αίσθηση άνεσης.
- Σε πάρα πολλούς αρέσει η ψηλή θέση οδήγησης. Δίνει κακά τα ψέματα αίσθηση καλύτερου ελέγχου και ασφάλειας,
- Λόγω του ύψους και του χαρακτήρα πολλά έχουν προφυλακτήρες πιο ψηλούς (τόσο στο καθαυτό ύψος όσο και στο ύψος από το δρόμο) και ανθεκτικούς και τα μικροχτυπήματα δεν φαίνονται σε σχέση με αντίστοιχα χτυπήματα σε ένα sedan/liftback. Ένας προφυλακτήρας με άβαφο πλαστικό σε sedan είναι η απίστευτη φθήνια και δεν αρέσει σε κανέναν, ενώ αν ένας προφυλακτήρας SUV έχει τέτοια κομμάτια γίνεται "για να αναδειχθεί ο off-road περιπετειώδης χαρακτήρας του οχήματος..."
- Παρκάρουν πολύ εύκολα σε πεζοδρόμια.
- Το Lifestyle τα έχει πάει στο θεό.
- Έχεις την ψευδαίσθηση ότι λόγω μεγέθους και ύψους έχουν καλύτερη παθητική ασφάλεια, το οποίο γενικά και υπό προϋποθέσεις μπορεί να ισχύει.
Σε κάποια από αυτά μπορεί να ισχύει. Όπως είπα συμφωνώ να καλυφθεί ένα κενό. Να εξυπηρετήσουμε τον γυναικείο πληθυσμό που θέλει ντουλάπες με ρόδες (γιατί λέει αισθάνεται ασφάλεια - κουραφέξαλα). Αλλά νησάφι πια!!!!
 
γενικώς μας τα έχουν ζαλίσει με τα suv. Ηθελα να ήξερα ποιος ήταν ο καραγκιόζης που είχε αυτή την ιδέα !
η ΤΟΥΟΤΑ με το 1ο RAV :LOL:
(το οποίο στα μάτια μου ήταν και είναι έκτρωμα)
ΟΚ να καλύψει κάποιο κενό το καταλαβαίνω αλλά πλέον ρε φίλε σχεδόν όλα τα "κοινά" αυτοκίνητα βγαίνουν έτσι.
ποιό "κενό" και κουραφέξαλα... απλά όλοι θέλουν την "περιπέτεια" .. να έχουν την αίσθηση ότι οδηγούν το απόλυτο όχημα που δεν θα κωλώσει πουθενά...

και καλά αυτοί που έχουν τα φράγκα.. οι άλλοι που κάνουν το σκ@τό τους παξιμάδι κλαίνε όταν φτάσει η ώρα της αλλαγής των ελαστικών (για παράδειγμα)
 
To RAV ήταν τζιπ, δεν ήταν suv.

Το κακό το ξεκίνησαν οι Αμερικάνοι πριν περίπου 25 χρόνια, που πήραν τα φορτηγά που τόσο αγαπάνε και αντί για καρότσα τους έβαλαν καμπίνα για επιβάτες.

Το αποτέλεσμα ήταν γενικά τραγικό, αλλά άρεσε στον κόσμο.. Τα υπόλοιπα είναι Ιστορία..

Το πραγματικά τραγικό με τα SUV (και τα crossover και τα ψηλά γενικότερα) είναι το πόσο πανεύκολα τουμπάρουν σε περίπτωση ακόμα και μικρού τρακαρίσματος.

Υπάρχουν άπειρα videos στο youtube που τα βλέπεις και σου πέφτουν τα μαλλιά.

Αλλά αυτά δεν τα γράφουν στις μπροσούρες οι κατασκευαστές, και ξεχνάνε να τα αναφέρουν οι πωλητές..

Κατά τα άλλα, ασφάλεια..
 
To RAV ήταν τζιπ, δεν ήταν suv.
ο Καββαθάς SUV το ονόμαζε.. "τζιπ" ήταν τα suzuki που είχαν επιλογή για το 4x4 και αργό
Το κακό το ξεκίνησαν οι Αμερικάνοι πριν περίπου 25 χρόνια, που πήραν τα φορτηγά που τόσο αγαπάνε και αντί για καρότσα τους έβαλαν καμπίνα για επιβάτες.
για τους πραγματικούς αγρότες μια χαρά είναι αυτά.. για τους "άλλους", life style...

Το αποτέλεσμα ήταν γενικά τραγικό, αλλά άρεσε στον κόσμο.. Τα υπόλοιπα είναι Ιστορία..

Το πραγματικά τραγικό με τα SUV (και τα crossover και τα ψηλά γενικότερα) είναι το πόσο πανεύκολα τουμπάρουν σε περίπτωση ακόμα και μικρού τρακαρίσματος.

Υπάρχουν άπειρα videos στο youtube που τα βλέπεις και σου πέφτουν τα μαλλιά.

Αλλά αυτά δεν τα γράφουν στις μπροσούρες οι κατασκευαστές, και ξεχνάνε να τα αναφέρουν οι πωλητές..

Κατά τα άλλα, ασφάλεια..
(y)