Αυτοκινητιστικά νέα

ευχαριστώ - το αν είναι καλύτερο θα αποδειχτεί στην πράξη, η vw είχε μεγάλα προβλήματα με το software τα οποία λένε ότι λύθηκαν αλλά αυτό θα φανεί

πάντως η μετάβαση από πετρέλαιο σε ηλεκτροκίνητο εντός του vw group ήταν πανεύκολη, υπάρχει αυτή η συνέχεια που λείπει όταν μπαίνεις σε ένα tesla και ψάχνεσαι

φορτιστές υπάρχουν στην εταιρεία, αλλά μιλάμε για εξωτερικό...

οι τιμές των ηλεκτρικών είναι εξαιρετικά υψηλές, αν ανοίξει η αγορά και μπουν δυναμικά οι κινέζοι αυτό ίσως αλλάξει, με ο,τι αυτό συνεπάγεται βέβαια για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές

κάτι που μου είπε συνάδελφος και έπαθα πλάκα - στην Κίνα παίρνεις ένα φουλ εξτρα ηλεκτρικό που έχει μέχρι και αεριζόμενα (όχι μόνο θερμαινόμενα) καθίσματα με περίπου 20Κ
 
  • Like
Reactions: avpap
Εμένα πάντως όλη αυτή η εξέλιξη στο αυτοκίνητο που συντελείται τα τελευταία χρόνια και κυριωσ η μετάβαση από τους θερμικούς κινητήρες στην ηλεκτροκίνηση, μόνο με την μετάβαση από την σταθερή στην κινητή τηλεφωνία μπορώ να την παρομοιάσω. Πραγματικά απίστευτη εξέλιξη!
 
  • Like
Reactions: takisot
Αυτό ήταν ήδη γνωστό, το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά είναι πως οι βλάβες τους συνήθως κοστίζουν πολύ ακριβά, κυρίως γιατί δεν υπάρχουν ανεξάρτητα συνεργεία με την τεχνογνωσία που χρειάζεται αλλά και τα εμπόδια που βάζουν οι εταιρείες στο λογισμικό πολλές φορές καθιστώντας αδύνατη τη χρήση ανταλλακτικών από μεταχειρισμένα. Ειδικά για το τελευταίο θα πρέπει κάποιες εταιρείες να έρθουν αντιμέτωπες με δικαστικές δράσεις εναντίον τους για το "right to repair". Μια ανάγνωση στις ιστορίες του evclinic θα καταδείξει ποιες είναι αυτές οι εταιρείες (bmw, stellantis γκουχ γκουχ)
 
  • Like
Reactions: avpap and karajim80
  • Wow
Reactions: vlad66
Το θεωρώ εξαιρετικά απίθανο να ισχύει, με δεδομένο ότι η Tesla δίνει το Fleet API δωρεάν σε όλους τους ιδιώτες πελάτες της, οπότε μπορεί να επαληθευτεί πανεύκολα αν όντως "κλέβει" στο μέτρημα των χιλιομέτρων της.

Εγώ πάντως δεν έχω παρατηρήσει κάτι τέτοιο, και βλέπω συχνά τα δεδομένα μου.
 
Υ.Γ. Φέρτε πίσω τα «χορταστικά» μηχανικά χειρόφρενα. 😇
Γενικά φέρτε πίσω τα αυτοκίνητα του 10-12. Όσο περισσότερα τα ηλεκτρονικά τόσο χειρότερα για την τσέπη μας και την υποτίθεται ευκολία μας! Μέχρι ένα επίπεδο καλά είναι. Και μιλάω για το εσωτερικό κομμάτι. Αν θέλουν σώνει και ντε ηλεκτροκίνηση ας την κρατήσουν μέχρι την καμπίνα!
 
Last edited:
Είναι δυνατόν;

Η Tesla κατηγορείται ότι "πειράζει" τα κοντέρ των οχημάτων της που παρουσιάζουν βλάβες για να βγουν πιο γρήγορα από την εγγύηση!

Μου ακούγεται πολύ τραβηγμένο για οποιονδήποτε κατασκευαστή. Ειδικά για τα ηλεκτρικά τώρα και τα παλαβά communities που μετρανε την ανθυποκατανάλωση σε συγκεκριμένες διαδρομές και κανουν cross reference τα δεδομένα του maps με του αυτοκινήτου, δεν θα το είχαν καταλάβει;
 
  • Like
Reactions: avpap
Γενικά φέρτε πίσω τα αυτοκίνητα του 10-12. Όσο περισσότερα τα ηλεκτρονικά τόσο χειρότερα για την τσέπη μας και την υποτίθεται ευκολία μας! Μέχρι ένα επίπεδο καλά είναι. Και μιλάω για το εσωτερικό κομμάτι. Αν θέλουν σώνει και ντε ηλεκτροκίνηση ας την κρατήσουν μέχρι την καμπίνα!

Απλώς χρειάζεται να αποφεύγονται τα λάθη για λόγους εντυπωσιασμού και κακώς εννοούμενου innovation.
Η εξέλιξη καλή είναι, αλλά όταν αποδειχτεί ότι κινείται στη λάθος κατεύθυνση, τότε το πισωγύρισμα κοστίζει.
Έπρεπε δηλαδή να περάσουμε από αυτό το στάδιο για να καταλάβουμε ότι τα χειριστήρια κλιματισμού πρέπει να είναι με φυσικούς διακόπτες χωρίς να καταργείται παράλληλα το σκάψιμο μέσα στα μενού της οθόνης και οι φωνητικές εντολές για τους τεχνοφρικουλες;
Safety first.
 
  • Like
Reactions: donk
Μου ακούγεται πολύ τραβηγμένο για οποιονδήποτε κατασκευαστή. Ειδικά για τα ηλεκτρικά τώρα και τα παλαβά communities που μετρανε την ανθυποκατανάλωση σε συγκεκριμένες διαδρομές και κανουν cross reference τα δεδομένα του maps με του αυτοκινήτου, δεν θα το είχαν καταλάβει;
Μήπως αυτό ακριβώς συνέβη;
 
το dieselgate κόστισε στη vw δεκάδες δισεκατομμύρια (μέχρι τώρα)

ποιος τρελός θα ρίσκαρε να πάθει κάτι ανάλογο;
 
Είναι δυνατόν;

Η Tesla κατηγορείται ότι "πειράζει" τα κοντέρ των οχημάτων της που παρουσιάζουν βλάβες για να βγουν πιο γρήγορα από την εγγύηση!
Θεέ μου, τι άλλη χαζομάρα θα ακούσουμε;

Επίσης, μάλλον το άρθρο έχει μπερδέψει την έννοια του class action lawsuit, διότι αναφέρει μήνυση από ΕΝΑ άτομο. Έμπιστο φαίνεται το άρθρο…
 
Και η πραγματικότητα. Σταγόνα στον ωκεανό τα νέας τεχνολογίας οχήματα, (πόσο μάλλον τα ηλεκτρικά), μπροστά στα σκουπίδια που εξακολουθούν και ΘΑ εξοκολουθούν να κυκλοφορούν.
Νομίζω δεν χρειάζεται το άρθρο. Τα βλέπουμε κάθε μέρα γύρω μας τι "καινουργίλα" κυκλοφορεί στους δρόμους.
 
Βέβαια δεν είναι και τόσο καινοτομία. Τα τρένα εδώ κι αιώνες έτσι γύριζαν!
Πάντως θα έλυνε το πρόβλημα στα χωριά του Πηλίου.
 
Γενικά φέρτε πίσω τα αυτοκίνητα του 10-12. Όσο περισσότερα τα ηλεκτρονικά τόσο χειρότερα για την τσέπη μας και την υποτίθεται ευκολία μας! Μέχρι ένα επίπεδο καλά είναι. Και μιλάω για το εσωτερικό κομμάτι. Αν θέλουν σώνει και ντε ηλεκτροκίνηση ας την κρατήσουν μέχρι την καμπίνα!
Όντως νομίζω ότι εκεί περίπου ήταν η τελευταία στιγμή όπου το μέσο αυτοκίνητο είχε αρκετά ηλεκτρονικά που έκαναν καλό και αύξαναν την ασφάλεια και λίγες οθόνες κλπ.
Εκεί ένιωθες ότι οδηγούσες ακόμη, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα σημερινά είναι όντως πιο ξεκούραστα και ασφαλή.

Προσωπικά μπαίνοντας στο 11 ετών focus μου νιώθω:
- Ωραία που έχω χειρόφρενο, αλλά πάλι καλά που βάζω ταχύτητα γιατί αρκετές φορές το ξεχνάω μιας και στα καινούργια δεν ασχολείσαι ποτέ με το χειρόφρενο.
- Ωραία που δεν έχω καμία μεγάλη οθόνη, αλλά είναι σπαστική η βάση με τη βεντούζα στο παρπρίζ για το κινητό για να έχω πλοήγηση. Τουλάχιστον υποστηρίζει Bluetooth audio stream.
- Ωραία που δεν έχω κλίμα και στα τυφλά αποφασίζω και ορίζω τα πάντα με φυσικούς διακόπτες, αλλά οκ, το καλοκαίρι θέλει αρκετές ρυθμίσεις για να πετύχεις τη θερμοκρασία που θες ώστε να είσαι τόσο όσο δροσερά.
- Ωραία που είχα την πρώτη γενιά ηλεκτρονικών αποφυγής σύγκρουσης που οκ δούλευε μέχρι 30 κμ/ώρα, αλλά μια φορά σε μποτιλιάρισμα με γλύτωσε από (ελαφριά) σύγκρουση. Τώρα το αντίστοιχο δουλεύει σε διπλά+ χιλιόμετρα που η σύγκρουση θα μπορούσε να είναι σοβαρή.
- Ωραία που δεν έχω αυτόματο κιβώτιο και συμπλέκτη και έχω ηλεκτρονικό μπλοκέ (που αν δεν έχεις διαβάσει το manual δεν θα ήξερες καν ότι υπήρχε) και καρφώνω ταχύτητες για πλάκα σε ανηφορικές διαδρομές, αλλά σπαστικό στην κίνηση της Αθήνας.
- Ωραία που βλέπω τη βελόνα του στροφομέτρου να ανεβαίνει στο κόκκινο λίγο πάνω από τις 7000 και να προσπαθώ όταν θέλω να πάω γρήγορα να κρατώ τον κινητήρα μεταξύ των στροφών της μέγιστης ροπής / μέγιστης ισχύος. Αλλά ο κύβος με το eCVT έχει 0-100 σε 1 περίπου λιγότερο δευτερόλεπτο και δεν καταλαβαίνω ποτέ σε πόσες στροφές λειτουργεί το μοτέρ.
- Ωραία που ακούω τη σκάστρα, αλλά ωραία που δεν ακούω στις περισσότερες διαδρομές τίποτα με το σημερινό.

Το μόνο που σίγουρα δεν μου λείπει καθόλου είναι η κατανάλωση στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας που είναι κάτι λιγότερο από 10 l/100 km ενώ το PHEV ακόμη και χωρίς φόρτιση καίει 3 l/100 km...

Άρα ναι ωραία η ρομαντική σκέψη, ωραία η αίσθηση όταν θέλεις να παίξεις λίγο και να θυμηθείς πως είναι να οδηγείς, αλλά στην καθημερινότητα και στην ξεκούραση στα ατελειώτα χιλιόμετρα μεγάλων ταξιδιών το σήμερα είναι απίστευτα μπροστά...
 
  • Like
Reactions: koupa
- Ωραία που δεν έχω κλίμα και στα τυφλά αποφασίζω και ορίζω τα πάντα με φυσικούς διακόπτες, αλλά οκ, το καλοκαίρι θέλει αρκετές ρυθμίσεις για να πετύχεις τη θερμοκρασία που θες ώστε να είσαι τόσο όσο δροσερά.

To clima δεν έχει να κάνει αν είναι με φυσικούς διακόπτες ή όχι. clima είναι ο κλιματισμός, δηλαδή οταν διατηρείται η θερμοκρασία αυτόματα από το σύστημα σε αντίθεση με το ξερό σύστημα ψύξης/θέρμανσης όπου πρέπει όλη την ώρα να το ρυθμίζεις εσύ.

Εμείς λέμε να υπάρχουν φυσικοί διακόπτες και για το clima, όχι για να τους ρυθμίζουμε συνεχώς, αλλά για να μπορούμε να το κάνουμε με τον καλύτερο και πιο άμεσο τρόπο εν κινήσει, χωρίς σκάψιμο στα μενού και χωρίς στόχευση του εικονικού πλήκτρου με το χέρι στον αέρα (σιγά μην το καταφέρεις με την πρώτη).
 
Όντως νομίζω ότι εκεί περίπου ήταν η τελευταία στιγμή όπου το μέσο αυτοκίνητο είχε αρκετά ηλεκτρονικά που έκαναν καλό και αύξαναν την ασφάλεια και λίγες οθόνες κλπ.
Εκεί ένιωθες ότι οδηγούσες ακόμη, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα σημερινά είναι όντως πιο ξεκούραστα και ασφαλή.

Προσωπικά μπαίνοντας στο 11 ετών focus μου νιώθω:
- Ωραία που έχω χειρόφρενο, αλλά πάλι καλά που βάζω ταχύτητα γιατί αρκετές φορές το ξεχνάω μιας και στα καινούργια δεν ασχολείσαι ποτέ με το χειρόφρενο.
- Ωραία που δεν έχω καμία μεγάλη οθόνη, αλλά είναι σπαστική η βάση με τη βεντούζα στο παρπρίζ για το κινητό για να έχω πλοήγηση. Τουλάχιστον υποστηρίζει Bluetooth audio stream.
- Ωραία που δεν έχω κλίμα και στα τυφλά αποφασίζω και ορίζω τα πάντα με φυσικούς διακόπτες, αλλά οκ, το καλοκαίρι θέλει αρκετές ρυθμίσεις για να πετύχεις τη θερμοκρασία που θες ώστε να είσαι τόσο όσο δροσερά.
- Ωραία που είχα την πρώτη γενιά ηλεκτρονικών αποφυγής σύγκρουσης που οκ δούλευε μέχρι 30 κμ/ώρα, αλλά μια φορά σε μποτιλιάρισμα με γλύτωσε από (ελαφριά) σύγκρουση. Τώρα το αντίστοιχο δουλεύει σε διπλά+ χιλιόμετρα που η σύγκρουση θα μπορούσε να είναι σοβαρή.
- Ωραία που δεν έχω αυτόματο κιβώτιο και συμπλέκτη και έχω ηλεκτρονικό μπλοκέ (που αν δεν έχεις διαβάσει το manual δεν θα ήξερες καν ότι υπήρχε) και καρφώνω ταχύτητες για πλάκα σε ανηφορικές διαδρομές, αλλά σπαστικό στην κίνηση της Αθήνας.
- Ωραία που βλέπω τη βελόνα του στροφομέτρου να ανεβαίνει στο κόκκινο λίγο πάνω από τις 7000 και να προσπαθώ όταν θέλω να πάω γρήγορα να κρατώ τον κινητήρα μεταξύ των στροφών της μέγιστης ροπής / μέγιστης ισχύος. Αλλά ο κύβος με το eCVT έχει 0-100 σε 1 περίπου λιγότερο δευτερόλεπτο και δεν καταλαβαίνω ποτέ σε πόσες στροφές λειτουργεί το μοτέρ.
- Ωραία που ακούω τη σκάστρα, αλλά ωραία που δεν ακούω στις περισσότερες διαδρομές τίποτα με το σημερινό.

Το μόνο που σίγουρα δεν μου λείπει καθόλου είναι η κατανάλωση στο μποτιλιάρισμα της Αθήνας που είναι κάτι λιγότερο από 10 l/100 km ενώ το PHEV ακόμη και χωρίς φόρτιση καίει 3 l/100 km...

Άρα ναι ωραία η ρομαντική σκέψη, ωραία η αίσθηση όταν θέλεις να παίξεις λίγο και να θυμηθείς πως είναι να οδηγείς, αλλά στην καθημερινότητα και στην ξεκούραση στα ατελειώτα χιλιόμετρα μεγάλων ταξιδιών το σήμερα είναι απίστευτα μπροστά...
Συγνώμη αλλά όλα αυτά που λες "ωραία" δεν ήταν ποτέ ωραία. Άθλια ήταν. Απλώς είναι η ανάμνηση του παρελθόντος που τα κάνει "ωραία". Να αναπολώ τι, ότι σε ανηφόρα έπρεπε να συγχρονίζω φρένο - συμπλέκτη - ταχύτητα - γκάζι για να ξεκινήσω; Ενώ τώρα ηλεκτροκινητήρας με άπειρη ροπή και auto-hold που φεύγει μόλις ξεκινήσει η ροπή στους τροχούς.