Αυτοκινητιστικά νέα

Κοιτα, δεν ξέρω πως κάνουν το test, αλλά προφανώς αν πας συνέχεια με 130 km την ώρα, προφανώς δεν θα έχεις 470 χλμ αυτονομίας. Ο κατασκευαστής λέει για μεικτό κύκλο και φαίνεται ακριβές μιας που στη περίπτωση μου τα 2/3 της διαδρομής τα έκανα σε εθνική και 1/3 σε επαρχιακό και κατανάλωσα το 47% της μπαταρίας για διαδρομή 250 χλμ.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Είναι επειδή είχες το regen από Λαμπεία μέχρι την εθνική, το ανάποδο θα κατανάλωνε σχεδόν 75%
 
Είναι επειδή είχες το regen από Λαμπεία μέχρι την εθνική, το ανάποδο θα κατανάλωνε σχεδόν 75%

Δεν το είχα πάντως σε one pedal driving, απλά όταν πατάς φρένο ενεργοποιεί αυτόματα πρώτα το regen. Νομίζω ότι βοήθησε το assisted driving mode στην Εθνική.
 
Νομίζω θα δοθεί το μεγαλύτερο μέρος στην κυκλοφορία τέλος Ιούλη, από Αλισσό ως Πύργο. Το τελευταίο κομμάτι θα δοθεί το Νοέμβριο.

Θα δείξει. Τέλος Ιουλίου θα ξαναπάω.
Το λες και μαζοχισμό... :D
 
Θα δείξει. Τέλος Ιουλίου θα ξαναπάω.
Το λες και μαζοχισμό... :D

Δεν ξέρω που πας, αλλά αν είναι κοντά στον Πύργο, ίσως να βολεύει περισσότερο η άλλη μεριά (Τρίπολη - Μεγαλόπολη - Κυπαρισσία). Μέχρι Μεγαλόπολη είσαι.... "ευρωπαίος", και μετά είναι λίγο κλασικός επαρχιακός δρόμος αλλά όχι πολύ κακός.
 
  • Like
Reactions: avpap
Δεν ξέρω που πας, αλλά αν είναι κοντά στον Πύργο, ίσως να βολεύει περισσότερο η άλλη μεριά (Τρίπολη - Μεγαλόπολη - Κυπαρισσία). Μέχρι Μεγαλόπολη είσαι.... "ευρωπαίος", και μετά είναι λίγο κλασικός επαρχιακός δρόμος αλλά όχι πολύ κακός.
οδηγησα και εγω ενα μερος αυτου του δρομου και οντως ισως να ειναι προτιμοτερο απο το πατρα - πυργος. Θεωρητικα εχει και πολυ λιγοτερο κινηση.
 
Δεν ξέρω που πας, αλλά αν είναι κοντά στον Πύργο, ίσως να βολεύει περισσότερο η άλλη μεριά (Τρίπολη - Μεγαλόπολη - Κυπαρισσία).

Είναι καμιά 10αριά χιλιόμετρα πριν τον Πύργο το γυναικοχώρι.
Συμφέρει από Τρίπολη αν έχουν κλείσει τον δρόμο, αλλά τώρα το Πάσχα έγινε πανικός.
Εγώ έκανα από Πύργο Αθήνα 5.5 ώρες, ένας φίλος που πήγε από Τρίπολη και έφυγε την ίδια ώρα έκανε 7 τώρα το Πάσχα.

Ιούλιο θα πάω πάλι από Πάτρα, σίγουρα θα έχουν δώσει το σημείο που έκαναν "πλατεία" και δεν νομίζω να έχει κίνηση εκτός αν πετύχουμε τίποτα τρακτέρ με ντομάτες... :ROFLMAO:
 
Προσωπικά η οδήγηση είναι διασκέδαση. Ποτέ δεν αγκομάχησα επειδή άλλαζα ταχύτητες (ακόμη και στην κίνηση του Κηφισού). Δεν μου αρέσουν πλέον όλα αυτά που γίνονται για μένα χωρίς εμένα. Δυστυχώς δεν έχω πλέον την οικονομική δυνατότητα όπως παλιά να έχω δεύτερο αυτοκίνητο για αγώνες όποτε ΟΟΟΟΟποτε μπορώ κανά καρτ και αυτό αραιά και που λόγω κόστους.

Και για εμένα είναι ευχαρίστηση. Το όνειρο που είχα μικρός ήταν να γίνω νταλικιέρης TIR. Το πρόβλημα είναι ότι με τα χρόνια αρχίζουν και τα προβλήματα. Προχτές με πέθανε το γόνατο μου. Είχα και τις 4 μέρες του Πάσχα που πιάστηκε ο κώλος μου στην καρέκλα και όπως καταλαβαίνεις η Τρίτη πρωί σταμάτα - ξεκίνα κατέληξε εφιάλτης. Δυστυχώς το εταιρικό αυτοκίνητο είναι με μηχανικό κιβώτιο και χωρίς leasing οπότε το αφεντικό δεν θα το αλλάξει ποτέ.

Του κάνω πλάκα ώρες ώρες να μας αγοράσει Tesla ή το κουκλί VW ID. Buzz αλλά μένουμε στο χαβαλέ.
 
Εντάξει, ακόμα πολλοί φορτιστές δεν υπάρχουν για τα υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα, πόσο μάλλον αν αυξηθούν.
Για να φύγει το υπαρκτό άγχος της αυτονομίας, πρέπει να υπάρχουν σαφώς περισσότεροι φορτιστές στις πόλεις αλλά και στις εθνικές οδούς.
Δεν είναι μόνο ο αριθμός τους αλλά και με πόσα Watt μπορούν να φορτίσουν. Ναι σίγουρα η πρώτη φάση θα είναι πολλοί φορτιστές των 22 kW από ότι φαίνεται το οποίο όμως αν δεν θες απλά συμπλήρωμα για να φτάσεις αλλά γέμισμα είναι αρκετή ώρα αναμονής.
Θα αργήσουμε στην Ελλάδα σίγουρα. Το πρόβλημα είναι ότι σε πολλά σημεία της επαρχίας θέλεις καινούργιες γραμμές μέσης τάσης και μετασχηματιστές που εκτοξεύει το κόστος στο θεό και ελπίζεις ότι το δίκτυο εκεί μπορεί να δεχθεί τέτοια αναβάθμιση. Τουλάχιστον έχουν αυξηθεί πολύ τα full hybrid οχήματα με λογικό κόστος. Γιατί τα PHEV αν και ειδικά για την Ελλάδα του σήμερα πιστεύω ότι τεχνολογικά είναι τα ιδανικά οχήματα κυρίως λόγω:
- Δυνατότητα 100% ηλεκτροκίνησης εντός αστικών κέντρων.
- Δυνατότητας φόρτισης από σούκο στο σπίτι χωρίς πρόβλημα για καθημερινή χρήση ακόμη και με μπαλαντέζα από το μπαλκόνι
- Χρήση ως full hybrid (για εκείνα που το υποστηρίζουν σοβαρά και ευτυχώς αυτά αυξάνονται) εκτός αστικού ιστού.
παραμένουν πανάκριβα και δύσκολα θα μπορέσει η μέση οικογένεια να επενδύσει σε κάποιο τέτοιο.
 
Είναι καμιά 10αριά χιλιόμετρα πριν τον Πύργο το γυναικοχώρι.
Συμφέρει από Τρίπολη αν έχουν κλείσει τον δρόμο, αλλά τώρα το Πάσχα έγινε πανικός.
Εγώ έκανα από Πύργο Αθήνα 5.5 ώρες, ένας φίλος που πήγε από Τρίπολη και έφυγε την ίδια ώρα έκανε 7 τώρα το Πάσχα.

Ιούλιο θα πάω πάλι από Πάτρα, σίγουρα θα έχουν δώσει το σημείο που έκαναν "πλατεία" και δεν νομίζω να έχει κίνηση εκτός αν πετύχουμε τίποτα τρακτέρ με ντομάτες... :ROFLMAO:
Πάντως και φίλοι που ξεκίνησαν από Ήπειρο/Αιτωλοακαρνανία που τυπικά έχουν ολοκληρωθεί οι δρόμοι και δεν περιμένουν κάποια βελτίωση έκαναν άπειρες ώρες.
Ο δρόμος Πάτρα-Πύργος και η ένωση της Καλαμπάκας με την Εγνατία είναι τα μόνα μεγάλα έργα που αναμένουν να παραδωθούν, αλλά πρακτικά σε επιστροφές προς την Αθήνα όπως πριν λίγες ημέρες θα έχουν ελάχιστη επίπτωση.
Το μόνο που θα μπορούσε να αλλάξει αυτή την κατάσταση είναι ένα ασφαλές και γρήγορο δίκτυο σιδηροδρόμου. Αλλά ας μην ανοίξουμε αυτή την κουβέντα για πολλούς και διάφορους λόγους.
 
  • Like
Reactions: avpap
Ο δρόμος Πάτρα-Πύργος και η ένωση της Καλαμπάκας με την Εγνατία είναι τα μόνα μεγάλα έργα που αναμένουν να παραδωθούν, αλλά πρακτικά σε επιστροφές προς την Αθήνα όπως πριν λίγες ημέρες θα έχουν ελάχιστη επίπτωση.


Ισχύει.
Και στο πήγαινε και στο έλα, τα σημεία που κολλήσαμε χοντρά δεν ήταν στο κομμάτι Πάτρας - Πύργου.
Ok, το να πηγαίνεις με 60 δεν είναι ότι καλύτερο όταν ταξιδεύεις αλλά τουλάχιστον πηγαίνεις.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις έγιναν στο πήγαινε στο σημείο που ενώνεται η Αττική οδός με την Εθνική μέχρι και μετά τα διόδια της Ελευσίνας και στο έλα στην ένωση του δρόμου της Πάτρας με της Τριπόλεως, όπως και στο κομμάτι της Εθνικής που ήταν 3-4 λωρίδες, μέχρι την Αττική οδό.

Αλλά αντί να κοιτάξουν να "βγάλουν" την Αττική μετά τα διόδια της Ελευσίνας, κάτι που θα χαλάρωνε την κίνηση, τα έβγαλαν πριν, έτσι για να μπουκώνουμε.
Δεν μιλάμε να έχεις και e-pass που πας τελείως αριστερά και όταν είναι μπουκωμένος ο δρόμος δεν ξαναμπαίνεις σε λωρίδα ούτε παρακαλετά.
Δηλαδή αυτά τα μελέτησαν πολύ για να τα κάνουν έτσι!
 
Για να γνωρίζετε όλοι οι εισαγωγείς τα μιλήσανε με τη NRG σχετικά με το υδρογόνο σε τραπέζι που έγινε κ με παρούσα τα κυβερνητικά στελέχη και εταιρίες του εξωτερικού .
Η NRG ζήτησε να μάθει πως πάνε από μοντέλα προς εξέλιξη …οι δε κυβερνητικοί ανέφεραν τα κονδύλια της επένδυσης από το Ταμείο ...Είχε πολύ ψωμί πάντως κ μέχρι εκεί λέω...

Εξ ου κ η επένδυση της εταιρίας με εξαγορές κ επενδύσεις προς τα εκεί .

Όπως είπα λοιπόν κ παλιότερα , plug in για αγορά κ ηλεκτρικό μικρό μόνο για πόλη .
Οι υπόλοιποι τα κρατάτε
 
Όπως είπα λοιπόν κ παλιότερα , plug in για αγορά κ ηλεκτρικό μικρό μόνο για πόλη .
Οι υπόλοιποι τα κρατάτε
Και η δική μου πολύ μικρότερη εμπειρία ταιριάζει πλήρως με αυτό που είπε ο Δημήτρης.
Βγες εθνική με σταθερά 130+με ηλεκτρικό και κλιματισμό και γεμάτο με αποσκευές και θα κλαις ή θα το κάνεις σε πολύ περισσότερο χρόνο εκτός αν όλες οι συνθήκες είναι τέλειες (που ποτέ δεν είναι) - να έχεις κλείσει ραντεβού σε πραγματικούς ταχυφορτιστές, να έχεις πέσει μέσα στην πραγματική κατανάλωση και να φτάσεις με 10% στον προορισμό όπου θα έχεις εξασφαλίσει φόρτιση πχ όλο το βράδυ.
Με τα PHEV ακόμη και τα "χειρότερα" μπορείς να πηγαίνεις αποκλειστικά ηλεκτρικά στην πόλη και να μειώνεις τις καταναλώσεις σου στην Εθνική.

Το μόνο που έβαλα σαν παράμετρο πριν είναι το εξτρά κόστος για PHEV σε σχέση με full hybrid όταν μιλάμε για αγορά...Δεν το έχω δει οικονομοτεχνικά για να δω αν βγαίνει η διαφορά κόστους (με δεδομένου ότι δεν θα εκτοξευθεί η βενζίνη προφανώς).
 
Γιώργο σου περιγράφω πχ το Πάσχα που έβαλα με 1.58 σε ΕΚΟ δίπλα μας πραγματικά καύσιμα 100 Ευρώ
Είχα κ 55 χλμ ενέργεια .
Πήγα Χαλκιδική 1ο πόδι χωρίς κίνηση με σταθερά cruise control 145 (άρα 140 πραγματικά) για τις κάμερες, μπλόκα κτλ που είχε κ αρκετά μπορώ να πω .
Φυσικά, μετά τη Θεσσαλονίκη έπεσα σε ταχύτητα πολύ κάτω pz 90 χλμ με αποτέλεσμα να φτάσω σχεδόν με τα καυσαέρια .... χωρίς ανεφοδιασμό κ 1 στάση στο ΣΕΑ Ευαγγελισμού .
Στην Εθνική βέβαια το αυτοκίνητο φόρτιζε με αυτή την ταχύτητα συνεχώς.

Στην επιστροφή το ίδιο αλλά έπεσα στην κίνηση κ μειώθηκε πολύ η ταχύτητα κ έμειναν κ καύσιμα.
Συνολικό κόστος καυσίμων 200 Ευρώ + 65 Διόδια για 1.200 χλμ . Not bad at all
 
Για να γνωρίζετε όλοι οι εισαγωγείς τα μιλήσανε με τη NRG σχετικά με το υδρογόνο σε τραπέζι που έγινε κ με παρούσα τα κυβερνητικά στελέχη και εταιρίες του εξωτερικού .
Η NRG ζήτησε να μάθει πως πάνε από μοντέλα προς εξέλιξη …οι δε κυβερνητικοί ανέφεραν τα κονδύλια της επένδυσης από το Ταμείο ...Είχε πολύ ψωμί πάντως κ μέχρι εκεί λέω...

Εξ ου κ η επένδυση της εταιρίας με εξαγορές κ επενδύσεις προς τα εκεί .

Όπως είπα λοιπόν κ παλιότερα , plug in για αγορά κ ηλεκτρικό μικρό μόνο για πόλη .
Οι υπόλοιποι τα κρατάτε
Λεφτά για "φάγωμα" σίγουρα υπάρχουν. Αλλά όταν τα φάνε θα εγκαταλείψουν κι αυτοί το υδρογόνο, όπως γίνεται παντού.
 
Σε μια πρόχειρη μελέτη που είχα κάνει πριν 2 χρόνια είχαμε υπολογίσει ότι το κόστος παραγωγής συνθετικής βενζίνης (προσοχή όχι βιοαιθανόλη, κανονικά drop-in replacement) από βιομάζα (αεριοποίηση - syngas H2/CO - fischer-tropsch) μπορεί να είναι και κάτω από 2 ευρώ το λίτρο χωρίς περιβαλλοντικά bonus. Το υδρογόνο δεν είναι υποχρεωτικό να το χρησιμοποιείς ως έχει, μπορείς να το κάνεις όποια οργανική ουσία θες. Ποτέ μην λες ποτέ...
 
Με 16 ευρώ τιμή πώλησης γκρι υδρογόνου/kg και κατανάλωση περίπου 1kg / 100km (Toyota Mirai), δεν υπάρχει κανένα μέλλον για το υδρογόνο. Μπλε και πράσινο υδρογόνο θα κοστίζουν ακόμα παραπάνω. To γκρι έχει 120gr εκπομπών / km, καλύτερα CNG με 92gr / km από το γκρι υδρογόνο.
 
Σε μια πρόχειρη μελέτη που είχα κάνει πριν 2 χρόνια είχαμε υπολογίσει ότι το κόστος παραγωγής συνθετικής βενζίνης (προσοχή όχι βιοαιθανόλη, κανονικά drop-in replacement) από βιομάζα (αεριοποίηση - syngas H2/CO - fischer-tropsch) μπορεί να είναι και κάτω από 2 ευρώ το λίτρο χωρίς περιβαλλοντικά bonus. Το υδρογόνο δεν είναι υποχρεωτικό να το χρησιμοποιείς ως έχει, μπορείς να το κάνεις όποια οργανική ουσία θες. Ποτέ μην λες ποτέ...
Αυτό είναι κάτι άλλο, δε μιλάμε για αυτοκίνητα υδρογόνου
 
Αυτό είναι κάτι άλλο, δε μιλάμε για αυτοκίνητα υδρογόνου
Οι διαδρομές που μπορείς να ακολουθήσεις είναι πάρα πολλές. Επίσης η απόφαση δεν επηρρεάζεται μόνο από τεχνικά και οικονομικά κριτήρια.
Πρώτα να καταλάβουμε ότι στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία υπάρχει σαν ομπρέλα πάνω πάνω ο ορισμός των ανανεώσιμων καυσίμων και κάτω από αυτόν έχουμε 2 βασικές κατηγορίες:
- Βιοκαύσιμα, που είναι τα ανανεώσιμα καύσιμα που παράγονται από βιομάζα. Εδώ να τονίσω ότι η ΕΕ έχει το αυστηρότερο πλαίσιο για τη βιώσιμη βιομάζα, οπότε είναι όντως πλήρως ανανεώσιμο το βιοκαύσιμο και δεν δρα ενάντια στην τροφή, ζωοτροφές, οικοσύστημα, αλλάγές χρήσης γης κλπ κλπ.
- Ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης. Εδώ είναι ότι παράγεται από πράσινο υδρογόνο που μπορεί να παραχθεί με πολλούς τρόπους. Για να έχουμε παράγωγα που είναι οργανικές ουσίες πρέπει και ο άνθρακας που χρησιμοποιείται να εξετάζεται. Δεν λέμε δηλαδή πράσινο υδρογόνο + άνθρακας από το φουγάρο λιγνιτικής μονάδας ότι είναι ανανεώσιμο καύσιμο. Υπάρχει στη νομοθεσία εκτενής μεθοδολογία υπολογισμού με μαθηματικούς τύπους που βασίζονται στην ανάλυση πλήρους κύκλου ζωής για να το κάνουμε.

Ακόμη και αυτό δεν ήταν αρκετό γιατί αν πας να παράξεις βιουδρογόνο μέσω αεριοποίησης βιόσιμης βιομάζας παίρνεις syngas με χοντικά 1:1 H2:CO. Η Fischer-Tropsch θέλει 2:1 και τελικά η πρακτική είναι να αφήνουμε το υπόλοιπο μονοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα που δεν επηρρεάζει γιατί είναι μικρού κύκλου ζωής σύμφωνα με το IPCC. Όμως μπορείς να το μαζεύεις και να το αποθηκεύεις και έτσι να γίνεται αρνητικού αποτυπώματος το καύσιμο (άρα παίρνεις λεφτά για αυτό και μειώνεις το κόστος του καυσίμου) ή μπορείς να προσφέρεις και πράσινο υδρογόνο και να πετύχεις το 2:1 μειώνοντας πάλι το κόστος του τελικού καυσίμου. Το τελικό καύσιμο μπορεί να μην είναι ούτε ξεκάθαρα βιοκαύσιμο ούτε ανανεώσιμο καύσιμο μη βιολογικής προέλευσης, αλλά μέσω της μεθοδολογίας πλήρους κύκλου ζωής είναι και νομικά ανανεώσιμο που είναι και αυτό που ενδιαφέρει.

Ενώ λοιπόν πρακτικά η διαδρομή για συνθετικά καύσιμα μέσω αεριοποίησης και fischer-tropsch έχουν φτάσει πολύ κοντά στο μίνιμουμ εφικτό κόστος, τα παραπάνω ανοίγουν νεες διαδρομές για τη μείωσή του. Το βιουδρογόνο είναι σήμερα φθηνότερο, αλλά το πράσινο υδρογόνο έχει την τεχνολογική δυναμική να μειωθεί το κόστος παραγωγής σημαντικά.

Προφανώς 3 είναι ο άξονες για τη χρήση ανανεώσιμου υδρογόνου και παραγώγων:
1. Βαριά βιομηχανία (χαλυβουργία, τσιμέντα, μεταλλουργία).
2. Θαλάσσιες μεταφορές με πρώτο βήμα την ανανεώσιμη μεθανόλη.
3. Πλήρως συνθετικά καύσιμα για αεροπλάνα που είναι 100% drop-in εναλλακτική. Να σημειώσω ότι από τα σημερινά SAF στο "καλύτερο" γίνεται αποδεκτή η μίξη 50:50 με συμβατικό A1 Jet fuel.

Τα 3 παραπάνω θα οδηγήσουν μπροστά το υδρογόνο. Κάθε άλλη χρήση θα είνα είτε στοχευμένη σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες ή θα προκύψει λόγω μείωσης του κόστους σε σχέση με την υπάρχουσα εναλλακτική. Οπότε ναι κανείς δεν μιλάει σήμερα για αυτοκίνητα υδρογόνου, αλλά μπορεί σε 10 χρόνια να γίνουν τελικά η εναλλακτική για μεγάλες αποστάσεις με μικρές στάσεις που ακόμη τα σκήπτρα κρατάνε τα μεγάλα diesel. Αν δεν έχεις κίνηση σε αστικό κέντρο και μιλάμε για ατελείωτα χιλιόμετρα σε εθνική τηρώντας τα όρια το τελευταίο prius καταναλώνει περισσότερο από ένα σημερινό με 2.5-3 λίτρα οικονομικό diesel κινητήτα. Ίσως σε 10 χρόνια να είναι η εναλλακτική για τα PHEV που έτσι και αλλιώς κοστίζουν περισσότερο και από τα αντίστοιχα ηλεκτρικά και τα αντίστοιχα full hybrid και ίσως υπάρξει εμπορικός χώρος.

Το συμπέρασμα είναι ότι απλά κανείς δεν ξέρει σήμερα για τα πάντα. Όμως ξέρουμε για τα 3 συγκεκριμένα που ανέφερα παραπάνω και είναι στην ουσία αυτά που οδηγούν την χρήση ανανεώσιμου υδρογόνου.
 
Η ΑΓΕΤ εισάγει σκουπίδια για κάψιμο και θα αγοράσει υδρογόνο; Ούτε αέριο δεν ήθελε.
Η χαλυβουργία χρειάζεται άνθρακα. Γιατί ο άνθρακας είναι συστατικό του χάλυβα.
Η μεθανόλη είναι τοξική, εύφλεκτη και εκρηκτική και με λιγότερη από τη μισή θερμογόνο ικανοτητα. Και παράγει CO2 στην καύση. Νομικά είναι καθαρό καύσιμο, αλλά στην πράξη; Και κάτι NOx για τα οποία κυνηγάνε τον ντήζελ είναι καλύτερα με τη μεθανόλη;
Μου θυμίζει τη χαρά για το LNG που στην εξαέρωση αφήνει μεθάνιο στην ατμόσφαιρα, που είναι δραστικό αέριο θερμοκηπίου.