Αυτοκινητιστικά νέα

Η φθορά με τους δείκτες στα αυλάκια, έχει να κάνει με το ελάχιστο αποδεκτό πάχος πέλματος προς αποφυγήν υδρολίσθησης.
Το λάστιχο μπορεί να είναι αρκετά εκτός προδιαγραφής πολύ νωρίτερα.

Εάν κάτι θα προσέθετα, θα ήταν να αποφεύγετε όσο μπορείτε τα "eco" ελαστικά. Έχοντας μικρότερη αντίσταση κύλισης και κατά συνέπεια βελτιώνοντας λίγο τη κατανάλωση, η πρόσφυση είναι σημαντικά μικρότερη σε σχέση με άλλες σειρές.

Χωρίς να έχω αλλάξει πολλά λάστιχα στο ίδιο αυτοκίνητο αλλά οδηγώντας τακτικά οχήματα με διαφορετικά ελαστικα, χωρίς να κρίνω άλλα χαρακτηριστικά εφόσον αυτά διαφοροποιούνται και με το εκάστοτε αυτοκίνητο, όσον αφορά τη πρόσφυση σε σχετικά μεγάλη διάσταση, τα pilot sport της michelin είναι τα καλύτερα από αυτά που μέχρι στιγμής έχω οδηγήσει. For the record, τα άλλα δύο φοράνε p zero και τα premium contact της conti. Το premium contact είναι ένα καλό all arounder, τα pzero τα περίμενα καλύτερα.


για τα pilot sport εχω ακουσει και εγω τα καλυτερα λογια και αυτα εχω στο προγραμμα να αγορασω οταν ερθει η ωρα να αλλαξω τα hankook που φοραει το αμαξι τωρα.
 
Έχουμε μιλήσει αρκετό καιρό τώρα για συνθετικά ανανεώσιμα καύσιμα. Έχοντας ασχοληθεί και με προμελέτες για εγκαταστάσεις παραγωγής τους έμεινα με το στόμα ανοικτό όταν είδα τις τιμές του παρακάτω άρθρου:
Ακόμη και τα 22 έως 33 δολάρια που λέει το άρθρο μου φαίνονται υψηλές. Βέβαια δεν γνωρίζω το εξτρά κόστος για να παράξεις τη βενζίνη προδιαγραφών F1 σε σχέση με τυπική αμόλυβδη 95 οκτανίων.
 
Απλά θα αυξήσουν και τα εισιτήρια (που είναι ήδη ακριβά) και ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Ανάγκη η F1 δεν έχει...απλά αυτά τα καύσιμα είναι στην ουσία η μόνη λύση για να συνεχίσουμε να έχουμε κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αυτοκίνητα δρόμου 10+ χρόνια μετά...
 
Ανάγκη η F1 δεν έχει...απλά αυτά τα καύσιμα είναι στην ουσία η μόνη λύση για να συνεχίσουμε να έχουμε κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αυτοκίνητα δρόμου 10+ χρόνια μετά...
Και γιατί να συνεχίσουμε να έχουμε;
 
  • Like
Reactions: karajim80
Γιατί ήδη έχουμε μέσο όρο ηλικίας 17 έτη και γιατί αυτό ΔΕΝ πρόκειται να αλλάξει σε 10 χρόνια. Για εδώ μιλάμε παντα όχι για αναπτυγμένες χώρες.
 
Γιατί ήδη έχουμε μέσο όρο ηλικίας 17 έτη και γιατί αυτό ΔΕΝ πρόκειται να αλλάξει σε 10 χρόνια. Για εδώ μιλάμε παντα όχι για αναπτυγμένες χώρες.
Νομίζω αναφέρθηκε για αγωνιστικά αυτοκίνητα, τα επιβατικά θα συνεχίσουν να παίρνουν κανονικά καύσιμα μέχρι το τέλος της ζωής τους. Αν πχ σταματήσουν να πωλούνται νέα το 2035, κατά το 2055 θα σταματήσουν.
 
Αυτά είναι προγράμματα για να τρώνε τα λεφτά των επιδοτήσεων. Αφού θα χρησιμοποιείται όλο και λιγότερο βενζίνη, ποιος ο λόγος να φτιάξεις τεχνητή;
 
Αυτά είναι προγράμματα για να τρώνε τα λεφτά των επιδοτήσεων. Αφού θα χρησιμοποιείται όλο και λιγότερο βενζίνη, ποιος ο λόγος να φτιάξεις τεχνητή;
Θα σου δώσω μερικά παραδείγματα:
1. Ποντοπόρος ναυτιλία. Με τα χίλια ζόρια πάμε τώρα σε πλοία μεθανόλης με την αμμωνία να είναι μακριά, το LPG δύσκολο (αν και τα πλοία μπορούν να γεμίσουν με βιομεθάνιο ή συνθετικό μεθάνιο) και το υδρογόνο ακόμη πιο δύσκολα.
2. Αεροπλάνα. Θέλουμε συνθετικά ανανεώσιμα καύσιμα και όλα πάνε προς τα εκεί. Θέλουμε Jet A1 καύσιμο, για να βάλεις υδρογόνο ή οτιδήποτε άλλο θες δεκαετίες ακόμη και αν όλα πάνε καλά.
3. Έχεις μεγάλα οχήματα πχ στα μεταλλεία. Αν και έχουν γίνει επιδεικτικά έργα για υδρογονοκίνητα, είναι απίστευτα φθηνότερο να παράξεις και να χρησιμοποιήσεις στα υπάρχοντα ανανεώσιμη συνθετική βενζίνη.
Συνθετικά καύσιμα έχουμε σε εμπορική χρήση δεκαετίες τώρα. Αρκεί να δεις πχ τη Νότια Αφρική που παράγει βενζίνη/diesel από κάρβουνο. Ναι το κάρβουνο δεν είναι ανανεώσιμο, αλλά η διεργασία δεν διαφέρει πολύ με το να χρησιμοποιήσεις κατάλληλα προετοιμασμένη βιομάζα. Και όσο ακριβαίνει το πετρέλαιο όχι λόγω περιβαλλοντικών περιορισμών, αλλά λόγω μείωσης των διαθέσιμων (θεωρία του Hubbert) τόσο θα είναι οικονομικότερο να είναι ανανεώσιμο το καύσιμο στη σύγκριση.

Υ.Γ. Η θεωρία του Hubbert μας λέει με απλά λόγια ότι η παραγωγή του πετρελαίου ακολουθεί το διάγραμμα της κανονικής κατανομής. Όταν έχουν αξιοποιηθεί τα μισά από τα διαθέσιμα αποθέματα που υπάρχουν στη γη, από εκείνη τη στιγμή και μετά η τιμή θα αυξάνεται γιατί το πετρέλαιο θα είναι αγαθό σε έλλειψη σύμφωνα με τις κλασσικές οικονομικές θεωρίες. Επίσης ενώ έχουμε συνεχώς νέες ανακαλύψεις κοιτασμάτων, τα κοιτάσματα αυτά είναι σχιστολιθικό πετρέλαιο, πετρέλαιο σε μεγάλα βάθη στις πολικές περιοχές, πισσούχος άμμος κλπ κλπ. Το κόστος παραγωγής σε σύγκριση πχ με μια πετρελαιοπηγή στη Σαουδική Αραβία είναι χαοτική. Για το σχιστολιθικό πετρέλαιο των ΗΠΑ είχαν γίνει κάποιες μελέτες που έβαζαν το σημείο break even μεταξύ 70 και 80 δολλαρίων το βαρέλι, για αυτό και πολλές μονάδες είχαν αναστείλει λειτουργία την προηγούμενη δεκαετία όταν το πετρέλαιο είχε πέσει. Την κορύφωση της παραγωγής είτε την έχουμε ξεπεράσει είτε θα την ξεπεράσουμε το αργότερο μέχρι το 2045-2050. Έχει αποδειχθεί ότι και το φυσικό αέριο ακολουθεί με τον ίδιο τρόπο με διαφορά φάσης μερικών δεκαετιών. Να πω τέλος πως η θεωρία αποδείχθηκε πλήρως στην πρώτη πετρελαϊκή κρίση - ο Hubbert την είχε προβλέψει αλλά η δημοσίευση της θεωρίας του τον είχε κάνει περίγελο. Πήρε την εκδίκησή του όταν αποδείχθηκε εμφατικά με τα γεγονότα που οδήγησαν στην πρώτη πετρελαϊκή κρίση.
 
Το θέμα είναι ότι εδώ και 50 έτη ακούω ότι πλησιάζει η κορύφωση της παραγωγής...
 
Το θέμα είναι ότι εδώ και 50 έτη ακούω ότι πλησιάζει η κορύφωση της παραγωγής...
Πρώτη φορά το είχα ψάξει πολύ όταν έγραφα τη μεταπτυχιακή μου. Τότε το 2005 που το είχα ψάξει πάρα πολύ είχα δει 2 πράγματα:
1. Ότι ο Hubbert ενώ έπεσε μέσα για τις προβλέψεις για τις ΗΠΑ, έπεσε έξω για τις παγκόσμιες προβλέψεις που όντως είχε βάλει νωρίτερα το σημείο. Ο λόγος ήταν ότι δεν είχε προβλέψει σωστά τις τεχνολογίες εξόρυξης πχ σχιστολιθικό πετρέλαιο.
2. Οι περισσότερες πηγές ακόμη και το 2005 μίλαγαν για 2020+ και όχι νωρίτερα.

Τέλος πια υπάρχει και η δυναμική του κόστους από τα ανανεώσιμα. Ήταν δεδομένο πχ το 1980 πως δεν υπήρχε τίποτα έστω και μακρινά κοντά στην τιμή του πετρελαίου. Αυτό όμως αλλάζει και επίσης επηρρεάζει την εξέλιξη των τιμών. Μπορούμε να έχουμε ανάλογα με τη μέθοδο παραγωγής κόστος κάτω από 3 ευρώ το λίτρο για συνθετική βενζίνη. Ναι είναι προφανώς ακριβότερη, αλλά σε καμία περίπτωση επιστημονική φαντασία όπως πχ το 1980.
Ακόμη και οι ίδιες οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες έχουν παιχνίδια εξουσίας μεταξύ τους. Αν πέσει η τιμή μπορούν να βγάλουν παραγωγούς εκτός αγοράς λόγω κόστους ή αν ανεβάσουν να αυξήσουν σημαντικά τα κέρδη τους. Και προφανώς όλα αυτά έχουν γεωπολιτικές επεκτάσεις οπότε η ανάλυση είναι πολύ πολύ δύσκολη.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Πόσες φορές το έχουμε διάβασει αυτό;
Σκύλος που γαβγίζει δεν δαγκώνει; Αν μπορούσαν θα έκαναν τον έλεγχο χωρίς άλλη μια προειδοποίηση.
 
Σε περίπτωση υποτροπής, αφαιρείται η άδεια οδήγησης του κατόχου για τρία χρόνια. Άσχετα αν π.χ. στο έχουν κλέψει; Κι αν ο κάτοχος δεν έχει άδεια; Αυτό δεν απαγορεύεται, μπορεί να έχει σωφέρ. Ή να έχει λήξει η άδειά του. Και ποιος ελέγχει μετά αν οδηγεί χωρίς άδεια;
 
Είναι από τα λίγα σημεία του Κηφισού που μπορείς να βγεις και να ξαναμπείς σχετικά εύκολα εκεί. Απλά ο τύπος τα έχει όλα γραμμένα καταλλήλως και σκέφτηκε σιγά μην κάνω 3 λεπτά παράκαμψη.
Μπορώ σχετικά εύκολα να δικαιολογήσω κάποιον που κάνει την ανάγκη του σε ένα δέντρο, αλλά απίστευτα δύσκολα να σταματά σε οδό σαν τον Κηφισό έτσι απλά.
 
Μπορώ σχετικά εύκολα να δικαιολογήσω κάποιον που κάνει την ανάγκη του σε ένα δέντρο, αλλά απίστευτα δύσκολα να σταματά σε οδό σαν τον Κηφισό έτσι απλά.

Αυτό. Επίσης δεν δικαιολογώ την αστυνομία. Κάπου να υπάρχει όριο δηλαδή. Δε λέω να τον πιάσουν να τον αλυσοδέσουν, αλλά ένα γερό πρόστιμο θα ήταν αυτονόητο. Αν όχι για το κατούρημα, αν μη τι άλλο για το παρκάρισμα στη μέση του δρόμου.
 
  • Like
Reactions: karajim80