Αυτοκινητιστικά νέα

Ενώ οι "παραδοσιακοί κατασκευαστές" έχουν το θράσος να ζητάνε λεφτά για να σου κάνουν ένα firmware update το οποίο το μόνο που θα κάνει (αν είσαι τυχερός) είναι να διορθώσει τα δικά τους προϋπάρχοντα bugs!!!
Ισχύει, και άλλος ένας λόγος που πήρα το Tesla, περοσθέτει συνεχώς πράγματα, κάποια fun κάποια χρήσιμα και αλλάζει την εμπειρία χρήσης....στα λεφτά που κάνουν τα 3/Υ αν είσαι στην αγορά για ηλεκτρικό αμάξι είναι για μένα μονόδρομος.
 
Δευτέρα πρωί ο περισσότερος κόσμος με την τσίμπλα στο μάτι και τον καφέ στο χέρι μπαίνει στο αμάξι να πάει στην δουλειά , πολλές φορές βρίζοντας την τύχη του (μην μου πείτε ότι ο περισσότερος κόσμος είναι ευτυχισμενος με την δουλειά του) .
Θέλετε να μου πείτε λοιπόν ότι είναι απολύτως φυσιολογικό πρωί πρωί να πιανεις κουβέντα με το αμάξι και στα αγγλικά κιόλας; Θα με αναγκάζει εμένα το αμάξι να του μιλάω; Και Αγγλικά; Δεν του βάζω καλύτερα φωτιά; Τι λέτε τώρα;
Και εννοείται ώσπου να πεις την πρώτη λέξη έχεις ανοιγοκλείσει το κουμπί 3 φορές όπως ειπε και ο Τάκης.

Τι να πω ρε συ Τάσο, εγώ πάντως και σήμερα το πρωί οδήγησα 45-50 λεπτά χωρίς να χρειαστεί να πω ούτε μια κουβέντα στο αμάξι.

Και τώρα που το σκέφτομαι, ούτε χρειάστηκε να μπω σε κάποιο μενού για να κάνω κάτι.

Μόνο πριν κατέβω στο αμάξι άνοιξα το app και πάτησα το κουμπί για να ζεστάνει η καμπίνα.

Τα υπόλοιπα τα κάνει μόνο του πια.
(εκτός από την οδήγηση)
 
  • Like
Reactions: karamela and avpap
α. Ξαναδιαβασα τις τελευταιες δυο σελιδες να δω αν μου διεφυγε κατι που ειπε αλλος ή αν το εγραψα εγω ο ιδιος αυτο, αλλα κανενας δεν εγραψε στον τακη οτι "δεν ξερει τι λεει". Η αντιπαραθεση ηταν στο ποσο αποσπαει την προσοχη στον καθενα η χρηση φυσικου διακοπτη ή φωνητικης εντολης. Ουτε ειπε κανεις οτι ειναι "καταπληκτικη λυση" τα voice commands.
Θες να ξαναδιαβασεις και εσυ τα ποστ να το δεις;

β. το "ας χαρουμε" εψαχνα να δω που στο καλο το βρηκες και τελικα πρεπει να ειχε ξεμεινει ως draft. Δεν κολλαει πουθενα στο ολο ποστ μου και νομιζω το καταλαβαινεις.

Ίσως εγώ δεν το εξέφρασα ορθά. Δεν ψέγω κανέναν για τη συζήτηση που κάνατε ως προς το ύφος της. Το "δεν ξέρει τι λέει" το χρησιμοποιώ μεταφορικά και προφανώς καθ'υπερβολή, δεν έχει γραφτεί motamo.

Το επίδικο σχολιάζω αποκλειστικά. Ο κλάδος της αυτοκίνησης οδηγήθηκε -κατά δήλωση των επικεφαλής των μεγαλύτερων εταιριών του, προς μια λάθος κατεύθυνση, η οποία σε μια μεγάλη πλειοψηφία δεν χαροποιεί τους ιδιοκτήτες των οχημάτων και έχουν δεσμευτεί προς αντιστροφή της. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον ισχυρισμό του ότι οι λειτουργικές φωνητικές εντολές, μια χαρά αντικαθιστούν τα κουμπιά.

Δεν σας κρύβω, πως μου ακούγεται λίγο σοκ το να πω στο αυτοκίνητο να κλείσει τους καθρέπτες. Το δοκίμασα σήμερα το πρωί και ανταποκρίνεται στη φωνητική εντολή και το δικό μου, ωστόσο εφόσον υπάρχει κουμπί, είναι αφύσικο το να χρησιμοποιήσω τη φωνητική εντολή.
 
  • Like
Reactions: takisot
Ισχύει, και άλλος ένας λόγος που πήρα το Tesla, περοσθέτει συνεχώς πράγματα, κάποια fun κάποια χρήσιμα και αλλάζει την εμπειρία χρήσης....στα λεφτά που κάνουν τα 3/Υ αν είσαι στην αγορά για ηλεκτρικό αμάξι είναι για μένα μονόδρομος.

Παρεμπιπτόντως βλέπω ότι μπήκε και στον Ελληνικό κατάλογο το πιο οικονομικό Tesla ever, Model 3 με κάτω από 38Κ€ προ επιδοτήσεων.

1765181330398.png
 
Δεν είναι όλα τα Tesla τα ίδια, η αφαίρεση του λεβιέ για τα φλας και το gear selection και αντικατάστασή τους με 2 κουμπάκια στο τιμόνι και gesture στην οθόνη ήταν απαράδεκτα και βασικά θα έπρεπε να απαγορεύονται κιόλας τέτοιοι νεωτερισμοί. Σε ότι αφορά τις φωνητικές, είναι χρήσιμες για να αλλάξεις σταθμό στο ράδιο ή θερμοκρασία στον κλιματισμό αλλά σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να ελέγχουν φώτα, φλας κτλ. Φαντάσου σε σκοτάδι να ανιχνεύσει από λάθος ή από παρόμοια συνομιλία εντολή να σβήσει τα φώτα.
 
Τι να πω ρε συ Τάσο, εγώ πάντως και σήμερα το πρωί οδήγησα 45-50 λεπτά χωρίς να χρειαστεί να πω ούτε μια κουβέντα στο αμάξι.

Και τώρα που το σκέφτομαι, ούτε χρειάστηκε να μπω σε κάποιο μενού για να κάνω κάτι.

Μόνο πριν κατέβω στο αμάξι άνοιξα το app και πάτησα το κουμπί για να ζεστάνει η καμπίνα.

Τα υπόλοιπα τα κάνει μόνο του πια.
(εκτός από την οδήγηση)
Γιατι δε βάζεις schedule να μην ασχολείσαι ούτε με το ζεσταμα? Εκτός αν δεν εχεις σταθερά ωράρια.

Δεν ειναι το θέμα μας η Tesla αλλα οι οθόνες αφής και η γκρίνια οτι δεν ειναι λειτουργικές κι ενω συμφωνούμε σε αυτό (με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές) διαφώνούμε στο γεγονός ο outsider της αυτοκίνησης εχει καταφερει να κανει κατι που δουλευει όπως πρέπει και σωστά. Δε φταίνε οι οθόνες αλλα το λειτουργικό απο πίσω και τα μυαλά που το έστησαν.
 
Τι να πω ρε συ Τάσο, εγώ πάντως και σήμερα το πρωί οδήγησα 45-50 λεπτά χωρίς να χρειαστεί να πω ούτε μια κουβέντα στο αμάξι.

Και τώρα που το σκέφτομαι, ούτε χρειάστηκε να μπω σε κάποιο μενού για να κάνω κάτι.

Μόνο πριν κατέβω στο αμάξι άνοιξα το app και πάτησα το κουμπί για να ζεστάνει η καμπίνα.

Τα υπόλοιπα τα κάνει μόνο του πια.
(εκτός από την οδήγηση)
Μια από τα ίδια, ουσιαστικά μόλις προσαρμόσεις το αμάξι στις δικές σου ανάγκες, τα υπόλοιπα τα κάνει μόνο του και δεν ασχολείσαι στο να ψάχνεις στα μενού κλπ. όλα γίνονται φυσικά, άνετα και απλά.

Παρεμπιπτόντως βλέπω ότι μπήκε και στον Ελληνικό κατάλογο το πιο οικονομικό Tesla ever, Model 3 με κάτω από 38Κ€ προ επιδοτήσεων.

View attachment 262299
Ναι το είδα και εγώ, σκεφτόμαστε να αλλάξουμε το δεύτερο αμάξι μας και να πάμε πλήρως πλέον σε ηλεκτρικά αγοράζοντας και δευτερη Tesla, απλά το ψάχνω λίγο με τα Κινέζικα που έχουν βγει πάρα πολλά και θέλω να εξαντλήσω τις δυνατότητες πριν καταλλήξουμε πάλι σε Tesla...αν και εκει μας βλέπω πάλι, ειδικά αφού υπάρχει πλέον η φτηνή έκδοση της 3.
 
Δεν σας κρύβω, πως μου ακούγεται λίγο σοκ το να πω στο αυτοκίνητο να κλείσει τους καθρέπτες. Το δοκίμασα σήμερα το πρωί και ανταποκρίνεται στη φωνητική εντολή και το δικό μου, ωστόσο εφόσον υπάρχει κουμπί, είναι αφύσικο το να χρησιμοποιήσω τη φωνητική εντολή.
Το κλεισιμο των καθρεφτων ειναι η μοναδικη λειτουργια (απο αυτες που δεν προσφερει κουμπι ηδη) που θα ηθελα οντως να εχω φυσικο κουμπι. Ειναι μια λειτουργια που την θελεις "εδω και τωρα" οταν περνας απο καποιο στενο σημειο. Προσωπικα την προγραμματισα στο sexy που αγορασα ως αξεσουαρ για το αμαξι.
Η προσωρινη καταργηση των stalk για τα φλας ηταν επισης τεραστιο φαουλ και ευτυχως τον επανεφεραν.
Προσωπικα, δεν μου λειπει κατι ουτε ζηλευω κατι σε φυσικα κουμπια που βλεπω σε αλλα οχηματα.
Απο εκει και περα, οπως ηδη ειπα, ο καθενας οπως βολευεται.
 
Γιατι δε βάζεις schedule να μην ασχολείσαι ούτε με το ζεσταμα? Εκτός αν δεν εχεις σταθερά ωράρια.

Το ωράριό μου είναι τόσο ασταθές ώστε να μην με βολεύει το schedule.
Αλλά πραγματικά δεν με πειράζει, ακόμα και την τελευταία στιγμή να το θυμηθώ, μέχρι να κατέβω στο αμάξι έχει ζεστάνει.
 
Ναι το είδα και εγώ, σκεφτόμαστε να αλλάξουμε το δεύτερο αμάξι μας και να πάμε πλήρως πλέον σε ηλεκτρικά αγοράζοντας και δευτερη Tesla, απλά το ψάχνω λίγο με τα Κινέζικα που έχουν βγει πάρα πολλά και θέλω να εξαντλήσω τις δυνατότητες πριν καταλλήξουμε πάλι σε Tesla...αν και εκει μας βλέπω πάλι, ειδικά αφού υπάρχει πλέον η φτηνή έκδοση της 3.
το οικονομικο ζητημα ειναι καθαρα δικο σας, αλλα θα ειστε οκ με δευτερο "μεγαλο" αμαξι; Προσωπικα δεν θα αντεχα να εχω δυο αμαξια των 4.7+ μετρων (ανεξαρτητου μαρκας). Εκτος αν δεν ζεις στην αθηνα, οποτε αλλαζει τελειως η κουβεντα.
 
το οικονομικο ζητημα ειναι καθαρα δικο σας, αλλα θα ειστε οκ με δευτερο "μεγαλο" αμαξι; Προσωπικα δεν θα αντεχα να εχω δυο αμαξια των 4.7+ μετρων (ανεξαρτητου μαρκας). Εκτος αν δεν ζεις στην αθηνα, οποτε αλλαζει τελειως η κουβεντα.
Κοίτα επειδή έχουμε μάθει σε μεγάλα αμάξια, δεν μπορώ ούτε εγώ ούτε η σύζηγος αμάξια κατσαρίδες σε στιλ Yaris κλπ. Θέλουμε όταν μιλάμε για αμάξι να είναι αμάξι!! Στην κίνηση που είναι το βασικό είτε Yaris έχεις είτε Χ5 το ίδιο είναι....στις δουλειές μας και οι 2 έχουμε Parking κλειστό όπως και στο σπίτι, οπότε γιατί να πάρω μικρό αμάξι? για 2-3 φορές τον μήνα που θα πρέπει να ψάξω κάπου έξω να το παρκάρω? Αν πρέπει να πάω κάπου κεντρικά στην Αθήνα θα πάω έτσι και αλλιώς με Μετρο και δεν πρόκειται να κουβαλήσω αμάξι. Τέλος μένουμε σε προάστια στην Αθήνα που οι δρόμοι είναι πιο μεγάλοι και άνετοι και δεν μπλέκουμε τόσο σε στενά μέσα στο χάος της Αθήνας.
 
Το προβλημα με την οθόνη αφής (και τους διακόπτες αφής για να θυμηθούμε το id3) είναι η έλλειψη ανατροφοδότησης. Βάζω το χέρι στον διακόπτη κανείς ένα κλικ επάνω, αυξάνει η ευαισθησία των αυτόματων καθαριστήρων. Κατεβάζω το χέρι ανάμεσα στα καθίσματα κάνω κλικ στο πάνω δεξιά κλικ στο στρογγυλό στη μέση και κανείς επανάκληση στο τηλέφωνο. Για να τα κάνω αυτά στην οθόνη πρέπει να βλέπω την οθόνη και να στοχεύω τα "κουμπιά". Κατά τα άλλα, δεν πρέπει να πίνουμε νερό για να μην αποσπάται η προσοχή μας...
 
  • Like
Reactions: takisot
Κοίτα επειδή έχουμε μάθει σε μεγάλα αμάξια, δεν μπορώ ούτε εγώ ούτε η σύζηγος αμάξια κατσαρίδες σε στιλ Yaris κλπ. Θέλουμε όταν μιλάμε για αμάξι να είναι αμάξι!! Στην κίνηση που είναι το βασικό είτε Yaris έχεις είτε Χ5 το ίδιο είναι....στις δουλειές μας και οι 2 έχουμε Parking κλειστό όπως και στο σπίτι, οπότε γιατί να πάρω μικρό αμάξι? για 2-3 φορές τον μήνα που θα πρέπει να ψάξω κάπου έξω να το παρκάρω? Αν πρέπει να πάω κάπου κεντρικά στην Αθήνα θα πάω έτσι και αλλιώς με Μετρο και δεν πρόκειται να κουβαλήσω αμάξι. Τέλος μένουμε σε προάστια στην Αθήνα που οι δρόμοι είναι πιο μεγάλοι και άνετοι και δεν μπλέκουμε τόσο σε στενά μέσα στο χάος της Αθήνας.
προσωπικα θεωρω οτι το μεγαλο οχημα με περιοριζει. Ακομα και σε προαστια εκτος κεντρου αθηνας, υπαρχουν στενοι δρομοι ή "δυσκολες" στροφες. Αλλα οπως ειπαμε, ο καθενας οπως βολευεται.
 
προσωπικα θεωρω οτι το μεγαλο οχημα με περιοριζει. Ακομα και σε προαστια εκτος κεντρου αθηνας, υπαρχουν στενοι δρομοι ή "δυσκολες" στροφες. Αλλα οπως ειπαμε, ο καθενας οπως βολευεται.
Συνήθεια είναι και αυτό, προσωπικά δεν έχω νιώσει ότι κάπου με περιορίζει, τώρα αν μια στο τόσο κάπου με δυσκολέψει ε δεν αξίζει τον κόπο για μένα να χάσω το αμάξι και το μέγεθος που θέλω για αυτές τις λίγες φορές. Θα έπαιρνα πιο μικρό αμάξι μόνο αν με κάποιο μαγικό τρόπο γλίτωνα χρόνο στην κίνηση ή αν έμενα κάπου που δεν είχα πάρκινγκ και έπρεπε να ψάχνω γύρω γύρω για να παρκάρω.
 
Ενώ οι "παραδοσιακοί κατασκευαστές" έχουν το θράσος να ζητάνε λεφτά για να σου κάνουν ένα firmware update το οποίο το μόνο που θα κάνει (αν είσαι τυχερός) είναι να διορθώσει τα δικά τους προϋπάρχοντα bugs!!!

Ποιος ζητάει λεφτά για τα updates? Στα μοντέρνα Γερμανικά από όσο γνωρίζω γίνονται δωρεάν, OTA.
 
Συνήθεια είναι και αυτό, προσωπικά δεν έχω νιώσει ότι κάπου με περιορίζει, τώρα αν μια στο τόσο κάπου με δυσκολέψει ε δεν αξίζει τον κόπο για μένα να χάσω το αμάξι και το μέγεθος που θέλω για αυτές τις λίγες φορές. Θα έπαιρνα πιο μικρό αμάξι μόνο αν με κάποιο μαγικό τρόπο γλίτωνα χρόνο στην κίνηση ή αν έμενα κάπου που δεν είχα πάρκινγκ και έπρεπε να ψάχνω γύρω γύρω για να παρκάρω.
συνηθεια δεν ειναι :) καθαρα θεμα διαστασεων και μαθηματικων ειναι. Επισης, δυστυχως εχεις να κανεις και με απροβλεπτες καταστασεις απο ηλιθιους συμπολιτες μας που παρκαρουν οπου να 'ναι.
Αλλα απο τη στιγμη που εσεις ειστε ικανοποιημενοι, ολα καλα! Προσωπικα, ιδανικα επιλεγω το μικροτερο οχημα το οποιο μπορει να καλυψεις τις αναγκες μου. Ιδανικα, ως δευτερο, θα ηθελα ενα inster.
 
Ποιος ζητάει λεφτά για τα updates? Στα μοντέρνα Γερμανικά από όσο γνωρίζω γίνονται δωρεάν, OTA.
ε με τετοιο κραξιμο που επεσε στην BMW που ζηταγε subscription για τα θερμαινόμενα καθίσματα προ 2ετίας..... έβαλαν μυαλό...
 
ε με τετοιο κραξιμο που επεσε στην BMW που ζηταγε subscription για τα θερμαινόμενα καθίσματα προ 2ετίας..... έβαλαν μυαλό...

Ναι έγινε όντως μια φορά και τώρα δίνει και δωρεάν data για μερικά χρόνια ;)
 
  • Like
Reactions: Φρα.Πε.
Ποιος ζητάει λεφτά για τα updates? Στα μοντέρνα Γερμανικά από όσο γνωρίζω γίνονται δωρεάν, OTA.

Δεν ξέρω πως ορίζεται το "μοντέρνο", αλλά τουλάχιστον για το παλιότερο Γερμανικό που είχα μια χαρά λεφτά ζήταγαν στην αντιπροσωπεία και γενικότερα τα OTA updates τα έμαθαν σχετικά πρόσφατα (~5 χρόνια).

Επίσης ξέρω ότι η Tesla σε 14 χρόνια δεν έχει ζητήσει λεφτά από κανέναν πελάτη της για software update.
 
Νομίζω ότι δεν έχει και τρελό νόημα η συζήτηση.
Στην καλύτερη κατά μέσο όρο αλλάζουμε αυτοκίνητα κάθε 4-5 χρόνια. Ε, θα αλλάξουμε 1 μαξ 2 αυτοκίνητα πριν η αυτόνομη οδήγηση γίνει νόρμα από τα οχήματα. Και τότε θέλουμε δεν θέλουμε θα μιλάμε όπως μιλάμε σε μια αεροσυνοδό.
Επίσημα σε αυτοκινητοδρόμους στην ΕΕ έχουμε έγκριση για αυτόνομη οδήγηση αυτή τη στιγμή 2 εταιρίες με Level 3 αυτόνομη οδήγηση:
- Mercedes
- BMW
οκ, για Level 3 ισχύει μόνο στη Γερμανία και για χαμηλές ταχύτητες στα 60 κμ.
Αυτές οι 2 μαζί με την Ford έχουν πάρει άδεια για Level 2 αυτόνομη οδήγηση που έχουν μια κάμερα που επιβάλει στον οδηγό να βλέπει μπροστά, αλλά να μην πιάνει το τιμόνι (και Ελλαδα).
Η Tesla παραδόξως δεν έχει πάρει άδεια στην ΕΕ για Hands-free οδήγηση όπως και αρκετές άλλες εταιρίες (VW Group, Volvo κλπ).
Ε, σε 2-3 χρόνια βλέπω όλες να έχουν νόμιμο Level 2 στην ΕΕ και σε μαξ 5 χρόνια Level 3 με 100-120 κμ μέγιστη ταχύτητα.
Όταν βλέπεις ταινία αντί να οδηγείς το να ψάχνεις κουμπί από το να μιλάς είναι πιο σπαστικό.