Αυτοκινητιστικά νέα

Ο υπολογισμός μέσης ταχύτητας είναι ο συνιθεστερος στις σταθερές κάμερες στα Βαλκάνια. Και πολύ πιο σωστός. Δεν σε πιάνει μια τυχαία στιγμή, αλλά αν υπερβαίνεις συνεχώς το όριο. Κάτι που κάνουν και με τους χρόνους πληρωμης στα διόδια.
 
  • Like
Reactions: avpap
Βλέπω διαφημίσεις όπου η Audi δίνει 10 χρόνια εγγύηση,η BMW 4 χρόνια και δώρο extras 6.000€...Σφίξαν λίγο τα κωλαράκια με τον ερχομό των Κινέζων ή κάνω λάθος;
Τα 10 χρόνια έχουν ψιλά γραμματα ...μαρκετίστικο..
 
  • Like
Reactions: Simos.I and avpap
οσο να 'ναι ομως, μια καποια πιεση την εχουν δεχτει φανταζομαι.
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ αυτό. Το ίδιο αρχίζουν να κάνουν και οι γνωστές παραδοσιακές μάρκες σε μηχανάκια. ΠΧ APRILILA GT 400 (6900) τύπου off-road σκούτερ ίδια τιμή με αρκετά ίδιου τύπου κινέζικα (ZONTES 368G 6200). Όταν είδα την τιμή νόμιζα ότι δεν έβλεπα καλά! Την στιγμή μάλιστα που το 200άρι ίδιο έχει κοντά 4 χήνες.
 
  • Like
Reactions: avpap and karamela
Καιρός
H VW φαίνεται επιτέλους να το έπιασε το νόημα..


Το ερώτημα τώρα είναι αν θα προλάβουν να προσαρμοστούν.

Καλά, δεν αμφιβάλει κανείς γι'αυτό. Το θέμα είναι το πότε. Προσωπικά πιστεύω ότι - ειδικά σε χώρες τριτοκοσμικές όπως κάποιες που ξέρουμε καλά- έχουμε σίγουρα άλλα 15-20 χρόνια θερμικών.
 
Το υδρογόνο το ξεπερνάει η πραγματικότητα στις μεταφορές.

Ακόμη και στις εμπορευματικές μεταφορές, υπάρχουν ηλεκτρικά φορτηγά σήμερα με MW φορτιση και σοβαρό range.

Ο οποιοσδήποτε μελετητής πριν απο 5 και 10 χρόνια αυτο το θεωρούσε οριακά αδύνατο.
 
Mα και τα υδρογονου ουσιαστικα ηλεκτρικα ειναι απλα η ενεργεια παρεχεται μεσω καυσης υδρογονου και παραγωγης ηλεκτρικης ενεργειας.
 
  • Like
Reactions: Φρα.Πε.
To Μιραι παντως ειναι οπως το περιγραφω δεν εχει κινητηρα εσωτερικης καυσης.

Μακρυα στο μελλον ισως θα μπορουσαμε να εχουμε plugin υβριδικα υδρογονου
 
Το υδρογόνο έχει αποτύχει οριστικά για τα ΙΧ, πιθανότατα πλέον και για τα φορτηγά. Μόνο σε αεροπλάνα ίσως το δούμε
 
Νατα μας ......και το πρωτο ηλεκτρικο αεροσκαφος

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Δεν θα αργησει η στιγμη που θα δουμε ηλεκτρικα αεροσκαφη αυτοκινητα.
 
Ούτε εκεί νομίζω οτι θα το δούμε λόγω χαμηλής ενεργειακής πυκνότητας.
Και από τη δουλειά εκεί το βλέπω να πηγαίνει...100% ανανεώσιμα συνθετικά καύσιμα για αεροπλάνα, πλοία, τρακτέρ. Στα πλοία ίσως έχουμε κάποια ποικιλία αν και τουλάχιστον στο βραχυπρόθεσμο έχουν πάρει κεφάλι τα πλοία που καίνε μεθανόλη. Στα τρακτέρ μέχρι 100 kW παίζουν ηλεκτρικά, ενώ από εκεί και πάνω είτε μεθάνιο είτε συνθετικό diesel είτε κάποια βιο-λάδια. Από την άλλη με την κατεύθυνση της αναγεννητικής γεωργίας και τα ρομπότ που ερχονται μάλλον θα μπορέσουμε να μείνει η γεωργία σε ανάγκες κάτω των 100 kW και να πάει ηλεκτρικά.
Βέβαια για όλα αυτά τα συνθετικά καύσιμα που είναι οργανικές ενώσεις θέλεις υδρογόνο και βιώσιμο άνθρακα για να τα συνθέσεις, οπότε υδρογόνο πρέπει να φτιάξεις αρχικά.

Υδρογόνο καθαυτό θέλουμε για την βιομηχανία. Για αποκαρβονοποίηση τσιμέντων, χαλυβουργίας, λιπασμάτων κλπ. Εκεί δεν υπάρχει καμία εναλλακτική.

Στο μόνο που δεν είμαι 100% σίγουρος είναι τι θα γίνει με τις οδικές μεταφορές φορτίων. Ναι έχουμε μεγάλες μπαταρίες ήδη και φορτίζουν γρήγορα. Σήμερα μπορείς να αγοράσεις τράκτορες με 600+ κμ αυτονομία είτε με υδρογόνο είτε με μπαταρία. Το πρόβλημα με τις μπαταρίες είναι κυρίως στο κομμάτι της τελικής χρήσης. Για να ταιριάζει ο χρόνος ανεφοδιασμού με το χρόνο υποχρεωτικής ξεκούρασης των οδηγών θέλεις φορτίσεις που απαιτούν φορτιστές 0.7 ως 1.2 MW για κάθε τράκτορα. Αυτό είναι το δυσκολότερο κομμάτι της εξίσωσης για τις μπαταρίες στις οδικές μεταφορές φορτίων γιατί θέλει μεγάλες υποδομές στα ηλεκτρικά δίκτυα. Γιατί το υδρογόνο μπορεί να έχει συνολικά πολύ μικρότερο βαθμό απόδοσης κλπ, αλλά με πολύ μικρότερο κόστος φτιάχνεις σταθμούς ανεφοδιασμού που μπορούν να εξυπηρετούν παράλληλα πολύ μεγαλύτερο αριθμό από νταλίκες χωρίς να διαταράσουν τα προγράμματα που τρέχουν χρόνια τώρα.

Πάντως το ρυθμιστικό πλαίσιο θα ορίσει τις εξελίξεις. Ήδη η ΕΕ ζητά 43% μείωση των εκπομπών CO2 για νέους τράκτορες μέχρι το 2030, και 90% μείωση μέχρι το 2040 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019. Τα συνθετικά ανανεώσιμα καύσιμα θα είναι πολύ πιο ακριβές λύσεις γιατί δεν έχουμε value chains που μπορούν να δώσουν αρκετό βιώσιμο άνθρακα, οπότε ότι υπάρχει θα πηγαίνει πρώτα στα αεροπλάνα και μετά στα πλοία.
 
Τα προβλήματα διαχείρισης, αποθήκευσης και μεταφοράς σε μαζικό καταναλωτικό επίπεδο δεν ξέρω αν μπορούν να λυθούν τελικά. Τα πρατήρια θα έχουν τεράστιες κρυογονικές δεξαμενές; Μέσα σε κατοικημένες περιοχές; Κι αν συμβεί κάτι θα παίρνουν και μερικά οικοδομικά τετράγωνα μαζί τους; Αν τρακάρουν σφοδρά δύο οχήματα με γεμάτα ρεζερβουάρ;
 
Τα προβλήματα διαχείρισης, αποθήκευσης και μεταφοράς σε μαζικό καταναλωτικό επίπεδο δεν ξέρω αν μπορούν να λυθούν τελικά. Τα πρατήρια θα έχουν τεράστιες κρυογονικές δεξαμενές; Μέσα σε κατοικημένες περιοχές; Κι αν συμβεί κάτι θα παίρνουν και μερικά οικοδομικά τετράγωνα μαζί τους; Αν τρακάρουν σφοδρά δύο οχήματα με γεμάτα ρεζερβουάρ;
Αυτά εχούν λύθει ήδη. 5 χρόνια πριν το παρακάτω.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Επίσης, έχουμε ήδη πρατήριο που λειτουργεί στους Αγίους Θεοδώρους στην Εθνική Αθηνών - Κορίνθου για υδρογόνο για παράδειγμα. Το θέμα είναι αν είναι οικονομικότερο να στήσεις την υποδομή που απαιτεί μόνο για τα φορτηγά ~5 ΜW παροχές συν ότι χρειάζεσαι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και επίσης πόσο γρήγορα μπορείς να το κάνεις αυτό. Τα πρατήρια υδρογόνου είναι προτυποποιημένα και πρακτικά ανεφοδιάζεις αντίστοιχα με τα συμβατικά καύσιμα - έρχεται βυτίο. Στο άλλο, ενώ είναι πανεύκολο το να στήσεις φορτιστές, το θέμα είναι αν χρειάζεσαι επέκταση δικτύου από τη μέση τάση εκεί κοντά, αν η γραμμή όντως μπορεί να αντέξει τα εξτρά φορτία χωρίς να έχουν τα γύρω χωριά θέμα, αν χρειάζονται αναβαθμίσεις στους υποσταθμούς γενικότερα στην περιοχή κλπ κλπ.

Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για υποδομές για νταλίκες, τα ιδιωτικά αυτοκίνητα δεν είναι στόχος της πολιτικής οπότε τα πρατήρια θα πρέπει να είναι στο TEN-T δίκτυο και όχι σε γειτονιές έτσι και αλλιώς.
 
Αυτό το βιντεάκι δείχνει την δομική ακεραιότητα του αμαξώματος και συστήματα ασφαλείας για τους επιβάτες, δεν μας λένε αν έγινε η δοκιμή με πλήρη δεξαμενή και τον κινητήρα σε λειτουργία. Εδώ έχουν θέματα οι πυραυλικές εταιρείες με χειροποίητες κατασκευές και τον μηχανικό και τους εξειδικευμένους συγκολλητές από πάνω, δεν θα έχουν οι μαζικής παραγωγής κατασκευές σε κάποιο κινέζικο εργοστάσιο με αμφίβολο QC; Ειδικά που τα τελευταία χρόνια στον βωμό του κέρδους το QC πάει περίπατο ακόμα και σε σοβαρές εταιρείες, για να γεμίσουμε τους δρόμους με δυνητικές εξαιρετικά ισχυρές βόμβες είμαστε.
 
Αυτά εχούν λύθει ήδη. 5 χρόνια πριν το παρακάτω.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Επίσης, έχουμε ήδη πρατήριο που λειτουργεί στους Αγίους Θεοδώρους στην Εθνική Αθηνών - Κορίνθου για υδρογόνο για παράδειγμα. Το θέμα είναι αν είναι οικονομικότερο να στήσεις την υποδομή που απαιτεί μόνο για τα φορτηγά ~5 ΜW παροχές συν ότι χρειάζεσαι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και επίσης πόσο γρήγορα μπορείς να το κάνεις αυτό. Τα πρατήρια υδρογόνου είναι προτυποποιημένα και πρακτικά ανεφοδιάζεις αντίστοιχα με τα συμβατικά καύσιμα - έρχεται βυτίο. Στο άλλο, ενώ είναι πανεύκολο το να στήσεις φορτιστές, το θέμα είναι αν χρειάζεσαι επέκταση δικτύου από τη μέση τάση εκεί κοντά, αν η γραμμή όντως μπορεί να αντέξει τα εξτρά φορτία χωρίς να έχουν τα γύρω χωριά θέμα, αν χρειάζονται αναβαθμίσεις στους υποσταθμούς γενικότερα στην περιοχή κλπ κλπ.

Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για υποδομές για νταλίκες, τα ιδιωτικά αυτοκίνητα δεν είναι στόχος της πολιτικής οπότε τα πρατήρια θα πρέπει να είναι στο TEN-T δίκτυο και όχι σε γειτονιές έτσι και αλλιώς.
η αλματωδης αυξηση των φορτιστων τα τελευταια 2 χρονια, νομιζω απεδειξε πως οταν υπαρχει θεληση, δεν ειναι δυσκολη η αναπτυξη του δικτυου
 
Γιατί το υδρογόνο μπορεί να έχει συνολικά πολύ μικρότερο βαθμό απόδοσης κλπ, αλλά με πολύ μικρότερο κόστος φτιάχνεις σταθμούς ανεφοδιασμού που μπορούν να εξυπηρετούν παράλληλα πολύ μεγαλύτερο αριθμό από νταλίκες χωρίς να διαταράσουν τα προγράμματα που τρέχουν χρόνια τώρα.
Δεν ισχύει αυτό. Ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου κοστίζει πολλά εκατομμύρια ευρώ, πάνω από 10, ενώ δεν υπολογίζουμε καν το κόστος για τον ανεφοδιασμό του σταθμού από βυτία αλλά και το κόστος λειτουργίας του σταθμού. Φορτιστές MW δε χρειάζονται MW σύνδεσης στο δίκτυο, λειτουργούν με μπαταρίες, η σύνδεσή τους στο δίκτυο μπορεί να είναι ακόμα και 100KW, το δε μέγεθος των μπαταριών θα εξαρτάται από το πόσο συχνά θα υπάρχει χρήση του φορτιστή. Ένα φορτηγό με 600-700KWh όπως έχουν αυτά των διεθνών μεταφορών, φορτίζουν ένα 80% αυτής της χωρητικότητας σε 40-45 λεπτά, όσο είναι και το υποχρεωτικό διάλλειμα του οδηγού. Οπότε με 100KW δίκτυο θα μπορεί να κάνει μια φόρτιση κάθε 5 ώρες. Με 200KW το ρίχνεις κάτω από τις 2,5 ώρες. Υπ' όψιν πως και το γέμισμα υδρογόνου παίρνει 20 λεπτά για αντίστοιχη απόσταση, οπότε δε προσφέρει και καμία τεράστια βελτίωση στο χρόνο.