CD Vs LP

Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: CD Vs LP

έχω την σαφή εντύπωση ότι αρκετές εταιρείες χρησιμοποιούν αναλογική διαδικασία
Σωστά Δημήτρη έτσι είναι. Έχω ήδη αναφέρει την Groove note που μάλιστα κάνει ταυτόχρονα και DSD. Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: CD Vs LP

Έχω ήδη αναφέρει την Groove note που μάλιστα κάνει ταυτόχρονα και DSD. Λ.Σ.

Mία ίσον καμμία :grandpa:
δηλαδή όλες οι υπόλοιπες χρησιμοποιούν ψηφιακή διαδικασία;

Δεύτερον: η ECM, που χρησιμοποιεί ψηφιακή διαδικασία, κυριολεκτικά "δεν παίζεται" εδώ και χρόνια. Και εννοώ τον ήχο των CDs της, γιατί το τελευταίο βινύλιο το πήρα το 1990.
Και εμπειρία ζωντανής μουσικής έχω πολύ μεγάλη - εννοώ, πέρα από το πιάνο που έπαιζα ο ίδιος για 8-10 χρόνια.
 
Φυσικα Λουκά, αυτά που ειπα για το 001 σε σχέση με το simon yorke είνα αστείο γατι απλως η ψηφιακη πηγή δεν μπορει να σταθει με τίποτα διπλα σε ενα καλό αναλογικό player.
 
Φυσικα Λουκά, αυτά που ειπα για το 001 σε σχέση με το simon yorke είνα αστείο γατι απλως η ψηφιακη πηγή δεν μπορει να σταθει με τίποτα διπλα σε ενα καλό αναλογικό player.
Είπα κι' εγώ Βαγγέλη αν είναι δυνατόν!!!Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: CD Vs LP

Mία ίσον καμμία :grandpa:
δηλαδή όλες οι υπόλοιπες χρησιμοποιούν ψηφιακή διαδικασία;

Δεύτερον: η ECM, που χρησιμοποιεί ψηφιακή διαδικασία, κυριολεκτικά "δεν παίζεται" εδώ και χρόνια. Και εννοώ τον ήχο των CDs της, γιατί το τελευταίο βινύλιο το πήρα το 1990.
Και εμπειρία ζωντανής μουσικής έχω πολύ μεγάλη - εννοώ, πέρα από το πιάνο που έπαιζα ο ίδιος για 8-10 χρόνια.
Δεν είναι μόνο μία είναι και άλλες, αλλά ο κανόνας είναι η ψηφική ηχογράφηση. Υπάρχουν και αρκετές περιπτώσεις που κάποια όργανα τα ηχογραφούν αναλογικά και μετα κάνουν Digital remaster για καλύτερο αποτέλεσμα.
Όσο για την ECM δεν την θεωρώ και τίποτα σπουδαίο σαν ηχογραφήσεις. Έχω πολλούς δίσκους στη δισκοθήκη μου, λογω καλλιτεχνών, από τα μέσα του 70, αναλογικές φυσικά ηχογραφήσεις και κάποιες μετέπειτα ψηφιακές.
Μάλλον θα σε εντυπωσιάζει ο ήχος, γιατί είναι όντως εντυπωσιακός. Απέκτησε καλό όνομα για τον ήχο τότε που οι αμερικάνικοι δίσκοι ήταν για κλάματα και συγκριτικά ευνοούνταν η ECM. Άκου όμως κανένα παλιό αυθεντικό βινύλιο ή μια αξιοπρεπή επανέκδοση κια κάνε σύγκριση για να δεις τί προσπαθώ να πω. Λ.Σ.
 
Τόσα πραγματικά db έχει το βινυλιο, πλα πλα πλα… δεν άκουσα όμως σε ποιο εύρος συχνοτήτων είναι αυτό εφικτό.. και τοσα τα θεωρητικά του cd που έχει τις υψηλές που έχασε το βινυλιο.. :slapface:

Μήπως ξέρει κανένας να μου πει και πόσα είναι τα πραγματικά db δυναμικής περιοχής που υπάρχουν στις ηχογραφήσεις αναλογικές και μη? 14, 18. 20? Πόσα? :hmmmm2:
 
Τα περισσότερα transfers γίνονται ψηφιακά σε 24/96 ώστε η όποια ψηφιακή ισοστάθμιση χρησιμοποιηθεί για συχνοτικές διορθώσεις των απωλειών λόγω ηλικίας της μήτρας να έχει το καλύτερο αποτέλεσμα. Το ίδιο γίνεται συχνά θαυμάσια και με αναλογική ισοστάθμιση πριν την ψηφιοποίηση.

Η δική μου γνώμη Λουκά είναι ότι οι δουλειές της ECM ανέκαθεν ήταν εξαιρετικές και οι παλιές αναλογικές και οι νέες ψηφιακές.

Θα ήθελα να μάθω κι εγώ πως αντιγράφονται τα DVD-A ψηφιακά. Κάτι έχω ακούσει για ξεγέλασμα της ψηφ.εξόδου μεσω τηλεχειριστηρίου. Δυστυχώς όμως είναι ελάχιστα τα DVD-A.
 
Ενδιαφέρον τόπικ. Παρόλο που το μήκος του δεν επιτρέπει να αποκτήσει κανείς πλήρη εικόνα της εξέλιξής του, φαίνεται στις τελευταίες σελίδες να καταλήγει ως σύγκριση αναλογικού με ψηφιακό ήχο.

Διάβασα τελευταία ένα ενδιαφέρον βιβλίο, το Mixing With Your Mind του Mike Stavrou (πολύ καλός ελληνοαυστραλός ηχολήπτης, απλά και μόνο ν' αναφέρω ότι έχει δουλέψει στα AIR Studios του Λονδίνου) που μου έλυσε πολλές απορίες σχετικά με το θέμα.

Ο Stav παρουσιάζει τον ήχο σαν έναν ουρανοξύστη. Η αναλογική ηχογράφηση είναι η φωτογράφηση του πύργου με την εστίαση στο κέντρο, στο μέσο του κτηρίου (εκεί που βρίσκεται ο κύριος όγκος της ηχητικής πληροφορίας, όπως λέει). Οι πρώτοι όροφοι καθώς και η κορυφή απεικονίζονται με αρκετή ευκρίνεια, που όμως μειώνεται όσο απομακρυνόμαστε από κέντρο εστίασης. Με την ψηφιακή ηχογράφηση, το focus βρίσκεται στην κορυφή. Η αντένα του κτηρίου φαίνεται ολοκάθαρα, με εντυπωσιακή λεπτομέρεια, όπως και όλοι οι πάνω όροφοι. Όσο κατεβαίνουμε χαμηλότερα όμως τα πράματα γίνονται πιο θολά. Και καταλήγει λέγοντας ότι οι δυνατοί σε ένταση ήχοι περιγράφονται με τη μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέρεια, με το μεγαλύτερο εύρος πληροφορίας (16bit), ενώ οι πιο σιγανοί ήχοι περιγράφονται με λιγότερα bit, άρα λιγότερο λεπτομερώς. Σαν παράδειγμα αναφέρει την εντυπωσιακή ικανότητα του κιθαρίστα Jonh Williams να ξεχωρίζει (με κλειστά μάτια και χωρίς καμιά απόκλιση) την ψηφιακή από την αναλογική ηχογράφηση του ίδου κομματιού. Όπως του εξήγησε, το δάχτυλό του έκανε έναν ανεπαίσθητο ήχο τη στιγμή που "άφηνε" τη χορδή της κιθάρας. Ο ήχος αυτός ήταν παρών στην αναλογική εκδοχή, απουσίαζε από την ψηφιακή όμως!

Τέλος κλείνει τη σύγκριση λέγοντας ότι όταν βγήκε το CD, όλοι επικεντρώθηκαν στα σημεία που υπερτερούσε ο ψηφιακός έναντι του αναλογικού ήχου (δυναμική περιοχή, επίπεδα θορύβου κ.α.) και κανένας δεν έδωσε σημασία στα αδύνατα σημεία του ψηφιακού ήχου, που όμως σήμερα - σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά - είναι πλεόν φανερά.

Προσωπικά, επειδή ούτε τα αφτιά του Williams έχω ούτε τον εξοπλισμό του Stavrou, απολαμβάνω (χωρίς ... αναλογικές ενοχές) την ποιότητα του CD.

Ελπίζω να μην κούρασα με το ολίγον μακροσκελές 2ο μόλις ποστ μου. Κατευθείαν στα "βαθιά" ο νέοπας :D
Το RedBook δεν έχει αρκετή low level detail διότι στα χαμηλής στάθμης σήματα δουλεύουν 6 ή 8 bits.
Αν θέλετε να συγκρίνετε ψηφιακό υλικό, κατεβάστε ένα HD υλικο στον σκληρό σας και ακούστε. Ετσι οι όροι της σύγκρισης θα είναι δίκαιοι:
- Ψηφ.ηχογράφηση 24/96 σε βινύλιο
- Η ίδια ηχογράφηση 24/96 από τον σκληρό σας με ένα αξιοπρεπές DAC.
Πέστε μου τι ακούτε. Ετσι θα λυθούν οι απορίες σας.
 
Θέλω να δηλώσω οτι ο Κόγιας έχει σωστή και σφαιρική αντίληψη του τι συμβαίνει
στους 2 κόσμους, απαλλαγμένη από μυθοποιήσεις και φετίχ.
(θέλω να τον ρωτήσω έχει σχέση με Βόλο καθόλου?)
Θ.Ζ.
 
Θέλω να δηλώσω οτι ο Κόγιας έχει σωστή και σφαιρική αντίληψη του τι συμβαίνει
στους 2 κόσμους, απαλλαγμένη από μυθοποιήσεις και φετίχ.
(θέλω να τον ρωτήσω έχει σχέση με Βόλο καθόλου?)
Θ.Ζ.

Στο Βόλο μένω μπρε πατριώτη μ'...
 
Αν χρειάζεσαι περισσότερες θεωρητικές πληροφορίες, βρες το βιβλίο
του Κου Π.Ψωμά, ''Παραμόρφωση, θόρυβος και ψηφιακός ήχος''!
Είναι έυπεπτο και εξαιρετικά κατανοητό από τον οποιονδήποτε και
αυτά που αναφέρω, τα έχει και σε σχήματα, απλά και ξεκάθαρα!!!
Ευχαριστώ :smileJap:
 
Κοίτα που θα βγούν και πεθεροκούμπαροι...
:grandpa: Και μετά σου λέει ότι είναι κακά αυτά τα μόνιμα flamewar threads...