Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

400 μμ σε FF ΔΕΝ γεμίζει το καδρο με Ανδρομέδα.

Με 300 μμ σε FF μπορείς να κατεβάσεις το original αρχείο από εδώ: https://www.flickr.com/photos/chrisbrn/16610821035/in/dateposted-public/
για να καταλάβεις πόσο λείπει από το κάδρο.

Πρέπει να το υπολογίσω πόσα μμ πρέπει να είναι ο φακός, αλλά από εκτίμηση και μόνο... χρειαζεσαι πολλά μμ ...τηλεσκόπιο δηλαδή.

Για αστροφωτογραφία (όχι τοπίου) είναι καλύτερο να έχεις crop γιατί αμέσως πολλαπλασιάζεις τα μμ του φακού με 1,6.

Δηλαδή ο 300ρης ο δικός μου θα ήταν σαν 480 σε ff.

To καλό με το τηλεσκοπιο (όχι των 6500 ευρώ :D ) είναι ότι μπορείς να έχεις ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ να έχεις tracing.

Ειδάλλως πας σε πολύ περίπλοκες λύσεις.

Nαι έχεις δίκιο για τα 400mm .. καλύπτουν 6° διαγώνιο FF ενω η ανδρομέδα έχει φαινόμενη γωνία 6 Χ 0,52 = 3° άρα καλύπτει το μισό κάδρο περίπου (επειδή τυχαίνει να είναι διαγώνια ..)
.. Ομως .. στο δείγμα σου μου φαίνεται πολύ μικρότερη απο το αναμενόμενο 1/3 του κάδρου (300μμ FF FOV = 8°)

Το κροπ σε ιδανική κατάσταση "τέλειου" τηλεσκόπιου βοηθάει μόνο απο την άποψη οτι έχεις περισσότερα πιξελ .. πιθανώς και λιγότερη βινιέτα για πιο οικονομικές λύσεις .. όμως το ζητούμενο είναι να καταγράψεις οσα περισσότερα φωτόνια και εκεί δεν βοθάει και τόσο ..

Θα δούμε πως θα πάει το πράγμα .. αλλά φαίνεται οτι το στακάρισμα πολλαπλών λήψεων θα μπορεί να γίνει υπολογιστικά χωρίς χρήση tracking .. δεν ξέρω πόσο επιτυχημένα γίνεται ήδη κάτι τέτοιο .. αλλά εξελίσσονται οι αλγόριθμοι .. και θα προτιμούσα να γλυτώσω 3 ωρες στο βουνό δίνοντας τα λεφτα για καλύτερο πιο φωτεινό τηλεσκόπιο αντι για tracker ..

Tώρα που το βλέπω .. ακόμα και το Takahashi ε-180 καλή τιμή έχει για 500mm f2.8 (Canon 400mm/f2.8 κάνει 10000) και θα είχες 1/4 του χρόνου λήψης μόνο απο το διάφραγμα .. και κάπου στο 1/6 λόγω καλύτερης κάλυψης σε σχέση με τον δικό σου 300 f5.6
 
Το μόνο που βοηθάει στην καταγραφή φωτονίων είναι η διάρκεια της έκθεσης.

Για αυτό και είναι απαραίτητο το tracking.

Xωρίς αυτό δεν κάνεις τίποτε.

Με 400ρι φακό χωρίς τράκινγκ έχεις στη διάθεσή σου 1,25 δευτερόλεπτα πριν αρχίσει να φαίνεται η κίνηση των αστεριών (και της ανδρομέδας)

Με 1000ρι φακό 0,5 δευτερόλεπτα.

Αν υπολογίσεις ότι και ιο φακοί σε αυτά τα εστιακά μήκη είναι "σκοτεινοί", πραγματικά δεν θα κάνεις τίποτε.

Το τρακινγκ δεν το αποφεύγεις με τίποτε.
Όσο καλύτερο δε, τόσο σημαντικά καλύτερο αποτέλεσμα θα πάρεις.

Γιατί τα όρια ακριβείας του τρακινγκ θα θέσουν και το όριο έκθεσης.

Από εκεί και πέρα πας σε πολλαπλές λήψεις.


ONEIΡΕΜΕΝΟ (για όταν πιάσω το LOTTO): http://www.losmandy.com/g-11.html
 
Απάντηση: Re: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Tώρα που το βλέπω .. ακόμα και το Takahashi ε-180 καλή τιμή έχει για 500mm f2.8 (Canon 400mm/f2.8 κάνει 10000) και θα είχες 1/4 του χρόνου λήψης μόνο απο το διάφραγμα .. και κάπου στο 1/6 λόγω καλύτερης κάλυψης σε σχέση με τον δικό σου 300 f5.6
Γιατι ειναι αυτο που περιεγραψα πιο πανω. Ο canon ειναι μια διοπτρα ενω το takahashi ειναι ενα κατοπρικο τυπου Νευτωνιο. Δηλαδη δεν εχει φακους αλλα δυο καθρεπτες. Εναν στον πατο που στελνει το φως στον δευτερευοντα που ειναι μπροστα και στηριζεται σε ενα σταυρο (αραχνη) ο οποιος στελνει μετα το φως στα πλαγια που ειναι ο εστιαστης...

Δυο προβληματα.
1) Πριν απο καθε παρατηρηση θελει ρυθμιση. Οι μετακινησεις οσο και να προσεχεις το απορρυθμιζουν. Θελει εργαλεια οπως laser για να το κανεις σωστα. Αλλα προσεξε. με f2.8 ειναι "σπαζοκεφαλια" η απολυτη ευθυγραμμιση και το f2.8 δεν συγχωρει στις φωτογραφιες. Οχι οτι ειναι ακατορθωτο. Απλα σε σχεση με ενα f5 η απορρυθμιση ειναι πιο ορατη.
2) Ειναι ανοιχτο μπροστα και την σκονη δεν θα την αποφυγεις πανω στα κατοπτρα. Αυτο με τον καιρο ριχνει την αποδοση ειτε με σωματιδια που αποτυπωθουν στις μεγαλες μεγεθυνσεις πανω στις φωτογραφιες ειτε με μιεωση της φωτεινοτητας.

Τωρα για το tracking. Σκεψου οτι "φτηνες" βασεις σου δινουν στην μεγιστη εστιακη 400mm tracking μεχρι 2 λεπτα πριν χασουν και αυτες. Οι αστροφωτογραφοι εχουν μαζι και ενα αλλο τηλεσκοπιο μικροτερο που το λενε οδηγητικο και με βαση αυτο κανουν μικρορυθμισεις για να μειωσουν το drift των αστρων. Με 500mm εστιακη το θεωρω απιθανο χωρις Tracking να βγαλεις καλο αποτελεσμα. Θα εχεις trails μετα απο 1s εκθεσης...
 
Το μόνο που βοηθάει στην καταγραφή φωτονίων είναι η διάρκεια της έκθεσης.

Για αυτό και είναι απαραίτητο το tracking.

Xωρίς αυτό δεν κάνεις τίποτε.

Με 400ρι φακό χωρίς τράκινγκ έχεις στη διάθεσή σου 1,25 δευτερόλεπτα πριν αρχίσει να φαίνεται η κίνηση των αστεριών (και της ανδρομέδας)

Με 1000ρι φακό 0,5 δευτερόλεπτα.

Αν υπολογίσεις ότι και ιο φακοί σε αυτά τα εστιακά μήκη είναι "σκοτεινοί", πραγματικά δεν θα κάνεις τίποτε.

Το τρακινγκ δεν το αποφεύγεις με τίποτε.
Όσο καλύτερο δε, τόσο σημαντικά καλύτερο αποτέλεσμα θα πάρεις.

Γιατί τα όρια ακριβείας του τρακινγκ θα θέσουν και το όριο έκθεσης.

Από εκεί και πέρα πας σε πολλαπλές λήψεις.

Χρήστε .. οχι .. η καταγραφή φωτονίων απο συγκεκριμένο αντικείμενο και απο ίδια απόσταση είναι ευθέως ανάλογη με διάρκεια έκθεσης Χ εμβαδό apperture . Απο αυτό προκύπτει και το απόφθεγμα "apperture rules" .. ;)

π.χ. το εμβαδο apperture του 300mm/f5.6 είναι ((300/5,6)/2)^2 * π = 2252 ενω του takahashi e-180 είναι ((500/2,8)/2)^2 * π = 25031 δηλ. περίπου 11 φορές μεγαλύτερο αρα μπορείς να χρησιμοποιήσεις 11 φορές μικρότερη διάρκεια έκθεσης για "ίδιο" αποτέλεσμα .. που δεν θα έιναι και ακριβώς ίδιο διότι θα έχεις περισσότερα πιξελ με τον 500σαρη που σημαίνει μεγαλύτερη ευκρίνεια σημειακών πηγών (ΟΚ .. για το νέφος δεν παίζει ρόλο ..)

Χρήστε .. ναι .. βλέποντας τους χρόνους που απαιτούνται για καταγραφή χωρίς trailing με έπεισες οτι το τρακινγκ είναι απαραίτητο

Ομως καθως με βάζετε στο νόημα και τους περιορισμούς του tracking .. μου βγαίνει το ερώτημα .. αν έχω 11 φορές μεγαλύτερη απολαβη/sec τοτε λογικά θα μπορώ να χρησιμοποιήσω πιο φτηνό tracker σωστά ?. Διότι π.χ. θα χρειαστώ 100 λήψεις Χ 30sec αντι 100 Χ 300sec .. Ποιά διαφορά σε τιμή είναι αναμενόμενη για tracker που αντέχει λήψεις 1min vs 5min ?. Υποθέτω βέβαια οτι θα υπάρχει και ενα πεναλτυ για τον μεγάλο φακό λόγω μεγαλύτερης εστιακής και βάρους ..

Χώρια την πολύ σημαντική ευκολία (και οικονομία ..) του να χρειάζεσαι 10Χ μικρότερο παράθυρο καλών συνθηκών για κάθε σετ λήψεων ..

Oταν έγραψα για εξελίξεις εννοούσα για τους αλγόριθμους στακαρίσματος αλλά και του επερχόμενους (αλλά και μερικούς σύγχρονους π.χ. κλάσης Α7s) αισθητήρες με πρακτικά ελάχιστο read noise
 
Χρήστε .. οχι .. η καταγραφή φωτονίων απο συγκεκριμένο αντικείμενο και απο ίδια απόσταση είναι ευθέως ανάλογη με διάρκεια έκθεσης Χ εμβαδό apperture . Απο αυτό προκύπτει και το απόφθεγμα "apperture rules" .. ;)

π.χ. το εμβαδο apperture του 300mm/f5.6 είναι ((300/5,6)/2)^2 * π = 2252 ενω του takahashi e-180 είναι ((500/2,8)/2)^2 * π = 25031 δηλ. περίπου 11 φορές μεγαλύτερο αρα μπορείς να χρησιμοποιήσεις 11 φορές μικρότερη διάρκεια έκθεσης για "ίδιο" αποτέλεσμα .. που δεν θα έιναι και ακριβώς ίδιο διότι θα έχεις περισσότερα πιξελ με τον 500σαρη που σημαίνει μεγαλύτερη ευκρίνεια σημειακών πηγών (ΟΚ .. για το νέφος δεν παίζει ρόλο ..)

Χρήστε .. ναι .. βλέποντας τους χρόνους που απαιτούνται για καταγραφή χωρίς trailing με έπεισες οτι το τρακινγκ είναι απαραίτητο

Ομως καθως με βάζετε στο νόημα και τους περιορισμούς του tracking .. μου βγαίνει το ερώτημα .. αν έχω 11 φορές μεγαλύτερη απολαβη/sec τοτε λογικά θα μπορώ να χρησιμοποιήσω πιο φτηνό tracker σωστά ?. Διότι π.χ. θα χρειαστώ 100 λήψεις Χ 30sec αντι 100 Χ 300sec .. Ποιά διαφορά σε τιμή είναι αναμενόμενη για tracker που αντέχει λήψεις 1min vs 5min ?. Υποθέτω βέβαια οτι θα υπάρχει και ενα πεναλτυ για τον μεγάλο φακό λόγω μεγαλύτερης εστιακής και βάρους ..

Χώρια την πολύ σημαντική ευκολία (και οικονομία ..) του να χρειάζεσαι 10Χ μικρότερο παράθυρο καλών συνθηκών για κάθε σετ λήψεων ..

Oταν έγραψα για εξελίξεις εννοούσα για τους αλγόριθμους στακαρίσματος αλλά και του επερχόμενους (αλλά και μερικούς σύγχρονους π.χ. κλάσης Α7s) αισθητήρες με πρακτικά ελάχιστο read noise

Υπάρχουν σημαντικά λάθη στο σκεπτικό σου.

To aperture έχει να κάνει με την φωτεινότητα του φακού.

Δηλαδή πόσο φως αφήνει να περάσει από μέσα του.

Ο 300μμ με 5.6 aperture αφήνει το ίδιο φως με τον 15μμ με 5,6 aperture.

Tα 300μμ ή τα 15μμ ή τα 500μμ αφορούν το μέγεθος του πεδίου που "βλέπει" ο κάθε φακός.

Το f 2.8 αφήνει μόνο 4 φορές περισσότερο φως από ότι το f 5.6

Επίσης τα 300 μμ (ότι aperture και να έχουν) σου δίνουν μέγιστο χρήσιμο χρόνο 1,67 δευτερόλεπτα ενώ τα 500 μμ 1 δευτερόλεπτο.

Η διαφορά δεν έχει καμία σημασία γιατί έτσι και αλλιώς αυτοί οι χρόνοι είναι εξαιρετικά ελλιπείς.

Τα αντικείμενα στον νυχτερινό ουρανό, πχ ένα νεφέλωμα στέλνουν με συγκεκριμένη ροή τα φωτόνια.
Έχουν μια παροχή φωτονίων ας πούμε.
Η παροχή αυτή είναι πάρα πολύ μικρή. Για να μπορέσεις να συγκεντρώσεις αρκετά ώστε να αποτυπωθεί κάτι, θέλεις πολλές δεκάδες λεπτά ή και ώρες.
Γιατί μπορεί να φτάνει στη θέση σου ένα φωτόνιο κάθε 5 λεπτά.
Τζίφος δηλαδή.

Επίσης έχει υπόψη σου ότι τα αντικείμενα αυτά έχουν πολύ πολύ μικρό φαινόμενο μέγεθος.

Δηλαδή είτε έχεις 1000μμ φακό είτε 300ρι "χωράνε" μέσα στο οπτικό πεδίο του φακού.
Οπότε η επιφάνεια του φακού δεν παίζει ρόλο στο αν θα αποτυπώσεις περισσότερα φωτόνια από αυτό το αντικείμενο αλλά στο να αποτυπώσεις λιγότερα φωτόνια από γειτονικά αντικείμενα (επειδή δεν θα είναι στο κάδρο).

Το τρακερ είναι άκρως απαραίτητο.

Επίσης όσο μεγαλύτερη ακρίβεια έχει, τόσο μεγαλύτερη καθαρότητα και σαφήνεια και χρώμα (και τα πάντα) θα έχεις σε οποιονδήποτε φακό.
Είτε μιλάμε για μικρούς τηλεφακούς είτε μιλάμε για τηλεσκόπια.
 
Α! και καλή τύχη να εστιάσεις σε νυχτερινό ουρανό με τηλεφακό στα 2.8 χωρίς ειδικά βοηθήματα! :D
 
Kαι για να γίνουνε σαφείς οι χρόνοι....

Φωτογραφίες με το takahashi e-180

Andromeda Galaxy Into The Core by Terry Hancock, on Flickr
Με σύστημα ψύξης για τα CCD.

Συνολικός χρόνος έκθεσης περίπου 27 ώρες.





Το Βορειοαμερικάνικο νεφέλωμα:

The Cosmic Continent by Terry Hancock, on Flickr

Συνολικός χρόνος 9 ώρες με σύστημα ψύξης στους -20 των CCD.
 
Re: Απάντηση: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

αυτο το 27 ωρες,πως προκυπτει;

Προφανώς είναι ο συνολικός χρόνος έκθεσης για κάθε CCD.

To γράφει στην περιγραφή της κάθε εικόνας.

" Over 300 seperate exposures for a total integration time around 27 hours make up these images captured from my amateur backyard observatory in Western Michigan, over 3 seasons using QHY9M, QHY9C and QHY11M CCD's, a Thomas M. Back TMB 92SS F5.5 APO Refractor and a Takahashi E-180 Astrograph."
 
Re: Απάντηση: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

αμα ειναι ερασιτεχνης,ειναι πολυ καμμενος!

SHhhhhhht shhhhht!

μη λες τέτοια πράγματα εδώ....

Αν σκεφτείς (από χόμπυ) τι συστήματα έχουν τα μέλη.... :D


Δεν είμαστε ολιγότερο καμμένοι.

Πως λέει το αρχαίο ρητό: περί ορέξεως κολοκυθόπιτα! :drool1:
 
1) Υπάρχουν σημαντικά λάθη στο σκεπτικό σου.

2) To aperture έχει να κάνει με την φωτεινότητα του φακού.
Δηλαδή πόσο φως αφήνει να περάσει από μέσα του.
Ο 300μμ με 5.6 aperture αφήνει το ίδιο φως με τον 15μμ με 5,6 aperture.
Tα 300μμ ή τα 15μμ ή τα 500μμ αφορούν το μέγεθος του πεδίου που "βλέπει" ο κάθε φακός.

3) Το f 2.8 αφήνει μόνο 4 φορές περισσότερο φως από ότι το f 5.6

4) Επίσης τα 300 μμ (ότι aperture και να έχουν) σου δίνουν μέγιστο χρήσιμο χρόνο 1,67 δευτερόλεπτα ενώ τα 500 μμ 1 δευτερόλεπτο.
Η διαφορά δεν έχει καμία σημασία γιατί έτσι και αλλιώς αυτοί οι χρόνοι είναι εξαιρετικά ελλιπείς.

5) Τα αντικείμενα στον νυχτερινό ουρανό, πχ ένα νεφέλωμα στέλνουν με συγκεκριμένη ροή τα φωτόνια.
Έχουν μια παροχή φωτονίων ας πούμε.
Η παροχή αυτή είναι πάρα πολύ μικρή. Για να μπορέσεις να συγκεντρώσεις αρκετά ώστε να αποτυπωθεί κάτι, θέλεις πολλές δεκάδες λεπτά ή και ώρες.
Γιατί μπορεί να φτάνει στη θέση σου ένα φωτόνιο κάθε 5 λεπτά.
Τζίφος δηλαδή.

6) Επίσης έχει υπόψη σου ότι τα αντικείμενα αυτά έχουν πολύ πολύ μικρό φαινόμενο μέγεθος.
Δηλαδή είτε έχεις 1000μμ φακό είτε 300ρι "χωράνε" μέσα στο οπτικό πεδίο του φακού.
Οπότε η επιφάνεια του φακού δεν παίζει ρόλο στο αν θα αποτυπώσεις περισσότερα φωτόνια από αυτό το αντικείμενο αλλά στο να αποτυπώσεις λιγότερα φωτόνια από γειτονικά αντικείμενα (επειδή δεν θα είναι στο κάδρο).

7) Το τρακερ είναι άκρως απαραίτητο.
Επίσης όσο μεγαλύτερη ακρίβεια έχει, τόσο μεγαλύτερη καθαρότητα και σαφήνεια και χρώμα (και τα πάντα) θα έχεις σε οποιονδήποτε φακό.
Είτε μιλάμε για μικρούς τηλεφακούς είτε μιλάμε για τηλεσκόπια.

Εκανα αρίθμηση γιατι με ζορίζουν τα πολλα κουότ ..

1) Εσύ κάνεις ενα σημαντικό λάθος (και δεν βάζω μπολντ γιατι δεν φταις εσυ αλλά η ασάφεια που υπάρχει στην ορολογία ..) .. δεν είναι apperture αυτο που περιγράφεις

2) Το 5.6 δεν είναι apperture αλλά διαφραγματικός λόγος .. εξ ού και η σωστή αναγραφή f/5.6 που σημαίνει apperture (diameter) = focal length/5.6
Δηλ. 300μμ/f5,6 έχει apperture_diameter = 300/5.6 = 53.57 και εμβαδό 2252μμ2
15mm/f5.6 .. 15/5.6 = 2.68 ...

Το f/5.6 ανεξαρτήτως εστιακού μήκους δεν μας δίνει την ποσοτητα φωτονιων αλλά την ποσότητα φωτονίων ανα μοναδα επιφανείας .. δηλαδή την έκθεση .. και όντως 15μμ/f5.6 δίνει ίδια έκθεση με 300/f5.6 .. οχι όμως ίδια ποσοτητα φωτονίων ... η ποσότητα φωτονίων εξαρτάται απο το εμβαδό της διαφραγματικής οπής.

3) Το f/2.8 vs f/5.6 δίνει 4 φορές περισσότερα φωτόνια μόνον οταν αναφέρεται στο ίδιο εστιακό μηκος .. διότι μόνον τότε το εμβαδό του διαφράγματος είναι 4πλάσιο (διπλάσια ακτινα = τετραπλάσιο εμβαδό) .. αρα τετραπλάσια φωτόνια .. ;)

4) Eεε γιαυτό είπα οτι με έπεισες οτι ο τρακερ είναι απαραίτητος

5) Παραλείπεις να γράψεις οτι η "παροχή φωτονίων" δεν δίνεται ως φωτόνια/sec αλλα (φωτόνια/sec)/μονάδα επιφανείας .. αυτο ακριβώς μας λέει οτι ακριβώς η συλλογή φωτονίων είναι ανάλογη με διάρκεια λήψης Χ εμβαδο διαφράγματος.
Γιατί τζιφος ?? !!! .. 10Χ απολαβή σημαίνει λήψεις 6min αντι 1 ώρα για ίδια ποιότητα ..

6) Κυρίως είχα στο μυαλό την ανδομέδα που εχει πολύ μεγάλο φαινόμενο μέγεθος
Η επιφάνεια του φακού σχετίζεται φυσικά αλλά έχει και νεκρές περιοχές .. το ευθέως ανάλογο μέγεθος είναι η επιφάνεια του διαφράγματος ..

Εχεις ενα μακρυνό αστρο που στέλνει φωτόνια με σταθερό ρυθμό .. και έχεις 2 οπες .. η μία με 10πλάσιο εμβαδό .. πόσα φωτόνια αναμένεις να περάσουν απο την κάθε οπή για ίδια διάρκεια λήψης ??.

7) Είπαμε με επανέφερες ορθώς στην τάξη .. θα γραψω 1000 φορες "ο καλός τρακερ είναι απαραίτητος" .. το ερώτημα όμως που έθεσα δεν απαντήθηκε .. είναι εφικτο να γλυτώσουμε απο έξοδα για τρακερ με την χρήση μεγάλου διαφράγματος .. ή μήπως επειδή μεγάλο εστιακό μήκος με μεγάλο διάφραγμα σημαίνει και μεγάλο βαρος καταλήγουμε στα ίδια και χειρότερα ??

Σε επόμενα ποστ
- αναφέρεις δυσκολία εστίασης .. λογικό αν και αναρωτιέμαι κατα πόσο ισχύει για εστίαση στο άπειρο ..
- το άρθρο για το apperture συμφωνεί με αυτά που λέω .. αλλά θολά .. είπαμε .. ασαφείς ορισμοί .. το wikipedia τα λέει καλύτερα ..
- O Takahashi tracker .. εντάξει μιλάς για κρεμ ντε λα κρεμ .. δεν παίζει τίποτα πιο κάτω ?
 
Re: Απάντηση: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Προφανώς είναι ο συνολικός χρόνος έκθεσης για κάθε CCD.

To γράφει στην περιγραφή της κάθε εικόνας.

" Over 300 seperate exposures for a total integration time around 27 hours make up these images captured from my amateur backyard observatory in Western Michigan, over 3 seasons using QHY9M, QHY9C and QHY11M CCD's, a Thomas M. Back TMB 92SS F5.5 APO Refractor and a Takahashi E-180 Astrograph."

Για στάσου ρε Κρις .. έσυ έβγαλες την ανδρομέδα σε 1-2 ώρες με 300/f5.6 και αυτός χρειάστηκε 27 με 500/f2.8 .. μήπως παίζουν τιποτα narrow band φιλτρα ??

Τες πα .. μπορεί η ποιότητα του τύπά να είναι 100Χ καλύτερη .. (δεν μου ανοίγει το λινκ) ..
 
Re: Απάντηση: Διαστημικά - Αστρονομικά Νέα

Για στάσου ρε Κρις .. έσυ έβγαλες την ανδρομέδα σε 1-2 ώρες με 300/f5.6 και αυτός χρειάστηκε 27 με 500/f2.8 .. μήπως παίζουν τιποτα narrow band φιλτρα ??

Τες πα .. μπορεί η ποιότητα του τύπά να είναι 100Χ καλύτερη .. (δεν μου ανοίγει το λινκ) ..

Δεν σου ανοίγει το λινκ για αυτό ρωτάς.

Δεν έχω κάνει λάθος Ηλία, μίλησα απλοποιημένα.

Ο λόγος του εστιακού μήκους προς τη διάμετρο του φακού δίνει το f ενός φακού.
Είναι αριθμός χωρίς μονάδα μέτρησης


Το εστιακό μήκος έχει σχέση με την σύγκλιση των ακτίνων του φωτός. Σε ποιο σημείο γίνεται.

Ένας φακός f 2.8 είτε είναι ο takahashi είτε είναι ο 15 μμ canon που έχω εγώ, αφήνουν την ίδια ποσότητα φωτός να περάσει.

Μιλάω δηλαδή για το κλασικό f ενός φακού. Αυτό που ο takahashi έχει ονομαστικά 2.8

Το apperture για το οποίο μιλάς εσύ είναι αυτό που ο takahashi αναφέρει σαν 178 μμ. (500/2,8)

Αυτό καμία σχέση δεν έχει με την ικανότητα συλλογής φωτός.

Αυτό έχει να κάνει με τον κώνο που δημιουργείται προκειμένου να υπάρξει η εστίαση.

Στον takahashi αυτό το νούμερο είναι καλό γιατί όσο μικρότερο το ύψος του κώνου τόσο πιο ακριβής και εύκολη είναι η εστίαση.
 
Επέστρεψα (έπρεπε να πάω κάπου).

Έχουμε και λέμε λοιπόν.

Το απόλυτο μέγεθος του φακού αλλά και το εστιακό μήκος έχουν αλλού μεγάλη σημασία.

- Κύρια στο πόση επιφάνεια "πιάνει" το αντικείμενο που φωτογραφίζουμε πάνω στον αισθητήρα. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα pixels για τον ίδιο αριθμό συνολικά φωτονίων άρα λεπτομέρεια.

- Η απόλυτη διάμετρος ενός φακού (και άρα επιφάνεια) παίζει ρόλο στη συλλογή φωτός και άρα φωτεινότητα του αντικειμένου. Αυτό είναι σίγουρο (ειδικά όταν μιλάμε για μεγάλο μέγεθος αισθητήρων).

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι 2 φακοί με το ίδιο apperture (diameter) θα αποδώσουν το ίδιο. Γιατί μιλάμε καθαρά για ένα γεωμετρικό μέγεθος και όχι την ικανότητα μετάδοσης του φωτός που είναι φυσικό μέγεθπς και μετρήσιμο.
Αυτό εξαρτάται από την ποιότητα των φακών πχ καθαρότητα κρυστάλλων, ποσοστό διαθλάσεων κ.λπ. ή την ακριβεια σύγκλισης (που όσο μεγαλώνει το apperture δυσκολεύει)

Συνολικά όμως όταν θέλεις να φωτογραφίσεις ένα αντικείμενο στο βαθύ διάστημα, ο κυρίαρχος παράγοντας είναι ο χρόνος έκθεσης. Και αυτό με δεδομένο απόλυτη σχεδόν ακρίβεια tracking. Η ακρίβεια του tracking ορίζει τον μέγιστο χρόνο έκθεσης.

Γιατί όπως είπαμε ο μέγιστος χρόνος έκθεσης πριν μια κουκίδα φανεί σαν γραμμή είναι 500/εστιακό μήκος (χοντρικά, αν θέλεις μιλάμε σε arcsec που είναι το σωστό).
Οι χρόνοι αυτοί είναι ΤΟΣΟ μικροί που αν εσύ πάρεις tracker αναλογιζόμενος την διάρκεια έκθεσης με βάση το aperture (όπως εσύ το εννοείς) τότε θα αποτύχεις εντελώς.

Βλέπεις το κυρίαρχο εδώ είναι το εστιακό μήκος και η πυκνότητα των pixel. Μιλάμε λοιπόν για εντελώς αλλη τάξη μεγέθους.

Για αυτό και αν δεις τη δική μου φωτο και την φωτό του τύπου, η διαφορά είναι πολύ μεγάλη δε, οφείλεται όμως κυρίως σε άλλους παράγοντες (πχ μια 30 λετη συνεχης έκθεση ΔΕΝ είναι το ίδιο με 10 τρίλεπτες) και όχι στο aperture αυτό καθ'εαυτό.
 
Πως αντεχετε και κοιτατε αυτες τις φωτογραφιες, πως κοιτατε βασικα τον ουρανο!
Μου ρχετε να κλαψω οταν τα βλεπω και σκεφτομαι ρεαλιστικα! :bigcry: