ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.

Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.

Λαϊκός άνθρωπος, δε λέω - αυτή, αν ζούσε, θα την κατέβαζε ο Καρατζαφέρης στο Επικρατείας :speechless-smiley-0

Γιατρέ δέν μπορεί να υποστηρίζεις και δικαίως τον Taylor και να βαράς τήν Μοσχολιού επειδή ήταν δεξιά..
Η γυναίκα άλλως τε δέν δήλωσε ποτέ ότι διάβαζε Ντοστογιέφσκυ από μικρή..
Οσο γιά φωνή έχει πεί σπουδαία λαϊκά τραγούδια και τού Ζαμπέτα και τού Ξαρχάκου..
Επιμένω και θά επιμένω...
Θεωρώ αδιανόητο να εκτιμούμε αναγεννησιακές τζιριτζάντζουλες και να φτύνουμε τήν σαφώς δυσκολότερη Βυζαντινή Μουσική..
Αυτό δεν πάει στην Μοσχολιού αλλά στό ότι η Μουσική μας Παράδοση έχει θησαυρούς...
Και παλιότερα είχα παρουσιάσει την Λειτουργία τού Benevento τού 11ου Αιώνα με συνδυασμό τής Βυζαντινής μονωδίας και τής πολυφωνικής Δυτικής αντίστοιχης..Αυτά τά θάψανε εσκεμένα οι Καθολικοί...
Και δέν τά λέω εγώ τά λένε αυτοί πού τήν εξέδοσαν δηλαδή οι Δυτικοί τής Harmonia Mundi..
 
Σε κανέναν εδώ μέσα δεν αρέσει η ελληνική μουσική, αλλά τότε ποιοι ήταν αυτοί που έγραφαν για τη συναυλία του Παπακωνσνατίνου στο Λυκαβηττό;

Παρότι κλασσικός-άλλοι μού βάλανε τήν ´ρετσινιά´- θυμίζω ότι υπάρχει αναλυτικότατη παρουσίαση τού Παπακωνσταντίνου γιά την ´Βροχή από Κάτω´,τού Χατζιδάκη γιά τον ´Μεγάλο Ερωτικό´,όπως και πολλαπλές αναφορές γιά τον τζαζίστα ολκής Πετρολούκα Χαλκιά πού τούς μουσικούς του δρόμους αδυνατούν να ακολουθήσουν μεγάλοι δυτικοί τζαζίστες..
Οπως φυσικά το Τραγούδι τού Νεκρού Αδελφού του Μίκη παραμένει μνημειώδες ή ο Μπάλλος και το Βρώμικο Ψωμί τού Νιόνιου...
Και άλλα πολλά...
Και ειλικρινά δεν κατανοώ πώς οι αναφορές στά 70´s τά Ευρωπαϊκά παραμένουν 'κλασσικά´ ενώ τά δικά μας sixties.αλλά και τά μετέπειτα λοιδωρούνται...
Φυσικά σήμερα ο μέσος Νεοέλληνας φέρεται ως καράβλαχος και δέν ακούει ούτε σύγχρονα ξένα ρεύματα ούτε παλιότερα αλλά ούτε και Ελληνικά..
Και εκεί είναι τό πρόβλημα...
Καμιά Παιδεία ούτε γιά την μεγάλη Δυτική Κλασσική και Νεώτερη Μουσική αλλά ούτε και γιά την Ελληνική..
 
Από το index...



ΕΛΛΗΝΙΚΗ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Αφιέρωμα στην ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ
η μουσικη της Ελλαδας
Ο Μεγάλος Ερωτικός-Μάνος Χατζιδάκις. Ο Μεγάλος Ερωτικός-Μάνος Χατζιδάκις.
Ελεύθεροι Πολιορκημένοι Το ομώνυμο έργο του Γ. Μαρκόπουλου
Ο ασταθής βηματισμός της Μελισσάνθης Μ. Χατζιδάκι, Η εποχή της Μελισσάνθης.
Μαρινέλλα...η Diva Μαρινέλλα
Θ.Παπακωνσταντίνου:'H Βροχή Από Κάτω´ Θ.Παπακωνσταντίνου:'H Βροχή Από Κάτω´
Μάκης Χριστοδουλόπουλος... ο Άρχοντας
Τα ελληνικά ταλέντα δε θα τα βρείτε στην τηλεόραση, αλλά στο θέατρο: Σπείρα-Σπείρα Σπείρα-Σπείρα[/QUOTE]
 
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τέτοια ανησυχία για την "ελληνική" μουσική... Το να λέμε ότι τα παιδιά μας δεν ακούν ελληνική μουσική είναι τουλάχιστον υπερβολή για να μην πω καμμιά άλλη πιο βαριά κουβέντα. Μουσική φτιαγμένη από Έλληνες ακούγεται σε συντριπτικό ποσοστό παντού από τα εστιατόρια, τις καφετέριες, τα σουπερμάρκετ, τα μαγαζιά, στο δρόμο, παντού..
Στο ραδιόφωνο τα ελληνικά είναι η συντριπτική πλειοψηφία από ρεμπέτικα, έντεχνα, ελαφρολαικά μέχρι σκυλέ, βλαχοποπ, τσιφτετέλια, ποντιακά, τα πάντα. Εκτός του 3ου προγράμματος δεν υπάρχει άλλος σταθμός που να ασχολείται με την λόγια μουσική. Για να μην μιλήσω για την τηλεόραση όπου εκεί δεν ακούγεται ούτε ξένη μουσική, παρά μόνο στις ταινίες. Πήχτρα στα γλέντια, τα τσιφτετέλια, τα έντεχνα και δεν συμμαζεύεται. Μια εκπομπή υπήρχε στο κρατικό κανάλι σοβαρή με κασσική μουσική και αυτή την άλλαζαν ώρα και μέρα προβολής κάθε δυό βδομάδες μέχρι που την κατήργησαν και ησύχασαν. Μοναδική φωτεινή εξαίρεση το κανάλι της Βουλής.
Μην λέμε ότι δεν ακούγεται ελληνική μουσική, μην τρελλαθούμε κιόλας...
 
Ε,καλά πέρα από το ελληνικό έντεχνο υπάρχει και ένα σωρό ξένη σαβούρα..
Το ζητούμενο είναι πού ο Νεοέλληνας δέν ´ακούει´ μουσική...
Αδιαφορεί γιά τό τί ακούει...
Κάτι απλά να παίζει και κυρίως επιτυχίες ξένες ή ελληνικές πού συνήθως προσβάλλουν τήν αισθητική..
 
Re: Απάντηση: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.

Ε,καλά πέρα από το ελληνικό έντεχνο υπάρχει και ένα σωρό ξένη σαβούρα..
Το ζητούμενο είναι πού ο Νεοέλληνας δέν ´ακούει´ μουσική...
Αδιαφορεί γιά τό τί ακούει...
Κάτι απλά να παίζει και κυρίως επιτυχίες ξένες ή ελληνικές πού συνήθως προσβάλλουν τήν αισθητική..

Και όταν διακριτικά του/της το λες (μα τι σαβούρα είναι αυτά που ακούς) σε λένε και ξενέρωτη/ο......ουφ!
 
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τέτοια ανησυχία για την "ελληνική" μουσική... Το να λέμε ότι τα παιδιά μας δεν ακούν ελληνική μουσική είναι τουλάχιστον υπερβολή για να μην πω καμμιά άλλη πιο βαριά κουβέντα. Μουσική φτιαγμένη από Έλληνες ακούγεται σε συντριπτικό ποσοστό παντού από τα εστιατόρια, τις καφετέριες, τα σουπερμάρκετ, τα μαγαζιά, στο δρόμο, παντού..
Στο ραδιόφωνο τα ελληνικά είναι η συντριπτική πλειοψηφία από ρεμπέτικα, έντεχνα, ελαφρολαικά μέχρι σκυλέ, βλαχοποπ, τσιφτετέλια, ποντιακά, τα πάντα. Εκτός του 3ου προγράμματος δεν υπάρχει άλλος σταθμός που να ασχολείται με την λόγια μουσική. Για να μην μιλήσω για την τηλεόραση όπου εκεί δεν ακούγεται ούτε ξένη μουσική, παρά μόνο στις ταινίες. Πήχτρα στα γλέντια, τα τσιφτετέλια, τα έντεχνα και δεν συμμαζεύεται. Μια εκπομπή υπήρχε στο κρατικό κανάλι σοβαρή με κασσική μουσική και αυτή την άλλαζαν ώρα και μέρα προβολής κάθε δυό βδομάδες μέχρι που την κατήργησαν και ησύχασαν. Μοναδική φωτεινή εξαίρεση το κανάλι της Βουλής.
Μην λέμε ότι δεν ακούγεται ελληνική μουσική, μην τρελλαθούμε κιόλας...

συμφωνώ και επαυξάνω.
Μπορώ να πω ότι η μουσική (ελληνική) μου παιδεία είναι πλήρης και περιλαμβάνει τα πάντα από Καζαντζίδη μέχρι Χρηστάκη, και Χατζηδάκη μέχρι Ξαρχάκο και δεν συμμαζεύεται, ακούγοντας πάντα από τους άλλους και από γύρω μου.
Κοινώς λαθρακουστής και μάλιστα παθητικός.
 
…… παιδιά τις ίδιες κατηγορίες έχουμε συναντήσει και κατά το παρελθόν, τις ίδιες θα δούμε και στο μέλλον…

Είναι βέβαιο ότι οι πιστοί της μουσικής κατηγορίας, έχουν κατά μέσο όρο πολύ περισσοτέρους δίσκους πραγματικά καλής ελληνικής μουσικής, σε σχέση με το μέσο όρο των μελών του κλαμπ, τους φίλους του χαι –έντ, τους καλωδιολάγνους, κλπ., και βέβαια σε σχέση με τον μέσο όρο των συμπατριωτών μας εκεί έξω. (Πχ. προσπαθώ να διατηρώ μία ενεργή δισκοθήκη περίπου 2.000 κομματιών (αφού τις αρκετές αφίξεις αντισταθμίζουν τα αρκετά ξεσκαρταρίσματα αυτών που δεν αντέχουν στο τεστ του χρόνου) όπου περίπου οι 200 είναι ελληνικής μουσικής (βάζω μέσα και Χρήστου, Σκαλκώτα, Καλομοίρη, Ξενάκη, κλπ.).

Το πρόβλημα είναι ότι ο παθιασμένος μουσικόφιλος ασχολείται περίπου με 100 κυκλοφορίες τον χρόνο, που κατά την γνώμη του αξίζουν την προσοχή του (καλά, κάτι Μουκ και κάτι Τζίμηδες ίσως και με 500). Ελληνικές κυκλοφορίες που να αξίζουν την προσοχή μας είναι το πολύ 5-10 το χρόνο. Άρα και ποσοστιαία, η αντίστοιχη αναλογία παρουσιάσεων δίσκων στο κλαμπ (δηλ. με τις κάθε λογής μη ελληνικές μουσικές να υπερτερούν συντριπτικά) είναι αναμενόμενα ορθή.

Επανειλημμένα έχουμε προσκαλέσει κάθε ενδιαφερόμενο να καταθέσει και το δικό του λιθαράκι στην κατηγορία, να παρουσιάσει δίσκους και να περιγράψει τα συναισθήματα του από την μουσική την οποία αρέσκεται να ακούει …. Συνήθως εις μάτην…..

Ωστόσο, δεν λείπουν τα επικριτικά σχόλια για αυτούς που σπαταλούν χρόνο για να κάνουν κοινωνούς και τους άλλους σε κάτι πραγματικά ενδιαφέρον, επειδή οι παρουσιάζοντες δεν ασχολούνται με πράγματα που ενδιαφέρουν τους επικριτές !!!

ΥΓ.: Φαντάζομαι ότι το γεγονός ότι ο Μπαχ και ο Μότσαρτ ανήκουν στην κατηγορία αυτών που συνήθως ελάμβαναν επιδοτήσεις από κοσμικούς και θρησκευτικούς προύχοντες, μειώνει σημαντικά το ταλέντο τους και την συνεισφορά τους στον παγκόσμιο πολιτισμό και ίσως εν τέλει τους εξισώνει με τον Θάνο Μικρούτσικο και την Ευανθία Ρεμπούτσικα.....
 
Φιλε Δημοκηδη
Εμεινα λιγο στο υστερογραφο σου και σκεφτηκα αυτην την εκδοχη.
Ισως να εχει καποια αληθοφανεια αυτη η σκεψη σου και εχει υπωθει και γραφτει απο μερικους. Η αληθεια, συμφωνα με εμενα που δεν εχω καμμια αξιωση να αποκαλουμαι μουσικολος , θα πρεπει να ειναι καπου στην γκρι ζωνη μεταξυ των με και των δε. Μερικοι απο τους παραγγελνοντες ειχαν να πουν κατι, συνηθως οταν ακουγανε το "demo" και απαιτουσαν αλλαγες, μερικοι το αποδεχοντουσαν ειτε γιατι τους αρεσε ειτε γιατι εκτιμουσαν την εργασια του μουσικαντη και την επαιρναν οπως ηρθε. παραδειγματα υπαρχουν αλλα δεν εχω χρονο τωρα να ανοιξω τα Λεξικα μου και η μνημη μου με εχει προδωσει αυτην την στιγμη.
Παντως, αν οι Μπαχ, Μπετοβεν κλπ δημιουργησανε αυτα τα εργα κατω απο καθοδηγηση μερικων, τοτε δεν μπορω να φανταστω το αποτελεσμα αν δημηουργουσαν τελειως ελευθερα!
Χαιρατησματα
Σπιρος
 
...Για να μην μιλήσουμε για την ανακρίβεια των επικριτών. Γιατί αν ενδιαφερόταν να ψάξουν τις βιογραφίες των Bach, Mozart, Beethoven, θα ανακάλυπταν οτι κανείς τους δεν περνούσε άνετη ζωή γράφοντας μουσική. Ο Bach φυλακίστηκε γιατί ήθελε να φύγει από τον εργοδότη του Wilhelm Ernst, o Βeethoven μεγάλωσε με τη σκιά του αλκοολικού πατέρα του, κι ο Mozart δεν χάρηκε ποτέ το παιχνίδι ως παιδί αφού ο πατέρας του τον γυρόφερνε επιδεικνύοντας το ταλέντο του.

Είτε ο καλλιτέχνης λέγεται Τσιτσάνης, είτε Mozart, η Τέχνη γεννιέται με πόνο και θυσίες.
 
Είτε ο καλλιτέχνης λέγεται Τσιτσάνης, είτε Mozart, η Τέχνη γεννιέται με πόνο και θυσίες.







σε αυτο συμφωνω !!









εγω ακουω τα τελευταια 3 χρονια κυριως Ελληνικη μουσικη !!!!!!!

τα ακουω ολα ! απο σκυλαδικα σκυλο ποπ ρεμπετικα παλια λαικα παλια καψουρικα νησιωτικα θρακιωτικα ηπειρωτικα κρητικα ποντιακα ( εντεχνα πχ, νταλαρες αλεξιου μητροπανους .... αν και ολα εντεχνα ειναι τελος παντων...) ακουω Ελληνικη ροκ και φυσικα εχω μια μεγαλη συλογη απο πανηγυρια που γινονται τα καλοκαιρια .......


ακουω γενικα τα παντα απο ξενα και Ελληνικα !

εκτος απο ντεθ μεταλ και τετοια ....
 
Απάντηση: Re: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.

Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τέτοια ανησυχία για την "ελληνική" μουσική... Το να λέμε ότι τα παιδιά μας δεν ακούν ελληνική μουσική είναι τουλάχιστον υπερβολή για να μην πω καμμιά άλλη πιο βαριά κουβέντα. Μουσική φτιαγμένη από Έλληνες ακούγεται σε συντριπτικό ποσοστό παντού από τα εστιατόρια, τις καφετέριες, τα σουπερμάρκετ, τα μαγαζιά, στο δρόμο, παντού..
Στο ραδιόφωνο τα ελληνικά είναι η συντριπτική πλειοψηφία από ρεμπέτικα, έντεχνα, ελαφρολαικά μέχρι σκυλέ, βλαχοποπ, τσιφτετέλια, ποντιακά, τα πάντα. Εκτός του 3ου προγράμματος δεν υπάρχει άλλος σταθμός που να ασχολείται με την λόγια μουσική. Για να μην μιλήσω για την τηλεόραση όπου εκεί δεν ακούγεται ούτε ξένη μουσική, παρά μόνο στις ταινίες. Πήχτρα στα γλέντια, τα τσιφτετέλια, τα έντεχνα και δεν συμμαζεύεται. Μια εκπομπή υπήρχε στο κρατικό κανάλι σοβαρή με κασσική μουσική και αυτή την άλλαζαν ώρα και μέρα προβολής κάθε δυό βδομάδες μέχρι που την κατήργησαν και ησύχασαν. Μοναδική φωτεινή εξαίρεση το κανάλι της Βουλής.
Μην λέμε ότι δεν ακούγεται ελληνική μουσική, μην τρελλαθούμε κιόλας...

συμφωνω ! ακουν ολοι σημερα πιο πολυ Ελληνικα απο ποτε ...
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.

:grandpa: Δηλαδής ακούτε μουσική για την ίδια τη μουσική ή για το πόσο καλά ακούγεται;
Προσωπικά πιό πολύ με χαλάνε κάτι audiophile ηχογραφήσεις που ούτε από μουσική λένε τίποτα ούτε από ποιότητα παρά ένα ωραίο τραγούδι που "μπουμάρει", "τρίζει" ή κάνει οτιδήποτε θέλει... :)

:music-smiley-005::music-smiley-005:

μου αρεσε πολυ αυτο που λες !
ετσι ειμαι και εγω !

εχω κατι παλιες ηχογραφισεις σε βυνιλια και κασετες τα οποια μου αρεσουν παρα πολυ σαν μουσικη οχι σαν .... χαι φιντελιτι!
μου αρεσει να ακουω μουσικη οχι μονο σωστα εστιασμενα βιολια και λοιπα.....
 
επειδή λίγο παραπάνω διάβασα απαξιωτικά για "death metal" και τέτοια όπως είπε και ο φίλος μου ο Ευάγγελος και επειδή τυγχάνει να είμαι στο είδος από το 1988 και μετά,,,(σαν βασικό άκουσμα)...για αρχή θα ήθελα να του θυμίσω μια δήλωση που είχε κάνει ο Θοδωρής Μανικας (THIRTY DIRTY παλαιότερα και ποιο πρόσφατα
μέλος και ιδρυτής των 667...

όταν των ρώτησαν για Ελληνικές μπάντες η γενικότερα Ελληνική μουσική που ακούγετε στο εξωτερικό (όχι μόνο από Έλληνες αλλά και από ντόπιους σε κάθε χώρα) τότε αυτός απάντησε ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα και πως οι μόνες μπάντες από Ελλάδα που ακούγονται είναι οι ROTTING CHRIST ,,,,SEPTIC FLESH και γενικότερα από αυτό το είδος μουσικής.....



μπάντες σαν τους NECROMANTIA με το οκτάχορδο μπάσο στην θέση της κιθάρας και το σαξόφωνο μεταξύ άλλων έχουν γίνει πρότυπο σε μπάντες του ειδους που κατάγονται από την ΙΑΠΩΝΙΑ ακομα ακομα...



το ξερετε ότι στους SEPTIC FLESH συμμετέχει η κόρη του ΡΑΣΟΥΛΗ....του γνωστού....από τις αρχές των 90's...


ολα αυτα δεν τα γραφω για να πεισω καποιον που δεν ειναι μεσα στον χορο να μπει και να χορεψει...απλα εχω βαρεθει αυτη την απαξιωση που δεχονται κατα καιρους απο καποιους που ειναι εξω απ τον χορό δεν εχουν τα ακουσματα αλλα κρινουν αβιαστα κατι (Ευαγγελε μην το παρεις προσωπικα δεν μιλαω για σενα αλλα αοριστα)....

να βγω εγω να μιλησω για κλασσικη να πω τι...να την κρινω??

αφου δεν εχω τα ακουσματα...δεν θα ηταν λαθος απο μερος μου?//


παρόλα αυτά κάθομαι και ακούω κάποια πράγματα από κλασσική προσπαθώντας να κατανοήσω το ταλέντο των ανθρώπων αυτών που έχουν μείνει στην ιστορία εδώ και 4 αιώνες και βάλε...


και μιας και αναφέρθηκα στην κλασσική έχω να σας προτείνω κάτι....από τον "δικό μου" χώρο....
βρείτε με κάποιο τρόπο το δίσκο THE GALLERY από DARK TRANQUILLITY βαλτέ στην άκρη τα φωνητικά αν δεν σας αρέσουν και εδώ είμαι να ακούσω γνώμες


ps,,,ΔΕΝ είμαι στον χώρο αυτό από μαγκιά η από κάτι άλλο ..είμαι επειδή ο χώρος αυτός είναι γεμάτος από νέες ιδέες ,,,επειδή διαμορφώνεται συνεχεία,,,επειδή η τεχνική κατάρτιση είναι ασύλληπτη και για πολλούς αλλους λόγους


αλλά μην σας κουράζω άλλο....:Banane0:
 
Σε κανέναν εδώ μέσα δεν αρέσει η ελληνική μουσική, αλλά τότε ποιοι ήταν αυτοί που έγραφαν για τη συναυλία του Παπακωνσνατίνου στο Λυκαβηττό;

Σπύρο, το πρώτο μέρος της πρότασης ήταν ειρωνικό. Ήθελα να τονίζω ότι η πιο χαρακτηριστική περιγραφή συναυλίας ελληνικής μουσικής που θυμάμαι εδώ μέσα (ακόμα ζηλεύω που την έχασα) έχει γραφτεί από αυτούς που κατηγορούνται (και ενίοτε δέχονται :p) ότι τη σνομπάρουν... ;)
 
Δεν είναι λίγο περίεργο,λαοί με απείρως καλύτερη μουσική παιδεία,να τιμούν πρώτα απ' όλα την δική τους παράδοση-συμπεριλαμβανομένων και των "κλασσικών" τους-κι εμείς με την ελειπέστατη δική μας,να υποτιμούμε την δική μας;
Πόσοι απο εμάς γνωρίζουν τι ακριβώς ήταν ο Γιαννίδης(ψευδώνυμο) ή τι έχει γράψει ο Μαμαγκάκης;Πόσοι έχουν ακούσει έργα του Καλομοίρη ή πόσοι είναι σε θέση πραγματικά να ακούσουν Χρήστου;
Πόσοι ξέρουν τα λυρικά ή τα συμφωνικά έργα του Θεοδωράκη;

Πρόσφατα έβαλα ν' ακούσουν έργα τους κάποιοι συμφορουμίτες διαφόρων ηλικιών και κανείς δεν τα είχε ξανακούσει-αλλά τους άρεσαν πολύ...

Πέρα απο αφορισμούς άς ψάξουμε και σε κανένα δισκάδικο ή σε κανένα βιβλίο κατά μόνας.Η ανακάλυψη νέων δρόμων κι αισθημάτων μέσα απο την μουσική,είναι πολύ πιό ελκυστική και συγκινητική,απο δανεισμένα λόγια και ξένα συναισθήματα.

Το ζητούμενο δεν είναι να ακούμε μόνο αυτό η εκείνο.Προσωπικά έχω πολύ μεγάλη δισκοθήκη και ακούω τα πάντα.Το ζητούμενο είναι να μην κάνουμε αποκλεισμούς,πολύ περισσότερο όταν δεν γνωρίζουμε τι απαξιώνουμε.