komhst
Banned
Απάντηση: Re: Ενισχυτές και τρέχουσα τεχνολογική εξέλιξη
Α! Μάλιστα δεν την είχα προσέξει αυτή την σελίδα. Οντως η Marantz είναι πολύ ΣΟΒΑΡΗ εταιρία και αυτή την στιγμή ανέβηκε κι άλλο στην υπόληψή μου.
Πάντως πριν από αρκετά χρόνια τότε που ο Ηχος ήτανε σοβαρό περιοδικό (μέχρι και την 10ετία του '80) και δημοσίευε δικές του μετρήσεις και όχι πολύχρωμα αστεράκια, ο ρυθμός ανόδου (slew rate) ήταν ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης των ενισχυτών στο οποίο έριχνε πάρα πολύ μεγάλο βάρος.
Ο ρυθμός ανόδου σχετίζεται άμεσα με την σωστή απόδοση του τετραγωνικού παλμού. Δεν παίζει μεγάλο ρόλο σε ήρεμα "ατμοσφαιρικά" και "αέρινα" ακούσματα lounge μουσικής ούτε στις σημερινές άθλιες χιλιοκλιπαρισμένες flat (λόγω limiter) εγγραφές όπου έχουν ανεβάσει το RMS level στον Θεό και δεν έχει μείνει ούτε ένα dB περιθώριο για να φύγει μια κορυφή προς τα επάνω χωρίς να ψαλιδίσει. (Madonna, Amy Winehouse, Bruce Springteen, Oasis, Red Hot Chili Peppers κλπ.)
Στις πραγματικές όμως εγγραφές όπου υπάρχει δυναμική περιοχή (ανέγγιχτη από δολοφόνους ηχολήπτες) όπου υπάρχουν ξεσπάσματα της μουσικής, όπου μπαίνουν απότομα τα κρουστά σε κάποιο κλασσικό κομμάτι κλπ. εκεί ένας γρήγορης ενισχυτής είναι το Α και το Ω.
Ο ρυθμός ανόδου για τους ενισχυτές είναι σαν τα 0-100Kmh για τα αυτοκίνητα. Και πιστεύω ότι σκόπιμα αποκρύπτεται αυτό το μέγεθος από τους κατασκευαστές διότι το να βγάλεις watt, πολλά watts όσα θέλεις είναι εύκολο, το να βγάλεις γρήγορα watts είναι το δύσκολο. Γιατί τι να το κάνω ένα αυτοκίνητο άμα βγάζει 300 ίππους αλλά ζυγίζει 2,5 τόνους και θέλει 18 sec για να πιάσει τα 0-100Kmh ???
Εδώ είσαι... Διάβασε για HDAM και μετά πήγαινε στα specs του κάθε ενισχυτή και δες τι τύπου HDAM έχει. Κάποιοι είναι SA2 και κάποιοι current feedback. Το current feedback είναι το χαμηλό.
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Front.Spotlight&cont=eu&bus=hf&spotlight_id=9
Α! Μάλιστα δεν την είχα προσέξει αυτή την σελίδα. Οντως η Marantz είναι πολύ ΣΟΒΑΡΗ εταιρία και αυτή την στιγμή ανέβηκε κι άλλο στην υπόληψή μου.
Πάντως πριν από αρκετά χρόνια τότε που ο Ηχος ήτανε σοβαρό περιοδικό (μέχρι και την 10ετία του '80) και δημοσίευε δικές του μετρήσεις και όχι πολύχρωμα αστεράκια, ο ρυθμός ανόδου (slew rate) ήταν ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης των ενισχυτών στο οποίο έριχνε πάρα πολύ μεγάλο βάρος.
Ο ρυθμός ανόδου σχετίζεται άμεσα με την σωστή απόδοση του τετραγωνικού παλμού. Δεν παίζει μεγάλο ρόλο σε ήρεμα "ατμοσφαιρικά" και "αέρινα" ακούσματα lounge μουσικής ούτε στις σημερινές άθλιες χιλιοκλιπαρισμένες flat (λόγω limiter) εγγραφές όπου έχουν ανεβάσει το RMS level στον Θεό και δεν έχει μείνει ούτε ένα dB περιθώριο για να φύγει μια κορυφή προς τα επάνω χωρίς να ψαλιδίσει. (Madonna, Amy Winehouse, Bruce Springteen, Oasis, Red Hot Chili Peppers κλπ.)
Στις πραγματικές όμως εγγραφές όπου υπάρχει δυναμική περιοχή (ανέγγιχτη από δολοφόνους ηχολήπτες) όπου υπάρχουν ξεσπάσματα της μουσικής, όπου μπαίνουν απότομα τα κρουστά σε κάποιο κλασσικό κομμάτι κλπ. εκεί ένας γρήγορης ενισχυτής είναι το Α και το Ω.
Ο ρυθμός ανόδου για τους ενισχυτές είναι σαν τα 0-100Kmh για τα αυτοκίνητα. Και πιστεύω ότι σκόπιμα αποκρύπτεται αυτό το μέγεθος από τους κατασκευαστές διότι το να βγάλεις watt, πολλά watts όσα θέλεις είναι εύκολο, το να βγάλεις γρήγορα watts είναι το δύσκολο. Γιατί τι να το κάνω ένα αυτοκίνητο άμα βγάζει 300 ίππους αλλά ζυγίζει 2,5 τόνους και θέλει 18 sec για να πιάσει τα 0-100Kmh ???