Ενισχυτές και τρέχουσα τεχνολογική εξέλιξη

Απάντηση: Re: Ενισχυτές και τρέχουσα τεχνολογική εξέλιξη

Εδώ είσαι... Διάβασε για HDAM και μετά πήγαινε στα specs του κάθε ενισχυτή και δες τι τύπου HDAM έχει. Κάποιοι είναι SA2 και κάποιοι current feedback. Το current feedback είναι το χαμηλό.

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Front.Spotlight&cont=eu&bus=hf&spotlight_id=9

Α! Μάλιστα δεν την είχα προσέξει αυτή την σελίδα. Οντως η Marantz είναι πολύ ΣΟΒΑΡΗ εταιρία και αυτή την στιγμή ανέβηκε κι άλλο στην υπόληψή μου.

Πάντως πριν από αρκετά χρόνια τότε που ο Ηχος ήτανε σοβαρό περιοδικό (μέχρι και την 10ετία του '80) και δημοσίευε δικές του μετρήσεις και όχι πολύχρωμα αστεράκια, ο ρυθμός ανόδου (slew rate) ήταν ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης των ενισχυτών στο οποίο έριχνε πάρα πολύ μεγάλο βάρος.

Ο ρυθμός ανόδου σχετίζεται άμεσα με την σωστή απόδοση του τετραγωνικού παλμού. Δεν παίζει μεγάλο ρόλο σε ήρεμα "ατμοσφαιρικά" και "αέρινα" ακούσματα lounge μουσικής ούτε στις σημερινές άθλιες χιλιοκλιπαρισμένες flat (λόγω limiter) εγγραφές όπου έχουν ανεβάσει το RMS level στον Θεό και δεν έχει μείνει ούτε ένα dB περιθώριο για να φύγει μια κορυφή προς τα επάνω χωρίς να ψαλιδίσει. (Madonna, Amy Winehouse, Bruce Springteen, Oasis, Red Hot Chili Peppers κλπ.)

Στις πραγματικές όμως εγγραφές όπου υπάρχει δυναμική περιοχή (ανέγγιχτη από δολοφόνους ηχολήπτες) όπου υπάρχουν ξεσπάσματα της μουσικής, όπου μπαίνουν απότομα τα κρουστά σε κάποιο κλασσικό κομμάτι κλπ. εκεί ένας γρήγορης ενισχυτής είναι το Α και το Ω.

Ο ρυθμός ανόδου για τους ενισχυτές είναι σαν τα 0-100Kmh για τα αυτοκίνητα. Και πιστεύω ότι σκόπιμα αποκρύπτεται αυτό το μέγεθος από τους κατασκευαστές διότι το να βγάλεις watt, πολλά watts όσα θέλεις είναι εύκολο, το να βγάλεις γρήγορα watts είναι το δύσκολο. Γιατί τι να το κάνω ένα αυτοκίνητο άμα βγάζει 300 ίππους αλλά ζυγίζει 2,5 τόνους και θέλει 18 sec για να πιάσει τα 0-100Kmh ???
 
στο home cinema όπου η δυναμική περιοχή είναι τεράστια ,το slew rate πρέπει να παίζει σημαντικό ρόλο όμως. Δυστυχώς κανείς δεν το αναφέρει στα specs.
 
Περα απο τις οποιες σινε-ευκολιες που δεν εχει μπορει να εκετελεσει αψογα τη δουλεια ενος δικαναλου προενισχυτη+dac. Αν μπορουσε κανεις να τον αξιολογησει ετσι θα κοστιζε πολλα παραπανω.Οξυμωρο ε?
 
στο home cinema όπου η δυναμική περιοχή είναι τεράστια ,το slew rate πρέπει να παίζει σημαντικό ρόλο όμως. Δυστυχώς κανείς δεν το αναφέρει στα specs.

Σίγουρα πρέπει να παίζει τεράστιο ρόλο. Τι να αναφέρουν.... Η Marantz πάντως βάζει το HDAM μόνο στον κορυφαίο AV που βγάζει ο οποίος ξεπερνάει τα 2.000 Ευρώ...

Σκέψου ότι έχουν να πληρώσουν δικαιώματα στην Dolby, στην THX... και δεν ξέρω και 'γω που αλλού. Φαντάζεσαι πως ανεβαίνει το κόστος? Αν φτιάξουν ενισχυτή με slew rate της προκοπής συν όλα τα σύγχρονα συστήματα, το κόστος θα είναι τόσο υψιλό, που δεν θα πουλήσει σχεδόν καθόλου, πολύ απλά γιατί οι περισσότεροι δεν θα καταλάβουν για ποιό λόγο πρέπει να πληρώσουν παραπάνω λεφτά. Γι' αυτό και η marantz το έχει μόνο στο κορυφαίο μοντέλο της. Για τους μερακλίδες.
 
Περα απο τις οποιες σινε-ευκολιες που δεν εχει μπορει να εκετελεσει αψογα τη δουλεια ενος δικαναλου προενισχυτη+dac. Αν μπορουσε κανεις να τον αξιολογησει ετσι θα κοστιζε πολλα παραπανω.Οξυμωρο ε?

Έχει τόσο καλό ήχο? Γιατί για να παίξει τον ρόλο προενισχυτή, εναντίον ενός δικάναλου ολοκληρωμένου, πρέπει να είναι πάρα πολύ καλός δεδομένου ότι είναι και πολυκάναλος. Και το DAC που έχει είναι αρκετά έως πολύ παλιό. Πόσο καλό μπορεί να είναι σε σχέση με ένα σημερινό που έχει ένα CD player επάνω?

Με ενδιαφέρει γιατί έχω έναν Yamaha RX-797 2x100, μήπως τον έβαζα να παίζει για τελικός και έπερνα τον Sony για προ-ενισχυτή. Αξίζει τον κόπο? Ο Yamaha κάνει πολύ καλά την δουλιά του.
 
όλοι οι marantz με τις μοντούλες HDAM-SA και SA2 είναι στα 200V/μsec.


Δεν εχει να κάνει με τα HDAM ο ρυθμός ανόδου. Τα hdam είναι στο στάδιο προενίσχυσης -οδήγησης .Ο ρυθμός ανόδου είναι μια μέτρηση του πόσο γρήγορα μπορεί να ανεβάσει τον ημιτονοειδή παλμό στην εξοδό του ο τελικός στην μονάδα του χρόνου και κυρίως το μέγιστο πλάτος δλδ τα volts δλδ τοπολογία τελικού ,ημιαγωγοί ισχύος ποιότητα και ποσότητα , τροφοδοτικό.
Τώρα όσο για την νεκροφιλία που λες παραπάνω .. μάλλον δεν εχεις ακούσει κάποιο απο αυτά τα νεκρά εργαλεία για να δεις τι εστί POWER.
 
Last edited:
Έχει τόσο καλό ήχο? Γιατί για να παίξει τον ρόλο προενισχυτή, εναντίον ενός δικάναλου ολοκληρωμένου, πρέπει να είναι πάρα πολύ καλός δεδομένου ότι είναι και πολυκάναλος. Και το DAC που έχει είναι αρκετά έως πολύ παλιό. Πόσο καλό μπορεί να είναι σε σχέση με ένα σημερινό που έχει ένα CD player επάνω?

Με ενδιαφέρει γιατί έχω έναν Yamaha RX-797 2x100, μήπως τον έβαζα να παίζει για τελικός και έπερνα τον Sony για προ-ενισχυτή. Αξίζει τον κόπο? Ο Yamaha κάνει πολύ καλά την δουλιά του.

Μπορείς να τον δοκιμάσεις σαν pre-pro να κάνει decode όποιο φορμα θέλεις και να το δώσεις απευθέιας στην είσοδο 7,1 η 5,1 του yamaha αν έχει και τότε θα καταλάβεις τι εστί σωστό decoding .Θα εχει σημαντική διαφορά απο του yamaha.
 
Μπορείς να τον δοκιμάσεις σαν pre-pro να κάνει decode όποιο φορμα θέλεις και να το δώσεις απευθέιας στην είσοδο 7,1 η 5,1 του yamaha αν έχει και τότε θα καταλάβεις τι εστί σωστό decoding .Θα εχει σημαντική διαφορά απο του yamaha.

Ρωτάω για δικάναλο ήχο. Να τον χρησημοποιήσω για δικάναλο pro δηλαδή και να τον συνδέσω στο main in του δικάναλου Yamaha που έχω. Θα δω διαφορά άραγε? Είναι τόσο καλός? Δεν με ενδιαφέρει ο πολυκάναλος καθόλου. Αν είχα πολυκάναλο Yamaha δεν θα το συζητούσα. Θα τον είχα αγοράσει είδη...
 
Last edited:
Ναι για τον Sony. Απλά επιδή είπε ο Τάσος ότι αν τον δεί κάποιος για προ δικάναλο και DAC η αξία του είναι μεγαλύτερη. Γι' αυτό ρωτάω τι παίζει. Έχω έναν RX-797 2x100W ο οποίος κάνει πολύ καλά την δουλιά του. Θα δώ διαφορά αν βάλω τον Sony σαν προ και τον Yamaha σαν τελικό? Έχω κάποιοες αμφιβολίες λόγο του ότι το DAC είναι παλιό και λόγο του ότι ο Yamaha ακούγεται πολύ καλά.
 
Δεν εχει να κάνει με τα HDAM ο ρυθμός ανόδου. Τα hdam είναι στο στάδιο προενίσχυσης -οδήγησης .Ο ρυθμός ανόδου είναι μια μέτρηση του πόσο γρήγορα μπορεί να ανεβάσει τον ημιτονοειδή παλμό στην εξοδό του ο τελικός στην μονάδα του χρόνου και κυρίως το μέγιστο πλάτος δλδ τα volts δλδ τοπολογία τελικού ,ημιαγωγοί ισχύος ποιότητα και ποσότητα , τροφοδοτικό.
Τώρα όσο για την νεκροφιλία που λες παραπάνω .. μάλλον δεν εχεις ακούσει κάποιο απο αυτά τα νεκρά εργαλεία για να δεις τι εστί POWER.


δεν είπα οτι ευθύνεται το HDAM (αποκλειστικα) για το slewrate, αλλά οτι η κατηγορία αυτή (που χρησιμοποιούν τα SA/SA2) έχουν υψηλά slewrates.

power... ναι,θα συμφωνούσα για κάποια αναλογική συσκευή (μέχρι πριν μερικά χρόνια έπαιζα με έναν philips του '77).

Στα ψηφιακά όμως ισχύει ο νόμος του Moore... το power θα διπλασιάζεται κάθε δύο χρόνια.
 
Ναι για τον Sony. Απλά επιδή είπε ο Τάσος ότι αν τον δεί κάποιος για προ δικάναλο και DAC η αξία του είναι μεγαλύτερη. Γι' αυτό ρωτάω τι παίζει. Έχω έναν RX-797 2x100W ο οποίος κάνει πολύ καλά την δουλιά του. Θα δώ διαφορά αν βάλω τον Sony σαν προ και τον Yamaha σαν τελικό? Έχω κάποιοες αμφιβολίες λόγο του ότι το DAC είναι παλιό και λόγο του ότι ο Yamaha ακούγεται πολύ καλά.
Κι εγώ τη ίδια απορία έχω: Τα πιό πρόσφατα DAC του Pioneer 916 δεν θα πρέπει να είναι καλύτερα από τα παλιότερα του SONY TA-E9000ES;

Αλήθεια ξέρει κανένας τίποτα για την ποιότητα του 5-κάναλου τελικού μου (ΑΜC 25100) (που δεν δίνει ρυθμό ανόδου τάσης); Όταν βρώ χρόνο θα τον δοκιμάσω σε σχέση με τον δικάναλο SANYO PLUS P55 να δώ αν ακούω διαφορά (όχι ότι έχω και σπουδαία αυτιά δηλαδη...)
 
Ναι για τον Sony. Απλά επιδή είπε ο Τάσος ότι αν τον δεί κάποιος για προ δικάναλο και DAC η αξία του είναι μεγαλύτερη. Γι' αυτό ρωτάω τι παίζει. Έχω έναν RX-797 2x100W ο οποίος κάνει πολύ καλά την δουλιά του. Θα δώ διαφορά αν βάλω τον Sony σαν προ και τον Yamaha σαν τελικό? Έχω κάποιοες αμφιβολίες λόγο του ότι το DAC είναι παλιό και λόγο του ότι ο Yamaha ακούγεται πολύ καλά.

ΤΑ DAC του sony είναι 32bit και κορυφαίας ποιότητας ακόμη και σήμερα , και βέβαια και θα ακούσεις διαφορές.Δεν χάνεις κάτι να δοκιμάσεις.
 
Σημασία σε ένα DAC δεν έχει μόνο το τσιπάκι επάνω του, σημασία έχει όλη η πλακέτα με τα φίλτρα και πως αυτή είναι υλοποιημένη... !
 
δεν είπα οτι ευθύνεται το HDAM (αποκλειστικα) για το slewrate, αλλά οτι η κατηγορία αυτή (που χρησιμοποιούν τα SA/SA2) έχουν υψηλά slewrates.

power... ναι,θα συμφωνούσα για κάποια αναλογική συσκευή (μέχρι πριν μερικά χρόνια έπαιζα με έναν philips του '77).

Στα ψηφιακά όμως ισχύει ο νόμος του Moore... το power θα διπλασιάζεται κάθε δύο χρόνια.


Το power παραμένει power οσα χρόνια και αν περάσουν και μην ξεχνάς οτι μετά απο κάθε ψηφιοαναλογική μετατροπή αυτό που πάει στα ηχεία είναι αναλογικό σήμα .Σε ψηφιακό επίπεδο γίνονται κάποιες αποκωδικοποιήσεις και end of story.Στο αναλογικό όμως γίνονται πιο σοβαρά πράγματα και απο πλευράς ποιότητας και είναι πιο ευαίσθητα τα σήματα και σε παραμορφώσεις και σε διάφορες άλλες αηδίες.Γιαυτό και οι σοβαροί pre - ολοκληρωμένοι έχουν ενα σκασμό κυκλώματα αναλογικής επεξεργασίας και ας μην το διατυμπανίζουν , αλλά λένε οτι όλα τα κάνουν σε ψηφιακό επίπεδο.Ο νέος denon a1hd λειτουργεί σε τάξη Α στο αναλογικό μέρος και fully balanced.
Τώρα όσον αφορά στον νόμο του moore όταν διπλασιάζεται η ισχύς αυξάνεται η ακουστική πίεση (db) κατά 3 db οχι και ιδιαίτερα μεγάλη διαφορά.
Οπως εχει γραφτεί και σε άλλα threads η ισχύς των νέων ολοκληρωμένων που αναγγέλουν οι κατασκευαστές παρασάγγας απέχει απο την αληθινή ισχύ που μπορούν αυτοί να δώσουν με όλα τα κανάλια οδηγούμενα ταυτοχρόνως.
Ενας οποιοσδήποτε AV αναφέρει 7χ130wrms και συχνά εχουν το θράσος να λένε all chanels driven.Τραγικό ψέμα , μιας και είναι ζήτημα αν μπορούν να βγάλουν τα μισά σε όλα τα κανάλια ταυτόχρονα.Μαρκετίστικα κόλπα για όσους δεν ξέρουν και αγοράζουν με το watt. Εγώ δεν εχω δει κάποιο σοβαρό av που να ανακοινώνει κάποια watt rms / chanel και να τα βγάζει στην πραγματικότητα. Και να σου πω και κάτι άλλο ¨κοίτα καταναλώσεις στο πίσω μέρος του κάθε av , οι πιο πολλοί δεν ξεπερνούν τα 600w .Πως θα βγάλει λοιπόν 7χ130w=910w + 100w για τα προενισχυτικά στάδια και τα video κυκλώματα καταναλώνοντας μόνο 600? Τι έγινε βρήκαν το αεικίνητο ξαφνικά οι κατασκευαστές? Δεν νομίζω. Ουτε κάνουν ψηφιακή ενίσχυση σε κλάση d για να μπορούν να βγάλουν αυτά τα νούμερα με μικρές καταναλώσεις. Αρα ο κύριος moore δεν μας τα λέει καλά.
Αυτά.
 
Last edited:
Για τον φιλο με τον Sansui, μεχρι σημερα ειχα για καλυτερο μηχανημα ολων των εποχων ανταξιο του kenwood τον Sansui AU-X1 με 260V/μs. Ειλικρινα στειλε μου φωτογραφιες απο το μηχανημα σου. Θα ψαξω και στο ebay μηπως το βρω.. Εισαι ΘΕΟΣ καρατα το σαν να ηταν παιδι σου.
 
Οσο για την τεχνολογια που προχωραει ..... και καλα ... προχωραει προς το ποιο φθηνο και ευκολοτερο στην κατασκευη, χωρις εμεις να κερδιζουμε τιποτα γιατι το πουλανε οσο και παλια.. Ολα πλαστικα ... ολα ψευτικα.
Ναι τα φορμα αλλαζουν αλλα τα χρειαζομαστε πραγματικα τα 7 8 η και περισσοτερα καναλια; εγω εχω ακομα τον denon avc-a1d 5.1 και μεχρι σημερα εκτος του οτι δεν εχει παθει τιποτα παιζει μια χαρα...
 
Sorry που θα σε στενοχωρήσω αλλά δεν είναι ετσι.

Και άλλα πράγματα παίζουν ρόλο βεβαίως αλλά αν θέλεις μπορείς να περάσεις να ακούσεις ένα marantz cd6002 και ένα Bryston BCD-1 που έχω εδώ. Και τα δύο φοράνε τον CS4398.
 
Για τον φιλο με τον Sansui, μεχρι σημερα ειχα για καλυτερο μηχανημα ολων των εποχων ανταξιο του kenwood τον Sansui AU-X1 με 260V/μs. Ειλικρινα στειλε μου φωτογραφιες απο το μηχανημα σου. Θα ψαξω και στο ebay μηπως το βρω.. Εισαι ΘΕΟΣ καρατα το σαν να ηταν παιδι σου.


Οντως ο AU-X1 ήταν το κορυφαίο μηχάνημα της SANSUI και είναι ακόμα, ανώτερο απο τον kenwood λόγω σχεδίασης διπλό ανεστραμένο διαφορικό στην είσοδο που τον έκανε balanced άντε βρέστο όμως , γιατί είχε μια ιδαιτερότητα στην σχεδίαση και έπεφτε σε αυτοταλάντωση πολύ ευκολα και στην συνέχεια έκαιγε τα τελικά στάδια. Οσοι την πάταγαν και ήξεραν το πήγαιναν στο service το οποίο είχε και το service bulletin και το έκανε καινούριο και χωρίς πρόβλημα στην πορεία πλέον. Τώρα όσον αφορά στον BIG G -22000 ενοείται οτι τον φυλάω ως κόρην οφθαλμού , τον πήρα απο ebay εδω και 2 χρόνια είναι άψογος .Τον έψαχνα χρόνια. Πριν απο περίπου 12 μήνες πουλήθηκε ο g-33000 στο ebay 4400$ ,δεν μπορούσα αλλιώς θα τον έπαιρνα και αυτόν. Τώρα ψάξε ψάξε δεν θα τους βρείς. Τουλάχιστον οχι εύκολα.
 

Attachments

  • sansui-g%2033000-0_1111833145.jpg
    sansui-g%2033000-0_1111833145.jpg
    18.3 KB · Views: 40
  • sansui-g%2033000-1_1111833148.jpg
    sansui-g%2033000-1_1111833148.jpg
    19.9 KB · Views: 34
  • sansui-g%2033000-2_1111833150.jpg
    sansui-g%2033000-2_1111833150.jpg
    22.7 KB · Views: 40
  • sansui-g%2033000-4_1111833409.jpg
    sansui-g%2033000-4_1111833409.jpg
    23.7 KB · Views: 35